POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 


Klikni za pregled priloga

NOVI PREGLED PROPISA

Ugovori

Banke

Biljno zdravstvo

Zdravstveno osiguranje

Državne potpore

Državni službenici

Elektronička isprava

Elektronička trgovina

Elektronički mediji

Financijsko osiguranje

Gradnja

Hrana

Informacijska sigurnost

Investicijski fondovi

Izmjera i katastar

Kazneni postupak

Kazneni zakon

Kemikalije

Kreditne unije

Kvaliteta zdravstvene zaštite

Lijekovi

Nasljeđivanje

Obavljanje djelatnosti

Obiteljski zakon

Obrazovanje odraslih

Obrt

Obvezni odnosi (ZOO)

Obvezno zdravstveno osiguranje

Opći upravni postupak

Oružje

Osiguranje

Osiguranje u prometu

Ovrha - Ovršni zakon

Parnični postupak

Primjeri ugovora

Porez na dobit

Porez na dohodak

Porez na kavu

Posredovanje u prometu nekretnina

Poticanje ulaganja

Predmeti opće uporabe

Prekršajni zakon

Prijevoz - linijski

Prijevoz opasnih tvari

Prostorno uređenje i gradnja

Rad - Zakon o radu

Računovodstvo

Revizija

Stranci

Sudovi

Šport

Šume

Tajnost podataka

Trgovačka društva

Udomiteljstvo

Udžbenici za školu

Ugostiteljska djelatnost

Umirovljenički fond

Usluge u turizmu

Veterinarstvo

Volonterstvo

Zabrane u zakonima

Zakon o leasingu

Zaštita bilja

Zakon o radu

Zaštita na radu

Zaštita okoliša

Zaštita potrošača

Zaštita prirode

Zaštita pučanstva

Zaštita životinja

Javna nabava

NOVI PREGLED PROPISA



SEARCH

PRETRAŽIVANJE
svih objavljenih tekstova


Pregled svih usluga za poduzetnike



IZRADA WEB STRANICA

Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...

>> Link na ponudu za izradu web stranica >>

Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.

Link - Kontakt informacije

Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!




Ažurirano: 28. 11. 2024.












POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga



Komentari iz tiska
o "novom" Zakonu o sigurnosti prometa na cestama


Komentar potpune zabrane alkohola za vozače

Kazne za već od 0,00 promila alkohola su besmislene

Smanjivanje alkoholne granice na nulu može imati za posljedicu ne samo željeno smanjenje broja nesreća, već i nepotrebnu represiju radi punjenja proračuna nad ljudima koji se zaista ne mogu proglasiti pijancima, a igrom slučaja će se zbog čaše vina ili krigle piva, pa čak i nekoliko bombona s likerom, naći na udaru zakona.



Hrvatski sabor donio je novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama po kojemu će se kažnjavati vozač i s najmanjom koncentracijom alkohola u krvi.

Nakon upornog uvjeravanja Vlade i premijera Ive Sanadera da bi trebali podržati kažnjavanje svake prisutnosti alkohola u krvi vozača, čak i dio HDZ-ovaca, koji su ispočetka pružali otpor takvoj odredbi, ipak je popustio.

Popustila su i četvorica najupornijih HDZ-ovaca (Jozo Topić, Mato Štimac, Branimir Pasecky i Franjo Arapović) koji su odustali od amandmana da se za svaku količinu alkohola u krvi kažnjava samo mlade i profesionalne vozače te instruktore vožnje, a ostale vozače samo ako premaše granicu od 0,3 promila alkohola u krvi.

HDZ-ova većina nije prihvatila ni amandmane Odbora za promet i veze, IDS-a te HSS-ovca Ante Markova da ostane važeća odredba po kojoj bi se kažnjavalo vozače kojima se utvrdi prisutnost alkohola veća od 0,5 promila.

Nije prihvaćen ni amandman HSU-a da dopuštena granica bude 0,3 promila za sve vozače te da se smanje novčane kazne za vožnju pod alkoholom.

Po novom će zakonu tako alkohol biti zabranjen za sve one koji sjedaju za upravljač - pokaže li alkotest da vozač ima do 0,5 promila alkohola u krvi bio bi kažnjen s 1.500 kuna i jednim negativnom bodom, od 0,5 do 1,5 promila plaćao bi 2.000 kuna i na tri bi mu mjeseca bila oduzeta vozačka uz tri boda, a za veću alkoholiziranost plaćao bi 3.000 kuna i dugotrajnije bi bio bez dozvole.  > Opširnije...

