|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
PRETRAŽIVANJE svih objavljenih tekstova |
|
IZRADA WEB STRANICA
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.
Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!
Ažurirano: 25. 11. 2024.
| |
MINISTARSTVO FINANCIJA
Na temelju članka 64. Zakona o porezu na dohodak (»Narodne novine«, broj 177/04)
i članka 96. stavka 2. Zakona o doprinosima za obvezna osiguranja (»Narodne
novine«, broj 147/02, 175/03 i 177/04) donosim
PRAVILNIK O POREZU NA DOHODAK
- (NN 95/05)
IZDVAJAMO:
IX. UTVRĐIVANJE DRUGOG DOHOTKA
1. Temelji utvrđivanja
Članak 43.
Prema članku 32. stavku 1. Zakona drugi dohodak utvrđuje se kao razlika između
svakog pojedinačnog primitka prema članku 32. stavku 2. odnosno 3. Zakona i
člancima 44. i 45. ovoga Pravilnika, umanjenog za propisane izdatke iz članka
32. stavaka 4. i 5. Zakona i članka 46. ovoga Pravilnika.
2. Primici po osnovi kojih se utvrđuje drugi dohodak
Članak 44.
(1) Primicima po osnovi kojih se utvrđuje drugi dohodak osobito se smatraju
primici iz članka 32. stavka 3. Zakona.
(2) Primicima od kojih se utvrđuje drugi dohodak smatraju se primici članova
predstavničkih i izvršnih tijela državne vlasti i jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave ako se radi o primicima koji se za rad u tim tijelima i
jedinicama ne isplaćuju na temelju posebnih propisa kojima se uređuju prava na
plaću i po osnovi kojih su ti članovi osigurani.
(3) Od primitaka po osnovi rada članova skupština i nadzornih odbora trgovačkih
društava, upravnih odbora, upravnih vijeća i drugih njima odgovarajućih tijela
drugih pravnih osoba, članova povjerenstava i odbora koje imaju ta tijela i
sudaca porotnika koji nemaju svojstvo djelatnika u sudu, utvrđuje se drugi
dohodak prema članku 32. stavku 3. točki 1. Zakona.
(4) Primici po osnovi djelatnosti novinara, umjetnika i športaša smatraju se
primicima od kojih se utvrđuje drugi dohodak pod uvjetima:
1. da se ne radi o primicima od kojih se, prema izboru poreznog obveznika –
novinara, umjetnika, športaša, utvrđuje dohodak od samostalne djelatnosti iz
članka 18. stavka 2. točke 4. Zakona sukladno članku 19. stavku 4. Zakona,
2. da porezni obveznik primitke po osnovi tih djelatnosti ne ostvaruje po osnovi
rada u radnom odnosu u kojem slučaju se ti primici smatraju primicima od
nesamostalnog rada (plaćom) od kojih se utvrđuje dohodak od nesamostalnog rada
prema članku 13. Zakona.
(5) Športašem u smislu Zakona i ovoga Pravilnika, smatra se fizička osoba koja
se priprema i sudjeluje u športskim natjecanjima, a može biti športaš amater ili
športaš profesionalac sukladno posebnom propisu. Drugim osobama u športu, u
smislu Zakona i ovoga Pravilnika, smatraju se fizičke osobe koje sudjeluju u
sustavu natjecanja i športskim priredbama i to: športski treneri, športski suci,
športski delegati, športski povjerenici te druge stručne osobe i službene osobe
prema posebnim propisima.
(6) Primici po osnovi djelatnosti trgovačkih putnika, agenata, akvizitera,
športskih sudaca i delegata i drugih osoba u športu prema stavku 5. ovoga
članka, tumača, prevoditelja, turističkih djelatnika, konzultanata, sudskih
vještaka te drugih sličnih djelatnosti, smatraju se primicima od kojih se
utvrđuje drugi dohodak pod uvjetima da porezni obveznici primitke od tih
djelatnosti ne ostvaruju u radnom odnosu s poslodavcem odnosno isplatiteljem
primitaka (plaće) iz članka 14. Zakona, u kojem slučaju se smatraju primicima od
nesamostalnog rada od kojih se utvrđuje dohodak od nesamostalnog rada prema
članku 13. Zakona ili da se ne radi o primicima po osnovi tih djelatnosti od
kojih se utvrđuje dohodak od samostalne djelatnosti prema člancima 19. do 24.
