POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 


Klikni za pregled priloga

NOVI PREGLED PROPISA

Ugovori

Banke

Biljno zdravstvo

Zdravstveno osiguranje

Državne potpore

Državni službenici

Elektronička isprava

Elektronička trgovina

Elektronički mediji

Financijsko osiguranje

Gradnja

Hrana

Informacijska sigurnost

Investicijski fondovi

Izmjera i katastar

Kazneni postupak

Kazneni zakon

Kemikalije

Kreditne unije

Kvaliteta zdravstvene zaštite

Lijekovi

Nasljeđivanje

Obavljanje djelatnosti

Obiteljski zakon

Obrazovanje odraslih

Obrt

Obvezni odnosi (ZOO)

Obvezno zdravstveno osiguranje

Opći upravni postupak

Oružje

Osiguranje

Osiguranje u prometu

Ovrha - Ovršni zakon

Parnični postupak

Primjeri ugovora

Porez na dobit

Porez na dohodak

Porez na kavu

Posredovanje u prometu nekretnina

Poticanje ulaganja

Predmeti opće uporabe

Prekršajni zakon

Prijevoz - linijski

Prijevoz opasnih tvari

Prostorno uređenje i gradnja

Rad - Zakon o radu

Računovodstvo

Revizija

Stranci

Sudovi

Šport

Šume

Tajnost podataka

Trgovačka društva

Udomiteljstvo

Udžbenici za školu

Ugostiteljska djelatnost

Umirovljenički fond

Usluge u turizmu

Veterinarstvo

Volonterstvo

Zabrane u zakonima

Zakon o leasingu

Zaštita bilja

Zakon o radu

Zaštita na radu

Zaštita okoliša

Zaštita potrošača

Zaštita prirode

Zaštita pučanstva

Zaštita životinja

Javna nabava

NOVI PREGLED PROPISA



SEARCH

PRETRAŽIVANJE
svih objavljenih tekstova


Pregled svih usluga za poduzetnike



IZRADA WEB STRANICA

Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...

>> Link na ponudu za izradu web stranica >>

Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.

Link - Kontakt informacije

Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!




Ažurirano: 26. 12. 2024.












POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga



VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 60. stavaka 1. i 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 75/93, 48/99, 15/2000, 127/2000 i 59/2001) i članka 34. stavka 1. Uredbe o načelima za unutarnje ustrojstvo tijela državne uprave (»Narodne novine«, broj 43/2001), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 3. srpnja 2003. godine donijela

UREDBU
o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva zdravstva




I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom se Uredbom određuje unutarnje ustrojstvo Ministarstva zdravstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), nazivi upravnih organizacija u sastavu Ministarstva i drugih unutarnjih ustrojstvenih jedinica, njihov djelokrug i način upravljanja, te okvirni broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje poslova iz djelokruga Ministarstva.

Uz poslove utvrđene ovom Uredbom unutarnje ustrojstvene jedinice Ministarstva obavljaju i druge poslove koje im povjeri ministar.

II. UNUTARNJE USTROJSTVO I DJELOKRUG

Članak 2.

Za obavljanje poslova iz djelokruga Ministarstva ustrojavaju se sljedeće upravne organizacije i druge unutarnje ustrojstvene jedinice:

1. Kabinet ministra

2. Odjel za međunarodnu suradnju i informiranje

3. Tajništvo Ministarstva

4. Uprava za stručno-medicinske poslove

5. Uprava za ekonomske poslove u zdravstvu

6. Uprava za pravne poslove

7. Uprava za inspekcijske poslove.

1. KABINET MINISTRA

Članak 3.

Kabinet ministra je posebna unutarnja ustrojstvena jedinica Ministarstva koja obavlja protokolarne i druge poslove za ministra i njegovog zamjenika; pribavlja dokumentaciju i materijale od upravnih organizacija u sastavu Ministarstva i osigurava pravodobnu dostavu materijala i drugih dokumenata iz djelokruga Ministarstva Vladi Republike Hrvatske i Hrvatskome saboru i njihovim tijelima, obavlja poslove u vezi s evidencijom i pohranom povjerljive pošte, obavlja poslove unutarnjeg nadzora i kontrole rada Ministarstva, priprema planove, protokole i organizira upravljanje u kriznim slučajevima u cilju postizanja učinkovitog i pravovremenog odgovora na incidentna stanja, te obavlja druge savjetodavne, stručne i administrativne poslove u vezi realizacije programa rada i aktivnosti ministra i njegovog zamjenika.

