|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
PRETRAŽIVANJE svih objavljenih tekstova |
|
IZRADA WEB STRANICA
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.
Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!
Ažurirano: 23. 11. 2024.
|
|
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, dopredsjednik Suda, te
suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić,
Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Vice Vukojević i
Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom,
na sjednici održanoj dana 4. travnja 2002. godine, donio je sljedeće
RJEŠENJE
I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka ocjene suglasnosti s
Ustavom Zakona o zabrani raspolaganja i preuzimanju sredstava određenih pravnih
osoba na teritoriju Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/94 i 35/94 –
ispravak).
II. Ovo rješenje objavit će se u »Narodnim novinama«.
Obrazloženje
1. Ksenija Mikuličić iz Zagreba, po svojem punomoćniku Milivoju Žugiću,
odvjetniku iz Zagreba i Marko Knežević iz Varaždina, po svojem punomoćniku
Branku Ivanoviću, odvjetniku iz Zagreba, podnijeli su prijedloge za pokretanje
postupka suglasnosti s Ustavom Zakona o zabrani raspolaganja i preuzimanju
sredstava određenih pravnih osoba na teritoriju Republike Hrvatske (»Narodne
novine«, broj 29/94 i 35/94 – u nastavku: Zakon).
2. Podnositeljica prijedloga Ksenija Mikuličić smatra da su sve odredbe Zakona,
a posebno odredbe članaka 3. i 10. u suprotnosti s odredbama članka 3., članka
14. stavka 2., članka 18. i članka 48. Ustava Republike Hrvatske.
U bitnome ističe, da je osporenim odredbama izvršena nacionalizacija vlasništva
na nekretninama pravnih osoba sa sjedištem u Srbiji i Crnoj Gori, što po
shvaćanju podnositeljice znači zakonsko osnaženje nečeg protuustavnog, a što za
posljedicu ima oduzimanje prava na žalbu na akte o oduzimanju vlasništva.
Na taj način, navodi dalje podnositeljica, vrijeđaju se odredbe članaka 3. i 48.
Ustava Republike Hrvatske koje propisuju jamstvo vlasništva, njegovu
nepovredivost od svih akata upravne i sudske vlasti, iako se zadiranje u pravo
vlasništva zakonodavcu dopušta samo u slučaju predviđenom odredbom članka 50.
stavka 2. Ustava.
Predlaže da ovaj Sud pokrene postupak ocjene ustavnosti osporenog zakona te
istoga stavi »van snage s učincima od dana njegova donošenja.«
Sukladno odredbi članka 43. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske
(»Narodne novine«, broj 99/99 i 29/02 – u nastavku: Ustavni zakon), svojim
podneskom od 30. siječnja 2002. godine, podnositeljica prijedloga predložila je
da Sud privremeno obustavi od izvršenja prodaju nekretnina upisanih u zk.ul.
1501 k.o. Dubrovnik.
3. U svojem prijedlogu, kojeg pogrešno naziva ustavnom tužbom, podnositelj Marko
Knežević ističe da je dana 26. ožujka 2001. godine s »Industrijaimport –
Industrijaimpeks« a.d. iz Podgorice zaključio kupoprodajni ugovor kojim je htio
kupiti poslovni prostor u Splitu.
Realizacija tog ugovora da mu je onemogućena odredbama osporenog Zakona koga
smatra suprotnim članku 49. stavcima 1. i 5. i članku 50. Ustava.
Predlaže da Ustavi sud pokrene postupak ocjene suglasnosti s navedenim ustavnim
odredbama, odnosno ukine osporeni Zakon u cijelosti.
4. U tijeku ustavnosudskog postupka, sukladno odredbi članka 24. Ustavnog
zakona, zatraženo je očitovanje Vlade Republike Hrvatske, Ministarstva
pravosuđa, uprave i lokalne samouprave Republike Hrvatske te Ministarstva
vanjskih poslova Republike Hrvatske.
Vlada i Ministarstvo pravosuđa, uprave i lokalne samouprave nisu se očitovali na
podnijete prijedloge.
Svoje očitovanje, klasa: 018-05/02-01/20 i urbroj: 521-02-01-01/02-02-03 od 21.
veljače 2002. godine, a glede Ugovora o pitanjima sukcesije, Sudu je dostavilo
Ministarstvo vanjskih poslova u kojem ističe, da su predstavnici država
sljednica bivše SFRJ (Republike Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Republike
Makedonije, Republike Slovenije i SR Jugoslavije) potpisali u Beču, dana 29.
lipnja 2001. godine, Ugovor o pitanjima sukcesije.
