MARKETING - Knjige Naslovna stranica Web marketing Narudžbenica KONTINENTALNI GOSPODARSKI RESURSI I TURIZAM IZRADA WEB STRANICA Samostalna izrada web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć našeg CMS-a. Moderni dizajni za Vašu web stranice. Korištenje administracije slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija te ostvarite svoju prvu web stranicu u trenu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog... Mobilna responzivnost predstavlja prilagođavanje web stranice svim uređajima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve stranice. SEO optimizacija će omogućiti vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama (poput Google-a) za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci. Dizajn responzivnih web stranica, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
|
e-Marketing
O knjizi... Prikaz knjige e – MARKETING Autor: Prof. dr. sc. Drago Ružić Izdavač: Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2003., 338 str.
Dinamikom razvoja Interneta i marketinških mogućnosti koje pružaju suvremena digitalna tehnologija i Internet omogućene su značajne promjene u tradicijskim marketinškim aktivnostima te je otvoren prostor za razvoj jedne posebne, nove vrste marketinga – digitalnog marketinga. Digitalni marketing svoju aplikaciju nalazi na Internetu i mobilnoj telefoniji; stoga je moguće govoriti o e - marketingu, e - mail marketingu i m - marketingu. Budući da se različite druge poslovne mogućnosti koje pruža Internet već prilično dobro pokrivene raznolikom domaćom literaturom, profesor Ružić obradio je područje marketinga za koje je procijenio da u domaćoj literaturi nije dovoljno obrađen. Knjiga ima osam poglavlja: Pristupna razmatranja (str. 3 – 16) Internet ( str.17 – 56) Elektronički marketing (str. 57 – 94) Kreiranje potrošačkih vrijednosti na Internetu (str. 95 – 108) E – komunikacija (str. 109 -184) E – distribucija (str.185 – 194) Poslovni modeli na Internetu (str.195 – 290) E – marketing u turizmu i ugostiteljstvu (str. 291 – 310) Na kraju knjige dat je mali Internet – pojmovnik (str. 311 – 330) i popis korištene literature (204 bibliografske jedinice: knjiga, radova u časopisima, izvora s Interneta i drugih izvora). U pristupnim razmatranjima autor se bavi elektroničkim okružjem poslovanja gospodarskih subjekata. U ovome se dijelu najprije se razgraničavaju pojmovi, a potom obrađuje i povijest e – poslovanja i e – trgovine. Danas postoji cca 1,3 milijarde korisnika Interneta, u 2004. godini bit će ih 2 milijarde, a do kraja prvog desetljeća u ovom stoljeću više od pola pučanstva Zemlje bit će njegovi korisnici. S tim u svezi je i suvremena ekonomija stalno dobivala nove nazive: information age , information economy i danas networking economy . Na globalnom tržištu koje ima podlogu u sofisticiranoj informatičkoj i mrežnoj tehnologiji pojavljuju se potpuno nove vrste gospodarskih subjekata, koje odlikuje vitalnost, dinamičnost i prilagodljivost poslovnih procesa. To dovodi do potpuno novih pojmova i pojmovnih sustava koji označavaju elemente i procese elektroničkog gospodarstva ( e – business i cyber – economy ). Elektroničko poslovanje u najširem smislu omogućava izgradnju i primjenu poslovnih modela temeljenih na kombinaciji korištenja Interneta, intraneta i aplikacija za grupni rad. Prema kronologiji nastanka i prema širini obuhvata moguće je hijerarhijski poredati tri najvažnija pojma u elektroničkom gospodarstvu: e – business , e – commerce i electronic data interchange (EDI). Međutim, sastavnice e – businessa su: EC ( e – commerce ), BI ( e- business intelligence ), CRM ( customer relationship management ), SCM ( supply chain management ) i ERP ( enterprise resource planning ). Može se reći da je Internet približio ukupnu svjetsku ekonomiju stanju savršene konkurencije (str. 13). I dok tradicijska elektronička trgovina vidi mrežu kao sredstvo za razmjenu podataka, za Internet elektroničku trgovinu mreža je tržište. Drugo se poglavlje bavi Internetom: njegovim pojmovnim određenjem, njegovom poviješću nastanka, Internet – servisima ( World Wide Web, e – mail, mailing lists, FTP, Usnet, IRC, Internet telefoniranje) te mobilnim Internetom. Informacijske tehnologije su iz temelja promijenile prirodu marketinga. No, promjene u informacijskoj tehnologiji istodobno su i prijeteće i one koje potiču sposobnosti gospodarskog subjekta da razvije dugoročne odnose sa svojim