2. ODJEL ZA MEĐUNARODNU SURADNJU
I INFORMIRANJE

Članak 4.

Odjel za međunarodnu suradnju i informiranje izravno i putem nadležnih tijela Republike Hrvatske obavlja poslove međunarodne suradnje Ministarstva; predlaže, potiče i koordinira bilateralnu i multilateralnu suradnju s ministarstvima zdravstva ili zdravstvu srodnim organizacijama; sudjeluje u postupcima sklapanja međunarodnih ugovora o socijalnom osiguranju u dijelu zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja, priprema, provodi i koordinira međunarodne projekte iz zdravstvene djelatnosti, te projekte i poslove civilno-vojne suradnje; sudjeluje u radu, održava i unapređuje odnose s međunarodnim zdravstvenim institucijama; izrađuje nacrte prijedloga međunarodnih ugovora iz djelokruga Ministarstva te o njima vodi dokumentaciju i skrbi o njihovoj provedbi; izrađuje tumačenja o primjeni odredaba pojedinog međudržavnog ugovora; priprema godišnji plan međunarodne suradnje; obavlja poslove oko međunarodnih susreta ministra, članova stručnog kolegija i izaslanstava Ministarstva i predlaže načine unapređivanja međunarodne suradnje.

Odjel priprema priopćenja o radu Ministarstva; vodi medijsku promidžbu ciljeva, načela i raznih aktivnosti na području zdravstva, priprema konferencije za novinare; dogovara razgovore ministra i njegovog zamjenika s medijima i organizira medijsko praćenje događaja u kojima sudjeluju ministar i njegov zamjenik; sustavno prati i analizira priloge o Ministarstvu u medijima; u suradnji s drugim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva koordinira izradu odgovora na stručna novinarska pitanja, upite i predstavke građana.

3. TAJNIŠTVO MINISTARSTVA

Članak 5.

Tajništvo ministarstva je posebna unutarnja ustrojstvena jedinica u kojoj se obavljaju poslovi koji se odnose na tehničko usklađivanje rada unutarnjih ustrojstvenih jedinica u sastavu Ministarstva, pripremu i praćenje ostvarivanja plana rada Ministarstva, praćenje stanja kadrova u Ministarstvu, pripremu rješenja i drugih stručnih poslova iz područja radnih odnosa za službenike i namještenike Ministarstva, predlaganja plana obrazovanja i stručnog usavršavanja cjelokupnog Ministarstva, te poduzimanje mjera za osiguranje učinkovitosti u radu.

Tajništvo obavlja poslove u vezi informatizacije za potrebe Ministarstva, brine o urednom i pravilnom korištenju imovine i sredstava za rad, te obavlja opće, tehničke i pomoćne poslove.

Članak 6.

U Tajništvu ministarstva ustrojavaju se:

3.1. Odjel za kadrovske i informatičke poslove

3.2. Odjel za opće poslove.

3.1. Odjel za kadrovske i informatičke poslove sudjeluje u izradi nacrta propisa o unutarnjem ustrojstvu i unutarnjem redu ministarstva, obavlja za potrebe ministarstva sve stručne i administrativne poslove u vezi s prijamom, raspoređivanjem i prestankom službe državnih službenika i namještenika, obavlja poslove koji se odnose na stručno obrazovanje i osposobljavanje službenika i namještenika, informatičke poslove za potrebe ministarstva, vodi osobne očevidnike, dosjee i ostale evidencije iz radnih odnosa, te ostale poslove koje odredi tajnik Ministarstva.

3.2. Odjel za opće poslove priprema i objedinjuje prijedloge plana rada Ministarstva zaprimljenih od upravnih organizacija i unutarnjih ustrojstvenih jedinica i izvješća o njegovu ostvarivanju, obavlja prijam i dostavu pošte, urudžbiranje i raspoređivanje akata, otpremu i arhiviranje, poslove prijepisa i umnožavanje materijala, pripremu i posluživanje toplih i hladnih napitaka, poslove prijevoza službenim vozilima i njihova održavanja, poslove telefonista i ekonomata, te ostale poslove koje odredi tajnik Ministarstva.

