POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 


Klikni za pregled priloga

NOVI PREGLED PROPISA

Ugovori

Banke

Biljno zdravstvo

Zdravstveno osiguranje

Državne potpore

Državni službenici

Elektronička isprava

Elektronička trgovina

Elektronički mediji

Financijsko osiguranje

Gradnja

Hrana

Informacijska sigurnost

Investicijski fondovi

Izmjera i katastar

Kazneni postupak

Kazneni zakon

Kemikalije

Kreditne unije

Kvaliteta zdravstvene zaštite

Lijekovi

Nasljeđivanje

Obavljanje djelatnosti

Obiteljski zakon

Obrazovanje odraslih

Obrt

Obvezni odnosi (ZOO)

Obvezno zdravstveno osiguranje

Opći upravni postupak

Oružje

Osiguranje

Osiguranje u prometu

Ovrha - Ovršni zakon

Parnični postupak

Primjeri ugovora

Porez na dobit

Porez na dohodak

Porez na kavu

Posredovanje u prometu nekretnina

Poticanje ulaganja

Predmeti opće uporabe

Prekršajni zakon

Prijevoz - linijski

Prijevoz opasnih tvari

Prostorno uređenje i gradnja

Rad - Zakon o radu

Računovodstvo

Revizija

Stranci

Sudovi

Šport

Šume

Tajnost podataka

Trgovačka društva

Udomiteljstvo

Udžbenici za školu

Ugostiteljska djelatnost

Umirovljenički fond

Usluge u turizmu

Veterinarstvo

Volonterstvo

Zabrane u zakonima

Zakon o leasingu

Zaštita bilja

Zakon o radu

Zaštita na radu

Zaštita okoliša

Zaštita potrošača

Zaštita prirode

Zaštita pučanstva

Zaštita životinja

Javna nabava

NOVI PREGLED PROPISA



SEARCH

PRETRAŽIVANJE
svih objavljenih tekstova


Pregled svih usluga za poduzetnike



IZRADA WEB STRANICA

Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...

>> Link na ponudu za izradu web stranica >>

Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.

Link - Kontakt informacije

Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!




Ažurirano: 23. 11. 2024.












POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga



ODLUKE USTAVNOG SUDA RH

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 6. lipnja 2002. godine, donio je


RJEŠENJE

I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 4. Zakona o posebnom porezu na luksuzne proizvode (»Narodne novine«, broj 105/99 i 114/01).

II. Ovo rješenje objaviti će se u »Narodnim novinama«.



Obrazloženje


1. Hrvatska obrtnička komora podnijela je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbi članka 4. Zakona o posebnom porezu na luksuzne proizvode (u daljnjem tekstu: Zakon).

Članak 4. Zakona glasi:

»1. Porezni obveznik posebnog poreza na proizvode iz članka 2. ovog Zakona je pravna i fizička osoba - proizvođač i uvoznik tih proizvoda.

2. Proizvođačem iz stavka 1. ovoga članka smatra se pravna i fizička osoba koja proizvodi (izrađuje) proizvode.

3. Uvoznikom iz stavka 1. ovoga članka smatra se osoba za čiji račun se proizvodi uvoze.«

2. Obrazlažući navode prijedloga za ocjenu suglasnosti s Ustavom, podnositeljica smatra da su osporavane zakonske odredbe u nesuglasnosti s dijelom odredbe članka 49. stavka 2. Ustava, kojim je zajamčeno da država osigurava svim poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu.

Prema mišljenju podnositeljice prijedloga, iz sadržaja članka 4. Zakona, slijedi da su obveznici posebnog poreza na luksuzne proizvode samo one fizičke i pravne osobe koje »istovremeno proizvode, uvoze i trguju« s luksuznim proizvodima, a da osobe koje samo trguju luksuznim proizvodima nisu obveznici spomenutog poreza.

Takvim kumulativnim propisivanjem, kako se u prijedlogu nadalje navodi, obrtnici koji su ujedno i proizvođači i trgovci dovedeni su u neravnopravan položaj u odnosu na osobe koje su samo trgovci, jer je prodajna cijena proizvoda obrtnika, temeljem članka 6. Zakona, uvećana za 30% u odnosu na prodajnu cijenu uvezenih proizvoda.

Podnositeljica zaključno predlaže poništenje članka 4. Zakona.

3. Temeljem članka 25. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 - pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), prijedlog je dostavljen Ministarstvu financija.