Zakona.
(7) Primici u naravi iz članka 32. stavka 3. točke 5. Zakona odnosno primici iz
članka 15. ovoga Pravilnika koje davatelji daju fizičkim osobama koje nisu
njihovi radnici u radnom odnosu odnosno osobe koje ostvaruju primitke iz članka
14. Zakona, smatraju se primicima od kojih se utvrđuje drugi dohodak. Vrijednost
primitaka u naravi utvrđuje se prema članku 16. ovoga Pravilnika.
(8) Primici učenika i studenata na redovnom školovanju za rad preko učeničkih i
studentskih udruga prema posebnim propisima iz članka 10. točke 6. Zakona, iznad
propisanog iznosa iz članka 45. stavka 1. točke 2. ovoga Pravilnika, smatraju
se, u dijelu razlike više isplaćenog iznosa, primitkom od kojeg se utvrđuje
drugi dohodak. Ako učenik ili student na redovnom školovanju u tijeku poreznog
razdoblja (kalendarske godine) po osnovi ukupnih isplata za rad preko učeničkih
i studentskih udruga po posebnim propisima, ostvari pojedinačni ili ukupni
primitak umanjen za naknadu za posredovanje, veći od propisanog iznosa iz članka
45. stavka 1. točke 2. ovoga Pravilnika, na razliku primitka iznad propisanog
iznosa utvrđuje se drugi dohodak.
(9) Isplatitelj primitka za rad učenika ili studenta na redovnom školovanju
prema posebnim propisima iz stavka 8. ovoga članka, obvezan je u svojim
evidencijama osigurati podatke o primicima koje isplaćuje učenicima i studentima
te pratiti iznos primitka kojeg je učenik ili student ostvario prije sljedeće
isplate, a u svrhu utvrđivanja iznosa primitka većeg od propisanog iznosa iz
članka 45. stavka 1. točke 2. ovoga Pravilnika, na koji se, prema odredbama
Zakona, plaća predujam poreza na dohodak. Ako je porezni obveznik (učenik ili
student na redovnom školovanju) ostvario primitke po osnovi rada preko dvije ili
više učeničkih i studentskih udruga, obvezan je isplatitelju prije isplate
dostaviti vjerodostojne isprave (preslike) o ostvarenim primicima po toj osnovi
kod drugih isplatitelja odnosno pisanu izjavu o ostvarenim primicima u poreznom
razdoblju po toj osnovi.
(10) Športske stipendije koje se prema posebnim propisima isplaćuju športašima
za njihovo športsko usavršavanje iz članka 10. točke 14. Zakona, iznad
propisanog iznosa iz članka 45. stavka 1. točke 4. ovoga Pravilnika, smatraju
se, u dijelu razlike više isplaćenog iznosa, primitkom od kojeg se utvrđuje
drugi dohodak.
(11) Športskim stipendijama iz stavka 10. ovoga članka smatraju se:
a) olimpijske stipendije koje primaju športaši koji su ispunili odgovarajuću
normu za nastup na Olimpijskim igrama, a koju propisuje pripadajuća međunarodna
športska asocijacija određenog športa za određenu disciplinu koja je uvrštena u
program Olimpijskih igara,
b) stipendije kategoriziranih športaša prema Pravilniku o kategorizaciji
športaša kojeg u skladu s odredbama Zakona o športu donosi Hrvatski olimpijski
odbor,
a koje isplaćuju Hrvatski olimpijski odbor, županijske i gradske športske
zajednice te športski klubovi.
(12) Nagrade za športska ostvarenja prema posebnim propisima iz članka 10. točke
16. Zakona, iznad propisanog iznosa iz članka 45. stavka 1. točke 5. ovoga
Pravilnika, smatraju se, u dijelu razlike više isplaćenog iznosa, primitkom od
kojeg se utvrđuje drugi dohodak.
