POSLOVNI FORUM
PREGLED USLUGA ZA PODUZETNIKE
info

 
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

 

PREGLED USLUGA ZA PODUZETNIKE
PREGLED SVIH USLUGA I INFORMACIJA ZA PODUZETNIKE
PREGLED USLUGA ZA PODUZETNIKE

AGENCIJA ZA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, sukladno članku 34. i članku 57. točka 4. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, broj 122/03), u upravnoj stvari ocjene koncentracije poduzetnika Konzum Trgovina na veliko i malo d.d., sa sjedištem u Zagrebu, M. Čavića 1a, zastupanog po Draganu Munjizi, direktoru, i Mediator d.o.o., sa sjedištem u Dubrovniku, Komolac bb, zastupanog po Mirku Obrvanu, direktoru, pokrenutom po zahtjevu poduzetnika Konzum Trgovina na veliko i malo d.d., temeljem odluke Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja,
sa 22. sjednice, održane 22. srpnja 2004. donosi sljedeće

RJEŠENJE


1. Ocjenjuje se dopuštenom koncentracija poduzetnika Konzum Trgovina na veliko i malo d.d.,
sa sjedištem u Zagrebu, M. Čavića 1a, i Mediator d.o.o., sa sjedištem u Dubrovniku, Komolac bb.

2. Poduzetnik Konzum Trgovina na veliko i malo d.d., obveznik je plaćanja upravne pristojbe u iznosu od 255.000,00 kuna. Upravna pristojba uplaćuje se u korist Državnog proračuna Republike Hrvatske u roku od osam (8) dana od dana dostave ovog rješenja.

3. Ovo rješenje bit će objavljeno u »Narodnim novinama«.

Obrazloženje


I. Poduzetnik Konzum Trgovina na veliko i malo d.d. (dalje: Konzum d.d.), sa sjedištem u Zagrebu, Ulica M. Čavića 1a, zastupan po Draganu Munjizi, direktoru, Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Agencija) je, 18. ožujka 2004., dostavio prijavu koncentracije poduzetnika Konzum d.d. i Mediator d.o.o., sa sjedištem u Dubrovniku, Komolac bb, zastupanog po Mirku Obrvanu.

Prijavu namjere provedbe koncentracije Konzum d.d. podnio je Agenciji u smislu članka 22. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, broj 122/03; dalje: ZZTN), u obliku propisanom člankom 45. ZZTN, i člankom 7. stavak 2. Pravilnika o načinu vođenja Upisnika o koncentracijama (»Narodne novine«, broj 30/97), a u svezi s člankom 67. stavak 2. ZZTN.

Nadopuna prijave dostavljena je Agenciji 3. svibnja 2004. godine.

Budući da je iz dostavljene dokumentacije utvrđeno da su sudionici koncentracije ispunili uvjete propisane člankom 22. stavkom 4. točkom 1. i 2. i stavkom 5. ZZTN, te budući da bi provedba koncentracije mogla imati za posljedicu značajno sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u samoposluživanjima, supermarketima i hipermarketima, na području Dubrovačko-neretvanske županije, kao i cjelokupnom području Republike Hrvatske, Agencija je, u smislu članka 26. stavak 3. ZZTN, temeljem odluke Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, sa 19. sjednice, održane 1. lipnja 2004., donijela, sukladno članku 46. ZZTN, zaključak o pokretanju postupka, klasa: gornja.

U postupku ocjene predmetne koncentracije utvrđene su sljedeće činjenice:

Sudionici koncentracije

a) Konzum d.d., upisan u registar Trgovačkog suda u Zagrebu, pod MBS 080000926, registriran je za velik broj djelatnosti, i to građevinarstvo, trgovina motornim vozilima; popravak motornih vozila, trgovina na veliko i posredovanje u trgovini, trgovina na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama, trgovina na malo živežnim namirnicima u specijaliziranim prodavaonicama, trgovina na malo medicinskim i ortopedskim proizvodima, ugostiteljstvo, prijevoz robe (tereta) cestom, djelatnost putničkih agencija i turoperatera, poslovanje nekretninama, iznajmljivanje automobila, promidžba (reklama i propaganda), uzgoj stoke, peradi i ostalih životinja, proizvodnja ostalih prehrambenih proizvoda.

