1. PREDMET OPĆIH UVJETA
a. Ovi Opći uvjeti predstavljaju uvjete poslovanja tvrtke Poslovni
forum d.o.o. iz Rijeke
(u daljnjem tekstu pružatelj usluge) za pružanje usluge smještaja web stranica na web
poslužitelje, drugih komplementarnih usluga i dodatnih usluga (u
daljnjem tekstu usluge).
b. Predmete usluga, između ostalog, obuhvaćaju: iznajmljivanje
prostora na web poslužiteljima; iznajmljivanje korištenja
poslužiteljskih programa; održavanje sklopovlja (u daljnjem tekstu
hardver) poslužitelja sa iznajmljenim resursima; podešavanje i
održavanje operacijskog sustava (u daljnjem tekstu OS) na
poslužiteljima; instalacija, podešavanje i održavanje druge
programske podrške (u daljnjem tekstu softver) na poslužiteljima;
posredovanje u zakupu domena; usluge savjetovanja vezano uz navedene
predmete usluga; kao i druge dodatne usluge koje se pružaju vezano uz
navedene predmete usluga.
c. Ovi Opći uvjeti ne odnose se na druge usluge koje se u daljnjem
tekstu izričito isključene ili je njihovo korištenje uređeno nekim
drugim ugovorom između pružatelja usluge i korisnika usluge.
d. Na sve odnose između pružatelja usluge i korisnika usluge koji
nisu uređeni ovim Općim uvjetima primjenjuju se važeći zakoni
Republike Hrvatske.
2. DEFINICIJE POJMOVA
U smislu ovih Općih uvjeta, svaki od slijedećih pojmova ima sljedeće
značenje:
a. Cjenik pružatelja usluge: popis usluga pružatelja usluge i
pripadajućih cijena koja je stalno dostupna na web stranicama
pružatelja usluge.
b. Specifikacija usluge: sastavni dio cjenika koji uključuje detaljni
opis usluge, a stalno je dostupan na web stranicama pružatelja
usluge ili se daje po zatraženoj ponudi.
c. Naručitelj: fizička ili pravna osoba koja je izvršila narudžbu
usluga koje su predmet ovih Općih uvjeta.
d. Pretplatnik: naručitelj koji je sklopio ugovor s pružateljem
usluge o pružanju usluga koje su predmet ovih Općih uvjeta.
e. Pretplatnički ugovor: ugovor između pretplatnika i pružatelja
usluge o pružanju usluga koje su predmet ovih Općih uvjeta.
f. Poslužitelj: računalo spojeno na Internet stalnom vezom, a koristi
se za izvršavanje poslužiteljskih računalnih zadaća.
g. Dostupnost poslužitelja: vrijeme izraženo u postocima temeljeno na
određenom vremenskom razdoblju, a za koje se poslužitelju može
pristupati putem javnog Internet pristupa.
h. Domena: jedinstveno ime koje određuje virtualnu adresu na
Internetu. Sastoji se od naziva domene (slova a-z, brojke, neki
specijalni znakovi) te ekstenzije.
i. Registrar domena: ovlaštena pravna osoba koja daje u zakup domene.
j. Dodatne usluge: usluge pružatelja usluge koje po svojoj prirodi
dopunjuju neku od usluga iz predmeta ovih Općih uvjeta, a ne mogu se
samostalno naručiti (npr. administracija poslužitelja, posebna
podrška, instalacija i podešavanje dodatne programske opreme na
poslužitelju, usluge dizajna, programiranja itd).
k. Privremeno isključenje: onemogućavanje pretplatniku korištenja
usluge, koje može nastupiti kada se ispune uvjeti za onemogućavanje
usluge u skladu s ovim Općim uvjetima ili važećim zakonima.
3. ZASNIVANJE PRETPLATNIČKOG ODNOSA
a. Izvršenjem narudžbe naručitelj neopozivo potvrđuje prihvaćanje
ovih Općih uvjeta te samostalno odabire način plaćanja naručenih
usluga.
b. Ako je naručitelj odabrao da će usluge platiti putem kartice,
činom plaćanja smatra se da je naručitelj sklopio pretplatnički
ugovor te tim činom postao pretplatnik. Dokaz plaćanja je primitak
potvrde o uspješnosti transakcije od strane pravne osobe koja provodi
kartično plaćanje u ime pružatelja usluge.
c. Ako je naručitelj odabrao da će usluge platiti putem uplatnice,
pružatelj usluge se obvezuje da će naručitelju poslati službenu
ponudu za naručene usluge najkasnije u roku od 24 sata od izvršavanja
narudžbe. Činom plaćanja te ponude smatra se da je naručitelj sklopio
pretplatnički ugovor te tim činom postao pretplatnik. Dokaz plaćanja
je bankovni izvod pružatelja usluge.
d. Pružatelj usluge zadržava pravo zatražiti od pretplatnika
osiguranje za buduće plaćanje usluge. U takvom slučaju, pružatelj
usluge će zatražiti od pretplatnika plaćanje pologa u iznosu
jednogodišnjeg najma naručene usluge, ili neke druge odgovarajuće
garancije.
