|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
PRETRAŽIVANJE svih objavljenih tekstova |
|
IZRADA WEB STRANICA
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.
Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!
Ažurirano: 24. 11. 2024.
|
|
5. Uvjeti određivanja građevinskih područja i korištenja izgrađena i
neizgrađena dijela
područja
članak 29.
Ovim planom daju se osnovne preporuke za određivanje i oblikovanje naselja
(prostor za razvoj naselja), koje treba primjeniti u PPUO/G, ali selektivno
i u funkciji optimizacije odnosa: razvoj naselja – zaštita prostora , uz
uvažavanje slijedećeg:
- kvalitetnom procjenom i provjerom na terenu utvrditi stvarne granice
izgrađenog dijela građevinskog područja (površine angažirane za određenu
namjenu - građevinske parcele, parcele komunalne infrastrukture, sportske i
javne površine, groblja, vodotoci i ostale površine privedene namjeni i koje
se određuju kao dovršene, djelomično dovršene i predviđene za rekonstrukciju
iz kojih je potrebno izuzeti: neizgrađene površine veće od 2000 m2, površine
bez pristupa na javnu prometnicu i sve neizgrađene rubne prostore koji imaju
širinu veću od 30 m, mjereći 3-10 m iza zadnje izgrađene zgrade), te
objektivno sagledati potrebu za prostorom za svako naselje uz uvažavanje
postojećih demografskih kretanja, procjenu budućih demografskih procesa,
procjenu gospodarskih potencijala i potreba, te drugih obilježja ili
posebnosti značajnih za svako naselje,
- valorizirati kvalitetu prostora i okoliša s ciljem očuvanja temeljnih
resursa i njihove prostorne kompozicije u okruženju,
- što racionalnije koristiti postojeće izgrađeno (zaposjednuto) područje,
osigurati višenamjensko i optimalno korištenje njegovog najvrijednijeg
dijela i ukloniti neracionalnosti, te spriječiti svako daljnje neopravdano
širenje naselja,
- sprječavati svako daljnje spajanje naselja i formiranje naseljskih
kontinuuma na pravcima pružanja kapitalne prometne infrastrukture,
- kada je nužno omogućiti razvoj proširenjem područja naselja, potrebno je
primjeniti takav planski pristup kojim će se maksimalno čuvati prirodni
predjeli u prostoru predviđenom za razvoj naselja, štititi javni interes, te
izbjeći sukobe sa planiranim infrastrukturnim koridorima,
- prilikom definiranja građevinskih područja te njihovog korištenja i
oblikovanja naselja potrebno je pridržavati se mjera očuvanja krajobraznih
vrijednosti sukladno poglavlju 7. i mjera zaštite prirodnih vrijednosti i
posebnosti i kulturno povijesnih cjelina sukladno poglavlju 8. ovih Odredbi
za provođenje.
- u procesu planiranja sagledati realne troškove uređivanja građevinskog
zemljišta i planski koncept temeljiti na njihovoj racionalizaciji,
- novom stambenom gradnjom prvenstveno popunjavati prostor interpolacijama i
nedovoljno ili neracionalno izgrađenih dijelova gradova i naselja,
- pojedine zone namjene sukcesivno popunjavati uz etapnost u korištenju,
- voditi računa o optimalnom iskorištenju postojećih zona, a tek onda
otvarati, uređivati i opremati nove
- aktivnostima očuvanja i obnove postojećeg stambenog fonda, kao i
dogradnjama ili nadogradnjama postojećih građevina davati isto značenje kao
novim stambenim gradnjama, te ih razvijati kao kontinuiranu i programiranu
djelatnost,
- usmjeravati novu stambenu i drugu gradnju u prostorne cjeline gradova i
naselja koje su već opremljene komunalnom infrastrukturom i građevinama
društvenog standarda, uz osiguravanje prostornih preduvjeta za gradnju
pretežito obiteljskih kuća sa racionalnim gustoćama naseljenosti i
primjerene tipovima naselja i regionalnim značajkama,
- usmjeravati stambenu i drugu primjerenu gradnju u povijesne graditeljske
cjeline radi njihove obnove i zaštite,
- jači zahvati za povećanje građevinskog područja u smislu potreba za
gospodarskim zonama moraju biti argumentirani programom poticanja, odnosno
programom zajedničkog ulaganja u takve zone i slično.
članak 30.
Temeljna polazišta za pojedine grupe naselja u PPŽ-u su slijedeća:
a) grupa gradova i naselja preko 1 000 stanovnika te gradska i općinska
središta bez obzira na broj stanovnika
- za ta naselja procjenjuje se opravdanim planirati prostor za razvoj,
- predlaže se za gradove Oroslavje i Donja Stubica objedinjavanje susjednih
naselja sa centralnim naseljima u svrhu planskog oblikovanja jedinstvenog
urbanog područja,
b) grupa naselja od 500 – 1000 stanovnika
- tim naseljima moguće je osigurati prostor za razvoj uz prethodnu provjeru
kriterija iz članka 29. ovih Odredbi za provođenje,
c) grupa naselja do 500 stanovnika
- kod tih naselja, u pravilu, nije opravdano planirati prostore za širenje.
Nužna i opravdana proširenja potrebno je posebno obrazložiti.
članak 31.
Unutar naselja, za koja PPUO/G – om nije utvrđena obveza izrade detaljnijeg
dokumenta prostornog uređenja, svrhovito je planirati i prikazati osnovne
funkcije, namjene i režime korištenja prostora uz uvažavanje slijedećih
preporuka:
a) stambena namjena
niska stambena izgradnja*
višestambena izgradnja
slobodnostojeća građevina
dvojna građevina
niz
³ 3 stambene jedinice
max. izgrađenost parcele
40%
40%
50%
30%
max etažnost
Po + P + 1 + PK
Po + P + 3 + PK
* mogućnost prisustva tihe i slične djelatnosti bez opasnosti od požara i
eksplozije: obrt manjeg obima (krojačke, frizerske, postolarske, fotografske
radionice i slično), manji uredi, prodavaonice mješovite robe, caffei,
buffeti i slično.
b) mješovita namjena
pretežito stambena*
pretežito poslovna**
max. izgrađenost parcele
40%
40%
max. etažnost
Po + P + 1 + PK
Po + P + 1 + PK
* mogućnost prisustva tihe i slične djelatnosti bez opasnosti od požara i
eksplozije: krojačke, frizerske, postolarske, fotografske radionice,
prodavaonice mješovite robe, caffei, buffeti i slično,
** mogućnost prisustva bučne djelatnosti: automehaničarske radionice,
limarije, lakirnice, bravarije, kovačnice, stolarije, ugostiteljske
građevine sa glazbom i slično.
c) gospodarska namjena
proizvodna, poslovna, ugostiteljsko-turistička
max. izgrađenost parcele
40%
max. etažnost
Po + P + 1 + PK
Po = podrum
P = prizemlje
1, 2, 3 = kat
PK = potkrovlje
Zona gospodarske namjene sadrži industrijske građevine, skladišta, servise,
zanatsku proizvodnju, odnosno građevine čiste industrije i druge proizvodnje
te skladišta i servise koji svojim postojanjem i radom ne otežavaju i ne
ugrožavaju život u naselju.
d) Pri interopolacijama u urbanim naseljima te jezgrama naselja moguće je
utvrđivanje većeg postotka izgrađenosti parcela od ovdje preporučenih koje
treba obrazložiti u provedbenim odredbama PPUO/G te drugim
prostorno-planskim dokumentima niže razine.
e) Ostale osnovne namjene prostora: športsko-rekreacijska namjena, javne
zelene površine, površine posebne namjene, površine infrastrukturnih
sustava, groblja kao i zone gradnje građevina za povremeni boravak i hobi
aktivnosti (vinogradarstvo, voćarstvo i sl.), koje se pojavljuju unutar
naselja svrhovito je planirati u onoj mjeri koja je primjerena i potrebna
normalnom razvoju, oblikovanju i funkcijama naselja.
6. Uvjeti (funkcionalni, prostorni, ekološki) utvrđivanja prometnih i drugih
infrastrukturnih
sustava u prostoru
6.1. Prometni sustavi
članak 32.
U PPŽ-u se na razini planski-usmjeravajućeg značenja planira osnovni položaj
prometnih sustava u prostoru Županije u odnosu na prometnu ulogu, razmještaj
naselja, vrijednosti i zaštitu prostora za:
- glavne cestovne prometne pravce,
- cestovne granične prijelaze,
- željezničke prometne pravce,
- željezničke granične prijelaze,
- zračne luke (postupak istraživanja),
- poštu i telekomunikacije.
Osnove cestovnog, željezničkog i zračnog prometnog sustava označene su u
kartografskom prikazu 1: “Korištenje i namjena prostora”, a osnove
razmještaja poštanskog i telekomunikacijskog sustava u kartografskom prikazu
2: “Infrastrukturni sustavi”.