Osnovna djelatnost Konzuma d.d. je trgovina na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama, koju djelatnost obavlja u više od četiri stotine maloprodajnih mjesta, vlasništvu ili zakupu, te je, prema ukupnom prihodu, najveći poduzetnik koji se bavi navedenom djelatnošću, na području Republike Hrvatske. Prodavaonice Konzuma d.d. razvrstane su u tri kategorije, i to male prodavaonice, za svakodnevne kupnje, Konzum maxi, prodavaonice srednje veličine, te Super Konzum prodavaonice čije su površine veće od 1000 m2 i namijenjene za velike tjedne obiteljske kupovine.

Konzum d.d. ima tri distributivna centra, i to u Zagrebu, Poreču i Splitu, s oko 55.000 m2 skladišnog prostora. Organiziranom vlastitom distributivnom mrežom, Konzum d.d. svakodnevno obavlja distribuciju na cijelom području Republike Hrvatske.

U 2002. godini Konzum d.d. je stekao većinske udjele u temeljnom kapitalu poduzetnika Centar Škojo d.o.o., Zagreb, Kooperacija DAD Mala Neretva d.o.o., Opuzen, i Vidici Shop d.o.o., Šibenik, dok je tržišni udjel na području Osječko-baranjske županije, ostvario, stjecanjem 100 posto udjela u temeljnom kapitalu poduzetnika Alastor d.o.o., Osijek.

Stjecanjem većinskih udjela u temeljnom kapitalu poduzetnika koji obavljaju djelatnost trgovine na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama, kao i temeljem ugovora o zakupu prodajnih mjesta takvih poduzetnika, Konzum d.d. je u 2003. godini, značajno proširio svoju maloprodajnu mrežu na sve županije Republike Hrvatske, osim Dubrovačko-neretvanske i Požeško-slavonske.

Poduzetnik Konzum d.d. povezano je društvo - član Agrokor koncerna d.d., sa sjedištem u Zagrebu, Trg Dražena Petrovića 3.

Poslovnu strukturu Agrokor koncerna d.d. čine tri poslovne grupe:

1.) Poslovna grupa – hrana, u čijem su sastavu: Agrokor-Zagreb d.o.o., BIH, Agroprerada d.d., Ivanić-grad, Solana Pag d.d., Pag, Sarajevski kiseljak d.d., BIH, Jamnica d.d., Zagreb, Ledo d.d., Zagreb, Ledo Čitluk d.o.o., BIH, Irida d.o.o., Daruvar, PIK Vinkovci d.d., Vinkovci, Zvijezda d.d., Zagreb, Sojara Zadar d.d., Zadar i Mladina d.d., Jastrebarsko.

2.) Poslovna grupa – maloprodaja, u čijem su sastavu: Konzum d.d., Zagreb, Alastor d.o.o., Osijek, i Zvijezda-Distribucijski centar d.o.o., Zagreb, te

3.) Ostale djelatnosti, u sastavu koje su: Agrokor trgovina d.d., Zagreb, Agrokor AG, Švicarska, Lovno gospodarstvo Moslavina d.o.o., Zagreb, Riječka tvornica konopa d.o.o., Rijeka i Kreditna banka Zagreb d.d., Zagreb.

b) Mediator d.o.o., Dubrovnik, upisan je u registar Trgovačkog suda u Dubrovniku, pod MBS 060017127. Registriran je za velik broj djelatnosti, kao npr. uzgoj usjeva, vrtnog i ukrasnog bilja, proizvodnja hrane i pića, građevinarstvo, trgovina motornim vozilima, popravak motornih vozila, trgovina na veliko i posredovanje u trgovini, trgovina na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama, trgovina na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima, tekstilom, odjevnim predmetima, obućom i kožnim proizvodima, namještajem, satovima, sportskom opremom, cvijećem, gorivima, igrama i igračkama, ugostiteljstvo, prekrcaj tereta i skladištenje i druge.

Osnovna djelatnost tog poduzetnika je trgovina na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežno hranom, pićima i duhanskim proizvodima.

U 2003., kao godini koja prethodi koncentraciji, Mediator d.o.o. osnovnu je djelatnost obavljao u 36 maloprodajnih mjesta, ukupne površine 6.579 m2, i to isključivo na području Dubrovačko-neretvanske županije. Od navedenog broja maloprodajnih mjesta u vlasništvu Mediatora d.o.o., su tri, dok u preostalima taj poduzetnik djelatnost obavlja temeljem ugovora o zakupu, ili podzakupu.