Ako bi u dvije godine dva puta pravomoćno bio kažnjen zbog alkohola, ali i zbog težih prometnih prekršaja, vozač bi mogao 60 dana u zatvor i oduzela bi mu se vozačka dozvola od jedne do dvije godine.

Također, po novom zakonu mladi vozači u razdoblju od dvije godine nakon dobivanja dozvole neće moći upravljati vozilima čija je snaga veća od 75 kilovata (102 konjske snage), a u vremenu od 23 do 5 sati ujutro mogao bi voziti samo u pratnji osobe starije od 25 godina. Za mlade vozače vrijedit će i stroža ograničenja brzine nego za ostale vozače, a ako u roku od tri godine ne bi položili program sigurne vožnje dozvola bi im prestala vrijediti.

Drastično će se kažnjavanti prekoračenje brzine - s 300 kuna kažnjavat će se vozači koji do 10 kilometara na sat prekorače brzinu u naseljenom mjestu, ili do 30 kilometara izvan naselja, s 500 kuna oni koji u naselju prekorače za 30, a 50 izvan naselja. Prekoračenje iznad 50 kilometara na sat kažnjavat će se s 2000 kuna, a s 3000 kuna vozače koji brzinu prekorače dvostruko nego je propisana.

Najmanja kazna za prometne prekršaje iznosit će 300 kuna, umjesto sadašnjih 50, a propisivat će se za, primjerice, pješaka koji prelazi cestu izvan zebre, vozača koji vozi bez vozačke ili mu je istekla, korištenje mobitela u vožnji.

U tekst zakona uvršteno je i više Vladinih amandmana. Tako će se kaznom od najmanje tisuću kuna i jednim negativnim bodom kazniti vozač koji ne poštuje prometne znakove ili naredbu prometnog policajca, dok će se za iste prekršaje pješaci kazniti s 300 kuna.

Uz motocikliste i mopediste, zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje morat će nositi i biciklisti mlađi od 16 godina.

Nenad Stazić (SDP) strastveno se, iako neuspješno, borio da se "divljacima na cesti" oduzme automobil jer je riječ, kako navodi, o ubojicama. Usvojene su i prateće izmjene Zakona o prekršajima, kojima su policiji dane značajne ovlasti u primjeni zaštitnih mjera koje mogu poduzeti na licu mjesta.


"Da li vjerujete da će takav zakon ispuniti svoju svrhu; da nam ceste budu sigurnije i da se smanji broj prometnih nesreća ili Vam se pak čini da je to još jedan način da se napune državni proračun i džepovi korumpiranih prometnika ili nešto sasvim treće?
I ako se takav zakon donese, kako ga mislite poštovati? Tj. ako ste kasno navečer popili dva, tri ili više piva a ujutro idete na posao tko kaže da možete znati koliko će alkometar pokazati ako Vas prometnik zaustavi?" (Izvor: www.online.hr)


"Vino je hrana, a ne alkohol! Pa onda treba zabraniti i čokolade! Kako će se sada na našim sajmovima vina kušati proizvodi naših poljoprivrednika? Hoće li ljudi u džepu nositi pola deci vina doma? Kako će se održavati razne svečanosti: svadbe, porinuća brodova, slaviti novi stanovi... Ova odluka o apsolutnoj apstinenciji doista je gruba. Ali, što je tu je. Makar, valja imati na umu da si neki mogu priušiti državni (tj. naš) auto i vozača, ali mnogi ne mogu. No, svatko od nas zna da stoji pred odlukom piti ili ne piti. (Izvor: Velečasni Pepek; Večernji list)


