|
Menu - Najave... |
|
Kako biti prvi na Google tražilici
Što vi to imate toliko dobro, a da zaslužuje najbolju moguću poziciju?
To je pitanje koje se vrlo često može čuti, iako bi točno postavljeno pitanje bilo:
Kako biti među prvim rezultatima na Googleu za određenu ključnu riječ?
Praktički je nemoguće po svim riječima i u svakoj prilici biti među
prvima na Googleu. Postoji više faktora koji utječu na prikaz
rezultata prikazivanja. Na neke možete utjecati, a na neke i ne. Npr.
ovisi o konkurenciji za ključnu riječ na koju ciljamo. Ako je
konkurencija za izraz vrlo mala ili nikakva, vrlo lako ćete biti prvi
na Googleu za tu ključnu riječ, dovoljno je samo ubaciti tu ključnu
riječ u naslov stranice, sadržaj i u description meta tag. Ali, ako
je konkurencija velika onda će biti prva ona stranica za koju Google
misli da najviše vrijedi, da je najrelevantnija kao odgovor na nečije pretraživanje.
Kako Google određuje relevantnost stranica i tko će biti u prvim rezultatima?
Na Internetu možete pročitati sve i svašta, veliki broj članaka koji
se prenose jednih od drugih jednostavnom copy/paste metodom, od ljudi
koji baš ništa ne znaju o tome, jer danas se svatko može proglasiti
webmasterom i stručnjakom za SEO (Search Engine Optimization).
Nevjerojatan je broj starih članaka po internetu koji objašnjavaju da
je ključ uspjeha u nizanju ključnih riječi (keywords) u tzv. Head
sekciju web stranica. Od keywordsa nema baš nikakve koristi jer ih
tražilice ignoriraju, pošto su to svi zloupotrebljavali. Npr. vlasnik
apartmana povjeri izradu web stranica sinu od tetke jer je eto mali
stručnjak za računala ("pravi haker"), a oboje su toliko lijeni i
polupismeni da im ne pada na pamet da napišu detaljni opis apartmana,
opišu svoje mjesto i kraj, turističke zanimljivosti i slično, već na
stranice stave pet ili šest rečenica kako se eto nude apartmani po
povoljnoj cijeni, a sve one druge izraze po kojima posjetitelji traže
takve ponude, pobroje u famozni keywords, npr. apartmani Poreč,
smještaj u Poreču, iznajmljivanje apartmana u Poreču, rezervacije
apartmana... Neki su išli još i dalje, pa su u keyworde pobrajali i
riječi koje nemaju baš nikakve veze sa njihovim stranicama, ali su
išli logikom da zašto se ne bi prikazale njihove stranice i onima
koji traže pjesme od Severine, kladionice, porno slike, kredite,
posao, restorane, agencije...
Dakako da su i dalje bitne ključne riječi, ali ne u tom bukvalnom
smislu da se pobroji sve i svašta, već Google i druge tražilice, kao
stroj za obradu podataka, iz sveg teksta koji pronalazi na Vašim
stranicama zaključuje što su zaista za njega ključne riječi, a to su
riječi iz naslova i tekstova koje ste stvarno napisali i objavili.
Pišite što više jer time pokrivate i što više ključnih riječi.
Ključna riječ po kojoj želite biti u vrhu mora biti na samoj
stranici, i to ne samo jednom, dvaput ili tri puta, već u svim bitnim
dijelovima stranica, a pored toga, i ne samo na jednoj stranici, već
na svim stranicama jednog web portala. Iako to zvuči kao nešto što
svi znaju, to u praksi često nije tako. Obratite pozornost kada i
sami nešto tražite. Tko je u prvim rezultatima?
Nikada nisu među prvima neke male amaterske web stranice, već veći ili veliki web portali.
Zašto? Zato što riječ ili pojam koji tražite nemaju samo
jednom napisano, već na stotine puta, jer nisu o tome pisali samo
jednom već imaju veliki broj naslova i članaka na tu temu.
Pametni će već iz ovoga shvatiti, da klasične ili obične stranice, a
pod tim smatramo svake stranice na koje ne možete samostalno unositi
nove članke, baš ništa ne vrijede. Šteta je na izradu takvih stranica
potrošiti i 100 kuna, pa bile one i vizualno zanimljive. Na takve web
stranice, gdje je i malo teksta, rijetko tko dolazi jer ih nema u
rezultatima pretraživanja. Nema ih zato jer je malo teksta koji nije
pokrio sve moguće izraze po kojima korisnici interneta pretražuju.