(13) Nagradama za športska ostvarenja iz stavka 12. ovoga članka smatraju se
nagrade određene prema Pravilniku o kategorizaciji športaša i Pravilniku o
mjerilima za dodjelu nagrada koji donosi nadležno ministarstvo na prijedlog
Hrvatskoga olimpijskog odbora, a koje isplaćuju Hrvatski olimpijski odbor,
športski savezi na razini gradova i županija odnosno nacionalni športski savezi
te športske zajednice u gradovima i županijama i športski klubovi.
(14) Naknade iz članka 10. točke 16. Zakona, koje se isplaćuju športašima
amaterima prema posebnim propisima, iznad propisanog iznosa iz članka 45. stavka
1. točke 6. ovoga Pravilnika, smatraju se, u dijelu razlike više isplaćenog
iznosa, primitkom od kojeg se utvrđuje drugi dohodak.
(15) Primici nerezidenata za obavljanje umjetničke, artističke, zabavne,
športske, književne i likovne djelatnosti te djelatnosti u svezi s tiskom,
radiom i televizijom te zabavnim priredbama, smatraju se primicima od kojih se
utvrđuje drugi dohodak.
(16) Primici po osnovi službenih putovanja iz članka 13. stavka 2. točkama 1.,
2., 5., 13., i 14. ovoga Pravilnika, ako se ne isplaćuju prema članku 10. točki
11. Zakona i članku 7. stavcima 5. i 6. ovoga Pravilnika ili nisu primici od
kojih se utvrđuje dohodak od nesamostalnog rada u skladu s člankom 13. Zakona
ili dohodak od samostalne djelatnosti iz članka 19. Zakona, smatraju se
primicima od kojih se utvrđuje drugi dohodak.
(17) Primicima po osnovi kojih se utvrđuje drugi dohodak smatraju se i primici
od djelatnosti koje porezni obveznik ostvari od fizičke osobe koja ne obavlja
samostalnu djelatnost prema članku 18. Zakona odnosno djelatnost od koje se
dohodak utvrđuje na način propisan za samostalnu djelatnost prema člancima 19.
do 24. Zakona.
(18) Primici koje ostvaruju radnici tuzemnog društva realizacijom prava iz
opcijskog ugovora sklopljenog s povezanim društvom u tuzemstvu ili u inozemstvu,
smatraju se primitkom po osnovi kojega se utvrđuje drugi dohodak.
(19) Ostali posebno nenavedeni primici koje fizičkim osobama isplaćuju ili daju
pravne i fizičke osobe (obveznici poreza na dobit i obveznici poreza na dohodak
koji obavljaju samostalne djelatnosti) i drugi isplatitelji i davatelji, a nisu
primici koji se ne smatraju dohotkom iz članka 9. Zakona, nisu primici na koje
se ne plaća porez na dohodak iz članaka 10. i 11. Zakona i ne smatraju se
primicima određenim po osnovi nesamostalnog rada iz članka 14. Zakona,
samostalne djelatnosti iz članka 18. Zakona, imovine i imovinskih prava iz
članka 27. Zakona, kapitala iz članka 30. Zakona i osiguranja iz članka 31.
Zakona, smatraju se primicima od kojih se utvrđuje drugi dohodak.
3. Neoporezivi iznosi stipendija, nagrada i naknada
Članak 45.