"Potpuna zabrana alkohola kod vozača mogla bi prouzročiti pad prodaje alkoholnih pića. Ističe to direktorica Gospodarskog interesnog udruženja proizvođača pića Ružica Glazer i objašnjava kako bi zabrana mogla dovesti do smanjenja potrošnje alkohola za nekoliko postotaka. Iako GIUPP podržava Vladin prijedlog, smatra da zabranu nije trebalo donijeti usred turističke sezone. Osim toga, GIUPP drži kako je zakon ipak prestrog te smatra da se moglo tolerirati minimalna količina alkohola od 0,03 promila u krvi.
Tko je naučio na konzumiranje žestokih pića, zasigurno neće prestati zbog uvođenja zabrane. Stoga je zbog onih koji uz ručak ili prilikom posebnih prigoda popiju čašu kvalitetna pića ova mjera ipak prestroga kaže R. Glazer. Ona ističe da u posljednjih deset godina prodaja alkoholnih pića drastično pada jer su opterećenja sve veća, a godišnja proizvodnja od četiri litre po stanovniku svjedoči da Hrvati nisu nacija pijanaca." (Izvor: Večernji list)


"Đurđa Adlešić: Samo sedam posto prometnih nesreća događa zbog alkohola. Zato mi je bilo žao što je rasprava otišla ukrivo i svela se na razliku između nijedne ili pola čaše vina. Osim toga, sve je to licemjerno. Lako je nama zastupnicima govoriti o nula promila kad imamo vozače. A nije točno ni da su dužnosnici i obični građani pred policijom jednaki. Mi ipak imamo malo manje problema jer smo povlašteni. Budući da su najveći problem mladi, često i maloljetni vozači u jakim automobilima, ja sam za to da se sankcioniraju roditelji. Ako roditelj dopusti starijem maloljetniku da vozi, onda je on odgovoran." (Izvor: Večernji list)


"Predsjednik Biskupske komisije HBK za odnos s državom biskup Antun Škvorčević uputio je dopis predsjedniku Sabora Šeksu i premijeru Sanaderu u kojem izražava suzdržanost prema prijedlogu, prije donošenja zakona, da se vozačima potpuno zabrani alkohol i propiše 0,0 promila kao pravilo. Poznato vam je da svećenici moraju u euharistijskom slavlju upotrijebiti određenu količinu posvećenog vina. U slučaju izglasavanja prijedloga Zakona svaki svećenik koji nakon mise sjedne u auto bio bi u sukobu sa zakonom i da ga policajci s pravom trebaju kažnjavati, primjenjujući propise jednako na sve građane, ustvrdio je biskup napomenuvši kako bi takav zakon bio neprovediv i nerealan." (Izvor: Ika)


Vlada je konačnim prijedlogom Zakona o sigurnosti prometa na cestama iznenadila i najupućenije. Naime, ideja koja je najglasnije odjeknula - da se vozačima potpuno zabrani alkohol za upravljačem, nije spominjana u prvim prijedlozima zakona. Čak se ni ministar unutarnjih poslova na prvom predstavljanju zakona nije usudio spomenuti tako drastičnu mjeru, već se zabrana alkohola spominjala samo za mlade vozače i profesionalce.
Propisi u europskim zemljama jako se razlikuju - od onih koje uopće ne dopuštaju alkohol vozačima do nekih u kojima se nekažnjeno može voziti čak i s 0,8 promila. Nije objašnjeno zašto je hrvatska Vlada odlučila biti baš jedna od ekstremnijih, ali smatramo kako bi, u skladu s hrvatskom tradicijom i običajima, granica od 0,2 ili 0,3 promila bila prihvatljivija.
Uzor nam može biti Švedska, koja ima najmanju stopu smrtnosti u prometnim nesrećama.


"Smanjivanje alkoholne granice na nulu može imati za posljedicu ne samo željeno smanjenje broja nesreća, već i nepotrebnu represiju radi punjenja proračuna nad ljudima koji se zaista ne mogu proglasiti pijancima, a igrom slučaja će se zbog čaše vina ili krigle piva, pa čak i nekoliko bombona s likerom, naći na udaru zakona. Ako zakon propiše nulu kao granicu, i najmanja količina najblažeg alkoholnog pića, popijenog primjerice tijekom obiteljske večere ili poslovnog ručka, mogla bi nekoga stajati nekoliko stotina kuna, a zbog ponavljanja prekršaja prijeti mu i zatvor.
Stoga smo istražili što je dovoljno da vozača gurne preko 0,0 promila. Konkretno, nakon koliko će Kraševih griotta biti proglašen pijanim. Pokusni kunići bili su nam muškarac težak 92 kilograma i dvije žene - od 85 i 50 kg - a količinu alkohola u organizmu mjerili smo uređajem marke Dräger, kakvim se koriste i policajci. Sve tri osobe na alkotestu su pale nakon pet griotta. Vozaču je tada izmjereno 1,15 promila, a vozačicama 0,95 odnosno 1,22 promila. No, lakša je vozačica već nakon tri griotte napuhala 1,29 promila! Ne treba zanemariti ni kako bi sličan rezultat Drager pokazao i vozaču koji je pojeo salatu začinjenu vinskim octom." (Izvor: Večernji list)


