POSLOVNI FORUM POREZI I DRUGE INFORMACIJE

  Upute za narudžbu
  obrasca u EXCELU

 


Porezni obveznik poreza na dohodak
Porezno razdoblje
Prebivalište - Uobičajeno boravište
Rezident
Djelatnosti po osnovi kojih se dohodak utvrđuje i oporezuje
Dohodak od imovine i imovinskih prava
Dohodak od kapitala
Dohodak od nesamostalnog rada
Dohodak od osiguranja
Dohodak od samostalne djelatnosti
Drugi dohodak
Izvori dohotka
Osobni odbitak rezidenta
Primici koji se ne smatraju dohotkom
Primici na koje se ne plaća porez na dohodak
Samostalna djelatnost
Raspodjela osobnog odbitka
Uvećanje osobnog odbitka rezidenta
Uzdržavani članovi uže obitelji
Uzdržavano dijete
Registar poreznih obveznika
Ukupni troškovi ubiranja poreza
Porezni vjesnik
Prava građana


  Upute za narudžbu
  obrasca u EXCELU

 


IZRADA WEB STRANICA

Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...

















POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga
Porezi - Informacije o porezima i poreznoj prijavi - Rječnik


 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što je vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te uspješno prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 



Porez na dohodak utvrđuje se i plaća prema odredbama Zakona o porezu na dohodak. Raspodjela prihoda od poreza na dohodak utvrđuje se posebnim zakonom. Porezni obveznik je fizička osoba koja ostvaruje dohodak. Ako više fizičkih osoba zajednički ostvaruje dohodak, porezni obveznik je svaka fizička osoba zasebno i to za svoj udio u zajednički ostvarenom dohotku. Porezni obveznik je i nasljednik za sve porezne obveze koje proizlaze iz dohotka što ga je ostavitelj ostvario do svoje smrti. Nasljednik je istodobno i porezni obveznik za dohodak koji mu pritječe iz naslijeđenih izvora dohotka. Izvori dohotka su primici ostvareni od nesamostalnog rada, samostalne djelatnosti, imovine i imovinskih prava, kapitala, osiguranja i drugih primitaka. Osnovica poreza na dohodak rezidenta je ukupni iznos dohotka od nesamostalnog rada, dohotka od samostalne djelatnosti, dohotka od imovine i imovinskih prava, dohotka od kapitala, dohotka od osiguranja i drugog dohotka, koji rezident ostvari u tuzemstvu i u inozemstvu (načelo svjetskog dohotka), a umanjen za osobni odbitak. U ponudi: Obrasci za prijavu poreza (Obrasci za sastavljanje porezne prijeve) u Excel formatu spremni za download.
GODIŠNJA POREZNA PRIJAVA POREZA NA DOHODAK

RJEČNIK POJMOVA


Ukupni troškovi ubiranja poreza

Ukupni troškovi ubiranja poreza sastoje se od dva oblika troška: administrativnih troškova i troškova ispunjenja porezne obveze. Administrativni troškovi jesu troškovi koje ima porezna uprava, a koji su vezani uz ubiranje poreza. Troškovi ispunjenja porezne obveze jesu troškovi koje imaju porezni obveznici, tj. poslodavci i pojedinci ne bi li zadovoljili zahtjeve što ih pred njih postavlja porezna uprava.

Valja naglasiti da su porezi povezani s više vrsta troškova. Najočitiji trošak je trošak koji nastaje za pojedinca zato jer se ustupanjem dijela svojeg dohotka poreznoj upravi odrekao dijela kupovne moći. Zatim, tu je gubitak blagostanja vezan uz činjenicu da porezi iskrivljuju ponašanje pojedinaca i poduzeća. Tako porez na dohodak iskrivljuje izbor između rada i dokolice, dok porez na dobra i usluge iskrivljuje obrasce u potrošnji potrošača i proizvodnji proizvođača. Zbog takvih iskrivljenosti u ponašanju uzrokovanih porezima dolazi do neučinkovitosti u alokaciji resursa. Trošak koji tako nastaje naziva se mrtvim teretom oporezivanja ili viškom poreznog tereta. I naposljetku kao treći oblik poreznog troška spominje se trošak ubiranja poreza koji nastaje kao rezultat udovoljavanju zakonskim odredbama poreznog sustava. On se javlja na dvije razine: pri poreznoj upravi i za poreznog obveznika (poduzeće ili pojedinca). U ovoj će natuknici biti govora isključivo o ovoj trećoj vrsti troška, tj. o ukupnom trošku ubiranja poreza, dok se druga dva oblika troška određuju u ostalim natuknicama ovog pojmovnika.

