POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 


Klikni za pregled priloga

NOVI PREGLED PROPISA

Ugovori

Banke

Biljno zdravstvo

Zdravstveno osiguranje

Državne potpore

Državni službenici

Elektronička isprava

Elektronička trgovina

Elektronički mediji

Financijsko osiguranje

Gradnja

Hrana

Informacijska sigurnost

Investicijski fondovi

Izmjera i katastar

Kazneni postupak

Kazneni zakon

Kemikalije

Kreditne unije

Kvaliteta zdravstvene zaštite

Lijekovi

Nasljeđivanje

Obavljanje djelatnosti

Obiteljski zakon

Obrazovanje odraslih

Obrt

Obvezni odnosi (ZOO)

Obvezno zdravstveno osiguranje

Opći upravni postupak

Oružje

Osiguranje

Osiguranje u prometu

Ovrha - Ovršni zakon

Parnični postupak

Primjeri ugovora

Porez na dobit

Porez na dohodak

Porez na kavu

Posredovanje u prometu nekretnina

Poticanje ulaganja

Predmeti opće uporabe

Prekršajni zakon

Prijevoz - linijski

Prijevoz opasnih tvari

Prostorno uređenje i gradnja

Rad - Zakon o radu

Računovodstvo

Revizija

Stranci

Sudovi

Šport

Šume

Tajnost podataka

Trgovačka društva

Udomiteljstvo

Udžbenici za školu

Ugostiteljska djelatnost

Umirovljenički fond

Usluge u turizmu

Veterinarstvo

Volonterstvo

Zabrane u zakonima

Zakon o leasingu

Zaštita bilja

Zakon o radu

Zaštita na radu

Zaštita okoliša

Zaštita potrošača

Zaštita prirode

Zaštita pučanstva

Zaštita životinja

Javna nabava

NOVI PREGLED PROPISA



SEARCH

PRETRAŽIVANJE
svih objavljenih tekstova


Pregled svih usluga za poduzetnike



IZRADA WEB STRANICA

Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...

>> Link na ponudu za izradu web stranica >>

Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.

Link - Kontakt informacije

Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!




Ažurirano: 26. 12. 2024.












POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga



PREGLED ZAKONA IZ PODRUČJA ZAŠTITE OKOLIŠA I PRIRODE


VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 26. stavka 1., članka 27. stavka 6. i članka 29. stavka 3. Zakona o zaštiti okoliša ("Narodne novine", broj 82/94) Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 27. ožujka 1997. godine donijela

UREDBU
O PROCJENI UTJECAJA NA OKOLIŠ


(NN 34/97)



I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom Uredbom određuju se zahvati za koje je potrebna procjena utjecaja na okoliš, sadržaj studije o utjecaju na okoliš, komisija za ocjenu utjecaja zahvata na okoliš, sudjelovanje javnosti, zaključak komisije i druga pitanja o procjeni utjecaja na okoliš.

Članak 2.

U ovoj Uredbi u uporabi su pojmovi sa sljedećim značenjem:

- nositelj zahvata je pravna ili fizička osoba koja namjerava ostvariti određeni zahvat te je podnijela zahtjev za provedbu postupka procjene utjecanja na okoliš;

- lokacija zahvata je prostor na kojem se namjerava ostvariti zahvat;

- područje utjecaja zahvata je prostor na kojem se predviđa rasprostiranje utjecaja zahvata na okoliš;

- procjena utjecaja na okoliš je postupak ocjenjivanja prihvatljivosti namjeravanog zahvata s obzirom na okoliš i određivanje potrebnih mjera zaštite okoliša.

II. ZAHVATI ZA KOJE JE POTREBNA PROCJENA UTJECAJA NA OKOLIŠ

Članak 3.

Procjena utjecaja na okoliš potrebna je za zahvate određene u Popisu zahvata koji, tiskan uz ovu Uredbu, čini njezin sastavni dio.