4. ODBIJANJE NARUDŽBE
a. Pružatelj usluge ima pravo odbiti narudžbu u sljedećim
slučajevima:
- ako narudžba nije ispravno popunjena.
- ako naručitelj pružatelju usluge ne pruži eventualne zahtijevane
dokaze o identitetu te sve eventualne zahtijevane podatke i/ili
dokumente potrebne za sklapanje pretplatničkog ugovora.
- ako je naručitelj maloljetna osoba ili osoba ograničene poslovne
sposobnosti ili osoba bez poslovne sposobnosti.
- ako naručitelj, po razumnoj procjeni pružatelja usluge, neće biti u
mogućnosti ili nema namjeru uredno izvršavati plaćanja prema
pružatelju usluge, a ne dostavi odgovarajuće osiguranje za plaćanje.
- ako postoji sumnja pružatelja usluge da će naručitelj koristiti
uslugu za radnje koje nisu dozvoljene zakonima RH ili ovim Općim
uvjetima, uključujući povredu prava intelektualnog vlasništva.
- u svim drugim slučajevima predviđenim zakonima RH.
b. U slučaju odbijanja narudžbe pružatelj usluge će izvršiti povrat
svih eventualno uplaćenih sredstava osim troškova koje je imao pri
eventualnoj aktivaciji usluge ako je za razloge odbijanja saznao
nakon aktivacije usluge, a najkasnije 7 radna dana nakon primitka
podataka potrebnih za povrat (npr. podaci o bankovnom računu
naručitelja). Činom povrata smatra se da je pretplatnički ugovor
prekinut, a obje strane se odriču bilo kakve druge naknade po bilo
kojem osnovu.
5. AKTIVACIJA USLUGE
a. Pružatelj usluge će najkasnije u roku od 24 sata od sklapanja
ugovora pustiti u rad plaćenu uslugu te dostaviti pretplatniku sve
podatke potrebne za samostalno služenje uslugom.
b. Ako je pretplatnik u procesu narudžbe naručio komercijalnu domenu
(domenu čiji se zakup plaća), pružatelj usluge će posredovati u
zakupu naručene domene kod registrara domene, a najkasnije u roku od
24 sata od sklapanja ugovora. U takvom će slučaju domena biti
registrirana na ime pretplatnika, kao administrativni i ostali podaci
bit će navedeni podaci pružatelja usluge, a upravljanje domenom će
vršiti pružatelj usluge putem svog jedinstvenog korisničkog računa.
Na poseban i pisani zahtjev pretplatnika, pružatelj usluge će otvoriti poseban
korisnički račun kod registrara na ime pretplatnika te domenu
otvoriti pod tim korisničkim računom.
c. Ukoliko je naručena domena zauzeta, pružatelj usluge neće izvršiti
povrat uplaćenih sredstava nego će o eventualnoj zauzetosti
obavjestiti pretplatnika, koji je dužan izabrati novi naziv domene.
Nakon primitka novih podataka, pružatelj usluge će posredovati u
zakupu naručene domene kod registrara domene, a najkasnije u roku od
24 sata od primitka novih podataka.
d. Eventualne druge i/ili dodatne naručene usluge pružatelj usluge će
isporučiti u rokovima koje će dogovoriti s pretplatnikom, a uzevši u
obzir razumne prirodne rokove koji su potrebni za izvršavanje takve
eventualne usluge i sve okolnosti složenosti pojedine narudžbe. Pružatelj usluge
će kontaktirati
pretplatnika nakon zasnivanja ugovora, a
vezano uz dogovor o izvršavanju takve dodatne usluge.
e. Ukoliko se neka usluga ne može izvršiti u roku 24 sata ili drugom
dogovorenom roku iz okolnosti koje nisu do strane pružatelja usluge
već su uzrokovane od strane trećih osoba (npr. vršni registri za
registraciju domena, kvarovi na uslugama pristupa Internetu,
administracija servera od strane sistemskih administratora i drugo),
o tim okolnostima će pružatelj usluge obavijestiti pretplatnika, te
se to vrijeme ne računa u naprijed navedene rokove.
