|
Menu - Najave... |
|
Korisne i besplatne informacije - Hosting, email, marketing
Pregled korisnih informacija, još nekoliko korisnih savjeta za poslovne korisnike
Kratki pregled korisnih informacija vezanih uz hosting, domene i e-mail. Pregled
korisnih savjeta i članka o temama koje Vam mogu biti interesantne ukoliko imate
vlastiti hosting, web stranice...
Whois informacije |
Whois je protokol koji se koristi kako bi korisnik na temelju IP adrese upitom
mogao doći do informacija o pravnoj osobi koja tu IP adresu koristi, imenu
domene, rezerviranom adresnom bloku u kojem se ta adresa nalazi te o ostalim
informacijama među kojima se ističu administratori adresnog prostora.
Neki od Whois online servisa:
Smart-ip,
WhatIsMyIP.com,
Whois.com,
Who.is,
WhatIsMyIPaddress,
Godaddy.com,
Cqcounter,
Domaintools ...
Gmail – globalno najpopularniji |
Googleov e-mail servis ima najviše korisnika, objavio je comScore. Prema
njihovim podacima, u svijetu ukupno ima gotovo 350 milijuna korisnika Gmaila.
Iako je Google još tokom ljeta objavio da Gmail ima najveći broj korisnika,
dominaciju na ovom polju tek su sada potvrdili nezavisni analitičari. Googleov
broj korisnika od onih koje je objavio comScore razlikovao se za čak 136
milijuna, dok su se službeni podaci za Hotmail i Yahoo mail uglavnom poklapali s
procjenama analitičara.
Na području SAD-a, najpopularniji e-mail servis je Yahoo, a koristi ga čak 41%
Amerikanaca s pristupom Internetu. Na drugom mjestu je Gmail s gotovo
38-postotnim udjelom, a na trećem Hotmail s udjelom od 19% u SAD-u. Yahoo i
Gmail najveći broj korisnika imaju u SAD-u, Japanu i Indiji, dok Hotmail pored
ovih država značajniji broj korisnika ima još i u Brazilu, te Meksiku.
Pegasus Mail |
Pegasus Mail je besplatan e-mail klijent (program) prikladan za uporabu od strane jednog
ili više korisnika na jednom računalu ili lokalnoj mreži. Pegasus Mail omogućuje
slanje mailova i odlična je zamjena za Outlook. Pegasus Mail je jedan od
najboljih besplatnih e-mail programa. Dokazan proizvod, ima nekoliko milijuna
korisnika u svijetu. Ekstremno je bogat
mogućnostima, ali ostaje malen i brz. Pegasus Mail se može ponašati kao kompletan
interni email sistem, samostalno bez potrebe za dodatnim serverima ili
komponentama. Program nudi mogućnost filtriranja mailova, spam filter, podršku
za SMTP, POP3, IMAP4 , LDAP protokole... Link za download:
www.pmail.com
Upozorenje o email prijevarama |
Phishing ili "Pecanje" je novi i sve učestaliji tip spama koji može dovesti do
krađe vaših osobnih podataka poput brojeva kartica ili korisničkih imena i
zaporki za pristup internet bankarstvu, e-mailu, hostingu i drugim web uslugama.
"Pecački" napadi nastaju kad dobijete e-mail koji izgleda kao da ga je poslao
legitimni pošiljatelj s kojim ste u nekakvom poslovnom odnosu – primjerice vaša
banka, kartična kuća ili davatelj internetskih usluga (ili bilo koji web-site
koji za pristup osjetljivim podacima zahtijeva unos korisničkog ID-a i zaporke).
Najčešće se od Vas traži da odgovorite na dobiveni e-mail i u odgovoru pošaljete
neke osjetljive podatke (broj kartice, bankovnog računa, PIN ili korisnički ID i
zaporku). Takav zahtjev se opravdava "pojačanom sigurnošću" ili kakvim drugim prozaičnim razlogom.
