|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
PRETRAŽIVANJE svih objavljenih tekstova |
|
IZRADA WEB STRANICA
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.
Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!
Ažurirano: 23. 11. 2024.
|
|
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te
suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Mario Kos, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan
Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Vice
Vukojević i Milan Vuković, odlučujući povodom zahtjeva Vlade Republike Hrvatske
kojim se pokreće postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom drugog
propisa, na sjednici Suda održanoj dana 10. srpnja 2002. godine, donio je
ODLUKU
I. Ukidaju se:
– Odluka o uvođenju doprinosa za financiranje javne rasvjete na području općine
Pakrac, klasa: 002-06/95-01/02, urbroj: 2/62-01/95-01 od 30. siječnja 1995.
godine (»Službeni glasnik Općine Pakrac«, broj 1/95), koju je donijelo Općinsko
vijeće Općine Pakrac,
– Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o uvođenju doprinosa za financiranje
javne rasvjete, klasa: 411-01/01-01/02, urbroj: 2162-01/01-02-04 od 27. veljače
2002. godine (»Službeni glasnik Grada Pakraca«, broj 2/02), koju je donijelo
Gradsko vijeće Grada Pakraca.
II. Ova će se odluka objaviti u »Narodnim novinama« i u »Službenom glasniku
Grada Pakraca«.
Obrazloženje
1. Vlada Republike Hrvatske podnijela je zahtjev za pokretanje postupka za
ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Odluka navedenih pod točkom I. izreke.
Prvoosporenom Odlukom (nastavno: Odluka o uvođenju doprinosa) propisano je, u
bitnome, da će se od 1. siječnja 1995. godine svim potrošačima na području
(tadašnje) općine Pakrac obračunavati i naplaćivati doprinos od 4% na iznos
računa za utrošenu električu energiju, a radi financiranja javne rasvjete na
području općine.
Drugoosporenom Odlukom mijenja se Odluka o uvođenju doprinosa na način da se u
članku 3. te Odluke mijenja stopa doprinosa sa 4% na 6% od dana stupanja na
snagu Odluke.
2. Ured državne uprave u Požeško-slavonskoj županiji, Služba za opću upravu i
imovinskopravne poslove, odlukom klasa: 021-02/02-06/11, urbroj: 2177-08-01-02-2
od 20. ožujka 2002. godine, obustavio je od primjene navedene opće akte,
smatrajući da su u suprotnosti s odredbama Zakona o komunalnom gospodarstvu
(»Narodne novine«, broj 36/95, 109/95, 70/97, 128/99, 57/00, 129/00 i 59/01).
Postupajući na temelju članka 79. stavka 1. i članka 81. stavka 2. Zakona o
lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01 i
10/02), te članka 15. Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i državnih
upravnih organizacija (»Narodne novine«, broj 48/99 i 15/00), odlukom klasa:
023-01/02-01/0168, urbroj: 514-11/02-2-2 od 4. travnja 2002. godine,
Ministarstvo pravosuđa, uprave i lokalne samouprave ocijenilo je osnovanom
navedenu odluku Ureda državne uprave Požeško-slavonske županije, u cijelosti
prihvaćajući u njoj navedene razloge.
Stoga je to Ministarstvo predložilo Vladi Republike Hrvatske da pokrene postupak
za ocjenu ustavnosti i zakonitosti navedenih Odluka pred Ustavnim sudom, što je
i učinjeno zahtjevom Vlade Republike Hrvatske, sukladno odredbi članka 35.
alineje 4. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«,
broj 49/02 - pročišćeni tekst, nastavno: Ustavni zakon), pri čemu se podnositelj
zahtjeva također poziva na odredbe Zakona o komunalnom gospodarstvu, koji ne
pruža uporište za raspisivanje doprinosa za financiranje javne rasvjete. Razloge
neustavnosti podnositelj zahtjeva ne navodi izrijekom, ali su oni razvidni, te
se može zaključiti da se radi o nesuglasju s člankom 5. i člankom 14. stavkom 2.
Ustava.
Zahtjev je osnovan.