6. OBVEZE PRUŽATELJA USLUGE
U svrhu pružanja usluga:
a. Pružatelj usluge se obvezuje iznajmljivati poslužiteljske resurse
na poslužiteljima koji su prethodno podvrgnuti svim potrebnim
stručnim testovima. Nadalje, pružatelj usluge će u procesu održavanja
instalirati sve javno dostupne programske nadogradnje i ispravke.
Nadalje, pružatelj usluge se obvezuje pratiti tehnološke novosti
(npr. nova inačica softvera) vezano uz uslugu za koju je pretplatnik
sklopio pretplatnički ugovor s pružateljem usluga, obavještavati
pretplatnika o važnim novostima, provoditi testiranja takvih
tehnoloških novosti te ih implementirati na poslužitelje.
b. Pružatelj usluge se obvezuje da će poslužitelji biti dostupni
99,8% vremena, po vremenskom obračunu temeljeno na vremenskom
trajanju zakupljene usluge.
c. Dostupnost se mjeri na lokaciji data centra, a na dostupnost ne
može utjecati kvar kod treće osobe (npr. kod lokalnog pružatelja
usluge pristupa Internetu). Za svaki sat nedostupnosti ispod
garantirane dostupnosti, pružatelj usluge može umanjiti cijenu
sljedećeg računa za 1%, nastavno na taj poslužitelj i druge usluge
vezane uz taj poslužitelj. Ukoliko bi dostupnost bila manja od 70%
vremena, pružatelj usluge može umanjiti cijenu sljedećeg
računa za 100%, nastavno na taj poslužitelj i druge usluge vezane uz
taj poslužitelj. Na takvo umanjenje cijene pretplatnik se je dužan
pozvati najkasnije do 10 dana prije isteka tekuće usluge kako bi ga
pružatelj usluge pravovremeno mogao iskazati u ponudi.
d. U slučaju kvara hardvera ili softvera koji ne utječe na dostupnost
poslužitelja ili kvalitetu usluge, pružatelj usluge se obvezuje
najkasnije u roku od 24 sata od vremena saznanja o eventualnom kvaru
pokrenuti dijagnostički postupak. Na temelju rezultata takvih
testova, pružatelj usluge će obavjestiti pretplatnika o vremenu i
načinu zamjene neispravnog hardverskog dijela ili rješavanja
softverskog problema. Svi takvi radovi, kao i radovi na eventualnoj
ponovnoj instalaciji bilo koje programske podrške ne mjere se kao
vrijeme koje utječe na garantiranu dostupnost.
e. U slučaju kvara hardvera ili softvera koji utječe na dostupnost
poslužitelja ili kvalitetu usluge, pružatelj usluge se obvezuje
najkasnije u roku od 24 sata od vremena saznanja o eventualnom kvaru
zamijeniti neispravni dio hardvera ili cijeli poslužitelj, ili početi
otklanjati softverske probleme. Svi takvi radovi, kao i radovi na
eventualnoj ponovnoj instalaciji bilo koje programske podrške ne
mjere se kao vrijeme koje utječe na garantiranu dostupnost.
f. U slučaju više sile koja utječe na dostupnost poslužitelja ili
kvalitetu usluge, pružatelj usluge će pokušati napraviti sve razumne
radnje kako bi usluga što prije bila puštena u rad u punom opsegu. U
takvom slučaju, eventualna nedostupnost poslužitelja ne mjeri se kao
vrijeme koje utječe na garantiranu dostupnost.
g. Pružatelj usluge se obvezuje omogućiti pretplatniku sustav podrške
za sve iznajmljene usluge, vezano uz tehničku problematiku, prodaju
ili račune. Podrška se mora moći realizirati na najmanje 2 načina
(npr. putem telefona, putem elektroničke pošte), od kojih najmanje
jedan način mora funkcionirati po principu stalne dostupnosti.
h. Pružatelj usluge se obvezuje izrađivati sigurnosnu kopiju svih
pretplatnikovih podataka sa poslužitelja najmanje jednom tjedno te
takve kopije pohraniti i čuvati najmanje 2 tjedna unazad.