Procjena utjecaja na okoliš potrebna je i za rekonstrukciju zahvata iz stavka 1. ovoga članka:

- ako procjena utjecaja na okoliš nije bila provedena;

- ako se za 30 posto ili više povećava njihova površina, veličina, proizvodnja i/ili snaga, mijenja tehnološki postupak, proizvodni program ili pogonski energent;

- ako se zbroj svih rekonstrukcija u zadnjih 5 godina, izražen u postocima, isti ili veći od rekonstrukcije iz podstavka 2. ovoga stavka.

Procjena utjecaja na okoliš potrebna je i za uklanjanje ili prestanak rada zahvata iz stavka 1. ovoga članka.


III. SADRŽAJ STUDIJE O UTJECAJU NA OKOLIŠ

Članak 4.

Stručna podloga za procjenu utjecaja na okoliš je studija o utjecaju na okoliš (u daljnjem tekstu: studija).

Studija mora vrednovati utjecaj zahvata na okoliš na temelju čimbenika koji, ovisno o vrsti zahvata i obilježjima okoliša, uvjetuju rasprostiranje, jačinu i trajanje utjecaja, kao što su meteorološki, klimatološki, hidrološki, hidrogeološki, geološki, geotehnički, seizmološki, pedološki, bioekološki, krajobrazni, sociološki, ruralni, urbani, prometni i dr.

Članak 5.

Studija sadrži sljedeća poglavlja:

A. Opis zahvata i lokacije

1. svrha poduzimanja ili građenja zahvata,

2. podaci iz dokumenata prostornog uređenja,

3. opis okoliša lokacije i područja utjecaja zahvata,

4. opis zahvata.

B. Vrednovanje prihvatljivosti zahvata

1. pregled mogućih utjecaja zahvata i njegovih varijantnih rješenja na okoliš tijekom poduzimanja ili građenja, tijekom korištenja i nakon prestanka korištenja uključujući i ekološku nesreću, i rizik njezina nastanka,

2. prijedlog najprikladnije varijante zahvata u pogledu utjecaja na okoliš s obrazloženjem,

3. prijedlog mjera zaštite okoliša tijekom poduzimanja ili građenja, korištenja i nakon prestanka korištenja zahvata, uključujući prijedlog mjera za sprečavanje i ublažavanje posljedica mogućih ekoloških nesreća.

C. Zaključak studije (u sažetom obliku)

1. obrazloženje najprikladnije varijante zahvata,

2. prikaz utjecaja odabrane varijante zahvata na okoliš,

3. mjere zaštite okoliša tijekom poduzimanja ili građenja, korištenja i nakon prestanka korištenja zahvata, uključujući mjere za sprečavanje i ublažavanje posljedica mogućih ekoloških nesreća,

4. po potrebi, program praćenja stanja okoliša tijekom poduzimanja ili građenja, korištenja i nakon prestanka korištenja zahvata s obrazloženjem.

D. Sažetak studije za javni uvid (razumljiv široj javnosti)

E. Izvori podataka

- dokumenti prostornog uređenja i zaštite okoliša, drugi planski dokumenti, propisi, statistički pregledi, stručni i znanstveni radovi i dr.

Članak 6.

Ako lokacija zahvata nije određena ili nije pobliže određena dokumentima prostornog uređenja, studija se izrađuje u dva dijela, kao prethodna i konačna studija.

Prethodna studija mora ocijeniti prihvatljivost predložene lokacije zahvata.

Konačna studija izrađuje se na temelju prihvaćene prethodne studije.

Članak 7.

Prethodna studija sadrži sljedeća poglavlja:

A. Opis zahvata

1. svrha poduzimanja ili građenja namjeravanog zahvata,

2. opis zahvata.

B. Vrednovanje prihvatljivosti lokacije zahvata

1. pregled mogućih lokacija i područja utjecaja zahvata,

2. usporedba utjecaja na okoliš za sve razmatrane lokacije tijekom poduzimanja ili građenja, korištenja i nakon prestanka korištenja zahvata,

3. usporedba okvirnih troškova realizacije zahvata na različitim lokacijama,

4. prijedlog lokacije za realizaciju namjeravanog zahvata.