Vladi se spočitavalo kako novim mjerama i većim kaznama za prekršitelje želi popuniti državni proračun, a upozoravalo se da će se njihovim uvođenjem okoristiti zemlje koje su Hrvatskoj konkurencija u turizmu, a imaju blaže propise. Oduzimanje vozačke dozvole pravaš Pero Kovačević smatra neustavnim, a ako bi se to uvelo, smatra, nekim bi se članovima Vlade trebale oduzeti diplome pravnog fakulteta zato što su predlagali loše zakone. (Izvor: Večernji list)


Nakon što je izglasan Zakon o sigurnosti u prometu zastupnik LS-a Zlatko Kramarić donio je, praćen HSS-ovcem Markovim i HNS-ovcem Antunom Kapraljevićem, dvije boce Coca Cole na Šeksov stol.
– Za zakon, rekao je Kramarić prije nego mu je predsjednik Sabora kazao da si to uzme natrag jer se ionako »već dovoljno natočio«. Onda je Šeks pozvao stražare da izbace iz dvorane Kramarića i »njegove jatake«. (Izvor: Novi list)


Policija za 95 posto nesreća okrivljuje vozače, a znanost kaže da je za trećinu nezgoda kriv vozač, za trećinu cesta, a za trećinu vozilo. Kod nas se u pravilu uzroci ceste nikada ne sankcioniraju. To znači da onaj koji je projektirao, gradio ili održavao cestu nikada nije odgovoran. Mogu vam reći kako je na opasnim mjestima ponekad i u 90 posto bila kriva cesta
Profesor Ivan Dadić smatra da rješenje o potpunoj zabrani alkohola tijekom vožnje te represivne mjere kod kažnjavanja prebrze vožnje neće povećati sigurnost u prometu ako se ne uzmu u obzir i stanje cesta te odgovornost ljudi koji su te ceste projektirali i onih koji ih održavaju.
Što mislite o Vladinom prijedlogu o 0,0 promila alkohola u krvi tijekom vožnje?
– Mislim da to nije dobro. Možda samo za mlade vozače i to maksimalno do 25 godina starosti ili čak možda do 23 godine starosti. Ne znam koliko je to u skladu s Ustavom i zakonima, ali ako je to moguće, onda samo za mlade. Inače, za mlade vozače bilo bi bolje ukinuti alkohol i napraviti strogu kontrolu poput ograničenja brzine, ali ne ograničenje kretanja noću jer mi smo mali narod. Inače, u našem društvu imate jedan specifičan problem jer mi smo još uvijek totalitarno društvo pa onda želimo vladati ljudima, a ne problemima. Moderna društva, pak, vladaju problemima, a preko toga na neizravan način vladaju ljudima. Totalitarni sustav želi nadzirati ljude izravno i mislim da je ovo atavizam prošlosti u mnogo čemu. A zašto ostaviti 0,5 promila? Mi smo turistička zemlja i ne smijemo dopustiti da stranci mogu piti, a mi ne. To jednostavno nije primjereno Europi jer bi onda vjerojatno bilo – kažnjavajte domaće, a strance ne.
Predsjednik Savjeta za sigurnost prometa na cestama Franko Rotim oko toga slaže se s vama te predlaže drastično kažnjavanje prekoračenja brzine. Slažete li se s njim?
– Ne bih se složio s tim da je brzina glavni faktor kod prometnih nesreća. Mislim da trebamo puno suptilnije pristupiti problemu nego što sad pristupamo. Često gradske vlasti ograniče brzinu tamo gdje treba i ne treba jer su tako željele. Policija u pravilu zna gdje se malo brže vozi i tu vas čekaju. I to po lijepom vremenu kada je sve vidljivo i pregledno. Normalno, po kiši nema nigdje nikoga. Trebalo bi daleko suptilnije pristupiti ograničenju brzine nego što sada pristupamo. Brzine veće od 10, 15 pa i 20 posto nisu bitne za stradanje u prometnim nesrećama. Imate još jedan problem. Policija uvijek kaže da je uzrok prometne nesreće bio alkohol i neprimjerena brzina. Naše iskustvo, a isto tako i stranih kolega je različito od tih policijskih podataka. Policija, po našim statistikama, za 95 posto prometnih nesreća okrivljuje vozače, a znanost kaže da je za trećinu nezgoda kriv vozač, za trećinu cesta, a za trećinu vozilo. Kod nas se u pravilu uzroci ceste nikada ne sankcioniraju. To znači da onaj koji je projektirao, gradio ili održavao cestu nikada nije odgovoran. Mogu vam reći kako je na opasnim mjestima ponekad i u 90 posto bila kriva cesta. (Izvor: Novi list)

