|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
PRETRAŽIVANJE svih objavljenih tekstova |
|
IZRADA WEB STRANICA
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.
Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!
Ažurirano: 26. 12. 2024.
|
|
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te
suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan
Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Vice
Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu Tonćija Lučeva iz Šibenika,
za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici
održanoj dana 19. prosinca 2001. godine, donio je
ODLUKU
Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom te se ukida dio članka 35.
koji se odnosi na odredbe novog članka 67. a stavka 2. alineje 2. Zakona o
izmjenama i dopunama Zakona o sudovima (»Narodne novine«, broj 129/2000).
RJEŠENJE
Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom
dijela članka 35. koji se odnosi na odredbu novog članka 67.a stavka 3. Zakona o
izmjenama i dopunama Zakona o sudovima (»Narodne novine«, broj 129/2000).
Obrazloženje
1. Tonći Lučev (u daljnjem tekstu: predlagatelj) podnio je Ustavnom sudu
prijedlog za ocjenu suglasnosti s Ustavom dijela članka 35. koji se odnosi na
odredbe novog članka 67.a stavka 2. alineje 2. i stavka 3. Zakona o izmjenama i
dopunama Zakona o sudovima (»Narodne novine«, broj 129/2000, u daljnjem tekstu:
ZidZS), kao i prijedlog za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredaba članka 64.
Zakona o sudovima (»Narodne novine«, broj 3/94).
Budući da se osporavaju i odredbe izvornog zakonskog teksta iz 1994. godine,
prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 64.
Zakona o sudovima (»Narodne novine«, broj 3/94) izdvojen je u zaseban predmet.
U istom podnesku predlagatelj je, pozivajući se na odredbu članka 43. Ustavnog
zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99, u
daljnjem tekstu: Ustavni zakon), predložio i donošenje mjere privremene obustave
izvršenja pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na osnovi dijela
članka 35. ZidZS-a, čija se suglasnost s Ustavom ocjenjuje.
2. Odredbe članka 35. ZidZS-a u cijelosti glase:
»Članak 35.
U Glavi »VI. SUCI I SUCI POROTNICI« u odjeljku »2. DUŽNOSTI I PRAVA SUCA« iza
naslova »e) Odgovornost za štetu« dodaje se novi naslov i članak 67.a koji
glase:
»f) Prestanak sudačke dužnosti
Članak 67.a
Sucu prestaje sudačka dužnost ako ga u skladu s Ustavom i zakonom te dužnosti
razriješi Državno sudbeno vijeće.
Sucu prestaje sudačka dužnost po sili zakona u sudu u koji je imenovan:
– smrću,
– kad sudac navrši 70 godina života,
– danom stupanja na službu u drugom sudu, odnosno pravosudnom ili državnom
tijelu.
Rješenje kojim se utvrđuje nastupanje okolnosti iz stavka 2. ovoga članka donosi
predsjednik suda u kojem je sudac obnašao dužnost i dostavlja ga Državnom
sudbenom vijeću i ministarstvu nadležnom za poslove pravosuđa«.
3. Predlagatelj navodi da je dio članka 35. koji se odnosi na odredbe novog
članka 67.a stavka 2. alineje 2. i stavka 3. ZidZS-a u nesuglasnosti s odredbama
članka 123. stavka 3. u vezi s člankom 124. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske
(»Narodne novine«, pročišćeni tekst, broj 124/2000 od 11. studenoga 2001.). U
važećem Ustavu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, pročišćeni tekst, broj
41/2001) odredbe na koje se poziva predlagatelj nalaze se u članku 122. stavku
3. i članku 123. stavku 1. Ustava.
Navedene odredbe Ustava propisuju pretpostavke za razrješenje suca, kao i
nadležnost za donošenje odluke o razrješenju sudačke dužnosti. Pozivajući se na
navedene ustavne odredbe, predlagatelj zaključuje da o razrješenju suca, kad
navrši sedamdeset godina života, odlučuje Državno sudbeno vijeće. Napominje da
se ostale pretpostavke propisane u novom članku 67.a stavku 2. (smrt suca,
odnosno stupanje na službu u drugo državno tijelo) ne mogu poistovjetiti s
okolnošću da je sudac navršio sedamdeset godina života, i to stoga što je
navršenje sedamdesete godine života, za razliku od ostale dvije, ustavna osnova
za razrješenje suca, a da po Ustavu suca može razriješiti samo Državno sudbeno
vijeće.
Osim toga, predlagatelj ističe da Ustav jamči sucu pravo na žalbu protiv odluke
Državnog sudbenog vijeća o njegovu razrješenju za čije je rješavanje nadležan
Ustavni sud, a da se osporavanim odredbama ZidZS-a protuustavno isključuje pravo
suca na žalbu, koje je pravo sucu zajamčeno člankom 122. stavkom 4. Ustava.