kupcima ( marketing relationship ). Internet omogućuje kupcu izravan kontakt s poslovnim subjektom u bilo koje doba dana i noći, s bilo koje lokacije, kako bi kupac mogao prikupiti željene informacije i obaviti kupnju. U svakome slučaju, utjecaji informatičkih tehnologija vidljivi su na tradicijskim metodama marketinga, ali je također moguće govoriti i o potpuno novoj vrsti marketinga – elektroničkom marketingu.Elektronički poslovni sustavi podupiru brojne promjene marketinškog sustava (standardizirani proizvodi, niže cijene zbog većeg pritiska konkurencije, kraći kanali distribucije, nelinearna promocija, elektronički transfer dobara, informacijski upravljački sustavi u bazama podataka i sl.) i unapređuju poboljšanje odnosa omogućujući poslovnim subjektima da se fokusiraju na svoje kupce na individualiziranom globalnom tržištu. U e –marketingu koriste se različite tehnike, koje se najviše odnose na promociju i oglašavanje : viral marketing, affiliate marketing, permission marketing, referal marketing, one-to-one marketing, e –mail marketing, frequency marketing, real- time marketing. No, suvremena informacijska i komunikacijska tehnologija primjenjuju se i u ostvarivanju drugih najvažnijih funkcija marketinga: u obavještavanju o tržištima i u općem poslovnom obavještavanju, u istraživanju tržišta, u razvojnoj politici proizvoda, u politici prodaje proizvoda i usluga, u distribuciji (e – distribucija). Za menadžere iz područja trgovine posebno je zanimljivo poglavlje 7 – Poslovni modeli na Internetu, koje je i dominantno (95 stranica). Tu je autor obradio elektroničku trgovini općenito, te posebno B2B – trgovinu, B2C – trgovinu i C2C – trgovinu. Ovdje je od osobitog značenja obrada elektroničke trgovine na malo B2C (kod koje je značajna prodaja putem elektroničkog kataloga), C2C (kod koje je sami potrošači prodaju robu drugim korisnicima – najvećim dijelom su to elektroničke aukcije) i m – commerce (mobilna trgovina). Dakle, u cyberspaceu postoje različiti tipovi prodavatelja: proizvođači koji prodaju vlastite proizvode, tradicijski trgovci koji prodaju i putem elektroničke trgovine, specijalizirane virtualne prodavaonice, virtualni trgovinski centri i robne kuće, on line aukcije. Budući da Internet – prodavaonica ne postoji u fizičkom već u virtualnom svijetu, od osobitog značaja za elektroničku trgovinu je njezina tehnološka infrastruktura. Ona postoji u obliku datoteka na Web- poslužitelju; stoga su od najvećeg značenja sigurnost, pouzdanost i brzina rada poslužitelja. Stoga poslužitelj zahtijeva snažna računala (hardvere), posebni softver, stalnu vezu s Internetom i stručno osoblje za održavanje. No, osim toga od posebnog značenja za elektroničku trgovinu su i inteligentni pomoćni alati (zapravo alati za pretraživanje s ugrađenom umjetnom inteligencijom). U posebnom potpoglavlju autor je obradio izvršavanje kupoprodajnoga posla u elektroničkoj trgovini i dao primjer procedure kupovine na Amazon – Com-u. Nadalje, analizirao je prednosti elektroničke trgovine, poteškoće u elektroničkoj trgovini, sigurnost i privatnost elektroničke trgovine, plaćanje u elektroničkoj trgovini, elektroničku trgovinu u Hrvatskoj, sklapanje ugovora putem Interneta, budućnost elektroničke trgovine. Vezano uz elektroničku trgovinu autor je posebno obradio i druge uslužne modee na Internetu: e – learning i e – bankarstvo. U posljednjem je poglavlju autor obradio e –marketing u trgovini i ugostiteljstvu: rezervacijske sustave na Internetu i destinacijske turističke siteove u Hrvatskoj. Knjiga «E – marketing» dr. Drage Ružića može poslužiti širokom krugu čitetelja da steknu temeljna znanja iz funkcioniranja suvremenih informacijskih sustava u sferi marketinga. Prije svega su to studenti poslovne ekonomije na dodiplomskim i postdiplomskim studijima, a osim toga i marketinški stručnjaci iz prakse, kojima je autor na jednome mjestu objasnio niz pojmova i temeljne probleme u funkcioniranju marketinga putem Interneta. Ova je knjiga rezultat autorovih višegodišnjih istraživanja i, zapravo, nastavak njegove knjige «Marketinške mogućnosti Interneta» koja je u izdanju Ekonomskog fakulteta iz Osijeka izašla početkom 2000. godine. Knjigu su recenzirali prof. dr. sc. Marcel Meler s Ekonomskog fakulteta iz Osijeka, te prof. dr. sc. Tihomir Vranešević i prof. dr..sc. Darko Tipurić.s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Naručite knjigu >>>>>
Internet marketing
|