| 
 
  
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
 
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
 
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
  
 
 | 
 | 
 
 
  
  
 | 
 
  
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
 
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
 
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
  
 
 | 
 | 
 
 
  
 | 
 
  
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
 
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
 
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
  
 
 | 
 | 
 
 
  
 
  
 
  
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
  
  
PRETRAŽIVANJE svih objavljenih tekstova | 
 | 
 |   
 
 
  
  
IZRADA WEB STRANICA
  
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
  
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
  
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
  
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
  
  
Kontakt: 
Poslovni Forum d.o.o. 
  
Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!
 
 
 
  
Ažurirano: 4. 11. 2025.
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
  | 
			  | 
       
         
      
      
    
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE 
 
Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te 
suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan 
Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Emilija Rajić, Agata Račan, Vice 
Vukojević i Milan Vuković, u povodu prijedloga Zajednice udruga dioničara 
Hrvatske, Središnji ured, Zagreb, Gajeva 3/3, koju predstavlja predsjednik Mario 
Iveković, za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom drugog propisa, na sjednici 
održanoj dana 20. veljače 2002. godine, donio je 
 
 
 
ODLUKU 
 
 
Prihvaća se prijedlog za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom odredbe 
stavka 2. članka 14. Pravilnika o prodaji dionica, udjela, stvari i prava javnim 
prikupljanjem ponuda (»Narodne novine«, broj 44/96), te se ta odredba ukida u 
dijelu koji glasi: »uključujući i stjecatelje iz članka 21c. tog Zakona.« 
 
 
Obrazloženje  
 
 
1. Zajednica udruga dioničara Hrvatske, Središnji ured iz Zagreba (u nastavku: 
predlagatelji), podnijela je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu 
ustavnosti i zakonitosti (nazvan »zahtjev za zaštitu zakonitosti«) odredbe 
članka 14. stavka 2. Pravilnika o prodaji dionica, udjela, stvari i prava javnim 
prikupljanjem ponuda (u nastavku: Pravilnik). 
 
Predlagatelji smatraju da je osporena odredba u suprotnosti s člankom 36. 
stavkom 1. Zakona o privatizaciji (»Narodne novine«, broj 21/96, 71/97 i 73/00), 
a temeljem stajališta da je zakonodavac pravo na obročnu otplatu dionica s 
popustom propisao samo za izvorne stjecatelje dionica, ali ne i one koji 
neotplaćene dionice otkupljuju od Fonda budući da su oni, prema članku 36. 
stavku 1. Zakona o privatizaciji, otkupljene dionice dužni platiti jednokratno. 
U osporenom stavku 2. članka 14. navedenog Pravilnika, ovi potonji su označeni 
kao stjecatelji iz članka 21c. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća (»Narodne 
novine« broj 19/91, 83/92, 84/92, 94/93, 2/94, 9/95, 21/96 i 118/99, u nastavku: 
Zakon o pretvorbi). 
 
2. Članak 14. navedenog Pravilnika u cijelosti glasi: 
 
»(1) Dionice, udjeli, stvari i prava koji su predmet ovog Pravilnika mogu se 
prodati i uz obročnu otplatu na rok do 20 godina. 
 
(2) Sukladno uvjetima iz stavka 1. ovog članka, kupci koji su stekli dionice ili 
udjele temeljem Zakona o pretvorbi, uključujući i stjecatelje iz članka 21c. tog 
Zakona, mogu podnijeti Fondu zahtjev za produljenjem roka otplate preostalog 
duga po sklopljenim ugovorima. 
 
(3) Kupac iz stavka 2. ovog članka uz zahtjev je dužan priložiti: 
 
– podatke o identitetu, 
 
– dokumente propisane Pravilnikom o vrsti dokumenata koje je kupac dionica, 
udjela, stvari i prava dužan dostaviti Hrvatskom fondu za privatizaciju prilikom 
sklapanja ugovora o kupnji (»Narodne novine« br. 36/96) 
 
– dokaze o bonitetu, ako je kupac pravna osoba, 
 
– te ponuditi garancije kojima jamči uredno izvršenje ubuduće preuzetih obveza. 
 
(4) O svakom pojedinom zahtjevu iz stavka 2. ovog članka odlučuje nadležno 
tijelo za prodaju dionica, udjela, stvari i prava koji su predmet ovog 
Pravilnika. 
 