C. Zaključak studije

1. obrazloženje razloga za izbor najprikladnije lokacije zahvata,

2. pregled dodatnih podataka potrebnih za izradu konačne studije.

D. Sažetak studije za javni uvid (razumljiv široj javnosti)

E. Izvori podataka

- dokumenti prostornog uređenja i zaštite okoliša, drugi planski dokumenti, propisi, statistički pregledi, stručni i znanstveni radovi i dr.

Članak 8.

Konačna studija sadrži sljedeća poglavlja:

A. Zaključak komisije donesen temeljem prethodne studije

B, C, D i E

- sadržaj propisan u poglavljima B, C, D i E članka 5. ove Uredbe.

Članak 9.

Za rekonstrukciju, uklanjanje ili prestanak rada zahvata iz članka 3. stavka 2. podstavka 2. i 3. i stavka 3. ove Uredbe, može se na zahtjev nositelja zahvata odobriti izrada studije smanjenog sadržaja.

Državna uprava za zaštitu okoliša odobrava izradu studije iz stavka 1. ovoga članka i određuje njezin sadržaj.

Nositelj zahvata dužan je obrazložiti razloge zbog kojih zahtijeva izradu studije iz stavka 1. ovoga članka i predložiti njezin sadržaj.

Članak 10.

Zahtjev za provođenje procjene utjecaja na okoliš za zahvate iz članka 3. ove Uredbe podnosi se Državnoj upravi za zaštitu okoliša. Uz zahtjev prilaže se i odgovarajuća studija.


IV. KOMISIJA ZA OCJENU UTJECAJA ZAHVATA NA OKOLIŠ

Članak 11.

Utjecaj zahvata na okoliš i njegovu prihvatljivost ocjenjuje Komisija za ocjenu utjecaja zahvata na okoliš (u daljnjem tekstu: Komisija) koju imenuje Vlada Republike Hrvatske.

Broj i sastav članova Komisije određuje se ovisno o utjecaju zahvata na okoliš i o obilježjima okoliša na području utjecaja zahvata.

Odlukom o imenovanju članova Komisije imenuje se i predsjednik i tajnik Komisije.

Članak 12.

Komisija ima najmanje pet članova koji se imenuju na prijedlog:

- tijela državne uprave koja na osnovi posebnih zakona daju suglasnost, uvjete ili mišljenja u vezi sa zaštitom okoliša,

- predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave na području utjecaja zahvata.

U Komisiju se imenuju i stručnjaci i/ili znanstvenici na prijedlog Državne uprave za zaštitu okoliša.

Član Komisije ne može biti osoba koja je sudjelovala u izradi studije.

Članak 13.

Prvu sjednicu Komisije saziva Državna uprava za zaštitu okoliša najkasnije 15 dana od dana imenovanja Komisije. Uz poziv za prvu sjednicu Komisije dostavlja se studija.

Članak 14.

Komisija radi na sjednicama. Članovi Komisije na prvoj sjednici biraju zamjenika predsjednika Komisije.

Komisija donosi pravovaljane odluke ako je sjednici prisutna natpolovična većina svih članova Komisije. Komisija donosi odluke većinom glasova svih članova.

Izrađivač studije i nositelj zahvata sudjeluju u radu Komisije bez prava odlučivanja.

Članak 15.

O radu Komisije vodi se zapisnik koji sadrži sve bitne podatke o radu Komisije.

Predsjednik Komisije po potrebi će osigurati da se sjednica snima.

Zapisnik Komisije potpisuje predsjednik Komisije, odnosno njegov zamjenik kada ga zamjenjuje.

Zapisnik Komisije potpisuje i tajnik Komisije.

Članak 16.

Na prvoj sjednici Komisija ocjenjuje cjelovitost i stručnu utemeljenost studije.

Kad Komisija ocijeni da studija sadrži sve elemente bitne za donošenje ocjene o prihvatljivosti zahvata, donosi odluku o stavljanju studije na javni uvid. Komisija istodobno na temelju područja utjecaja zahvata utvrđuje jedinice lokalne samouprave na čijem području treba provesti javni uvid, način provedbe i vrijeme trajanja javnog uvida.


