Internet portal POSLOVNOG FORUMA Internet i poslovne usluge
 
  E-MARKETING  -  DODATNI PRILOZI O MARKETINGU  -  POSLOVNI FORUM > PREGLED SVIH USLUGA  -  TRAŽILICA

Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku

Drago Ružić
Antun Biloš
Davorin Turkalj

e-Marketing

   e-Marketing

e-Marketing PREDGOVOR  e-Marketing SADRŽAJ  e-Marketing UVOD  e-Marketing ODABRANO IZ KNJIGE  e-Marketing NARUDŽBENICA

UVOD

Druga polovica dvadesetog i početak dvadeset i prvog stoljeća nedvojbeno su obilježene informatičkom
revolucijom. Povećanje procesorske snage uz istodobno smanjenje cijena dovelo
je zadnjih nekoliko godina računala u domove i gospodarske subjekte širom svijeta. Osobit poticaj
razvoju informatičke tehnologije dogodio se 90-ih godina kada je fenomen zvan Internet
poprimio oblik masovnog medija. Ta najveća svjetska računalna mreža proširila se eksponencijalnom
brzinom i doprinijela stvaranju globalnog “sela”. Internet je ušao u gotovo sve pore
života i promijenio način na koji ljudi komuniciraju, traže informacije, trguju i zabavljaju se.
Ono što je osobito važno Internet je promijenio način na koji gospodarski subjekti posluju.
Suvremena informatička sredstva, prvenstveno hardware, software i komunikacijske tehnologije
daju potpuno nove mogućnosti i dimenzije marketinškom sustavu gospodarskog subjekta
što je središnja tema ove knjige.
Knjiga je podijeljena u dvanaest glava. U pristupnim razmatranjima koja su prva glava knjige
razmotreno je suvremeno elektroničko okružje poslovanja gospodarskih subjekata, te je prikazan
pojmovni sustav elektroničkog gospodarstva koji se pojavljuje s novom tehnologijom.
U drugom poglavlju izložena je kratka povijest e-poslovanja i e-trgovine.
U drugoj glavi pojašnjen je pojam Interneta i prikazana kratka povijest tog suvremenog fenomena.
Također, u nastavku su u najkraćim crtama objašnjene najvažnije usluge koje Internet
omogućuje i mobilni Internet kao nadolazeća faza razvoja Interneta. Poseban dio u ovoj glavi
posvećen je Web-u 2.0 i društvenom software-u koji obilježavaju aktualnu web scenu.
Slijedi središnji dio knjige gdje se u trećoj glavi definira pojam elektroničkog marketinga i
daje razgraničenje e-marketinških pojmova. Posebna poglavlja čine e-marketing tehnike, mobilni
marketing, e-marketing – miks, te razmatranje web site-a kao osnovnog nositelja marketinških
aktivnosti na Internetu.
U četvrtoj glavi se obrađuje e – marketing informacijski sustav u okviru kojeg se posebna
pozornost pridaje marketinškim istraživanjima na Internetu. U posebnim poglavljima pete
glave razrađuje se proces marketinških istraživanja na Internetu, evaluacija internetskih izvora
sekundarnih informacija i online primarna istraživanja. Posebno poglavlje čini i poslovno obavještavanje
i obavještavanje o tržištima u okviru kojeg se kratko obrađuje e-business inteligence
i web mining.
Petu glavu čini identificiranje tržišnih segmenata i odabir ciljnih tržišta na Internetu, u okviru
čega je obrađeno i ponašanje potrošača na Internetu, te e-marketing planiranje.
U šestoj glavi razmatraju se marketinški aspekti prilagodbe proizvoda/ponude u Internet
okruženju.
Slijedom sastavnih elemenata marketing miksa, u sedmoj glavi razrađuje se e-integrirana marketinška
komunikacija. Nakon prikaza osobitosti web komunikacije, objašnjava se značaj web site-