7. OBVEZE PRETPLATNIKA
Pretplatnik će koristiti uslugu pridržavajući se slijedećih pravila:
a. Pretplatnik je dužan podmirivati račune uredno, u rokovima
dospjeća.
b. Pri korištenju usluge, pretplatnik je dužan pridržavati se ovih
Općih uvjeta, zakona RH, kao i pozitivnih Internet običaja, što
između ostaloga isključuje slanje reklamnih ili promotivnih
materijala bez pristanka primatelja, slanje neželjenih elektroničkih
poruka, slanje nezakonitog odnosno nezakonito pribavljenog sadržaja
kojima se vrijeđaju ili mogu vrijeđati tuđa prava intelektualnog
vlasništva.
c. Pretplatnik snosi potpunu odgovornost za zakonitost, sadržaj,
kvalitetu i istinitost, kao i za osiguravanje potrebnih mjera zaštite
od neovlaštene uporabe, svih informacija, podataka, audio i video
zapisa kao i svih drugih materijala koje ponudi i učini dostupnima
pri korištenju usluge.
d. Pretplatnik se obvezuje da pri korištenju usluge neće objavljivati
ili na drugi način koristiti bez suglasnosti nositelja odgovarajućeg
prava svaki zaštićeni sadržaj (sadržaj zaštićen autorskim pravima
i/ili pravima intelektualnog vlasništva).
e. Pretplatnik se obvezuje da pri korištenju usluge neće
zloupotrebljavati tehnologije koje su predmet usluge za bilo kakve
protuzakonite računalne radnje, kao što su narušavanje stabilnosti i
sigurnosti sustava, krađe podataka i
provaljivanje u tuđe računalne sustave i drugo.
f. Pretplatnik se obvezuje redovito pratiti e-mail koji je ostavio
pružatelju usluge za sve potrebne kontakte. Pružatelj usluge će sve
obavijesti prvenstveno dostavljati naručitelju putem e-maila. Ukoliko
pretplatnik propusti određenu obavijest ili rok za plaćanje usluga
koje su vezane uz rokove, pretplatnik sam snosi odgovornost za
uskratu ili gubitak određene usluge (npr. ne izvrši na vrijeme
produženje zakupa hostinga ili domene).
8. DOPUNA I IZMJENA PRETPLATNIČKOG UGOVORA
a. Ako pretplatnik pisanim putem zatraži dodatnu aktivaciju jedne ili
više usluga, smatrat će se da je izvršen zahtjev za dopunom
pretplatničkog ugovora. Nakon izvršenog plaćanja takvih dodatno
naručenih usluga, smatrat će se da je pretplatnički ugovor dopunjen
te automatski stupa na snagu. U takvom slučaju, primjenjivat će se
isti rokovi aktivacije usluge kao i kod zasnivanja pretplatničkog
ugovora, a računajući od dana dopune pretplatničkog ugovora.
b. Ako pretplatnik pisanim putem zatraži izmjenu jedne ili više
usluga, smatrat će se da je izvršen zahtjev za izmjenom
pretplatničkog ugovora. Nakon izvršenog plaćanja takvih izmjenjenih
usluga, smatrat će se da je pretplatnički ugovor izmjenjen te
automatski stupa na snagu. U takvom slučaju, primjenjivat će se isti
rokovi aktivacije usluge kao i kod zasnivanja pretplatničkog ugovora,
a računajući od dana izmjene pretplatničkog ugovora.
9. CIJENE I UVJETI PLAĆANJA
a. Cijene usluga koje pružatelj usluge naplaćuje temeljem ovih Općih
uvjeta određene su važećim javno dostupnim cjenikom. Pružatelj usluge
je ovlašten mijenjati cjenik, objaviti ga i učiniti dostupnim u
skladu s važećim propisima.
b. Sve cijene iz cjenika odnose se na određeni vremenski najam usluga
koji pretplatnik sam bira u procesu narudžbe. Od tog su pravila
izuzete cijene eventualnih usluga koje se naplaćuju jednokratno (npr.
aktivacija neke od usluga), a takav se slučaj mora specificirati u
cjeniku.
c. Kako neke cijene direktno ovise o tečajnom odnosu hrvatske kune
(kn) i američkog dolara (USD), svaka je ponuda važeća najdulje 15
dana. Ukoliko naručitelj ili pretplatnik ne izvrši plaćanje u tom
roku, obvezan je zatražiti novu izmjenjenu ponudu. Ukoliko naručitelj
ili pretplatnik nije zatražio novu izmjenjenu ponudu ili je plaćanje
izvršio po prethodnoj ponudi, a nakon navedenog roka, pružatelj
usluge ima pravo obračunati eventualnu razliku u cijeni.
d. Kod produljenja pretplatničkog ugovora, usluge pružatelja usluge u
pravilu se naplaćuju na određenoj vremenskoj osnovi unaprijed putem
ponude koji pružatelj usluge izdaje pretplatniku. Kako cijene
direktno ovise o tečajnom odnosu hrvatske kune (kn) i američkog
dolara (USD), pretplatniku se izdaje ponuda sa trenutno važećim
cijenama na dan izdavanja računa. Na ponudi su specificirane sve
usluge i naknade, razdoblje na koje se odnosi ponuda, kao i sve druge
stavke u skladu s važećim propisima RH.
e. Pretplatnik je dužan podmiriti cjelokupni iznos ponude do dana
dospijeća koji je na prvi dan nakon isteka trenutne plaćene usluge.