Druga mogućnost je da Vas dobiveni "pecački" e-mail usmjerava (navođenjem linka
na kojeg trebate kliknuti) na lažni web-site ili pop-up prozor vrlo sličan ili
gotovo identičan pravom i poznatom Vam web-siteu (vaše banke ili kartične kuće,
na primjer), ali prava svrha tog lažnog web-sitea je isključivo krađa vaših
osobnih podataka.
Prema novim informacijama i podacima Radne grupe za borbu protiv phishinga (www.antiphishing.org),
"pecači" uvjere i do 5% primatelja takvih mailova da im odgovore i pošalju
osjetljive informacije. Netko tko nije o tome informiran može postati lagana žrtva.
Kako se zaštititi: Nikad ne odgovarajte na e-mailove koji od Vas zahtijevaju osobne financijske
informacije ili zaporke. Banke, kartične kuće ili e-commerce tvrtke najčešće personaliziraju e-mailove
(npr. "Poštovani gospodine Mlakar" ), dok "pecači" to ne rade. "Pecači" često u
lažne mail-poruke uključuju lažne senzacionalističke poruke ("Hitno; vaši su
podaci ukradeni!") želeći od Vas dobiti brzu reakciju bez puno razmišljanja i provjere.
Ozbiljne tvrtke, banke i kartične kuće NIKAD od Vas neće zahtijevati
osjetljive podatke e-mailom. Čak i ako pomislite da je e-mail kojeg ste dobili
legitiman, ne nasjedajte već radije provjerite zahtjev na web stranicama tvrtke
ili banke, ili ih nazovite telefonom. Uvijek budite oprezni pri otvaranju
privitaka (attachmenta) ili preuzimanja bilo
kakvih dokumenata s weba, tko god Vam ih poslao ili Vas uputio na njih. Takvi
dokumenti također mogu sadržavati viruse ili drugi maliciozni code.
Kreativne e-mail poruke |
Ovo je priča o čovjeku koji je odlučio e-mailom nasmijati klijente, što je na
kraju rezultiralo milijunskom zaradom. Iskustvo Dereka Siversa, vlasnika online
glazbene trgovine CDBaby, donosi Business Insider.
“Kada imate vlastiti biznis, stvarate mali svijet u kojem možete kontrolirati
pravila. Nije bitno kako se stvari obavljaju bilo gdje drugdje. U svom malom
svijetu, možete sve napraviti onako kako bi trebalo biti. Kada sam tek osnovao
CD Baby tvrtku, svaka je narudžba rezultirala automatskom porukom putem e–maila, kojom
se kupca obavještava da je njegov CD isporučen. U početku, napomena je izgledala ovako:
‘Vaša je narudžba danas isporučena. Molim vas, javite nam ako ne dođe. Hvala Vam
što ste poslovali s nama’. Nakon nekoliko mjeseci, osjetio sam da to nije u
skladu s mojom misijom da ljudima izmamljujem osmijeh na lice”, kaže Sivers.
Znao je, kaže, da može učiniti bolje. Zato je uzeo dvadesetak minuta vremena i napisao ovu
pomalo, kako sam kaže, ‘budalastu’ poruku:
"Vaš CD je nježno uzet s naših CD Baby polica pomoću steriliziranih
nekontaminiranih rukavica i položen je na satenski jastuk. Tim od 50 zaposlenika
pregledao je CD te ga ispolirao, kako bi bili sigurni da je CD u najboljem
mogućem stanju uoči slanja. Naš stručnjak za pakiranje iz Japana zapalio je
svijeću i tišina se pojavila u gomili dok je on stavljao Vaš CD u najbolju
kutiju s pozlaćenim okvirom koja se novcem može kupiti. Svi smo imali prekrasno
slavlje nakon toga i cijela je zabava marširala ulicom do poštanskog ureda gdje
je cijeli Portland mahnuo: Bon Voyage! Vašem paketu, koji je upravo na svom putu
prema Vama, u našem privatnom CD Baby avionu. Nadam se da ste proveli prekrasno
vrijeme kupujući CD Baby. Mi zasigurno jesmo. Vaša se slika nalazi na našem zidu
kao „Kupac godine“. Svi smo iscrpljeni ali ipak ne možemo dočekati Vaš povratak
na CDBABY.COM!"
