|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
PRETRAŽIVANJE svih objavljenih tekstova |
|
IZRADA WEB STRANICA
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.
Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!
Ažurirano: 23. 11. 2024.
|
|
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda,
te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna
Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst,
Vice Vukojević i Milan Vuković, u povodu prijedloga za pokretanje postupka
za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 1.
listopada 2003. godine, donio je
RJEŠENJE
I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s
Ustavom članka 2. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova
predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
(»Narodne novine«, broj 45/03).
II. Ovo rješenje objavit će se u »Narodnim novinama«.
Obrazloženje
1. Goran Prodan iz Poreča podnio je prijedlog za ocjenu suglasnosti članka
2. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova predstavničkih
tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne
novine«, broj 45/03, u daljnjem tekstu: ZID ZI) s člankom 3. Ustava
Republike Hrvatske.
Osporena odredba članka 2. ZID ZI-a glasi:
Članak 2.
U članku 8. iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
»Člana predstavničkog tijela izabranog na neovisnoj listi zamjenjuje prvi
sljedeći neizabrani kandidat s liste.«
2. Predlagatelj, inače nositelj neovisne liste, smatra da osporena odredba
članka 2. ZID ZI-a nije u suglasnosti s načelom vladavine prava propisanim
člankom 3. Ustava. Iz sadržaja prijedloga proizlazi da predlagatelj smatra
kako osporena odredba članka 2. ZID ZI-a nije u suglasnosti ni s načelom
zabrane diskriminacije po bilo kojoj osnovi, zajamčenim odredbom članka 14.
stavka 1. Ustava.
Prema mišljenju predlagatelja, osporenom se odredbom članka 2. ZID ZI-a
stavljaju u neravnopravan, diskriminirajući položaj neovisne liste u odnosu
prema stranačkim i koalicijskim listama kad je riječ o zamjeni članova
predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (u
daljnjem tekstu: lokalna predstavnička tijela).
Zakonodavac, ističe predlagatelj, ostavlja političkim strankama da same,
prema vlastitom izboru, odrede koji će neizabrani kandidat s njihove lite
zamijeniti člana lokalnog predstavničkog tijela izabranog s te iste liste.
To pravo, s druge strane, zakonodavac uskraćuje neovisnim listama, jer se
samim zakonom određuje - neovisno o volji njihovih predlagatelja - koji će
neizabrani kandidat s neovisne liste zamijeniti člana predstavničkog tijela
izabranog s dotične liste. U slučaju neovisnih lista, prema tome, propisuje
se zakonski »automatizam« (zamjenikom se smatra »prvi sljedeći neizabrani«
kandidat s neovisne liste), pa se time, prema mišljenju predlagatelja, uvodi
»zakonska diskriminacija« neovisnih lista u odnosu prema stranačkim i
koalicijskim listama.
Budući da je istovjetno rješenje propisano i u Zakonu o izborima zastupnika
u Hrvatski sabor (»Narodne novine«, broj 16/99, 109/00, 53/03, 69/03 –
pročišćeni tekst), predlagatelj navodi da bi se i to rješenje trebalo
preispitati, jer je »jednako diskriminirajuće« kao i osporeni članak 2. ZID
ZI-a.
Predlagatelj podrobno obrazlaže štetne posljedice do kojih dovodi ili može
dovesti osporeno zakonsko rješenje u radu lokalnih predstavničkih tijela. On
ujedno podrobno objašnjava vlastiti prijedlog rješenja problema vezanih uz
zamjenu članova lokalnih predstavničkih tijela. Smatra da je bit samog
Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave (»Narodne novine«, broj 33/01, 10/02-odluka Ustavnog
suda, broj: U-I-39/2002 od 23. siječnja 2002., i 155/02-članak 43. stavak 2.
Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, 45/03; u daljnjem tekstu:
ZI), da »svi politički subjekti u predstavničkom tijelu - i stranačke i
koalicijske i nezavisne liste - budu ravnopravni, pa se zamjena vijećnika
nezavisne liste može obaviti po analogiji s onima sa stranačke/koalicijske
liste, tj. da zamjenika odredi predlagatelj, a to bi u slučaju nezavisne
liste mogla biti prva tri potpisnika te liste« ili većina kandidata
istaknuta na dotičnoj neovisnoj listi.
U dopuni prijedloga predlagatelj ističe kako mu je poznato da Ustavni sud ne
ulazi u ocjenu suprotnosti dvaju zakona jednake snage ili »unutarzakonskih
odredbi« istog zakona. Smatra, međutim, da je jedna od najviših vrednota
ustavnog poretka Republike Hrvatske vladavina prava koja, uz ostalo, jamči i
pravnu sigurnost. Ističe da vladavina prava i pravna sigurnost znače, prema
mišljenju koje je proizašlo iz Ustavnog suda, ne samo jasnoću zakona već i
uklanjanje suprotnosti između zakona, a posebno uklanjanje različitih
rješenja u biti smisleno iste zakonske materije. Smatrajući da se u
konkretnom slučaju upravo o tome radi, predlagatelj navodi da bi trebalo
ukinuti osporenu odredbu članka 2. ZID ZI-a.
Prijedlog nije osnovan.
3. Razmatranjem navoda predlagatelja i mjerodavnih zakonskih odredaba,
Ustavni sud je utvrdio da osporena odredba članka 2. ZID ZI-a nije u
nesuglasnosti s načelom vladavine prava kao najvišom vrednotom ustavnog
poretka Republike Hrvatske propisanom člankom 3. Ustava, niti s načelom
zabrane diskriminacije zajamčenim člankom 14. stavkom 1. Ustava.