Struktura navedenih 36 prodajnih mjesta poduzetnika Mediator d.o.o. u 2003. bila je sljedeća: 28 samoposluga, 3 supermarketa:, te 1 hipermarket, u kojima je na dan 31. prosinca 2003. bilo zaposleno 392 radnika.

Na dan 7. lipnja 2004., kada je Agencija izvršila očevid, Mediator d.o.o., odnosno, Konzum d.d. obavljao je djelatnost u ukupno dvadeset prodavaonica, dok su preostale zatvorene.

Pravni oblik koncentracije

U smislu članka 19. stavak 1. točka 2., a u svezi sa stavkom 3. istog članka ZZTN, pravni oblik predmetne koncentracije je stjecanje kontrole ili prevladavajućeg utjecaja jednog poduzetnika nad drugim, i to stjecanjem većine udjela od strane poduzetnika Konzum d.d. u poduzetniku Mediator d.o.o.

Pravni temelj koncentracije

Pravni temelj koncentracije je Odluka Nadzornog odbora Konzuma d.d. o davanju prethodne suglasnosti Direktoru Društva za sklapanje ugovora o prijenosu i kupnji poslovnog udjela društva s ograničenom odgovornošću Mediator d.o.o. za trgovinu iz Dubrovnika, Komolac bb, upisano pod MBS 060017127 sudskog registra pri Trgovačkom sudu u Dubrovniku.

Ugovorom o prijenosu poslovnog udjela društva Mediator d.o.o. za trgovinu, sklopljenom 10. ožujka 2004., između Mirka Obrvana, kao prenositelja, jedinog vlasnika tri poslovna udjela poduzetnika Mediator d.o.o., i Konzuma d.d., zastupanog po Draganu Munjizi, direktoru, Konzum d.d. stekao je sve poslovne udjele, koji čine 100 posto temeljnog kapitala poduzetnika Mediator d.o.o.

Ukupan godišnji prihod sudionika koncentracije

Agencija je, uvidom u dokumentaciju koju je dostavio podnositelj prijave, utvrdila da je poduzetnik Konzum d.d., u 2003. godini, kao godini koja prethodi koncentraciji ostvario ukupan prihod u iznosu od 5.776.277.378,78 kuna.

S obzirom da je isti društvo-član Agrokor koncerna, sa sjedištem u Zagrebu, Trg D. Petrovića 3, u konkretnom se slučaju, sukladno članku 22. stavak 4. ZZTN, kao ukupan godišnji prihod svih sudionika koncentracije (u smislu grupe) uzimaju podaci iz konsolidiranog godišnjeg izvješća Agrokor koncerna za 2003. godinu. Ukupan prihod Agrokor koncerna u navedenoj je godini iznosio 9.150.620,000,00 kuna.

Poduzetnik Mediator d.o.o. u istom je razdoblju ostvario ukupni prihod u iznosu od 312.791.395,16 kuna.

Iz navedenog proizlazi da su sudionici koncentracije ispunili uvjete za obveznu prijavu koncentracije propisane člankom 22. stavcima 4. i 5. ZZTN, budući da ukupan prihod svih poduzetnika sudionika koncentracije, ostvaren prodajom robe i/ili usluga na svjetskom tržištu iznosi najmanje jednu milijardu kuna, u financijskoj godini koja je prethodila koncentraciji, s time da ukupan prihod svakog od najmanje dva sudionika koncentracije, ostvaren prodajom robe i/ili usluga u Republici Hrvatskoj, u istom razdoblju, iznosi najmanje 100.000.000,00 kuna.

Mjerodavno tržište

U smislu članka 7. stavak 1. ZZTN, mjerodavno tržište Agencija određuje kao tržište određene robe i/ili usluga koje su predmet obavljanja djelatnosti poduzetnika na određenom zemljopisnom području.

S obzirom da oba sudionika koncentracije, ostvaruju najveći dio ukupnog prihoda od djelatnosti trgovine na malo mješovitom robom pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u samoposluživanjima, supermarketima i hipermarketima (nespecijaliziranim prodavaonicama), Agencija je, kao tržište u tzv. proizvodnoj dimenziji, odredila upravo navedenu djelatnost.

