|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
PRETRAŽIVANJE svih objavljenih tekstova |
|
IZRADA WEB STRANICA
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.
Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!
Ažurirano: 23. 11. 2024.
|
|
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Ustavni sud Republike Hrvatske u sustavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda te suci
Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko
Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan
Vuković, odlučujući o zahtjevu za ocjenu suglasnosti sa zakonima drugog propisa,
na sjednici održanoj 18. rujna 2002., donio je sljedeću
ODLUKU
I. Ukidaju se odredbe članka 37. stavaka 2. i 3. Statuta Općine Lanišće
(»Službene novine Općine Lanišće«, broj 6/01).
II. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama«.
Obrazloženje
1. Na temelju odredbe članka 35. alineje 4. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu
Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, dalje:
Ustavni zakon), Vlada Republike Hrvatske (dalje: Vlada), podnijela je zahtjev za
ocjenu suglasnosti odredaba članka 37. stavaka 2. i 3. Statuta Općine Lanišće
(»Službene novine Općine Lanišće, broj 6/01 – dalje: Statut) sa Zakonom o
lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01 –
dalje: ZOLS), Zakonom o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (»Narodne novine«,
broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00 i 73/00 – dalje: ZV) i Zakonom o
poljoprivrednom zemljištu (»Narodne novine«, broj 66/01).
Naime, Ministarstvo pravosuđa, uprave i lokalne samouprave je odlukom, klasa:
023-01/01-01/0630, urbroj: 514-11-2-3 od 20. studenoga 2001., temeljem odredbe
članka 79. stavka 1. i članka 80. stavka 2. ZOLS-a, obustavilo od primjene
naprijed navedene odredbe Statuta te je u skladu s odredbom članka 82. stavka 1.
ZOLS-a podnijelo Vladi prijedlog da pokrene postupak za ocjenu ustavnosti i
zakonitosti tih odredaba Statuta, nakon čega je Vlada podnijela predmetni
zahtjev.
2. Temeljem odredbe članka 40. stavka 1. Ustavnog zakona, zahtjev je dostavljen
Općinskom vijeću Općine Lanišće (dalje: općinsko vijeće) na odgovor, no u
određenom roku to Općinsko vijeće nije Ustavnom sudu dostavilo odgovor.
Nakon toga, dopisom od 28. ožujka 2002. zatražena je od Općinskog suda u Buzetu,
dostava izvadaka iz zemljišnih knjiga s podacima o vlasnicima seoskih dobara
(komunela) s područja općine Lanišće za naselja Brest, Brgudac, Dane, Jelovice,
Klenovščak, Kropinjak, Lanišće Podgaće, Prapoće, Račja Vas, Rašpor, Slum,
Trstenik i Vodice, za koja su osnovani i mjesni odbori. Općinski sud u Buzetu,
Zemljišno-knjižni odjel, udovoljio je tom zahtjevu uz svoj dopis od 4. travnja
2002.
3. Osporene odredbe članka 37. stavaka 2. i 3. Statuta, glase:
»Mjesni odbor je pravna osoba i upravlja seoskim dobrom, zajedničkom imovinom
sela (komunelama).
Način upravljanja seoskim dobrom utvrđuje se posebnim aktom.«.
4. Vlada smatra da navedene odredbe nisu utemeljene na odredbi članka 35. stavka
2. ZV, koja glasi:
»(2) Stvarima u vlasništvu Republike Hrvatske raspolaže, i upravlja i koristi se
Vlada Republike Hrvatske ili od nje ovlašteno tijelo ako posebnim zakonom nije
drukčije određeno. Stvarima u vlasništvu jedinica lokalne samouprave i jedinica
lokalne samouprave i uprave raspolaže, upravlja i koristi se njezino
poglavarstvo, ako posebnim zakonom nije drukčije određeno.«.
Nadalje, Vlada smatra da osporavane odredbe nisu utemeljene ni na odredbama
članka 391. ZV, koje glase:
»(1) Nekretninu u vlasništvu jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne
uprave i samouprave poglavarstva tih jedinica mogu otuđiti ili njom na drugi
način raspolagati samo na osnovu javnog natječaja i uz naknadu utvrđenu po
tržnoj cijeni, ako zakonom nije drukčije određeno.