Članak 17.

Nositelj zahvata na zahtjev Komisije osigurava:

- dopunska obrazloženja odnosno izmjenu i/ili dopunu studije,

- dodatna stručna mišljenja potrebna za ocjenu utjecaja na okoliš,

- stručnu pomoć izrađivača studije u radu Komisije.

Ako nositelj zahvata u roku koji odredi Komisija ne postupi po stavku 1. ovoga članka, Komisija će predložiti uskratu odobrenja zahvata.

Članak 18.

Nositelj zahvata osigurava troškove rada Komisije i naknade članovima Komisije. Ta sredstva uplaćuju se Državnoj upravi za zaštitu okoliša.

Ravnatelj Državne uprave za zaštitu okoliša utvrđuje nastale troškove i određuje naknadu iz stavka 1. ovoga članka.


V. SUDJELOVANJE JAVNOSTI

Članak 19.

Studija se stavlja na javni uvid koji traje najmanje 15, a najviše 60 dana.

Javni uvid mora započeti najkasnije 30 dana nakon što je tijelo koje koordinira javni uvid zaprimilo odluku Komisije iz članka 16. ove Uredbe i dokumentaciju potrebnu za provedbu javnog uvida.

Dokumentacija potrebna za provedbu javnog uvida je cjelokupna dokumentacija studije i dovoljan broj sažetaka studije.

Članak 20.

Obavijest o javnom uvidu objavljuje se obvezno u dnevnom tisku i službenom glasilu jedinice lokalne samouprave na području na kojem se provodi javni uvid, a može se objaviti i u drugim sredstvima javnog priopćavanja, i to najkasnije 8 dana prije početka javnog uvida.

Obavijest o javnom uvidu sadrži:

- odluku Komisije iz članka 16. ove Uredbe,

- mjesto i vrijeme javnog uvida,

- rok i adresu za dostavu pisanih mišljenja, prijedloga i primjedbi.

Objavu obavijesti o javnom uvidu osigurava tijelo koje koordinira javni uvid, a troškove objave obavijesti o javnom uvidu snosi nositelj zahvata.

Članak 21.

Javni uvid provodi tijelo određeno statutom ili odlukom poglavarstva jedinice lokalne samouprave.

Provedbu javnog uvida koordinira upravno tijelo nadležno za poslove zaštite okoliša Grada Zagreba ili županije na čijem je području predviđena lokacija zahvata.

Tijelo koje koordinira provedbu javnog uvida dostavlja Komisiji mišljenja, prijedloge i primjedbe s javnog uvida najkasnije 8 dana od isteka roka za dostavu pisanih mišljenja, prijedloga i primjedbi.


VI. ZAKLJUČAK KOMISIJE

Članak 22.

Nakon provedenog vrednovanja prihvatljivosti zahvata Komisija donosi zaključak.

Zaključak se donosi javnim glasovanjem i valjan je ako za njega glasuje većina članova Komisije.

Članovi komisije potpisom zaključka potvrđuju svoju suglasnost. Član Komisije koji se ne slaže sa zaključkom dužan je pisano obrazložiti razloge svojega neslaganja.

Komisija donosi zaključak najkasnije 30 dana od dana primitka dokumentacije s javnog uvida, s tim da se ovaj zaključak donosi najkasnije 6 mjeseci od prve sjednice Komisije.

Članak 23.

Zaključak Komisije sadrži sastojke propisane u članku 5. poglavlju C, u članku 7. poglavlju C ako se radi o prethodnoj studiji, ili odgovarajuće sastojke ako se radi o studiji smanjenog sadržaja.

Zaključku se prilažu odgovori i obrazloženja Komisije na neprihvaćena mišljenja, prijedloge i primjedbe s javnog uvida.

Članak 24.

Zaključak donesen temeljem prethodne studije dostavlja se i tijelu nadležnom za prostorno uređenje.

Članak 25.