4. UPRAVA ZA STRUČNO-MEDICINSKE POSLOVE

Članak 7.

Uprava za stručno-medicinske poslove je upravna organizacija u sastavu Ministarstva koja obavlja stručne i upravne poslove vezane za: utvrđivanje prijedloga državne zdravstvene politike, organizaciju rada sustava zdravstvene zaštite na primarnoj, sekundarnoj i tercijarnoj razini, koordinaciju aktivnosti vezanu za utvrđivanje vrste i opsega usluga, nadzor nad metodologijom utvrđivanja osnova za ugovaranje zdravstvene zaštite, predlaganje mjera zdravstvene zaštite, praćenje i unapređenje zdravstvenog stanja, zdravstvenih potreba stanovništva i organizacije rada te provođenje razvojnih i preventivnih javno-zdravstvenih programa, praćenje zdravstveno-statističkih pokazatelja i istraživanja na području zdravstvene djelatnosti, izradu prijedloga razvojnih programa na području primarne, sekundarne i tercijarne zdravstvene zaštite i zdravstvenog turizma, praćenje i unapređenje rada hitne medicinske pomoći, izradu prijedloga preventivnih programa i provedbu mjera za zaštitu od štetnog utjecaja okoliša na zdravlje i unapređenje zdravlja stanovništva, praćenje i sudjelovanje u radu udruga. Predlaže programe za poboljšanje kvalitete življenja invalida, osoba s posebnim potrebama, osoba starije životne dobi i drugih vulnerabilnih skupina stanovništva, izradu prijedloga programa i koordinaciju provedbe programa transplantacijske medicine, praćenje i izradu prijedloga mreža zdravstvenih ustanova i potrebnih zdravstvenih radnika, zdravstvenih suradnika i nezdravstvenih radnika uposlenih u sustavu zdravstva, izrada prijedloga programa razvoja uloge civilnog društva u sustavu zdravstva, organizaciju i provedbu programa i projekata, proizvodnju, stavljanje u promet i opskrbu lijekovima, medicinskim i homeopatskim proizvodima, pružanje pomoći građanima, sudjelovanje u izradi zakona i provedbenih propisa u području zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja.

U području svoga rada surađuje i koordinira rad s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, udrugama, stručnim udruženjima, komorama, sindikatima, međunarodnim institucijama, sudjeluje i usklađuje plan i program mjera zdravstvene zaštite za implementaciju direktiva Europske unije.

Članak 8.

Za obavljanje poslova Uprave za stručno-medicinske poslove ustrojavaju se sljedeći odjeli:

4.1. Odjel za primarnu zdravstvenu zaštitu

4.2. Odjel za bolničku zdravstvenu zaštitu

4.3. Odjel za ljudske resurse i razvojne programe

4.4. Odjel za lijekove i medicinske proizvode.

4.1. Odjel za primarnu zdravstvenu zaštitu obavlja upravne i stručne poslove vezane za: praćenje, planiranje, suradnju, unapređenje, organizaciju i djelokrug rada zdravstvenih ustanova i privatnih praksi na primarnoj razini, utvrđuje kriterije za praćenje kvalitete rada, provodi nadzor nad metodologijom utvrđivanja osnova za ugovaranje primarne zdravstvene zaštite, sudjeluje u pripremi stručnih podloga za izradu prijedloga propisa na području primarne zdravstvene zaštite, te pruža pomoć građanima iz svog djelokruga rada.

4.2. Odjel za bolničku zdravstvenu zaštitu obavlja upravne i stručne poslove vezane za: praćenje, planiranje, suradnju, unapređenje, organizaciju i djelokrug rada sustava zdravstvene zaštite bolničkih zdravstvenih ustanova, utvrđivanje mjera bolničke zdravstvene zaštite; utvrđivanje bolničkih protokola, predlaže mjere za kontinuirano poboljšanje bolničke skrbi, provodi nadzor nad metodologijom utvrđivanja osnova za ugovaranje bolničke zdravstvene zaštite, koordinira aktivnosti postupaka eksplantacije i transplantacije, prati provedbu transplatacijskog programa, provodi zdravstveno promidžbene aktivnosti, obavlja stručne poslove vezane za unapređenje kvalitete u pružanju usluga dijagnostike, mjera preventivne zdravstvene zaštite i postupaka liječenja, utvrđuje kriterije za praćenje kvalitete rada, uvodi mjere kontrole kvalitete u zdravstvenim ustanovama, planira i unapređuje tehničko-medicinsku opremljenost zdravstvenih ustanova, uvodi kliničke smjernice u pružanju zdravstvenih usluga, obavlja poslove vezane za akreditaciju zdravstvenih ustanova, sudjeluje u pripremi stručnih podloga za izradu prijedloga propisa, te pruža pomoć građanima iz svog djelokruga rada.

