|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
PRETRAŽIVANJE svih objavljenih tekstova |
|
IZRADA WEB STRANICA
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.
Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!
Ažurirano: 23. 11. 2024.
|
|
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te
suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić,
Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst,
Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući u povodu prijedloga za pokretanje
postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 9.
srpnja 2003. godine, donio je
ODLUKU
I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbe članka 13. stavka
5. Zakona o stručnim nazivima i akademskim stupnjevima (»Narodne novine«, broj
128/99), te se ukida
– članak 13. stavak 5. Zakona o stručnim nazivima i akademskim stupnjevima u
dijelu koji glasi: »... do 25. lipnja 1991. ...«.
II. Ukinuti dio odredbe članka 13. stavka 5. Zakona o stručnim nazivima i
akademskim stupnjevima prestaje važiti na dan 31. listopada 2003. godine.
III. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama«.
Obrazloženje
1. Mr. sc. Đorđe Gardašević iz Zagreba (u daljnjem tekstu: podnositelj) podnio
je Ustavnom sudu prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s
Ustavom odredbe članka 13. stavka 5. Zakona o stručnim nazivima i akademskim
stupnjevima (»Narodne novine«, broj 128/99; u daljnjem tekstu: Zakon).
Osporena odredba članka 13. stavka 5. Zakona glasi:
»Za osobe koje su do 25. lipnja 1991. stekle diplome ili druge isprave na
visokim vojnim ili vjerskim učilištima na području bivše SFRJ, za koje se ne
može utvrditi odgovarajući stručni naziv ili akademski stupanj, ministar će
utvrditi stručni naziv ili akademski stupanj na temelju prethodno pribavljenog
mišljenja Ministarstva obrane, odnosno Komisije za odnose s vjerskim
zajednicama«.
2. Podnositelj smatra da »formulacija odredbe članka 13. stavka 5. Zakona o
stručnim nazivima i akademskim stupnjevima, koja kao granični datum do kojeg je
bilo potrebno steći diplomu ili drugu ispravu na visokom vojnom ili vjerskom
učilištu na području bivše SFRJ određuje 25. lipnja 1991. godine, predstavlja
kršenje ustavnog jamstva na jednakost pred zakonom«.
Obrazlažući navedenu tvrdnju, podnositelj ističe: »Naime, posljedica rješenja
uvedenog Zakonom o stručnim nazivima i akademskim stupnjevima jest da se svima
koji su stekli diplome ili druge isprave na visokim vojnim ili vjerskim
učilištima na području bivše SFRJ do 25. lipnja 1991. godine izravno priznaje
pravo da im ministar po proceduri određenoj u članku 13. stavku 5. Zakona utvrdi
stručni naziv ili akademski stupanj. Takvo pravo, međutim, nije predviđeno za
osobe koje su istovjetne diplome ili druge isprave stekle u periodu od 25.
lipnja do 8. listopada 1991. godine. Pritom ostaje otvoreno pitanje na koji će
se način (po kojem specijalnom propisu) takvim osobama utvrditi odgovarajući
stručni naziv ili akademski stupanj, što bi inače moralo biti uređeno jer je to
zahtjev članka 173. stavka 1. Zakona o visokim učilištima.«.
Podnositelj nadalje napominje da osporena odredba predstavlja razradu članka
173. stavka 2. Zakona o visokim učilištima (»Narodne novine«, broj 59/96 -
pročišćeni tekst), koji članak u cijelosti glasi:
»(1) Osobama koje su do 8. listopada 1991. stekle diplome ili druge isprave
višeg ili visokog obrazovanja u visokim učilištima na području republika bivše
SFR Jugoslavije, priznaje se stečeni stručni naziv ili akademski stupanj.
(2) Za osobe koje su do roka iz stavka 1. ovoga članka stekle diplome ili druge
isprave na visokim vojnim ili vjerskim učilištima na području bivše SFRJ, za
koje se ne može utvrditi odgovarajući stručni naziv ili akademski stupanj,
provest će se postupak nostrifikacije ili priznavanja ekvivalencije, u skladu s
posebnim propisom«.
Podnositelj zaključno utvrđuje da »između perioda do 25. lipnja 1991. godine i
perioda od 25. lipnja do 8. listopada 1991. godine pravno ne može biti razlike,
obzirom da je tek 8. listopada 1991. godine Republika Hrvatska donijela Odluku o
raskidu svih državno-pravnih sveza na temelju kojih je zajedno s ostalim
republikama i pokrajinama tvorila dotadašnju SFRJ (»Narodne novine», broj 53/91
od 8. listopada 1991. godine)«.
S obzirom da se osporenom odredbom članka 13. stavka 5. Zakona uvodi različit
(nejednak) pravni režim za osobe koje se nalaze u istoj pravnoj situaciji (to
jest, za osobe koje su stekle diplome ili druge isprave na visokim vojnim ili
vjerskim učilištima na području bivše SFRJ do 25. lipnja 1991. godine i za one
koje su stekle istovjetne diplome ili druge isprave na tim istim institucijama u
razdoblju od 25. lipnja 1991. do 8. listopada 1991. godine), podnositelj smatra
povrijeđenim ustavno jamstvo jednakosti pred zakonom, propisano odredbom članka
14. stavka 2. Ustava. Iz navedenih razloga podnositelj predlaže da Ustavni sud
pokrene postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i ukine osporeni dio odredbe
članka 13. stavka 5. Zakona.