Glavni cestovni prometni pravci:
Okosnicu cestovne prometne mreže u Županiji čine:
- autocesta: Macelj – Zagreb – Split,
- planirana brza cesta: zagorska transverzala: Krapina – Đurmanec
(autocesta: Krapina – Macelj) – Lepoglava – Ivanec – Varaždin – Čakovec
(autocesta: Zagreb – Goričan), odnosno varijantni pravac Krapina (čvor na
autocesti Sv. Križ Začretje) – Lepoglava – Ivanec – Varaždin – Čakovec
- planirana brza cesta: zagrebački prsten: Popovec – Marija Bistrica –
Zlatar Bistrica – Mokrice (Zabok, Oroslavje) sa spojem na Breznički Hum
(Zlatar Bistrica – Konjščina – Hraščina – Breznički Hum: čvor na autocesti
Zagreb – Goričan),
- ostale državne i županijske ceste,
- koridori za istraživanje ostalih trasa cesta (brze ceste, zamjenske
(obilaznice), pogranične, turističke)
Autocesta: Macelj – Zagreb – Split (dionica Krapina (Velika Ves) – Macelj)
Brza cesta: zagorska transverzala: Krapina – Đurmanec (do čvora Đurmanec na
autocesti) – Lepoglava – Ivanec – Varaždin – spoj na autocestu Zagreb –
Goričan
- načelno je planiran poželjan koridor u cilju osiguranja prostora za tu
infrastrukturnu
namjenu,
- u narednom razdoblju potrebno je detaljnije razraditi trasu, optimalan
broj i položaj križanja (prijelaza i prolaza) te definirati dinamiku
realizacije,
- izgradnjom autoceste, dionica od Krapine do Đurmanca koristila bi trasu
sadašnje državne ceste D1.
Varijantno rješenje: Krapina (čvor na autocesti Sv. Križ Začretje) –
Lepoglava – Ivanec –
Varaždin – Čakovec
- zbog kompleksnosti ovoga prostora, obvezna su daljnja istraživanja i
predlaganja najpovoljnijeg koridora, koji može imati i veća odstupanja od
predložene trase u grafičkom dijelu plana kao varijanta “B”.
Brza cesta: zagrebački prsten: Popovec – Marija Bistrica – Zlatar Bistrica –
Mokrice (spoj na Zabok i Oroslavje) sa spojem na Breznički Hum (Zlatar
Bistrica – Konjščina – Hraščina – Breznički Hum (spoj na autocestu Zagreb –
Goričan))
- na razini plansko – usmjeravajućeg značenja planiran je poželjan koridor i
načelna dispozicija raskrižja
U cilju provedbe potrebno je:
- detaljnije razraditi položaj koridora u prostoru, optimalan broj i položaj
križanja (prijelaza i prolaza) te izraditi potrebnu dokumentaciju
uvažavajući temeljna planska usmjerenja o položaju koridora vođenjem izvan
naselja za postupnu faznu i etapnu izgradnju.
Kod postojećih državnih i županijskih cesta utvrđenih PPŽ-om temeljem
propisa o razvrstavanju, moguće su određene promjene, funkcionalne (promjena
kategorije) i prostorne (promjena trase) kod preuređenja postojećih
prometnica, te izgradnje zamjenskih ili novih pravaca.
U PPŽ-u predviđaju se slijedeći koridori za istraživanje:
- izgradnja brze ceste na trasi: Konjščina – Bedenica – Komin (čvor na
autocesti E-65), koju je potrebno uskladiti s interesom Zagrebačke županije.
1. Izgradnja turističkih cesta:
- izgradnja podsljemenske ceste na trasi: spoj na autocestu (D1) u Mokricama
– Strmec Stubički - Stubički Matej – spoj na brzu cestu u gradu Zagrebu.
- izgradnja ceste južna Ivančica na trasi: grad Krapina – Radoboj – Novi
Golubovec – Lobor – Belec - Budinščina koja bi dijelom koristila postojeće
prometnice uz njihovu rekonstrukciju
2. Izgradnja zamjenskih cesta na pojedinim dionicama državnih ili
županijskih cesta koje u budućnosti neće moći prihvatiti nastali promet zbog
opterećenosti postojećom izgradnjom:
- izgradnja ceste na trasi: Tuheljske Toplice (veza na postojeću državnu
cestu D 205) – Sopot – Hum na Sutli – Republika Slovenija (Rogaška Slatina)
uz uređenje graničnog prijelaza. Ovaj ogranak prolazi sredinom područja
zapadnog dijela Županije koje je uvijek, namjerno ili slučajno, ostalo po
strani izvan tijekova kapitala, privrede, prometa i razvitka.
- izgradnja ceste na trasi: Zlatar Bistrica (spoj na brzu cestu) – Zlatar –
Mače – Novi Golubovec (D 35)
- izgradnja ceste na trasi: rekonstrukcija županijske ceste Ž 2197 (sa
spojem na brzu cestu), te dalje kao obilaznica Stubičkih Toplica i Donje
Stubice sa nastavkom na trasi županijske ceste Ž 2221 uz ispravljanje trase
na pojedinim dionicama
- izgradnja ceste (paralelne autocesti) na trasi Zabok (spoj na D 24) – Sv.
Križ Začretje – Velika Ves – Krapina (D 1), te na pojedinim dionicama od
Đurmanca do Maclja na kojima će autocesta zauzeti prostor današnje državne
ceste D1.
- izgradnja ceste na trasi Hrašćina (spoj na brzu cestu) – Budinščina – veza
na Varaždinsku županiju (E 65)
- uređenje cesta i kritičnih dionica (čvor Sv. Križ Začretje na autocesti) –
Švaljkovec – Novi Golubovec – veza na turističku cestu Ivančica – Lepoglava
(Varaždinska županija) i dijelove državne ceste D 206.
- izgradnja ceste na dionici Krapinske Toplice – Čret
- izgradnja obilaznice grada Pregrade
- izgradnja ceste na trasi Strmec Stubički – Pila – tunel Medvednica
(Gračani) – Zagreb, koju je potrebno uskladiti s interesom Grada Zagreba i
Zagrebačke županije
- izgradnja ceste na trasi Tuhelj (spoj na cestu – koridor za istraživanje
Tuheljske Toplice – Hum na Sutli) - Pristava – Zelenjak (D 205)
- izgradnja spojne ceste od novoplanirane trase ceste D 29 do postojeće
ceste D 29 za grad Zlatar.
3. Izgradnja pograničnih cesta:
- izgradnja ceste uz granicu Republike Slovenije na trasi: Hum na Sutli – te
dalje trasa uz granicu koristeći većim dijelom postojeće nekategorizirane
prometnice, lokalne prometnice do županijske prometnice u Miljani (Ž 2152).
4. Proširiti mrežu državnih cesta na trase županijskih cesta (dio Ž 2221 i Ž
2224 kao produžetak D 307 do D 29 i Ž 2171 Hrašćina – Breznički Hum).
Cestovni granični prijelazi:
-postojeći granični prijelazi mogu se razvijati prema procjenjenim potrebama
bez posebnih prostornih ograničenja
-na trasi planirane ceste Tuheljske Toplice (D 205) – Sopot – Hum na Sutli –
R.Slov. (Rogaška Slatina) postojeći granični prijelaz Mali Tabor –
Rajnkovec, podići na razinu međudržavnog (međunarodnog) graničnog cestovnog
prijelaza II kategorije u skladu sa međudržavnim dogovorom.
Do izrade stručne podloge iz članka 12. ovih Odredbi za provođenje, potrebno
je u PPUO/G-u planirati prostorne rezervate za prolaz cestovnih prometnih
pravaca prema planiranim trasama u PPŽ-u.
Koridori autoceste i brzih cesta vode se izvan područja naselja i obuhvaćaju
prostorni rezervat potreban za izgradnju normalnog punog poprečnog presjeka
auto ceste odnosno brze ceste i križanja u više razina, uključujući i
zakonom propisan zaštitni pojas unutar kojeg se može planirati i druga
izgradnja u skladu s posebnim propisima.
Širine koridora državnih, županijskih i lokalnih cesta izvan naselja u
pravilu se ne povećavaju u odnosu na postojeće a potrebna proširenja kao i
prostorni rezervati unutar naselja utvrdit će se u PPUO/G.
U slučaju potrebe moguće je provođenje prometno – tehničkih poboljšanja na
mreži autocesta i brzih cesta u funkciji optimalizacije razvitka i boljeg
prometnog povezivanja područja uz koja te ceste prolaze.
Željeznički prometni pravci zadržavaju svoj postojeći položaj u prostoru
osim dijela planiranih trasa brzih željezničkih pruga: Zagreb – Zabok –
Krapina – Pragersko – Maribor – Graz i Krapina – Lepoglava – Varaždin
(ispravljanje postojeće trase između Luke i Velikog Trgovišća, na izlazu iz
Zaboka, te izgradnja novih trasa od Krapine (Krapina Nova) prema Mariboru i
Varaždinu), te koridora za istraživanje željezničkih pruga: Stubičke Toplice
– tunel Gračani – Zagreb; Konjščina – Komin – Sesvete.
Do realizacije brzih pruga potrebno je posebnu pažnju posvetiti
rekonstrukciji postojeće pruge Zabok - Varaždin.
Brza dvokolosječna željeznička pruga Zagreb (Zaprešić) – Zabok – Krapina –
Pragersko – Maribor – Graz:
- rezerviran je koridor koji je potrebno razraditi detaljnijom
dokumentacijom uz zadržavanje postojeće trase osim na dijelu između Luke i
Velikog Trgovišća i izlazu iz Zaboka (ispravljanje postojeće trase), te
izgradnja nove trase od Krapine (Krapina Nova) do granice s R. Slovenijom.
Brza željeznička pruga Krapina (Krapina Nova – spoj na pravac Zagreb – Graz)
– Lepoglava – Varaždin – Čakovec:
- rezerviran je koridor koji je potrebno razraditi detaljnijom
dokumentacijom uz mogućnost povezivanja sa postojećom prugom iza grada
Krapine, te izgradnju novog kolodvora Jesenje.
Željeznička pruga za gradski i prigradski promet Stubičke Toplice – Zagreb:
- rezerviran je koridor od Stubičkih Toplica (spoj na postojeću prugu Zabok
– Gornja Stubica) koja tunelom “Gračani” prolazi kroz Medvednicu prema
Zagrebu koji je potrebno još istražiti te razraditi detaljnijom
dokumentacijom. U PPŽ-u predviđena je mogućnost kombinirano cestovno –
željezničkog tunela, a u svemu treba postići dogovor sa Gradom Zagrebom i
Zagrebačkom županijom.
