|
Telefon za informacije 051 / 437 803
| |
|
|
PRIPREMA TEKSTA
Tekst, tekst i samo tekst
Naravno da bi voljeli da na svojim stranicama imate što više posjetitelja. No,
kako posjetitelji dolaze na Vaše stranice? U 95% slučajeva, onaj tko traži
neku informaciju koristit će neku tražilicu, a najpopularnija je Google.
Svi internet pretraživači (Google, Yahoo, AltaVista, Pogodak...) imaju pravila
prikazivanja rezultata, koja se u kratko mogu svesti na slijedeće najbitnije:
- ako na Vašim stranicama postoji riječ koja se traži (ili fraza, rečenica),
ulazite u rezultate pretraživanja,
- na kojem mjestu u prikazu rezultata će biti Vaša pozicija, ovisi i od
učestalosti tražene riječi ili
fraze, i to ne samo na pojedinoj Vašoj stranici, već i na cijelom Vašem web
siteu.
Npr. Poslovni forum objavljuje i preglede najvažnijih zakona. Ako tražite npr.
Zakon o radu i upišite na Google izraz "zakon o radu", Poslovni forum će biti
na prvom mjestu u rezultatima.
Bit ćemo i prije Narodnih novina, i prije svih čak 123.000 hrvatskih web
stranica koje imaju u sebi izraz "zakon o radu".
Pretpostavimo da je djelatnost Vaše tvrtke proizvodnja i/ili prodaja hrane.
Zadnja solucija je da će prosječni posjetitelj koji se interesira o hrani
upisati točan naziv Vaše tvrtke. Ne, analizirali smo na velikom uzorku što i
kako posjetitelji traže.
Prvo će upisati riječ "hrana" i dobiti preko 1.380.000 rezultata. Oni malo
vještiji, odabrat će na Google-u opciju "pretraži samo stranice na hrvatskom
jeziku" i dobit će "samo" 335.000 rezultata.
Traži li posjetitelj nešto određenije, i upiše li npr. "hrana meso", dobit će
71.000 rezultata, a ako odabere opciju za prikaz samo stranica na hrvatskom
jeziku, dobit će "samo" 33.000 rezultata!
Naravno da će posjetitelj završiti na prvim rezultatima pretraživanja i
vjerojatno neće doći nikada na Vaše stranice. Zašto? Zato što ste Vi, jer eto
nemate vremena, jedva sastavili desetak rečenica o "Vašoj djelatnosti", i sa
tih desetak rečenica očekujete da pokrijete sve moguće varijacije upita, u
svim padežima...?!
(meso, mesni, mesna, mesnih, mesa, suhomesnati, kupnja mesa, svinjsko meso,
teleće meso, svinjetina, junetina, svježe meso, cijena mesa, meso Zagreb, meso
Rijeka... )
Kad smo već kod mesa, ako upišete meso u Google tražilicu, opet je Poslovni
forum prvi :-)
Mogli bi naredati tisuće varijanti što se sve upisuje na tražilice, no
shvatili ste poantu.
Priprema teksta
O Vašoj tvrtki i djelatnostima trebate napisati što Više, sve opišite
detaljno.
Zašto da Vas klijenti ponovo zovu na telefon, ili da im na e-mail ponovo sve
objašnjavate,
iz dana u dan, kad možete sve detalje puno preglednije objaviti
na svojim web stranicama.
Manje ćete trošiti vremena na objašnjavanje, a ujedno imat ćete i bolju
poziciju u rezultatima pretraživanja.
Pored nekih standardnih kategorija, npr. "O nama", "Ponuda" i sl. planirajte
otvoriti i najmanje jednu kategoriju, gdje ćete objavljivati zanimljive i
korisne priloge vezane uz Vašu djelatnost.
Npr. ako imate auto salon, na velikom broju portala imate razne recenzije o
novim vozilima, vijesti i slično. Kopirajte odatle članke i objavite ih na svom
CMS stranicama. Članke u većini slučajeva možete slobodno kopirati, najčešće
je dovoljno da samo na kraju članka napišete, npr:
Izvor: Poslovni forum d.o.o.
Odličan izvor teksta su i razni zakoni, propisi, pravilnici. Bez obzira kojom
se djelatnošću bavili, postoji cijeli niz propisa koji to pokrivaju. Sve
propise naći ćete na stranicama Poslovnog foruma ili na web stranicama
Narodnih novina (www.nn.hr).
Razni zakoni, pravilnici i drugi propisi odlična su stvar jer nad njima ne
postoji autorsko pravo, oni su prema Zakonu o autorskom pravu javno dobro i
mogu se slobodno objavljivati.