Zemljopisno područje na kojem djeluju sudionici koncentracije određeno je kao područje:

a) Dubrovačko-neretvanske županije

Poduzetnik Mediator d.o.o., navedenu djelatnost obavlja isključivo na tom području, dok je Konzum d.d., prisutan u Pločama gdje ima jednu prodavaonicu.

b) cjelokupno područje Republike Hrvatske.

Poduzetnik Konzum d.d., djelatnost trgovine na malo mješovitom robom pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u samoposluživanjima, supermarketima i hipermarketima, obavlja na cjelokupnom hrvatskom području, osim u Požeško-slavonskoj županiji, centraliziranim načinom poslovanja. Stjecanjem udjela u Mediatoru d.o.o., mijenja se tržišni udjel stjecatelja na tržištu Republike Hrvatske.

Tržišni udjeli sudionika koncentracije

a) Prije provedbe koncentracije

Na mjerodavnom tržištu Dubrovačko-neretvanske županije prije provedbe predmetne koncentracije bilo je prisutno osam (8) poduzetnika. Najveći udjel, ostvaren prema ukupnom prihodu u godini koja prethodi koncentraciji, 2003. godina, držao je Mediator d.o.o.

Tržišni udjeli poduzetnika – sudionika koncentracije na mjerodavnom tržištu na području Dubrovačko-neretvanske županije, u 2003. godini, prije provedbe koncentracije, prikazani su u
Tablici 1.

Za analizu koncentriranosti mjerodavnog tržišta Agencija je koristila Herfindahl-Hirschmanov indeks (dalje: HHI), i pokazatelj koncentriranosti, tzv. concentration ratio (CR).

HHI je mjerilo za izračun koncentriranosti tržišta koji se izračunava zbrajanjem kvadrata tržišnih udjela svih poduzetnika prisutnih na mjerodavnom tržištu. HH indeks nije odlučujući element za donošenje odluke o dopuštenosti pojedine koncentracije, već element prve faze procjene u odnosu na sveobuhvatnu analizu koncentracije.

Na konkretnom je mjerodavnom tržištu HHI, prije provedbe koncentracije, iznosio 2.184,83 iz čega proizlazi da je ovo tržište početno visoko koncentrirano.

Tržišta na kojima HHI iznosi između 1.000 i 1.800 smatraju se umjereno koncentriranima, a ona na kojima iznosi preko 1.800 bodova, visoko koncentriranima.

Pokazatelj koncentriranosti (CR2) za prva dva poduzetnika iznosio je 56,69, dok je pokazatelj koncentriranosti (CR4) za prva četiri poduzetnika iznosio 86,36, te se može zaključiti da se ovo tržište ne smatra vrlo konkurentnim.

b) Tržišni udjeli poduzetnika–sudionika koncentracije, te ostalih poduzetnika koji djeluju na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo, na području Republike Hrvatske, kao godini prije provedbe predmetne koncentracije, prikazani su u Tablici 2.

Na konkretnom je mjerodavnom tržištu HHI, prije provedbe koncentracije HH indeks iznosio 1.176 bodova i manji je od 1.800 bodova, te je riječ o umjereno koncentriranom tržištu.

Prije provedbe koncentracije koju Agencija ocjenjuje u ovom postupku, prema kriteriju ukupnog prihoda, ostvarenog u mjerodavnoj godini, Konzum d.d. imao je 27,17 posto udjela na mjerodavnom tržištu, što je dvostruko više od njegovog prvog sljedećeg konkurenta, čiji je tržišni udjel iznosio 13,78 posto. CBA grupa, koju čini jedanaest (11) poduzetnika, u isto je vrijeme na mjerodavnom tržištu, imala udjel nešto veći od 11 posto, dok su tržišni udjeli svih drugih poduzetnika bili manji od 10 posto.

HH indeks, koji je u tom razdoblju iznosio 1,175,76 bodova, pokazuje da je riječ o umjereno koncentriranom tržištu.