Uslijed zakonske praznine u uređenju instituta zamjenika članova lokalnih
predstavničkih tijela izabranih s neovisnih lista, člankom 2. ZID ZI-a
dopunjen je (novim stavkom 4.) dotadašnji članak 8. ZI-a, koji u cijelosti
glasi:
Članak 8.
Članovi predstavničkih tijela imaju zamjenike koji obnašaju tu dužnost
ukoliko članu predstavničkog tijela mandat miruje ili prestane prije isteka
vremena na koje je izabran.
Člana predstavničkog tijela izabranog na stranačkoj listi zamjenjuje
neizabrani kandidat s dotične liste s koje je izabran član, a kojeg odredi
politička stranka koja je predlagatelj liste.
Člana predstavničkog tijela izabranog na koalicijskoj listi dviju ili više
političkih stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s dotične liste s koje je
izabran i član, a kojeg odredi politička stranka kojoj je u trenutku izbora
pripadao član predstavničkog tijela kojem je prestao mandat.
Člana predstavničkog tijela izabranog na neovisnoj listi zamjenjuje prvi
sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Iz navedenog je razvidno da se odredbama članka 8. stavaka 2. i 3. ZI-a
uređuje institut zamjene članova lokalnih predstavničkih tijela izabranih sa
stranačkih i koalicijskih lista, s jedne strane. S druge strane, novim
stavkom 4. članka 8. ZI-a (kojim je - temeljem osporene odredbe članka 2.
ZID ZI-a - dopunjen dotadašnji članak 8. ZI-a) uređuje se institut zamjene
članova lokalnih predstavničkih tijela izabranih s neovisnih lista.
4. Prema odrebi članka 11. stavka 1. ZI-a, liste za izbor članova
predstavničkih tijela predlažu političke stranke registrirane u Republici
Hrvatskoj i birači. Radi se, dakle, o dva različita izborna subjekta koji su
zakonom ovlašteni predlagati kandidacijske liste na izborima za članove
lokalnih predstavničkih tijela.
U rješenju, broj: U-I-2057/2003 od 17. rujna 2003. godine (»Narodne novine«,
broj 152/03), Ustavni sud je, uz podrobno obrazloženje, utvrdio da su
predlagatelji neovisne kandidacijske liste svi birači koji je potpišu.
Slijedom navedenog, pogrešno je stajalište prema kojem se podnositelje
prijave neovisne kandidacijske liste (to jest, prva tri po redu potpisnika
neovisne liste sukladno članku 12. stavku 2. ZI-a), odnosno većinu kandidata
istaknutih na neovisnoj listi, poistovjećuje s predlagateljima neovisnih
lista. Predlagatelj neovisne kandidacijske liste jest uvijek i samo skupina
svih birača koji su listu potpisali, a ne pojedinac ili određeni broj
pojedinaca iz te skupine neovisno o tome jesu li oni podnositelji prijave
neovisne liste, kandidati istaknuti na neovisnoj listi ili pak sam nositelj
neovisne liste.
Birači koji su prikupljanjem potpisa predložili neovisnu listu, međutim,
skupljeni su ad hoc s isključivom svrhom predlaganja vlastite kandidacijske
liste u izbornom natjecanju. Toj se skupini birača ne priznaje pravna
osobnost, već samo zakonski položaj ovlaštenog izbornog subjekta radi
jednokratnog sudjelovanja u izborima.
Nasuprot skupini birača, političke stranke kao ovlašteni predlagatelji
kandidacijskih lista postoje i djeluju neovisno o izbornim postupcima. One
su pravne osobe upisane u registar političkih stranaka pri nadležnom
ministarstvu čiji su ciljevi, ustrojavanje i djelovanje, uključujući
postupke donošenja odluka, uređeni posebnim zakonom i statutom donesenim na
temelju zakona.
Stoga je zakonodavac i mogao propisati da politička stranka koja je
predlagatelj liste nakon izbora određuje zamjenika člana lokalnog
predstavničkog tijela izabranog s te liste, što nije primjenjivo na ad hoc
stvorenu skupinu birača kojoj se zakonom izrijekom ne priznaje pravni
subjektivitet nakon što izbori budu okončani.
5. Zbog prethodno navedenih razloga, različita zakonska uređenja položaja i
ovlasti političkih stranaka i birača u pojedinim pitanjima vezanim uz izbore
ili uz mandate izabranih članova predstavničkih tijela ne mogu se ispitivati
sa stajališta diskriminacije jednih u odnosu prema drugima. Iz istih se
razloga međusobni odnos ta dva različita izborna subjekta ne može svesti ni
na pitanje njihove jednakosti (ravnopravnosti), u smislu zahtjeva za
propisivanjem istovjetnih pravila za oba subjekta, kao što to pogrešno
smatra predlagatelj.
6. Uvažavajući prethodne navode, prijedlog predlagatelja za pokretanje
postupka ocjene suglasnosti članka 2. ZID ZI-a sa člancima 3. i 14. stavkom
1. Ustava utvrđen je neosnovanim.
Temeljem odredbe članka 43. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike
Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 - pročišćeni tekst), riješeno je kao
u izreci.
Odluka o objavi (točka II. izreke) ovog rješenja temelji se na odredbi
članka 29. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Broj: U-I-1199/2003
Zagreb, 1. listopada 2003.
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Predsjednik
dr. sc. Smiljko Sokol, v. r.
|