(1) Oporezivim primicima fizičkih osoba koje ostvaruju drugi dohodak iz članka
32. Zakona i članka 44. ovoga Pravilnika, ne smatraju se iznosi što ih isplaćuju
isplatitelji i to:
1. nagrade učenicima za vrijeme praktičnog rada i naukovanja iz članka 10. točke
4. Zakona, do visine 1.600,00 kuna mjesečno,
2. primici po posebnim propisima učenika i studenata na redovnom školovanju za
rad preko učeničkih i studentskih udruga iz članka 10. točke 6. Zakona, do
visine 50.000,00 kuna godišnje,
3. stipendije iz članka 10. točke 12. Zakona, učenicima i studentima za redovno
školovanje na srednjim, višim i visokim školama te fakultetima do visine
1.600,00 kuna mjesečno,
4. športske stipendije prema članku 10. točki 14. Zakona, koje se prema posebnim
propisima isplaćuju športašima za njihovo športsko usavršavanje ukupno do
1.600,00 kuna mjesečno,
5. nagrade za športska ostvarenja iz članka 10. točke 16. Zakona, prema posebnim
propisima do 20.000,00 kuna godišnje,
6. naknade iz članka 10. točke 16. Zakona, koje se isplaćuju športašima
amaterima prema posebnim propisima, do visine 1.600,00 kuna mjesečno.
(2) Ako se u tijeku jednoga mjeseca poreznog razdoblja isplaćuju nagrade
učenicima za vrijeme praktičnog rada i naukovanja iz stavka 1. točke 1. ovoga
članka ili stipendije iz stavka 1. točke 3. ovoga članka ili športske stipendije
iz stavka 1. točke 4. ovoga članka ili naknade športašima iz stavka 1. točke 6.
ovoga članka za više mjeseci istog ili prethodnog poreznog razdoblja, propisani
neoporezivi iznosi priznaju se u ukupnom iznosu kumulativno za broj mjeseci za
koje je nagrada, stipendija, športska stipendija ili naknada trebala biti
isplaćena. Isplatitelji su obvezni u svojim evidencijama osigurati podatke o
isplaćenim primicima i to po osnovi svih navedenih isplata koje obavljaju, a ako
se primici isplaćuju kod dva ili više isplatitelja, porezni obveznik obvezan je
isplatitelju prije isplate dostaviti vjerodostojne isprave o ostvarenim
primicima kod drugih isplatitelja.
(3) Oporezivim primicima ne smatraju se naknade iz članka 13. stavka 2. točaka
1., 2., 3., 4., 5., 13., 14., 15., 16., 17., 18. i 19. ovoga Pravilnika što ih
isplatitelji isplaćuju osobama koje se nakon završenog školovanja nalaze na
obveznom praktičnom radu ili na dobrovoljnoj praksi.
4. Izdaci pri utvrđivanju drugog dohotka
Članak 46.
(1) Izdacima koji se priznaju pri utvrđivanju drugog dohotka iz članka 32.
stavka 1. Zakona smatraju se uplaćeni doprinosi za obvezna osiguranja iz
primitaka, prema posebnim propisima. Izdacima koji se priznaju pri utvrđivanju
drugog dohotka smatraju se i izdaci za uplaćene premije osiguranja iz članka 12.
stavka 9. Zakona, na temelju podnesene godišnje porezne prijave i to nakon
izdataka za uplaćene doprinose za obvezna osiguranja iz primitka.
(2) Pri utvrđivanju drugog dohotka iz članka 32. stavka 1. Zakona izdaci se,
prije izdataka iz stavka 1. ovoga članka, priznaju u visini 30 % ostvarenih
primitaka fizičkim osobama (u izdatke u visini 30 % uključeni su i doprinosi za
obvezna osiguranja koji se plaćaju prema rješenju Porezne uprave) po osnovi:
1. autorskih naknada isplaćenih prema posebnom zakonu kojim se uređuju autorska
i srodna prava uključujući i naknade za isporučeno umjetničko djelo osobama koje
obavljaju umjetničku i kulturnu djelatnost,
2. profesionalnih djelatnosti novinara, umjetnika i športaša koji su osigurani
po toj osnovi i doprinose za obvezna osiguranja plaćaju prema rješenju,
3. primitaka nerezidenata za obavljanje umjetničke, artističke, zabavne,
športske, književne i likovne djelatnosti te djelatnosti u svezi s tiskom,
radiom i televizijom te zabavnim priredbama.
(3) Izdaci iz stavka 2. točaka 1., 2. i 3. ovoga članka međusobno se isključuju.