Prijedlog je osnovan.
3. Neposredno mjerodavna za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporene odredbe članka
13. stavka 5. Zakona jest odredba članka 14. stavka 2. Ustava, kojom je
propisano da su svi pred zakonom jednaki.
Ustavni sud utvrđuje da je pojam »diplome i druge isprave na visokim vojnim ili
vjerskim učilištima na području bivše SFRJ» bilo moguće uvesti u hrvatski pravni
poredak tek danom osamostaljenja Republike Hrvatske. Budući da je Republika
Hrvatska dana 8. listopada 1991. godine donijela Odluku o raskidu svih
državno-pravnih sveza na temelju kojih je zajedno s ostalim republikama i
pokrajinama tvorila dotadašnju SFRJ, pravni odnosi u vezi s diplomama i drugim
ispravama o naobrazbi stečenoj u obrazovnim ustanovama na području bivše SFRJ
izdanima do tog dana, dakle do 8. listopada 1991. godine, moraju biti zakonom
uređeni na jednak način za sve.
U osporenom dijelu članka 13. stavka 5. Zakona ne uvažava se prethodno navedena
činjenica. U toj se odredbi propisuje drugi rok, to jest 25. lipnja 1991.
godine. Ustavni sud utvrđuje da taj rok ne može biti mjerodavan zbog tromjesečne
odgode primjene Ustavne odluke o suverenosti i samostalnosti Republike Hrvatske
i Deklaracije o proglašenju suverene i samostalne Republike Hrvatske od 25.
lipnja 1991. (»Narodne novine«, broj 31/91).
4. Ustavni sud napominje da je i pojedinim drugim propisima dan 8. listopada
1991. godine utvrđen kao mjerodavan datum priznavanja određenih prava. Osim u
već spomenutom članku 173. Zakona o visokim učilištima, u članku 174. Zakona o
javnim bilježnicima (»Narodne novine«, broj 78/93), primjerice, propisano je da
se priznaje diploma o završenom pravnom fakultetu i pravosudni ispit stečen
prije 8. listopada 1991. godine na području koje druge republike bivše SFRJ kao
da su stečeni u Republici Hrvatskoj.
Utvrđenje pravne relevantnosti dana 8. listopada 1991. godine sadržano je i u
više odluka Ustavnog suda (primjerice, u rješenju o pokretanju postupka za
ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 26. stavka 3. Zakona o hrvatskom
državljanstvu, broj: U-I-147/1992 i dr. od 24. svibnja 1993. godine, objavljenom
u »Narodnim novinama«, broj 49/93, te u odluci o ukidanju članka 17. stavka 1.
Zakona o priznavanju istovrijednosti stranih školskih svjedodžbi i diploma,
broj: U-I-860/1998 od 9. veljače 2000. godine, objavljenoj u »Narodnim
novinama«, broj 21/00).
5. Sukladno prethodnim navodima, osporenim dijelom odredbe članka 13. stavka 5.
Zakona povrijeđena je odredba članka 14. stavka 2. Ustava kojom se jamči
jednakost svih pred zakonom. To stoga što su osobe koje su stekle diplome i
druge isprave na visokim vojnim ili vjerskim učilištima na području bivše SFRJ
nakon 25. lipnja 1991. godine, a prije 8. listopada 1991. godine, primjenom te
odredbe dovedene u nejednak položaj pred zakonom u odnosu prema onim koje su
istovjetne isprave stekle u istim institucijama do 25. lipnja 1991. godine.
6. Prethodnim utvrđenjem Ustavni sud ne odriče pravo zakonodavca da propiše
obvezu provedbe posebnog postupka u slučajevima kada – temeljem diplome ili
druge isprave stečene na visokim vojnim ili vjerskim učilištima na području
bivše SFRJ do 8. listopada 1991. godine - nije moguće utvrditi odgovarajući
stručni naziv ili akademski stupanj osobe kojoj je diploma ili druga isprava
izdana.
7. Temeljem odredbe članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu
Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, u daljnjem
tekstu: Ustavni zakon) odlučeno je kao pod točkom I. izreke ove odluke.
Točka II. izreke ove odluke temelji se na odredbi članka 55. stavka 2. Ustavnog
zakona. Pri određivanju datuma prestanka važenja neustavnog dijela odredbe
članka 13. stavka 5. Zakona, Ustavni sud je uvažio vrijeme koje je potrebno da
bi zakonodavac uskladio taj dio zakonske odredbe s ovom odlukom.
Točka III. izreke ove odluke temelji se na članku 29. Ustavnog zakona.
Broj: U-I-534/2002
Zagreb, 9. srpnja 2003.
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Predsjednik
dr. sc. Smiljko Sokol, v. r.
|