3. Na temelju analize podnesenog zahtjeva Vlade Republike Hrvatske, odluka
donesenih u svezi s obustavom osporenih akata od primjene, te mjerodavnih
ustavnih i zakonskih odredaba, Ustavni sud Republike Hrvatske je utvrdio da
osporene Odluke nisu u suglasnosti s odredbama članaka 5. i 14. stavka 2. Ustava
Republike Hrvatske.
Osporene Odluke u suprotnosti su i s odredbama Zakona o komunalnom gospodarstvu,
i to članka 3. stavka 1. točke 13., članka 3. stavka 15., članka 19. stavka 1. i
članka 22. stavka 1., zatim s odredbama Zakona o elektroprivredi (»Narodne
novine«, broj 31/90, 47/90, 61/91, 26/93 i 78/94), i to članka 22. alineje 8.,
te s odredbama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, i to
članka 68. stavka 3.
4. Člankom 5. Ustava propisano je da u Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u
suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom. Pored toga,
propisano je da se je svatko dužan držati Ustava i zakona i poštivati pravni
poredak Republike Hrvatske.
Člankom 14. stavkom 2. Ustava propisano je da su svi pred zakonom jednaki.
U tom smislu građanima pripada pravo na ravnopravan položaj i u odnosu na
financiranje javnih potreba, u što svakako spadaju i troškovi javne rasvjete.
Stoga će jednakost građana biti osigurana samo u slučaju da sve pravne i fizičke
osobe plaćaju isključivo one doprinose na koje ih obvezuje zakon ili na zakonu
utemeljene odluke jedinica lokalne i područne samouprave.
U svezi s tim, članak 3. stavak 1. točka 13. Zakona o komunalnom gospodarstvu
propisuje sljedeće: »Komunalne djelatnosti u smislu ovog Zakona su: (...) 13.
javna rasvjeta.«.
Istom zakonskom odredbom, u stavku 15., propisano je: »Pod javnom rasvjetom
razumijeva se upravljanje i održavanje javne rasvjete i utrošak električne
energije.«.
Članakom 19. stavkom 1. istog Zakona propisan je način financiranja komunalnih
djelatnosti kako slijedi: »Komunalnom naknadom osiguravaju se sredstva za
financiranje obavljanja sljedećih komunalnih djelatnosti: (...) 6. javna
rasvjeta.«.
Člankom 22. stavkom 1. Zakona propisano je: »Građenje objekata i uređaja
komunalne infrastrukture za: (...) 8. javnu rasvjetu, financira se iz: 1.
komunalnih doprinosa, 2. proračuna jedinice lokalne samouprave, 3. donacija, 4.
drugih izvora utvrđenih posebnim propisima.«.
Zakonom o elektroprivredi, člankom 22., propisano je da se Općim uvjetima za
isporuku električne energije definiraju odnosi između isporučitelja i korisnika
električne energije, a ti uvjeti sadrže, pored ostalog, i način obračuna i
naplate za korištenu električnu energiju. Prema Općim uvjetima za isporuku
električne energije (»Narodne novine«, broj 8/91, 61/92, 70/92 i 78/93)
električna energija se potrošačima isporučuje na temelju ugovora između
potrošača i isporučitelja, koji sadrži i odredbe o cijeni električne energije,
odnosno o tarifnim stavovima na temelju kojih se ta cijena utvrđuje.
Konačno, člankom 68. stavkom 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi određene su vrste prihoda jedinica lokalne, odnosno područne
samouprave. Točkom 8. navedene zakonske odredbe propisano je da, pored
taksativno nabrojanih izvora prihoda, te jedinice mogu ostvarivati i druge
prihode utvrđene zakonom.
Prema tome, jedinice lokalne i područne samouprave u prikupljanju prihoda
ograničene su zakonom, pa se uvođenje doprinosa za javnu rasvjetu na način kako
je to učinjeno osporenim Odlukama ukazuje protivnim citiranim ustavnim i
zakonskim odredbama.
5. Zbog toga je, a na temelju odredaba članka 128. alineje 2. Ustava Republike
Hrvatske, te odredaba članka 55. stavaka 1. i 2. Ustavnog zakona, donesena
odluka kao pod točkom I. izreke.
Odluka o objavi (točka II.) izreke temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog
zakona.
Broj: U-II-920/2002
Zagreb, 10. srpnja 2002.
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Predsjednik Suda
dr. sc. Smiljko Sokol, v. r.
|