Željeznička pruga Konjščina – Komin – Sesvete:
- rezerviran je koridor od Konjščine (veza na postojeću prugu Zagreb –
Varaždin) prema Kominu (Zagrebačka županija) koju je potrebno razraditi
detaljnom dokumentacijom i postići dogovor sa Gradom Zagrebom i Zagrebačkom
županijom.
Širine koridora željezničkih pruga do detaljne razrade određuju se prema
propisima o zaštitnom pojasu željezničke pruge.
Željeznički granični prijelazi:
- postojeći granični prijelazi mogu se razvijati prema procjenjenim
potrebama bez posebnih prostornih ograničenja
- na trasi planirane brze dvokolosječne pruge Zagreb – Maribor – Graz
potrebna je izgradnja novog međunarodnog graničnog željezničkog prijelaza
prve kategorije u skladu sa međudržavnim dogovorom.
Planirane lokacije koje bi se uklopile u postupak istraživanja moguće zračne
luke (pristaništa) 2C/1A kategorije:
- područje općine Sv. Križ Začretje na kojem bi bila poletno – sletna staza
a koridor bi ovisno o detaljnom pozicioniranju zahvatio i područje grada
Zaboka.
- područje općine Petrovsko uz vodotok Svedružu
- područje općine Marija Bistrica u naselju Tugonica
- područje grada Zaboka uz vodotok Horvatsku.
Za predloženu lokaciju potrebno je izraditi prethodnu studiju lokacije, s
aspekta zrakoplovnih propisa, zaštite okoliša i dr., te odrediti priključak
potrebnih građevina, uređaja i opreme na osnovnu infrastrukturu.
Razvoj poštanskog prometa i telekomunikacija u dijelu koji se odnosi na
izgradnju poslovnih građevina usmjeren je na područja unutar naselja, te se
PPUO/G-om i detaljnim planovima uređenja moraju planirati prostorne
pretpostavke za nesmetan razvoj.
U dijelu koji se odnosi na izgradnju telekomunikacijskih vodova i mreža,
PPŽ-om se ne predviđa osiguranje novih koridora izgradnje kapitalnih vodova,
a za proširenje kapaciteta prvenstveno je potrebno koristiti postojeće
infrastrukturne koridore i težiti njihovom objedinjavanju u cilju zaštite i
očuvanja prostora i sprečavanju nepotrebnog zauzimanja novih površina.
Predvidjeti mogućnost zajedničkog lociranja građevina telekomunikacija i
mobilne telefonije, a posebno za stupove osnovne mobilne telefonije (GSM),
gdje se mogu osigurati lokacije i izvan građevinskog područja.
6.2. Energetski sustav
članak 33.
Sustav opskrbe električnom energijom na razini PPŽ-a obuhvaća proizvodna
postrojenja te prijenosna i transformatorska postrojenja od 110 kV i više.
Za kapitalna proizvodna postrojenja (TE Jertovec – izgrađena i planirana) u
PPŽ-u se ne predviđaju nove potrebe za prostorom.
U PPŽ-u se ne sprječava mogućnost izgradnje malih elektroproizvodnih
građevina (male hidrocentrale i sl.), ali njihove potencijalne lokacije
određivat će se u postupku izrade i donošenja prostornih planova niže
razine. Ukoliko se iskaže interes za takvu izgradnju, potrebno je provesti
odgovarajuće postupke, u pogledu usaglašavanja sa svim drugim korisnicima
prostora i zadovoljiti kriterije zaštite prostora i okoliša. Takove lokacije
potrebno je ugraditi u PPUO/G.
Od prijenosnih postrojenja od međunarodnog značaja prema razvoju HEP-a
načelno se planira transportni dalekovod 2x400 kV čija trasa prolazi kroz
krajnji južni dio Županije. Ovim dalekovodom transportirala bi se električna
energija od čvora Žerjavinec prema slovenskoj granici. Ovu trasu potrebno je
naknadno analizirati vodeći računa o zaštićenom području Parka prirode
Medvednica.
Unapređenje i razvoj ostalih prijenosnih kapaciteta i transformatorskih
postrojenja razine 110 kV i više, uglavnom se predviđa u okviru postojećih
koridora i prostora uz minimalna potrebna proširenja radi zaštite i
racionalnog korištenja prostora.
Prilikom daljnjeg utvrđivanja trase novih dalekovoda iste je potrebno
objedinjavati u zajedničke koridore s postojećima, odnosno nastojati gdje je
god moguće formirati zajedničke infrastrukturne koridore. Osiguranje
prostora za planirani dalekovod 2x400 kV koji se načelno predviđa sjevernim
obroncima Medvednice konkretno će se provesti nakon istraživanja više
varijanti i postupka procjene utjecaja na okoliš.
Unapređenje sustava opskrbe plinom u smislu izgradnje kapitalnih građevina
predviđa se izgraditi primopredajnu stanicu Rogatec (Slovenija – Hrvatska)
na magistralnom plinovodu Rogatec – Zabok.
Općine i gradovi na području Županije opskrbljene su dovoljnim količinama
plina zadovoljavajućom plinskom mrežom. Distributivne mreže na tim
područjima razvijati će se dalje na temelju razvojnih programa distributera
plina, a definirati će se PPUO/G.
6.3. Vodnogospodarski sustav
6.3.1. Zaštitne i regulacijske građevine
članak 34.
Srednji i gornji dio toka rijeke Krapine i Sutle nije još uređen u pogledu
zaštite od velikih voda.
Na rijeci Krapini prioritetno se predviđaju radovi na čišćenju i regulaciji
pojedinih dionica korita u cilju povećanja protjecajnog profila. Rijeka
Sutla je najvećim dijelom svoga toka državna granica između Republike
Slovenije i Republike Hrvatske. Vodnogospodarski interesi Republike Hrvatske
ne podudaraju se sa vodnogospodarskim interesima Republike Slovenije, što je
razlog da do danas nije definirano zajedničko rješenje uređenja čitavog
sliva.
Veći dio sliva rijeke Krapine je brdskog karaktera (cca 70%) što ukazuje na
neujednačen režim vode. Stoga se predviđa izgradnja vodnih građevina na
brdskim bujičnim tokovima u Maclju i Medvednici.
Ove zahvate treba provoditi uz maksimalno uvažavanje prirodnih i
krajobraznih obilježja naročito na zaštićenom području Medvednice (park
prirode).
6.3.2. Građevine za korištenje voda
članak 35.
Izgradnja regionalnog vodovoda Krapinsko - zagorske županije do 2021. god.
definirana je Integralnom studijom dugoročnog razvoja regionalnog vodovoda
Krapinsko - zagorske županije i Novelacijom studije vodoopskrbe Krapinsko -
zagorske županije, IGH, prosinac 1999.
Potrebno je definirati vodozaštitne zone za vodonosnike pronađene
vodoistražnim radovima kao i za postojeća izvorišta:
- lokacija Harina Žlaka, lokacija Desinić
- lokacija Kostel – Kuna Gora, lokacija Radoboj
- lokacija Mihovljan – Golubovec, izvorište “Vinagora”
- izvorište Belec, izvorište Gotalovec i Marija Bistrica.
Ovime bi se preventivno zaštitile podzemne vode koje bi se koristile u
daljnjem razvoju regionalnog vodovoda.
Posebnu pažnju treba posvetiti zaštiti termalno – mineralnih izvorišta.
Na kartografskom prikazu infrastrukturnih sustava prikazani su vodoopskrbni
kapitalni objekti sadašnjeg vodoopskrbnog sustava i vodoopskrbni objekti
razvoja regionalnog vodoopskrbnog sustava do 2011. godine (I faza).
U sadašnjem vodoopskrbnom sustavu mogu se izdvojiti četiri vodoopskrbna
područja koje je u budućnosti neophodno povezati u zajednički regionalni
sustav:
- područje vodoopskrbe koje pokriva “Zagorski vodovod” Zabok (južni,
središnji, zapadni i istočni dio Županije)
- područje vodoopskrbe koje pokriva “Krakom” Krapina i vodovod “Radoboj”
(sjeverni dio Županije)
- područje vodoopskrbe koje pokriva “Niskogradnja” Pregrada (sjeverozapadni
dio Županije)
- područje vodoopskrbe koje pokriva vodovod “Marija Bistrica” (jugoistočni
dio Županije)
U I fazi izgradnje regionalnog vodovoda (do 2011.g.) neophodno je pristupiti
izvedbi objekata na navedenim područjima kako bi se današnje stanje
opskrbljenosti poboljšalo.
U konačnoj fazi izgradnje regionalnog vodovoda (do 2021.g.) neophodno je
težiti međusobnom povezivanju tih područja u zajednički vodoopskrbni sustav.
Za sva proširenja i rekonstrukcije na postojećim sustavima potrebno je u što
većoj mjeri koristiti postojeće koridore i prostore uvažavajući načela
racionalnog korištenja vode i prostora.
Na temelju vodoistražnih radova na većim vodonosnicima potrebno je izvršiti
vrednovanje utjecaja namjeravanog zahvata većeg od 100 l/s na okoliš,
odnosno dijelove okoliša, i predvidjeti mjere zaštite okoliša, kako bi se
nepovoljni utjecaji sveli na najmanju moguću mjeru i postigla najveća moguća
očuvanost kvalitete okoliša. Vodopravnom dozvolom kao i koncesijom mogu se
odrediti i posebni uvjeti kojima se u skladu sa Zakonom o vodama osiguravaju
opća uporaba voda i zaštita javnih interesa na vodama.