Tim ugovorom konačno se utvrđuju osnove za pravičnu međusobnu raspodjelu prava,
obveza, imovine, dugova i odgovornosti bivše SFRJ te da taj ugovor podliježe
ratifikaciji ugovornih strana. Postupak potvrđivanja (ratifikacije) u Republici
Hrvatskoj još nije okončan, a nisu ga okončale ni druge ugovorne strane.
Prijedlozi nisu osnovani.
5. Neposredno mjerodavne za ocjenu ustavnosti osporenog Zakona jesu odredbe
članka 5. stavka 1. i članka 50. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske.
Tim je ustavnim odredbama propisano da u Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti
u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi s Ustavom i zakonom (članak 5. stavak
1.), odnosno da se poduzetnička sloboda i vlasnička prava mogu iznimno
ograničiti zakonom radi zaštite interesa i sigurnosti Republike Hrvatske,
prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi (članak 50. stavak 2.), u svezi s
odredbom članka 16. Ustava, prema kojoj se slobode i prava mogu ograničiti samo
zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi, te pravni poredak,
javni moral i zdravlje s time da svako ograničenje slobode ili prava mora biti
razmjerno naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju.
6. Osporeni Zakon donio je Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske na sjednici
od 24. ožujka 1994. godine.
Ustavna osnova za njegovo donošenje bila je sadržana u odredbi članka 140.
stavka 2. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 56/90), kojom je
bilo propisano da ako se aktom ili postupkom tijela federacije ili tijela druge
republike ili pokrajine članice federacije naruši teritorijalna cjelovitost
Republike Hrvatske, ili ako bude dovedena u neravnopravan položaj u federaciji
ili joj budu ugroženi interesi, republički organi će na temelju prava na
samoodređenje i Ustavom utvrđenog suvereniteta Republike Hrvatske donijeti
potrebne odluke radi zaštite suvereniteta i interesa Republike Hrvatske.
7. Nadalje, odredbom članka 1. osporenog Zakona propisano je da se njime uređuju
pitanja značajna za zaštitu interesa Republike Hrvatske ugroženih jednostranim
postupanjem određenih osoba, tijela ili ustanova na teritoriju republika »bivše
Jugoslavije«.
Već iz smisla ove zakonske odredbe može se zaključiti da je osporeni Zakon
donijet s ciljem zaštite prava i gospodarskih interesa Republike Hrvatske
ugroženih postupanjem određenih osoba, tijela ili institucija na teritoriju
bivše države, a koja su prava, prije donošenja Zakona, bila zaštićivana nizom
Uredbi Vlade Republike Hrvatske koje su u više navrata bile predmetom ocjene
ustavnosti i zakonitosti pred ovim Sudom.
Svojim rješenjima (broj: U-II-326/2000 i dr.) Ustavni sud nije prihvatio
prijedloge podnositelja s obrazloženjem da proces razdruživanja bivših članica
SFRJ, po pitanju imovine, još nije okončan, pa je stajalište Suda da u njemu
može doći do određenih postupanja kojima bi se ugrozili interesi Republike
Hrvatske. Stoga je upravo odredba članka 140. Ustava Republike Hrvatske nalagala
Vladi Republike Hrvatske obvezu zaštite njenih prava i interesa, uključujući i
one gospodarske naravi.
8. Slijedom navedenog, a imajući u vidu činjenicu da su odredbe ocjenjivanih
Uredbi sadržajno identične odredbama članaka 5. i 6. osporenog Zakona, to je
Ustavni sud ocijenio da se takvim propisivanjem ne vrijeđaju odredbe članka 5.
stavka 1. i članka 50. stavka 2. Ustava već se, naprotiv, štite gospodarski
interesi Republike Hrvatske do potpunog uređenja imovinskopravnih odnosa članica
bivše SFRJ.
9. Utvrdivši da prijedlozi za pokretanje postupka ocjene suglasnosti osporenog
Zakona nisu osnovani to je, temeljem odredbi članka 41. stavka 1. Ustavnog
zakona, riješeno kao u izreci.
10. O prijedlogu za privremenu obustavu izvršenja pojedinačnih akata ili radnji
koje se poduzimaju na osnovu osporenog propisa nije posebno odlučivano, budući
da je o prijedlogu za ocjenu suglasnosti s Ustavom konačno odlučeno.
11. Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 28. Ustavnog zakona.
Broj: U-I-1348/2001
U-I-2529/2001
Zagreb, 4. travnja 2002.
Dopredsjednik Suda
dr. sc. Petar Klarić, v. r.
|