Ovaj jedan luckasti mail, poslan za svaku narudžbu, bio je toliko popularan da ste
upisavši u Google „Private CD Baby jet“ dobili gotovo 50.000 rezultata. Svaki
rezultat predstavlja nekoga kome se mail dovoljno sviđao da bi ga objavio na
svojim web stranicama i pričao prijateljima o tome. Taj jedan luckasti ali
kreativan mail je
stvorio tisuće novih kupaca.
“Kada razmišljate o tome kako učiniti vaš posao većim, primamljivo je pokušati
razmišljati o dubokoumnim mislima i smisliti akcijske planove koji će
promijeniti svijet. No, imajte na umu da su često sitni detalji ti koji stvarno
uzbuđuju ljude dovoljno da bi pričali svojim prijateljima o tome”, poručuje Sivers.
Kako se oduprijeti e-mail ovisnosti |
Studija provedena u Velikoj Britaniji otkrila je da mnogi ljudi u uredu
provjeravaju dolaznu poštu četrdeset puta na sat, a 50 posto njih radi to čak i
tijekom vožnje. Otkad su nastali pametni telefoni, prijenosnici i tableti, u
svakom se trenutku mora čuti diskretan zvuk prispijeća e-maila. Također,
nevezano za vrijeme i mjesto, na te poruke treba hitno odgovoriti, da ne bi tuđi
pretinci ulazne pošte ni trenutka zjapili prazni. E-mail je besplatan i trenutan
pa ne postoji razlog da ih ne šaljete hrpimice. A da biste bili sigurni da niste
preskočili nekog primatelja, pošaljite kopiju svake poruke svima iz adresara.
Nema dvojbe da je e-mail fenomen podjednako po tome što je sastavni dio poslovne
i osobne komunikacije i što izaziva krizu radnog vremena. Nedavna studija
provedena u Velikoj Britaniji otkrila je da mnogi ljudi koji rade u uredu
provjeravaju dolaznu poštu četrdeset puta na sat, iako sami nisu svjesni da to
čine toliko često. U sličnom istraživanju u SAD-u 67 % vlasnika prijenosnih
uređaja kao što su Blackberry ili iPhone priznalo je da provjerava emailove u
krevetu. Pedeset posto provjerava e-mail dok vozi, a 15 % vlasnika otkrilo je da
provjerava e-mail dok su u crkvi! Situacija je postala toliko ozbiljna da su
kompanije koje su pokrenule komunikacijsku revoluciju - Microsoft, IBM, Intel i
Google - osnovale organizaciju da istraži problem i pronađe način kako pomoći
zaposlenicima da se nose s opterećenjem zvanim elektronska pošta. Jedan od
Googleovih noviteta je program nazvan Email Addict, koji omogućuju ljudima da se na 15 minuta isključe od e-maila. U novije
vrijeme pojavio se i zdravstveni problem vezan za e-mail. Elektronska apneja
je kolokvijalan naziv poremećaja koji se sastoji od privremenog prestanka
disanja (apneje) ili plitkog disanja za vrijeme pisanja e-maila. Istraživači su
promatrali ljude tijekom rada na računalima i BlackBerryjima u uredima, kod kuće
i u kafićima. Velika većina ljudi je ili zadržavala dah ili plitko disala,
osobito tijekom pisanja e-maila.
Kako smanjiti štetni utjecaj emaila? Pravila upotrebe e-maila trebao bi
diktirati zdrav razum. Stoga razmislite prije nego što pošaljete e-mail i
nemojte bespotrebno slati kopije masi primatelja. Budite kratki i ako nemate
ništa za reći, ne šaljite ništa. Ako će telefonski razgovor riješiti stvar na
efikasniji način, ne pišite e-mail. Isključite sve zvučne signale i prozorčiće na
svom programu za poštu koji vam dojavljuje da imate novu poruku u sandučiću. Još
je bolje da isključite email program kada ga ne koristite, a trebate se
fokusirati na nešto drugo. Provjeravajte mailove samo dvaput dnevno. Predlažemo
vrijeme oko podneva i oko 16 sati. Početak dana bi trebao biti rezerviran za
izradu dnevnog plana aktivnosti i za najvažnije zadatke. Prilagodite filtere da
biste organizirali dolazne e-mailove. Ako primate mnogo emailova od manje bitnih
pošiljatelja, ne provjeravajte ih dnevno. Napravite podmape u dolaznom sandučiću
u koji ćete, pomoću ključnih riječi i filtera, usmjeriti takvu poštu.
