|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
















































































PRETRAŽIVANJE svih objavljenih tekstova |
|
IZRADA WEB STRANICA
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.
Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!
Ažurirano: 30. 4. 2025.
|
 |

UREDBA ZA PROVEDBU CARINSKOG ZAKONA
Članak 500.
Kada carinarnica u skladu sa člankom 174. stavak 7. Carinskog zakona, izdaje
potvrdu da određena roba ima status strane, odnosno domaće robe, uporabit će
se obrazac čiji uzorak je otisnut u Prilogu 13. ove Uredbe i njezin je
sastavni dio.
Pododjeljak 3. Postupanje sa robom u slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu
Članak 501.
Korisnik slobodne zone ili slobodnog skladišta mora u odobrenim evidencijama
iz članka 488. ove Uredbe navesti sve podatke koji su potrebni za nadzor
pravilnog provođenja carinskih propisa.
Evidencije iz stavka 1. ovog članka moraju sadržavati najmanje sljedeće
podatke:
a) sve podatke o oznakama identifikacijskih brojeva, količini robe,
uobičajeni trgovački opis robe, te podatke o broju paketa i vrsti ambalaže,
sa raspoloživim podacima, kao i identifikacijski znak ambalaže (kontejnera),
b) podatke koji omogućuju nadziranje prometa robe u slobodnoj zoni ili
slobodnom skladištu, a posebno gdje se nalazi,
c) podatke o prijevoznoj ispravi koja se koristi pri unosu ili iznosu robe,
d) podatke o carinskom statusu robe i kada je to potrebno, podatke o potvrdi
o carinskom statusu robe iz članka 500. ove Uredbe, ili drugom dokazu o
carinskom statusu robe,
e) podatke o uobičajenim oblicima rukovanja sa robom u skladu sa člankom
119. stavak 1. i 3. Carinskog zakona,
f) datum upisa unosa odnosno iznosa robe iz slobodne zone ili slobodnog
skladišta,
g) ako se unosom robe u slobodnu zonu ili slobodno skladište završava
postupak unutarnje proizvodnje, postupak privremenog uvoza ili postupak
provoza koji slijedi jednom od naprijed navedenih postupaka, jedan od navoda
iz:
1. članka 273. stavka 1. ove Uredbe, ili
2. članka 370. ove Uredbe
h) podatke koji se odnose na robu koja puštanjem u slobodan promet ili
stavljanjem u postupak privremenog uvoza ne bi podlijegala plaćanju uvoznih
carina ni trgovinskim mjerama, a čija uporaba ili namjena se moraju
provjeravati.
Stavak 2. točka a) do f) ovog članka primjenjuju se također za skladištenje
domaće robe u skladu sa člankom 174. stavak 2. Carinskog zakona.
Članak 502.
Ako korisnik utvrdi da se stvarno stanje zaliha robe i stanje u evidencijama
iz članka 501. ove Uredbe ne slažu, mora o tome bez odlaganja izvijestiti
carinarnicu.
Ako carinarnica utvrdi da je u slučajevima iz stavka 1. ovog članka nastao
carinski dug, obračunat će ga u skladu sa carinskim propisima.
Članak 503.
Pri utvrđivanju uobičajenih postupaka i postupanja sa robom u slobodnoj zoni
ili slobodnom skladištu iz članka 176. stavak 1. pod b) Carinskog zakona
odgovarajuće se primjenjuju propis iz članka 203. stavak 2. ove Uredbe.
U slučajevima kada se primjenjuje članak 181. stavak 3. Carinskog zakona,
carinarnica će na zahtjev deklaranta izdati ispravu INF 8. Izdavanje isprave
deklarant može zahtijevati pri deklariranju robe koja je bila u vrijeme
zadržavanja u slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu predmetom samo
uobičajenih rukovanja, za jedno od carinski dopuštenih postupanja ili
uporaba.
Isprava INF 8 iz stavka 2. ovog članka može se uporabiti za određivanje
podataka koji se primjenjuju pri određivanju elemenata za utvrđivanje visine
carinskog duga.
Kod primjene stavka 3. ovog članka carinarnica će ispuniti polja 11, 12 i
13, potvrditi polje 15 isprave INF 8 i izvornik isprave vratiti deklarantu.
Sadržaj i oblik obrasca INF 8 propisuje ministar financija.
Članak 504.
Roba unesena u slobodnu zonu ili slobodno skladište može se u skladu sa
odobrenjem nadležne carinarnice, uporabiti za snabdijevanje pomorskih
brodova u međunarodnom prometu.
Opskrbno skladište carinarnica može odobriti sukladno članku 184. ove
Uredbe.
Članak 505.
Opremu, koja predstavlja stranu robu i namijenjena je obavljanju dozvoljene
djelatnosti u slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu, mora korisnik staviti
u postupak puštanja u slobodan promet radi uporabe u određene svrhe. Za
takvu opremu utvrđeni i obračunati carinski dug ne plaća se dok se oprema
nalazi u slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu.
Potvrda o statusu domaće robe za opremu iz stavka 1. ovog članka može se
izdati tek po podmirenju uvoznih davanja.
Ako korisnik iznese opremu iz stavka 1. ovog članka iz slobodne zone ili
slobodnog skladišta na preostalo carinsko područje, mora carinarnici to
prijaviti radi plaćanja carinskog duga te priložiti deklaraciju za puštanje
robe kojom je oprema puštena u slobodan promet u zoni.
Carinski dug iz stavka 3. ovog članka plaća se u skladu sa propisima koji su
važili u vrijeme unosa opreme u slobodnu zonu ili slobodno skladište. Kamate
za vrijeme od unosa opreme u slobodnu zonu ili slobodno skladište do iznosa
na preostalo carinsko područje se ne obračunavaju.
Kao oprema iz stavka 1. ovog članka se podrazumijeva samo oprema, potrebna
za obavljanje dozvoljene proizvodnje ili uslužnih djelatnosti u slobodnoj
zoni ili slobodnom skladištu, ako ju korisnik u skladu sa računovodstvenim
propisima evidentira u svojim knjigama kao opremu.
Ni u kom slučaju se kao oprema iz stavka 5. ovog članka ne podrazumijeva:
a) uredski namještaj i oprema za urede i druge uredske prostore,
b) osobna motorna vozila i druga motorna vozila, koja nisu namijenjena
isključivo uporabi u slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu.
Za rezervne dijelove za opremu iz stavka 1. ovog članka, alat i pomoćna
sredstva za tu opremu, primjenjuju se odredbe stavka 1. i 2. ovog članka.
Pododjeljak 4. Iznošenje robe iz slobodne zone ili slobodnog skladišta
Članak 506.
Podatke o iznosu robe iz slobodne zone ili slobodnog skladišta, odnosno iz
prostora gdje korisnik obavlja djelatnost vezanu za tu robu, treba bez
odlaganja upisati u evidenciju propisanu člankom 488. ove Uredbe.
Pododjeljak 5. Posebne odredbe za robu iz članka 172. stavak 1. točka b)
Carinskog zakona
Članak 507.
Roba iz članka 172. stavak 1. točka b). Carinskog zakona mora biti prilikom
unosa u slobodnu zonu ili slobodno skladište podnesena carinarnici i za nju
podnesena carinska deklaracija.
Deklaracija iz stavka 1. ovog članka mora biti popunjena u skladu sa člankom
214. ove Uredbe.
Članak 508.
Evidencije iz članka 488. ove Uredbe moraju pored podataka iz članka 501.
ove Uredbe, sadržavati i datum kada je roba iz članka 172. stavak 1. točka
b) Carinskog zakona bila unesena u slobodnu zonu ili slobodno skladište i
podatke o carinskoj deklaraciji iz članka 507. ove Uredbe.
Članak 509.
Roba iz članka 172. stavak 1. točka b) Carinskog zakona mora biti
deklarirana za izvoz i izvezena u roku od 3 mjeseca od dana unosa robe u
slobodnu zonu ili slobodno skladište.
Izvozna carinska deklaracija iz stavka 1. ovog članka mora biti popunjena u
skladu sa člankom 216. ove Uredbe.
Pododjeljak 6. Postupci koje treba poštivati ako se postupak unutarnje
proizvodnje (sustav odgode) odnosno preradbe pod carinskim nadzorom, obavlja
u slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu
Članak 510.
Proizvodne operacije u okviru postupka unutarnje proizvodnje (sustav odgode
plaćanja carine) odnosno preradbe pod carinskim nadzorom, ne smiju se početi
obavljati u slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu dok korisnik ne dobije
odobrenje iz članka 227. i članka 311. ove Uredbe.
U odobrenju iz stavka 1. ovog članka treba navesti slobodnu zonu ili
slobodno skladište u kojoj će se obavljati te proizvodne operacije.
Članak 511.
Carinarnica će odbiti izdavanje odobrenja za uporabu pojednostavnjenog
postupka iz ovog pododjeljka, ako korisnik ne pruži potrebna jamstva za
pravilno obavljanje postupaka.
Carinarnica može odbiti izdavanje odobrenja i osobama, koje obavljaju
proizvodne operacije u okviru postupka unutarnje proizvodnje ili preradbe
pod carinskim nadzorom samo povremeno.
Članak 512.
Korisnik odobrenja mora voditi posebnu evidenciju o postupku unutarnje
proizvodnje odnosno postupku preradbe pod carinskim nadzorom sukladno članku
228. stavak 1. ove Uredbe, odnosno članku 312. stavak 2. ove Uredbe.
Evidencija mora uključivati također i podatke o odobrenju.
Za ispunjavanje obrasca za završetak postupka iz članka 264. odnosno članka
324. ove Uredbe, podaci o upisu u evidenciju iz stavka 1. ovog članka
zamjenjuju podatke o deklaracijama odnosno drugim ispravama iz članka 264.
stavka 3. odnosno članka 324. stavka 3. ove Uredbe.