Pokazatelj koncentriranosti (CR2) za prva dva poduzetnika iznosio je 27,16, dok je pokazatelj koncentriranosti (CR4) za prva četiri poduzetnika iznosio 52,54, te se može zaključiti da se ovo tržište ne smatra vrlo konkurentnim.

b) Nakon provedbe koncentracije

Provedbom ove koncentracije Konzum d.d. preuzeo je 34,48 posto tržišnog udjela Mediatora d.o.o., te sada, sa 38,13 posto tržišnog udjela ima vodeći položaj na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo, na području Dubrovačko-neretvanske županije.

Tržišni udjeli poduzetnika na mjerodavnom tržištu, nakon provedbe koncentracije,
prikazani su u Tablici 3.

HH indeks nakon provedbe koncentracije na mjerodavnom tržištu Dubrovačko-neretvanske županije povećao se na 2.436,74 bodova, te je i dalje riječ o početno visoko koncentriranom tržištu.

CR2 za prva dva poduzetnika s najvećim tržišnim udjelima, Mediator d.o.o., i Kerum d.o.o., sada iznosi 60,36, dok istovremeno, CR4 iznosi 90,01, iz čega zaključno proizlazi da ovo tržište nije dovoljno konkurentno.

Na području Republike Hrvatske, nakon provedbe predmetne koncentracije, tržišni udjeli poduzetnika – sudionika koncentracije, te njihovih konkurenata na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo, prikazani u Tablici 4., nisu se značajnije promijenili.

Poduzetnik Konzum d.d., uz povećanje od 1,26 posto udjela, koliko je iznosio udjel Mediatora d.o.o., i dalje ima dvostruko veći tržišni udjel od prvog sljedećeg konkurenta. Udjeli konkurenata ostali su isti.


Nakon provedbe koncentracije HH indeks neznatno se povećao, te iznosi 1.234 bodova. S obzirom da je i nadalje manji od 1.800 bodova, riječ je o umjereno koncentriranom tržištu.

CR2 za prva dva poduzetnika s najvećim tržišnim udjelima iznosi 40,95, dok CR4, za prva četiri poduzetnika iznosi 58,64, što upućuje da se isto tržište ne može smatrati vrlo konkurentnim.


Izvješće Uprave kojim se koncentracija pravno i gospodarski obrazlaže

Cilj dugoročne poslovne strategije Konzuma d.d. je biti najveći maloprodajni lanac na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u Republici Hrvatskoj, koji djeluje na cjelokupnom njenom području. Stjecanje udjela u poduzetniku Mediator d.o.o., omogućava Konzumu d.d., značajnije poslovanje na području Dubrovačko-neretvanske županije, jer zemljopisni položaj Dubrovnika i okolice ne omogućava poslovanje u nekoliko prodavaonica manje površine. S obzirom na standarde poslovanja poduzetnika Konzum d.d., za pretpostaviti je, da će navedena koncentracija pridonijeti podizanju kvalitete na mjerodavnom tržištu u tom dijelu Republike Hrvatske.


Opis i obrazloženje očekivanih pogodnosti koncentracije

Sa stanovišta interesa potrošača, obrazložio je Konzum d.d., predmetna je koncentracija provedena radi unapređenja distribucije robe, skraćivanja tijekova distribucije robe, kao i poboljšanja opskrbe tržišta i proširenja asortimana, u maloprodaji i veleprodaji, što će se postići objedinjavanjem nabave roba putem suvremenog distribucijskog centra Konzuma d.d. u Zagrebu, te daljnjim tehnološkim razvitkom distribucije. Kupci će, na taj način, imati kvalitetniju i bržu uslugu, te pogodnosti snižavanja cijena proizvoda.

Ovom koncentracijom, navodi Konzum d.d., povećat će se natjecateljska snaga tog poduzetnika, jer će se okrupnjavanjem poduzetnika čija je djelatnost trgovina na malo mješovitom robom pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo, stvoriti uvjeti za opstanak na tržištu na koje sve više ulaze inozemni poduzetnici.

Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće) na 22. je sjednici, održanoj 22. srpnja 2004., sukladno ovlastima iz članka 34., 35. stavak 1. točke 2. i 5. ZZTN, razmatralo predmetnu koncentraciju, te ocijenilo da u konkretnom slučaju nije riječ o zabranjenoj koncentraciji, u smislu odredbe članka 18. ZZTN.