(5) Nadležno tijelo za prodaju odredit će visinu kamatne stope i druge uvjete 
pod kojima će odobravati zahtjeve iz prethodnog stavka«. 
 
3. Članak 36. Zakona o privatizaciji u cijelosti glasi: 
 
»(1) Stjecatelj koji preuzima prenositeljev dug prema Fondu iz ugovora o prodaji 
dionica kupljenih s popustom na obročnu otplatu do 20 godina, dužan je preostali 
dug platiti jednokratno u roku 6 mjeseci od dana sklapanja ugovora. 
 
(2) Stjecatelj i prenositelj iz stavka 1. ovoga članka su osobe iz članka 21c. 
stavka 1. Zakona o dopuni Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća (»Narodne 
novine«, br. 94/93). 
 
(3) Odredba stavka 1. ovoga članka ne odnosi se na zakonske nasljednike.« 
 
4. Odredba stavka 1. članka 21c. Zakona o pretvorbi glasi: 
 
»Neotplaćene dionice kupljene na obročnu otplatu na temelju članka 5. stavka 1. 
točke 1., 2. i 2a. članka 19., 21a. i 21b. ovoga Zakona, njihov imatelj (dalje – 
prenositelj) može prenijeti na druge osobe (dalje – stjecatelj) sukladno 
uvjetima propisanima ovim Zakonom i statutom dioničkog društva.« 
 
5. Prijedlog je dostavljen na odgovor Ministarstvu gospodarstva budući da je, 
temeljem članaka 33. stavka 3. i 34. Zakona o ustrojstvu i djelokrugu 
ministarstava i državnih upravnih organizacija (»Narodne novine«, broj 48/99, 
15/00 i 20/00 – ispr.), od 1. lipnja 1999. godine prestalo s radom Ministarstvo 
privatizacije, a njegove poslove je preuzelo Ministarstvo gospodarstva.  
 
U očitovanju od 19. travnja 2000. godine, Ministarstvo gospodarstva je ocijenilo 
prijedlog neosnovanim s obrazloženjem da osporenom odredbom nije izrijekom 
propisano pravo na obročnu otplatu, već samo kao mogućnost koja se odobrava u 
propisanom postupku na način da se kamatnom stopom i ostalim uvjetima otplate 
takav način u potpunosti izjednači s načinom propisanim odredbom članka 36. 
Zakona o privatizaciji, kako bi se čim prije okončao postupak prodaje i utvrdili 
stvarni vlasnici dionica. 
 
Ukazano je i na odredbu članka 21e. Zakona o pretvorbi, kojom je propisano da 
stjecatelj preuzima prenositeljev dug prema Hrvatskom fondu za privatizaciju iz 
ugovora o prodaji dionica sklopljenog s tim Fondom, u kojem slučaju stjecatelj 
stupa na prenositeljevo mjesto u tom ugovoru i preuzima sva prenositeljeva prava 
i obveze iz tog ugovora. 
 
Prijedlog je osnovan. 
 
6. Prema odredbi članka 1. stavka 2. Zakona o privatizaciji, privatizacija u 
smislu tog Zakona je prodaja dionica, udjela, stvari i prava te prijenos bez 
naplate dionica i udjela fizičkim i pravnim osobama određenim tim Zakonom. 
 
Odredbama stavka 3. članka 1. Zakona o privatizaciji propisano je da se dionice 
i udjeli, koje je stekao Hrvatski fond za privatizaciju (u daljnjem tekstu: 
Fond) na temelju Zakona o pretvorbi, zatim stvari i prava, koje je stekao Fond 
na temelju posebnih propisa te dionice i udjeli, odnosno stvari i prava pravnih 
osoba u vlasništvu Republike Hrvatske, prodaju, odnosno prenose bez naplate, pod 
uvjetima propisanim Zakonom o privatizaciji. 
 
Odredba članka 3. stavka 1. Zakona o privatizaciji također normira obvezu Fonda 
na prodaju dionica, udjela, stvari i prava s kojima Fond raspolaže jer propisuje 
da je Fond dužan prodati dionice i udjele, koje je stekao na temelju Zakona o 
pretvorbi, kao i stvari i prava, koje je stekao na temelju posebnih propisa, ako 
tim zakonom nije drukčije određeno. 
 
7. Ovlast Fonda na prodaju dionica, udjela, stvari i prava s kojima Fond 
raspolaže, kao i način te prodaje, utvrđeni su u članku 6. Zakona o 
privatizaciji, koji glasi: 
 
»(1) Dionice, udjele, stvari i prava Fond prodaje na javnoj dražbi ili javnim 
prikupljanjem ponuda. 
 