Kako sastaviti dobar newsletter upitnik |
Newsletter je odličan ali nedovoljno iskorišten kanal komunikacije. Postoji niz
faktora koji pretplatnički upitnik čine primamljivim potrošačima, ali i
vjerojatnim da će ga korisnik ispuniti. Razvojem interneta i povećanjem broja
korisnika, brendovi, tvrtke i obrtnici prepoznali su važnost e-mail marketinga.
Slanje newslettera i prikupljanje podataka o korisnicima sve je češći način komunikacije između brendova i
njihovih potrošača, a omogućuje targetiranje korisnika i ciljno informiranje.
Stručnjaci su se složili da je newsletter važan način komunikacije koji u moru
informacija omogućuje selekciju i isporuku onih najvažnijih i korisnicima
najzanimljivijih. Epsilon Email Institut, koji se bavi istraživanjima
raširenosti e-mail marketinga, proveo je nekoliko istraživanja na ovom području.
Rezultati temeljeni na analizi stotinjak internetskih stranica koje su
imale opciju registracije korisnika kažu da postoji niz faktora koji
pretplatnički upitnik čine dobrim i primamljivim potrošačima, ali i vjerojatnim da će ga korisnik ispuniti.
Nekoliko je osnovnih pravila registracije. Smatra se da bi dobar upitnik trebao
traži samo ime i prezime, e-mail adresu i eventualno još samo neki odgovor. Subscribe upitnik bi
trebao slijediti logiku ‘čim kraće to bolje'. Savjetuje se da kada
se želi sakupiti i ostale podatke korisniku treba ponuditi da ih ispuni nakon
što je već potvrdio pretplatu. Ako korisnik ima neku korist onda će sigurno
popuniti sve podatke koje tražimo - na primjer ako mu se uz pretplatu na e-mail
newsletter, tiskani newsletter šalje na kućnu adresu onda će popuniti bez
problema i ostale podatke s obzirom da ga zanimaju. Pitanja moraju
biti kratka i lagana za ispunjavanje, ključno
je odvagnuti koliko želimo gnjaviti korisnika kod prvog upisivanja i same
registracije, s obzirom na to da je svako dodatno polje samo još jedna prilika
da se korisnik predomisli i odustane od logiranja.
Istraživanje Epsilon Email Instituta pokazalo je da se registracija korisnika u
pravilu se radi na tri načina. Najjednostavniji i najkraći način je upisivanje
samo e-adrese. U nekoliko trenutaka korisnik je bez velike gnjavaže pretplaćen
na sadržaj, a ovakav način pretplate koristi 18 posto internetskih stranica.
Nešto kompliciranija prijava korisnika je upitnik s do četiri pitanja. 28 % stranice
svoje korisnike traži e-mail adresu, ime i prezime, poštanski
pretinac i datum rođenja. Postoje i upitnici s više pitanja, no korisnicima je
ponuđeno da na određena odgovore samo ako to žele. Također je važno, smatraju
stručnjaci, za dulja i osobnija pitanja naglasiti zašto se korisnike traže ti
odgovori. Korisnik u biti pri ostavljanju podataka ostavlja svoje povjerenje
koje nikako ne smijemo iznevjeriti. S vremenom korisnici postaju sve više
svjesni vrijednosti svojih podataka i svoje intime pa je bitno da i brendovi
cijene njihov privatan prostor. Iako je nekad poslovno moglo imati smisla,
spamanje je sad nešto što si niti jedna ozbiljna kompanija ne smije dozvoliti.