U teoriji se obično govori o prva dva oblika troška i o njihovu utjecaju na ostale ekonomske kategorije. No gotovo uvijek se pretpostavlja da je trošak ubiranja poreza jednak nuli. U posljednje se vrijeme sve češće govori o postojanju trećeg, isto tako značajnog troška vezanog uz poreze, a to je trošak njihova ubiranja. Ukupan trošak ubiranja poreza može se, dakle, razložiti na dvije podskupine: administrativne troškove (administrative cost) i troškove ispunjenja porezne obveze (compliance cost).

Administrativni troškovi vezani su uz troškove koje ima porezna uprava kada ubire poreze. Jedna od osnovnih zadaća porezne uprave jest da u okviru postojećeg poreznog sustava ubere što je moguće veći iznos poreza. Da bi uopće mogla ubrati poreze, porezna uprava mora provoditi čitav niz mjera: donositi upute vezane uz pojedine vrste poreza, putem medija informirati porezne obveznike, odgovarati na pitanja poreznih obveznika, donositi rješenja za razrez poreza, postupati po poreznim žalbama, kažnjavati porezne neplatiše, obrazovati osoblje u poreznim upravama itd. Isto tako u administrativne troškove valja ubrojiti troškove agencije za ubiranje poreza (u Hrvatskoj to čini Zavod za platni promet - skraćeno ZAP), te troškove sudova koji postupaju po pojedinim poreznim predmetima. Da bi te službe mogle obavljati sve ove poslove oko ubiranja poreza moraju imati primjereno tj. kvalificirane i sposobne djelatnike i biti opremljene odgovarajućom računarskom opremom. Podatke o ovakvim troškovima relativno je jednostavno prikupiti jer se oni obično nalaze u proračunima poreznih uprava. Ukupne administrativne troškove ubiranja poreza mnogo je lakše obuhvatiti nego dio koji otpada na neku pojedinu vrstu poreza. Tu poseban problem predstavlja razdioba zajedničkih troškova na dijelove koji pripadaju pojedinoj vrsti poreza.

U posljednje se vrijeme sve više naglašava postojanje potrebe da se osim administrativnih troškova istražuju i troškovi ispunjenja porezne obveze koje imaju porezni obveznici: pojedinci i poduzeća. U troškove koje imaju poduzeća ubrajaju se svi troškovi koje ona imaju kako bi zadovoljila porezne propise. Tako dio zaposlenih mora utrošiti vrijeme u vođenju poreznih knjiga, ispunjavanju poreznih obrazaca, izučavanju poreznih propisa i slično. Čak ako u tim poslovima provode samo trećinu svojeg radnog vremena, oni bi u to vrijeme mogli raditi nešto drugo. Dakle osim izravnog troška javlja se i oportunitetni trošak, a on je zapravo output koji nije proizveden. Tako stvoren trošak kod poduzeća radi potrebe ubiranja poreza postaje dio cijene, pa se prebacuje na potrošača, ili se u obliku snižene dobiti prevaljuje na poduzeće. U obadva slučaja postoji mjerljiv ekonomski trošak ispunjenja porezne obveze.

Pojedinci također imaju određene troškove kako bi zadovoljili porezne obveze koje se pred njih postavljaju. Postoje tri mogućnosti u kojoj se mogu pojaviti ovi troškovi: prva, manje vjerojatna mogućnost jest da pojedinci manje rade zato jer se bave poslovima oko ispunjavanja svoje porezne obveze; druga je, vjerojatnija reakcija pojedinaca, da oni ostaju bez dijela dokolice jer moraju ispunjavati svoju poreznu obvezu; i treće, pojedinci plaćaju profesionalce koji se bave njihovim poreznim obvezama. U svakom slučaju trošak ispunjenja porezne obveze mjeri se na drugačiji način. Ako se smatra da pojedinac zbog poreza manje radi, trošak se mora mjeriti kao nadnica prije poreza puta vrijeme provedeno u izvršavanju porezne obveze. No vjerojatnije je da će pojedinac žrtvovati svoje slobodno vrijeme ne bi li ispunio svoju poreznu obvezu, pa će se tada trošak ispunjenja porezne obveze računati kao ekonomska vrijednost dokolice, tj. kao nadnica poslije oporezivanja puta izgubljeno vrijeme u poreznim poslovima. U trećem slučaju kada pojedinac plaća profesionalca, trošak ispunjenja porezne obveze mjeri se kao plaćeni iznos profesionalnom poreznom savjetniku ili računovođi.