(2) Provođenje javne dražbe Fond može povjeriti drugoj pravnoj osobi. Ako se 
prodaja obavlja putem burze ili uređenih javnih tržišta primjenjuju se njihova 
pravila. 
 
(3) Dionice, udjeli, stvari i prava mogu se prodati i uz obročnu otplatu na rok 
do 20 godina. 
 
(4) Pravila javnog prikupljanja ponude i pravila javne dražbe propisuje ministar 
privatizacije i upravljanja imovinom, sukladno propisu Vlade o uvjetima za 
organiziranje dražbe, popisu robe koja se obvezno prodaje na dražbama, te načinu 
poslovanja i postupku prodaje putem dražbe.« 
 
8. Osporeni Pravilnik je donio ministar prijašnjeg Ministarstva privatizacije i 
upravljanja imovinom na temelju odredbe stavka 4. citiranog članka 6. Zakona o 
privatizaciji. 
 
Tim se Pravilnikom, prema članku 1., propisuju pravila prodaje javnim 
prikupljanjem ponuda sljedećeg: – dionica i udjela, koje je Fond stekao na 
temelju Zakona o pretvorbi; – stvari i prava, koje je Fond stekao na temelju 
posebnih propisa; – dionica, udjela, stvari i prava u vlasništvu Republike 
Hrvatske, te – dionica, udjela, stvari i prava u vlasništvu općina, gradova i 
županija. 
 
9. Osporenim Pravilnikom se razrađuje postupak prodaje dionica ili udjela za sve 
kupce koji su kupovali dionice ili udjele na obročnu otplatu i u rokovima 
propisanim Zakonom o pretvorbi. U tom postupku se, sukladno odredbi stavka 3. 
članka 6. Zakona o privatizaciji, te dionice, udjeli, stvari i prava mogu 
prodati i uz obročnu otplatu na rok do 20 godina. S obzirom da odredba stavka 1. 
članka 14. Pravilnika ponavlja tekst navedene zakonske odredbe, ona nije 
nesuglasna Ustavu i zakonu. 
 
10. U odnosu na odredbu stavka 2. članka 14. osporenog Pravilnika, utvrđeno je 
da ta odredba nije u skladu s Ustavom i zakonom u dijelu kojim se stjecateljima 
iz članka 21c. Zakona o pretvorbi također daje pravo na produljenje roka otplate 
preostalog duga po sklopljenim ugovorima. Radi se o stjecateljima koji su 
dionice stekli prijenosom (otkupom) dionica od dioničara, koji su ih stekli 
temeljem Zakona o pretvorbi uz povlaštene uvjete (s popustom i uz obročnu 
otplatu). 
 
S obzirom na to da odredba članka 36. stavka 1. Zakona o privatizaciji obvezuje 
takve stjecatelje da preostali dug prema Fondu iz ugovora o prodaji dionica, 
kupljenih s popustom i uz obročnu otplatu do 20 godina, plate jednokratno u roku 
od 6 mjeseci od dana sklapanja ugovora, odredba stavka 2. članka 14. navedenog 
Pravilnika je u neskladu s tom zakonskom odredbom. 
 
Ustavni sud smatra da je na taj način donositelj osporenog Pravilnika prekoračio 
svoje ovlasti u donošenju Pravilnika jer je jedan pravni odnos uredio na način 
koji nema uporišta u zakonu, odnosno koji je u potpunosti suprotan zakonskom 
uređenju. 
 
Pored toga, ukinuta odredba nije sukladna niti Ustavu zbog svoje protivnosti 
načelu ustavnosti i zakonitosti iz članka 5. stavka 1. Ustava, prema kojem 
zakoni moraju biti u skladu s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa 
zakonom. Načelo ustavnosti i zakonitosti, naime, nalaže da propisi manje pravne 
snage budu sukladni propisima višeg ranga. 
 
11. Slijedom navedenog, Ustavni sud je, sukladno odredbama članka 54. Ustavnog 
zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), 
odlučio kao u izreci. 
 
 
 
Broj: U-II-931/1997 
Zagreb, 20. veljače 2002. 
 
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE 
 
Predsjednik Suda 
dr. sc. Smiljko Sokol, v. r. 
 
 
 
 
 
 
  
     |