6.3.3. Građevine za zaštitu voda
članak 36.
Potrebno je donjeti Županijski plan za zaštitu voda usklađen sa Državnim
planom za zaštitu voda.
Potrebno je definirati cjelovit plan odvodnje otpadnih voda na području
Županije, prema kojem će se utvrditi etapna izgradnja kanalskih sustava
prema prioritetima sa zajedničkim uređajima za pročišćavanje zagađenih voda,
zbrinjavanjem mulja i ispustima u recipijent, uvažavajući kategorizaciju
vodotoka.
Nakon sporazuma između Republike Hrvatske i Republike Slovenije o konačnoj
namjeni Sutlanskog jezera (pregovori su u toku), odrediti će se način
korištenja toga jezera, a u vezi zaštite voda toga jezera definirati će se
izgradnja odvodnog sustava sa uređajem za pročišćavanje.
Do stupanja na snagu toga sporazuma rijeka Sutla i Sutlansko jezero
koristiti će se prema dosadašnjim važećim propisima i dokumentima.
6.4. Dodatni uvjeti za gradnju infrastrukturnih sustava
članak 37.
Za utvrđivanje trasa i lokacija planiranih (mogućih) infrastrukturnih
sustava potrebna su dodatna istraživanja i izrada odgovarajuće
dokumentacije, u ovisnosti o vrsti građevina, na državnoj, županijskoj ili
općinskoj (gradskoj) razini.
Prostornim planovima uređenja općina/gradova potrebno je detaljnije odrediti
uvjete za gradnju ili rekonstrukciju pojedinih infrastrukturnih koridora
(npr. osiguranje dovoljne širine koridora, objedinjavanje više korisnika u
istom koridoru, utvrditi elemente zaštite prostora i sl. u skladu s važećim
zakonima i propisima).
Prostor u kojem se planira izgradnja infrastrukturnih sustava, ne može se
razmatrati na temelju pojedinačnih sastavnica pojedinog sustava, već kao
prostorno-ekološka, gospodarska, kulturna i prirodna cjelina. Potrebno je
osigurati uravnoteženost i skladnost između svih korisnika prostora s
težištem na zaštiti prirode i okoliša.
Na planiranim (mogućim) koridorima infrastrukture od važnosti za Državu i
Županiju označenim u planu zabranjuje se svaka gradnja pa i ona koju je
moguće graditi izvan građevinskih područja (osim određene infrastrukture
koja u odnosu na koridor mora prolaziti što okomitije), da se čuva trasa dok
se ne realizira odabrana nova trasa.
7. Mjere očuvanja krajobraznih vrijednosti
članak 38.
Vodotoci s pripadajućim vegetacijskim pojasom i dolinom u kojoj se nalaze i
kroz koju protječu, u krajobraznom vrednovanju smatraju se jednom prostornom
i strukturnom cjelinom, te je u takvim prostorima potrebno namjeravane
zahvate usklađivati i provoditi uz uvažavanje krajobraznih vrijednosti i
obilježja.
U prirodnim inundacijama ne preporuča se planirati izgradnju radi zaštite
ljudi i imovine. U slučaju planirane izgradnje potrebno je razraditi mjere
zaštite ljudi i imovine i mjere za očuvanje sklada i cjelovitosti prirodnog
vodnog krajolika.
Prije izvođenja hidrotehničkih radova i prenamjenu zemljišta (isušivanje
vlažnih livada, pretvaranje u oranice) potrebno je provjeriti svrhovitost
zahvata u odnosu na narušavanje ili umanjivanje krajobraznih vrijednosti i
ekonomsku isplativost, a opravdane zahvate izvoditi uz maksimalno očuvanje
izvornih obilježja prostora. Unutar zona zaštite prirodnog ili kulturnog
krajolika preporuča se, u cilju očuvanja najvrjednijih prostornih cjelina,
zadržavanje tradicionalne parcelacije i poljodjelskih kultura.
Prirodne vodne krajolike i vodne ekosustave potrebno je sačuvati u najvećoj
mogućoj mjeri kao izuzetno vrijedne i kao nositelje prepoznatljivosti i
identiteta Županije.
članak 39.
Šume su kao visoka vegetacija od posebnog značaja i vrijednosti za krajolik,
te ih je u najvećoj mogućoj mjeri potrebno sačuvati kao jedan od najbitnijih
i vizualno dominantnih dijelova krajobraza.
Brdske šume predstavljaju prirodni krajolik, pa se u cilju očuvanja izvorne
slike krajobraza ne preporuča krčenje velikih šumskih površina.
Postojeće nizinske šume treba maksimalno zaštititi i očuvati pa se ne može
planirati njihova prenamjena i krčenje.
Šumarke i živice u nizinskim (posebice uz vodotoke) i brežnim predjelima
(voćarsko-vinogradarska područja) potrebno je sačuvati u najvećoj mogućoj
mjeri kao nositelje bogatstva i raznolikosti kulturnog krajolika.
Poželjno je pošumljavati nekvalitetno poljoprivredno zemljište i područja
unutar zaštitnih zona vodocrpilišta te područja postojećih i potencijalnih
klizišta.
članak 40.
Sve nadzemne infrastrukturne koridore potrebno je racionalizirati i
sektorski usuglašeno objedinjavati, a posebice prometne koridore koji za
sobom nužno povlače izgradnju građevina odnosno širenje naselja. Unutar
prirodnih i kulturnih krajolika potrebno je izbjegavati provođenje velikih
infrastrukturnih sustava te namjena koje nisu kompatibilne vrijednostima
prostora, a njihovo eventualno smještavanje u prostoru predvidjeti na način
koji ne narušava vrijednosti povijesne građevine, sklopa, naselja ili dijela
naselja.
Kod izgradnje svih cestovnih pravaca, a posebno autocesta, brzih cesta i
županijskih cesta (rezerviranih za motorni promet) riješiti sve probleme oko
presjecanja postojećih puteva za potrebe poljoprivrede (svođenje na
prijelaze ili prolaze na prihvatljivim udaljenostima, te vođenje usporedno
kako već zahtjevaju terenske prilike).
članak 41.
U zonama A i B kulturnog krajolika, potrebno je izbjegavati gradnju velikih
građevina, koje izgledom i oblikovanjem mijenjaju sliku prostora. Za
postojeće zone gospodarske namjene i građevine potrebno je
urbanističko-planskim mjerama PPUO/G te drugom prostorno-planskom
dokumentacijom ispitati opravdanost njihovog zadržavanja i eventualnog
proširenja te smanjiti nepovoljne učinke na prostor koji izazivaju umanjenje
temeljnih vrijednosti krajolika.
članak 42.
Nove površinske kopove kamenoloma, pješčara i glinokopa prvenstveno je
potrebno planirati neposredno uz postojeće lokacije u cilju zaštite
krajobraznih vrijednosti prostora.
Odobreni projekti eksploatacije moraju sadržavati i mjere sanacije kojim se
definira daljnja namjena napuštenih eksploatacijskih polja (biološka
rekultivacija ili prenamjena u svrhu rekreacije, ribolova i sl.).
članak 43.
Identitet ruralnog krajolika potrebno je očuvati na način da se zadrži
prepoznatljiva slika sela i zaselaka koji se prepliću i stapaju s prirodnom
pozadinom.
Potrebno je izbjegavati planiranje izgradnje u ruralnim predjelima na
vizualno vrijednim, značajnim ili eksponiranim lokacijama i na kontaktu sa
šumom i vodom. Nove intervencije u prostoru moraju biti odmjerene i ne smiju
odudarati od ambijentalnih obilježja u kojima nastaju. U tom je smislu
potrebno oblikovati naselja i građevine tako da se lokacijom i arhitekturom
usklade s tradicionalnim graditeljstvom.
članak 44.
U cilju očuvanja slike naseljenih predjela Županije i postojećeg sklada
unutar naselja i u širem prostoru, potrebno je poštivati preporuke sadržane
u članku 31.ovih Odredbi za provođenje, koje se odnose na etažnost
izgradnje. Unutar zaštićenih prirodnih i kulturnih krajolika potrebno je
izbjegavanje gradnje velikih građevina koje svojim volumenima narušavaju
sliku krajolika.
članak 45.
U PPUO/G–u potrebno je uvažavati, vrednovati i sačuvati strukturne značajke
prostora (unutrašnja raščlanjenost, raznolikost, komplementarnost,
fizionomija, identitet, ambijentalne značajke, tradicijski čimbenici) na
način da se za svaku konkretnu općinu/grad primjene oni modeli prostornih
struktura koji neće narušiti, već naglasiti temeljne vrijednosti i
osobitosti područja.
U planu nižeg reda u slučaju posebno naglašene potrebe, odnosno postojećeg
zatečenog stanja izgrađenosti u većim potezima, odnosno grupama građevina
preporuča se planirati zone gradnje građevina za povremeni boravak i hobi
aktivnosti (vinogradarstvo, voćarstvo i sl.).
Potrebno je stimulirati ozelenjavanje gradskih i rubnih dijelova naselja i
kapitalnih građevina infrastrukture.
8. Mjere zaštite prirodnih vrijednosti i posebnosti i kulturno-povijesnih
cjelina
članak 46.
Park prirode Medvednica prirodna je baština od državnog značaja za koju je
zakonom utvrđena obveza izrade Prostornog plana područja posebnih obilježja
(u daljnjem tekstu PPPPO).
Granice područja parka prirode označene u PPŽ-u određene su aktom o
proglašenju, a eventualne promjene odredit će se također aktom o
proglašenju, uz koordiniranu suradnju sa svim županijama, gradovima i
općinama na čijem području se eventualne promjene izvode.