Puno je bolje da se oštrije kažnjava brzina, ističe predsjednik Hrvatskog savjeta za sigurnost prometa na cestama Franko Rotim te dodaje kako većina država ima zakone kojima se dopušta 0,5 promila alkohola u krvi tijekom vožnje jer je to vrlo teško mjeriti.
– Kod tih količina teško je, bez vađenja krvi, utvrditi točnu količinu alkohola u krvi. Velika Britanija sa 115 poginulih na milijun vozila spada među najsigurnije zemlje u prometu, a u njoj je dopušteno voziti s 0,8 promila alkohola u krvi. Ponavljam, puno je bitnije da se oštrije kažnjava prebrza vožnja, smatra Rotim te kao primjer iznosi kako je to zakonski regulirano u SAD-u. Naime, zavisno od države do države, tamo je dopuštena vožnja i s 1,2 do čak 1,8 promila alkohola u krvi, no ako je vozač bio pod »gasom« i prouzrokovao nesreću sa stradalima, čeka ga pet do šest godina zatvora. (Izvor: Novi list)

Do sada se moglo na cestu nakon popijene čašice dobrog vina jer bi i famozni »dräger« izmjerio prihvatljivu količinu. Slijedio bi policijski pogled koji znači »sad si prošao lišo, ali sljedeći put...«, i onda miran nastavak vožnje.
Kada prođe novi Zakon o prometu, scenarij se mijenja. Čovjek na poslovnoj večeri pije čitavu večer mineralnu jer zna da u njegovoj ulici kao zapeta čeka patrola prometne policije. Sav sretan staje pored svojih policajaca, a nakon alkotesta oni mu s ciničnim smiješkom »režu« 700 kuna kazne. Jer nije znao da je salata u restoranu začinjena malo jačim vinskim octom.
Karikirana priča, ali ne i nevjerojatna. Posljednjih dana stručnjaci podržavaju postroženje, ali uz ograde. Tako jedan alkoholog ističe činjenicu da prezrelo voće, poput breskvi, fermentira u želucu, stvarajući alkohol, a i alkoholne »griotte« bi bile zabranjene prije vožnje. Pomalo je suluda situacija da bi se sada trebalo paziti i što se jede prije vožnje te da bi se kažnjavalo unošenje vitamina C u organizam.
Situacija oko novog zakona još je zanimljivija ako se usporedi s činjeničnim stanjem u Europi. Jedina zemlja u Europi zapadno od Urala koja ima više poginulih na cestama od Hrvatske je Albanija, koja ima nultu stopu tolerancije alkohola. A ponajbolje rezultate ima Njemačka, kojoj je alkoholno ograničenje na 0,8 promila. Nije sve niti u restrikcijama.
Najjadniji u čitavoj priči su, normalno, političari. Oni koji su kao oporba stenjali nad predloženim strožim odredbama Zakona o prometu, danas se na vlasti busaju u svoja junačka prsa i naše malo manje junačke novčanike. A prije nekoliko godina zakon »nije bio dovoljno socijalan«, »napadao je siromašne slojeve«. A stari prijedlog nije, primjerice, uključivao kažnjavanje biciklista bez kacige. (Izvor: Novi list)