(2) Pravni poslovi sklopljeni protivno odredbama ovoga članka ništavi su.«.
Također, Vlada smatra da osporavane odredbe nisu utemeljene na odredbi članka
48. stavka 1. točke 4. ZOLS-a, koja glasi:
»Poglavarstvo: …
4. upravlja i raspolaže nekretninama i pokretninama u vlasništvu jedinica
lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave kao i njezinim prihodima i
rashodima u skladu sa zakonom i statutom,«.
Konačno, Vlada drži osporavane odredbe nezakonitima u smislu odredbe članka 22.
stavka 1. Zakona o poljoprivrednom zemljištu, koja glasi:
»Poljoprivrednim zemljištem čiji je vlasnik, izuzev onoga koje se vraća ranijim
vlasnicima po posebnom zakonu, Republika Hrvatska raspolaže prema općim
propisima o raspolaganju nekretninama, ako ovim Zakonom nije drugačije
određeno.«.
Dakle, u bitnom, Vlada smatra da su seoska dobra (komunele), kao poljoprivredno
zemljište, u vlasništvu Republike Hrvatske, zbog čega jedinice lokalne
samouprave nisu ovlaštene donositi akte glede upravljanja tim zemljištem, niti
mogu upravljanje tim zemljištem prepustiti mjesnim odborima.
Zahtjev je osnovan.
5. Prema odredbi članka 8. stavka 2. ZOLS-a, ovlasti jedinice lokalne, odnosno
područne (regionalne) samouprave podrobnije se uređuju njezinim statutom, pa i
pravo upravljanja nekretninama može za tu jedinicu biti određeno statutom samo
glede zemljišta koje je nedvojbeno i samo u njezinu vlasništvu. Iz dostavljenih
zemljišnoknjižnih izvadaka ne proizlazi da su to zemljišta u vlasništvu Općine
Lanišće.
6. Stoga je temeljem odredbe članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona odlučeno kao u
izreci.
Broj: U-II-2456/2001
Zagreb, 18. rujna 2002.
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Predsjednik
dr. sc. Smiljko Sokol, v. r.
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Ustavni sud Republike Hrvatske u sustavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o zahtjevu za ocjenu suglasnosti sa zakonima drugog propisa, na sjednici održanoj 18. rujna 2002., donio je sljedeću
ODLUKU
I. Ukidaju se odredbe članka 37. stavaka 2. i 3. Statuta Općine Lanišće (»Službene novine Općine Lanišće«, broj 6/01).
II. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama«.
Obrazloženje odluke ustavnog Suda
1. Na temelju odredbe članka 35. alineje 4. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, dalje: Ustavni zakon), Vlada Republike Hrvatske (dalje: Vlada), podnijela je zahtjev za ocjenu suglasnosti odredaba članka 37. stavaka 2. i 3. Statuta Općine Lanišće (»Službene novine Općine Lanišće, broj 6/01 – dalje: Statut) sa Zakonom o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01 – dalje: ZOLS), Zakonom o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (»Narodne novine«, broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00 i 73/00 – dalje: ZV) i Zakonom o poljoprivrednom zemljištu (»Narodne novine«, broj 66/01).
Naime, Ministarstvo pravosuđa, uprave i lokalne samouprave je odlukom, klasa: 023-01/01-01/0630, urbroj: 514-11-2-3 od 20. studenoga 2001., temeljem odredbe članka 79. stavka 1. i članka 80. stavka 2. ZOLS-a, obustavilo od primjene naprijed navedene odredbe Statuta te je u skladu s odredbom članka 82. stavka 1. ZOLS-a podnijelo Vladi prijedlog da pokrene postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti tih odredaba Statuta, nakon čega je Vlada podnijela predmetni zahtjev.