Prostornim planom potrebno je točno definirati prostor obuhvata, zaštitu,
korištenje i uređenje prostora u nekoliko zona sa stupnjevanim zaštitnim
režimima:
-izdvojena uža područja pod strožom zaštitom,
-prijelazna područja u kojima su dopustive aktivnosti u funkciji unapređenja
i zaštite,
-područja u kojima su dozvoljene i poželjne aktivnosti u funkciji razvoja i
stvaranja materijalnih preduvjeta za još kvalitetniju zaštitu najvrednijih
područja.
Mjere zaštite svrhovito je pobliže uskladiti s programima gospodarenja
šumama, jer se park prirode nalazi u pretežito šumskom području.
Uz naglašenu pažnju prema prirodnim vrijednostima posebnu pažnju treba
pridati graditeljskom nasljeđu, tradicijskim oblicima gospodarstva i zaštiti
ruralnog krajolika.
članak 47.
U PPŽ-u načelno su planirane lokacije za zaštitu prema Zakonu o zaštiti
prirode:
a) U kategoriji park šume: šuma Josipovac iznad Hušnjakovog u Krapini te
područje oko starog grada u Krapini
b) U kategoriji zaštićenog krajolika:
- krajolik Brezovice
- krajolik Strahinjčice
- krajolik oko crkve Sv.Jakoba na Strahinjčici ( Gorjani Sutinski ),
- vršni dio Ivančice te južni obronci i vrhovi sa starim gradovima
uključujući i klanac Sv. Antuna i crkvu Marije Gorske u Loboru.
- Strogača, vršni dio sa krajolikom oko crkve Sv.Vida te klanac Sutinskih
Toplica
- Cesargradska Gora, vršni dio sa starim gradom te krajolikom oko kapele
Majke Božje u Risvici .
- Kuna Gora, vršni dio sa starim gradom Kostelom te krajolik oko crkve Sv.
Lenarda i Sv. Emerika
- područje naselja Vinagora
- Hum Košnički, krajolik oko Velikog Tabora te kapele Sv. Marije Magdalene
- Taborsko, krajolik oko crkve B.D.Marije
- Lenišće, krajolik oko kapele Sv.Margarete
- Završje Začretsko, krajolik oko kapele Sv.Ane
- Jezero Klanječko, krajolik oko kapele Sv. Jurja
- Velika Erpenja, krajolik oko kapele Sv. Tri Kralja
- borova šuma kod Mača
- doline svih potoka i rijeka sa njihovim ekosustavima, posebno u gornjim
tokovima uključujući njihova izvorišta
c) U kategoriji spomenika parkovne arhitekture:
drvored divljeg kestena i stabla kestena i lipe na Trškom Vrhu, drvored
divljeg kestena u Maču, stabla divljeg kestena oko crkve Sv. Petra u
Petrovskom, drvored divljeg kestena u Klanjcu, stabla lipe u Zajezdi, stabla
lipe u Belcu, lipa u Završju Začretskom;
parkovi uz dvorce i kurije: Bračak, Oroslavje Gornje, Poznanovec, Zajezda,
Završje Belečko, Gorica, Donja Bedekovčina, Sv. Križ Začretje, Loborgrad,
Velika Horvatska, Trnovec, Novi Dvori Klanječki, Šćrbinec, Maretić, Zagorska
Sela.
Granice obuhvata zaštićenih dijelova prirodne baštine određuju se na osnovu
Odluke o proglašenju zaštićenog dijela prirode i granicama utvrđenim u
Prostornim planovima uređenja gradova i općina na osnovi načelno predloženih
lokacija ovim Planom.
Prostornim planovima uređenja gradova i općina moguće je predvidjeti zaštitu
i drugih vrijednih dijelova prirode te predložiti razinu zaštite tih
dijelova, kao i za područja definirana ovim planom.
članak 48.
Rješenjima o zaštiti zaštićeni su slijedeći dijelovi prirode:
Park prirode Medvednica,
Zaštićeni krajolik Zelenjak,
Paleontološki spomenik prirode Hušnjakovo
Spomenik prirode: Gupčeva lipa u Gornjoj Stubici, Horvatove stube-tisa na
Medvednici, hrast Galženjak kod Stubičkih Toplica
Spomenici parkovne arhitekture: Oroslavje, Marija Bistrica, Donja Stubica
(Stubički Golubovec), Miljana, Bežanec, Gornja Bedekovčina, Klokovec,
Mirkovec, Selnica i za te objekte potrebno je propisati mjere zaštite
prirode.
članak 49.
U svrhu očuvanja, revitalizacije i obnove zaštićenih i predloženih za
zaštitu spomenika parkovne arhitekture potrebno je razriješiti
imovinsko-pravne odnose te osigurati stručne kadrove za održavanje i nadzor
prilikom revitalizacije istih.
članak 50.
Ukoliko naknadne spoznaje i istraživanja ukažu na nužnost promjene
kategorije zaštite , ista se može provesti u postupku proglašenja zaštite
određenog dijela prirodne baštine, a prema Zakonu o zaštiti prirode.
članak 51.
Zaštićene biljne i životinjske vrste imaju zaštitu na području Države, te je
potrebna inventarizacija tih vrsta u PPUO/G i planiranje mjera zaštite na
lokalnoj razini.
članak 52.
Kulturna baština prikazana je na grafičkom prilogu 3.1. ( Prirodna i
kulturna baština ) te mora biti prikazana u svim dokumentima prostornog
uređenja niže razine. U prostorno-planskoj dokumentaciji općina i gradova
mogu se naznačiti i drugi dijelovi kulturne baštine od lokalnog značaja.
Na grafičkim prikazima građevinskih područja u Prostornim planovima uređenja
općina i gradova, potrebno je ucrtati zone zaštite naselja, dijelova
naselja, građevina i sklopova, dijelova krajolika te arheoloških zona i
lokaliteta.
Za područje Krapinsko - zagorske županije potrebno je izraditi
Konzervatorsku studiju. U okviru izrade potrebno je provesti valorizaciju
kulturno-povijesnih vrijednosti nacionalnog značaja te za kulturna dobra
međunarodnog i nacionalnog značaja izraditi program zaštite, obnove,
prezentacije i načina korištenja.
Za naselja i dijelove naselja naznačene na kartografskom prikazu 3. ( Uvjeti
korištenja, uređenja i zaštite prostora ) kao gradske i gradsko-seoske
cjeline obvezna je izrada urbanističkog plana uređenja - za registrirana
zaštićena naselja: Donja Stubica, Klanjec, Krapina i Pregrada te poželjna i
moguća uz obveznu prethodno izrađenu konzervatorsku dokumentaciju za
naselja: Zlatar, Desinić, Gornja Stubica, Krapinske Toplice, Lobor, Marija
Bistrica, Sv. Križ Začretje, Trgovišće, Hrašćina, Vinagora, Zagorska Sela.
Obvezna je izrada konzervatorske studije za Prostorne planove uređenja
gradova i općina, u kojoj je potrebno detaljno inventarizirati i vrednovati
sve kulturno-povijesne vrijednosti u prostoru ( povijesna naselja, građevine
i sklopove, dijelove kultiviranog krajolika, arheološke zone i lokalitete )
te odrediti sustav mjera zaštite i revitalizacije.
Prilikom interpolacija unutar zaštićenih povijesnih cjelina iz stavka 4.ovog
članka, poželjno je provođenje javnog natječaja za izradu idejnog rješenja
namjeravane gradnje. Potrebu javnog natječaja utvrđuje Prostorni plan
uređenja općine/grada odnosno ostali prostorno-planski dokumenti općina i
gradova.
9. Postupanje s otpadom
članak 53.
Potrebno je da se zajednički utvrdi konačno rješenje zbrinjavanja otpada na
nivou Županije koju bi prihvatili sve općine i gradovi i kao zajednički
program ga realizirali.
članak 54.
U “Programu zaštite okoliša – Sažetak izmjene i dopune – Revizija 1” u
pogledu postupanja s otpadom predlažu se mjere unapređenja i zaštite
okoliša, a prema operativnom planu iz toga Programa do 2002.g. potrebno je
izvršiti:
- optimiranje programa zbrinjavanja komunalnog otpada
- pripremne radove za odlagališta otpada
- program sanacije divljih deponija
- projektiranje sustava skupljanja tehnološkog i glomaznog otpada
- urediti imovinsko – pravne odnose
- izgraditi nova odlagališta
- sanacija i proširenje postojećih odlagališta
- izgradnja reciklažnih dvorišta
- kompostiranje zelenog otpada
članak 55.
Skladištenje (privremeno odlaganje) bezopasnog, komunalnog i tehnološkog
otpada moguće je organizirati na više lokacija u Županiji koristeći prostore
postojećih odlagališta uz prethodno propisano uređenje. Na takovim
skladištima moguće je organizirati sortiranje i primarnu obradu otpada
(reciklaža, smanjenje količine i volumena), ukoliko su one dopustive s
obzirom na okolni prostor.
članak 56.
Dok se na nivou Županije ne usvoji konačno rješenje za odlaganje bezopasnog
komunalnog i tehnološkog otpada, u prijelaznom razdoblju do 2002.g.
koristiti će se postojeća odlagališta za koje se sveobuhvatnim analizama,
dokaže da za to imaju uvjete. To su na području Županije slijedeće deponije:
Tugonica, Pustodol, Medvedov Jarek kod Lučelnice, Hum na Sutli i Gorjaki
(Kraljev Vrh je izvan granica Županije).
članak 57.