Članak 513.
Ako se postupak unutarnje proizvodnje odnosno postupak preradbe pod
carinskim nadzorom u slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu započne u
vrijeme unosa u slobodnu zonu ili slobodno skladište, roba se deklarira na
temelju knjigovodstvenih zapisa u skladu sa člankom 157. ove Uredbe.
Bez obzira na stavak 1. ovog članka, korisnik može zahtijevati redoviti
postupak za početak postupka unutarnje proizvodnje odnosno preradbe pod
carinskim nadzorom.
Ako se roba deklarira na temelju knjigovodstvenih zapisa u skladu sa stavkom
1. ovog članka, upis u evidencije iz članka 488. ove Uredbe zamjenjuje upis
u evidenciju o unosu robe u slobodnu zonu ili slobodno skladište.
Upis u evidenciju postupka unutarnje proizvodnje odnosno preradbe pod
carinskim nadzorom, mora također sadržavati i podatke o prijevoznoj ispravi.
Članak 514.
Ako se roba koja se već nalazi u slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu
stavlja u postupak unutarnje proizvodnje odnosno preradbe pod carinskim
nadzorom, deklarira se na temelju knjigovodstvenih zapisa kako je to
propisano člankom 166. ove Uredbe.
Članak 515.
U evidenciju o robi u slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu iz članka 488.
ove Uredbe, potrebno je upisati zabilješku da je roba bila radi početka
postupka unutarnje proizvodnje odnosno početka preradbe pod carinskim
nadzorom, upisana u odgovarajuću evidenciju postupka.
Članak 516.
Postupak unutarnje proizvodnje odnosno postupak preradbe pod carinskim
nadzorom za dobivene ili prerađene proizvode odnosno robu u nepromijenjenom
stanju koja se nalazi u slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu, završava se
upisom te robe u evidenciju robe u slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu iz
članka 488. ove Uredbe. U evidenciju postupka unutarnje proizvodnje odnosno
postupka preradbe pod carinskim nadzorom, upisuje se zabilješka o upisu robe
u evidenciju robe u slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu propisanu člankom
488. ove Uredbe.
U evidenciju o robi u slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu potrebno je
upisati i navode iz članka 273. ove Uredbe.
Članak 517.
Ako se postupak unutarnje proizvodnje robe odnosno postupak preradbe pod
carinskim nadzorom glede dobivenih odnosno prerađenih proizvoda odnosno robe
u nepromijenjenom stanju, završi iznošenjem tih proizvoda odnosno robe iz
slobodne zone ili slobodnog skladišta radi ponovnog izvoza, deklariraju se
na temelju knjigovodstvenih zapisa propisanih člankom 164. ove Uredbe.
Ako se postupak unutarnje proizvodnje robe odnosno postupak preradbe pod
carinskim nadzorom glede dobivenih odnosno prerađenih proizvoda odnosno robe
u nepromijenjenom stanju, završi iznosom tih proizvoda odnosno robe iz
slobodne zone ili slobodnog skladišta radi njihova puštanja u slobodan
promet, primjenjuje se deklariranje na temelju knjigovodstvenih zapisa
propisanih člankom 142. do 146. ove Uredbe.
Ako se postupak unutarnje proizvodnje robe odnosno postupak preradbe pod
carinskim nadzorom glede dobivenih odnosno prerađenih proizvoda odnosno robe
u nepromijenjenom stanju, završava iznosom tih proizvoda odnosno robe iz
slobodne zone ili slobodnog skladišta radi početka nekog drugog carinskog
postupka, primjenjuju se bilo redovni, bilo pojednostavnjeni postupci
predviđeni za te carinske postupke.
Odgovarajuće se primjenjuje članak 513. stavak 2. ove Uredbe.
Članak 518.
Članak 517. stavak 2. ove Uredbe ne utječu na primjenu članaka 121., 122.,
134. i 135. Carinskog zakona, glede obračuna carinskog duga za robu ili
proizvode za koje je bio počet postupak unutarnje proizvodnje odnosno
preradbe pod carinskim nadzorom.
Članak 519.
Status domaće robe za dobivene odnosno prerađene proizvode ili robu u
nepromijenjenom stanju koji su bili pušteni u slobodan promet u slobodnoj
zoni ili slobodnom skladištu, ili kod iznošenja iz slobodne zone ili
slobodnog skladišta, dokazuje se potvrdom iz Priloga 13. ove Uredbe. Potvrdu
podnosi korisnik, a ovjerava ju carinarnica.
Stavak 1. ovog članka primjenjuje se također i u slučaju kada je roba
puštena u slobodan promet u skladu sa člankom 251. stavak 3. ove Uredbe.
Članak 520.
Upisi u evidenciju postupka unutarnje proizvodnje odnosno evidenciju
preradbe pod carinskim nadzorom moraju omogućiti carinarnici da u bilo koje
vrijeme provjeri točno stanje glede robe ili proizvoda, za koje je u
slobodnoj zoni ili slobodnom skladištu započet neki od ta dva postupka.
Poglavlje 2. Ponovni izvoz, uništavanje i ustupanje robe u korist države
Članak 521.
Ako je potrebno radi ponovnog izvoza robe podnijeti carinsku deklaraciju,
odgovarajuće se primjenjuju odredbe članaka 401. do 408. ove Uredbe, te
posebni propisi koji se primjenjuju kada se sa ponovnim izvozom završava
prethodni carinski postupak sa ekonomskim učinkom.
Članak 522.
Sukladno članku 185. stavak 4. Carinskog zakona, osoba koja zahtijeva
uništenje robe mora prijavu za uništenje podnijeti u pisanom obliku. Prijava
za uništenje mora se podnijeti toliko unaprijed koliko je potrebno
carinarnici da ustroji i provede nadzor nad uništenjem.
Ako je za robu namijenjenu za uništenje već bila podnesena carinska
deklaracija, carinarnica koja je deklaraciju prihvatila zabilježit će na
njoj da je roba uništena. Takva deklaracija u skladu sa člankom 78.
Carinskog zakona smatra se ukinutom.
Carinarnica koja je prisutna pri uništenju robe mora u prijavi odnosno
deklaraciji navesti vrstu i količinu mogućih otpadaka i ostataka koji
preostanu po uništavanju, u svrhu određivanja elemenata za mogući obračun
uvoznih davanja za otpatke i ostatke kada za njih bude određeno novo
carinski dopušteno postupanje ili uporaba.
Članak 523.
Članak 522. stavak 2. ove Uredbe odgovarajuće se primjenjuje i za robu
ustupljenu carinarnici u korist države.
DIO IV. PONOVNI UVOZ ROBE - POVRAT ROBE
Članak 524.
U skladu sa člankom 188. stavak 4. pod b) Carinskog zakona, može se odobriti
oslobođenje od plaćanja carine pri povratu robe:
a) ako je radi izvoza robe odobren povrat, ili plaćen drugi iznos koji je
predviđen u okviru poljoprivredne politike, ili
b) ako je za robu na temelju njenog izvoza, u skladu sa poljoprivrednom
politikom, odobrena druga financijska pogodnost, pod uvjetom da deklarant
dokaže da je plaćeni iznos dobiven radi izvoza robe koja se ponovno uvozi
vraćen ili da je nadležno tijelo poduzelo odgovarajuće mjere da se isplata
tog iznosa zadrži, odnosno dokaže da su bile druge financijske pogodnosti
ukinute.
Deklarant, koji zahtijeva oslobođenje od plaćanja carine pri ponovnom uvozu
robe u skladu sa stavkom 1. ovog članka, mora carinarnici podnijeti dokaze
da:
a) robu radi važećih propisa odredišne države nije bilo moguće prepustiti u
konkretni postupak u toj državi,
b) je robu primatelj vratio, jer roba ima mane ili nije odgovarala ugovornim
uvjetima,
c) se roba ponovno uvozi u carinsko područje, jer robu nije bilo moguće
uporabiti za namjeravane svrhe radi drugih razloga od onih navedenih u točki
a) odnosno točki b) ovog stavka, a izvoznik nije mogao utjecati na te
razloge.
Sukladno točki c) stavka 2. ovog članka razumijevaju se sljedeći slučajevi:
a) roba se ponovno uvozi jer je prije nego je bila dostavljena primatelju,
bilo roba bilo njezino prijevozno sredstvo, pretrpjelo oštećenja,
b) roba koja je bila izvezena za potrošnju ili prodaju na sajmu ili sličnoj
priredbi, a nije bila potrošena ili prodana,
c) roba nije mogla biti podnesena primatelju radi njegove stvarne ili pravne
nemogućnosti da preuzme robu u skladu sa uvjetima ugovora, na temelju kojih
je roba bila izvezena, te
d) roba koja zbog prirodnih nepogoda, političkih ili socijalnih nemira nije
mogla biti dostavljena primatelju ili mu je bila dostavljena protekom roka
određenog ugovorom.
Deklarant dokazuje da je povrat ili drugi plaćeni iznos dobiven radi izvoza
robe koja se ponovno uvozi vratio, ili da je nadležno tijelo poduzelo
odgovarajuće mjere da se isplata tog iznosa zadrži, odnosno dokaže da su
druge odobrene financijske pogodnosti bile ukinute, što se dokazuje sa
odgovarajućom potvrdom tijela koje je odobrilo isplatu povrata ili drugog
plaćenog iznosa. Potvrda mora sadržavati sve potrebne podatke za utvrđivanje
istovjetnosti robe, za koju je povrat ili drugi iznos vraćen sa robom koja
se ponovno uvozi.
Roba iz stavka 1. ovog članka ne može biti oslobođena od plaćanja uvoznih
davanja, ako nije uvezena radi puštanja u slobodan promet u carinskom
području u roku od 12 mjeseci. Rok počinje teći od dana kada su obavljene
carinske formalnosti za izvoz robe.