Jedino što dolazi u obzir za uspješno predstavljanje na internetu
su CMS web stranice
CMS ili Content Management System je izraz za programirane web
stranice što Vam omogućuje da samostalno i
jednostavno unosite ili brišete sadržaj sa svojih internet stranica
putem jednostavnog administratorskog sučelja i to bez ikakvih posebnih
predznanja. Za rad Vam je dovoljan samo Vaš preglednik web stranica
(browser) i neki program za slike. Tekst je moguće unositi direktno
ili tako da ga kopirate iz Microsoft Worda. Da ste naručili i
"klasičnu" izradu web stranica, svejedno bi morali webmasteru
pripremiti tekst i fotografije. Dakako, vodite računa i da je riječ o
kvalitetnim CMS web stranicama sa podrškom, što zasigurno nije npr.
Joomla koji instaliraju oni koji sami nisu bili u stanju
isprogramirati CMS, a samim time niti ne razumiju kako sve u takvim
aplikacijama funkcionira.
Tražilice zanima sadržaj i zbog toga postoje i zbog toga očekuju da
će se ključna riječ pojaviti na stranici. Ukoliko se određena
riječ češće spominje na stranici to je signal tražilicama o čemu se
na stranicama zapravo radi, no nemojte to previše povezivati sa
famoznim keywordsima jer nije poanta da ključna riječ bude najviše
puta pronađena u sadržaju već da bude na pravim mjestima.
CMS
Web Express kao i svi drugi CMS-ovi koje izrađuje i instalira
Poslovni forum d.o.o. optimizirani su za tražilice. Poslovni forum
d.o.o. izrađuje CMS web stranice od 2002. godine tako da si
pridržavamo pravo, bez lažne skromnosti, da ipak znamo nešto više o
tome nego netko tko je napravio svega nekoliko običnih web stranica
iz hobija.
Želite li da posjetitelji dolaze na Vaše stranice, a ne na stranice
Vaše konkurencije, zaboravite na klasične stranice kakve su se radile
prošlih godina, koje su više nalikovale na vizitke, a ne na detaljno
predstavljanje proizvoda i usluga. Naš CMS Web Express Vam sada
omogućuje da
detaljno predstavite svaki proizvod ili uslugu, sa puno teksta i puno
fotografija, a kada to učinite, po
svakom proizvodi ili usluzi bit ćete i među prvim rezultatima na svim
tražilicama.
Zapamtite: CMS su internet stranice sa administracijom putem koje
možete uvijek samostalno dodavati i ažurirati sadržaj bez ikakvih
dodatnih troškova, objavljivati neograničeni broj tekstova... Što je
to administracija? Administracija znači da uz pomoć lozinke imate
pristup u te stranice, kao što imate i pristup na Facebook ili Gmail.
CMS plaćate samo jednom, cijena CMS-a ne ovisi o tome koliko ćete
objaviti članaka. Možete objaviti na stotine i tisuće članaka, sve
bez ikakvog dodatnog plaćanja kao što bi vam naplaćivali po broju
stranica (članaka) da vam rade stranice onako kako su se nekada
radile, a što nažalost većina i još danas nudi. Obične statične
stranice stvar su prošlosti.
Nemate ideje ili vremena za pisanje i objavljivanje stotina članaka?
Uvijek možete napraviti kolekciju članaka po određenoj temi iz drugih
izvora, npr. novinskih web portala, Wikipedije i sličnih izvora.
Bilo da
imate obrt za građevinske radove ili kozmetički salon ili
autolimarsku radionicu, uvijek imate o svim tim i drugim temama razne
zanimljive članke koje također možete kopirati i obraditi i na
vlastitim web stranicama. Naravno da je naša preporuka da pišete
svoje tekstove, no nije niti mali broj onih koji i za jedno veče
objave više desetaka članaka jer kopiranje uz minimalnu obradu je
zaista brzo. To je realnost. Čak i navodno ozbiljniji portali
kopiraju članke jedni od drugih, ili samo na početak članka koji su
kopirali dodaju; "prema pisanju xxx novina..." i iza toga
slijedi kopirani tekst... Slično je i sa npr. našim objašnjenjima što
je to CMS. Pošto smo jedni od prvih koji su to uopće počeli
približavati korisnicima, naši opisi pojma CMS-a i mogućnosti CMS-a
može se pronaći na gotovo 90 posto web stranica raznih drugih tvrtki
i pojedinaca koje pokušavaju prodati CMS ili nešto nalik na CMS. Vrlo
često prekopirano od riječi do riječi, pa čak i bez ispravljenih,
namjernih ili slučajnih pravopisnih pogreški. Vodite računa o
autorskim pravima, pa ako i kopirate sadržaj, navedite barem izvor.