Što prije usvojiti opredjeljenje o temeljnom principu rješavanja
problematike zbrinjavanja bezopasnog komunalnog i tehnološkog otpada na
temelju kojega će se detaljno razraditi koncept i etapna realizacija, jer
pojedine lokalne sredine rješavaju vlastite probleme zbrinjavanja otpada na
nedozvoljen način, ne uvažavajući dugoročne principe zaštite okoliša i
suvremenog gospodarenja otpadom.
Općine i gradovi mogu predlagati i nove lokacije za odlagalište komunalnog
otpada za koje dokažu da mogu zadovoljiti sve uvjete za općinska ili
županijska odlagališta.
članak 58.
U sustavu zbrinjavanja opasnog otpada na području Županije predviđaju se
prikupljališta i privremena skladištenja (prema Strategiji prostornog
uređenja Hrvatske) na lokacijama gdje taj otpad i nastaje, a gdje već
postoje izvjesni uvjeti za njegovo privremeno skladištenje.
Za skladištenje opasnog otpada predviđa se jedna lokacija i to na području
Krapine.
Za prikupljanje opasnog otpada predviđaju se dvije lokacije i to jedna na
području Zlatar Bistrice i jedna na području Zaboka.
Ostavlja se mogućnost da se za preciznije definiranje lokacija za
prikupljanje i privremeno skladištenje opasnog otpada jednim elaboratom
obradi ova problematika i u javnom postupku, uz suglasnost Republičkih
mjerodavnih institucija riješi ova problematika uz propisane mjere zaštite.
Prema rezultatima takovih istraživanja mogu se predlagati i druge lokacije
za prikupljanje i privremeno skladištenje opasnog otpada.
10. Mjere sprječavanja nepovoljna utjecaja na okoliš
10.1. Izvješće o stanju okoliša i Program zaštite okoliša
članak 59.
Izrađeni Program zaštite okoliša Krapinsko-zagorske županije daje postojeće
stanje okoliša te popis potrebnih aktivnosti za unapređenje kvalitete
okoliša, prioritetne mjere zaštite okoliša po sastavnim dijelovima za
Krapinsko-zagorsku županiju pri čemu se poseban naglasak daje problemima
otpada, voda, tla i zraka.
Preporuča se općinama i gradovima da koristeći zakonsku mogućnost, izrade
programe zaštite okoliša za pojedina uža područja ( obzirom na značajke i
resurse svoje sredine ).
Prilikom izrade PPUO/G potrebno je detaljno inventarizirati osnovne elemente
okoliša, analizirati i vrednovati postojeće stanje s obzirom na
klasifikaciju, kvalitetu i kvantitetu poremećaja, na osnovi čega će se
propisati mjere zaštite okoliša.
10.2. Vode
članak 60.
Donijeti odluku o sanitarnoj zaštiti novih izvorišta i nalazišta vodonosnika
pitke vode interesantne za uključivanje u vodoopskrbni sustav Županije:
Harina Žlaka, Desinić, Vinagora, Pregrada-Kostel, Radoboj-Jazvine, Lepajci,
Mihovljan-Golubovec, Belec, Budinščina, Gotalovec-Pece, Marija Bistrica.
Ove vode zaštićuju se prema rezultatima vodoistražnih radova, prema
Pravilniku o zaštitnim mjerama i uvjetima za određivanje zona sanitarne
zaštite izvorišta vode za piće i prema Zakonu o vodama.
Potrebno je donijeti Županijski plan za zaštitu voda kojim će se zaustaviti
trend pogoršanja kvalitete voda u vodotocima, sačuvati kvaliteta voda koje
još nisu zagađene, uvesti mjere sprječavanja onečišćenja voda, sanacija i
dovođenje kvalitete voda na nivo propisane kategorije vodotoka.
Kod bilo kojeg zahvata i izgradnje vodograđevina u smislu korištenja voda,
uređenja režima voda ili zaštita od štetnog djelovanja voda, potrebno je
maksimalno poštivati očuvanje prirodne ravnoteže vodnih ekosustava u smislu
osiguranja ili poboljšanja malih voda i biološkog minimuma.
U PPUO/G potrebno je utvrditi sve divlje deponije ili privremene
lokacije-prikupljališta komunalnog otpada, te dati smjernice njihovog
daljnjeg korištenja, sanacije, zatvaranja i slično.
Na županijskom nivou donijeti rješenje za jedinstveni sustav odvodnje
otpadnih voda i njihovog pročišćavanja za čitavo područje Županije,
uvažavajući kategorije recipijenta i pristupiti izgradnji kanalskog sustava
prema prioritetima ekološke ugroženosti područja. Na pograničnom području
općine Hum na Sutli predvidjeti mogućnost korištenja uređaja za
pročišćavanje na području Rogaške Slatine, koji je već djelomično
realiziran.
10.3. Šume
članak 61.
Šume i šumska zemljišta kao dobra od općeg interesa posebno se štite, a
uvjeti i način korištenja propisani su Zakonom o šumama kojim je određena i
namjena šuma.
U cilju zadržavanja površina pod šumom, potrebno je spriječiti širenje
poljoprivrednih i drugih površina na štetu šumskih površina, a u slučaju
opravdanog krčenja (infrastrukturni koridori) potrebno je voditi računa o
primjerenoj sanaciji i oplemenjivanju devastiranog šumskog područja.
Šumsko područje koje se nalazi u parku prirode cjeloviti pristup dobit će
preko prostornog plana područja posebnih obilježja u kojem će se
valorizirati prirodne vrijednosti i odrediti mogući intenzitet zadiranja u
prirodni ekosustav te mjere na područjima koja zahtijevaju sanaciju.
Poželjno je da se u jedinstveno stručno gospodarenje uključe privatne šume u
parkovima prirode i u kontaktnim zonama (čuvanje, zaštita, njega i obnova
šuma).
Prilikom izrade PPUO/G preporuča se propisivanje mjera u smislu očuvanja
šumaraka, živica, pojedinačnih stabala koji se isprepliću s površinama druge
namjene pri čemu se čuva stabilnost, raznolikost i međusobna povezanost
staništa (biotopa) te predvidjeti rekultivaciju devastiranih područja.
Oko industrijskih zona, kamenoloma i sličnih postrojenja te prometne
infrastrukture preporuča se predvidjeti osnivanje zaštitnih pojaseva,
drvoreda i sličnih zelenih oaza kao zaštitu od buke, dima, prašine i ostalog
zagađenja te kao vizualno oplemenjivanje prostora.
Kod pošumljavanja treba poticati procese prirodnog pomlađivanja šuma i
autohtone šumske zajednice i težiti staništu prilagođenom pošumljavanju.
10. 4. Tlo
članak 62.
U slučaju predvidivih opasnosti za važne funkcije tla, prednost treba dati
zaštiti istih ispred korisničkih interesa.U svrhu preventivne zaštite
funkcija tla potrebno je iskazati prioritetna područja za određena
korištenja. Pored toga, odgovarajućim mjerama treba osigurati vrijedna tla i
lokacije uključujući njihovo korištenje.
Potrebno je smanjiti korištenje kvalitetnog poljoprivrednog zemljišta u
nepoljoprivredne svrhe, a zapuštena poljoprivredna tla potrebno je privesti
poljoprivrednoj namjeni ili ih pošumiti, odnosno u svrhu zaštite vodnih
ekosustava zadržati kao vlažne livade.
Smanjenje utroška površina osigurati na način da se usmjerava razvoj naselja
na postojeće dijelove naselja ( stručnim “zgušćivanjem” naseljenosti uz
poboljšanje stambenog fonda, očuvanje sadržaja unutar općina i gradova i
obnova zgrada i objekata, prenamjena površina koje su ranije korištene za
industriju, obrt, vojne svrhe i sl.).
Potrebna je novelacija i izrada osnovne pedološke karte za područje
Krapinsko - zagorske županije.
Potrebno je izraditi i donijeti rudarsku osnovu za područje Županije kao
podlogu za racionalno korištenje mineralnih sirovina.
Potrebno je provoditi mjere za sprječavanje erozije tla (podizanje
protuerozijskih nasada ) te mjere za održanje i poboljšanje stanja
humizacije uz nadzor agrotehnike. Površine oštećene erozijom i klizanjem
potrebno je što je više moguće obnoviti.
10.5. Zrak
članak 63.
Za područje Krapinsko - zagorske županije potrebno je uspostaviti područnu
mrežu mjerenja kakvoće zraka.
Radi poboljšanja kakvoće zraka potrebno je: provjera sigurnosti kritičkih
postrojenja, omogućavanje priključenje ložišta domaćinstava i kotlovnica na
prirodni plin te preorjentacija korisnika tekućeg goriva na gorivo s manje
od 1 % sumpora te provođenje mjera i aktivnosti za smanjenje onečišćenja
zraka za mobilne izvore: učestalije obavljanje inspekcije onečišćenja zraka
za vozila javnog prometa, dostavna teretna vozila, te sva vozila starija od
5 godina, te edukacija vozača po ekološkim kriterijima.
Unutar naselja, odnosno u blizini stambenih i javnih zona moguće je
smještavanje proizvodnih sadržaja koji u obavljanju svoje djelatnosti ne
prelaze preporučene vrijednosti (PV), a proizvodne sadržaje koji ne prelaze
granične vrijednosti (GV) mogu se smještavati unutar izdvojenih radnih zona.
10.6. Zaštita od buke
članak 64.
Djelatnosti koje su izvor prekomjerne buke potrebno je planirati i
smještavati na odgovarajućoj udaljenosti od stambenih, turističkih i
rekreacijskih zona te ostalih zona javne namjene koje nisu kompatibilne sa
izvorima prekomjerne buke, a u izuzetnim slučajevima i izvan naselja.