Članak 525.
Vraćena roba roba može se osloboditi plaćanja carine i ako se vraća samo dio
prethodno izvezene robe.
Oslobođenje od plaćanja carine u skladu sa člankom 189. Carinskog zakona
može se odobriti također i za dijelove i dodatnu opremu, ako je pripadala
prethodno izvezenim strojevima, instrumentima, aparatima ili drugoj robi.
Članak 526.
Smatra se da je roba u istom stanju u skladu sa člankom 189. Carinskog
zakona, također i u sljedećim slučajevima:
a) roba je bila po izvozu iz carinskog područja predmet samo onih postupaka
i postupanja, koji su bili nužni za održavanje robe, ili rukovanja koji su
promijenili samo izgled robe,
b) roba, koja je bila po izvozu iz carinskog područja i inače predmet drugih
postupaka i postupanja, koji su spomenuti u točki 1. ovog stavka, ali je
deklarant dokazao da je roba oštećena ili neprimjerena za namjeravanu svrhu,
tada mora biti ispunjen jedan od sljedećih uvjeta:
1. postupak ili postupanje sa robom je bilo izvršeno isključivo u svrhu da
se roba popravi ili osposobi,
2. njezina neprikladnost za uporabu postala je očita tek nakon što je takav
postupak ili rukovanje započelo.
Ako je roba bila predmet postupaka i postupanja iz stavka 1. ovog članka i
ako bi radi toga nastao carinski dug, tada se on obračunava i u slučaju da
se roba tretira kao ponovno uvezena roba u skladu s propisima koji važe za
obračun carinskog duga pri postupku vanjske proizvodnje.
Bez obzira na stavak 2. ovog članka oslobođenje od plaćanja carine može se
odobriti, ako se dokaže da je izvezena roba bila predmet neophodnog popravka
ili osposobljavanja radi nepredviđenih okolnosti, koje su nastale izvan
carinskog područja, te ako vrijednost ponovno uvezene robe radi takvog
postupka ili postupanja ne prelazi vrijednost robe u vrijeme prihvaćanja
carinske deklaracije za izvoz.
Za potrebe stavka 3. ovog članka podrazumijeva se da:
a) “potrebni popravak ili osposobljavanje robe” podrazumijeva bilo koji
postupak za otklanjanje oštećenja odnosno nedostataka u djelovanju ili
otklanjanje greške koju je roba pretrpjela izvan carinskog područja, ako
roba bez takvih popravaka ili osposobljavanja ne bi mogla više biti
uporabljena za uobičajene svrhe u koje je bila namijenjena,
b) vrijednost ponovno uvezene robe ne prelazi vrijednost robe u vrijeme
prihvaćanja carinske deklaracije za izvoz, ako postupci i postupanja kojih
je roba bila predmet ne prelaze one koji su nužno potrebni za daljnu uporabu
robe u jednakoj mjeri kao i u vrijeme izvoza.
Kada je za popravak ili osposobljavanje robe potrebno uporabiti rezervne
dijelove, oni moraju biti ograničeni samo na one koji su nužno potrebni za
uporabu robe u jednakoj mjeri kao i u vrijeme izvoza iz carinskog područja.
Članak 527.
Carinarnica na zahtjev deklaranta koji podnosi carinsku deklaraciju za izvoz
domaće robe, ovjerit će potvrdu koja sadrži podatke potrebne za utvrđivanje
istovjetnosti robe, u slučaju da se ta roba ponovno uveze u carinsko
područje (potvrda o istovjetnosti).
Potvrda o istovjetnosti robe iz stavka 1. ovoga članka se izdaje na obrascu
koji propiše ministar financija. Tom prilikom ministar financija propisat će
i potrebna pojednostavnjenja glede utvrđivanja istovjetnosti robe u
putničkome prometu.
Članak 528.
Ponovno uvezena roba u skladu sa ovom Uredbom smatra se takvom samo ako:
a) deklarant carinarnici pored deklaracije za puštanje robe u slobodan
promet, podnese još i sljedeće isprave:
1. deklaraciju kojom je roba bila izvezena ili drugu ispravu, na temelju
koje je roba koja se ponovno uvozi bila izvezena iz carinskog područja, ili
2. potvrdu o istovjetnosti robe ili druge isprave koje dokazuju da su
ispunjeni uvjeti za oslobođenje od plaćanja carine pri ponovnom uvozu robe,
prije svega dokazi o istovjetnosti izvezene i ponovno uvezene robe.
b) deklarant umjesto isprava iz stavka 1. točke 1. ovog članka može
podnijeti u Republici Hrvatskoj izdani ATA obrazac.
U skladu sa stavkom 1. točkom b) ovog članka, kod ponovnog uvoza robe roba
će se osloboditi od plaćanja carine i ako je važnost ATA obrasca protekla,
pod uvjetom da su ispunjeni uvjeti propisani člankom 188. Carinskog zakona i
kriteriji propisani ovom Uredbom. U svakom slučaju treba ispuniti
formalnosti propisane člankom 169. stavak 2. ove Uredbe.
Stavak 1. točka a) ovog članka se ne primjenjuje za:
a) međunarodni promet ambalaže i transportnih sredstava, te promet određene
robe, koja se može pustiti u slobodan promet na podlozi posebnih carinskih
pravila, za koje nacionalni ili međunarodni propisi propisuju da se ne
podnose carinske isprave, i
b) slučajeve kada se roba može deklarirati za puštanje u slobodan promet
usmeno ili nekom drugom radnjom.
Carinarnica može zahtijevati od deklaranta da priloži dodatne dokaze koji
dokazuju istovjetnost ponovno uvezene robe.
Članak 529.
Za poljoprivredne proizvode i živežne namirnice za koje je pošiljatelj na
osnovi izvoza ostvario pravo na novčanu naknadu u skladu sa predviđenim
mjerama poljoprivredne politike, potrebno je pored isprava iz članka 528.
ove Uredbe priložiti i potvrdu tijela koje je nadležno za odobravanje prava
na novčanu nadoknadu. Ta potvrda mora sadržavati sve podatke koji su
potrebni da bi carinarnica kod koje se roba deklarira za puštanje u slobodan
promet mogla provjeriti da se potvrda odnosi na deklariranu robu. Potvrda
mora sadržavati također jedan od sljedećih navoda:
a) “novčana naknada vraćena za ......... (navodi se količina i vrsta robe)”;
ili
b)“pravo na novčanu naknadu poništeno za ........ (navodi se količina i
vrsta robe),
s obzirom na to da li je bila novčana naknada već isplaćena ili još nije.
Potvrda iz stavka 1. ovog članka može se izdati na potvrdi o istovjetnosti
iz članka 527. ove Uredbe.
Potvrdu nadležnog tijela iz stavka 1. ovog članka nije potrebno podnositi,
ako carinarnica kojoj je roba podnesena radi puštanja u slobodan promet može
sa uporabom drugih dokaza utvrditi da za konkretnu robu nije bila isplaćena
nikakva novčana naknada niti da nema mogućnosti da bi naknada bila
isplaćena.
Članak 530.
Rok za ponovni uvoz izvezene robe počinje teći od dana od kada su obavljene
carinske formalnosti za izvoz robe.
Članak 531.
Deklarant koji zahtijeva oslobođenje od plaćanja carine u skladu sa člankom
188. Carinskog zakona, može biti bilo koja osoba sa sjedištem odnosno
stalnim prebivalištem u Republici Hrvatskoj, koja podnese ili može podnijeti
ponovno uvezenu robu carinarnici zajedno sa svim ispravama koje su potrebne
za izvođenje carinskog postupka i odlučivanje o oslobođenju od plaćanja
carine.
Članak 532.
Carinska deklaracija za ponovni uvoz robe podnosi se kod carinarnice kod
koje je bila podnesena i carinska deklaracija temeljem koje je bila roba
izvezena iz carinskog područja.
Stavak 1. ovog članka se ne primjenjuje ako je bio odobren usmeni oblik
carinske deklaracije, ili ako se roba ponovno uvozi na osnovi obrasca ATA
izdanog u Republici Hrvatskoj.
DIO V. CARINSKI DUG
GLAVA I. OSIGURANJE - JAMSTVO CARINSKOG DUGA
Poglavlje 1. Općenito
Članak 533.
Instrumentom osiguranja u skladu sa ovom Uredbom jamči se namirenje nastalog
carinskog duga ili carinskog duga koji bi mogao nastati, te poreza na dodanu
vrijednost, posebnih poreza i drugih opterećenja koje je Carinska uprava po
posebnim propisima ovlaštena naplaćivati prilikom uvoza, izvoza, ili provoza
robe, kao i kamata koje su nastale ili bi mogle nastati u svezi sa davanjima
za koje je instrument osiguranja podnesen i prihvaćen.
Članak 534.
Carinski dug moguće je osigurati:
a) polaganjem gotovine u kunama,
b) polaganjem bankovne garancije.
Članak 535.
U skladu sa člankom 201. Carinskog zakona, smatra se da instrument
osiguranja ne nudi dostatno jamstvo da će carinski dug biti plaćen u
propisanom roku ako carinski dužnik nije podmirio već dospjele carinske
dugove.
Bez obzira na stavak 1. ovog članka carinarnica pri polaganju odgovarajućeg
instrumenta osiguranja može dopustiti provedbu zahtjevanog postupka za žive
životinje, lako pokvarljivu robu i rezervne dijelove za nužno tekuće
održavanje opreme koja je u uporabi.
Poglavlje 2. Polaganje instrumenata osiguranja
Članak 536.
Carinski dužnik može podnijeti instrument osiguranja za plaćanje
pojedinačnog carinskog duga (u daljnjem tekstu: instrument za pojedinačno
osiguranje) ili za plaćanje svih carinskih dugova, koji su nastali ili bi
mogli nastati u određenom razdoblju, odnosno u određenom carinskom postupku
(u daljnjem tekstu: instrument za zajedničko osiguranje).
Članak 537.