a u integriranoj e – komunikaciji. U nastavku je prikazan e-AIDA model, a potom se detaljno
razrađuju tehnike i sredstva oglašavanja na Internetu. Posebna poglavlja odnose se na mobilno
oglašavanje, televiziju i radio na Internetu, te odnose s javnošću na Internetu. U nastavku je prikazano
mjerenje učinkovitosti interaktivnih medija, te modeli plaćanja oglašavanja na web-u.
U osmoj glavi obrađuje se e-distribuciju. Prvo se razmatra evolucija u kanalima distribucije
i tipovi posrednika, a potom funkcije distribucijskog kanala. Posebno se razrađuju transakcijske,
logističkei pomoćne funkcije, te poslovni modeli e-kanala.
U devetoj glavi prikazuju se poslovni modeli na Internetu. Prvo se pojmovno određuju
poslovni modeli, a potom se daje prikaz vrsta poslovnih modela. U nastavku su prvo obrađeni
osnovni tipovi e-trgovine i tehnološka infrastruktura elektroničke trgovine. Slijedi pojašnjenje
pojedinih vrsta elektroničke trgovine. U narednim poglavljima u toj glavi pojašnjava se obavljanje
kupoprodajnog posla i online aukcije. Koristeći elektroničku trgovinu nedvojbeno su na
dobitku i potrošači i prodavači. Koje su prednosti za jedne i za druge pojašnjeno je u posebnom
poglavlju, kao i poteškoće koje se pojavljuju u elektroničkoj trgovini. Sigurnost i privatnost
predstavljaju najveći problem elektroničke trgovine koji su zbog svoje važnosti obrađeni
u posebnoj točki. Specifičnu situaciju kod elektroničke trgovine predstavlja plaćanje u kojem
je potrebno osigurati sigurno i brzo prenošenje sredstava od potrošača do prodavača. Koje se
metode plaćanja koriste za rješenje tog problema pojašnjeno je pri kraju ove glave. Na kraju
je prikazano stanje elektroničke trgovine u Republici Hrvatskoj, te sklapanje ugovora putem
Interneta.
Tradicionalno pružanje nekih vrsta usluga upotrebom Interneta dobiva nove značajke i
poprima potpuno nove oblike. Zbog značaja koje e-marketing ima u uslužnom sektoru kao
posebna, deseta glava, izdvojen je e-learning i e-bankarstvo
U jedanaestoj glavi obrađene su neke osobitosti e-marketinga u turizmu i ugostiteljstvu.
Naime, Internet nalazi svoju veliku primjenu upravo u turizmu, a osobito kroz sustave rezervacija
i oglašavanje turističkih odredišta. U sadašnjim uvjetima moguće je govoriti o tri vrste
takvih sustava: transformiranim rezervacijskim sustavima, rezervacijskim sustavima hotelskih
lanaca i rezervacijskim servisima, što je pojedinačno objašnjeno. Sasvim pri kraju dat je kritički
osvrt na zastupljenost turističkih zajednica na Inernetu te prikazan model za kvalitativnu analizu
destinacijskih web site-ova.
Zbog ograničenosti prostora u ovakvoj vrsti knjiga, nije niti približno moguće razmotriti
brojne praktične primjer aplikacije e-marketing alata i tehnika. Zbog toga se u zadnjem poglavlju
razmatraju samo neki od specifičnih slučajeva iz prakse prema slobodnom izboru autora. U
dvanaestoj glavi obrađen je e-Bay kao kao specifični internetski model, potom općeniti značaj
društvenih mreža, te Facebook kao trenutno najsnažnija društvena mreža i primjer oglašavanja
na Facebooku-u. Sasvim na kraju knjige prostor je pružen Poslovnom forumu, Webit-u i
Escape-u koji svaki za sebe predstavljaju zanimljive primjere poslovnih modela na hrvatskom
internetskom prostoru i koji na specifične načine koriste poslovne mogućnosti Interneta.






SADRŽAJ / PREGLED
Poslovni forum d.o.o.