Dok iznosi administrativnih troškova relativno lagano mogu biti razvidni iz proračuna poreznih uprava, troškove ispunjenja porezne obveze za poduzeća i pojedince mnogo je teže obuhvatiti. Istraživači obično pribjegavaju metodi ankete kojom se na temelju upitnika pokušavaju dobiti odgovori na ključna pitanja o tome koliko vremena i resursa porezni obveznici moraju izdvojiti ne bi li udovoljili poreznim propisima. Vjerodostojnost rezultata koji proizlaze iz ankete ovisi o odabiru uzorka na koji se anketa odnosi. Uzorak se obično bira prema strogim statističkim kriterijima.

Istraživanja o visini ukupnih troškova ubiranja poreza u raznim zemljama uvjetovana su mnogim čimbenicima kao što su: primijenjena statistička metoda (posebno veličina uzorka), oblik poreznog sustava, razdoblje na koje se istraživanje odnosi, vrsta poreza koja se istražuje i slično. Zbog toga je teško uspoređivati rezultate istraživanja visine ukupnih troškova ubiranja poreza po pojedinim zemljama. Ipak su istraživanja u nekoliko zemalja pokazala da ukupni troškovi ubiranja poreza nisu beznačajni, te da u velikoj mjeri utječu na gospodarska zbivanja. Tako, primjerice, prosječno u raznim zemljama administrativni troškovi čine oko 1 posto ukupnih prihoda poreza na dohodak, dok troškovi ispunjavanja porezne obveze čine između 4 i 6 posto ukupnih poreznih prihoda. Vođene tom spoznajom porezne uprave u mnogim zemljama prišle su istraživanju visine troškova podmirivanja porezne obveze, te su nastavile trajno pratiti njihovo kretanje.

Iako se obično zanemaruje postojanje ukupnih troškova ubiranja poreza, veoma je važno poznavati njihovu visinu i pratiti njihovo kretanje. Tome je više razloga. Prvo, troškovi ubiranja poreza predstavljaju značajan dio ukupnih troškova u gospodarstvu, pa tako dodatno troškovno opterećuju proizvode i umanjuju konkurentsku sposobnost proizvoda u izvozu. Drugo, troškovi ubiranja poreza to su manji što je porezni sustav jednostavniji, pa se jednostavniji porezni sustav može smatrati i jeftinijim za ubiranje. Treće, omjer administrativnih troškova i troškova ubiranja poreza može ukazati koji je od ta dva troška relativno prevelik i gdje se mogu njihovom preraspodjelom učiniti uštede. Četvrto, često se vezuje veličina porezne evazije s troškovima koje porezni obveznici imaju pri ispunjavanju porezne obveze. Što su veći ti troškovi, to je veća porezna evazija, a što su oni manji, manja je i porezna evazija.

Izvor: Institut za javne financije




RJEČNIK - Povratak na popis    Porezi

POREZI - Naslovna stranica




Opći uvjeti poslovanja

Poslovni Forum d.o.o. pruža pristup do informacija, podataka ili programa ("sadržaja"), smještenim na svojim serverima ili dobavljenih putem interneta.
Korisnik snosi odgovornost za procjene i biti će podležan rizicima koji su vezani sa sadržajem, točnošću ili korisnošću "sadržaja" dobavljivog s Interneta ili računalne mreže Poslovnog Foruma.

Preko Poslovnog Foruma omogućen je pristup do "sadržaja" koji su zaštićeni (eng "copyright, trademark, intelectual property rights"). Korisnik se slaže da će koristiti "sadržaj" sukladno zakonima i propisima kojima je taj "sadržaj" zaštićen od vlasnika "sadržaja". Korisnik se slaže da neće objavljivati ili prenositi "sadržaj" koji je zaštićen na bilo koji način bez pristanka vlasnika "sadržaja".

Poslovni Forum ne može biti odgovoran ni za kakve direktne, slučajne, posljedične, indirektne ili bilo koje druge štete koje su nastale iz pristupa, korištenja ili nemogućnosti korištenja web stranica i servisa ili informacija ili zbog bilo koje greške ili nepotpunosti u sadržaju. Preuzimanje sadržaja i pregledavanje materijala sa servisa Poslovnog Foruma moguće je samo u osobne svrhe i na vlastitu odgovornost.





Ažurirano: 4. 2024.