Izdaci iz stavka 2. točaka 2. i 3. ovoga članka priznaju se po osnovi primitka
ostvarenih od obavljanja djelatnosti športaša, umjetnika i novinara odnosno
primitaka nerezidenata za obavljanje umjetničke, artističke, zabavne, športske,
književne i likovne djelatnosti te djelatnosti u svezi s tiskom, radijom i
televizijom te zabavnim priredbama.
(4) Za priznavanje izdataka iz stavka 2. točke 1. ovoga članka, isplatitelji
primitaka obvezni su posjedovati vjerodostojne isprave (ugovore o autorskom
djelu i drugo) na način i pod uvjetima propisanim posebnim zakonom.
(5) U skladu s člankom 22. Zakona o pravima samostalnih umjetnika i poticanju
kulturnog i umjetničkog stvaralaštva, fizičkim osobama koje ostvaruju autorske
naknade za umjetničko djelo, priznaje se 25 % neoporezivog dijela od ostvarene
naknade za umjetničko djelo. Neoporezivi dio autorske naknade za umjetničko
djelo priznaje se u visini 25 % i osobama koje obavljaju umjetničku djelatnost
prema stavku 2. točki 2. ovoga članka i prema članku 18. stavku 2. točki 4.
Zakona. Umjetničko djelo određuje se potvrdom nadležne strukovne umjetničke
udruge ili ovlaštene agencije da se radi o umjetničkom djelu. Podatke o
strukovnim umjetničkim udrugama i ovlaštenim agencijama daje Ministarstvo
kulture.
(6) Ako športsku stipendiju i nagradu za športska ostvarenja iz članka 44.
stavka 10., 11. i 12. ovoga Pravilnika ostvaruje porezni obveznik – športaš koji
je po osnovi profesionalne djelatnosti športaša osiguran i doprinose za obvezna
osiguranja plaća prema rješenju, te po osnovi ostvarenih primitaka od te
djelatnosti utvrđuje drugi dohodak i predujam poreza na dohodak plaća po
odbitku, prema članku 32. stavku 5. točki 2. Zakona, ima pravo na 30% porezno
priznatog izdatka odnosno iznos isplaćene športske stipendije i/ili nagrade za
športsko ostvarenje, iznad propisanog iznosa, umanjuje se za 30% izdataka.
5. Promjena načina utvrđivanja drugog dohotka
Članak 47.
(1) Porezni obveznik koji obavljanjem djelatnosti ostvaruje primitke od kojih se
utvrđuje drugi dohodak, može na vlastiti zahtjev, prema članku 32. stavku 6.
Zakona, po osnovi tih primitaka utvrđivati dohodak na način propisan člancima
19. do 24. Zakona, pod uvjetom da podnese prijavu u registar poreznih obveznika
iz članka 91. ovoga Pravilnika.
(2) Pisani zahtjev za promjenom načina utvrđivanja dohotka odnosno prijavu u
registar poreznih obveznika iz stavka 1. ovoga članka porezni obveznik obvezan
je podnijeti nadležnoj ispostavi Porezne uprave prema svom
prebivalištu/uobičajenom boravištu u roku od osam (8) dana od dana početka
ostvarivanja primitaka odnosno početka obavljanja djelatnosti ili do kraja
tekuće godine za iduću godinu.
X. UTVRĐIVANJE DOHOTKA OD ZAJEDNIČKE DJELATNOSTI
1. Temelji utvrđivanja
Članak 48.
(1) Dohodak od samostalne djelatnosti ili dohodak od imovine i imovinskih prava
može zajedno ostvarivati i više osoba (supoduzetnici, vlasnici udjela,
suvlasnici, u nastavku teksta: supoduzetnici).
(2) Dohodak od samostalne djelatnosti i dohodak od imovine i imovinskih prava
koji zajednički ostvaruje više osoba oporezuje se prema odredbama članka 34.
Zakona.
(3) Ako više osoba zajedno ostvaruju dohodak, svakoj se oporezuje onaj dio
dohotka koji joj pripada od zajedničke djelatnosti.