Kao instrument za pojedinačno osiguranje može se uporabiti jedan od
instrumenata iz članka 534. ove Uredbe, a kao instrument za zajedničko
osiguranje samo garancija banke.
Članak 538.
Instrument osiguranja za pojedinačni carinski dug carinski dužnik polaže kod
carinarnice.
Instrument osiguranja za zajedničko osiguranje carinski dužnik polaže u
Carinskoj upravi - Središnjem uredu.
Članak 539.
Zajedničko osiguranje može se koristiti do iznosa do kojeg se podnesenim
instrumentom osiguranja jamči cjelovito plaćanje carinskog duga i drugih
svota iz članka 533. ove Uredbe (jamstvena svota).
Iznimno, Carinska uprava - Središnji ured može na zahtjev osobe odobriti, da
se jamstvena svota iz stavka 1. ovog članka smanji za najviše 50%, ako osoba
ispunjava kriterije koje propisuje ravnatelj Carinske uprave.
Vrijednost instrumenta za zajedničko osiguranje ne može biti niža od 50.000
kn.
Članak 540.
Polaganjem osiguranja za namirenje carinskog duga neće se zahtijevati u
slučajevima i pod okolnostima koje propiše ministar financija, sukladno
članku 195. stavak 5. Carinskog zakona.
Članak 541.
Carinski dužnik može položiti gotovinski polog kao instrument za osiguranje
plaćanja carinskog duga, tako da uplati sredstva na račun kojeg odredi
Carinska uprava - Središnji ured, sukladno propisu koji donese ministar
financija temeljem ovlaštenja iz članka 197. stavak 2. Carinskog zakona.
Članak 542.
Carinska uprava Republike Hrvatske može prihvatiti bankovnu garanciju koju
je izdala banka sa sjedištem u Republici Hrvatskoj.
Izdavanjem bankovne garancije banka se kao garant obvezuje da će podmiriti
carinski dug kojeg carinski dužnik do njegovog dospijeća nije platio.
Bankovna garancija podnosi se u tri primjerka na ovjeru ustrojstvenoj
jedinici Zavoda za platni promet kod koje se vodi žiro račun banke naznačene
u garanciji.
Ovjerom podnijete bankovne garancije Carinska uprava rješava o prihvaćanju
te garancije.
Izvornik ovjerene garancije pohranjuje se u Carinskoj upravi (Središnjem
uredu), odnosno mjerodavnoj carinarnici. Dva primjerka ovjerene garancije
vraćaju se carinskom dužniku, od kojih carinski dužnik jedan primjerak
dostavlja izdavatelju garancije.
Članak 543.
Carinska uprava - Središnji ured odmah obavještava carinarnice o prihvaćanju
bankovne garancije.
Carinski dužnik može se u carinskom postupku pozvati na garanciju banke
sljedeći radni dan od dana kada je Središnji ured Carinske uprave prihvatio
garanciju.
Članak 544.
Carinska uprava - Središnji ured prihvat garancije potvrđuje na obrascu
položene garancije. Evidencijski broj primljene bankovne garancije je
potrebno upisati u carinske isprave.
Carinska uprava - Središnji ured odmah obavještava carinarnicu o primljenoj
bankovnoj garanciji za opće osiguranje.
Carinski dužnik se može u carinskom postupku pozvati na bankovnu garanciju
sljedeći radni dan od dana kada je Carinska uprava - Središnji ured primila
bankovnu garanciju kao odgovarajuću.
Članak 545.
Rok valjanosti bankovne garancije kojom se osigurava plaćanje mogućeg
carinskog duga, ne može biti kraći od roka u kojem taj dug može nastati,
produžen za 150 dana.
Članak 546.
Bankovnu garanciju moguće je prije isteka roka valjanosti produžiti.
Ako carinski dužnik podnosi novu garanciju, carinski dugovi koji su bili
osigurani prethodnom garancijom, a nisu u cijelosti podmireni odnosno mogući
carinski dugovi koji mogu još nastati, moraju novom bankovnom garancijom
koju položi carinski dužnik biti osigurani. Nova bankovna garancija mora
sadržavati klauzulu da se iz nje mogu naplatiti i dugovi koji su bili
osigurani prethodnom garancijom.
Izdavatelj garancije može opozvati bankovnu garanciju. Opoziv bankovne
garancije dostavlja se u pisanom obliku Carinskoj upravi Središnjem uredu
poštom preporučeno s povratnicom. Opoziv stupa na snagu osmoga dana od dana
njegova prijema od strane Carinske uprave - Središnjega ureda.
U slučaju opoziva odnosna bankovna garancija vrijedi za sva davanja koja su
do dana stupanja na snagu bila osigurana opozvanom garancijom, a izdavatelja
garancije može se pozvati na plaćanje do roka važenja garancije produženoga
za 150 dana.
Članak 547.
Bankovna garancija za osiguranje carinskog duga mora sadržavati sljedeće
podatke:
a) broj garancije,
b) razdoblje važenja garancije,
c) iznos jamstvene svote garancije,
d) odredbu o njezinoj primjeni “na prvi poziv” i “bez prigovora”,
e) podatke o izdavatelju garancije (tvrtka banke, njezin matični broj,
sjedište, broj žiro računa, te naziv ustrojstvene jedinica Zavoda za platni
promet pri kojoj se vodi odnosni žiro račun banke),
f) podatke o carinskom dužniku (tvrtka, sjedište i matični broj),
g) odredbu o preuzimanju garancijskih obveza iz prethodnog razdoblja,
h) navedene vrste carinskih postupaka za koje vrijedi osiguranje, i navod da
li je moguće garanciju koristiti također za osiguranje carinskih dugova
drugih carinskih dužnika (npr. u slučaju posrednog ili neposrednog
zastupanja),
i) datum i mjesto izdavanja garancije,
j) ovjeru Carinske uprave Republike Hrvatske o prihvatu garancija (broj,
datum, potpis ovlaštenog službenika, te pečat), te
k) ovjeru mjerodavne ustrojstvene jedinice Zavoda za platni promet.
Banka izdaje garanciju iz stavka 1. ovog članka na obrascu koji propisuje
ministar financija.
Odjeljak 3. Vraćanje instrumenta osiguranja
Članak 548.
Na pisani zahtjev carinskog dužnika, carinarnica odnosno Carinska uprava -
Središnji ured vratit će položeni instrument osiguranja ako prije toga
utvrdi da je carinski dužnik izmirio sve carinske dugove koje je osiguravao
sa odnosnim (dotičnim) instrumentom osiguranja, odnosno ako prije toga
utvrdi da mogući carinski dug ne može više nastati.
Članak 549.
Carinski dužnik ne može više koristiti gotovinski polog kao instrument
osiguranja za plaćanje carinskog duga od dana na koji je podnio zahtjev za
vraćanje pologa. Ako je carinski dužnik podnio zahtjev za djelomično
vraćanje položenih sredstava, može od dana ulaganja zahtjeva dalje koristiti
gotovinski polog kao instrument osiguranja samo u preostalom iznosu.
Članak 550.
Carinski dužnik koji je položio gotovinski polog za osiguranje plaćanja
carinskog duga u carinskom postupku privremenog uvoza robe odnosno pri uvozu
robe za unutarnju proizvodnju ili drugom postupku s odgodom, može
zahtijevati vraćanje pologa po završetku navedenih carinskih postupaka, ako
su ti postupci bili zaključeni u skladu sa zakonom ili je dug podmiren.
Poglavlje 3. Posebne odredbe koje se odnose na postupak provoza
Članak 551.
Ministar financija glavnog obveznika na njegov zahtjev može osloboditi
polaganja instrumenta osiguranja u postupku provoza u slučaju:
a) prijevoza robe morem, rijekom ili zrakom,
b) prijevoza robe cjevovodima,
c) prijevoza robe hrvatskim željeznicama.
GLAVA II. NASTANAK CARINSKOG DUGA
Poglavlje 1. Pogreške i propusti bez značajnog utjecaja na provedbu
privremenog smještaja ili carinskog postupka
Članak 552.
Kao pogreške, koje u skladu sa člankom 207. stavak 1. Carinskog zakona nisu
imale značajni utjecaj na propisano izvođenje privremenog smještaja ili
dotičnog carinskog postupka, razumijevaju se slučajevi iz stavka 2. ovog
članka, ako:
a) ne predstavljaju pokušaj nezakonitog iznošenja robe ispod carinskog
nadzora,
b) ne uključuju očite nemarnosti od strane dotične osobe, i
c) naknadno su ispunjene sve formalnosti potrebne za određivanje statusa
robe.
Slučajevi navedeni u stavku 1. ovog članka su:
a) prekoračenje roka prije isteka kojeg mora biti za privremeno smještenu
robu ili robu u carinskom postupku, određena jedan od predviđenih carinski
dopuštenih uporaba ili postupanja s robom, ukoliko bi taj rok bio produžen
da je zahtjev za produženje roka bio uložen pravovremeno,
b) ako se radi o robi koja je u postupku provoza, a rok je za podnošenje
robe odredišnoj carinarnici prekoračen, ali je podnošenje učinjeno naknadno,
c) rukovanje sa privremeno smještenom robom ili robom u postupku carinskog
skladištenja, ako takvo rukovanje nije dozvoljeno od strane carinarnice pod
uvjetom da bi takvo rukovanje bilo odobreno da je bilo zatraženo,
d) uporaba robe koja je u postupku privremenog uvoza suprotna sa uvjetima
koji su dozvoljeni u odobrenju carinarnice, pod uvjetom da bi takva uporaba
bila odobrena da je to podnositelj zahtijevao u zahtjevu,
e) premještanje privremeno smještene robe ili roba u carinskom postupku bez
odobrenja carinarnice, pod uvjetom da se ta roba može podnijeti carinarnici
na njezin zahtjev,
f) iznos privremeno smještene robe ili roba u carinskom postupku iz
carinskog područja, ili unos takve robe u slobodnu zonu ili slobodno
skladište, bez obavljenih formalnosti,
g) ako za privremeno smještenu robu ili robu u postupku carinskog
skladištenja prije puštanja robe u slobodan promet nastupi jedan od razloga
iz članka 207. stavak 1. Carinskog zakona, a radi se o robi koja bi bila
puštanjem u slobodan promet u skladu sa člankom 153. Carinskog zakona u
cijelosti ili djelomično oslobođena od plaćanja uvoznih davanja.
h) ako u postupku unutarnje proizvodnje u odobrenom roku nije bio podnesen
zahtjev za produženje roka, a bili su ispunjeni svi uvjeti za produženje
roka, pod uvjetom da je zahtjev za produženje roka podnesen u roku iz članka
265. ove Uredbe.