Prijedlog je djelomice osnovan.
4. Neposredno mjerodavne za ocjenu ustavnosti osporenog dijela članka 35. koji
se odnosi na odredbe novog članka 67.a stavka 2. alineje 2. i stavka 3. ZidZS-a
jesu odredbe članka 122. stavka 3. alineje 5. i stavka 4., te članka 123. stavka
1. Ustava, koje glase:
»Članak 122.
(3) Sudac će biti razriješen sudačke dužnosti:
(…)
… kad navrši sedamdeset godina.
(4) Protiv odluke o razrješenju sudačke dužnosti sudac ima pravo u roku od 15
dana od dana dostave odluke, podnijeti Ustavnom sudu Republike Hrvatske žalbu o
kojoj Ustavni sud odlučuje na način i u sastavu određenom Ustavnim zakonom o
Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Članak 123.
(1) Suce, u skladu s Ustavom i zakonom, imenuje i razrješuje te o njihovoj
stegovnoj odgovornosti odlučuje Državno sudbeno vijeće«.
Iz navedenih ustavnih odredaba nedvojbeno proizlazi da je navršavanje
sedamdesete godine života ustavna osnova za razrješenje suca sudačke dužnosti.
Iz tih odredaba također proizlazi da je za razrješenje suca uslijed navršenih
sedamdeset godina života nadležno Državno sudbeno vijeće.
To znači da navršavanjem sedamdesete godina života prestaje sudačka dužnost sucu
po sili Ustava, a ujedno se ustanovljava ustavna obveza Državnog sudbenog vijeća
da takvog suca i formalno razriješi sudačke dužnosti, i to s danom protekom
kojega je sudac navršio sedamdeset godina života.
Stoga je nesuglasan Ustavu dio članka 35. ZidZS-a kojim se, suprotno Ustavu,
propisuje da predsjednik suda (u kojem je sudac obnašao dužnost) donosi rješenje
kojim utvrđuje da je određeni sudac navršio sedamdeset godina života, te da mu
je uslijed nastupa te činjenice po sili zakona prestala sudačka dužnost, koje
rješenje predsjednik suda samo dostavlja Državnom sudbenom vijeću.
Takvim zakonskim rješenjem zakonodavac je, protivno Ustavu, uskratio i Ustavom
zajamčeno pravo suca na podnošenje žalbe Ustavnom sudu protiv odluke Državnog
sudbenog vijeća o razrješenju suca uslijed navršenih sedamdesetih godina života
(koje pravo bi sudac, primjerice, imao u slučaju pogrešnog utvrđenja njegovih
godina života). To stoga što protiv rješenja predsjednika suda o prestanku
sudačke dužnosti uslijed navršenih sedamdeset godina života sudac nema pravo
žalbe Ustavnom sudu temeljem članka 122. stavka 4. Ustava.
Iz navedenih je razloga Ustavni sud prihvatio prijedlog predlagatelja i ukinuo
dio članka 35. ZidZS-a koji se odnosi na odredbu novog članka 67.a stavka 2.
alineje 2., utvrđujući njezinu nesuglasnost s člankom 122. stavkom 3. alinejom
5. i stavkom 4. u vezi s člankom 123. stavkom 1. Ustava.
5. Ustavni sud nije prihvatio prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu
suglasnosti s Ustavom dijela članka 35. koji se odnosi na odredbu novog članka
67.a stavka 3. ZidZS-a. Nakon utvrđivanja nesuglasnosti s Ustavom i ukidanja
dijela članka 35. koji se odnosi na odredbu novog članka 67.a stavka 2. alineje
2. ZidZS-a, odredba tog stavka sada se odnosi samo na preostala dva slučaja
propisana zakonom (smrt suca, odnosno stupanje na službu u drugom sudu,
pravosudnom ili državnom tijelu), što Ustavni sud ocjenjuje sukladnim Ustavu.
6. Predlagatelj je Ustavnom sudu predložio da do donošenja konačne odluke
privremeno obustavi izvršenje pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju
na osnovi dijela članka 35. koji se odnosi na novi članak 67.a stavak 2. alineju
2. i stavak 3. ZidZS-a. Budući da je Ustavni sud ovom odlukom konačno odlučio o
suglasnosti osporenih odredaba ZidZS-a s Ustavom, o tom prijedlogu predlagatelja
nije posebno rješavano.
7. Ova se odluka temelji na odredbi članka 53. stavka 1., a rješenje na odredbi
članka 41. Ustavnog zakona.
Broj: U-I-55/2001
Zagreb, 19. prosinca 2001.
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Predsjednik
dr. sc. Smiljko Sokol, v. r.
|