Dakle, kod propisa ne morate navoditi da su
njihov izvor web stranice Narodnih novina.
Još jedan savjet, u pravilu ne stavljate cijeli zakon u jedan članak (na jednu
stranicu), osim ako zakon i inače nije kratak. Čim je nešto duži, podijelite ga
po poglavljima i objavite u više članaka, odnosno stranica, naučili ste već
naprijed da Vam je u interesu imati i ukupno što veći broj pojedinačnih
stranica.
Prvo pripremite tekstove, ono što se kaže, na miru, a tek potom ćete se
spojiti u administraciju Vašeg CMS-a i onda samo copy / paste. To je puno
bolji način nego da članke pišete online, jer ako predugo uređujete tekst,
administratorska aplikacija će Vas odlogirati (slično kao i u raznim web
mailima, internet bankarstvima i sl.).
Završna priprema teksta
Tekstove pišite odnosno pripremajte u Notepad-u ili WORD-u. Ako ih pišete u
WORD-u, prije konačnog copy / paste u CMS kopirajte ih u Notepad.
Notepad je najjednostavniji program za obradu teksta koji je uključen u
operacijski sustav (Windows). Notepad je program za pisanje i uređivanje
teksta. Jednostavan je i zato je pogodan za savladavanje osnovnih operacija sa
tekstom.
Notepad se pokreće pritiskom miša na “Start” u donjem lijevom kutu,
zatim na “All programs”, zatim na “Accessories” i zatim na “Notepad”
ili, drugi način:
kliknite na “Start”, a zatim na
Run (Pokreni) te upišite izraz
notepad i kliknite
OK (U redu).
Prednosti Notepad-a u odnosu na WORD; Notepad ne formatira tekst, dakle tekst
koji kopirate iz Notepada nema već definiranu vrstu fonta, veličinu fonta,
boju i slično.
Editor u CMS aplikaciji već je podešen na optimalni font, tako da ako unosite
tekst iz Notepada, tekst će se formatirati prema postavkama CMS Editora, a
samo dodatno u CMS editor po potrebi zadate veća slova za naslove, bold (masna
slova) i slično. Ako svoje tekstove imate već u napisane WORD-u, prije
kopiranja u CMS, prvo ih kopirajte u Notepad. Na taj način tekst će Vam biti
pravilnije formatira, uvijek iste vrste fonta, iste veličine fonta i sl.
Također, ako tekstove kopirate sa nekih drugih već postojećih web stranica,
prvo ih kopirajte u Notepad, a zatim ih kopirajte u svoj CMS. Na taj način,
kopiranjem teksta nećete kopirati i vrstu fonta, veličinu fonta, boje i sl.,
već će taj tekst koji kopirate kod sebe biti iste vrste i veličine kao i svi
ostali Vaši tekstovi.
Vodite o tome računa, kako Vaše stranice ne bi izgledale šareno i životopisno
poput bilježnice djeteta iz drugog razreda osnovne škole.
Prijevodi na strani jezik
CMS ne podržava automatsko prevođenje na neki strani jezik. Ako ste naručili
CMS sa podrškom za više stranih jezika, to znači da je na Vašu domenu
instalirano više zasebnih CMS aplikacija, koje su međusobno spojene
zastavicama, a u koje ćete samostalno unositi Vaše tekstove.
Za svaki strani jezik imate zasebnu cjelinu i zasebnu administraciju, što
ujedno znači da i u svakom tom CMS-u sve formirate zasebno. Dakle, otvorit
ćete i kategorije sa natpisima na odabranom stranom jeziku, a onda
objavljivati pojedinačne članke (stranice).
Inače, još uvijek ne postoje programi koji bi mogli automatski prevesti cijele
rečenice. Postoje rječnici, ali problem je sa cijelim rečenicama, zbog njihove
sintakse. Rečenica nije samo puki zbroj prijevoda pojedinih riječi i upravo se
tu javlja problem automatskog strojnog prevođenja.
Dakle, prijevod odnosno prevođenje, morate sami osigurati, a pošto je CMS za
svaki jezik zasebna cjelina, nije nužno da su Vaše stranice na svim jezicima
jednake (količinski).
Stranice se mogu razlikovati čak i u dizajnu, jer se i dizajn za svaki jezik
zasebno uređuje u zasebnoj administraciji.
Konkretno,
objavljivanje teksta (i slika) na Vaše CMS stranice, prikazano je u
poglavlju ovih uputa pod
Unos članaka / stranica
| | |