Predviđene razine buke u urbanim područjima potrebno je, u skladu sa
zakonskim propisima, odrediti na grafičkom prikazu u planovima nižeg reda.
Građevinska područja naselja u pravilu ne treba širiti u područja ugrožena
bukom, a prilikom prolaska cesta (autoceste, brze ceste, ceste rezervirane
za promet motornim vozilima) neposredno uz naselja potrebno je predvidjeti
odgovarajuće mjere zaštite.
10.7. Plan intervencija
članak 65.
U skladu s Planom intervencija u zaštiti okoliša izraditi kvalitetan
županijski plan intervencija koji će na temelju količine i svojstva opasnih
tvari predvidjeti raspon i težinu nastalih posljedica za ljude i okoliš
uzimajući u obzir broj i rasprostranjenost ljudi u zoni opasnosti kao i
učinkovite mjere za smanjenje vjerojatnosti proširenja štetnog djelovanja.
10.8. Krajolik
članak 66.
Mjere zaštite krajobraznih vrijednosti obrađene su u poglavlju 7. ovih
Odredbi za provođenje.
10.9. Biljne i životinjske vrste
članak 67.
Prilikom izrade PPUO/G potrebno je utvrditi postojanje zaštićenih biljnih i
životinjskih vrsta na području obuhvata te za iste planirati mjere zaštite u
skladu s podacima nadležne službe za zaštitu prirode i okoliša.
10.10. Oblikovanje naselja i kulturne vrijednosti
članak 68.
Prilikom svake nove gradnje unutar već postojećeg naselja potrebno je voditi
računa o izvornim obilježjima naselja i okolnog područja uvažavajući mjere
sadržane u člancima 31, 42, 43 i 52 ovih Odredbi za provođenje.
Mjere zaštite kulturno-povijesnih cjelina i građevina obrađene su u članku
52. ovih Odredbi za provođenje.
10.11. Zaštićeni dijelovi prirode
članak 69.
Mjere zaštite prirodnih vrijednosti obrađene su u poglavlju 8. ovih Odredbi
za provođenje.
10.12. Postupanje s otpadom
članak 70.
Mjere postupanja s otpadom obrađene su u poglavlju 9. ovih Odredbi za
provođenje.
10.13. Procjena utjecaja na okoliš
članak 71.
U PPŽ se osim zahvata navedenih u Pravilniku o procjeni utjecaja na okoliš
(NN br. 59/00) utvrđuju i drugi zahvati za koje je potrebno provesti
postupak procjene utjecaja na okoliš (PUO). Mogu se predlagati i druge
lokacije zahvata koje nisu predviđene ovim Planom, a Studijom procjene
utjecaja na okoliš mora se ocijeniti prihvatljivost takovih lokacija u
pogledu zona rizika i područja utjecaja zahvata.
U slučaju da se na relativno malom prostoru planira više istovrsnih zahvata
(niz) čije su pojedinačne veličine tj. kapaciteti ispod, no ukupni iznad
granica propisanih Popisom zahvata koji čini sastavni dio Pravilnika o
procjeni utjecaja na okoliš, za iste je obavezna provedba postupka procjene
utjecaja na okoliš, a prema odredbama Zakona o zaštiti okoliša (NN br. 82/94
i 128/99) i gore navedenog Pravilnika, a u skladu s uvjetima nadležnog
tijela.
Obveza provedbe postupka procjene utjecaja na okoliš propisuje se još za
slijedeće građevine i zahvate:
- skladište nafte i naftnih proizvoda kao samostalne građevine kapaciteta 10
000 t i više
- građevine za iskorištavanje gline, šljunka i pijeska s ukupnim rezervama
100 000 m3 i više
- građevine za istraživanje i korištenje geotermalnih i termomineralnih voda
u energetske, ljekovite, turističko – rekreativne i ugostiteljske svrhe
- zahvati i građevine na izvorištima za eksploataciju vode za piće
kapaciteta 100 l/s i više
- groblja za potrebe naselja od 10 000 stanovnika i više
- sustavi javne odvodnje izlaznog kapaciteta većeg od 5 000 ES (ekvivalent
stanovnika)
- za proizvodnju i preradu kože kapaciteta 10 t godišnje i većeg
- građevine za biološku obradu otpada i proizvodnju humusa kapaciteta 1 000
t godišnje i više
10.14. Ekonomski poticaji
članak 72.
Uporišta za utvrđivanje izvora sredstava za zaštitu okoliša postoje u Zakonu
o zaštiti okoliša, Zakonu o financiranju jedinica lokalne samouprave i
uprave, Zakonu o otpadu, Zakonu o prostornom uređenju, Zakonu o komunalnim
djelatnostima i drugim relevantnim zakonima, uredbama i odlukama, a
preporuča se na razini Županije razraditi posebni program poticajnih ali i
ograničavajućih mjera koje će doprinijeti unapređenju zaštite okoliša.
10.14. Suglasnost na mjere zaštite okoliša
članak 73.
PPŽ određuje pribavljanje suglasnosti od nadležnog tijela državne uprave na
mjere zaštite okoliša utvrđene PPUO/G onih općina i gradova na čijem se
području nalazi Park prirode Medvednica. Prema kartografskom prikazu 3. to
su slijedeće općine/gradovi: Donja Stubica, Stubičke Toplice, Gornja
Stubica.
11. Mjere provedbe
11.1. Obveza izrade dokumenata prostornog uređenja
članak 74.
Na temelju Zakona o prostornom uređenju, Strategije i Programa prostornog
uređenja Republike Hrvatske te planskih usmjerenja i određenja u PPŽ-u,
utvrđuje se potreba izrade slijedećih prostornih planova:
a) Prostornog plana područja posebnih obilježja (PPPPO) za:
- Park prirode Medvednica
b) Prostornog plana uređenja općine/grada (PPUO/G) za:
- 7 gradova: Krapina, Donja Stubica, Klanjec, Oroslavje, Pregrada, Zabok i
Zlatar
- 25 općina: Bedekovčina, Budinščina, Desinić, Đurmanec, Gornja Stubica, Hum
na Sutli, Hrašćina, Jesenje, Konjščina, Kraljevec na Sutli, Krapinske
Toplice, Kumrovec, Lobor, Mače, Marija Bistrica, Mihovljan, Novi Golubovec,
Petrovsko, Radoboj, Stubičke Toplice, Sv. Križ Začretje, Tuhelj, Veliko
Trgovišće, Zagorska Sela i Zlatar Bistrica.
c) Generalnog urbanističkog plana (GUP) za Krapinu kao sjedište Županije.
d) Urbanističkog plana uređenja (UPU) za sjedišta gradova: Donja Stubica,
Klanjec, Oroslavje, Pregrada, Zabok i Zlatar te naselja iz članka 52. ovih
Odredbi za provođenje i za neizgrađeno područje planirano izvan naselja
površine veće od 25 ha. Granice UPU-a odredit će se PPUO/G.
Obveza izrade detaljnog plana uređenja (DPU) ne utvrđuje se u PPŽ-u već će
se ona utvrditi prostornim planovima iz stavka 1. ovog članka i Programima
mjera za unapređenje stanja u prostoru.
Iznimno se detektiraju termalna izvorišta kao lječilišta i vjerska svetišta
kao turističke destinacije od posebne vrijednosti za Državu i Županiju, za
koje je potrebno izraditi DPU, a to su Krapinske Toplice, Stubičke Toplice,
Tuheljske Toplice, Sutinske Toplice, Šemničke Toplice, nacionalno svetište
Marija Bistrica i etno selo Kumrovec. Potreba izrade i granice obuhvata
izrade DPU-a odredit će se Programom mjera i prostorno-planskom
dokumentacijom niže razine.
Prostorni planovi područja bivših općina Donja Stubica, Klanjec, Krapina,
Pregrada, Zabok i Zlatar Bistrica, koji sukladno odredbama Zakona o
prostornom uređenju ostaju na snazi do donošenja svih PPUO/G-a s područja
bivše općine, a ne primjenjuju se u dijelu u kojem su protivni PPŽ-u.
Prostorni planovi bivših općina kao i njihove izmjene i dopune, ostaju na
snazi do donošenja PPUO/G sukladno odredbama Zakona o prostornom uređenju i
ne primjenjuju se u dijelu u kojem su protivni PPŽ-e, a stavljaju se izvan
snage u dijelu koji se odnosi na jedinice lokalne samouprave koje su
donijele svoje PPUO/G do stupanja na snagu PPŽ-e.
Provedbene odredbe PPUO/G koje se odnose na izgradnju izvan građevinskog
područja u funkciji obavljanja poljoprivredne djelatnosti u dijelu u kojem
su protivne odredbama PPŽ-a prestaju važiti donošenjem PPŽ-a.
Po donošenju PPUO/G-a prestaje važiti dio prostornog plana bivše općine za
to područje.
Do donošenja novih propisa o mjerama zaštite od elementarnih nepogoda i
ratnih opasnosti potrebno je kod izrade planova nižeg reda u suradnji s
nadležnim državnim tijelom primjenjivati Pravilnik o mjerama zaštite od
elementarnih nepogoda i ratnih opasnosti u prostornom planiranju i
uređivanju prostora (“Narodne novine” br. 29/83, 36/85 i 42/86), te osobito
uvažavati činjenice da se pretežiti dio prostora Krapinsko - zagorske
županije ubraja u VII° seizmičnosti (po MCS), a krajnji južni dio u VIII°
MCS (što se isčitava i iz kartografskog prikaza 3: “Uvjeti korištenja,
uređenja i zaštite prostora”).