Iako se provedbom ove koncentracije stvara novi položaj poduzetnika Konzum d.d. na mjerodavnom tržištu Dubrovačko-neretvanske županije, stjecatelj, »stupanjem u čizme« Mediatora d.o.o., samo preuzima 34,48 posto tržišnog udjela tog poduzetnika, koji je ovaj imao u godini koja prethodi provedbi koncentracije. Tržišni udjel Konzuma d.d. povećao se, s dotadašnjih 3,65 posto, te sada iznosi 38,13 posto.

Po ocjeni Vijeća, takav tržišni udjel stjecatelja na mjerodavnom tržištu neće utjecati na sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišnog natjecanja.

Vijeće je, prilikom ocjene predmetne koncentracije, također, uzelo u obzir činjenicu da je u šest mjeseci 2004., zatvoreno 16 prodavaonica Mediatora d.o.o., odnosno iste su prestale s radom, te je tržišni udjel Konzuma d.d., u vrijeme donošenja odluke, znatno manji, dok je istovremeno tržište otvoreno za ulazak novih takmaca.

Prilikom ocjene predmetne koncentracije, Vijeće je uzelo u obzir i trend pada ukupnog prihoda, za trogodišnje razdoblje (od 2001. do 2003. godine) poduzetnika Mediator d.o.o.

Naime, u 2003. godini, u odnosu na 2002., ukupan se prihod tog poduzetnika smanjio za 12,2 posto, dok se u 2002. godini, u odnosu na 2001., ukupan prihod smanjio za 3,31 posto.

Iz navedenog proizlazi da se ulaskom novih takmaca na mjerodavno tržište mijenja položaj i udjel poduzetnika Mediator d.o.o. Pokazatelj navedenoga je udjel Mediatora d.o.o. koji je u 2002. godini, kada su na mjerodavnom tržištu Dubrovačko-neretvanske županije bila prisutna četiri poduzetnika, iznosio 59,02 posto, dok je isti, kako je navedeno u 2003., s osam prisutnih poduzetnika, iznosio 34,48 posto, što je dokaz dinamičnosti tržišta.

Zbog takvoga bi pada ukupnog prihoda, kao i pada udjela na mjerodavnom tržištu, moguća posljedica bila nestanak tog poduzetnika s mjerodavnog tržišta.

Isto tako, bilo koji drugi poduzetnik, a ne samo stjecatelj u konkretnom slučaju, stjecanjem udjela u temeljnom kapitalu poduzetnika Mediator d.o.o., stekao bi i dotadašnji udjel tog poduzetnika na mjerodavnom tržištu.

Također, karakteristike mjerodavnog tržišta trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo su dinamičnost, otvorenost, te dobra strukturiranost.

Isto tako, s obzirom da je riječ o turističkoj regiji, provedba predmetne koncentracije pridonosi poboljšanju i povećanju ponude asortimana.

Konzum d.d. provedbom ove koncentracije povećava svoj udjel i na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo na području Republike Hrvatske, te njegov udjel iznosi 27,17 posto.

S obzirom na navedeno predmetnu je koncentraciju Vijeće, u smislu odredbe članka 26. ZZTN, ocijenilo dopuštenom, kako je odlučeno u točki 1. izreke ovoga rješenja.

II. Rješenje Agencije o ocjeni dopuštenosti koncentracije podliježe naplati upravnih pristojbi, sukladno odredbi članka 2. stavak 1. Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 8/96), te članka 14. točke 18., pod nazivom: »Pristojbe za zaštitu tržišnog natjecanja«, Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 131/97), tarifni broj 106. točka 1., i tarifni broj 107. točka 1.

Sukladno odredbi članka 1. točke 1. Uredbe o izmjeni tarife Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 116/00), plaća se upravna pristojba u iznosu od 250.000,00 kn.

Iznos iz točke 2. izreke ovoga rješenja (5.000,00 kuna na ime tarifnog broja 106. točka 1. i 250.000,00 kuna na ime tarifnog broja 107. točka 1.) uplaćuje se u korist Državnog proračuna Republike Hrvatske u roku od osam (8) dana od dana dostave rješenja, na račun broj: 1001005-1863000160 poziv na broj: 24/5002 – (navesti MB), kako je odlučeno u točki 2. izreke ovoga rješenja.