Članak 553.
Carinarnica će smatrati da je carinski dug nastao u skladu sa člankom 207.
stavak 1. Carinskog zakona, osim ako osoba koja je postala carinski dužnik
dokaže da su ispunjeni uvjeti iz članka 552. ove Uredbe.
Članak 554.
Činjenica da zbog grešaka iz članka 552. ove Uredbe nije nastao carinski
dug, ne utječe na uporabu kaznenih odredbi ili odredbi o ukidanju ili
opozivu odobrenja za određeni carinski postupak.
Poglavlje 2. Prirodni gubici
Članak 555.
U skladu sa člankom 209. Carinskog zakona, carinarnica na zahtjev
zainteresirane osobe uzima u obzir gubitak robe, ako je moguće dokazati da
je gubitak nastao isključivo kao posljedica same naravi robe, a ne radi bilo
kakve nemarnosti ili postupaka podnositelja zahtjeva.
Kao nemarnosti ili postupci u skladu sa stavkom 1. ovog članka,
podrazumijeva se prije svega svako nepoštivanje pravila i obveza glede
prijevoza, skladištenja, postupanja, obrade ili preradbe robe, koje određuju
u skladu sa Carinskim zakonom i ovom Uredbom carinarnice i koje treba
poštivati kao uobičajenu praksu.
Članak 556.
Carinarnica može dotičnu osobu osloboditi podnošenja dokaza da je roba radi
same naravi robe (prirodnih svojstava) nepovratno izgubljena, ukoliko se
uvjeri da ne postoji nikakvo drugo objašnjenje za gubitak robe.
Članak 557.
Ako količina gubitka prelazi količine gubitaka koji su uobičajeni u praksi
za određenu vrstu roba i dotična osoba ne dokaže da su radi posebnih
okolnosti stvarno nastali veći gubici od uobičajenih, carinarnica pri
određivanju carinskog duga uzima u obzir uobičajene gubitke.
Poglavlje 3. Carinski dug za robu koja se nalazi u posebnim situacijama
Članak 558.
Ako se carinskom deklaracijom ili kakvom drugom radnjom sa istim pravnim
učinkom roba nepravilno deklarira kao domaća roba, takva radnja smatrat će
se nezakonitim izuzimanjem robe ispod carinskog nadzora u smislu članka 206.
stavak 1. Carinskog zakona.
Članak 559.
Ako je nastao carinski dug u skladu sa člancima 205., 206., 207. i 208.
Carinskog zakona, i ako su uvozna davanja plaćena, konkretna roba smatra se
domaćom robom i za istu nije potrebno podnositi carinsku deklaraciju za
puštanje robe u slobodan promet. Odredbe ovog članka nemaju utjecaja na
primjenu propisa u svezi sa zabranama i ograničenjima koji su propisani za
određenu robu.
Članak 560.
Oduzimanje robe u skladu sa člankom 230. stavak 1. točka c) podtočka druga i
stavak 1. točka d) Carinskog zakona, ne utječe na carinski status te robe.
Članak 561.
Strana roba koja je ustupljena u korist države ili je zadržana ili oduzeta,
smatra se da je za nju započet postupak carinskog skladištenja.
Robu navedenu u stavku 1. ovog članka carinarnica može prodati u skladu sa
odredbama članaka 254. i 255. Carinskog zakona, pod uvjetom da kupac bez
odlaganja obavi formalnosti za stavljanje robe u dopušteno postupanje ili
uporabu.
Ako su u prodajnu cijenu robe uključena i uvozna davanja, smatrat će se da
je prodajom robe roba puštena u slobodan promet, a carinanica u tom slučaju
treba sama izračunati uvozna davanja i uknjižiti ih.
GLAVA III. PLAĆANJE CARINSKOG DUGA
Poglavlje 1. Općenito o obračunavanju i plaćanju carinskog duga
Članak 562.
Carinarnica će na primjeren način i kako je to brže moguće, priopćiti
carinskom dužniku visinu carinskog duga kojeg mora platiti (obračun duga).
Carinarnica će dostaviti obavijest o svoti duga carinskom dužniku samo u
slučaju ako se svota duga izračunata u carinskoj deklaraciji ne podudara sa
svotom duga koju je izračunala carinarnica.
Obračunati carinski dug mora carinski dužnik platiti na račun Carinske
uprave - Središnjeg ureda u roku od 15 dana od kada je dug priopćen dužniku,
odnosno od preuzimanja od carinarnice potvrđene carinske deklaracije na
kojoj je deklarant sam izračunao carinski dug.
Bez obzira na odredbe ovog članka carinarnica koja je izdala odobrenje za
pojednostavnjeni postupak deklariranja ili deklariranja na osnovi
knjigovodstvenih zapisa, može odlučiti da carinski dužnik sam obračuna
carinske dugove, nastale u određenom razdoblju. Tako obračunati dugovi
smatraju se izjavljenim dužniku.
Sukladno članku 228. Carinskog zakona, carinski službenik će naplatiti
carinski dug u gotovini za robu za koju je obračun izvršio na obrascu
otisnutom u Prilogu 9 ove Uredbe, u slučajevima kada putnik nije mogao
uplatu izvršiti putem banke ili pošte.
Članak 563.
Za dan plaćanja carinskog duga smatra se dan kada je Zavod za platni promet
potvrdio nalog kao plaćen.
Članak 564.
Ako carinski dužnik ne plati obračunati carinski dug u propisanom roku,
carinarnica šalje carinskom dužniku pregled dospjelih neplaćenih obveza,
zajedno sa opomenom da će u slučaju ako carinski dužnik svoj dug ne podmiri
u dva radna dana, unovčiti podneseni instrument jamstva.
Troškove u svezi sa opomenom plaća carinski dužnik.
Poglavlje 2. Plaćanje carinskog duga s unovčenjem instrumenta osiguranja
Članak 565.
Instrumenti osiguranja iz članka 196. Carinskog zakona unovčuju se u skladu
sa propisima koji važe za unovčavanje odnosnog instrumenta osiguranja.
Članak 566.
Carinski dug se iz gotovinskog pologa naplaćuje tako, da se obračunati iznos
carinskog duga odgovarajuće proknjiži.
Poglavlje 3. Naknadni obračun carinskog duga
Članak 567.
Carinarnica neće provoditi postupak za naknadni obračun carinskog duga u
skladu sa člankom 221. stavak 5. Carinskog zakona, ako iznos carinskog duga
ne prelazi 40,00 kn.
Poglavlje 4. Prisilna naplata
Članak 568.
Carinarnica neće prisilno naplaćivati nenaplaćeni carinski dug u skladu sa
člankom 229. stavak 3. Carinskog zakona ako obračunati iznos carinskog duga
s pripadajućim zateznim kamatama ne prelazi 40,00 kn.
Ako je potrebno prisilnu naplatu vršiti samo za plaćanje zateznih kamata,
prisilna naplata neće se vršiti ako iznos zateznih kamata na dan donošenja
rješenja o prisilnoj naplati ne prelazi 40,00 kn.
GLAVA IV. POVRAT ILI OTPUST CARINSKOG DUGA
Poglavlje 1. Opće odredbe
Članak 569.
Zahtjev za povrat ili otpust carinskog duga podnosi se carinarnici kod koje
je bila podnesena carinska deklaracija u vezi koje se zahtijeva povrat ili
otpust carinskog duga.
Ako se zahtjev za povrat ili otpust carinskog duga odnosi na dug koji je bio
obračunat na osnovi pojednostavnjenih postupaka iz stavka 1. pod a) i b)
članka 88. Carinskog zakona, zahtjev se podnosi carinarnici određenoj u
odobrenju za pojednostavnjene postupke. Ta carinarnica odlučuje o zahtjevu.
Poglavlje 2. Provođenje postupka i odredbi koje se odnose na članak 231. do
238. Carinskog zakona
Odjeljak 1. Zahtjev za povrat ili otpust carinskog duga
Članak 570.
Zahtjev za povrat ili otpust carinskog duga (u daljnjem tekstu: zahtjev za
povrat ili otpust) podnosi osoba koja je platila ili je odgovorna za
plaćanje carinskog duga, ili osoba koja je preuzela njena prava i obveze.
Zahtjev za povrat ili otpust može podnijeti također opunomoćenik osobe iz
stavka 1. ovog članka.
Osim u slučajevima iz članka 574. ove Uredbe, zahtjev za povrat ili otpust
mora biti podnesen u dva primjerka (izvornik i kopija) i mora biti ispunjen
na obrascu čiji sadržaj i oblik propisuje ministar financija.
Članak 571.
Zahtjev za povrat ili otpust u kojem moraju biti navedene sve potrebne
činjenice i priloženi svi potrebni dokazi iz članka 7. stavak 1. Carinskog
zakona, podnosi se nadležnoj carinarnici navedenoj u članku 569. ove Uredbe.
Carinarnica koja primi zahtjev za povrat ili otpust, upisuje na oba
primjerka zahtjeva za povrat ili otpust datum prihvata, izvornik zadržava
radi rješavanja, a kopiju vraća podnositelju.
Članak 572.
Carinarnica može primiti zahtjev za povrat ili otpust carinskog duga u
kojemu nisu navedene sve mjerodavne činjenice, odnosno priložene isprave
potrebite za donošenje rješenja o zahtjevu.