4.3. Odjel za ljudske resurse i razvojne programe obavlja upravne i stručne poslove vezane za analizu, praćenje, planiranje, suradnju, unapređenje i organizaciju u području rada i edukacije ljudskih resursa u sustavu zdravstva, suradnju s komorama, stručnim udrugama, udrugama građana i sindikatima, obavlja poslove izrade plana i programa mreže potrebnih zdravstvenih i nezdravstvenih djelatnika, planiranja i odobravanja potrebnih specijalizacija, provodi postupak i utvrđuje uvjete specijalističkog staža i verifikaciju specijalističkog staža obavljenog u inozemstvu, prati provođenje pripravničkog i specijalističkog staža, planira i provodi državne i stručne ispite svih zdravstvenih djelatnika, sudjeluje pri izradi normativa i standarda, utvrđuje kriterije za osiguranje praćenja kvalitete zdravstvene njege, planira potrebe trajne i dodatne edukacije za pojedina specifična radna mjesta, izrađuje i usklađuje sustav obavljanja zdravstvene njege kroz jedinstvene protokole rada i dokumentaciju, koordinira provođenje razvojnih programa i projekata i sudjeluje u pripremi stručnih podloga za projekte i programe te za izradu prijedloga plana i programa zdravstvene zaštite, te sudjeluje u pripremi stručnih podloga za izradu prijedloga propisa iz svog djelokruga.

4.4. Odjel za lijekove i medicinske proizvode obavlja upravne i stručne poslove vezane za registraciju i obnovu registracije lijekova, medicinskih i homeopatskih proizvoda te stručne poslove vezane za klinička ispitivanja lijekova, priprema i nadzire ustroj Agencije za lijekove i medicinske proizvode, obavlja poslove vezane uz izdavanje, obnovu i oduzimanje rješenja za stavljanje lijekova, medicinskih i homeopatskih proizvoda u promet, osiguranja provođenja međunarodnih obveza na području lijekova i kliničkih ispitivanja, suradnju s međunarodnim organizacijama na području lijekova, medicinskih i homeopatskih proizvoda te kliničkih ispitivanja, prati opskrbljenost tržišta Republike Hrvatske neophodnim lijekovima, donosi i provodi nacionalnu politiku lijekova, koordinira aktivnosti vezane za utvrđivanje vrste i opsega korištenja lijekova i medicinskih proizvoda u zdravstvenoj zaštiti na svim razinama te surađuje sa zdravstvenim organizacijama i agencijama, obavlja osiguranje provođenja obveza koje proizlaze iz ratificiranih međunarodnih ugovora na području lijekova, poglavito opojnih droga i prekursora, medicinskih i homeopatskih proizvoda, izdaje certifikate o farmaceutskim proizvodima, utvrđuje uvjete za proizvodnju i izradu lijekova, medicinskih i homeopatskih proizvoda, te uvjete za promet lijekovima, medicinskim i homeopatskim proizvodima na malo (drogerije) i na veliko (veleprodaje); nadzire metodologiju utvrđivanja osnova za ugovaranje prepisivanja lijekova i medicinskih proizvoda te provođenja ugovorenih odnosa u djelokrugu osnovnog osiguranja s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje, obavlja upravne i stručne poslove vezane za opojne droge i prekursore, izdaje odobrenja za uvoz i izvoz opojnih droga i prekursora, vodi evidenciju o uvozu i izvozu te zalihama opojnih droga, i prekursora, izdaje suglasnosti za uvoz lijekova i medicinskih proizvoda te carinske olakšice kod doniranja istih, obavlja upravne i stručne poslove vezane za davanje suglasnosti za provođenje kliničkih ispitivanja lijekova te prati provođenje istih, obavlja nadzor nad provođenjem kliničkih ispitivanja lijekova, oduzima suglasnosti za provođenje kliničkih ispitivanja, utvrđuje uvjete za provođenje kliničkih ispitivanja, izdaje odobrenje za uvoz i izvoz materijala za klinička ispitivanja, sudjeluje u izradi zakonske regulative i drugih propisa iz djelokruga svoga rada.