Još dvije stvari su također vrlo bitne za što bolji položaj u
rezultatima pretraživanja. To su "starost" domene i broj linkova
prema vašim stranicama.
Po pitanju starosti domene ne možete puno učiniti, bilo bi bolje da ste web
stranice pokrenuli još prije koje godine, pa bi već sada imali jaču
poziciju u rezultatima pretraživanja, no svi smo mi jednog dana
počeli, nitko niti od nas nije oduvijek na Internetu, no sada s
obzirom da znate da je bitno i vrijeme postojanja domene i web
stranica, ne odlažite trenutak pokretanja svojih web stranica. Možda
mislite da trenutno imate drugih prioriteta, no varate se. Niste
jedini u svojem poslu bez obzira kojim se poslom bavite. Ako i među
vašim konkurentima ima onih koji još ne prepoznaju važnost web
stranica, pa da je takvih i 90%, ima i onih 10 % koji su
prepoznali da se trebaju aktivno predstaviti na Internetu. Često
čujmo od nekih, da kao ima vremena. Nema vremena. U Hrvatskoj postoji
već preko milijun registriranih korisnika Interneta. Bez obzira na
profil Vašeg posla, ne možete ignorirati tu brojku. Biti prisutan na
Internetu sa vlastitim web stranicama, najjeftiniji je i
najjednostavniji način da svoje proizvode i usluge predstavite svojim
potencijalnim korisnicima i kupcima.
Spomenuli smo i važnost broja linkova prema Vašim stranicama. Pišite
tekstove koje posjetitelji vole linkati i razmjenjivati između sebe,
Google-u je svejedno da li je taj tekst smiješan, zabavan, koristan
ili kvalitetan njega samo zanima koliko je brojčano linkova dobio na
drugim web stranicama. Svatko želi povratni link koje će generirati
promet i povećati njihov rang u tražilicama kao sto je Google ili
Yahoo.
I sami ćete na svoje stranice vrlo vjerojatno objaviti link
prema nekim drugim stranicama za koje smatrate da su općenito korisne
ili zanimljive ili na neki konkretni članak (direktni link na
pojedinačnu web stranicu). Objavite neke korisne članke koje će drugi
rado linkati. To vam je besplatna reklama. Na Facebooku ili na raznim
forumima, često netko pita za neki savjet, za neku informaciju, i
onda mu drugi korisnik odgovori na način: evo imaš ovdje korisne
informacije i objavi vaš link. Google i druge tražilice su strojevi i
jedini način da procjene koliko je nešto interesantno pa time
zaslužuje i bolju poziciju u rezultatima pretraživanja je broj
linkova koji vode prema određenoj stranici. Što više linkova vodi prema
nekoj stranici time se ta stranica smatra relevantnijom u odnosu na
druge slične ili iste stranice.
Posjetitelji se ne dolaze diviti dizajnu vaših web stranica,
posjetitelji uvijek traže informaciju
Ukoliko ste vješti sa pripremom slika za web, svakako obogatite
vizualni dojam i sa po nekom prikladnom slikom ili ilustracijom, no
ono što je primarno za posjetitelje je korisna informacija, a za
tražilice je to tekst. Tekst, tekst i samo tekst. Naravno da stranice
trebaju izgledati skladno, no ne dajte se zavarati od onih koji nude
lijepi dizajn web stranica, a da to nije ujedno i CMS. Samo ako imate
CMS moći ćete objavljivati bez daljnjih troškova nove članke, ponude,
vijesti ili
oglase, a time imati i stvarne koristi od vaših web stranica. CMS web
stranice koje izrađuje Poslovni forum d.o.o. su i vizualno dopadljive
sa modernim dizajnom, a ujedno je to najmoderniji CMS sa svim
funkcijama za jednostavan unos i ažuriranje tekstova i slika, sa
podrškom za video, fotogalerije, RSS kanale za vijesti, optimizacijom
za tražilice...
Naslovna stranica
|
|
|