Naslovna stranica Posebna ponuda Izrada web stranica Izrada CMS stranica Video upute i pomoć Dodatne Internet usluge Izrada primjera ugovora Izrada poslovnog plana Imenici - Adresari Istraživanje tržišta Oglasi - Marketing Poslovno savjetovanje Trgovačko zastupanje Korisni programi Sigurnost na webu Katalog proizvoda Pregled propisa Popusti i akcije Kontakt informacije Web tražilica
|
UPRAVLJANJE MARKAMA - Prof. dr. sc. Tihomir Vranešević Nova marka u hrvatskoj marketinškoj bibliografiji Knjiga Tihomira Vraneševića: UPRAVLJANJE MARKAMA, izdanje Accent, Zagreb, 2007. Knjiga „Upravljanje markama“ autora prof. dr. sc. Tihomira Vraneševića je prvo sveobuhvatno djelo iz područja upravljanja markama u hrvatskoj bibliografiji. Zbog obuhvatnosti, sistematičnosti i ilustrativnosti rad predstavlja značajno djelo za izučavanje maraka i njihove važnosti za suvremeno gospodarstvo. Ovo jedinstveno djelo rezultat je višegodišnjeg znanstveno istraživačkog napora autora u području izučavanja maraka kao jednog od najutjecajnijih suvremenih marketinških fenomena. U svojem višegodišnjem znanstvenom istraživačkom radu, kao i u razvoju primjene proučavanih koncepta u suvremenoj hrvatskoj gospodarskoj praksi autor djela posebno se posvetio područjima strateškog upravljanja markama kao i mjerenju njihove tržišne vrijednosti. Djelo „Upravljanje markama“ ambiciozan je knjižno-izdavački projekt, opsega 461 stranice, tvrdog uveza i bogatih grafičkih rješenja. Strukturu rada sačinjava 8 dobro razrađenih poglavlja, nadopunjenih poslovnim slučajevima, „katalogom“ hrvatskih maraka, kazalom pojmova, kazalom naziva i imena, te bilješkama o autoru i suradnicima. Nazivi glavnih poglavlja knjige jesu: „Važnost marke i upravljanja markom“, „Identitet marke i elementi identiteta marke“, „Strateško upravljanje markama“, „Iskorištavanje uspješnih maraka“, „Vrijednost i mjerenje vrijednosti marke“, „Privatne marke“, „Poslovni slučajevi“. Prvo poglavlje „Važnost marke i upravljanja markom“, sagledava odnose između proizvoda i marke, predstavlja povijest, prirodu i definiciju marke te upućuje na ulogu i važnost maraka za poduzeća i njihove klijente. Drugo poglavlje „Identitet marke i elementi identiteta marke“, obrađuje pravne aspekte označavanja marke i proces pravne zaštite elemenata identiteta marke (trgovački znak), upozorava na važnost identiteta marke i sagledava njegove elemente, te upućuje na nove trendove u tom području. Poglavlje također opisuje i analizira pristupe upravljanju elementima identiteta, te razmatra njihovo značenje u komuniciranju marke i komuniciranju markom. Treće poglavlje „Strateško upravljanje markama“, ukazuje na razlike u klasičnom i suvremenom upravljanju markama, razrađuje osnovne etape procesa strateškog upravljanja markama, sagledava mogućnosti upravljanja spletom maraka u okviru iste kategorije proizvoda, te upozorava na prepreke i propuste u upravljanju markama. Četvrto poglavlje: „Iskorištavanje uspješnih maraka“, obrađuje važnost i razlike u životnim ciklusima proizvoda i marke, predstavlja pristupe pri internacionalizaciji maraka, opisuje strategiju proširenja i potvrđivanja maraka, te njihovih prednosti i nedostataka. U poglavlju ste također upućuje na strategiju savezništva marka (kobranding), te prateće prednosti i nedostatke iste. Peto poglavlje: „Vrijednost i mjerenje vrijednosti marke“, bavi se konceptom vrijednosti maraka, razlikama između financijske i tržišne vrijednosti marke, te temeljnim konceptom mjerenja i obilježjima standardiziranih modela mjerenja tržišne vrijednosti marke. Šesto poglavlje: „Privatne marke“, predstavlja i analizira koncept privatnih maraka i okolnosti njihova pojavljivanja. Također, razmatra se značenje privatnih maraka za trgovačke lance i proučavaju evolucijske etape privatnih marka. Poglavlje se nadalje bavi mogućim strateškim odgovorima proizvođača na izazov privatnih marka, te se prikazuje budućnost i mogućnosti širenja privatnih maraka. Sedmo poglavlje: „Poslovni slučajevi“ sastoji se od zbirke poslovnih slučajeva među kojima su opisane poslovne situacije i strategije upravljanja markama sljedećih proizvoda, projekata ili poduzeća: „Samoborska salama“, „Zolotoj Petušok“, „Dona Trgovina“, „CBA“, „Gorenje“. Na izradi slučajeva, uz autora, sudjelovalo je i osam drugih suradnika zapažene akademske i stručne angažiranosti. Pregled hrvatskih maraka koji obuhvaća primjere, ilustracije i opise više od 200 najpoznatijih domaćih maraka nadasve je vrijedno prepoznavanje raznolikih načina upravljanja našim markama tijekom vremena. Zbog obuhvatnosti, preglednosti i ilustrativnosti, dio koji se bavi sistematiziranjem spoznaja o postojećim hrvatskim markama, predstavlja i svojevrsnu arhivsku građu, od iznimne važnosti za proučavanje razvoja marki i marketinga U Republici Hrvatskoj. Značenje upravljanja markama, od neizmjerene je vrijednosti za suvremeno poslovanje, pa se ovom području već duže vrijeme posvećuje iznimna pozornost u inozemnoj znanstvenoj i stručnoj literaturi. U tom pogledu, autor nadograđuje postojeće spoznaje kritički promatrajući i izučavajući probleme i prilike strateškog pristupa tom poslovnom fenomenu u suvremenom gospodarskom trenutku međunarodnih i domaćih poduzeća te unosi novost ukazujući na neophodnost odvajanja koncepta upravljanja proizvodima od upravljanja markama. Djelo je pisano jednostavnim i zanimljivim stilom, ilustrirano brojnim praktičnim i slikovnim prikazima pa vjerujemo da će zadovoljiti čitalačku strast i ukuse svih segmenata publike kojima je namijenjeno kao i svih drugih radoznalaca koji u nju zavire. Djelo pruža vrijedan uvid u područje izučavanja maraka i njihovog značenja za suvremeno gospodarstvo, menadžerima i svim praktičarima bit će od iznimne koriste kao priručnik u planiranju vlastitih marketinških napora i kreiranju strategija upravljanja markama vlastitih poduzeća. Za znanstvenike i povjesničare ekonomske misli knjiga može poslužiti kao vrijedna teorijska građa za produbljivanje marketinških spoznaja i praćenje trendova u globalnom i domaćem poslovnom okruženju. Ukratko - izvrstan uvid u područje izučavanja maraka i njihovog značenja za suvremeno gospodarstvo od iznimne koriste kao priručnik u planiranju vlastitih marketinških napora i kreiranju strategija upravljanja markama. Pregled sadržaja Iz tiska Narudžbe Poslovni forum |