Komisija odmah nakon donošenja zaključka, zaključak i cjelokupnu dokumentaciju dostavlja Državnoj upravi za zaštitu okoliša.

Državna uprava za zaštitu okoliša donosi rješenje kojim se daje ili uskraćuje odobrenje za namjeravani zahvat u roku od 30 dana od dana primitka zaključka i cjelokupne dokumentacije iz stavka 1. ovoga članka.


VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 26.

Studija izrađena prema Pravilniku o izradi studije o utjecaju na okolinu ("Narodne novine", br. 31/84 i 14/90) može se koristiti kao stručna podloga za rad Komisije još 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ove Uredbe.

Ako postupak ocjenjivanja studije temeljem Pravilnika iz stavka 1. ovoga članka nije dovršen do dana stupanja na snagu ove Uredbe, procjena utjecaja na okoliš dovršit će se prema odredbama ove Uredbe.

Ako je u tijeku javna rasprava ili je provedena javna rasprava temeljem Pravilnika iz stavka 1. ovoga članka do stupanja na snagu ove Uredbe, komisija može donijeti konačnu ocjenu studije u skladu s tim Pravilnikom.

Članak 27.

Odredbe ove Uredbe primjenjuju se i na provedbu procjene utjecaja na okoliš za zahvate određene prostornim planom županije ili prostornim planom Grada Zagreba, odnosno odlukom županijskog poglavarstva ili poglavarstva Grada Zagreba.

Članak 28.

Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Pravilnik o izradi studije o utjecaju na okolinu ("Narodne novine", br. 31/84 i 14/90).

Članak 29.

Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".

Klasa: 351-01/97-03/01
Urbroj: 5030116-97-1
Zagreb, 27. ožujka 1997.

 




Uz Uredbu o procjeni utjecaja na okoliš, objavljenoj u "Narodnim novinama", broj 34 od 2. travnja 1997. godine, greškom nije objavljen prilog - Popis zahvata iz članka 3. stavak 1. Uredbe, pa se uz naprijed citiranu Uredbu objavljuje POPIS ZAHVATA.

Urbroj: 50501-97-315    Zagreb, 7. travnja 1997.    Glavni i odgovorni urednik; Marijan Prus, v. r.


POPIS ZAHVATA

(NN 37/97)



I. PROMETNE GRAĐEVINE*:

1.1. Cestovne građevine s pripadajućim objektima i uređajima:

- državne i županijske ceste, i to autoceste i ostale ceste namijenjene isključivo prometu motornih vozila.

1.2. Željezničke građevine s pripadajućim objektima:

- magistralne pruge i pruge I. i II. reda.

1.3. Zrakoplovne građevine:

- zračne luke namijenjene za prihvat i otpremu zrakoplova i helikoptera najveće ukupne težine veće od 5,7 t,

- uzletno-slijetne staze duljine 500 m i više.

1.4. Pomorske građevine:

- luke otvorene za javni promet i to luke osobitog (međunarodnog) gospodarskog interesa za Republiku Hrvatsku i luke županijskog značaja,

- luke za posebne namjene osim sidrišta i privezišta.

1.5. Riječne građevine:

- luke i pristaništa,

- plovni putovi (rijeka, kanal).


II. ENERGETSKE GRAĐEVINE*:

2.1. Elektroenergetske građevine:

- hidroelektrane instalirane snage 5 MW i veće,

- hidroelektrane u nizu od dvije ili više akumulacija ako je slobodni vodotok između njih 1 km i kraći,

- hidroelektrane s branom visine 10 m i višom,

- termoelektrane i druge energane toplinskog učinka 50 MJ/s i većeg, ukupno instaliranog na lokaciji,

- nuklearne elektrane i ostali nuklearni reaktori,

- elektrane s nekonvencionalnim izvorom energije instalirane snage 10 MW i veće,

- dalekovodi, transformatorska i rasklopna postrojenja napona,

- 110 kV ako su dio prijenosnog sustava,

- 220 kV i višeg.