5. UPRAVA ZA EKONOMSKE POSLOVE
U ZDRAVSTVU

Članak 9.

Uprava za ekonomske poslove u zdravstvu upravna je organizacija u sastavu Ministarstva koja obavlja upravne i stručne poslove vezane za kapitalna ulaganja u zdravstvu, financijsko-
-računovodstvene poslove, priprema prijedlog proračunskih potreba Ministarstva, izrađuje završni račun i konsolidacijske bilance, te sudjeluje u pripremi zakona i drugih propisa u granicama svog djelokruga rada.

Članak 10.

U Upravi za ekonomske poslove u zdravstvu ustrojavaju se:

5.1. Odjel za plan i analizu

5.2. Odjel za investicije u zdravstvu

5.3. Odjel za računovodstvo.

5.1. Odjel za plan i analizu planira proračunske potrebe Ministarstva, izrađuje plan nabave i prijedlog plana državnog proračuna, priprema i izrađuje bazu podataka o opremljenosti zdravstvenih ustanova, priprema, planira, predlaže i analizira kapitalna ulaganja u zdravstvene ustanove i izrađuje potrebna izvješća, na bazi analitičkih pokazatelja predlaže korištenje i racionalizaciju sredstava i vodi pripadajuće evidencije sukladno zakonskim i drugim propisima.

5.2. Odjel za investicije u zdravstvu priprema i predlaže donošenje odluka o pokretanju postupka nabave sukladno zakonskim i podzakonskim propisima i planu nabave za pojedinu proračunsku godinu, pribavlja suglasnosti za investicijska ulaganja, provodi postupke nabave, izrađuje ugovore o nabavi i prati njihovu realizaciju, izrađuje mišljenja i očitovanja na prijedloge zakonskih tekstova iz područja javne nabave i financiranja sustava državnog proračuna, surađuje na izradi zakonskih akata kojima se utvrđuju uvjeti u pogledu prostora i medicinsko-tehničke opreme zdravstvenih ustanova, surađuje s Državnim odvjetništvom Republike Hrvatske u postupcima koji su vezani za ispunjenje ugovornih obveza i u kojima je Ministarstvo stranka u postupku.

5.3. Odjel za računovodstvo obrađuje računovodstveno-financijsku dokumentaciju, brine o zakonitoj primjeni materijalno--financijskih propisa, obavlja stručne poslove vezane uz izvršenje tekućih izdataka, izrađuje godišnja, mjesečna i tromjesečna financijska izvješća i konsolidacijske bilance, brine o racionalnom i zakonitom korištenju sredstava osiguranih državnim proračunom, skrbi o rezerviranju i povlačenju financijskih sredstava potrebnih za izvršavanje obveza iz nadležnosti Ministarstva, obavlja računovodstvenu kontrolu prije isplate, vodi zakonom propisane računovodstvene knjige i pomoćne evidencije, evidentira sve novčane transakcije i poslovne događaje, vodi knjigovodstvo osnovnih sredstava i sitnog inventara, blagajničko poslovanje, obavlja obračun i isplatu plaća i naknada, surađuje s Odjelom za plan i analizu prilikom dostave podataka vezanih za izvršenje proračuna.

6. UPRAVA ZA PRAVNE POSLOVE

Članak 11.

Uprava za pravne poslove upravna je organizacija u sastavu Ministarstva koja obavlja poslove izrade nacrta prijedloga zakona i podzakonskih akata iz područja zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja, prati usklađenost propisa iz područja zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja te iz područja sanitarne inspekcije s propisima Europske unije, obavlja upravne poslove vezane uz provođenje zakona i drugih propisa iz djelokruga Ministarstva, vodi upravne postupke prvog i drugog stupnja, vodi propisane registre, te prikuplja podatke radi izrade potrebnih izvješća i analiza iz svog djelokruga rada.