(4) Supoduzetnici moraju imenovati nositelja zajedničke djelatnosti, a nositelj
zajedničke djelatnosti obvezan je o tome izvijestiti ispostavu Porezne uprave
nadležnu prema njegovu prebivalištu ili uobičajenom boravištu pri početku
obavljanja zajedničke djelatnosti.
(5) Dohodak od zajedničke samostalne djelatnosti, odnosno zajedničke imovine i
imovinskih prava utvrđuje se kao jedinstveni dohodak i raspoređuje na
supoduzetnike. Svaki supoduzetnik obvezno u svoju poreznu prijavu mora unijeti
utvrđeni udio u dohotku od zajedničke djelatnosti.
(6) Zajednički dohodak iz stavka 5. ovoga članka i njegova raspodjela na
pojedine supoduzetnike utvrđuje se rješenjem.
(7) Rješenje o utvrđenom zajedničkom dohotku koje se donosi na temelju podnesene
prijave dohotka od zajedničke djelatnosti dostavlja se nositelju zajedničke
djelatnosti. O utvrđenom zajedničkom dohotku i njegovoj raspodjeli nositelj
zajedničke djelatnosti obavještava ostale supoduzetnike.
2. Zajednički dohodak
Članak 49.
(1) Dohodak od zajedničke samostalne djelatnosti iz članka 18. Zakona utvrđuje
se u skladu s člancima 19. do 24. Zakona.
(2) Dohodak od zajedničke imovine i imovinskih prava utvrđuje se u skladu s
člankom 27. stavcima 1. do 5. Zakona odnosno u slučaju iz članka 40. stavak 5.
ovoga Pravilnika u skladu s člancima 19. do 24. Zakona.
(3) Ako iznajmljivanje i davanje u zakup zajedničke nekretnine odnosno imovine
podliježe porezu na dodanu vrijednost, zajednički dohodak od imovine i
imovinskih prava utvrđuje se u skladu s člancima 19. do 24. Zakona.
(4) U skladu s odredbama članka 29. stavak 3. Zakona, porezni obveznici koji
iznajmljuju ili daju u zakup nekretnine i pokretnine i dohodak od imovine
utvrđuju na način propisan za samostalnu djelatnost prema člancima 19. do 24.
Zakona, mogu se opredijeliti i za plaćanje poreza na dobit umjesto poreza na
dohodak odnosno obvezni su plaćati porez na dobit umjesto poreza na dohodak pod
uvjetima propisanim Zakonom o porezu na dobit. U slučaju suvlasništva zahtjev za
plaćanje poreza na dobit moraju podnijeti svi suvlasnici zajednički.
(5) Pri utvrđivanju dohotka od zajedničke djelatnosti i zajedničke imovine i
imovinskih prava, odnosi između supoduzetnika i zajedničke djelatnosti uređuju
se prema odredbama stavaka 6., 7., 8. i 9. ovoga članka.
(6) Ako supoduzetnik dobije naknadu za svoj rad u zajedničkoj djelatnosti, ta se
naknada ne oporezuje prema odredbama propisanima za dohodak od nesamostalnog
rada ili drugi dohodak, već primljena naknada povećava njegov udio u dohotku od
zajedničke djelatnosti. Naknade supoduzetnika za ostale djelatnosti u
zajedničkoj djelatnosti povećavaju njegov dohodak od samostalne djelatnosti ako
su tijekom godine iskazane kao poslovni izdaci zajedničke djelatnosti.
(7) Ako supoduzetnik daje uz naknadu (zakupninu, najamninu i slično) na
raspolaganje gospodarsko dobro za obavljanje zajedničke djelatnosti, a naknada
je tijekom godine iskazana kao poslovni izdatak zajedničke djelatnosti,
primljena naknada povećava njegov dohodak od samostalne djelatnosti.
(8) Gospodarsko dobro iz stavka 7. ovoga članka dio je dugotrajne imovine iz
članka 24. Zakona, na koju se primjenjuju odredbe Zakona i ovoga Pravilnika. U
popisu dugotrajne imovine treba navesti podatke o suvlasništvu supoduzetnika.
|