2.2. Skladištenje i transport nafte i plina s pripadajućim građevinama, odnosno uređajima i postrojenjima:

- naftni terminali i terminali ukapljenog prirodnog plina (UPP),

- podzemna skladišta prirodnog plina,

- skladišta nafte ili njezinih tekućih derivata kao samostalni objekti, kapaciteta 50.000 t i više,

- skladišta ukapljenog naftnog plina (UNP) kao samostalni objekti, kapaciteta 10.000 t i više,

- međunarodni i magistralni cjevovodi:

- naftovodi,

- produktovodi,

- plinovodi.

2.3. Građevine eksploatacije energetskih mineralnih sirovina:

- eksploatacijsko polje nafte i plina na kopnu i moru,

- podzemna i površinska eksploatacija ugljena.


III. VODNE GRAĐEVINE*:

3.1. Regulacijske i zaštitne građevine:

- sustavi za regulaciju vodotoka i/ili obranu od poplava,

- akumulacije volumena 1.000.000 m3 i veće,

- građevine koje mijenjaju režim voda na području od 100 km2 i većeg.

3.2. Građevine za melioraciju:

- melioracijski sustavi površine 10.000 ha i veće, a u jadranskom slijevnom području 100 ha i veće.

3.3. Građevine za korištenje voda:

- vodoopskrbni sustavi kapaciteta 500 l/s i većeg,

- akumulacije za vodoopskrbu od 1.000.000 m3 i veće.

3.4. Građevine za zaštitu voda:

- sustavi javne odvodnje izlaznog kapaciteta 10.000 ES (ekvivalentnih stanovnika) i većeg.


IV. PROIZVODNE GRAĐEVINE:

- za proizvodnju i preradu nafte i prirodnog plina,

- za proizvodnju petrokemijskih proizvoda osim oplemenjivanja maziva,

- za proizvodnju sirovog željeza, čelika i ferolegura,

- za proizvodnju plemenitih i obojenih metala,

- za proizvodnju kemikalija, kemijskih proizvoda i umjetnih vlakana:

- kapaciteta 10.000 t/god. i većeg,

- koje proizvode ili koje u proizvodnji koriste opasne tvari (prema Zakonu o prijevozu opasnih tvari i međunarodnim konvencijama),

- za proizvodnju i preradu izvora ionizirajućih zračenja,

- za preradu i obradu metala kapaciteta 5.000 t/god. i većeg,

- za proizvodnju nemetalnih mineralnih proizvoda:

- cementa,

- stakla, kapaciteta 30.000 t/god. i više,

- keramike, kapaciteta, 10.000 t/god. i više,

- opekarskih proizvoda, kapaciteta 50.000 t/god. i više,

- gipsa, kapaciteta 5.000 t/god. i više,

- vapna, kapaciteta 10.000 t/god. i više,

- ostalih nemetalnih mineralnih proizvoda, kapaciteta 10.000 t/god. i više,

- za proizvodnju, obradu i preradu azbesta i azbestnih proizvoda:

- proizvodnja azbestnog cementa kapaciteta većeg od 5.000 t/god. gotovih proizvoda (osim projekata koji služe za prelazak na proizvodnju bez azbesta),

- proizvodnja tarnih obloga kapaciteta većeg od 10 t/god.,

- druge vrste primjene, s potrošnjom azbesta 50 t/god. i više,

- za proizvodnju celuloze,

- za proizvodnju papira i kartona,

- za gradnju i održavanje plovila, ako im je proizvodni kapacitet 1.000 GT/god. i veći,

- za proizvodnju tekstila:

- priprema i predenje tekstilnih vlakana te proizvodnja tkanina, kapaciteta 2.500 t/god. i većeg,

- dovršavanje tekstila, kapaciteta 200 t/god. i većeg,

- za proizvodnju kože i krzna (štavljenje i obrada, dorada i bojenje krzna) kapaciteta 20 t/god. i većeg,

- za proizvodnju tračničkih vozila, motornih vozila i teških strojeva,

- za proizvodnju i popravak zrakoplova,

- za preradu drva i proizvodnju poluproizvoda od drva (furnira, šperploča, panel-ploča, iverica i sl.) kapaciteta 5.000 t/god. i većeg,