U slučaju iz stavka 1. ovog članka, carinarnica određuje rok u kojem
podnositelj mora dopuniti zahtjev za povrat ili otpust sa svim nedostajućim
podacima odnosno dokazima.
Ako podnositelj zahtjeva u roku iz stavka 2. ovog članka ne dopuni zahtjev
za povrat ili otpust u skladu sa uputama carinarnice, carinarnica će
zaključkom odbaciti zahtjev za povrat ili otpust.
Članak 573.
Način povrata ili otpusta izvoznog carinskog duga rješava se u skladu sa
propisima koji uređuju plaćanje izvoznog duga.
Ako propisima iz stavka 1. ovog članka nije propisan način povrata ili
otpusta izvoznog duga, povrat će se izvršiti temeljem zahtjeva za povrat ili
otpust izvoznog duga u skladu sa stavkom 3. do 5. ovog članka. Odgovarajuće
se primjenjuju odredbe ovoga poglavlja koji se odnose na povrat ili otpust
uvoznog duga.
Uz zahtjev za povrat ili otpust izvoznog duga, pri ponovnom uvozu robe
potrebno je priložiti:
a) dokaz o plaćanju izvoznog duga, ako je obračunati izvozni dug već bio
plaćen,
b) od strane nadležne carinarnice potvrđen izvornik ili kopiju carinske
deklaracije za puštanje u slobodan promet ponovno uvezene robe. Na toj
carinskoj deklaraciji mora biti naveden tekst “Roba puštena kao ponovno
uvezena roba u skladu sa člankom 188. Carinskog zakona”,
c) od strane nadležne carinarnice potvrđen izvornik ili kopiju izvozne
carinske deklaracije s kojom raspolaže izvoznik robe koja se ponovno uvozi.
Deklaracije iz stavka 3. točke a), b) ili c) ovog članka nije potrebno
priložiti zahtjevu za povrat ili otpust, ako carinarnica raspolaže sa
podacima koji su u njima.
Zahtjev za povrat ili otpust izvoznog duga moguće je podnijeti u roku od 12
mjeseci od dana prihvaćanja izvozne carinske deklaracije.
Odjeljak 2. Postupak za odobrenje povrata ili otpusta carinskog duga
Članak 574.
Carinarnica može odobriti da se određene carinske formalnosti koje su
potrebne radi odobrenja mogućeg povrata ili otpusta carinskog duga, ispune
prije rješavanja o zahtjevu za povrat ili otpust.
Članak 575.
Osim u slučajevima iz članka 574. ove Uredbe, robu na koju se odnosi zahtjev
za povrat ili otpust nije dozvoljeno premještati sa mjesta koje je navedeno
u zahtjevu za povrat ili otpust, dok carinarnica ne riješi o zahtjevu.
Bez obzira na stavak 1. ovog članka podnositelj zahtjeva može premjestiti
robu, ako o tome unaprijed obavijesti carinarnicu koja rješava o zahtjevu za
povrat ili otpust i ako je carinarnica suglasna sa premještajem.
Članak 576.
Carinarnica rješava o zahtjevu za povrat ili otpust rješenjem u pisanom
obliku.
Rješenje kojim carinarnica usvoji zahtjev za povrat ili otpust mora
sadržavati sve podatke koji su potrebni za izvršenje rješenja.
Rješenje mora s obzirom na okolnosti slučaja, sadržavati sve ili barem neke
od sljedećih podataka:
a) podatke potrebne za prepoznavanje robe na koju se rješenje odnosi,
b) osnov za povrat ili otpust carinskog duga i poziv na odgovarajuće odredbe
Carinskog zakona, te ako je to potrebno i odgovarajuće odredbe ove Uredbe
c) iznos povrata odnosno otpusta duga,
d) svrhu u koju roba može biti namijenjena ili odredišno mjesto gdje se roba
može poslati, s obzirom na mogućnosti koje su propisane Carinskim zakonom za
pojedine slučajeve, te ako je to potrebno temeljem posebnog odobrenja
carinarnice koja donosi rješenje,
e) rok za ispunjenje formalnosti koje su potrebne da bi se izvršio povrat
ili otpust carinskog duga,
f) izjavu da uvozni niti izvozni dug neće biti vraćen, odnosno njihovo
plaćanje otpušteno sve dok provedbena carinarnica ne izvijesti carinarnicu
koja donosi odluku o povratu ili otpustu da su ispunjene formalnosti nužne
za otpust ili povrat.
g) podatke o svim zahtjevima u svezi sa robom koje mora podnositelj
poštivati, sve dok rješenje ne postane ovršno,
h) obavijest podnositelju zahtjeva za povrat ili otpust, da mora pri
podnošenju robe priložiti također i izvornik rješenja ili ovjerenu kopiju.
Ako se obveze iz stavka 3. točke d), e) i g) ovog članka ne mogu ispuniti
kod carinarnice koja je izdala rješenje o povratu ili otpustu carinskog
duga, mora se u rješenju odrediti carinarnica ili carinarnice kod kojih se
te obveze moraju ispuniti.
Članak 577.
Ako carinarnica u skladu sa člankom 232. stavak 5. Carinskog zakona rješava
o povratu odnosno otpustu carinskog duga po službenoj dužnosti, o tome
odlučuje rješenjem.
Na donošenje rješenja odgovarajuće se primjenuju odredbe članka 576. ove
Uredbe.
Članak 578.
Carinarnica nadležna po odredbama članka 576. stavak 4. ove Uredbe poduzima
potrebne mjere s kojima osigurava da:
a) su obzirom na pojedinačne slučajeve, obveze iz članka 576. ove Uredbe
stavka 3. točke g), ispunjene, te
b) je u svim slučajevima roba stvarno uporabljena u skladu sa uvjetima iz
rješenja odnosno smještena sukladno rješenju.
Ako se rješenjem odluči da se roba može unijeti u slobodnu zonu ili slobodno
skladište i osoba na koju glasi rješenje iskoristi tu mogućnost, mora
obaviti potrebne formalnosti kod carinarnice koja je izdala rješenje odnosno
kod carinarnice nadležne po odredbama članka 576. stavka 4. ove Uredbe.
Kada se carinarnica uvjeri da su ispunjene obveze iz stavka 1. ovog članka,
potvrđuje to na izvorniku rješenja ili na ovjerenoj kopiji.
Članak 579.
Carinarnica koja je izdala rješenje o povratu ili otpustu duga, otpustit će
carinski dug ili izvršiti povrat bez odlaganja na račun koji je naveo
podnositelj zahtjeva po prihvatu originalnog rješenja sa klauzulom
ovršnosti.
Povrat plaćenog duga nije moguće isplatiti ako ima imatelj rješenja bilo
kakve nepodmirene dospjele obveze iz naslova uvoznog ili izvoznog duga.
Povrat i dospjeli carinski dug će se u tom slučaju prebiti po službenoj
dužnosti.
Članak 580.
Ukoliko se zahtjev za povrat ili otpust temelji na tome, da je u trenutku
prihvaćanja carinske deklaracije postojalo pravo za primjenu povlaštene
carine (snižena ili carinska stopa “slobodno”) za robu u okviru carinskih
kvota i plafona ili po sklopljenom trgovinskom sporazumu, povrat ili otpust
odobrava se samo pod uvjetom da su u vrijeme podnošenja zahtjeva za povrat
ili otpust uz isti bili priloženi dokazi, da:
a) u slučaju carinske kvote ista nije iscrpljena,
b) u ostalim slučajevima, nije bila ponovno uvedena uobičajena carinska
stopa.
Bez obzira na stavak 1. ovog članka, moguće je odobriti povrat ili otpust
čak i ako nisu ispunjeni propisani uvjeti, ako za robu nije bila uporabljena
snižena ili carinska stopa “slobodno” radi greške carinarnice, a deklaracija
za puštanje robe u slobodan promet sadržavala je sve podatke i bile su joj
priložene sve isprave potrebne za takvo postupanje.
Članak 581.
Ako podnositelj zahtjevu za povrat ili otpust priloži izvornik potvrde o
povlaštenom podrijetlu robe kao dokaz da je uvezena roba u trenutku prihvata
carinske deklaracije za puštanje robe u slobodan promet ispunjavala
propisane uvjete za primjenu povlaštene carine, carinarnica će usvojiti
zahtjev za povrat ili otpust samo ako se utvrdi:
a) da se priložena potvrda o povlaštenom podrijetlu robe konkretno odnosi na
dotičnu uvezenu robu i da su ispunjeni uvjeti za prijam priložene potvrde,
te
b) da su ispunjeni svi ostali uvjeti za povlaštenu carinu.
Plaćeni dug će se vratiti, odnosno dug će se otpustiti po podnošenju robe
carinarnici. Kada robu više nije moguće podnijeti carinarnici, ona može
usvojiti zahtjev za povrat ili otpust samo u slučaju ako je na temelju
raspoloživih podataka nedvojbeno ustanovila da se naknadno priložena potvrda
o povlaštenom podrijetlu odnosi na konkretnu robu.
Članak 582.
Uvozni dug neće biti vraćen ili otpušten u skladu sa člankom 234. stavak 1.
i 2. Carinskog zakona, ako:
a) je bila manjkavost robe utvrđena već pri određivanju ugovornih uvjeta,
prije svega glede ugovorne cijene robe, na temelju koje je bila roba
stavljena u carinski postupak radi kojeg je nastala obveza plaćanja
carinskog duga, ili
b) je uvoznik robu prodao, nakon što je ustanovio da je ista manjkava ili da
nije u skladu sa uvjetima iz ugovora.
Članak 583.
Bez obzira na članak 591. stavak 1. točku c) ove Uredbe, carinarnica će
odrediti rok za izvršenje formalnosti koje su potrebne da bi se izvršio
povrat ili otpust duga koji ne može biti dulji od 2 mjeseca od dana uručenja
odluke podnositelju zahtjeva za povrat ili otpust.