Članak 12.

U Upravi za pravne poslove u zdravstvu ustrojavaju se:

6.1. Odjel za normativnu djelatnost i pravne poslove

6.2. Odjel za europske integracije.

6.1. Odjel za normativnu djelatnost i pravne poslove priprema nacrte prijedloga propisa iz područja zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja, priprema druge akte koje donosi ministar, prati primjenu zakona i drugih propisa te daje tumačenja u primjeni propisa, priprema mišljenja na nacrte prijedloga zakona te mišljenja i suglasnosti na podzakonske propise drugih tijela državne uprave u pitanjima koja ulaze u djelokrug Ministarstva, priprema mišljenja o prijedlozima za ocjenu ustavnosti odnosno zakonitosti propisa iz područja zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja, kao i odgovore na tužbe u upravnim sporovima te odgovore u postupcima iz nadležnosti pučkog pravobranitelja Republike Hrvatske, daje mišljenja na izvješća pučkog pravobranitelja Republike Hrvatske o ostvarivanju prava građana iz područja zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja, te surađuje s Državnim odvjetništvom Republike Hrvatske u svim sudskim postupcima u kojima je Republike Hrvatska – Ministarstvo stranka u postupku.

Odjel obavlja i upravne poslove koji se odnose na osnivanje, utvrđivanje uvjeta te davanje odobrenja za početak rada zdravstvenih ustanova, vodi upravne postupke vezano uz proširenje i promjenu djelatnosti zdravstvenih ustanova i uz izdavanje odobrenja za obavljanje poslova zdravstvenih djelatnika izvan punog radnog vremena, vodi postupak i priprema nacrte rješenja u postupku osnivanja, početka rada, preseljenja, privremene obustave rada te prestanka rada privatnih praksi, obavlja upravne poslove u postupku dodjele i obnove naziva kliničkih ustanova, utvrđivanja uvjeta za izvođenje nastave u zdravstvenim ustanovama primarne zdravstvene zaštite, te provodi postupak dodjele naziva referentnog centra Ministarstva.

6.2. Odjel za europske integracije prati usklađenost pravnih propisa iz oblasti sanitarne inspekcije, zdravstva i zdravstvenog osiguranja s propisima Europske unije, te prati provođenje propisa iz područja zaštite prava pacijenata; poduzima aktivnosti vezano za prilagodbu hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom Europske unije u dijelu nadležnosti Ministarstva, a posebice u oblasti javnog zdravlja, sanitarne inspekcije i zdravstvenog osiguranja, s ciljem njihove potpune usklađenosti s acquis communautaire-om; inicira izmjene i donošenje zakona i drugih propisa u skladu s propisima Europske unije, te sudjeluje u međunarodnoj suradnji u području nadležnosti Odjela.

7. UPRAVA ZA INSPEKCIJSKE POSLOVE

Članak 13.

Uprava za inspekcijske poslove upravna je organizacija u sastavu Ministarstva koja obavlja inspekcijske, upravne i stručne poslove vezane za nadzor nad provođenjem zakona, drugih propisa i općih akata u djelatnosti zdravstva; nadzor nad stručnim radom zdravstvenih ustanova, zdravstvenih djelatnika i privatnih zdravstvenih djelatnika: nadzor nad ispitivanjem, proizvodnjom, izradom, provjerom kakvoće i prometa na veliko i malo lijekova, medicinskih i homeopatskih proizvoda; obavlja inspekcijske, upravne i stručne poslove koji se odnose na zaštitu pučanstva od zaraznih bolesti, ionizirajućih i neionizirajućih zračenja i na zdravstvenu ispravnost namirnica i predmeta opće uporabe, te na proizvodnju, promet, uporabu i zbrinjavanje otrova; obavlja inspekcijski nadzor nad izgradnjom građevina koje podliježu sanitarnom nadzoru, te uvozom namirnica i predmeta opće uporabe kao i sirovina za njihovu proizvodnju u vezi udovoljavanja uvjetima zdravstvene ispravnosti, nadzor nad uvozom i provozom preko teritorija Republike Hrvatske otrova i radioaktivnih tvari, kao i nadzor nad osobama i njihovim stvarima pri prelasku državne granice u cilju zaštite pučanstva od zaraznih bolesti. Surađuje s drugim tijelima državne uprave na području zaštite zdravlja pučanstva i zaštite i unapređenja zdravog okoliša, predlaže mjere za unapređenje stanja, priprema prijedloge nacrta zakona i drugih propisa, daje stručna mišljenja o načinu njihove provedbe, te sudjeluje u poslovima međunarodne suradnje.