- za proizvodnju, preradu i konzerviranje hrane, kapaciteta 10.000 t/god. i većeg,

- za proizvodnju pića, kapaciteta 2.000.000 l/god. i većeg,

- za proizvodnju duhanskih proizvoda,

- za proizvodnju hrane za životinje kapaciteta 200 t/god.,

- za uzgoj stoke, peradi i ostalih životinja, kapaciteta većeg od 500 uvjetnih grla,

- klaonice (dnevnog) kapaciteta 100 uvjetnih grla i veće,

- kafilerije,

- slatkovodni ribnjaci:

- za salmonide - godišnje proizvodnje 10 t i veće,

- za ciprinide - površine 150 ha i veće,

- morska ribogojilišta, uzgajališta školjkaša i drugih morskih organizama godišnje proizvodnje 50 t i veće,

- mrijestilišta (morska) godišnje proizvodnje 500.000 komada mlađi i više.


V. GRAĐEVINE ZA POSTUPANJE S OTPADOM:

- građevine za obradu, skladištenje i odlaganje opasnog otpada,

- građevine za obradu, skladištenje i odlaganje radioaktivnog otpada,

- građevine za obradu komunalnog i neopasnog tehnološkog otpada kapaciteta 10.000 t/god. i većeg,

- građevine za odlaganje komunalnog i neopasnog tehnološkog otpada,

- odlagališta inertnog otpada kapaciteta 250.000 m3 ukupnog volumena ili 4 ha površine i veća,

- građevine za biološku obradu otpada kapaciteta 10.000 t/god. i većeg.


VI. SPORTSKE GRAĐEVINE:

- sportski i rekreacijski centri s više sportskih sadržaja, površine 10 ha i veće,

- skijališta sa žičarom,

- igrališta za golf,

- stalne trkaće staze i probne staze za automobile i motocikle, motokros staze.


VII. GRAĐEVNE CJELINE:

- turističko-ugostiteljske cjeline površine zahvata 10 ha i veće,

- trgovački centri na malo površine 5 ha i veće,

- groblja i krematoriji za potrebe naseljenog područja od 40.000 stanovnika i više.


VIII. EKSPLOATACIJA MINERALNIH SIROVINA:

8.1. Površinska eksploatacija:

- ruda metala i nemetala, kapaciteta 50.000 t/god. i većeg,

- gline, šljunka, pijeska, kapaciteta 100.000 m3/god. i većeg,

- arhitektonskog kamena, kapaciteta 1.000 m3/god. i većeg.

8.2. Podzemna eksploatacija:

- sva podzemna eksploatacija mineralnih sirovina.


IX. GRAĐEVINE NA ZAŠTIĆENOM PODRUČJU:

- infrastrukturne građevine u nacionalnom parku i parku prirode,

- građevine na pomorskom dobru.


X. OSTALI ZAHVATI:

- promjena namjene nepoljoprivrednog zemljišta u intenzivno poljoprivredne svrhe na području od 100 ha i većem, odnosno 5 ha i većem na području krasa, a posebice na jadranskom obalnom području i otocima,

- krčenje šume i inicijalno pošumljavanje na površini od 20 ha i većoj,

- unos ili ponovni unos bioloških vrsta i/ili podvrsta u okoliš, uključujući njihov prijenos ili proširenje na susjedna područja koja nisu prirodno nastanjivana, čime se može narušiti prirodni genetski sklad i/ili biološka raznolikost određenog područja.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Zahvati označeni sa  *

* infrastrukturni priključci i veze duljine 1000 m i kraće ne podliježu procjeni








 


> Uredba o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva zaštite okoliša i prostornog uređenja


> Uredba o osnovanju Agencije za zaštitu okoliša


> Nacionalna strategija zaštite okoliša


> Nacionalni plan djelovanja na okoliš


> Zakon o zaštiti okoliša


> Pravilnik o procjeni utjecaja na okoliš