Alkohol se može klasificirati kao hrana, lijek ili otrov. Zloupotreba alkohola jedan je od osnovnih javnozdravstvenih problema pa ipak, na alkohol se rijetko gleda kao na problem. Alkoholna pića sastavni su dio većine društvenih okupljanja i općeprihvaćeni simbol svake proslave.
Jer ne zahtijeva probavu nakon konzumiranja alkohol brzo pronalazi svoj put kroz organizam te se 95 % alkohola apsorbira direktno u krvotok kroz stijenku želuca i tankog crijeva... Ostalih 5 % napuąta tijelo kroz perspiraciju, respiraciju i urin. Alkohol koji popijemo na prazan želudac apsorbirat će se u krvotok 20 minuta nakon ingestije.
Učinak određene količine alkohola na organizam čovjeka ovisi o tjelesnoj masi pojedinca, udjelu miąićne mase i spolu. Jednaka količina alkohola puno će jače utjecati na osobu tešku 50 kg, nego na stokilaša, jednostavno zbog toga ąto je u manjem tijelu alkohol koncentriraniji. Usporedimo li utjecaj alkohola na osobe jednake tjelesne mase od kojih jedna ima veći udio masnog tkiva, a druga ima veći udio miąićnog tkiva, zaključit ćemo da će osoba s većim udjelom masnog tkiva lakše podlijeľe učinku alkohola.
Ovaj fenomen moľemo zahvaliti manjem udjelu vode u masnom tkivu, te je tada udio alkohola u krvi viąi. Žene brže osjećaju utjecaj alkohola, budući da posjeduju nižu razinu enzima koji je potreban za razgradnju alkohola. Žene su podloľnije utjecaju alkohola neposredno prije mjesečnice, budući da tada oksidacija alkohola u jetri najsporija.
Alkoholna pića klasificiraju se kao hrana budući da sadrže točno određenu energetsku vrijednost. Jedan gram alkohola sadrži 7 kcal, ąto je više nego ąto osigurava gram ugljikohidrata ili proteina koji osiguravaju 4 kcal. Međutim, alkohol sadrži tzv. prazne kalorije, a često se naziva i antinutrijent. (Izvor: www.kalesija.com)

Na brzinu ulaska alkohola u krv se može utjecati. Brži je ulazak pri konzumaciji alkohola na prazan želudac, pri malom razrjeđenju pića, pijenjem toplih pića i s prisutnošću ugljične kiseline (šampanjac).

U jetri se razgradi 90 % alkohola (faza eliminacije iz krvi).  Na izlučivanje se ne može utjecati. Faza triježnjenja je, dakle, jednako duga, bilo da osoba spava, trči, radi ili da gleda televiziju. Svejedno je da li jede ili pije nekakve posebne napitke. Koncentracija alkohola se gubi približno od 0.1 promil na sat (6-12 grama alkohola na sat).

Zato su češće prometne nesreće u ponedjeljak ujutro kad se, nakon popijene veće količine alkohola i kratkog sna nedjeljom navečer, ljudi ujutro smatraju trijeznima. Ako se već mora piti da bi se zabavljalo na proslavama, svadbama ili godišnjicama, preporuka je ova: svaki sat i pol popiti jedno pivo, ili jedan "gemišt", ili jedan konjak. Ta će se količina razgraditi i koncentracija alkohola u krvi neće prijeći 0.5 promila.

Približna koncentracija alkohola u krvi može se izračunati Widmarkovom formulom tako da se pomnoži količina popijenog alkohola (u mililitrima) s jakosti alkohola (žestoka pića 40 %, piva 3-8 %, likeri 30 %, kubanski rum 90 %, bezalkoholno pivo 0,5 %) sa specifičnom težinom etilnog alkohola (0,79 %). To se sve podijeli sa 100 pa se onda podijeli s reduciranom masom tijela koje pije (masa tijela x faktor redukcije koji je u muškaraca 0,68 a u žena 0,61 ).

Primjer:
muškarac težak 75 kg, koji popije 1 dl vinjaka (otprilike dva od 0,5 dl), imat će koncentraciju alkohola u krvi:

koncentracija alkohola u krvi = (100 ml x 40 x 0,79)/100 = 31,6

31,6 : (75 kg x 0,68) = 0,62 promil


Docent na Zavodu za vinarstvo i vinogradarstvu zagrebačkoga Agronomskog fakulteta kaže da ne razumije zašto se Zakon o vinu ponovno vraća na početak i zašto se ponovno razmatra negativan učinak vina zbog toga nevelikog postotka alkohola u njemu.
"Vino bi u svakom slučaju trebalo tretirati kao hranu, jer taj alkohol predstavlja samo jedan od rijetkih spojeva u njemu koji negativno utječu na ljudsko zdravlje, i to samo ako se konzumira prekomjerno. Treba naglasiti da je u vinu uz alkohol do sada otkriveno i blizu tisuću spojeva od kojih je većina korisna za zdravlje.
Negativni učinci pijenja vina javljaju se samo ako se, kao i druga hrana i napici, koristi u visokim dozama i bez mjere. Uostalom, reklamiranje piva je dopušteno, a alkohola ima i u pivu. Manje nego u vinu, ali se zato pivo količinski pije puno više.
Priznavanjem vina kao hrane, dopuštanjem njegova reklamiranja sigurno ćemo pridonijeti razvoju vinogradarstva i vinarstva, a to nije od malog značaja. Uz to, vino je dio prehrane većine stanovnika Hrvatske, priznali mi to ili ne. (Izvor: Slobodna dalmacija)


Kazne za već od 0,00 promila alkohola su besmislene. Umjerenu potrošnju ne treba sankcionirati, ali prekomjernu potrošnju, alkoholno pijano stanje ili alkoholizam, svakako, no treba ga i liječiti, kaže dr. Gordana Šikić. Donošenje zakona koji bi sankcionirao i najmanju količinu alkohola u krvi nema smisla, jer ne bi doveo do smanjenja broja prometnih nesreća u pijanom stanju, smatraju u riječkom Centru za prevenciju i liječenje ovisnosti. Psihijatrica, grupni analitičar i alkoholog, dr. Gordana Šikić, čak upozorava da sankcije ne rješavaju ništa i da pozornost treba usmjeriti na one grupe koje najčešće uzrokuju prometne nesreće u pijanom stanju, na mlade vozače, koji imaju običaj vikend opijanja i na alkoholičare, umjesto što se potpuna zabrana nameće svima.
– Alkohol zapravo, stvara ugodu i time se problemi potiskuju i što je društvo nesretnije to će biti više onih koji tu ugodu traže kroz piće. Ugoda svima treba, pitanje je samo mjere– ako se mjera prevrši, to je ono što treba rješavati. Umjerena potrošnja alkoholnih pića ne dovodi do problema u društvu niti u prometu. Zato je to i zakonski već regulirano, te je u prometu dozvoljeno 0,5 promila alkohola u krvi. Umjerenu potrošnju ne treba sankcionirati, ali prekomjernu potrošnju, alkoholno pijano stanje ili alkoholizam, svakako treba, no treba ga i liječiti. Dakle, treba razraditi odnos prema onome koji pređe granicu umjerene potrošnje, govori dr. Šikić, dodajući da svatko tko se napije treba snositi odgovornost za moguće probleme koji u tom stanju mogu nastati. (Izvor: Novi list)