Korisnici definitivno ne vole ostavljati podatke ako ne moraju. Jedna od
prednosti interneta je anonimnost, upravo zbog toga nagrada za upis mora
biti veća od odricanja od anonimnosti. Korisnici nemaju problema s
ostavljanjem podataka na dobro uhodanim i poznatim stranicama, no ako stranica
loše izgleda, sporo se učitava i slično, to je samo još jedan pokazatelj da nije
dovoljno dorađena i ima manje šanse da se korisnici registriraju.
Newsletter je izvrstan alat direktne komunikacije s korisnicima i stvaranje
zajednice oko brenda. Jako je bitno znati koristiti newsletter u sprezi s
ostalim kanalima te korisnicima koji su pristali na direktnu komunikaciju uvijek
nuditi relevantne informacije te ekskluzivan sadržaj kao nagradu za vrijednost.
Oprezno s attachmentima |
U attachmentu (privitku) e-mail može biti virus. Ovo upozorenje shvatite kao važno.
Kada primite e-mail poruku sa privitkom (attachmentom) dobro razmislite prije
nego je pročitate, i otvorite datoteku ili sliku u poruci ili pak posjetite link
koji se nalazi u poruci.
Eventualnu odgovornost za zarazu virusom snosite osobno Vi sami otvaranjem
privitaka e-mail poruke ili posjećivanjem linkova u poruci, ako nemate
instaliran antivirusni program. U današnjem elektroničkom komuniciranju sve više
ima zlonamjernih ljudi koji žele naštetiti drugima ili jednostavno "spamirati"
ostale korisnike interneta svojim ili bezbrojnim reklamama.
Kao prvo pogledajte tko je osoba koja Vam šalje e-mail poruku i ako je Vama
nepoznata a i nemate interesa za poruku koju vidite u subjektu ili sam tekst
poruke obrišite je odmah. Postoji i mogućnost da primite poruku od poznate osobe ali bez njenog znanja, a
da poruka sadrži virus. Stoga pristupajte i takvim porukama pažljivo.
Nikada ne posjećujte linkove u porukama od Vama nepoznate osobe (a i poznate ako
ne znate o čemu se radi, prvo provjerite).
Također nemojte (iz neprovjerenih izvora) pokretati datoteke u e-mail poruci
koje su izvršne (one koje imaju nastavak *.exe, *.com. *.swf, *.bat *.vbs...).
Jedna od mogućih opasnosti su i datoteke koje su pisane u Wordu (*.doc ili
*.docx) i Excelu (*.xls ili xlsx) ako sadrže Makronaredbe (Macro).
Niti jedna osoba ne bi smjela "izaći" na internet ili
komunicirati elektroničkom poštom ako nema instaliran ANTIVIRUSNI program na
računalu koje koristi. Jedan od antivirusnih programa, koji je uz to i potpuno
besplatan je AVAST. Preporučujemo Vam da koristite besplatni AVAST koji možete
preuzeti ovdje.
Povijest virusa |
Pioniri destrukcije naših računala krenuli su u pohod još davne 1986. godine.
Sve je krenulo virusom koji zapravo i nije trebao biti virus. Braća Basit i
Amjad Farooq Alvi iz Pakistana načinili su zaštitu kojom bi se sprečavalo
piratstvo, zbog čega su i ostavili svoj kontakt na poruci koja je upozorila
korisnika da ima ilegalne stvari na disku. No, Brain (naziv virusa) se nije
nadograđivao i s vremenom se počeo javljati i kad ne bi bilo ilegalnih stvari na
disku te nije više mogao razaznati legalno od ilegalnog.
Braća su ubrzo povukla svoj program (virus) s tržišta, a danas imaju u Pakistanu
telekomunikacijsku tvrtku Brain Telecommunication Limited i vrlo su utjecajni i bogati.
Poslije te 1986. su se sve češće počeli pojavljivati virusi, ali prvi kojeg su
zabilježili mediji bio je virus Michelangelo. Ime je dobio jer je mirovao sve do
6. ožujka, dan kad je rođen veliki renesansni umjetnik. Kad bi se Michelangelo
'probudio','zarazio' bi disk. Zna se da je stigao s Novog Zelanda, ali se sumnja
kako je njegov autor namjerno koristio dan Michelangelova rođenja.