Članak 14.

U Upravi za inspekcijske poslove ustrojavaju se:

7.1. Odjel za sanitarnu inspekciju, upravni nadzor i pravne poslove

7.2. Odjel za zdravstvenu i farmaceutsku inspekciju

7.3. Odjel za graničnu sanitarnu inspekciju.

7.1. Odjel za sanitarnu inspekciju, upravni nadzor i pravne poslove obavlja inspekcijske, upravne i stručne poslove koji se odnose na zaštitu pučanstva od zaraznih bolesti, ionizirajućih i neionizirajućih zračenja, proizvodnju, promet, uporabu i zbrinjavanje otrova skupine I., obavlja sanitarno-inspekcijski nadzor nad izgradnjom građevina koje podliježu sanitarnom nadzoru, građevinama i uređajima za javnu vodoopskrbu za preko 50.000 ekvivalentnih stanovnika, kao i uređajima za pročišćavanje otpadnih voda za više od 50.000 ekvivalentnih stanovnika, izrađuje stručne upute za rad i provodi stručni nadzor nad radom županijskih sanitarnih inspektora.

Odjel obavlja poslove upravnog nadzora nad radom inspektora Uprave i sanitarnih inspektora u uredima državne uprave županija i Grada Zagreba, izrađuje upute za rad istih, vodi upravni postupak drugog stupnja, te obavlja poslove u vezi postupaka po tužbama u upravnim sporovima.

7.2. Odjel za zdravstvenu i farmaceutsku inspekciju prati i proučava stanja u zdravstvenoj zaštiti i poduzima mjere za kvalitetno obavljanje djelatnosti, obavlja inspekcijske, upravne i stručne poslove vezane za nadzor nad provođenjem zakona, drugih propisa i općih akata u djelatnosti zdravstva, nad stručnim radom zdravstvenih ustanova, zdravstvenih djelatnika te privatnih zdravstvenih djelatnika, nad dobrom kliničkom praksom, primjenom sredstava i metoda za prevenciju, dijagnostiku, terapiju i rehabilitaciju, načinom vođenja i korištenja odgovarajuće medicinske dokumentacije i evidencije, mjerama za sprječavanje i suzbijanje bolničkih infekcija, radom zdravstvenih djelatnika u obavljanju poslova zdravstvenog turizma, pruža pomoć građanima, zdravstvenim ustanovama i zdravstvenim djelatnicima u provođenju propisa i mjera iz zdravstvene djelatnosti, prati odnose zdravstvenih djelatnika i ostalog osoblja prema bolesniku i surađuje s komorama u provođenju poslova iz svog djelokruga.

Odjel provodi nadzor nad ispitivanjem, proizvodnjom i izradom lijekova, medicinskih proizvoda i homeopatskih proizvoda, prometom na veliko i malo lijekova, medicinskih i homeopatskih proizvoda, radom ljekarni, provedbom kakvoće lijekova i medicinskih proizvoda, te obavješćivanjem i oglašavanjem lijekova, medicinskih i homeopatskih proizvoda.

7.3. Odjel za graničnu sanitarnu inspekciju obavlja inspekcijski nadzor nad osobama, njihovim stvarima, kao i prijevoznim sredstvima u prometu preko državne granice u cilju zaštite pučanstva od unošenja karantenskih i drugih zaraznih bolesti u Republiku Hrvatsku, nadzor nad zdravstvenom ispravnošću namirnica i sirovina za njihovu proizvodnju, kao i nad predmetima opće uporabe, nad uvozom otrova i radioaktivnih tvari i njihovim provozom kroz Republiku Hrvatsku, te nad prijenosom umrlih osoba iz inozemstva u Republiku Hrvatsku.