Ako obveze nisu izvršene u roku koji je određen u skladu sa stavkom 1. ovog
članka, gubi se pravo na povrat ili otpust carinskog duga, osim ako se
dokaže da obveze nije bilo moguće izvršiti u propisanom roku radi više sile
odnosno nepredvidivih okolnosti na koje nije bilo moguće utjecati.
Članak 584.
Ako po uništenju robe koje zahtijeva carinarnica kao uvjet da bi se moglo
udovoljiti zahtjevu za povrat ili otpust carinskog duga, ostanu otpaci ili
ostaci, oni se od trenutka izdavanja odobrenja kojim se usvaja zahtjev za
povrat ili otpust, smatraju stranom robom.
Članak 585.
Ako carinarnica dopusti primjenu članka 234. stavak 3. Carinskog zakona,
poduzet će mjere koje omogućuju da se roba koja je unesena u slobodnu zonu,
slobodno skladište ili u postupak skladištenja, može naknadno prepoznati kao
strana roba.
Članak 586.
Ako je za robu, koja je predmet mjera poljoprivredne politike, započet
carinski postupak, koji uključuje i obvezu plaćanja uvoznih davanja na
temelju uvoznog odobrenja, primjenjuje se odredba članka 233. i 234.
Carinskog zakona, samo ako se nadležnoj carinarnici iz članka 571. ove
Uredbe dokaže da su izvršene potrebne mjere u svrhu otklanjanja učinka u
odnosu na odobrenje koje je bilo izdano za konkretni uvoz.
Članak 587.
Ako se ne izvozi, ponovno izvozi ili uništava cijeli proizvod odnosno ne
odobrava se drugi carinski dozvoljen postupak ili postupanje za cijeli
proizvod već samo za jedan ili više dijelova odnosno komponenti tog
proizvoda, iznos koji se vraća ili otpušta određuje se kao razlika između
iznosa uvoznih davanja za cijeli proizvod i iznosa uvoznih davanja koje bi
trebalo platiti za ostatak proizvoda, ako je za njega u nepromijenjenom
stanju počeo carinski dozvoljen postupak ili postupanje iz kojih proizlazi
obveza plaćanja davanja na taj dan kada je bio taj postupak ili postupanje
odobren za cijeli proizvod.
Članak 588.
U skladu sa člankom 236. Carinskog zakona, carinarnica neće provoditi
postupak za vraćanje više plaćenog carinskog duga odnosno za otpust
plaćanja, ako iznos koji bi trebalo vratiti ili otpustiti ne prelazi 40,00
kn.
Poglavlje 3. Posebne odredbe koje se odnose na primjenu članka 235.
Carinskog zakona
Članak 589.
Carinarnica koja rješava o zahtjevu za povrat ili otpust carinskog duga,
koji je bio uložen u skladu sa člankom 235. stavak 2. Carinskog zakona:
a) vratit će ili otpustiti plaćanje carinskog duga, ako se zahtjev temelji
na okolnostima iz članaka 590. do 593. ove Uredbe, i te okolnosti nisu
posljedica prijevare ili grube nemarnosti dotične osobe.
b) neće izvršiti povrat i neće dopustiti otpust plaćanja carinskog duga, ako
se zahtjev temelji na okolnostima propisanih člankom 594. ove Uredbe.
Osobom iz stavka 1. točke a) ovog članka smatra se osoba ili osobe iz članka
570. stavak 1. ove Uredbe, ovlaštenike tih osoba ili bilo koju drugu osobu
koja je bila uključena u obavljanje carinskih formalnosti koje se odnose na
konkretnu osobu, ili je dala upute za obavljanje tih formalnosti.
Članak 590.
Povrat ili otpust carinskog duga može se odobriti:
a) ako je strana roba za koju je započet carinski postupak sa djelomičnim
ili potpunim otpustom plaćanja carinskog duga, ili ako je roba koja je bila
po puštanju u slobodan promet predmet naplate povoljnije carine zbog namjene
ili uporabe u određene svrhe, ukradena. Povrat ili otpust carinskog duga u
skladu sa ovom točkom se može odobriti samo pod uvjetom da je ukradena roba
odmah ponovno pronađena i za nju ponovno uspostavljen isti carinski status,
koji je roba imala u trenutku kada je bila ukradena,
b) ako se strana roba zabunom izuzme ispod carinskog nadzora u carinskom
postupku sa djelomičnim ili potpunim oslobođenjem plaćanja carine, ali pod
uvjetom da se odmah kada se ustanovi greška roba stavi u odgovarajući
carinski postupak.
c) ako radi tehničkih problema nije moguće otvoriti prijevozno sredstvo na
kojem se nalazi roba koja je prethodno puštena u slobodan promet, i robu
također u odredišnom mjestu nije moguće istovariti, pod uvjetom da se ta
roba odmah ponovno izvozi,
d) ako je roba, koja je bila puštena u slobodan promet naknadno vraćena
dobavljaču izvan carinskog područja u postupku privremenog izvoza na
oplemenjivanje radi besplatnog popravka odnosno otklanjanja grešaka koje su
postojale prije puštanja robe u slobodan promet, čak ako su te greške
utvrđene po puštanju robe u slobodan promet, ili besplatnog usklađivanja sa
uvjetima ugovora o zakupu, pri čemu je dobavljač odlučio trajno zadržati
robu, jer greške odnosno manjkavosti nije bilo moguće otkloniti odnosno
njihovo otklanjanje bi bilo neekonomično,
e) ako se u trenutku kada carinarnica odlučuje o naknadnom obračunu
carinskog duga u svezi sa robom koja je bila puštena u slobodan promet sa
potpunim oslobođenjem carinskih davanja utvrdi da je bila ta roba ponovno
izvezena iz carinskog područja bez odobrenja carinarnice, ili ako se utvrdi
da bi uvjeti koje propisuje carinski zakon za povrat ili otpust takvog
uvoznog carinskog duga bili stvarno ispunjeni u trenutku ponovnog izvoza te
robe i uvozni dug bi mogao biti vraćen, da je bio obračunat pri puštanju
robe u slobodan promet,
f) ako je sud zabranio trgovinu sa robom za koju je već bio započet carinski
postupak na temelju kojeg je nastala obveza plaćanja uvoznog duga, ili ako
je bila ta roba ponovno izvezena iz carinskog područja ili uništena pod
carinskim nadzorom i ako je dokazano da se roba na carinskom području nije
koristila.
g) ako je za robu bio započet carinski postupak na temelju kojeg je nastala
obveza plaćanja carinskog duga, carinski dug u skladu sa svojim ovlastima
samostalno podmiri carinski deklarant, a da tu robu bez ikakve krivnje
deklaranta, nije bilo moguće otpremiti primatelju,
h) ako je roba naslovljena na dotičnog primatelja greškom,
i) ako se utvrdi da roba radi očite greške u narudžbi ne može biti
uporabljena za namjenu za koju ju je naručitelj namjeravao koristiti,
j) ako se za robu po puštanju u carinski postupak na temelju kojeg nastane
carinski dug, dokaže, da u trenutku puštanja nije bila u skladu sa važećim
propisima na području uporabe ili prometa sa njom i radi toga se ta roba ne
može koristiti za namjene koje je predvidio primatelj,
k) ukoliko je uporaba robe od strane primatelja u namjeravanu svrhu
spriječena ili bitno ograničena, kao rezultat mjera općih razmjera, a koje
ovlaštena tijela donesu nakon puštanja robe u carinski postupak, na temelju
kojeg nastaje obveza plaćanja carinskog duga,
l) ako carinarnica ne može odobriti djelomično ili potpuno oslobođenje od
plaćanja carinskog duga kojeg zahtijeva dotična osoba u skladu sa postojećim
odredbama, carinarnica će obračunati dug koji treba platiti,
m) ako je roba dostavljena primatelju nakon obvezujućeg datuma isporuke
navedenog u ugovoru, na temelju kojeg je bio za robu započet carinski
postupak, na temelju kojeg je nastala obveza za plaćanje carinskog duga,
n) ako robu na carinskom području nije bilo moguće prodati i bila je
besplatno puštena dobrotvornim i humanitarnim organizacijama:
1. koje svoju djelatnost obavljaju izvan carinskog područja, a na carinskom
području imaju svoja predstavništva, ili
2. koje svoju djelatnost obavljaju na carinskom području, i za takvu robu
kod puštanja u slobodan promet bi bile oslobođene od plaćanja carine.
o) ako je obveza za plaćanje carinskog duga nastala iz drugih razloga osim
onih propisanih u članku 204. Carinskog zakona i dotična osoba priloži
potvrdu o podrijetlu robe, provoznu ispravu za prijevoz domaće robe preko
stranog carinskog područja ili drugu odgovarajuću ispravu, kojom dokazuje da
bi za robu, ako bi bila puštena u slobodan promet, mogla ostvariti
povoljnije uvjete ili bi se ta roba mogla smatrati domaćom robom, ili ako su
ispunjene ostale pogodnosti iz članka 581. ove Uredbe.
Bez obzira na stavak 6. ovog članka, povrat plaćenih ili otpust plaćanja
carine u slučajevima iz točke c) i f) do n) stavka 1. ovog članka, moguće je
odobriti ako je roba pod carinskim nadzorom ponovno izvezena iz carinskog
područja. Ova olakšica neće se primijeniti ako je roba uništena po odluci
nadležnog tijela ili besplatno puštena u uporabu dobrotvornim i humanitarnim
organizacijama, koji svoju djelatnost obavljaju na carinskom području.
Na zahtjev odnosne osobe može carinarnica odobriti da se roba, umjesto da bi
se ponovno izvezla, uništi pod carinskim nadzorom ili da se radi
namjeravanog ponovnog izvoza za nju počne postupak provoza, postupak
carinskog skladištenja odnosno unese u slobodnu zonu ili slobodno skladište.