Do donošenja Zakona o civilnoj zaštiti kojim će se detaljnije riješiti
problematika zaštite i sklanjanja ljudi i materijalnih dobara potrebno je
primjeniti slijedeće mjere:
a) Za sklanjanje ljudi i materijalnih dobara potrebno je osigurati skloništa
po opsegu zaštite:
- dopunske zaštite otpornosti 50 kPa,
- osnovne zaštite otpornosti 100 do 300 kPa.
b) Sva skloništa moraju biti projektirana i izvedena u skladu s propisima o
tehničkim normativima za skloništa:
- skloništa planirati ispod građevina kao najniže etaže,
- osigurati potreban opseg zaštite (50 do 300 kPa),
- osigurati rezervne izlaze iz skloništa,
- osigurati lokacije za javna skloništa,odrediti seizmičnost.
Sva skloništa osnovne zaštite moraju biti dvonamjenska i trebaju se
koristiti u mirnodopske svrhe u suglasnosti s Ministarstvom unutarnjih
poslova, a u slučaju ratnih opasnosti trebaju se u roku od 24 sata
osposobiti za potrebe sklanjanja.
Broj sklonišnih mjesta u skloništima treba odrediti prema vrsti:
- za porodična skloništa za najmanje tri osobe,
- za kućna skloništa i skloništa za stambeni blok prema veličini zgrade
odnosno skupine zgrada, računajući da se na 50 m2 razvijene građevinske
(bruto) površine zgrade osigura sklonišni prostor najmanje za jednog
stanovnika,
- za skloništa pravnih osoba za dvije trećine ukupnog broja djelatnika, a
pri radu u više smjena za dvije trećine broja djelatnika u najvećoj smjeni u
vrijeme rada,
- za javna skloništa prema procjenjenom broju stanovnika koji se mogu zateći
na javnom mjestu i broju stanovnika za koje nije osigurano kućno sklonište
za stambeni blok u polumjeru gravitacije tog skloništa (250 m).
- obveza izgradnje skloništa utvrđuje se u naseljima određenima Planom
zaštite i spašavanja odnosno Procjenom ugroženosti.
11.2. Područja primjene posebnih razvojnih i drugih mjera
članak 75.
Pogranično područje obuhvaća sva naselja u općini Đurmanec, općini Hum na
Sutli, gradu Klanjcu, općini Kraljevec na Sutli, općini Kumrovec, općini
Zagorska Sela, općini Desinić, općini Tuhelj, općini Jesenje, gradu
Pregradi.
Za ovo područje predviđaju se poticajne mjere na razini nacionalnog programa
obnove i razvoja uz razrađenu osnovnu plansku koncepciju razvitka na
županijskoj i lokalnoj razini, a u cilju postupnog smanjivanja nesrazmjera i
zaostajanja u odnosu na druga područja i daljnjeg ravnomjernijeg razvitka
(revitalizacija naselja i gospodarstva, a osobito poljodjelstva), te
stvaranje pretpostavki za standard življenja primjeren vremenu.
Rubna i manje razvijena područja obuhvaćaju općine Budinščina i Hrašćina te
se za ove općine predviđa revitalizacija naselja, gospodarstva i
poljodjelstva s ciljem smanjivanja razlika u razvoju u odnosu na druga
područja i stvaranje realnih pretpostavki za razvoj i poticanje djelatnosti
koje će osigurati primjerene uvjete za život ( stimulativne mjere:
sufinanciranje, kreditiranje, porezne olakšice i slično ).
Mreža gradskih naselja s Krapinom kao centrom Županije i Zabokom, koji ulaze
u grupu srednjih gradova te Oroslavjem, Zlatarom, Donjom Stubicom,
Pregradom, Klanjcem, Bedekovčinom, Humom na Sutli, Krapinskim Toplicama,
Konjščinom i Marijom Bistricom kao planiranim manjim gradovima,
predstavljaju okosnicu policentričnog razvoja Krapinsko-zagorske županije.
PPŽ daje mogućnost formiranja gradskih urbanih zona objedinjavanjem svih
kontaktnih prostora u zajedničko područje za razvoj naselja koja su se
međusobno spojila ( primjena za Krapinu, Zabok, potez Oroslavje-Stubičke
Toplice-Donja Stubica-Gornja Stubica ).
Navedena područna središta treba poticati i razvojnim mjerama s državne
razine osigurati mogućnost jačanja manjih gradova kako bi postali stvarna
žarišta vlastitog razvitka i razvitka okolnog područja.
11.3. Područja i lokaliteti za istraživanje i praćenje pojava i procesa u
prostoru
članak 76.
Zone izvorišta pitke vode – potrebno je praćenje kvalitete, stanja zaštite,
potencijalnog ugrožavanja i onečišćenja.
Izvorišta geotermalne vode – potrebno je provoditi daljnja istraživanja i
mogućnosti korištenja.
Značajne kulturne i prirodne vrijednosti:
- područje Parka prirode Medvednica
- područje Maceljskog Gorja, Strahinjčice, Ivančice, Medvednice kao vrijedan
prirodni krajolik
- područje evidentiranih zaštićenih krajolika
- područje evidentiranih povijesnih naselja, građevina i sklopova, kulturnih
krajolika te arheoloških zona i lokaliteta
- šumski predjeli na području cijele Županije
- gornji tokovi rijeka i potoka sa njihovim izvorištima na području cijele
Županije
Za ova područja potrebno je pratiti stanje, način korištenja te potencijalno
ugrožavanje i onečišćenje.
Eksploatacijska polja – planirana, postojeća, napuštena – pratiti korištenje
postojećih i sanaciju napuštenih eksploatacijskih polja s ciljem pravodobnog
interveniranja u slučaju narušavanja vrijednosti prostora.
Poplavna područja – pratiti promjene s ciljem zaštite prostora u slučaju
potencijalnog ugrožavanja ljudi i okoliša.
Na osnovi prethodno izrađene Agroekološke osnove poljoprivrede županije
izvršiti agroekološko vrednovanje, zaštitu i optimalno korištenje tla na
prostoru Županije.
Demografska kretanja – pratiti demografske promjene i kretanja uz
predlaganje mjera za uspostavljanje ravnoteže.
Pogranična, rubna i manje razvijena područja – pratiti stanje, pojave i
procese u cilju praćenja učinaka provedbenih mjera.
Racionalno dimenzioniranje i korištenje građevinskog područja – pratiti
korištenje i predlagati eventualne promjene.
Izgradnja kapitalne infrastrukture i objekata od važnosti za Državu i
Županiju – pratiti realizaciju izgradnje radi ravnomjernijeg povezivanja i
razvoja područja.
Zaštita i očuvanje prirodnih i kulturno-povijesnih obilježja i vrijednosti –
pratiti stanje, pojave i procese radi pravodobnog interveniranja u slučaju
narušavanja tih vrijednosti.
U postupku izrade prostornih planova uređenja gradova i općina potrebno je
izvršiti snimanje stanja bespravne izgradnje. U svrhu sanacije postojeće
nelegalne izgradnje potrebno je razmotriti mogućnost uklapanja iste u
prostorne planove te predvidjeti ostale oblike intervencija u prostoru.
Izvješćima o stanju u prostoru obuhvatiti stanje i praćenje pojava, naročito
detektirati i pratiti pojavu bespravne izgradnje, a Programima mjera za
unapređenje stanja u prostoru predlagati mjere sprječavanja bespravne
izgradnje i izradu stručnih i znanstvenih podloga te programa, studija,
projekata i ostalih stručnih elaboracija.
11.4. Građevine obrane
članak 77.
Prostor od interesa za obranu određuje se granicama vojnog kompleksa i
građevinama, u suradnji s nadležnim tijelom obrane. Razgraničenjem treba
odrediti vojni kompleks i građevine i zaštitni pojas oko vojnih kompleksa.
Zaštitni pojas je dio vojnog kompleksa koji se određuje ovisno o vrsti,
namjeni i položaju građevina u prostoru. Nužno je uskladiti s potrebama
obrane uvjete korištenja prostora: šumskih, poljoprivrednih i vodnih
površina, površina za razvoj naselja, površina izvan naselja za izdvojene
namjene i zaštićenih područja.
Osnovna usmjerenja prostornog razvitka i uređenja prostora radi određivanja
interesa obrane su:
- usmjeriti prostorno-razvojne prioritete za zaštitu interesa obrane,
- uskladiti potrebe osiguranja prostora od interesa za obranu s drugim
korisnicima prostora
- odrediti prostorne elemente, smjernice i kriterije za utvrđivanje prostora
i sustava od interesa za obranu
U postupku donošenja PPUO/G mora se pribaviti mišljenje nadležnog tijela
obrane.
III PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
članak 78.
Plan je izrađen u 5 izvornika ovjerenih pečatom Županijske skupštine
Krapinsko - zagorske županije i potpisom predsjednika Županijske skupštine
Krapinsko - zagorske županije.
Izvornici plana čuvaju se u:
1. Upravnom odjelu za prostorno planiranje, zaštitu okoliša i graditeljstvo
u Krapini – 1 primjerak
2. Zavodu za prostorno uređenje u Zaboku – 1 primjerak
3. Uredu za prostorno uređenje, stambeno – komunalne poslove, graditeljstvo
i zaštitu okoliša Krapinsko - zagorske županije u Krapini – 1 primjerak
4. Ministarstvu zaštite okoliša i prostornog uređenja Republike Hrvatske u
Zagrebu – 1 primjerak
5. Pismohrani Krapinsko - zagorske županije - 1 primjerak
članak 79.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u “Službenom glasniku
Krapinsko - zagorske županije".
Klasa:
Urbroj:
Krapina:
Krapinsko - zagorska županija
Županijska skupština
Predsjednik Županijske skupštine:
|