NOVI PREGLED PROPISA Ugovori Banke Biljno zdravstvo Zdravstveno osiguranje Državne potpore Državni službenici Elektronička isprava Elektronička trgovina Elektronički mediji Financijsko osiguranje Gradnja Hrana Informacijska sigurnost Investicijski fondovi Izmjera i katastar Kazneni postupak Kazneni zakon Kemikalije Kreditne unije Kvaliteta zdravstvene zaštite Lijekovi Nasljeđivanje Obavljanje djelatnosti Obiteljski zakon Obrazovanje odraslih Obrt Obvezni odnosi (ZOO) Obvezno zdravstveno osiguranje Opći upravni postupak Oružje Osiguranje Osiguranje u prometu Ovrha - Ovršni zakon Parnični postupak Primjeri ugovora Porez na dobit Porez na dohodak Porez na kavu Posredovanje u prometu nekretnina Poticanje ulaganja Predmeti opće uporabe Prekršajni zakon Prijevoz - linijski Prijevoz opasnih tvari Prostorno uređenje i gradnja Rad - Zakon o radu Računovodstvo Revizija Stranci Sudovi Šport Šume Tajnost podataka Trgovačka društva Udomiteljstvo Udžbenici za školu Ugostiteljska djelatnost Umirovljenički fond Usluge u turizmu Veterinarstvo Volonterstvo Zabrane u zakonima Zakon o leasingu Zaštita bilja Zakon o radu Zaštita na radu Zaštita okoliša Zaštita potrošača Zaštita prirode Zaštita pučanstva Zaštita životinja Javna nabava NOVI PREGLED PROPISA
|
DRŽAVNI ZAVOD ZA NORMIZACIJU I MJERITELJSTVO Na temelju članka 5. stavak 2., članka 13., članka 17. i članka 19. stavak 3. Zakona o normizaciji (»Narodne novine« broj 55/96) ravnatelj Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo donosi PRAVILNIK o homologaciji vozila (NN 15/02) > Pravilnik o homologaciji tipa motornih vozila (N.N. 115/04) Članak 1. Ovim se pravilnikom utvrđuje obveza homologacije vozila kao cjeline, oblik i sadržaj potvrde o sukladnosti vozila i izjave o sukladnosti vozila te zahtjevi koje moraju ispunjavati pravne osobe za provođenje postupka homologacije. Obvezi homologacije u smislu stavka 1. ovog članka podliježu cestovna motorna i priključna vozila (u daljnjem tekstu: »vozila«). Članak 2. Homologacija u smislu ovog pravilnika postupak je kojim Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo (u daljnjem tekstu: »Zavod«) potvrđuje sukladnost vozila kao cjeline s odredbama propisa o homologaciji opreme i dijelova motornih vozila i njihovih prikolica (u daljnjem tekstu: »propisi«). Za potvrđivanje sukladnosti u postupku homologacije pojedinačnog vozila za autobuse iz tar. broja 87.02 i motorna vozila za prijevoz robe iz tar. broja 87.04 Carinske tarife koja kao predmete inventara za obavljanje gospodarske djelatnosti uvoze hrvatski useljenici i povratnici s rada u inozemstvu u roku propisanom za ostvarivanje odgovarajuće carinske povlastice primjenjivat će se ECE pravilnici u osnovnom obliku, osim ECE pravilnika s obzirom na kočenje. S obzirom na kočenje ta vozila moraju udovoljavati zahtjevima ECE Pravilnika br. 13 koji je vrijedio 26. studenoga 1984. godine. Članak 3. Homologacija se provodi kao homologacija tipa vozila i homologacija pojedinačnog vozila. Homologacija tipa vozila u smislu ovog pravilnika postupak je potvrđivanja sukladnosti tipa vozila s propisima, a provodi se za vozila koja se serijski proizvode ili uvoze u Republiku Hrvatsku. Homologacija pojedinačnog vozila u smislu ovog pravilnika postupak je potvrđivanja sukladnosti pojedinačnog vozila s propisima, a provodi se za nova vozila koja dobavljač, koji nije posjednik potvrde o sukladnosti tipa vozila, pojedinačno uvozi radi prodaje ili ih uvozi pravna ili fizička osoba za svoje potrebe. Homologacija pojedinačnog vozila provodi se i za rabljena vozila iz uvoza. Rabljenim vozilima u smislu ovoga pravilnika smatra se motorno vozilo od čije prve registracije je prošlo najmanje tri mjeseca i koje je u tom razdoblju prešlo put od najmanje 3000 km. Homologacija pojedinačnog vozila provodit će se i za vozila koja se nalaze pod carinskim nadzorom i koja se prodaju na javnim dražbama, odnosno koja Vlada Republike Hrvatske ustupa bez naknade državnim organima i organizacijama sukladno člancima 367. stavak 2. Carinskog zakona (»Narodne novine« br. 78/99, 94/99, 117/99, 73/00 i 92/01, od 1. ožujka 1998. godine. Članak 4. Vozilima u smislu ovoga pravilnika razumijevaju se vozila obuhvaćena kategorizacijom u Prilogu 1., koji je sastavni dio ovoga pravilnika. Tipom vozila u smislu ovog pravilnika razumijevaju se vozila iste kategorije, istoga proizvođača i iste proizvođačke oznake tipa koja se bitno ne razlikuju u pogonskom motoru i podvozju. Tip vozila može sadržavati varijante i izvedbe. Varijante tipa vozila u smislu ovoga pravilnika sva su vozila jednog tipa koja se ne razlikuju po obliku karoserije i po motoru – što se tiče radnoga postupka, broja i rasporeda cilindara, snage (više od 30%) i radnog obujma (više od 20%), po broju i rasporedu pogonskih osovina, kao i po broju i rasporedu upravljanih osovina. Izvedbe varijante tipa vozila u smislu ovoga pravilnika jesu vozila jedne varijante s manjim međusobnim razlikama. Članak 5. Homologacija vozila u smislu odredbi ovoga pravilnika razumijeva pregled dokumentacije i pregled vozila, izdavanje izvještaja o zadovoljavanju propisanih uvjeta te izdavanje potvrde o sukladnosti. Homologaciju vozila u smislu ovoga pravilnika provodi Zavod, odnosno pravna osoba koju ovlasti Zavod (u daljnjem tekstu: »ovlaštena pravna osoba«). Pregled dokumentacije, pregled vozila i izdavanje izvještaja o zadovoljavanju propisanih uvjeta kod homologacije tipa vozila i kod homologacije pojedinačno pregledanog vozila obavlja ovlaštena pravna osoba. Kod homologacije tipa vozila, pregled dokumentacije je provjera sukladnosti tehničkih podataka vozila s podacima iz proizvođačeve dokumentacije (tehnički podaci i homologacija odobrenja) te provjera sukladnosti homologacijskih odobrenja sa uvjetima pojedinih pravilnika, a pregled vozila je pregled homologacijskih oznaka na opremi i dijelovima vozila, provjera sukladnosti ugrađenih dijelova s proizvođačevom dokumentacijom te provjera mjerljivih parametara vozila po potrebi i odabranih metodom slučajnog uzorka i oznaka bitnih za identifikaciju vozila (na pr. VIN oznaka, oznaka motora i dr.). Kod homologacije pojedinačnog vozila, pregled dokumentacije je provjera sukladnosti tehničkih podataka vozila i provjera dokaza proizvođača o sukladnosti opreme i dijelova predmetnog vozila sa uvjetima propisanim pojedinim pravilnikom, a pregled vozila je pregled homologacijskih oznaka na opremi i dijelovima vozila te provjera mjerljivih parametara vozila po potrebi i oznaka bitnih za identifikaciju vozila (na pr. VIN oznaka, oznaka motora i dr.). Članak 6. Zahtjev za provedbu postupka homologacije tipa vozila podnosi Zavodu dobavljač vozila, te doprema vozilo na pregled odgovarajućoj ovlaštenoj pravnoj osobi. Zahtjev iz stavka 1. ovog članka može podnijeti i inozemni proizvođač. Zahtjev za provedbu postupka homologacije pojedinačnog vozila podnosi dobavljač vozila neposredno ovlaštenoj pravnoj osobi te doprema vozilo na pregled. Uz zahtjev za provedbu postupka homologacije tipa vozila, prilažu se tehnički podaci o vozilu s proizvođačevim dokazima o njihovoj vjerodostojnosti i pojedinačna homologacijska odobrenja kao proizvođačev dokaz o udovoljavanju opreme i dijelova vozila uvjetima propisanima pojedinim pravilnikom. Uz zahtjev za provedbu postupka homologacije pojedinačnog vozila prilažu se tehnički podaci o vozilu i dokaz proizvođača o sukladnosti opreme i dijelova predmetnog vozila s uvjetima propisanima pojedinim pravilnikom. Članak 7. Kod homologacije tipa vozila, Zavod temeljem izvještaja ovlaštene pravne osobe izdaje potvrdu o sukladnosti tipa vozila. Temeljem potvrde o sukladnosti tipa vozila iz stavka 1. ovog članka dobavljač izdaje izjavu o sukladnosti vozila kojom se korisniku jamči sukladnost vozila s tipom vozila homologiranim u Republici Hrvatskoj. Dobavljač može izdati izjavu o sukladnosti vozila iz stavka 2. ovog članka samo na temelju potvrde o sukladnosti tipa vozila izdane na njegovo ime. Članak 8. Ako se pregledom dokumentacije i pregledom vozila iz članka 5. stavak 4. ovog pravilnika utvrdi da tip vozila ne zadovoljava propisane uvjete, Zavod temeljem izvještaja ovlaštene pravne osobe donosi rješenje kojim se uskraćuje izdavanje potvrde o sukladnosti tipa vozila. Protiv rješenja iz stavka 1. ovog članka nije dopuštena žalba već se može pokrenuti upravni spor. Članak 9. Kod homologacije pojedinačnog vozila, ovlaštena pravna osoba temeljem izvještaja o zadovoljavanju propisanih uvjeta izdaje potvrdu o sukladnosti pojedinačno pregledanog vozila. Provođenje postupka homologacije pojedinačnog vozila ograničava se na 10 vozila u slučajevima kada prilikom uvoza novih vozila radi prodaje: – dobavljač koji je posjednik potvrde o sukladnosti tipa vozila uveze prvih 10 primjeraka jedne varijante toga tipa vozila koja nije obuhvaćena tom potvrdom; – dobavljač uveze prvih 10 primjeraka jednog tipa vozila za koji nije provedena homologacija tipa vozila u Republici Hrvatskoj. Za provođenje postupka homologacije pojedinačnog vozila u slučajevima iz stavka 2. ovog članka potrebna je prethodna suglasnost ravnatelja Zavoda. Odredba stavka 2. ovog članka ne odnosi se na uvoz novih vozila s nadogradnjom na homologiranom osnovnom vozilu za koje je dobavljač posjednik potvrde o sukladnosti tipa vozila. Članak 10. Ako se pregledom dokumentacije i pregledom vozila iz članka 5. stavak 5. ovog pravilnika utvrdi da pojedinačno vozilo ne zadovoljava propisane uvjete, ovlaštena pravna osoba donosi rješenje kojim se uskraćuje izdavanje potvrde o sukladnosti pojedinačno pregledanog vozila. Ako vozilo ne zadovoljava propisane uvjete, ovlaštena pravna osoba može dati rok od 30 dana da se otklone razlozi zbog kojih pojedinačno vozilo ne zadovoljava propisane uvjete. Obavijest o tome dostavlja se carinskoj ispostavi. Protiv rješenja iz stavka 1. ovog članka može se podnijeti žalba Zavodu u roku 15 dana od primitka rješenja. Članak 11. Zavod može za homologaciju vozila, odnosno za stručne i tehničke poslove u postupku homologacije, ovlastiti pravnu osobu koja ispunjava ove uvjete: – da na svakom ispitnom mjestu raspolaže odgovarajućim radioničkim prostorom u kojem je moguće obavljanje pregleda vozila, a koji prostor mora zadovoljiti uvjete s obzirom na vanjske dimenzije vozila, u kojima je moguć nesmetan rad djelatnika koji obavljaju pregled vozila i druge stručne i tehničke poslove za koje je pravna osoba ovlaštena, te da raspolaže odgovarajućim uredskim prostorom i odgovarajućom opremom, – da ima najmanje jednog namještenika VII/I stupnja stručne spreme strojarskog ili prometnog smjera i jednog namještenika IV stupnja stručne spreme strojarskog ili prometnog smjera za obavljanje stručnih i tehničkih poslova u postupku homologacije i jednog namještenika najmanje IV stupnja stručne spreme za obavljanje administrativnih poslova, – ako pravna osoba ima više ispitnih mjesta, da na svakom ispitnom mjestu ima najmanje dva namještenika IV stupnja stručne spreme strojarskog, prometnog ili elektro smjera za obavljanje stručnih i tehničkih poslova u postupku homologacije pojedinačnog vozila, – da na svakom ispitnom mjestu osigura uvjete za obavljanje poslova prenesenih javnih ovlasti u skladu s propisima, – da obavlja poslove homologacije u okviru cijena utvrđenih propisom o visini i plaćanju naknade za pokriće troškova pregleda dokumentacije i vozila u postupku homologacije vozila. Djelatnici koji obavljaju stručne i tehničke poslove u postupku homologacije pojedinačnog vozila dužni su položiti ispit prema programu za osposobljavanje za poslove provođenja postupka pojedinačne homologacije vozila. Program iz stavka 2. ovog članka donosi ravnatelj Zavoda te imenuje povjerenstvo za polaganje ovog ispita. O položenom ispitu prema programu iz stavka 3. ovog članka Zavod izdaje uvjerenje. Djelatnici koji obavljaju posao u postupku homologacije pojedinačnog vozila dužni su ispit prema programu iz stavka 2. ovog članka položiti u roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ovog Pravilnika. Pravnoj osobi koja ne ispuni uvjete iz stavka 2., 3., 4. i 5. ovog članka oduzet će se ovlast za obavljanje poslova homologacije pojedinačnog vozila. Ako pravna osoba ima više ispitnih mjesta ta ovlast oduzet će se ispitnim mjestima koja ne udovoljavaju navedenim uvjetima. Članak 12 Vozila koja se uvoze u Republiku Hrvatsku moraju biti homologirana sukladno odredbama ovoga pravilnika da bi mogla biti uvozno ocarinjena. Vozila koja su proizvedena u Republici Hrvatskoj moraju biti homologirana sukladno odredbama ovoga pravilnika prije stavljanja u promet u Republici Hrvatskoj. Članak 13. Potvrda o sukladnosti pojedinačno pregledanog vozila ili izjava o sukladnosti vozila obvezno se prilaže pri tehničkom pregledu prije prve registracije vozila u Republici Hrvatskoj, a broj te potvrde odnosno izjave upisuje se u zapisnik o tehničkom pregledu vozila i registracijski list. Pod prvom registracijom u smislu stavka 1. ovoga članka podrazumijeva se i privremena registracija vozila. Članak 14. Oblik i sadržaj obrasca potvrde o sukladnosti tipa vozila, potvrde o sukladnosti pojedinačno pregledanog vozila i izjave o sukladnosti vozila propisani su u Prilogu 2., koji je sastavni dio ovoga pravilnika. Članak 15. U postupku homologacije iz članaka 5. i 6. ovoga pravilnika Zavod može prihvaćati pojedinačna homologacijska odobrenja izdana u inozemstvu ako su izdana pod istim uvjetima koji vrijede u Republici Hrvatskoj. U postupku homologacije iz članaka 5. i 6. ovog pravilnika prihvaća se dokument o jedinstvenoj europskoj homologaciji tipa vozila za sva vozila za koja je proveden jedinstveni postupak homologacije tipa vozila propisan za zemlje Europske unije. Članak 16. Homologacija vozila ne provodi se za: 1. vozila uvezena za članove diplomatskih i konzularnih predstavništava stranih država u Republici Hrvatskoj, a koja će imati registracijske oznake diplomatskog ili konzularnog predstavništva; 2. vozila muzejske vrijednosti kojima se smatraju vozila starija od 30 godina te iznimno vozila kojima takav status odobri ravnatelj Zavoda; 3. vozila koja nisu predviđena za vožnju u cestovnom prometu i koja neće biti registrirana; 4. osobne automobile iz tar. broja 87.03 te motocikle i mopede iz tar. broja 87.11 Carinske tarife koje radi preseljenja uvoze fizičke osobe koje su neprekidno boravile u inozemstvu najmanje pet godina i uz uvjete da su ih osobno ili članovi njihovoga kućanstva u inozemstvu posjedovali ili koristili najmanje godinu dana do dana useljenja ili povratka u Republiku Hrvatsku i da se ta vozila uvezu 12 mjeseci od dana useljenja ili povratka; 5. vozila koja uvoze osobe sa prebivalištem ili boravištem u Republici Hrvatskoj, stečena na temelju pravomoćnog sudskog rješenja o nasljeđivanju; 6. vatrogasna vozila uz prethodno mišljenje Ministarstva unutarnjih poslova. Ravnatelj Zavoda može donijeti odluku da za uvoz vozila posebne namjene ne treba provoditi postupak homologacije vozila. Zahtjev za primjenu odredaba u točkama 2., 5. i 6. stavka 1. i u stavku 2. ovoga članka podnosi se Zavodu. Članak 17. Zavod, odnosno ovlaštena pravna osoba dužni su čuvati tajnost podataka do kojih dođu tijekom provođenja postupka homologacije. Zavod, odnosno ovlaštena pravna osoba dužni su dokumentaciju iz članaka 5. i 6. i potvrde o sukladnosti iz članaka 7. i 9. ovoga pravilnika čuvati 10 godina. Članak 18. Danom početka primjene ovoga pravilnika prestaje vrijediti točka 4. hrvatske norme »Motorna i priključna vozila, poljoprivredna vozila i samohodne radne mašine – Kočenje – Kategorizacija« HRN M. N4. 812 (»Narodne novine« br. 55/96). Članak 19. Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«. Stupanjem na snagu ovog pravilnika stavlja se izvan snage Pravilnik o homologaciji vozila (»Narodne novine« broj 82/96, 107/96, 79/97, 132/97, 58/98, 59/99 i 120/00). Klasa: 011-02/02-02/2 Urbroj: 558-04/7-02-1 Zagreb, 5. veljače 2002. Ravnatelj Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo dr. sc. Jakša Topić, dipl. ing., v. r. PRILOG br. 1 KATEGORIZACIJA VOZILA Kategorija L: cestovna motorna vozila s manje od 4 kotača Kategorija L1: motorna vozila na dva kotača s toplinskim motorom obujma cilindra koji nije veći od 50 cm3 i konstrukcijske brzine koja nije veća od 50 km/h, bez obzira na način pogona. Kategorija L2: motorna vozila na tri kotača s toplinskim motorom obujma cilindra koji nije veći od 50 cm3 i konstrukcijske brzine koja nije veća od 50 km/h, bez obzira na način pogona. Kategorija L3: motorna vozila na dva kotača s toplinskim motorom obujma cilindra koji je veći od 50 cm3 ili konstrukcijske brzine koja je veća od 50 km/h, bez obzira na način pogona. Kategorija L4: motorna vozila na tri kotača asimetrično postavljena u odnosu na srednju uzdužnu os s toplinskim motorom obujma cilindra koji je veći od 50 cm3 ili konstrukcijske brzine koja je veća od 50 km/h (motocikli s bočnom prikolicom), bez obzira na način pogona. Kategorija L5: motorna vozila na tri kotača simetrično postavljena u odnosu na srednju uzdužnu os najveće s toplinskim motorom obujma cilindra koji je veći od 50 ili konstrukcijske brzine koja je veća od 50 km/h, bez obzira na način pogona. Kategorija M: cestovna motorna vozila koja služe za prijevoz putnika i koja imaju najmanje 4 kotača Kategorija M1: motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedišta vozača imaju još najviše 8 sjedala. Kategorija M2: motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedišta vozača imaju više od 8 sjedala i čija najveća dopuštena masa nije veća od 5 t. Kategorija M3: motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedišta vozača imaju više od 8 sjedala i čija je najveća dopuštena masa veća od 5 t. Kategorija N: cestovna vozila koja služe za prijevoz tereta i koja imaju najmanje 4 kotača Kategorija N1: motorna vozila za prijevoz tereta čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 t. Kategorija N2: motorna vozila za prijevoz tereta čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 t, ali nije veća od 12 t. Kategorija N3: motorna vozila za prijevoz tereta čija je najveća dopuštena masa veća od 12 t. Kategorija O: priključna vozila tj. prikolice i poluprikolice koje se priključuju na cestovna motorna vozila. Kategorija O1: prikolice s jednom osovinom, osim poluprikolica čija najveća dopuštena masa nije veća od 0,75 t. Kategorija O2: prikolice čija je najveća dopuštena masa manja od 3,5 t, osim prikolica kategorije O1. Kategorija O3: prikolice čija je najveća masa veća od 3,5 t, ali nije veća od 10 t. Kategorija O4: prikolice čija je najveća dopuštena masa veća od 10 t. Napomene: 1. Za kategorije M i N - U slučaju vučnog vozila koje je namijenjeno za vuču poluprikolice, najveća dopuštena masa za kategorizaciju vozila jest masa vučnog vozila (u stanju pripremljenom za vožnju) uvećana za najveću masu koja se prenosi s poluprikolice na vučno vozilo i najveću masu vlastitog tereta vučnog vozila (gdje je predviđen). – Oprema i instalacije ugrađene na nekim posebnim vozilima koja nisu namijenjena za prijevoz putnika (autodizalice, pokretne radionice, pokretne prodavaonice itd.) smatraju se teretom u smislu kategorizacije vozila. 2. Za kategoriju O – Kod poluprikolica najveća dopuštena masa u smislu kategorizacije vozila dio je ukupne mase poluprikolice spojene na vučno vozilo s najvećim teretom, koji se preko osovine ili osovina oslanja na podlogu. 3. Za kategoriju M – Zglobna vozila koja se sastoje od dva zglobno povezana dijela smatraju se kao jednodijelna vozila.
|