2. Temeljem odredbe članka 40. stavka 1. Ustavnog zakona, zahtjev je dostavljen Općinskom vijeću Općine Lanišće dalje: općinsko vijeće) na odgovor, no u određenom roku to Općinsko vijeće nije Ustavnom sudu dostavilo odgovor.
Nakon toga, dopisom od 28. ožujka 2002. zatražena je od Općinskog suda u Buzetu, dostava izvadaka iz zemljišnih knjiga s podacima o vlasnicima seoskih dobara (komunela) s područja općine Lanišće za naselja Brest, Brgudac, Dane, Jelovice, Klenovščak, Kropinjak, Lanišće Podgaće, Prapoće, Račja Vas, Rašpor, Slum, Trstenik i Vodice, za koja su osnovani i mjesni odbori. Općinski sud u Buzetu, Zemljišno-knjižni odjel, udovoljio je tom zahtjevu uz svoj dopis od 4. travnja 2002.
3. Osporene odredbe članka 37. stavaka 2. i 3. Statuta, glase:
Mjesni odbor je pravna osoba i upravlja seoskim dobrom, zajedničkom imovinom sela komunelama.
Način upravljanja seoskim dobrom utvrđuje se posebnim aktom.«.
4. Vlada smatra da navedene odredbe nisu utemeljene na odredbi članka 35. stavka 2. ZV, koja glasi:
»(2) Stvarima u vlasništvu Republike Hrvatske raspolaže, i upravlja i koristi se Vlada Republike Hrvatske ili od nje ovlašteno tijelo ako posebnim zakonom nije drukčije određeno. Stvarima u vlasništvu jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne samouprave i uprave raspolaže, upravlja i koristi se njezino poglavarstvo, ako posebnim zakonom nije drukčije određeno.«.
Nadalje, Vlada smatra da osporavane odredbe nisu utemeljene ni na odredbama članka 391. ZV, koje glase:
»(1) Nekretninu u vlasništvu jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave poglavarstva tih jedinica mogu otuđiti ili njom na drugi način raspolagati samo na osnovu javnog natječaja i uz naknadu utvrđenu po tržnoj cijeni, ako zakonom nije drukčije određeno.
(2) Pravni poslovi sklopljeni protivno odredbama ovoga članka ništavi su.«.
Također, Vlada smatra da osporavane odredbe nisu utemeljene na odredbi članka 48. stavka 1. točke 4. ZOLS-a, koja glasi:
»Poglavarstvo: …
4. upravlja i raspolaže nekretninama i pokretninama u vlasništvu jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave kao i njezinim prihodima i rashodima u skladu sa zakonom i statutom,«.
Konačno, Vlada drži osporavane odredbe nezakonitima u smislu odredbe članka 22. stavka 1. Zakona o poljoprivrednom zemljištu, koja glasi:
»Poljoprivrednim zemljištem čiji je vlasnik, izuzev onoga koje se vraća ranijim vlasnicima po posebnom zakonu, Republika Hrvatska raspolaže prema općim propisima o raspolaganju nekretninama, ako ovim Zakonom nije drugačije određeno.«.
Dakle, u bitnom, Vlada smatra da su seoska dobra (komunele), kao poljoprivredno zemljište, u vlasništvu Republike Hrvatske, zbog čega jedinice lokalne samouprave nisu ovlaštene donositi akte glede upravljanja tim zemljištem, niti mogu upravljanje tim zemljištem prepustiti mjesnim odborima.
Zahtjev je osnovan.
5. Prema odredbi članka 8. stavka 2. ZOLS-a, ovlasti jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave podrobnije se uređuju njezinim statutom, pa i pravo upravljanja nekretninama može za tu jedinicu biti određeno statutom samo glede zemljišta koje je nedvojbeno i samo u njezinu vlasništvu. Iz dostavljenih zemljišnoknjižnih izvadaka ne proizlazi da su to zemljišta u vlasništvu Općine Lanišće.
6. Stoga je temeljem odredbe članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona odlučeno kao u izreci.
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Predsjednik
dr. sc. Smiljko Sokol, v. r.
|