Ministarstvo financija u dostavljenom očitovanju u cijelosti je opovrglo navode prijedloga. Prema tumačenju Ministarstva, iz osporavane zakonske odredbe nedvojbeno proizlazi da je riječ o različitim osobama poreznih obveznika, od kojih su jedni proizvođači, a drugi uvoznici proizvoda, time da su i proizvođač i uvoznik obvezni obračunati posebni porez u trenutku isporuke proizvoda kupcu.

Prijedlog nije osnovan.

4. Razmatrajući osnovanost podnositeljičinih razloga, Ustavni sud je polazio od zakonske definicije poreznog obveznika iz članka 4. Zakona.

Člankom 4. stavkom 1. Zakona određen je porezni obveznik posebnog poreza na luksuzne proizvode, koji su pojedinačno navedeni u članku 2. Zakona. To je pravna i fizička osoba, koja je proizvođač i uvoznik tih proizvoda.

Prema odredbama članka 4. stavcima 2. i 3. Zakona, proizvođačem iz stavka 1. članka 4. Zakona smatra se pravna i fizička osoba koja proizvodi, odnosno izrađuje proizvode, a uvoznikom se smatra osoba za čiji se račun proizvodi uvoze.

5. Nastanak porezne obveze uređen je člankom 9. Zakona. Tim zakonskim odredbama propisano je da obveza obračunavanja posebnog poreza na promet luksuznih proizvoda nastaje u trenutku isporuke proizvoda kupcu, zatim za uvezene proizvode (uključujući i uvoz preko carinskog skladišta) također u trenutku isporuke proizvoda kupcu, potom u trenutku uzimanja proizvoda za vlastitu krajnju potrošnju, te u trenutku utvrđivanja manjka.

Članak 8. Pravilnika o posebnom porezu na luksuzne proizvode (»Narodne novine«, broj 112/99 i 119/01) u potpunosti je preuzeo sadržaj članka 9. Zakona. U stavku 1. točki 2. spomenutog podzakonskog članka dodatno je propisano kako obveza obračunavanja posebnog poreza na promet luksuznih proizvoda, kada uvoz obavljaju fizičke osobe za vlastite potrebe, nastaje s danom kada je nastala obveza plaćanja carine.

6. Prosuđujući suglasnost članka 4. Zakona s odredbom članka 49. stavka 2. Ustava, Ustavni sud je utvrdio da navodi prijedloga ovu suglasnost nisu doveli u sumnju. Poduzetnička sloboda, koja je temelj gospodarskog ustroja Republike Hrvatske, osporavanim zakonskim odredbama nije ugrožena, niti su tim odredbama poduzetnici dovedeni u nejednak položaj na tržištu.

Imajući u vidu utvrđenja iz točaka 4. i 5. ovog obrazloženja, posebno Zakonom propisanih definicija proizvođača i uvoznika, kao i trenutka nastanka porezne obveze, Sud ocjenjuje da je u ovom slučaju riječ o različitim poreznim obveznicima. To će biti pravna ili fizička osoba koja je proizvođač (koji istovremeno može biti i uvoznik), odnosno pravna ili fizička osoba koja je uvoznik za čiji se račun proizvodi uvoze (za vlastite potrebe ili daljnju prodaju).

Za sve poduzetnike koji se bave proizvodnjom i prodajom luksuznih proizvoda na carinskom području Republike Hrvatske ili uvozom tih proizvoda na to područje, Zakonom su propisani jednaki uvjeti plaćanja posebnog poreza na luksuzne proizvode.

Proizvođač i uvoznik (koji mogu, ali ne moraju ujedno biti ista osoba) dužni su obračunati poseban porez na promet luksuznih proizvoda u trenutku isporuke proizvoda kupcu.

7. Ustavni sud ne nalazi postojanje nejednakosti na koju podnositeljica prijedloga ukazuje, jer obveza obračunavanja poreza nastaje odvojeno, i za proizvođača i za uvoznika, i to u izrijekom određenom trenutku, odnosno prilikom konačne isporuke proizvoda.

8. Zbog ocjene Suda da prijedlog podnositeljice za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti osporavanih zakonskih odredbi nije osnovan, temeljem odredbe 43. stavka 1. Ustavnog zakona riješeno je kao u izreci.

Točka II. izreke rješenja temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.

Broj: U-I-1920/2001
Zagreb, 6. lipnja 2002.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik
dr. sc. Smiljko Sokol, v. r.