Bez obzira na stavak 2. i 3. ovog članka carinarnica može u slučaju iz točke
g), i) i l) iz stavka 1. ovog članka, na zahtjev dotične osobe dopustiti da
se obveza ponovnog izvoza robe zamijeni sa početkom postupka carinskog
skladištenja ili unosom robe u slobodnu zonu.
Roba iz stavka 3. i 4.ovog članka smatra se stranom robom. Carinarnica će
osigurati potrebne mjere, koje omogućuju da se roba unesena u slobodnu zonu
ili slobodno skladište, može naknadno prepoznati kao strana roba.
Povrat ili otpust duga će se u slučaju iz točke h) stavka 1. ovog članka
odobriti, pod uvjetom da je roba ponovno izvezena istom stranom principalu
ili na naslov kojeg on odredi.
Pored drugih mjera iz ovog članka, potrebno je također dokazati, da roba
nije bila rabljena, korištena ili prodana prije ponovnog izvoza.
Članak 591.
Povrat ili otpust duga može se odobriti:
a) ako je roba, za koju je greškom bio započet carinski postupak na temelju
kojeg je nastala obveza plaćanja carinskog duga, ponovno izvezena iz
carinskog područja, pri čemu za tu robu nije bio započet izvozni carinski
postupak koji je trebao biti, pod uvjetom da su ispunjeni i drugi uvjeti iz
članka 233. Carinskog zakona.
b) ako je roba bez carinskog nadzora ponovno izvezena ili uništena u skladu
sa člankom 234. stavak 2. točka b) Carinskog zakona, pod uvjetom da su
ispunjeni drugi propisani uvjeti utvrđeni spomenutim člankom.
c) ako je roba bez carinskog nadzora ponovno izvezena ili uništena u skladu
sa točkama c) i f) do n) članka 590. ove Uredbe, pod uvjetom da su ispunjeni
ostali uvjeti propisani člankom 590. stavak 2. do 5. i 7. ove Uredbe.
Za povrat ili otpust duga u skladu sa stavkom 1. ovog članka moraju biti
ispunjeni sljedeći uvjeti:
a) carinarnici, koja odlučuje o zahtjevu za povrat ili otpust moraju biti
podnesene sve potrebne isprave o tome da je roba u svezi s kojom se
zahtijeva povrat ili otpust carinskog duga:
1. stvarno ponovno izvezena iz carinskog područja, ili
2. uništena pod nadzorom nadležnih tijela ili osoba, ovlaštenih za takav
nadzor.
b) carinarnici, koja odlučuje o zahtjevu za povrat ili otpust moraju biti
vraćene sve isprave, koje su potvrđivale carinski status domaće robe i s
kojima je konkretna roba bila iznesena iz carinskog područja, odnosno
priloženi svi dokazi koje carinarnica smatra potrebnim, da te isprave neće
biti moguće koristiti pri mogućem kasnijem uvozu robe.
Članak 592.
Za potrebe članka 591. stavak 2. ove Uredbe:
a) kao dokaz da je roba za koju se zahtijeva povrat ili otpust duga bila
ponovno izvezena, smatra se:
1. izvornik ili ovjereni primjerak izvozne deklaracije, i
2. potvrda carinarnice preko koje je roba stvarno napustila carinsko
područje.
Ako takvu potvrdu nije moguće priložiti kao dokaz da je roba napustila
carinsko područje, može se prihvatiti:
- potvrda carinarnice države u koju je robu izvezena, ili
- izvornik odnosno ovjereni primjerak carinske deklaracije odredišne države.
Uz te isprave potrebno je priložiti komercijalne i upravne isprave, kojima
se dokazuje istovjetnost izvezene robe i robe za koju se zahtijeva povrat
ili otpust plaćanja carine, i to:
- izvornik ili ovjereni primjerak deklaracije za navedeni postupak, i
- na zahtjev carinarnice također komercijalne i druge upravne isprave (npr.
račune, otpremnice, provozne isprave, zdravstvene ili druge potvrde) koji
sadrže potpuni opis robe (trgovački opis, količinu, i ostale podatke za
identifikaciju i druge oznake), koji su navedeni u deklaraciji za navedeni
postupak, izvoznoj carinskoj deklaraciji ili carinskoj deklaraciji odredišne
države.
b) dokaz da je roba za koju se zahtijeva povrat ili otpust duga stvarno
uništena pod nadzorom nadležnog tijela ili drugih osoba, koje su ovlaštene
za takav nadzor:
1. izvornik ili ovjereni primjerak zapisnika ili izjave o uništenju robe
koju je sastavilo tijelo pod čijim nadzorom je bila roba uništena, ili
2. potvrdu koju je sastavila osoba koja je ovlaštena za nadzor uništenja
robe, skupa s odgovarajućim dokazom o ovlaštenju za nadzor.
Isprave iz stavka 1. ove točke moraju sadržavati dovoljno potreban opis robe
(trgovački opis robe, količina, identifikacijske i druge oznake), da bi
carinarnica mogla utvrditi da je uništena roba istovjetna robi koja je bila
podnesena u carinski postupak, zbog kojeg je nastala obveza za plaćanje
carinskog duga.
Članak 593.
Ako propisi koji uređuju plaćanje izvoznog duga ne propisuju drugačije,
moguće je povrat plaćenog izvoznog duga odobriti kada je ponovno uvezena
roba za koju je bio pri izvozu plaćen izvozni dug, puštena u slobodan promet
i ako su ispunjeni uvjeti iz ovog članka.
Stavak 1. ovog članka će se primijeniti samo u slučajevima iz članka 524.
ove Uredbe.
Carinarnici koja prihvati deklaraciju za puštanje ponovno uvezene robe u
slobodan promet, treba priložiti dokaze da se radi o robi za koju je trebalo
pri izvozu platiti izvozni dug.
Stavak 1. ovog članka primjenjuje se u slučaju ponovnog uvoza samo dijela
robe za koju je bio pri izvozu plaćen izvozni dug.
Članak 594.
Carinarnica ne može odobriti povrat ili otpust plaćanja uvoznog duga, ako se
zahtjev temelji na jednoj od sljedećih činjenica:
a) da se roba za koju je bio na carinskom području počet carinski postupak
zbog kojeg je nastala obveza plaćanja duga, ponovno izvozi iz carinskog
područja radi drugih razloga od onih koji su navedeni člancima 232. i 233.
Carinskog zakona, prije svega radi neuspjele prodaje robe;
b) da se radi o uništenju robe koju je carinarnica već prepustila u izabrani
carinski postupak na temelju koje je nastala obveza plaćanja carinskog duga,
osim ako takvo uništenje izrično predviđaju drugi važeći propisi;
c) da su podnešene isprave na temelju kojih je bila pri puštanju robe u
slobodan promet priznata povoljnija carina, a za koje se naknadno utvrdi da
su lažne, krivotvorene ili da nisu valjane za tu svrhu, čak i ako su bile
podnesene u dobroj vjeri.
Članak 595.
Carinarnica pri odlučivanju o zahtjevu za povrat uvoznog duga provjerava
također da li treba, u skladu sa člankom 237. Carinskog zakona, obračunati
kamate.
Ako su ispunjeni uvjeti za obračun kamata, carinarnica ih obračunava u
skladu s propisima o naplati kamate.
Kamate se u skladu sa ovim člankom obračunavaju za razdoblje od dana
plaćanja uvoznog duga do dana izdavanja rješenja o povratu.
Plaćanje kamata vrši se na isti način kao i sam povrat uvoznog duga.
DIO VI. PRODAJA STRANE ROBE ODUZETE ILI USTUPLJENE DRŽAVI I PODJELA
SREDSTAVA PRIKUPLJENIH TOM PRODAJOM
1. Uvodne odredbe
Članak 596.
Odredbama ovog dijela Uredbe uređuju se uvjeti i postupak prikupljanja,
čuvanja i prodaje, te drugi načini raspolaganja stranom robom oduzetom u
carinskome upravnome postupku ili carinskome prekršajnom postupku, te strane
robe koja je sukladno carinskim propisima ustupljena u korist države (u
daljnjem tekstu: oduzeta strana roba), sukladno odredbama Carinskog zakona.
Odredbe ovoga dijela Uredbe odgovarajuće se primjenjuju i prilikom prodaje
druge strane robe, temeljem drugih propisa oduzete ili ustupljene ili
ustupljene u korist države, ako je Carinska uprava posebnim propisima
ovlaštena za prodaju takve robe.
Članak 597.
Roba iz članka 596. prodaje se, ako drugim odredbama ove Uredbe nije
drugačije određeno.
Članak 598.
Oduzetu stranu robu iz članka 596. ove Uredbe prodaje carinarnica, koju za
to ovlasti ravnatelj Carinske uprave Republike Hrvatske.
Sukladno postupku utvrđenom propisima o nabavi roba i usluga i ustupanju
radova, ravnatelj Carinske uprave može za obavljanje poslova javne prodaje
zaključiti ugovor s trgovačkim društvom ili udrugom (u daljenjem tekstu:
ovlašteno društvo).
Pri prodaji oduzete strane robe od strane ovlaštenog društva odgovarajuće se
primjenjuju odredbe ove Uredbe koje važe i za carinarnicu.
Ugovorom zaključenim s ovlaštenim društvom iz stavka 2. ovoga članka uređuju
se međusobne obveze i odgovornosti Carinske uprave i ovlaštenog društva u
svezi s prikupljanjem, čuvanjem i prodajom oduzete strane robe, uključujući
i visinu naknade za izvršene usluge, te uvjete i način njezinoga obračuna i
namirenja.
2. Priprema robe za javnu prodaju
Članak 599.
Temeljem podataka iz evidencije i dokumentacije o oduzetoj stranoj robi,
carinarnica utvrđuje i sastavlja popis robe, za koju su ispunjeni uvjeti za
provedbu postupka javne prodaje, raspoređujući ju po vrstama i po pravnoj
osnovi temeljem kojih je roba oduzeta ili preuzeta.
|