Za obavljanje poslova Odjela za graničnu sanitarnu inspekciju ustrojavaju se:

7.3.1. Područna jedinica – Odsjek za sjeverozapadnu Hrvatsku sa sjedištem u Zagrebu, radi obavljanja poslova iz djelokruga rada na području sjeverozapadne Hrvatske. Odsjek ima po jednog samostalnog izvršitelja u Krapini, Karlovcu, Varaždinu i Goričanu.

7.3.2. Područna jedinica – Odsjek za središnju i istočnu Hrvatsku sa sjedištem u Osijeku, radi obavljanja poslova iz djelokruga rada na području središnje i istočne Hrvatske. Odsjek ima po jednog samostalnog izvršitelja u Vukovaru, Donjem Miholjcu, Bjelovaru, Koprivnici i Županji.

7.3.3. Područna jedinica – Odsjek za Istru i sjeverno Primorje sa sjedištem u Rijeci, radi obavljanja poslova iz djelokruga rada na području Istre i sjevernog Primorja. Odsjek ima po jednog samostalnog izvršitelja u Umagu i Buzetu i dva samostalna izvršitelja u Puli.

7.3.4. Područna jedinica - Odsjek za Dalmaciju sa sjedištem u Splitu, radi obavljanja poslova iz djelokruga rada na području Dalmacije. Odsjek ima po jednog samostalnog izvršitelja u Šibeniku i Pločama, te dva samostalna izvršitelja u Zadru i Dubrovniku.

Odsjeci i samostalni izvršitelji u Odjelu za graničnu sanitarnu inspekciju u pravilu obavljaju poslove na područjima za koja su ustrojeni, a prema nalogu ministra mogu obavljati poslove i na drugim područjima.

III. UPRAVLJANJE MINISTARSTVOM

Članak 15.

Ministar predstavlja Ministarstvo i upravlja njegovim radom.

Zamjenik ministra zamjenjuje ministra u slučaju njegova izbivanja ili spriječenosti, te obavlja i druge poslove koje mu povjeri ministar.

Upravnim organizacijama u sastavu Ministarstva i unutarnjim ustrojstvenim jedinicama upravljaju čelnici tijela utvrđeni Uredbom o načelima za unutarnje ustrojstvo tijela državne uprave.

Odjelom iz članka 4. upravlja načelnik Odjela koji odgovara za svoj rad ministru.

Samostalni izvršitelji u odsjecima Odjela za graničnu sanitarnu inspekciju za svoj rad odgovaraju voditeljima Odsjeka.

Članak 16.

Kao stručno tijelo i savjetodavno tijelo, ministar osniva stručni kolegij.

Sastav i način rada stručnog kolegija utvrdit će se Pravilnikom o unutarnjem redu Ministarstva.

Članak 17.

Za raspravljanje o pojedinim pitanjima iz djelokruga Ministarstva, a osobito za utvrđivanje nacrta propisa, davanja mišljenja i prijedloga u osobito značajnim stvarima, ministar može osnovati stručne savjete, povjerenstva, radne grupe i sl.

Odlukom o osnivanju stručnog savjeta, povjerenstva, odnosno radne grupe iz stavka 1. ovog članka utvrdit će se njegov sastav, djelokrug, način rada, te druge specifičnosti.

IV. OKVIRNI BROJ SLUŽBENIKA
I NAMJEŠTENIKA

Članak 18.

Okvirni broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje poslova iz djelokruga rada Ministarstva određen je u Tablici koja je sastavni dio ove Uredbe i ne objavljuje se u »Narodnim novinama«.

V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 19.

Pravilnikom o unutarnjem redu Ministarstva utvrdit će se broj potrebnih državnih službenika i namještenika s naznakom njihovih osnovnih poslova i zadaća i stručnih uvjeta potrebnih za njihovo obavljanje, njihove ovlasti i odgovornosti, način upravljanja, te druga pitanja od značaja za rad Ministarstva koja nisu uređena ovom Uredbom.

Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva donijet će ministar zdravstva uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za poslove opće uprave, u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.

Članak 20.

Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva zdravstva (»Narodne novine«, broj 70/2001.).

Članak 21.

Ova Uredba stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 023-03/03-01/07
Urbroj: 5030104-03-1
Zagreb, 3. srpnja 2003.

Predsjednik
Ivica Račan, v. r.
 




   > Pregled drugih važnijih zakona i propisa iz zdravstva