Microsoft je također osjetio pošast virusa, i to 1995. godine kad je američki
virus Concept stigao na scenu i 'napadao' preko Word dokumenata. Smatra se prvim
makro virusom u povijesti.
A prvi e-mail virus u povijesti bio je Happy99. Ne zna se otkud je stigao, ali
pojavio bi se u vašem Inboxu s nazivom "Sretna Nova 1999.". Čim bi ga otvorili
on bi automatski poslao istu poruku svima koje imate u kontaktima, ali nije
činio nikakvu štetu, baš kao ni ostali prvotni virusi.
Ali štetu je zato činilo "ljubavno pismo", virus stigao s Filipina 2000. godine
napravio je pravu zbrku u računalnom svijetu. Ovaj virus, odnosno crv kako se
nazivaju virusi koji se šire bez pomoći čovjeka, zarazio je milijune računala
tako što bi se pojavio u vašem Inboxu s naslovom "Love letter", a kad bi
otvorili priloženu datoteku on bi vam zarazio sve na računalu potrebno za
normalan rad. Taj crv je zapravo bio revolucija i nakon njega su mnogi dobili
inspiraciju. Ali svi su oni zapravo služili da vam naštete, to je bila dovoljna
satisfakcija svakog tko bi ih pustio u opticaj. Sve do 2003. godine i Fizzera,
prvog virusa napravljenog kako bi svom tvorcu donio zaradu. Poanta je bila da
vam se 'uvuče' u Inbox i zatim šalje reklame (spam) svima u vašim kontaktima, a
zatim svima u kontaktima onog gdje je stigao itd.
Najopasniji virus svih vremena također se širio putem elektroničke pošte. Storm
Worm je stvoren 2007. godine na nepoznatoj lokaciji, a zavarao bi vas nazivom
"230 mrtvih nakon oluje u Europi". Kad bi otvorili tu poruku na računalo bi vam
stigao 'trojanski konj', vrsta virusa koja se isprva doima kao legalna datoteka,
ali čim je instalirate na računalo počne kontrolirati određene programe na
računalu i slati vaše informacije onome tko vam je 'trojanca' poslao. Ukratko,
Storm Worm je preuzimao kontrolu nad vašim računalom. Najmoćniji virus, za koji
se vjeruje da ga je načinila Vlada SAD-a ili Izraela, izumljen je 2010. godine, a naziva se Stuxnet.
Njegova je zadaća nadgledati industrijske programe ili datoteke, posebno one koji se koriste za obogaćivanje
urana. Smatra se prvim virusom koji se koristi za špijunažu, odnosno kontrolu
tržišta, a u što će se razviti nitko ne zna, iako se mnogi teoretičari zavjera
bave raznim crnim predviđanjima.
Opasne web stranice |
Ukoliko ste primijetili da se na vašoj web adresi umjesto vaše web stranica
prikazuje poruka da je stranica zloćudna (poruka: Ova stranica bi mogla
naštetiti vašem računalu), vrlo vjerojatno je da na lokalnom računalu preko
kojeg se spajate na hosting račun imate instaliran neki virus. Također, web
stranica koja je zaražena zloćudnim programom / virusom pokušat će na svakom
nezaštićenom računalu posjetitelja također instalirati virus.
Za uklanjanje nastalog problema učinite sljedeće:
- Provjerite i očistite svoje računalo od raznih malware, spyware i ostalih virusa
- Promijenite pristupnu lozinku za FTP u neku složeniju
- Sa web stranice skinite i očistite zaražene datoteke ili vratite 'čiste' stranice iz backupa
- Nadogradite instalirane skripte i komponente na najnovije verzije
Nakon toga zatražite ponovnu provjeru svojih web stranice kako bi se maknulo
upozorenje o zloćudnoj stranici. Provjera se traži preko
Googla ili kod
StopBadware organizacije.