Među 13 članova novoosnovanog Županijskog savjeta za sigurnost prometa na cestama u Splitsko-dalmatinskoj županiji, sačinjenog od političara, stručnjaka i znanstvenika, po prirodi dužnosti koju profesionalno obavlja imenovan je i ravnatelj Županijske uprave za ceste, Ivan Peko. Pekino imenovanje u tijelo kojemu je zadaća promicanje i usklađivanje prometno-preventivnih aktivnosti sigurnosti u prometu na cestama i razvijanje prometne kulture sudionika u prometu, a posebno unapređenje prometnog odgoja i osposobljavanja mladih za sudjelovanje u prometu, ponovo je podsjetilo na bijeg tadašnjega i današnjega ravnatelj splitsko-dalmatinske Županijske uprave za ceste s mjesta prometne nesreće. Prije sedam godina, Peko je u večernjim satima pored autobusnog ugibališta u Čaporicama usmrtio 11-godišnju Andreu Pudar, zauvijek je istrgnuvši iz ruku njezine majke Miljenke, inače izbjeglice iz Lastve kod Trebinja.
Pravomoćnom presudom Općinskog suda u Splitu Peko je osuđen na godinu dana zatvora, ali presuđenu kaznu nikada nije odslužio. Naime, nakon dvije odgode izvršenja, visokopozicioniranog HDZ-ova dužnosnika u siječnju 2000. godine pomilovao je tadašnji predsjednik Sabora Vlatko Pavletić, vršeći dužnost preminulog hrvatskog predsjednika Franje Tuđmana. Akademik Pavletić kaznu je preinačio u uvjetnu, a kako Peko u tri godine kušnje nije ponovio slično djelo, formalno-pravno on je svoju kaznu »odslužio«.
Kako pravo i pravda nerijetko hodaju različitim stazama, tako se, očito, desilo i u ovom slučaju. Obitelj nesretne Andree Pudar bila je ogorčena i samom blagošću presuđene kazne, dok ih je činjenica da Peko na kraju nije odležao niti jedan od presuđenih 365 dana u zatvoru, potpuno dotukla i uvjerila da hrvatsko pravo može biti i mati i maćeha, ovisno o tome jeste li nedodirljivi političar ili nesretni izbjeglica iz Lastve.
Jer, može se reći da je Ivan Peko najprije blago osuđen, a potom i pomilovan isključivo zahvaljujući tome što je – »faca« u HDZ-u! Uostalom, potvrda tome je i samo obrazloženje njegova pomilovanja.
– Molbi Ivana Peke za pomilovanje bila su priklopljena mnoga pisma potpore, počev od župana Splitsko-dalmatinske županije, odbora Hvidre i podružnica udruga hrvatskih dragovoljaca Domovinskog rata te brojna priznanja i zahvala, piše u priopćenju koje je tada izdala saborska služba za odnose s javnošću.
U traženju milosti za Peku prije četiri godine najviše se angažirao njegov neposredno nadređeni, bivši župan splitsko-dalmatinski, prof. dr. Branimir Lukšić. Umjesto da ga zbog presuđene zatvorske kazne, a još prije zbog karaktera počinjenog nedjela, otpusti, Lukšić je Pavletiću slao molbu za Pekino pomilovanje, a pisanje medija o tom slučaju nazvao je »izvansudskom egzekucijom ugleda jednog građanina i čovjeka«. Prije Pavletićeva potpisa, Pekina molba, podebljana Lukšićevom i braniteljskom potporom, prošla je kroz odbor za pomilovanja koji je vodio današnji predsjednik Sabora Vladimir Šeks.
Za razliku od Peke, kojemu su u zadovoljavanju nepravde itekako pomogli njegovi mnogobrojni stranački prijatelji i braniteljske udruge, obitelji nesretne Andree, danas, kao i u veljači 1997. kada su zauvijek izgubili svoju djevojčicu, nitko ne može pomoći.
Ali, zato mogu dodati novu sol na ranu. Imenovanje Ivana Peke, koji je pregaženu djevojčicu ostavio umrijeti na cesti, u Savjet kojemu je, među ostalim, zadaća unapređenje prometnog odgoja i osposobljavanja mladih za sudjelovanje u prometu, doista predstavlja moralni apsurd, nepodnošljivu količinu soli na živu ranu koja zasigurno nikada neće zacijeliti. (Izvor: Novi list)


Linkovi o alkoholu i izračunu koncentracije alkohola u krvi

http://www.medicalpoint.com.au/bac.asp
http://www.cityoflacrosse.org/Police/bac.htm
http://www.smartstartinc.com/calc.html
http://www.qsl.net/w5www/bac.html
http://www.aomw.org/form/bac_calc.html
http://www.dot.wisconsin.gov/safety/motorist/drunkdriving/calculator.htm
http://info.insure.com/auto/baccalc.html
http://www.intox.com/wheel/drinkwheel.asp
http://www.ou.edu/oupd/bac.htm
http://www.uwec.edu/counsel/pubs/zerobac.htm
http://toolbox.drinkingstuff.com/
http://www.rapidcup.com/images/bac_chart.gif
http://www.beerhk.com/ebeerhk/image/map.gif
http://www.msjnet.edu/healthy/alcohol/drinkinganddriving.html
http://www.rta.nsw.gov.au/licensing/tests/driverqualificationtest/bloodalcoholconcentration/
http://www.tpub.com/content/administration/14167/css/14167_161.htm
http://wso.williams.edu/orgs/peerh/drugs/alcohol/alcoconc.html
http://www.leftseat.com/AME/bac.htm
http://www.niaaa.nih.gov/publications/aa35.htm
http://www.google.com/search

 
 
ZAKON O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA
Čl. 1. - 100.  |  Čl. 101. - 199.  |  Čl. 200. - 314.  |
Alkohol  |  Komentar  |  Stari zakon  |

 

 

Nove informacije! 

 

 

POSLOVNI FORUM