|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
PRETRAŽIVANJE svih objavljenih tekstova |
|
IZRADA WEB STRANICA
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.
Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!
Ažurirano: 23. 11. 2024.
|
|
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te
suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan
Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Vice
Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za
ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 6. lipnja 2002.
godine, donio je
RJEŠENJE
I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu
suglasnosti s Ustavom članka 4. Zakona o posebnom porezu na luksuzne proizvode
(»Narodne novine«, broj 105/99 i 114/01).
II. Ovo rješenje objaviti će se u »Narodnim novinama«.
Obrazloženje
1. Hrvatska obrtnička komora podnijela je prijedlog za pokretanje postupka za
ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbi članka 4. Zakona o posebnom porezu na
luksuzne proizvode (u daljnjem tekstu: Zakon).
Članak 4. Zakona glasi:
»1. Porezni obveznik posebnog poreza na proizvode iz članka 2. ovog Zakona je
pravna i fizička osoba - proizvođač i uvoznik tih proizvoda.
2. Proizvođačem iz stavka 1. ovoga članka smatra se pravna i fizička osoba koja
proizvodi (izrađuje) proizvode.
3. Uvoznikom iz stavka 1. ovoga članka smatra se osoba za čiji račun se
proizvodi uvoze.«
2. Obrazlažući navode prijedloga za ocjenu suglasnosti s Ustavom, podnositeljica
smatra da su osporavane zakonske odredbe u nesuglasnosti s dijelom odredbe
članka 49. stavka 2. Ustava, kojim je zajamčeno da država osigurava svim
poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu.
Prema mišljenju podnositeljice prijedloga, iz sadržaja članka 4. Zakona, slijedi
da su obveznici posebnog poreza na luksuzne proizvode samo one fizičke i pravne
osobe koje »istovremeno proizvode, uvoze i trguju« s luksuznim proizvodima, a da
osobe koje samo trguju luksuznim proizvodima nisu obveznici spomenutog poreza.
Takvim kumulativnim propisivanjem, kako se u prijedlogu nadalje navodi, obrtnici
koji su ujedno i proizvođači i trgovci dovedeni su u neravnopravan položaj u
odnosu na osobe koje su samo trgovci, jer je prodajna cijena proizvoda obrtnika,
temeljem članka 6. Zakona, uvećana za 30% u odnosu na prodajnu cijenu uvezenih
proizvoda.
Podnositeljica zaključno predlaže poništenje članka 4. Zakona.
3. Temeljem članka 25. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske
(»Narodne novine«, broj 49/02 - pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni
zakon), prijedlog je dostavljen Ministarstvu financija.
Ministarstvo financija u dostavljenom očitovanju u cijelosti je opovrglo navode
prijedloga. Prema tumačenju Ministarstva, iz osporavane zakonske odredbe
nedvojbeno proizlazi da je riječ o različitim osobama poreznih obveznika, od
kojih su jedni proizvođači, a drugi uvoznici proizvoda, time da su i proizvođač
i uvoznik obvezni obračunati posebni porez u trenutku isporuke proizvoda kupcu.
Prijedlog nije osnovan.
4. Razmatrajući osnovanost podnositeljičinih razloga, Ustavni sud je polazio od
zakonske definicije poreznog obveznika iz članka 4. Zakona.
Člankom 4. stavkom 1. Zakona određen je porezni obveznik posebnog poreza na
luksuzne proizvode, koji su pojedinačno navedeni u članku 2. Zakona. To je
pravna i fizička osoba, koja je proizvođač i uvoznik tih proizvoda.
Prema odredbama članka 4. stavcima 2. i 3. Zakona, proizvođačem iz stavka 1.
članka 4. Zakona smatra se pravna i fizička osoba koja proizvodi, odnosno
izrađuje proizvode, a uvoznikom se smatra osoba za čiji se račun proizvodi
uvoze.
5. Nastanak porezne obveze uređen je člankom 9. Zakona. Tim zakonskim odredbama
propisano je da obveza obračunavanja posebnog poreza na promet luksuznih
proizvoda nastaje u trenutku isporuke proizvoda kupcu, zatim za uvezene
proizvode (uključujući i uvoz preko carinskog skladišta) također u trenutku
isporuke proizvoda kupcu, potom u trenutku uzimanja proizvoda za vlastitu
krajnju potrošnju, te u trenutku utvrđivanja manjka.
Članak 8. Pravilnika o posebnom porezu na luksuzne proizvode (»Narodne novine«,
broj 112/99 i 119/01) u potpunosti je preuzeo sadržaj članka 9. Zakona. U stavku
1. točki 2. spomenutog podzakonskog članka dodatno je propisano kako obveza
obračunavanja posebnog poreza na promet luksuznih proizvoda, kada uvoz obavljaju
fizičke osobe za vlastite potrebe, nastaje s danom kada je nastala obveza
plaćanja carine.
6. Prosuđujući suglasnost članka 4. Zakona s odredbom članka 49. stavka 2.
Ustava, Ustavni sud je utvrdio da navodi prijedloga ovu suglasnost nisu doveli u
sumnju. Poduzetnička sloboda, koja je temelj gospodarskog ustroja Republike
Hrvatske, osporavanim zakonskim odredbama nije ugrožena, niti su tim odredbama
poduzetnici dovedeni u nejednak položaj na tržištu.
Imajući u vidu utvrđenja iz točaka 4. i 5. ovog obrazloženja, posebno Zakonom
propisanih definicija proizvođača i uvoznika, kao i trenutka nastanka porezne
obveze, Sud ocjenjuje da je u ovom slučaju riječ o različitim poreznim
obveznicima. To će biti pravna ili fizička osoba koja je proizvođač (koji
istovremeno može biti i uvoznik), odnosno pravna ili fizička osoba koja je
uvoznik za čiji se račun proizvodi uvoze (za vlastite potrebe ili daljnju
prodaju).
Za sve poduzetnike koji se bave proizvodnjom i prodajom luksuznih proizvoda na
carinskom području Republike Hrvatske ili uvozom tih proizvoda na to područje,
Zakonom su propisani jednaki uvjeti plaćanja posebnog poreza na luksuzne
proizvode.
Proizvođač i uvoznik (koji mogu, ali ne moraju ujedno biti ista osoba) dužni su
obračunati poseban porez na promet luksuznih proizvoda u trenutku isporuke
proizvoda kupcu.
7. Ustavni sud ne nalazi postojanje nejednakosti na koju podnositeljica
prijedloga ukazuje, jer obveza obračunavanja poreza nastaje odvojeno, i za
proizvođača i za uvoznika, i to u izrijekom određenom trenutku, odnosno prilikom
konačne isporuke proizvoda.
8. Zbog ocjene Suda da prijedlog podnositeljice za pokretanje postupka za ocjenu
ustavnosti osporavanih zakonskih odredbi nije osnovan, temeljem odredbe 43.
stavka 1. Ustavnog zakona riješeno je kao u izreci.
Točka II. izreke rješenja temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
Broj: U-I-1920/2001
Zagreb, 6. lipnja 2002.
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Predsjednik
dr. sc. Smiljko Sokol, v. r.
|