Stranica može biti napadnuta na nekoliko načina, najčešće se napada preko
ukradenih login podataka ili sigurnosnog propusta u instaliranoj skripti.
Na lokalnom računalu kojeg koristite za spajanje na FTP hosting računa nalazi se
instaliran malware virus koji vam ukrade login podatke i zatim ih koristi za
napad na web stranicu.
Instalirana web skripta nije duže vremena nadograđivana i preko sigurnosne rupe
ubačena je druga skripta preko koje se može upravljati svim podacima na hosting
računu, a samim time i instalirati virus. Koristite antivirusne programe kao što su npr.
Avast ili
LavaSoft.
Za sve dodatne informacije ili pomoć, možete kontaktirati i tvrtku Poslovni forum d.o.o.
E-mail marketing |
Email marketing je direktni marketing komercijalnih poruka grupama ljudi.
U širem smislu, svaki email poslan potencijalnom ili trenutnom klijentu smatra se
email marketingom. Uključuje korištenje emaila za slanje ponude proizvoda i
usluga, zahtjeva za suradnjom, raznih prezentacija, te ima namjenu izgradnje
povjerenja, lojalnosti i brendiranja. Email marketing je odličan alat za tvrtke
koje žele ostati u kontaktu sa svojim klijentima ili potencijalnim prilikama
kroz cijeli proces kupovine.
Email marketing je jedna od najboljih i najučinkovitijih metoda internet
marketinga koja donosi profit i uspjeh Vašem poslovanju. Pristup velikom broju
potencijalnih klijenata putem emaila; izravan je kontakt sa klijentima isto kao
na način da im pokucate na vrata i predočite svoju poslovnu ponudu. Upravo zbog
toga je email marketing od velike važnosti za uspjeh Vašeg poslovanja. Internet
marketing je danas jako popularan promotivni kanal koji koriste male i velike
tvrtke pa tako i svjetske mega korporacije, za prezentiranje svojih proizvoda i usluga.
E-mail (elektronička pošta ili e-pošta) je poruka koja putuje kroz
internet, te ju tvrtke i pojedinci koriste u direktnoj (izravnoj) i personalnoj
(osobnoj) komunikaciji s potrošačima jer e-mail tehnologija omogućuje visok stupanj personalizacije.
E-mail marketing je oblik internetskog marketinga tj. digitalna inačica letaka koji se ubacuju u poštanski sandučić.
No ipak, postoje brojne zlouporabe elektroničke pošte. Korisnici su često
zasipani neželjenim porukama (tzv. spam) kojima poduzeća pokušavaju doći do
potencijalnih potrošača. Vrlo je tanka granica između e-mail marketinga i stvaranja spam poruka, te najčešće
ovisi o primateljevoj percepciji sadržaja e-mail poruke te zakonima pojedine države.
Newsletter sustav je web aplikacija koja omogućava slanje velike količine e-mail
poruka prema predodređenim željama onima koji su se osobno prijavili putem svoje
e-mail adrese. Baza podataka newsletter sustava sadrži sve te e-mail adrese
prijavljenih korisnika te se njena vrijednost ocjenjuje količinom e-mail
kontakata. Newsletter sustav odlikuje mogućnost trenutnog brisanja određene
e-mail adrese iz baze podataka kada to korisnik osobno zatraži.
Newsletter sustavi danas su oblik marketinga za izravnu komunikaciju sa širokim
spektrom ciljane publike. Određene institucije ne nude prodaju e-mail adresa kao
takvih, već uslugu slanja kroz njihov newsletter sustav.
Dopušteni (etični) e-mail marketing svako je masovno slanje e-mail poruka
onim korisnicima koji su zatražili njihovo primanje.
Obavijesti, newsletteri, ponude proizvoda i usluga, cjenici, katalozi, kuponi i ankete tek su neke od opcija
koje nudi e-mail marketing, a koje se mogu uspješno i zakonito poslati
zainteresiranim korisnicima i tako ostvariti uspješnu pormociju putem interneta i e-maila.
Naslovna stranica
|
|
|