Pristojbeni obveznik dužan je dokaz o izvršenoj uplati upravne pristojbe dostaviti Agenciji bez odgode, a najkasnije u roku od osam (8) dana od izvršene uplate, pozivom na broj, klasa: UP/I 030-02/2004-01/15. U protivnom će Agencija pokrenuti postupak prisilne naplate upravne pristojbe od pristojbenog obveznika, poduzetnika Konzum d.d.

III. Na temelju članka 59. stavak 1. ZZTN, rješenja Agencije objavljuju se u »Narodnim novinama«, kako je odlučeno u točki 3. izreke ovoga rješenja.


Uputa o pravnom lijeku

Ovo je rješenje konačno u upravnom postupku. Protiv ovoga rješenja nije dopuštena žalba, ali nezadovoljna stranka može, sukladno odredbi članka 58. ZZTN, pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovoga rješenja.

Klasa: UP/I 030-02/2004-01/15    Urbroj: 580-02-04-07-06    N.N. 121/04
Zagreb, 22. srpnja 2004.

Predsjednica Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja
Olgica Spevec, v. r.


 Pregled Narodnih novina, zakona i propisa > > > > >

PREGLED USLUGA ZA PODUZETNIKE

PREGLED SVIH USLUGA I INFORMACIJA ZA PODUZETNIKE
PREGLED USLUGA ZA PODUZETNIKE



 


  Istraživanje tržišta - Opširnije...

ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA
 

 



Poslovni imenici i adresari - Opširnije...

POSLOVNI IMENICI
ADRESARI


 

 


INVESTICIJSKI PROJEKTI - POSLOVNI PLANOVI - Opširnije...

INVESTICIJSKI PROJEKTI
 

Admin; adresar imenik




POSLOVNI FORUM pored centralne baze podataka, poduzetnicima pruža i druge usluge i djelatnosti:
- trgovačko posredovanje na domačem i inozemnom tržištu
- konzalting u području investicija, izrada investicijskih studija i njihova ocjena (Poslovni planovi / Investicijski projekti)
- izrada web stranica (internet stranica); pisanje programa prema uputama i potrebama korisnika
- obradu podataka uz uporabu programa korisnika ili vlastitog programa i usluge unosa podataka
- razvoj baze podataka: povezivanje podataka iz različitih izvora, pohranjivanje podataka
- ispitivanje mogućnosti tržišta prodaje za proizvode i ispitivanje javnoga mnijenja o političkim, ekonomskim i sl. pitanjima
- kreiranje i provođenje promidžbenih djelatnosti; organiziranje sajmova, izložaba i kongresa
- agencijsko posredovanje u korist pojedinaca za dobivanje angažmana (zaposlenja) u filmskoj i drugim djelatnostima
Ukoliko Vam je potrebna neka od navedenih usluga, kontaktirajte nas!

Kontakt podaci za Poslovni forum d.o.o. - Link na web stranicu sa e-mail adresama i telefonima


POSEBNA PONUDA: IZRADA WEB STRANCA
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!


 
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 



PREGLED SVIH USLUGA ZA PODUZETNIKE - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE - POSEBNE PONUDE I AKCIJE



 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi tvrtka trebala imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, obrazaca za kontakt, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding tvrtke, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 


 
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

POSLOVNI WEB KATALOG
POSLOVNI WEB KATALOG

POSLOVNI WEB KATALOG sadržava pregled hrvatskih poduzeća i obrtnika koji imaju vlastite Internet stranice i koriste Internet, manje ili više, u svome poslovanju.
Radi lakšeg snalaženja, poslovni subjekti razvrstani su u zasebne kategorije prema osnovnim djelatnostima prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti, a unutar kategorije razvrstani su abecednim redom.
Za pronalaženje poslovnih subjekata koji nemaju Internet stranice, na raspolaganju su Vam za narudžbu Imenici hrvatskog gospodarstva
u kojima se nalazi pregled osnovnih kontakt podataka za više od 85000 trgovačkih društava, 94000 obrtnika i 17000 subjekata državne uprave, administracije, udruga i sl.
Za pretraživanje objavljenih tekstova na Poslovnom forumu koristite
Poslovni forum - Google pretraživač svih objavljenih tekstova.      CMS
POSLOVNI WEB KATALOG
Web imenik

Ažurirano:
28. 11. 2024.
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga