|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
PRETRAŽIVANJE svih objavljenih tekstova |
|
IZRADA WEB STRANICA
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.
Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!
Ažurirano: 27. 12. 2024.
|
|
UREDBA ZA PROVEDBU CARINSKOG ZAKONA
Članak 100.
Ako je za robu za koju je podnesena usmena deklaracija nastao carinski dug,
carinarnica izdaje deklarantu obračun davanja pri uvozu na obrascu koji je
otisnut u Prilogu 9. ove Uredbe i njezinim je sastavnim dijelom.
Deklarant ima pravo žalbe protiv obračuna davanja iz stavka 1. ovog članka.
Članak 101.
Usmena deklaracija može se podnijeti za početak postupka privremenog uvoza
robe za:
a) robu navedenu u članku 345. ove Uredbe, uz uvjete iz tog članka,
b) osobne predmete putnika iz članka 108. točke a) podtočke 1. ove Uredbe,
sukladno Aneksu B točka 6. Konvencije o privremenom uvozu, te
c) prijevozna sredstva, sukladno Aneksu C Konvencije o privremenom uvozu.
Carinarnica može prihvatiti usmenu deklaraciju također za ponovni izvoz robe
iz stavka 1. ovog članka.
Odjeljak 2. Deklariranje drugim radnjama
Članak 102.
Ako se podnesena roba ne deklarira izričito usmeno ili pisano, za sljedeću
robu smatrat će se da je deklarirana za puštanje u slobodni promet nekom od
radnji iz članka 105. ove Uredbe:
a) roba nekomercijalne naravi koja je u putnikovoj osobnoj prtljazi, a
oslobođena je plaćanja carine sukladno članku 187. stavku 1. točki 2.
Carinskog zakona ili kao ponovno uvezena roba,
b) roba oslobođena plaćanja carine sukladno članku 187. stavku 1. točki 9.
Carinskog zakona, te
c) prijevozna sredstva oslobođena plaćanja carine kao ponovno uvezena roba.
Robu koja nije vidljiva i robu koja se ne prevozi u uobičajenom prostoru
odnosno prtljažnom prostoru potrebno je deklarirati izričito.
Članak 103.
Ako se podnesena roba ne deklarira izričito, smatrat će se za sljedeću robu
da je bila deklarirana za izvoz nekom od radnji iz članka 105. stavka 1.
točke b) ove Uredbe:
a) roba nekomercijalne naravi u putnikovoj osobnoj prtljazi, ako ne
podliježe naplati izvozne carine,
b) prijevozna sredstva koja su registrirana u carinskom području i
namijenjena su ponovnom uvozu.
Članak 104.
Ako sljedeća podnesena roba nije izričito pisano ili usmeno deklarirana
smatra se da je bila deklarirana za početak postupka privremenog uvoza nekom
od radnji iz članka 105. ove Uredbe:
a) osobne predmete putnika iz članka 108. točke a) podtočke 1. ove Uredbe,
sukladno Aneksu B točka 6. Konvencije o privremenom uvozu,
b) prijevozna sredstva, sukladno Aneksu C Konvencije o privremenom uvozu.
Ako roba iz stavka 1. ovog članka nije izričito pisano ili usmeno
deklarirana smatra se da je bila deklarirana za ponovni izvoz kojim se
završava postupak privremenog uvoza sa nekom od radnji iz članka 105. ove
Uredbe.
Članak 105.
Za potrebe članaka 102. do 104. ove Uredbe sljedeće se radnje smatraju
deklaracijom:
a) u slučaju kad je roba prevezena do carinarnice ili drugog mjesta koje je
odobrila carinarnica sukladno članku 50. stavku 1. točki a) Carinskog
zakona:
1. prijevoz robe preko graničnog prijelaza koji nema odvojene trake čijim
prelaskom bi se smatralo da je deklarant podnio carinsku deklaraciju,
2. uporaba zelene (“ništa za prijaviti”) trake, ako carinarnica posluje po
sistemu odvojenih traka.
b) u slučaju izvoza sukladno članku 103. ove Uredbe ili u slučaju ponovnog
izvoza robe sukladno članku 104. stavku 2. ove Uredbe, prelazak preko
granične crte.
Ako je roba iz članka 102. stavka 1. točke a), članka 103. točke a), članka
104. stavka 1. točke a) ove Uredbe nalazi u putnikovoj prtljazi koja se
prevozi u željezničkom prometu, a podnosi se i deklarira pri nadležnoj
carinarnici bez prisustva putnika, upotrebljava se carinska deklaracija za
registriranu prtljagu, podnijeta na obrascu koji je otisnut u Prilogu 10.
ove Uredbe i njezinim je sastavnim dijelom, sukladno uvjetima i
ograničenjima utvrđenih tim obrascem.
Članak 106.
Ako su ispunjeni uvjeti iz članka 102. do 104. ove Uredbe smatrat će se da
je roba bila podnesena carinarnici i da je deklaracija bila prihvaćena u
smislu članka 75. Carinskog zakona, a roba puštena u zahtijevani postupak u
onom trenutku kad su izvršene radnje iz članka 105. ove Uredbe.
Ako se u kontroli utvrdi da je izvršena radnja iz članka 105. ove Uredbe, a
pri tome propisani uvjeti iz članaka 102. do 104. ove Uredbe nisu bili
ispunjeni, smatrat će se da je roba nezakonito unesena ili iznesena iz
carinskog područja.
Odjeljak 3. Zajedničke odredbe za 1. i 2. odjeljak ovog poglavlja
Članak 107.
Odredbe članaka 97. do 105. ove Uredbe ne primjenjuju se na robu za koju se
zahtijeva povrat plaćene carine ili drugih davanja ili za robu koja je
predmet ograničenja, zabrana ili posebno propisanih formalnosti.
Članak 108.
Za potrebe 1. i 2. odjeljka ovog poglavlja smatra se da je putnik osoba
koja:
a) pri uvozu:
1. privremeno dolazi u carinsko područje Republike Hrvatske u kojem nema
uobičajeni boravak,
2. se vraća u carinsko područje Republike Hrvatske gdje ima uobičajeni
boravak, nakon što je bila privremeno u inozemstvu.
b) pri izvozu:
1. privremeno napušta carinsko područje Republike Hrvatske, u kojem ima
uobičajeni boravak,
2. napušta carinsko područje Republike Hrvatske, u kojoj nema uobičajeni
boravak i gdje je privremeno boravila.
Odjeljak 4. Poštanski promet
Članak 109.
Za sljedeće se poštanske pošiljke smatra da su deklarirane:
a) za puštanje u slobodni promet:
1. u trenutku kada su unesene u carinsko područje:
- razglednice i pisma, koje sadrže osobne poruke,
- poruke ispisane braillovim ispisom,
- tiskovine i televizijske, filmske ili na drugi način snimljene vrpce ili
slike za izravnu emisiju preko sredstava javnog priopćavanja koje ne
podliježu plaćanju carine, te
- pismovne i paketne pošiljke čija vrijednost ne prelazi 60 kuna.
2. u trenutku kada su podnesene carinarnici:
- sve pismovne i paketne pošiljke koje nisu navedene u točki 1. pod uvjetom
da im je priložena deklaracija CN 23 ili drugi međunarodno prihvaćeni
obrasci,
- pismovne i paketne pošiljke oslobođene plaćanja carine pod uvjetom da su
upisane u Poštansku carinsku prijavu.
b) za izvoz:
1. u trenutku kad ih prihvati pošta, ako se radi o robi iz točke a) podtočke
1. ovog stavka,
2. u trenutku kad su podnesene carinarnici, ako se radi o pismovnim i
paketnim pošiljkama, kojima je priložena deklaracija CN 23.
Primatelj iz stavka 1. točke a) ovog članka ili pošiljatelj iz stavka 1.
točke b) ovog članka smatraju se deklarantom i carinskim dužnikom, osim u
slučajevima glede kojih ravnatelj Carinske uprave propiše da je deklarant i
carinski dužnik Hrvatska pošta.
U smislu stavka 1. točke a) podtočke 1. i točke b) podtočke 1. ovog članka
za robu za koju ne postoji obveza plaćanja carine smatra se da je bila
podnesena carinarnici, a carinska deklaracija prihvaćena i puštanje robe
deklarantu odobreno:
a) u slučaju uvoza, u trenutku kad je dostavljena primatelju,
b) u slučaju izvoza, u trenutku kad je prihvaćena od strane pošte.
Ako uz pismovnu ili paketnu pošiljku za koju postoji obaveza podnošenja
carinarnici nije priložena deklaracija CN 23 ili drugi međunarodno
prihvaćeni obrazac ili ako ta deklaracija nije potpuna, carinarnica će
odrediti na kakav način treba carinsku deklaraciju podnijeti ili dopuniti.
Članak 110.
Odredbe članka 109. ove Uredbe ne primjenjuju se:
a) na pošiljke koje sadrže robu komercijalne naravi vrijednosti preko 60
kuna,
b) na pošiljke koje sadrže robu komercijalne naravi bez obzira na
vrijednost, ako to čini dio uzastopnih pošiljaka takve naravi,
c) ako je podnesena carinska deklaracija u pisanom obliku, usmeno ili
uporabom elektroničke razmjene podataka, ili
d) ako pošiljka sadrži robu navedenu u članku 107. ove Uredbe.
GLAVA VI. PROVJERA DEKLARACIJE, NALAZI CARINARNICE I DRUGE MJERE KOJE
PRIMJENJUJE CARINARNICA
Poglavlje 1. Provjera robe
Članak 111.
Roba se pregledava na mjestu i u vrijeme koje za to odredi carinarnica.
Na zahtjev deklaranta carinarnica može robu pregledati također izvan
uredovnog vremena. Deklarant snosi dodatne troškove nastale takvim
pregledom.
Ravnatelj Carinske uprave Republike Hrvatske donosi cjenik troškova nastalih
radi pregleda robe koji se na zahtjev stranke obavlja izvan sjedišta
carinarnice ili izvan uredovnog vremena carinarnice.
Članak 112.
Carinarnica obavještava deklaranta ili njegovog opunomoćenika o namjeri da
pregleda robu. Obavijest se daje usmeno.
Ako se carinarnica odluči za djelomični pregled robe u obavijesti iz stavka
1. ovog članka navodi također koje će pakete ili dijelove robe pregledati.
Odluka carinarnice o načinu i opsegu pregleda je konačna.
Članak 113.
Deklarant ili osoba koju opunomoći da bude prisutna pregledu robe mora
carinarnici pružiti svu potrebnu pomoć. Ako pomoć nije dovoljna carinarnica
može zahtijevati da deklarant odredi drugu osobu koja može pružiti potrebnu
pomoć.
Ako deklarant odbije sudjelovati u pregledu robe ili ne opunomoći drugu
osobu koja bi carinarnici pri pregledu pružila potrebnu pomoć, carinarnica
određuje rok u kojem deklarant mora ispuniti svoju ovbezu. Carinarnica može,
umjesto da odredi rok u skladu s ovim stavkom, odlučiti da odustaje od
namjeravanog pregleda robe.
Ako deklarant u roku, koji je određen sukladno stavku 2. ovog članka ne
ispuni svoje obveze, carinarnica radi provedbe članka 87. Carinskog zakona
nastavlja pregled robe na rizik i trošak deklaranta. Ako to okolnosti
pojedinog slučaja zahtijevaju, carinarnica može zahtijevati da pregledu
prisustvuju i druge službe ili stručni djelatnici u skladu s važećim
propisima.
Ako je radi tehničkih osobina robe potrebno da pregledu prisustvuju posebno
osposobljene osobe, a deklarant ne može osigurati njihovo prisustvo, o tome
mora pisano izvijestiti carinarnicu. U tom slučaju carinarnica određuje rok
u kojem deklarant mora osigurati prisustvo osoba koje će carinarnici pružiti
potrebnu pomoć u pregledu takve robe.
Pregled robe koji carinarnica obavi sukladno stavku 3. ovog članka ima
jednake pravne učinke kao pregled kojeg je carinarnica obavila uz prisustvo
deklaranta ili njegova opunomoćenika.
Umjesto primjene stavka 2., stavka 3. i stavka 4. ovog članka, carinarnica
može ukinuti carinsku deklaraciju, ako deklarantovo odbijanje prisustvovanja
pregledu ili imenovanja opunomoćenika koji bi carinarnici pružio potrebnu
pomoć nije spriječilo carinarnicu da utvrdi da li su propisi koji uređuju
puštanje robe u zahtijevani carinski postupak bili kršeni i ako takvim
postupanjem deklarant ne izigrava ili ne pokušava izigravati odredbe članka
78. i članka 92. Carinskog zakona.
Poglavlje 2. Uzimanje uzoraka
Članak 114.
Ako carinarnica odluči uzeti uzorke robe za analizu, o svojoj odluci
izvješćuje deklaranta ili njegovog opunomoćenika. Obavijest se daje usmeno.
Carinarnica uzima uzorke sama ili ih uzima deklarant ili njegov opunomoćenik
u prisutnosti carinskog službenika. Uzorci se uzimaju u količini koja je
neophodno potrebna za analizu i superanalizu.
Uzimanje uzoraka se bilježi na carinskoj deklaraciji ili na dodatnom listu
koji se priključuje carinskoj deklaraciji i sastavlja se zapisnik o uzimanju
uzoraka, koji se prilaže deklaraciji.
Članak 115.
Zapisnik o uzimanju uzoraka iz članka 114. stavka 3. ove Uredbe sastavlja se
na obrascu koji propisuje ministar financija.
Zapisnik o uzimanju uzoraka tiska se na samokopirajućem papiru, u tri
primjerka, od kojih se po jedan dostavlja:
a) carinskom laboratoriju,
b) carinarnici koja je uzela uzorak, te
c) deklarantu.
Carinski laboratorij će prihvatiti sve potrebne isprave priložene carinskoj
deklaraciji koje pojašnjavaju vrstu robe, njezinu namjenu, količinu i
tehničke karasteristike.
Za uzorke robe koja se smatra opasnom tvari, uz zapisnik o uzimanju uzoraka
koji je namijenjen carinskom laboratoriju mora biti priložen primjerak
uputstva za sigurnu uporabu.
Zapisnik iz stavka 1. ovog članka može se napisati i u obliku računalnog
zapisa, ako takav zapis udovoljava uvjetima utvrđenim ovim člankom i
sadržaju obrasca iz stavka 1. ovoga članka.
Članak 116.
Za robu koja bi se pri uzimanju uzoraka mogla oštetiti ako bi se uzorci
uzimali na mjestu carinskog pregleda (npr. sterilna roba, roba osjetljiva na
svjetlost, vlagu i dr.), carinarnica kojoj je roba podnesena može dopustiti
da se uzorci uzmu uz prisutnost carinarnice nadležne s obzirom na mjesto
uzimanja uzoraka u prostorima deklaranta ili drugim prikladnim prostorima.
Članak 117.
Deklarant ili njegov opunomoćenik moraju carinarnici pružiti svu potrebnu
pomoć pri uzimanju uzoraka.
Ako deklarant odbije prisustvovati i pružiti pomoć pri uzimanju uzoraka,
carinarnica postupa u skladu s člankom 113. stavcima 2. do 6. ove Uredbe.
Članak 118.
Sukladno članku 114. ove Uredbe carinarnica, u pravilu, uzima dva
reprezentativna uzorka. Iz robe se u dogovoru sa deklarantom uzima prosječni
uzorak robe (npr. kod tekućina, praškova i dr.).
Količine iz članka 114. stavka 2. ove Uredbe iznose:
a) za tekućine, paste, krute tvari 10-20 g ili do 100 ml,
b) za robu u omotima: cca 10 cm po cijeloj širini,
c) za robu u listovima ili pločama: cca 30x30 cm,
d) za žice, monofilamente, pređu, užad i dr. cca 10 m,
e) za robu pakiranu za prodaju na malo: jedan primjerak u izvornoj ambalaži,
te
f) za druge vrste robe: količine navedene u točkama 1. do 5. ovog stavka.
Ako okolnosti pojedinog slučaja to dopuštaju ili zahtijevaju, mogu se uzeti
manje ili veće količine robe od onih navedenih u stavku 2. ovog članka.
Strojevi ili naprave mogu se usporediti sa prospektima, nacrtima, skicama,
fotografijama ili kakvim drugim pisanim ispravama koje sadrže podatke
potrebne za određivanje vrste robe.
Članak 119.
Carinarnica prikladno označava svaki uzorak radi utvrđivanja njegove
istovjetnosti, uključujući i postavljanje carinskih obilježja kao što su
pečat ili carinska plomba.
Članak 120.
Carinarnica koja je uzela uzorke robe šalje jedan primjerak uzorka zajedno s
odgovarajućim primjerkom zapisnika o uzimanju uzoraka carinskom laboratoriju
koji obavlja potrebne analize.
Ako potrebne analize nije moguće obaviti u carinskom laboratoriju, uzorak se
šalje stručnoj ustanovi.
Članak 121.
Količine robe uzete za uzorke ne oduzimaju se od količine robe prijavljene u
carinskoj deklaraciji.
U slučaju provjere carinske deklaracije za postupak izvoza ili deklaracije
za postupak vanjske proizvodnje, carinarnica može odobriti deklarantu, ako
to dopuštaju okolnosti pojedinog slučaja, da u svrhu popunjavanja pošiljke,
nadomjesti količinu robe uzetu za uzorak sa jednakom količinom istovjetne
robe.
Članak 122.
Uzorci koji se prilikom analize ne unište vraćaju se deklarantu na njegov
zahtjev i trošak ako više nisu potrebni u postupku, a svakako nakon što su
su iscrpljena sva pravna sredstva koja je deklarant imao na raspolaganju
protiv rješenja carinarnice donesenog na osnovi rezultata analize uzorka.
Ako deklarant ne zahtijeva da mu se vrate uzorci, uzorci se mogu uništiti
ili pohraniti kod carinarnice. U pojedinim slučajevima, posebno kada se radi
o uzorcima koji su štetni za okoliš ili spadaju u otrove I. skupine,
carinarnica može zahtijevati od deklaranta da ukloni ostatak uzorka.
Deklarant snosi troškove koji nastaju ako mu se uzorci vraćaju ili ako se
uzorke uništava jer ih deklarant nije preuzeo.
Članak 123.
Carinarnica izdaje deklarantu obračun troškova obavljanja analize pri čemu
vodi računa o podacima carinskog laboratorija, navedenih u zapisniku o
rezultatu analize.
Cjenik troškova iz stavka 1. ovog članka objavljuje ravnatelj Carinske
uprave.
Obračun troškova iz stavka 1. ovog članka izdaje se samo ako:
a) se analizom uzoraka ustanovi da je u carinskoj deklaraciji bio naveden
pogrešni tarifni stavak iz Carinske tarife, ili
b) su uzorci bili uzeti na zahtjev deklaranta.
Troškove iz ovog članka deklarant mora podmiriti u roku od 30 dana po
prijemu obračuna.
Sredstva iz stavka 4. ovog članka prihod su državnog proračuna Republike
Hrvatske.
Poglavlje 3. Rezultati provjere deklaracije i puštanje robe deklarantu
Članak 124.
Ako carinarnica provjerava carinsku deklaraciju mora na deklaraciji na listu
ili na ispravi koja se prilaže zabilježiti osnove i rezultate provjere. Ako
je provjera obavljena djelomičnim pregledom robe moraju se zabilježiti
podaci o paketu ili dijelu robe koji je pregledan.
U bilješci iz stavka 1. ovog članka carinarnica navodi također podatak da li
je deklarant ili njegov opunomoćenik prisutan pregledu robe.
Ako se rezultati provjere ne slažu s podacima navedenim u carinskoj
deklaraciji, carinarnica to bilježi na deklaraciji ili na posebnoj ispravi
koja se prilaže deklaraciji. Carinarnica navodi osnov za obračun carinskog
duga i drugih davanja za deklariranu robu kao i osnov za obračun povrata ili
davanja za izvoz robe, te druge činjenice i nalaze koji su važni za primjenu
propisa za zahtijevani carinski postupak u koji je roba puštena.
U rezultatima provjere carinarnica može po potrebi navesti koje su mjere
primijenjene za utvrđivanje istovjetnosti robe. Također mora biti naveden
datum i potpis osobe koja je obavila provjeru.
Ako carinarnica ne provjerava deklaraciju ne upisuje bilješku na deklaraciju
ili na ispravu koju prilaže u skladu sa stavkom 1. ovog članka.
Članak 125.
Puštanjem robe nastaje obveza knjiženja duga utvrđenog na osnovi podataka u
carinskoj deklaraciji.
Ako je vjerojatno da bi rezultati provjere carinske deklaracije mogli
prouzročiti viši carinski dug od duga koji bi carinarnica obračunala na
osnovi podataka navedenih u carinskoj deklaraciji, deklarant mora prije nego
mu se roba pusti, bez obzira na rezultat provjere, položiti prikladan
instrument osiguranja također i za moguću razliku u visini obračunatog
carinskog duga.
Ako carinarnica na osnovi provjere deklaracije ustanovi da iznos carinskog
duga ne odgovara podatku koji je deklarant naveo u deklaraciji, robu može
pustiti deklarantu ako je tako utvrđeni carinski dug plaćen ili za njega
podnesen odgovarajući instrument osiguranja.
Ako carinarnica uzima uzorke robe radi provjere točnosti i pravilnosti
prihvaćene deklaracije, robu može pustiti deklarantu prije završetka analize
uzorka, ako je nastali ili mogući carinski dug u svezi s tom robom prikladno
osiguran i ako puštanje robe ne onemogućavaju drugi razlozi.
Ako carinarnica do okončanja provjere carinske deklaracije ne može
ustanoviti da li je roba na koju se deklaracija odnosi predmet kakvih
ograničenja ili zabrana, robu ne može pustiti deklarantu sve dok nisu
poznati rezultati provjere.
Članak 126.
Način puštanja robe deklarantu ovisi o mjestu na kojem se roba nalazi i
načina na koji se provodi carinski nadzor.
Ako je za robu podnesena pisana carinska deklaracija, datum puštanja robe
navodi se na deklaraciji ili ispravi u njezinom prilogu. Preslik priložene
isprave uručuje se deklarantu.
Poglavlje 4. Druge mjere carinarnice
Članak 127.
U slučaju kada ne može pustiti robu deklarantu radi jednog od razloga iz
članka 87. stavka 1. točke a) odlomak drugi i četvrti Carinskog zakona,
carinarnica mora odrediti deklarantu rok u kojem mora ispuniti propisane
obveze.
Ako deklarant u slučaju iz članka 87. stavka 1. točke a) odlomak drugi
Carinskog zakona ne priloži zahtijevane isprave u roku koji je odredila
carinarnica sukladno stavku 1. ovog članka, carinska deklaracija smatra se
nevažećom i carinarnica je ukida.
Ako carinarnica smatra deklaraciju ukinutom, na deklaraciji to vidljivo
označava, a u polju primjedbe navodi razlog za ukidanje, a deklaraciju, osim
primjerka broj 1. (pri izvoznim postupcima) ili primjerka broj 6. (pri
uvoznim postupcima) zajedno sa priloženim ispravama vraća deklarantu.
Ako deklarant u slučaju iz članka 87. stavka 1. točke a) odlomak treći
Carinskog zakona, ne položi odgovarajući instrument osiguranja za plaćanje
carinskoga duga ili ako ne plati nastali carinski dug u roku koji odredi
carinarnica sukladno prvom stavku ovog članka, carinarnica će provesti mjere
za oduzimanje robe, osim ako deklarant nije postupio sukladno članku 78.
stavku 1. Carinskog zakona ili članku 185. Carinskog zakona. Ako prije
oduzimanja robe deklarant ispuni svoju obvezu i plati carinski dug ili
položi odgovarajući instrument osiguranja, roba se može pustiti deklarantu.
Do trenutka oduzimanja robe iz stavka 4. ovog članka carinarnica može na
rizik i trošak deklaranta premjestiti robu u poseban prostor koji je pod
carinskim nadzorom.
Ako se u slučaju iz članka 87. stavka 1. točke a) odlomak četvrti Carinskog
zakona u propisanom roku ne otklone zabrane i ograničenja koje onemogućavaju
provedbu izabranoga carinskog postupka, a deklarant nije zahtijevao ukidanje
deklaracije ili drugo carinski dopušteno postupanje ili uporabu robe, roba
se oduzima. Carinarnica smije dati robu u prodaju ako zainteresirana osoba
dokaže da za nju ne važe ili više ne važe zabrane ili ograničenja koje su
onemogućavale provedbu odabranog carinskog postupka.
Članak 128.
Iznimno, carinarnica može ukinuti carinsku deklaraciju i nakon puštanja robe
deklarantu:
a) ako utvrdi da je za robu bio greškom započet carinski postupak radi kojeg
je nastao carinski dug, umjesto da je roba bila deklarirana za drugi
carinski postupak. Carinarnica će u tom slučaju odobriti ukidanje
deklaracije ako deklarant podnese pisani zahtjev u roku tri mjeseca od dana
prihvaćanja carinske deklaracije i ako su ispunjeni sljedeći uvjeti:
1. da dotadašnja upotreba robe nije bila u suprotnosti s uvjetima koji
moraju biti ispunjeni da bi se mogao dopustiti drugi carinski postupak,
2. da je roba u trenutku kad je bila deklarirana za prvi postupak
ispunjavala također uvjete za odobravanje drugog postupka, te
3. da je roba bila odmah deklarirana za postupak kojeg je deklarant stvarno
htio.
Carinska deklaracija za drugi carinski postupak važi od dana prihvaćanja
ukinute carinske deklaracije. U opravdanim slučajevima carinarnica može
prihvatiti zahtjev deklaranta za ukidanjem deklaracije i po proteku roka od
tri mjeseca.
b) ako utvrdi da je roba bila greškom deklarirana umjesto neke druge robe u
carinski postupak radi kojeg je nastao carinski dug. Carinarnica će u tom
slučaju dopustiti ukidanje deklaracije ako deklarant podnese pisani zahtjev
u roku tri mjeseca od dana prihvaćanja carinske deklaracije i ako su
ispunjeni sljedeći uvjeti:
1. roba za koju je bio postupak prvotno započet:
- nije bila uporabljena drugačije nego kako je to dopuštao prvi postupak,
- vraćena je ponovno u prvotno stanje, te
- za nju je bilo s obzirom na okolnosti slučaja također zahtijevano drugo
carinski dopušteno postupanje ili uporaba; u tom slučaju deklaracija za novi
postupak ima učinak od dana prihvaćanja ukinute deklaracije;
2. roba za koju bi morao biti započet dotični carinski postupak:
- bi mogla biti u trenutku podnošenja prve deklaracije podnešena istoj
carinarnici, te
- je deklarirana za isti carinski postupak koji je bio naveden u prvoj
deklaraciji.
U opravdanim slučajevima cairnarnica može prihvatiti zahtjev deklaranta za
ukidanjem deklaracije i po proteku roka od tri mjeseca.
c) ako je roba bila naručena u okviru kataloške prodaje. Carinarnica može
ukinuti carinsku deklaciju ako je deklarant podnio zahtjev u roku od tri
mjeseca od dana prihvaćanja carinske deklaracije i ako je roba bila izvezena
dobavljaču ili na ime osobe koju je on odredio.
d) ako je roba deklarirana za izvoz ili vanjsku proizvodnju i ako su
ispunjeni sljedeći uvjeti:
1. u slučaju da je roba predmet izvoznih davanja, izvoznih poticaja,
zahtjeva za povrat uvoznog duga pri izvozu ili drugih posebnih mjera za
izvoz, deklarant:
- podnosi carinarnici, koja je prihvatila carinsku deklaraciju za izvoz
robe, dokaz da roba nije napustila carinsko područje,
- podnosi carinarnici sve primjerke carinske deklaracije zajedno sa svim
drugim ispravama koje mu je ta carinarnica predala po prihvaćanju carinske
deklaracije,
- podnosi carinarnici dokaze da je vraćen uvozni dug i druge poticajne mjere
za izvoz robe ili da su nadležna tijela poduzele mjere za povrat tih iznosa,
te
- u skladu s važećim propisima mora izvršiti sve druge obaveze koje je s
obzirom na okolnosti pojedinih slučajeva carinarnica odredila za rješavanje
slučaja.
Nakon ukidanja carinske deklaracije, otpis količina po potvrdama ili drugim
ispravama koje su bile priložene izvoznoj carinskoj deklaraciji vraćaju se u
prvotno stanje.
Ako je za robu deklariranu za izvoz određeno da mora u određenom roku
napustiti carinsko područje, takvu deklaraciju carinarnica smatra ukinutom
ako roba u tom roku ne napusti carinsko područje. O ukidanju deklaracije
carinarnica pisano obavještava deklaranta.
2. u slučaju druge robe od one navedene u podtočki 1. ove točke, ako je
carinski deklarant izvijestio carinarnicu koja je prihvatila carinsku
deklaraciju za izvoz robe o tome da roba nije napustila carinsko područje i
ako je vratio sve primjerke deklaracije zajedno sa svim drugim dokumentima
koje mu je carinarnica predala po prihvaćanju carinske deklaracije;
e) ako je radi ponovnog izvoza robe bila podnesena deklaracija. Za ukidanje
takve deklaracije odgovarajuće se primjenjuje odredba točke d) ovoga članka.
f) ako je domaća roba bila stavljena u postupak carinskog skladištenja
sukladno članku 110. stavku 1. točki b) Carinskog zakona. Carinarnica može
odobriti ukidanje carinske deklaracije za taj postupak, ako deklarant dokaže
da su ispunjeni uvjeti za neki od dopuštenih postupanja ili uporaba. Ako do
proteka roka koji je bio određen za skladištenje nije bio podnesen zahtjev
za početak nekog od dopuštenih postupanja ili uporaba, carinarnica poduzima
mjere propisane na osnovi članka 110. stavka 1. točke b) Carinskog zakona.
Poglavlje 5. Naknadna provjera deklaracije
Članak 129.
Carinarnica može provesti postupak provjere deklaracije i nakon puštanja
robe deklarantu kako bi pregledom trgovačke i druge dokumentacije kod
deklaranta ili druge osobe koja raspolaže potrebnim podacima, a po
mogućnosti također i pregledom robe, ustanovila da li je bio ispravno
utvrđen carinski dug, da li su bile ispravno primijenjene trgovinske i druge
mjere i da li se poštivaju obveze koje proizlaze iz odobrenog carinskog
postupka. Naknadna provjera može se izvršiti također na zahtjev drugih
carinskih tijela u okvirima međunarodne suradnje.
Ako carinarnica na osnovi rezultata naknadne provjere ustanovi da je
carinski dug bio krivo obračunat, poduzet će sve potrebne mjere za naknadnu
naplatu, povrat, ili otpust duga. U slučaju kršenja odredbi trgovinskih ili
drugih mjera carinarnica o svojim nalazima izvještava nadležna državna
tijela. Na osnovi međunarodne suradnje moguće je kontrolne nalaze dostaviti
carinskim tijelima drugih država.
U naknadnoj provjeri odgovarajuće se primjenjuju prvo, drugo i treće
potpoglavlje ovog poglavlja. Carinarnica sastavlja zapisnik o rezultatima
naknadne provjere.
Ako se pri naknadnoj provjeri uzimaju uzorci, to se navodi u zapisniku o
naknadnoj provjeri deklaracije.
GLAVA VII. POJEDNOSTAVNJENI POSTUPCI DEKLARIRANJA
Poglavlje 1. Opće odredbe
Članak 130.
Deklarant može zahtijevati da robu deklarira na osnovi nepotpune
deklaracije, koja ne sadrži sve podatke koji bi morali biti navedeni za
odobravanje zahtijevanog carinskog postupka ili kojoj nisu priložene sve
isprave koje bi morale biti priložene za odobravanje zahtijevanog carinskog
postupka.
Deklarant može umjesto deklaracije za robu podnijeti neku od trgovačkih ili
službenih isprava priloženih uz zahtjev za stavljanje robe u carinski
postupak.
Deklariranje na osnovi knjigovodstvenog zapisa omogućava da se za robu
započne carinski postupak u prostorima korisnika odobrenja ili u drugom
prostoru, koji odobri carinarnica.
Pojednostavnjeni postupak deklariranja omogućava da se za robu započne
carinski postupak na osnovi nepotpune deklaracije sukladno stavku 1. ovog
članka ili na osnovi isprava sukladno stavku 2. ovog članka, uz obavezu
naknadnog podnošenja dopunske deklaracije, koja je s obzirom na okolnosti
slučaja opća, periodična ili rekapitulativna.
Članak 131.
Zahtjev za odobravanje pojednostavnjenog postupka deklariranja iz članka
139. ove Uredbe ili za deklariranje na osnovi knjigovodstvenih zapisa
podnosi se carinarnici koja je mjesno nadležna s obzirom na sjedište i
glavno knjigovodstvo podnosioca zahtjeva.
Carinarnica iz stavka 1. ovog članka šalje zahtjev zajedno sa svojim
mišljenjem na nadležno rješavanje Carinskoj upravi - Središnjem uredu. O
zahtjevu odlučuje Carinska uprava - Središnji ured.
Članak 132.
Ako se za pojednostavnjeni postupak upotrebljava sustav za obradu podataka
ili sustav za elektroničku razmjenu podataka, odgovarajuće se primjenjuju
odredbe članka 74. i članaka 92. - 96. ove Uredbe.
Poglavlje 2. Deklaracije za puštanje robe u
slobodni promet
Odjeljak 1. Nepotpune deklaracije
Članak 133.
Deklaracija za puštanje robe u slobodni promet koju carinarnica može
prihvatiti na osnovi pisanog zahtjeva deklaranta bez obzira na to što ne
sadrži sve propisane podatke, mora sadržati najmanje sljedeće podatke:
- podatke u polju 1 (drugo podpolje), 14, 21, 31, 33, 37, 40 i 54 JCD-a,
- opis robe koji omogućava carinarnici da utvrdi tarifni stavak iz Carinske
tarife,
- carinsku vrijednost robe, a ako je očito da deklarant ne može deklarirati
carinsku vrijednost, navodi se privremena vrijednost robe koja je
prihvatljiva za carinarnicu uzimajući u obzir podatke koji su na
raspolaganju deklarantu, te
- sve druge podatke koji trebaju carinarnici da bi se osiguralo
prepoznavanje robe, primjena propisa o puštanju robe u slobodni promet i
utvrđivanje visine osiguranja koje treba položiti da bi se roba mogla
pustiti deklarantu.
Članak 134.
Deklaraciji za puštanje robe u slobodni promet koju carinarnica prihvaća na
osnovi zahtjeva deklaranta bez da su joj priložene sve propisane isprave,
moraju biti priložene barem one isprave koje su potrebne da bi se
deklarirana roba mogla pustiti u slobodni promet.
Iznimno od stavka 1. ovog članka može se prihvatiti carinska deklaracija
kojoj nisu priložene sve isprave koje bi morale biti priložene prije
puštanja robe u slobodni promet ako se carinarnici prethodno dokaže:
- da isprave koje nisu priložene postoje i da su važeće,
- da isprave nisu mogle biti priložene deklaraciji iz razloga na koje
deklarant nije mogao utjecati, te
- da bi odgađanje prihvaćanja takve carinske deklaracije sprječavalo
puštanje robe u slobodni promet ili bi radi odlaganja trebalo obračunati
uvoznu carinu po višoj stopi.
Isprave koje nedostaju moraju biti navedene na deklaraciji.
Članak 135.
Ako carinarnica prihvati nepotpunu deklaraciju mora odrediti rok u kojem će
deklarant priložiti sve podatke ili isprave. Rok ne smije biti duži od 30
dana od dana prihvaćanja deklaracije.
Ako nedostaje isprava koja je potrebna za odobravanje povlaštene carine i
carinarnica osnovano smatra da bi se za robu deklariranu nepotpunom
deklaracijom mogla odobriti povlaštena carina, na zahtjev deklaranta može se
produljiti rok za podnošenje te isprave. Produljeni rok ne smije biti duži
od tri mjeseca.
Ako se podaci ili isprave koje nedostaju odnose na carinsku vrijednost,
carinarnica može, ako je to s obzirom na okolnosti neophodno, produljiti
rok. Produljeni rok ne može biti dulji od tri mjeseca.
Ako se povlaštena carina primjenjuje na robu puštenu u slobodni promet u
okviru količinskih kvota ili plafona ili u okviru povlaštenih mjera,
carinarnica može odobriti uporabu kvote ili povlaštenog postupanja samo uz
prilaganje isprave koja je uvjet za odobravanje kvote ili povlaštenog
postupanja. Isprava mora biti u svakom slučaju priložena:
- prije nego li je kvota iskorištena, ili
- u drugim slučajevima, prije nego li se ponovno uvedu propisane carinske
stope.
Ako su isprave od kojih zavisi uporaba povlaštene carine priložene nadležnoj
carinarnici, sukladno ovom članku, po isteku roka važenja povlaštene
carinske stope, snižena stopa može se primijeniti ako je deklaracija za
puštanje robe prihvaćena prije isteka roka važenja povlaštenih carinskih
stopa.
Članak 136.
Prihvaćanje nepotpune deklaracije ne može spriječiti ili odgoditi puštanje
robe deklarantu, osim ako za to ne postoje drugi razlozi. Iznimno od članka
125. ove Uredbe, carinarnica pušta robu deklarantu sukladno uvjetima iz ovog
članka.
Ako naknadno prilaganje podataka ili isprava koje nisu bile priložene u
trenutku prihvaćanja nepotpune deklaracije ne utječu na visinu uvozne
carine, carinarnica će za tako deklariranu robu obračunati uvoznu carinu po
redovitom postupku.
Ako je deklarant sukladno članku 133. podtočki 3. ove Uredbe naveo samo
privremene podatke o vrijednosti robe, carinarnica će:
- obračunati iznos uvozne carine na osnovi tog navoda, te
- zahtijevati da deklarant priloži instrument osiguranja u visini razlike
između iznosa obračunatog na osnovi privremenih podataka i najvećeg mogućeg
iznosa uvozne carine koju bi trebalo obračunati za robu.
U drugim slučajevima od onih navedenih u stavku 3. ovog članka, kada
naknadno prilaganje podataka ili isprava može utjecati na visinu uvozne
carine koju treba obračunati za deklariranu robu, treba postupati u skladu
sa sljedećim pravilima:
a) u slučaju kada bi se mogla radi naknadnog prilaganja podatka ili isprave
odobriti uporaba snižene carinske stope, carinarnica će:
- obračunati uvoznu carinu koja se plaća po sniženoj stopi, te
- zahtijevati da deklarant položi instrument osiguranja u visini razlike
između iznosa obračunatog na osnovi podtočke 1. i iznosa uvozne carine koju
bi trebalo obračunati za tu robu, ako bi se primijenila propisana carinska
stopa;
b) u slučaju kada bi se moglo radi naknadnog prilaganja podataka ili isprava
odobriti potpuno oslobođenje od plaćanja carine, carinarnica će zahtijevati
polaganje instrumenta osiguranja u visini iznosa koji bi morao biti plaćen
ako bi se uvozna carina izračunala po propisanoj carinskoj stopi.
Bez obzira na moguće naknadne izmjene, deklarant može umjesto polaganja
instrumenta u slučajevima iz stavka 3. i stavka 4. ovog članka zahtijevati
da carinarnica odmah obračuna carinu u iznosu:
- ako se primjenjuje stavak 3. druga podtočka ili stavak 4. točka a) druga
podtočka ovog članka - iznos uvozne carine koja bi se obračunala na osnovi
propisane carinske stope, ili
- ako se primjenjuje stavak 4. točka b) ovog članka iznos uvozne carine
obračunatoj po propisanoj carinskoj stopi.
Članak 137.
Ako do proteka roka iz članka 135. ove Uredbe deklarant ne podnese podatke
koji su potrebni za konačno utvrđivanje carinske vrijednosti robe ili ne
podnese podatke ili isprave koji nedostaju, carinarnica će obračunati carinu
u visini za koju je deklarant položio instrument osiguranja sukladno članku
136. ove Uredbe.
Članak 138.
Deklarant mora nepotpunu deklaraciju koju je carinarnica prihvatila sukladno
člancima 133. do 136. ove Uredbe dopuniti ili uz suglasnost carinarnice
zamijeniti potpunom carinskom deklaracijom koja udovoljava uvjetima iz
članka 74. Carinskog zakona.
U slučaju kada se nepotpuna deklaracija zamjenjuje novom, kao datum za
određivanje iznosa carine i primjenu drugih mjera za puštanje robe u
slobodni promet uzima se datum prihvaćanja nepotpune deklaracije.
Odjeljak 2. Pojednostavnjeni postupak deklariranja
Članak 139.
Deklarant može na osnovi pisanog zahtjeva koji sadrži sve potrebne podatke,
ishoditi odobrenje da pod uvjetima i na način propisan u člancima 140. i
141. ove Uredbe, za robu podnese deklaraciju za puštanje u slobodni promet u
pojednostavnjenom obliku.
Pojednostavnjena deklaracija može biti u obliku:
a) nepotpune carinske deklaracije, podnesene na obrascu JCD, ili
b) trgovačke ili druge isprave, koji su navedeni u pisanom zahtjevu
deklaranta za puštanje robe u slobodni promet.
Pojednostavnjena deklaracija mora sadržati podatke potrebne za prepoznavanje
robe.
Pisani zahtjev iz stavka 2. točke b) ovog članka može nadomjestiti opći
zahtjev koji važi za sve u određenom razdoblju započete postupke za puštanje
robe u slobodni promet. U tom slučaju mora u ispravi iz stavka 2. točke b)
biti jasno naznačeno opće odobrenje izdano sukladno ovom stavku.
Pojednostavnjenoj deklaraciji moraju biti priložene sve isprave o kojima
ovisi puštanje u slobodni promet. Iznimno, deklaraciji ne moraju biti
priložene isprave ako su ispunjeni uvjeti iz članka 134. stavka 2. ove
Uredbe.
Ovaj članak ne utječe na primjenu članka 159. ove Uredbe.
Članak 140.
Pojednostavnjeni postupak deklariranja iz članka 139. može se odobriti ako
je omogućena učinkovita kontrola poštivanja ograničenja i zabrana, te
kontrola drugih propisa koji se odnose na puštanje robe u slobodni promet.
Odobrenje se neće dati:
a) podnositelju zahtjeva koji je višekratno kršio carinske propise, ili
b) podnositelju zahtjeva koji deklarira robu za puštanje u slobodni promet
samo povremeno.
Odobrenje se neće dati podnositelju zahtjeva koji nastupa za račun druge
osobe koja deklarira robu za puštanje u slobodni promet samo povremeno.
Ako po izdavanju odobrenja nastupe okolnosti iz stavka 2. ovog članka,
odobrenje se može ukinuti.
Članak 141.
U odobrenju iz članka 139. ove Uredbe treba odrediti:
a) carinarnicu ili carinarnice koje su nadležne za prihvaćanje
pojednostavnjenih deklaracija,
b) sadržaj i oblik pojednostavnjenih deklaracija,
c) vrste roba na koje se pojednostavnjene deklaracije odnose i podatke, koje
pojednostavnjene deklaracije moraju sadržati radi prepoznavanja robe,
d) instrumente osiguranja, te
e) oblik i sadržaj dopunske deklaracije, rok u kojem treba podnijeti
dopunsku carinsku deklaraciju, kao i carinarnicu nadležnu za prihvaćanje
dopunske carinske deklaracije.
Odjeljak 3. Deklariranje na osnovi knjigovodstvenih zapisa
Članak 142.
Carinska uprava - Središnji ured može sukladno člancima 143. do 145. ove
Uredbe dati odobrenje za deklariranje na osnovi knjigovodstvenih zapisa
osobi koja zahtijeva da se postupak puštanja robe u slobodni promet izvrši u
njenim prostorima ili na drugim mjestima koje odobri carinarnica. Pisani
zahtjev mora sadržavati sve potrebne podatke za odobravanje
pojednostavnjenja i odnositi se na sljedeće slučajeve:
a) ako se zahtijeva za robu koja je prije puštanja u slobodni promet bila u
carinskom postupku provoza u okviru kojega je bilo podnositelju zahtjeva
izdano odobrenje za uporabu pojednostavnjenih formalnosti pri odredišnoj
carinarnici u provoznom postupku, sukladno člancima 446. do 449. ove Uredbe,
b) ako se zahtijeva za robu koja je prije puštanja u slobodni promet bila u
carinskom postupku s gospodarskim učinkom osim slučajeva iz članka 159. ove
Uredbe,
c) ako se zahtijeva za robu koja je nakon što je podnesena carinarnici
sukladno članku 52. Carinskog zakona, prevezena u te prostore u skladu s
provoznim carinskim postupkom, u drugim slučajevima od onih navedenih u
točki a) ovog članka, te
d) ako se zahtijeva za robu koja je unesena u carinsko područje, ali za nju
ne postoji obveza podnošenja sukladno članku 53. Carinskog zakona.
Članak 143.
Odobrenje iz članka 142. ove Uredbe Carinska uprava - Središnji ured može
dati ako su ispunjeni sljedeći uvjeti:
a) knjigovodstvo podnositelja zahtjeva omogućava carinarnici učinkovitu
kontrolu, kao i naknadnu kontrolu,
b) omogućena je učinkovita kontrola uvoznih ili izvoznih zabrana ili
ograničenja kao i drugih mjera za puštanje robe u slobodni promet.
Odobrenje se neće dati:
a) podnositelju zahtjeva koji je višekratno kršio carinske propise, ili
b) podnositelju zahtjeva koji deklarira robu za puštanje u slobodni promet
samo povremeno.
Članak 144.
Iznimno od članka 10. Carinskog zakona, Carinska uprava - Središnji ured
može odlučiti da dano odobrenje ne ukida, ako neizvršenje obveze nema
stvarnih posljedica na pravilnu uporabu pojednostavnjenja.
Carinska uprava će odobrenje ukinuti, ako su nastupile neke od okolnosti iz
članka 143. stavka 2. ove Uredbe.
Članak 145.
U svrhu kontrole pravilnosti obavljanja pojednostavnjenja deklariranja,
korisnik odobrenja iz članka 142. ove Uredbe mora:
a) u slučajevima iz članka 142. točke a) i točke c) ove Uredbe:
1. ako se roba pušta u slobodan promet po prispijeću na mjesto određeno u te
svrhe:
- u obliku i na način određen u odobrenju pravodobno obavijestiti
carinarnicu o prispijeću robe kako bi mu roba mogla biti puštena i
- upisati robu u svoje knjigovodstvo.
2. ako je roba prije puštanja u slobodni promet bila u privremenom smještaju
sukladno članku 62. Carinskog zakona, prije proteka roka iz članka 61.
Carinskog zakona:
- u obliku i na način određen u odobrenju obavijestiti carinarnicu o svojem
zahtjevu da se roba pusti u slobodni promet kako bi mu roba mogla biti
puštena, te
- upisati robu u svoje knjigovodstvo;
b) u slučajevima iz članka 142. točke b) ove Uredbe:
- u obliku i na način određen u odobrenju obavijestiti carinarnicu o svojem
zahtjevu da se roba pusti u slobodni promet kako bi mu roba mogla biti
puštena, te
- upisati robu u svoje knjigovodstvo.
Obavijest iz prve podtočke ove točke nije potrebna ako je roba koja bi se
puštala u slobodni promet prethodno bila u postupku carinskog skladištenja u
skladištu tipa D.
c) u slučaju iz članka 142. točke d) ove Uredbe po prispijeću robe na mjesto
određeno u te svrhe:
- upisati robu u svoje knjigovodstvo,
d) od trenutka upisa robe u knjigovodstvo dati carinarnici na raspolaganje
sve isprave čije je podnošenje potrebno radi provođenja propisa koji se
odnose na puštanje robe u slobodni promet.
Pod uvjetom da to ne utječe na kontrolu obavljanja pojednostavnjenja
deklariranja, Carinska uprava - Središnji ured može:
a) dopustiti korisniku odobrenja da najavi carinarnici prispijeće robe iz
stavka 1. točke a) ili točke b) ovog članka neposredno pred njezino
prispijeće,
b) dopustiti, ako to opravdava vrsta robe i oblik uvoza, da korisnik
odobrenja ne obavještava carinarnicu o svakom prispijeću robe ako korisnik
odobrenja carinarnici dostavi sve podatke potrebne za mogući pregled robe.
U slučaju iz stavka 2. točke b) ovog članka knjigovodstveni se upis robe
smatra kao puštanje robe.
Upis u knjigovodstvo iz stavka 1. točaka a), b) i c) ovoga članka može se
nadomjestiti kakvim drugim oblikom koji daje jednako jamstvo i koji odobri
Carinska uprava - Središnji ured. Upis mora sadržavati datum i podatke
potrebne za prepoznavanje robe.
Članak 146.
Odobrenje iz članka 142. ove Uredbe mora sadržavati sve uvjete u svezi s
obavljanjem pojednostavnjenja, a naročito:
a) podatke o robi na koju se odnosi,
b) oblik obveza iz članka 145. ove Uredbe i podatke o osiguranju koje osoba
treba položiti,
c) rok u kojem treba podnijeti dopunsku carinsku deklaraciju i pri kojoj
carinarnici, te
d) oblik i sadržaj dopunske deklaracije, te uvjete pod kojima treba za robu
podnijeti opću, periodičnu ili rekapitulativnu deklaraciju .
Poglavlje 3. Deklaracije za carinske postupke s gospodarskim učinkom
Odjeljak 1. Početak carinskog postupka s gospodarskim učinkom
Pododjeljak 1. Početak postupka carinskog skladištenja
Odsjek A. Nepotpune deklaracije
Članak 147.
Nepotpunu deklaraciju za početak postupka carinskog skladištenja koja ne
sadrži sve propisane podatke, carinarnica može prihvatiti ako takva
deklaracija sadrži barem one podatke koji su potrebni za prepoznavanje robe
obuhvaćenu takvom deklaracijom, uključujući količinu robe.
U svezi s nepotpunom deklaracijom iz stavka 1. ovog članka odgovarajuće se
primjenjuju članci 134., 135. i 138. ove Uredbe.
Odsjek B. Pojednostavnjeni postupak deklariranja
Članak 148.
Carinska uprava može na osnovi zahtjeva deklaranta odobriti da se po
podnošenju robe carinarnici i u skladu s uvjetima i na način propisan u
članku 151. ove Uredbe, podnese carinska deklaracija za početak postupka
carinskog skladištenja na pojednostavnjen način.
Pojednostavnjeni postupak deklariranja može biti u obliku podnošenja:
- nepotpune carinske deklaracije iz članka 147. ove Uredbe ili
- trgovačke ili druge isprave uz pisani zahtjev deklaranta za unos robe u
carinsko skladište.
Nepotpuna deklaracija i druge isprave iz stavka 2. ovog članka moraju
sadržati barem podatke iz članka 147. stavka 1. ove Uredbe.
Članak 149.
Ako se pojednostavnjeni postupak deklariranja koristi za početak postupka
skladištenja robe u carinskom skladištu tipa D, pojednostavnjena deklaracija
mora sadržati također:
a) detaljne podatke o vrsti robe koji omogućavaju ispravno i nedvosmisleno
određivanje tarifnog stavka u Carinskoj tarifi, te
b) carinsku vrijednost robe.
Članak 150.
Pojednostavnjeni postupak deklariranja ne može se koristiti za:
- početak postupka carinskog skladištenja pri unosu robe u carinsko
skladište tipa F ili
- početak postupka carinskog skladištenja pri unosu domaćih poljoprivrednih
proizvoda u carinsko skladište bilo kojeg tipa.
Pri pojednostavnjenom postupku deklariranja iz članka 148. stavka 2. druge
podtočke ove Uredbe, za početak postupka carinskog skladištenja u carinskom
skladištu tipa B nije moguće koristiti trgovačke isprave. Ako neka druga
isprava ne sadrži podatke, koji se u JCD upisuju u polje 1. (drugi
podpolje), 3, 5, 14, 19, 26, 31, 32, 37, 38, 49 i 54, te podatke treba
posebno priložiti.
Članak 151.
Pisani zahtjev iz članka 148. ove Uredbe mora sadržati sve podatke potrebne
za izdavanje odobrenja.
Ako okolnosti slučaja to dopuštaju može se višekratni pisani zahtjev iz
članka 148. stavka 2. podtočke druge ove Uredbe nadomjestiti općim zahtjevom
za obavljanje ovog postupka u određenom vremenskom razdoblju.
U slučaju iz stavka 2. ovog članka podnosi se zahtjev sukladno člancima 175.
do 183. ove Uredbe, koji mora biti priložen zahtjevu za otvaranje carinskog
skladišta ili kao zahtjev za izmjenu ili dopunu već izdanog odobrenja za
otvaranje carinskog skladišta. Zahtjev se podnosi carinarnici koja je izdala
odobrenje za otvaranje carinskog skladišta.
Carinska uprava - Središnji ured izdaje odobrenje iz članka 148. ove Uredbe
samo u slučaju ako nije ugroženo pravilno obavljanje postupka carinskog
skladištenja.
Odobrenje nije moguće izdati:
a) ako podnositelj zahtjeva ne nudi dovoljno jamstvo za pravilno obavljanje
postupka carinskog skladištenja,
b) podnositelju zahtjeva koji je višekratno kršio carinske propise, ili
c) podnositelju zahtjeva koji deklarira robu za početak postupka carinskog
skladištenja samo povremeno.
Iznimno od članka 10. Carinskog zakona odobrenje se može ukinuti ako nastupe
okolnosti iz stavka 5. ovog članka.
Članak 152.
Odobrenje iz članka 148. ove Uredbe mora sadržati sve uvjete za obavljanje
pojednostavnjenja deklariranja uključujući i podatke o:
a) carinarnici ili carinarnicama pri kojima se može podnijeti carinska
deklaracija za početak postupka carinskog skladištenja,
b) obliku i sadržaju pojednostavnjene deklaracije.
Odsjek C. Deklariranje na osnovi knjigovodstvenih zapisa
Članak 153.
Carinska uprava - Središnji ured izdaje odobrenje za deklariranje robe na
osnovi knjigovodstvenih zapisa sukladno uvjetima i na način propisan u
stavku 2. ovoga članka i u člancima 154. i 155. ove Uredbe.
Carinska uprava - Središnji ured ne može odobriti da se roba deklarira na
osnovi knjigovodstvenih zapisa, ako se roba unosi u carinsko skladište tipa
B ili F ili ako se u carinsko skladište bilo kojega tipa unose domaći
poljoprivredni proizvodi.
Ako Carinska uprava - Središnji ured odobri da se roba deklarira na osnovi
knjigovodstvenih zapisa, za izdavanje odobrenja i provođenja
pojednostavnjenog postupka deklariranja odgovarajuće se primjenjuje članak
151. ove Uredbe.
Članak 154.
Korisnik odobrenja mora, radi provedbe propisane kontrole od strane
carinarnice, po prispijeću robe na mjesto navedeno u odobrenju:
a) odmah izvijestiti nadležnu carinarnicu o prispijeću robe, u obliku i na
način koji odredi carinarnica,
b) odmah upisati robu u knjigovodstvo, te
c) dati nadležnoj carinarnici na raspolaganje sve isprave kojih je
prilaganje potrebno za puštanje robe u postupak.
Knjigovodstveni zapis robe iz stavka 1. točke b) ovog članka mora sadržati
barem one podatke koji su potrebni da bi se utvrdio trgovinski opis robe i
njezine količine.
Članak 145. stavak 2. i 3. ove Uredbe odgovarajuće se primjenjuju u
slučajevima iz ovoga članka.
Članak 155.
Odobrenje iz članka 153. stavka 1. ove Uredbe mora sadržati sve uvjete za
provođenje pojednostavnjenog postupka deklariranja, a naročito vrstu robe na
koju se odnosi pojednostavnjene, vrstu obveze iz članka 154. i trenutak
prepuštanja robe.
Pododjeljak 2. Početak postupka unutarnje proizvodnje, postupka prerade pod
carinskim nadzorom i postupka privremenog uvoza
Odsjek A. Nepotpune deklaracije
Članak 156.
Deklaraciju za početak carinskog postupka unutarnje proizvodnje, postupka
prerade pod carinskim nadzorom i postupka privremenog uvoza, carinarnica
nadležna za početak carinskog postupka može, na osnovi pisanog zahtjeva
deklaranta, prihvatiti ako ne sadrži sve propisane podatke, ali mora
sadržati barem one podatke koji se upisuju u polja. 14, 21, 31, 33, 37, 40 i
54 JCD, a u polju 44 treba upisati broj odobrenja ili zahtjeva, ako se
primjenjuje članak 227. ove Uredbe.
Za primjenu ovog članka odgovarajuće se primjenjuju članci 134., 135. i 138.
ove Uredbe.
Ako se u postupku unutarnje proizvodnje primjenjuje sustav povrata plaćene
carine, odgovarajuće se primjenjuje članak 136. i 137. ove Uredbe.
Odsjek B. Pojednostavnjeni postupak deklariranja i deklariranje na osnovi
knjigovodstvenih zapisa
Članak. 157.
Odredbe članaka 139. do 146. ove Uredbe odgovarajuće se primjenjuju za
izdavanje odobrenja za uporabu pojednostavnjenog postupka deklariranja i
deklariranja na osnovi knjigovodstvenih zapisa u slučaju deklariranja robe
za početak postupka unutarnje proizvodnje, postupka prerade pod carinskim
nadzorom ili privremenog uvoza.
Pododjeljak 3. Početak postupka vanjske proizvodnje
Članak 158.
Za pojednostavnjenja u svezi s carinskim deklaracijama za početak postupka
vanjske proizvodnje odgovarajuće se primjenjuju članci 160. do 168. ove
Uredbe.
Odjeljak 2. Završetak postupka s gospodarskim učinkom
Članak 159.
Za završetak postupka s gospodarskim učinkom, osim postupka vanjske
proizvodnje i carinskog skladištenja, može se odobriti uporaba
pojednostavnjenih postupaka predviđenih za puštanje u slobodni promet, izvoz
ili ponovni izvoz. U slučaju ponovnog izvoza odgovarajuće se primjenjuju
članci 160. do 168. ove Uredbe.
Za završetak postupka vanjske proizvodnje mogu se odobriti pojednostavnjenja
predviđena za puštanje robe u slobodni promet. Pri tome se odgovarajuće
primjenjuju članci 133. do 136. ove Uredbe.
Za završetak postupka carinskog skladištenja može se odobriti
pojednostavnjenje predviđeno za puštanje robe u slobodni promet, za izvoz
ili ponovni izvoz.
Bez obzira na stavak 3. ovog članka:
a) za robu koja je bila unesena u carinsko skladište tipa F nije moguće
odobriti niti jedno od predviđenih pojednostavnjenja,
b) za robu koja je bila unesena u carinsko skladište tipa B može se odobriti
upotreba nepotpunih deklaracija i pojednostavnjeni postupak deklariranja,
c) izdavanje odobrenja za otvaranje carinskog skladišta tipa D uključuje
također odobrenje za deklariranje robe na osnovi knjigovodstvenih zapisa za
puštanje robe u slobodni promet. Ovo se pojednostavnjenje ne može odobriti,
ako podnosilac zahtjeva želi na takav način završiti postupak s robom za
koju se osnov za određivanje uvozne carine ne može provjeriti bez pregleda
robe. U tom slučaju može se odobriti drugi postupak koji uključuje
podnošenje robe carinarnici, te
d) za završetak postupka za domaće poljoprivredne proizvode nije moguće
odobriti ni jedno od predviđenih pojednostavnjenja.
Poglavlje 4. Deklaracije za izvoz
Članak 160.
Postupci koje treba obaviti pri carinarnici izvoza i koji su propisani u
članku 404. ove Uredbe mogu se pojednostaviti sukladno odredbama ovog
poglavlja.
Odredbe članka 405. i članka 408. ove Uredbe primjenjuju se i za ovo
poglavlje.
Odjeljak 1. Nepotpune deklaracije
Članak 161.
Carinarnica može na osnovi zahtjeva deklaranta prihvatiti carinsku
deklaraciju za izvoz robe i u slučaju kada deklaracija ne sadrži sve
propisane podatke, ali mora sadržati barem sljedeće podatke:
a) podatke koji se upisuju u polje 1. (druga i treća podjela), 2, 14, 17,
31, 33, 38, 44 i 54 JCD,
b) sve podatke koji su potrebni za primjenu posebnih mjera poljoprivredne
politike ili obračun izvozne carine, ako je roba predmet posebnih mjera
politike ili podliježe plaćanju izvozne carine, te
c) sve druge podatke koji su potrebni da bi se roba mogla prepoznati, da bi
se mogli primijeniti propisi koji se odnose na njezin izvoz ili da se odredi
iznos mogućeg osiguranja koje se zahtijeva prije izvoza robe.
Bez obzira na stavak 1. točku a) ovog članka carinarnica može odobriti
deklarantu da ne popuni polje 17. i 33. JCD, ako:
a) deklarant izjavi da roba na koju se deklaracija odnosi nije predmet
izvoznih zabrana ili ograničenja i
b) carinarnica ne sumnja u točnost izjave iz točke 1. ovog stavka i ako
c) opis robe u deklaraciji omogućava točno i nedvosmisleno raspoređivanje
robe u Carinsku tarifu.
Primjerak broj 3. JCD mora u polju 44. sadržati navod: ”Pojednostavnjeni
izvoz”.
Za izvoznu deklaraciju ispunjenu sukladno ovom članku odgovarajuće se
primjenjuju članci 134. do 138. ove Uredbe.
Članak 162.
Ako se primjenjuje članak 402. ove Uredbe, dopunska ili nadomjesna
deklaracija može se podnijeti carinarnici koja je mjesno nadležna prema
sjedištu izvoznika. Ako proizvođač ima sjedište na području druge
carinarnice, dopunska carinska deklaracija može se podnijeti carinarnici
koja je mjesno nadležna prema sjedištu proizvođača.
U slučaju iz prethodnog stavka carinarnica koja je prihvatila nepotpunu
deklaraciju poslat će primjerke 1. i 2. JCD carinarnici kojoj će biti
podnesena dopunska ili nadomjesna carinska deklaracija.
Odjeljak 2. Pojednostavnjeni postupak deklariranja
Članak 163.
Na osnovi pisanog zahtjeva deklaranta koji sadrži sve potrebne podatke za
izdavanja odobrenja, Carinska uprava može odobriti da uz podnošenje robe
carinarnici deklarant podnese carinsku deklaraciju za izvoz robe na
pojednostavnjen način. Pri određivanju uvjeta za pojednostavnjeni postupak
deklariranja odgovarajuće se primjenjuju članci 140. i 141. ove Uredbe.
Osim u slučajevima iz članka 168. ove Uredbe, pojednostavnjena deklaracija
podnosi se na obrascu JCD koji sadrži sve podatke potrebne za prepoznavanje
robe. Odgovarajuće se primjenjuje članak 161. stavak 3. i stavak 4. ove
Uredbe.
Odjeljak 3. Deklariranje na osnovi knjigovodstvenih zapisa
Članak 164.
Na osnovi pisanog zahtjeva Carinska uprava - Središnji ured može odobriti
deklariranje robe za izvoz na osnovi knjigovodstvenih zapisa sukladno
uvjetima iz stavka 2. ovog članka, osobi koja želi izvesti izvozne postupke
u svojim prostorima ili na drugom mjestu koje je odobrila Carinska uprava -
Središnji ured (u nastavku: ovlašteni izvoznik).
Na postupak davanja odobrenja iz stavka 1. ovoga članka, odgovarajuće se
primjenjuju članci 143. i 144. ove Uredbe.
Članak 165.
Da bi carinarnici omogućio kontrolu provedbe dozvoljenog postupka, ovlašteni
izvoznik mora prije iznošenja robe iz prostora ili mjesta navedenog u članku
164. ove Uredbe:
a) pravodobno izvijestiti nadležnu carinarnicu o micanju robe u obliku i na
način određen u odobrenju sa svrhom da mu se roba pusti,
b) upisati robu u knjigovodstvo. Takav upis može nadomjestiti drugi postupak
koji daje jednako jamstvo i koji odobri carinarnica. Upis mora sadržavati
datum, vrijeme kad je obavljen i podatke koji su potrebni za prepoznavanje
robe, te
c) dati nadležnoj carinarnici na raspolaganje sve isprave potrebne za
primjenu propisa o izvozu robe.
U opravdanim slučajevima, kad je to potrebno radi vrste robe i učestalosti
izvoznog postupka, carinarnica može ovlaštenog izvoznika osloboditi obveze
pravodobnog izvještavanja carinarnice sukladno stavku 1. podtočki a) ovoga
članka. U tom slučaju ovlašteni izvoznik dužan je carinarnici dati na
raspolaganje sve podatke koji su potrebni za mogući pregled robe.
U slučaju iz stavka 2. ovog članka knjigovodstveni zapis o robi smatra se
kao puštanje robe.
Članak 166.
Za nadzor i kao dokaz da je roba stvarno napustila carinsko područje,
koristi se primjerak broj 3. JCD.
U odobrenju za uporabu pojednostavnjenja mora biti određeno da li treba
primjerak broj 3. JCD unaprijed ovjeriti.
Ovjera iz stavka 2. ovoga članka provodi sa na jedan od sljedećih načina:
a) carinarnica, određena u odobrenju unaprijed ovjerava i potpisuje polje A
JCD, ili
b) ovlašteni izvoznik, po carinarnici opunomoćen da ovjerava deklaraciju;
ovjera deklaracije obavlja se pečatom.
Sadržaj i oblik pečata iz stavka 3. ovoga članka propisuje ministar
financija. Otisak pečata može na propisanom obrascu biti otisnut i
unaprijed, ako je tiskar obrasca dobio za to odobrenje Carinske uprave -
Središnjeg ureda.
Prije otpreme robe, ovlašteni izvoznik mora:
a) izvršiti obveze iz članka 165. ove Uredbe,
b) u polje 44. na primjerku broj 3. JCD navesti redni broj i datum upisa
robe u knjigovodstvo.
Primjerak broj 3. JCD mora pored navoda u polju 44. sadržati također:
a) broj odobrenja,
b) navod: “Pojednostavnjeni izvoz”.
Članak 167.
U odobrenju iz članka 164. ove Uredbe treba odrediti sve uvjete za provedbu
pojednostavnjenja, a naročito:
a) robu na koju se pojednostavnjenje odnosi,
b) način postupanja iz članka 165. ove Uredbe,
c) trenutak puštanja robe,
d) sadržaj primjerka broj 3. JCD i način njegovog potvrđivanja, te
e) postupak podnošenja dopunske deklaracije i rok u kojem mora biti
podnesena.
Odobrenje mora sadržavati obvezu ovlaštenog izvoznika da će poduzeti
potrebne mjere za osiguranje čuvanja posebnoga pečata ili obrazaca koji
sadrže unaprijed otisnut pečat izvozne carinarnice ili otisak posebnoga
pečata.
Odjeljak 4. Zajedničke odredbe za drugi i treći odjeljak ovog poglavlja
Članak 168.
Umjesto JCD, Carinska uprava može odobriti da deklarant koristi trgovačku
ili drugu ispravu ili drugog nositelja podataka ako takva isprava ili
nositelj podataka sadrži:
a) podatke koji omogućavaju prepoznavanje robe,
b) navod “Pojednostavnjen izvoz”, te
c) zahtjev za izvoz.
Zahtjev iz točke c) stavka 1. ovog članka može nadomjestiti opći zahtjev
koji vrijedi za sve u određenom razdoblju započete, izvozne postupke. U tom
slučaju u ispravi ili drugom nositelju podataka iz stavka 1. ovog članka
mora biti jasno označeno odobrenje na osnovi kojeg se prihvaća opći zahtjev
sukladno ovom stavku.
Trgovačka ili druga isprava se koristi kao dokaz o stvarnom iznosu robe iz
carinskog područja, jednako kao primjerak broj 3. JCD. Ako Carinska uprava -
Središnji ured odobri uporabu drugog nositelja podataka mora u isto vrijeme
odrediti na koji će se način potvrditi da je roba stvarno iznesena iz
carinskog područja.
DIO III. CARINSKI DOPUŠTENO POSTUPANJE ILI UPORABA
GLAVA I. PUŠTANJE U SLOBODNI PROMET
Poglavlje 1. Opća odredba
Članak 169.
Ako je domaća roba bila izvezena sa ATA karnetom sukladno članku 409. ove
Uredbe, može se pustiti u slobodni promet na osnovi ATA karneta.
U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, carinarnica u kojoj je roba puštena u
slobodni promet mora:
a) provjeriti podatke iz polja A do G kupona ponovnoga uvoza,
b) ispuniti talon i polje H kupona ponovnoga uvoza, te
c) zadržati kupon ponovnoga uvoza.
Ako se formalnosti za završetak privremenoga izvoza domaće robe obavljaju u
drugoj carinarnici od one preko koje je roba bila unesena u carinsko
područje, roba se od ulazne do odredišne carinarnice, gdje će biti puštena u
slobodni promet, prevozi bez dodatnih formalnosti.
Poglavlje 2. Uporaba jedinstvene carinske stope
Članak 170.
Jedinstvena carinska stopa se sukladno članku 20. stavku 2. Carinskog zakona
može primijeniti na nekomercijalnu robu čija vrijednost ne prelazi 5. 000
kuna.
Članak 171.
Jedinstvena carinska stopa od 10% ne može se primijeniti na duhan, duhanske
proizvode, alkohol, alkoholna pića, pogonsko gorivo i parfeme.
Članak 172.
Ako putnik ili primatelj pošiljke zahtijeva da se roba carini po stopi koja
je za nju propisana u Carinskoj tarifi, propisane se stope primjenjuju za
svu robu ili za cijelu pošiljku.
GLAVA II. CARINSKI POSTUPCI S GOSPODARSKIM UČINKOM
Poglavlje 1. Opće odredbe
Odjeljak 1. Definicije
Članak 173.
U primjeni odredaba koje uređuju carinske postupke s gospodarskim učinkom
niže navedeni izrazi imaju sljedeće značenje:
a) “nadzorna carinarnica” je carinarnica koja izdaje odobrenje za provedbu
nadzora postupka s gospodarskim učinkom;
b) “carinarnica početka postupka” je carinarnica koja je u odobrenju
označena za prihvat carinskih deklaracija za početak postupka ili postupaka
sa gospodarskim učinkom;
c) “carinarnica završetka postupka” je carinarnica označena u odobrenju za
prihvat carinskih deklaracija, na osnovi kojih se za robu, za koju je bio
započet postupak s gospodarskim učinkom, odredi drugo carinski dopušteno
postupanje ili uporaba;
d) “ovlaštena carinarnica” je carinarnica odnosno carinarnice koje Carinska
uprava - Središnji ured ovlasti za prijem carinskih deklaracija kojima se
traži odobrenje carinskog postupka s gospodarskim učinkom.
Članak 174.
Ako ovom Uredbom nije drugačije određeno, za donošenje odobrenja i druge
postupke u svezi odobrenja za carinske postupke s gospodarskim učinkom
nadležna je carinarnica, koja je mjesno ovlaštena obzirom na mjesto, gdje
podnositelj zahtjeva ili osoba za račun koje se zahtjev podnosi ima svoje
sjedište.
Odjeljak 2. Postupak donošenja odobrenja za uporabu postupka
Članak 175.
Ne isključujući stavak 3. ovog članka i članke 238., 316., 351. i 384. ove
Uredbe, zahtjev za izdavanje odobrenja uporabe carinskog postupka s
gospodarskim učinkom, uključujući zahtjev za otvaranje carinskog skladišta
(u daljnjem tekstu: zahtjev), popunjava se u pisanom obliku.
Zahtjevi iz stavka 1. ovog članka podnose se na obrascu, koji propisuje
ministar financija. Podnositelj zahtjeva mora u zahtjevu navesti sve podatke
koji su potrebni za donošenje odobrenja, te ga datirati i potpisati.
Ako carinarnica smatra da podaci u zahtjevu nisu potpuni odnosno dovoljni za
donošenje odobrenja, može zahtijevati da se podnesu dopunski podaci.
Podnositelj zahtjeva mora uz zahtjev iz stavka 1. ovog članka priložiti sve
isprave i dokaze potrebne za donošenje odobrenja. Isprave moraju biti
podnesene u izvorniku ili u duplikatu izvornika. Navedene isprave su
sastavni dio zahtjeva u kojem se mora označiti broj priloženih isprava.
Carinarnica može dopustiti izmjenu ili produženje pojedinog odobrenja na
osnovi pisanog zahtjeva korisnika odobrenja, s tim da zahtjev za izmjenu ili
produženje odobrenja mora sadržavati podatke iz prethodnog odobrenja.
Zahtjev koji ne sadrži sve podatke i uvjete određene u stavku 1. do 3. ovog
članka kao i zahtjev koji nije podnesen u skladu sa odredbama članaka 189.,
226., 311., 346. i 374., odbacit će se kao nepotpun, osim ako se ne radi o
nekom od slučajeva pojednostavnjenja predviđenih člancima 238., 316., 351. i
384. ove Uredbe.
Članak 176.
Smatra se da je podnositelj zahtjeva podnošenjem potpisanog zahtjeva izrazio
volju da izvede zahtijevani postupak.
Podnositelj zahtjeva odgovoran je za:
a) točnost podataka, koje navodi u zahtjevu;
b) vjerodostojnost isprava i dokaza, koje je priložio uz zahtjev, te za
c) poštivanje svih obveza, koje proizlaze iz odobrenja pojedinog carinskog
postupka.
Članak 177.
Ovlaštena carinarnica mora prije donošenja odobrenja provjeriti da li su za
njegovo donošenje ispunjeni svi propisani uvjeti.
Odobrenje se ne može donijeti ako je zahtjev nepotpun sukladno članku 175.
stavak 6. ove Uredbe.
Članak 178.
Ne isključujući članke 238., 316., 351. i 384. ove Uredbe, odobrenje za
primjenu carinskog postupka s gospodarskim učinkom sukladno članku 68.
stavak 2. Carinskog zakona (uključujući odobrenje za otvaranje carinskog
skladišta), donosi se na obrascu koji propiše ministar financija.
Podnositelja zahtjeva mora se obavijestiti da je odobrenje izdato.
Carinarnica donosi odobrenje za svaki pojedini početak postupka s
gospodarskim učinkom ili donosi opće odobrenje za podnošenje carinskih
deklaracija za postupak s gospodarskim učinkom u određenom razdoblju.
Ne isključujući stavak 1. ovog članka, u slučaju produženja ili izmjene
odobrenja na temelju članka 175. ove Uredbe, carinarnica može odlučiti o
izmjenama pojedinih dijelova odobrenja unošenjem službene zabilješke u
postojeće odobrenje ili donošenjem novog odobrenja.
Članak 179.
Smatra se da podnositelj zahtjeva ima sjedište u carinskom području, ako je
u Republici Hrvatskoj upisan u sudski registar ili drugu propisanu
evidenciju.
Fizička osoba - podnositelj zahtjeva mora dokazati stalno prebivalište u
carinskom području s javnom ispravom iz koje je moguće utvrditi njezin
identitet i prebivalište.
Kao jamstva iz članka 98. Carinskog zakona smatraju se u prvom redu:
a) pouzdanost podnositelja zahtjeva u izvođenju carinskih postupaka;
b) vođenje evidencija i knjiga, koje su važne za carinski nadzor i kontrolu
u obliku i na način, koji je prihvatljiv za carinarnicu;
c) izvođenje proizvodnih postupaka i vođenje skladišta na takav način, da je
carinarnici omogućen uvid u izvedbu carinskog postupka;
d) podnošenje odgovarajućeg instrumenta osiguranja, ako nije određeno da se
podnositelja zahtjeva može osloboditi te obveze;
e) ispunjavanje uvjeta za elektronsku razmjenu podataka.
Članak 180.
Ako za robu, za koju se traži neki od postupaka s gospodarskim učinkom,
moraju biti ispunjeni posebni uvjeti određeni nekim drugim propisom,
podnositelj zahtjeva mora dokazati da su ispunjeni ti uvjeti.
Ako je propisima iz stavka 1. ovog članka određeno, da se određena vrsta
robe može koristiti tek po dobivanju odobrenja ovlaštenog tijela,
podnositelj zahtjeva mora dokazati da ispunjava uvjete iz stavka 1. ovog
članka prilaganjem tog odobrenja.
Članak 181.
Carinarnica će odbiti izdavanje odobrenja ako nije ispunjen neki od
propisanih uvjeta za odobrenje zahtijevanog postupka s gospodarskim učinkom.
Rješenje iz stavka 1. ovog članka donosi se u skladu sa člancima 6. i 7.
Carinskog zakona.
Članak 182.
Carinarnica mora pohraniti podnesene zahtjeve i priloge zajedno s
duplikatima donesenih odobrenja i drugih rješenja.
Carinarnica mora isprave iz stavka 1. ovog članka držati pohranjene
najmanje:
- 3 godine od posljednjeg dana kalendarske godine, u kojoj je odobrenje
prestalo važiti, odnosno
- u slučaju odobrenja za poslovanje carinskog skladišta, tri godine od
posljednjeg dana kalendarske godine, u kojoj je odobrenje bilo ukinuto.
U slučaju kada je zahtjev odbijen ili je odobrenje ukinuto odnosno
poništeno, carinarnica mora isprave iz stavka 1. ovog članka držati
pohranjene najmanje tri godine od posljednjeg dana kalendarske godine, u
kojoj je zahtjev odbijen ili je odobrenje ukinuto odnosno poništeno.
Članak 183.
Korisnik odobrenja i sve druge osobe na koje se odobrenje odnosi, moraju
svoj izvod odobrenja i sve druge isprave, koje se odnose na izvedbu
odobrenog postupka, pohraniti u skladu sa člankom 17. Carinskog zakona na
istom mjestu.
Ako carinarnica pri provedbi kontrole utvrdi, da isprave nisu pohranjene u
skladu s stavkom 1. ovog članka, a korisnik odobrenja unatoč opetovanom
pozivu ne stavi isprave na raspolaganje, carinarnica može poduzeti
odgovarajuće mjere, uključujući mogućnost ukidanja odobrenja.
Poglavlje 2. Postupak carinskog skladištenja
Odjeljak 1. Općenito
Pododjeljak 1. Vrste skladišta
Članak 184.
U okviru postupka carinskog skladištenja roba se može smjestiti u jedno od
sljedećih carinskih skladišta:
a) javno skladište, u kojem je posjednik carinskog skladišta odgovoran za
obveze iz članka 113. Carinskog zakona (tip A);
b) javno skladište, u kojem svaki korisnik skladišta odgovara za obveze iz
članka 113. stavak 1. točke a) i b) Carinskog zakona u skladu sa člankom
114. stavkom 1. Carinskog zakona (tip B);
c) privatno skladište, u kojem je posjednik skladišta ujedno korisnik
skladišta, ali nije nužno da je i vlasnik robe koja se smješta u skladište
(tip C);
d) privatno skladište, u kojem je posjednik skladišta ujedno korisnik
skladišta, ali nije nužno da je i vlasnik robe koja se smješta u skladište,
a u kojem se može primijeniti članak 122. stavak 3. i 4. Carinskog zakona
(tip D).
Carinsko skladište tipa D može se odobriti za slučajeve prodaje na malo
osobama iz članka 190. ove Uredbe.
Ako to provedba mjera carinskog nadzora dopušta, u okviru skladišta iz
stavka 2. ovoga članka mogu se ustrojiti izdvojena prodajna mjesta za
maloprodaju robe korisnicima iz članka 190. stavak 5. ove Uredbe.
Postupak carinskog skladištenja može se provoditi i u privatnom skladištu iz
članka 111. stavka 3. Carinskog zakona, kada je posjednik skladišta ujedno
korisnik skladišta, ali nije nužno da je i vlasnik robe, na način, koji
dozvoljava smještaj robe korisniku odobrenja u skladišnim prostorima iz
članka 110. stavka 3. Carinskog zakona (tip E).
Kao slučajevi iz članka 110. stavka 3. Carinskog zakona smatraju se u prvom
redu oni slučajevi, kada je poseban prostor potreban zbog posebnih uvjeta za
skladištenje pojedinih vrsta robe ili kada je to nužno zbog zauzetosti
prostora postojećeg carinskog skladišta.
Ne isključujući stavak 1. ovog članka carinska roba može se skladištiti i u
javnom carinskom skladištu, čiji je posjednik carinarnica (tip F).
Carinarnica može odobriti da se carinska skladišta tipa A, tipa C, tipa D i
tipa E koriste kao opskrbna skladišta za opskrbu živežnim namirnicama
pomorskih brodova i zrakoplova u međunarodnom prometu te platformi za
bušenje i pridobivanje u međunarodnim vodama.
U istim prostorijama ili na istoj lokaciji nije moguće držati različite
vrste skladišta iz ovog članka.
Pododjeljak 2. Prostori carinskog skladišta
Članak 185.
Carinsko skladište, osim carinskog skladišta tipa E, može se sastojati iz
jedne ili više međusobno povezanih, ograđenih prostorija ili prostora, koji
moraju biti jasno označeni i na odgovarajući način odvojeni od preostalih
prostorija ili prostora.
U slučaju carinskog skladišta tipa E roba se može smještati u prostorijama
ili prostoru čija lokacija nije određena, a koju odabire sam korisnik
odobrenja.
Kada carinarnica sama vodi carinsko skladište, Carinska uprava - Središnji
ured odredit će prostorije i prostore koji čine carinsko skladište i to
objaviti u »Narodnim novinama«.
Članak 186.
Carinarnica može odobriti da se carinska skladišta, osim carinskog skladišta
tipa E, koriste i za privremeni smještaj robe u skladu s člancima 62. i 63.
Carinskog zakona.
Roba koja se privremeno smješta u carinskom skladištu, mora se držati
odvojeno od ostale robe u carinskom skladištu.
Kada je posjedniku carinskog skladišta odobreno da u carinskom skladištu
privremeno drži robu sukladno ovom članku, posjednik skladišta mora voditi
evidenciju za tu robu odvojeno od evidencije ostale robe u carinskom
skladištu.
Pododjeljak 3. Trgovinske mjere
Članak 187.
Kada se sukladno važećim propisima trgovinske mjere primjenjuju kod:
a) puštanja robe u slobodan promet, te mjere neće se primijeniti za robu za
koju je započet postupak carinskog skladištenja, sve dok je roba u tom
postupku;
b) unosa robe u carinsko područje, te mjere se primjenjuju kada je za robu
započet postupak carinskog skladištenja;
c) izvoza robe, te mjere primjenjuju se kod izvoza domaće robe iz carinskog
područja, koja je prije toga bila predmet postupka carinskog skladištenja.
Odjeljak 2. Odobrenje za vođenje carinskog skladišta
Članak 188.
Zahtjev za donošenje odobrenja za vođenje carinskog skladišta podnosi se kod
carinarnice, koja je mjesno nadležna obzirom na predloženu lokaciju
carinskog skladišta.
Članak 189.
Odobrenje za vođenje carinskog skladišta donosi carinarnica na temelju
pisanog zahtjeva, čiji sadržaj odgovara propisanom obrascu.
Prije donošenja odobrenja za carinsko skladište tipa A ili tipa E
carinarnica mora pribaviti pisanu suglasnost Carinske uprave - Središnji
ured.
Članak 190.
Carinarnica može odobriti vođenje carinskog skladišta, ako podnositelj
zahtjeva dokaže da ispunjava propisane uvjete, te da postoji stvarna
gospodarska potreba za carinsko skladište sukladno članku 112. Carinskog
zakona.
Prikladnost prostorija ili prostora utvrđuje carinarnica komisijskim
pregledom, na osnovi kojeg se sastavlja zapisnik.
Prilikom ocjenjivanja da li su troškovi carinarnice u svezi s provedbom
nadzora nesrazmjerno visoki u odnosu na gospodarske koristi držanja
carinskog skladišta, carinarnica ima u vidu prije svega tip carinskog
skladišta i djelatnosti koje korisnik odobrenja želi izvoditi u carinskom
skladištu.
Carinsko skladište mora biti, bez obzira na druge djelatnosti koje se smiju
obavljati u skladištu, namijenjeno prije svega skladištenju robe. Druge
djelatnosti, koje se sukladno ovoj Uredbi mogu odobriti u carinskom
skladištu, ne smiju prevladavati.
U prostorijama carinskog skladišta nije dozvoljena prodaja uskladištene robe
na malo, osim u slučaju prodaje uz oslobađanje od plaćanja carine;
a) u međunarodnom zračnom prometu putnicima koji odlaze u inozemstvo, uz
predočenje ukrcajne karte;
b) diplomatskim i konzularnim predstavništvima i osoblju tih
predstavništava, sukladno međunarodnim sporazumima;
c) međunarodnim organizacijama i osoblju tih organizacija, sukladno
međunarodnim sporazumima;
d) osobama koje se preseljavaju iz prekooceanskih zemalja, u skladu s
člankom 187. stavak 1. točka 11. i 12., u svezi sa stavkama 5. i 6. istoga
članka Carinskog zakona;
e) braniteljima u skladu s člankom 39. i 40. Zakona o pravima hrvatskih
branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji.
Navedeni slučajevi maloprodaje ne mogu se dopustiti u carinskom skladištu
tipa E i F.
Članak 191.
Carinarnica donosi pisano odobrenje za vođenje carinskog skladišta, ako su
ispunjeni svi propisani uvjeti iz članka 190. ove Uredbe.
Zajedno s odobrenjem za carinsko skladište tipa D, carinarnica sukladno
članku 153. ove Uredbe izdaje i odobrenje za puštanje robe u slobodan promet
na osnovi knjigovodstvenih zapisa.
Odobrenje iz stavka 1. ovog članka carinarnica donosi na obrascu koji
propisuje ministar financija.
Posjednik carinskog skladišta može početi s poslovanjem kada primi odobrenje
i podnese carinarnici odgovarajući instrument osiguranja, ako je to potrebno
sukladno članku 193. ove Uredbe.
Članak 192.
Odobrenje za vođenje carinskog skladišta donosi se na neodređeno vrijeme,
međutim to ne utječe na donošenje rješenja o ukidanju, poništavanju ili
izmjeni odobrenja.
U odobrenju carinarnica mora između ostalog odrediti nadzornu carinarnicu.
Ako je to u konkretnom slučaju potrebno, odobrenjem se može odrediti da
roba, koja bi mogla štetno djelovati na drugu robu, te roba za čije
skladištenje moraju biti ispunjeni posebni uvjeti, može biti skladištena
samo u prostoru ili prostoriji koja je posebno opremljena za skladištenje
takove robe.
U slučaju privatnog carinskog skladišta carinarnica u odobrenju određuje
vrste roba, koja se smije skladištiti u tom skladištu.
Ako podnositelj zahtjeva traži da mu se omogući podnošenje robe za početak
postupka carinskog skladištenja kod druge carinarnice, a carinski nadzor
time nije ugrožen, nadzorna carinarnica može u odobrenju ovlastiti jednu ili
više carinarnica kao carinarnice početka postupka carinskog skladištenja.
Članak 193.
Posjednik carinskog skladišta mora podnijeti instrument osiguranja prije
nego carinsko skladište počne s poslovanjem.
Ako se odobrenje za vođenje carinskog skladišta donosi na neodređeno
vrijeme, posjednik carinskog skladišta mora prije proteka valjanosti
instrumenta osiguranja produžiti njegovu valjanost.
Carinarnica može korisnika odobrenja osloboditi podnošenja instrumenta
osiguranja iz stavka 1. ovog članka, ako je carinarnica odredila
suključarstvo kao redovnu mjeru carinskog nadzora.
Članak 194.
Osim u slučajevima iz članka 10. Carinskog zakona, carinarnica može ukinuti
doneseno odobrenje i u slučaju kada:
a) korisnik odobrenja ne počne s poslovanjem carinskog skladišta u roku od
šest mjeseci od donošenja odobrenja, ili
b) iz poslovanja carinskog skladišta proizlazi da njegovo držanje nije više
gospodarski opravdano. Smatra se da držanje carinskog skladišta nije više
gospodarski opravdano, ako se kroz dulje vremensko razdoblje nedovoljno
koristi ili u njemu prevladavaju druge djelatnosti.
Odjeljak 3. Početak postupka carinskog skladištenja
Članak 195.
Carinska deklaracija za robu koja se stavlja u postupak carinskog
skladištenja, podnosi se kod nadzorne carinarnice, osim u slučaju iz članka
192. stavka 4. ove Uredbe, kada se deklaracija može podnijeti kod
carinarnice početka postupka, određene u odobrenju.
U slučaju iz članka 192. stavka 4. ove Uredbe carinarnica početka postupka
mora obavijestiti nadzornu carinarnicu o prihvaćanju carinske deklaracije. U
tom slučaju propisi o carinskom skladištenju važe od dana prihvaćanja
carinske deklaracije za početak postupka carinskog skladištenja. Ta
deklaracija se može koristiti i za neodložni prijevoz robe do carinskog
skladišta i za unos robe u carinsko skladište, s tim da robu ne treba
ponovno prijaviti nadzornoj carinarnici. Ovaj postupak nije moguće
primijeniti u slučaju carinskog skladišta tipa B.
Pododjeljak 1. Redoviti postupak
Članak 196.
Carinska deklaracija iz članka 195. ove Uredbe popunjava se u skladu sa
člancima 73. do 128. ove Uredbe.
Pododjeljak 2. Pojednostavnjen postupak
Članak 197.
Carinarnica može za početak postupka carinskog skladištenja odobriti
pojednostavnjenja iz članka 88. Carinskog zakona, ako su ispunjeni uvjeti iz
članaka 147. do 155. ove Uredbe.
Članak 198.
Postupak iz članaka 196. i 197. ove Uredbe može se koristiti i u slučaju
prijenosa privremeno smještene robe iz prostora privremenog smještaja, koji
je bio odobren sukladno članku 186. stavku 1. ove Uredbe, u postupak
carinskog skladištenja.
U slučaju carinskog skladišta tipa C i tipa D
- carinsku deklaraciju za početak postupka carinskog skladištenja mora
podnijeti korisnik odobrenja odnosno u slučaju izravnog zastupanja njegov
punomoćnik i
- korisnik odobrenja mora biti naveden u ispravi na osnovi koje je obavljen
unos robe u Hrvatsku (u fakturi, ako je roba predmet kupoprodaje; u ispravi,
koja prati robu u skladu s konsignacijskim ugovorom).
Odjeljak 4. Vođenje carinskog skladišta
Pododjeljak 1. Vođenje evidencije
Članak 199.
Evidenciju o robi u carinskom skladištu tipa A, C, D ili E mora voditi
posjednik carinskog skladišta sukladno članku 116. stavku 1. Carinskog
zakona.
Posjednik carinskog skladišta mora carinarnici na njezin zahtjev podnijeti
evidenciju, kako bi carinarnica mogla provjeriti pravilnost vođenja
evidencije kao i usklađenost evidencije sa stvarnim stanjem robe u carinskom
skladištu.
U slučaju unosa robe u carinsko skladište tipa B, nadzorna carinarnica
pohranjuje deklaracije i druge službene isprave za početak postupka
carinskog skladištenja, radi nadzora nad završetkom postupka carinskog
skladištenja. U tom slučaju ne treba voditi posebnu evidenciju o robi.
U slučaju carinskog skladišta tipa F, evidenciju o robi koja se nalazi u
postupku carinskog skladištenja vode carinarnice.
|