Ukoliko pretplatnik kasni s plaćanjem više od 7 radna dana od dana
dospijeća plaćanja, pružatelj usluge može izvršiti privremeno
isključenje. Ukoliko pretplatnik kasni s plaćanjem više od 21 radnih
dana od dana dospijeća plaćanja:
- pružatelj usluge može trajno isključiti uslugu, što znači trenutni
prekid pretplatničkog ugovora
- pružatelj usluge može aktivirati eventualnu garanciju plaćanja te,
nakon kontakta s pretplatnikom, zatražiti novu garanciju plaćanja
umjesto aktivirane; ili trajno isključiti uslugu nakon isteka zadnjeg
dana razdoblja na koje se račun odnosi što znači prekid
pretplatničkog ugovora
g. Za kašnjenje u plaćanju računa od strane pretplatnika, pružatelj
usluge ima pravo obračunati zateznu kamatu temeljem važećih propisa.
10. RJEŠAVANJE PRIGOVORA
a. Prigovori na iznose računa i kakvoću pruženih usluga podnose se
pružatelju usluge najkasnije u roku od 7 dana od dana dospijeća
računa, odnosno od dana pružanja usluge na koju se odnosi prigovor na
kvalitetu. Ukoliko prigovor na iznos računa nije podnesen u navedenom
roku, smatrat će se da je iznos računa prihvaćen. Prigovor na iznos
računa ne utjeće na datum dospijeća računa.
b. Prigovori se podnose isključivo pisanim putem, a moraju sadržavati
činjenice i dokaze na kojima se temelje. Pružatelj usluge se obvezuje
provesti postupak za utvrđivanje prigovora, donijeti odluku o
utemeljenosti prigovora te je proslijediti pretplatniku pisanim
putem, najkasnije u roku od 7 dana od podnošenja prigovora.
c. Ukoliko se pokaže da je prigovor na iznos računa utemeljen,
pružatelj usluge će izvršiti povrat spornog dijela najkasnije u roku
od 2 radna dana od donošenja odluke o utemeljenosti prigovora.
d. Ukoliko se pokaže da je prigovor na kakvoću pruženih usluga
utemeljen, pretplatnik ima pravo na naknadu eventualne štete, osim
ako se radi o dostupnosti (čl. 6. st. b. ovih Općih uvjeta) ili je
niža razina kvalitete izazvana višom silom (čl. 6. st. f. ovih Općih
uvjeta) ili neispravnim rukovanjem tehnologijama iz predmeta usluge.
11. ZAVRŠNE ODREDBE
a. Pretplatnički ugovor se u pravilu sklapa na najmanje 1 mjesec ili
na neki drugi inicijalni vremenski rok koji je pretplatnik sam
odabrao u procesu narudžbe usluge. Nakon vremenskog isteka inicijalne
usluge, pretplatnički ugovor se automatski produžuje na neodređeno
vrijeme, osim u slučajevima opisanim u čl. 9. st. e. ovih Općih
uvjeta.
b. Pretplatnik može otkazati pretplatnički ugovor pisanim putem
pružatelju usluge, najmanje 30 dana unaprijed. Za vrijeme takvog
otkaznog roka, pretplatnik je dužan uredno podmiriti sve dospjele
račune. Pravne posljedice takvog otkaza pretplatničkog ugovora
nastupaju danom kad je pružatelj usluge zaprimio pisanu obavijest
pretplatnika o otkazu, odnosno danom koji je pretplatnik sam odredio
u pisanoj obavijesti kao dan prestanka pretplatničkog ugovora, koji
god slučaj nastupi kasnije. U slučaju takvog otkaza pretplatničkog
ugovora od strane pretplatnika, pružatelj usluge nije dužan izvršiti
povrat eventualnih ranije uplaćenih sredstava.
c. Pružatelj usluge može otkazati pretplatnički ugovor iz razloga
utvrđenih ovim Općim uvjetima (čl. 9. st. f.), odnosno u slučaju
nepodmirenja dospjelog računa od strane korisnika; kao i ako naknadno
ustanovi da su ispunjeni uvjeti za odbijanje narudžbe opisanih u čl.
4. st. a. ovih Općih uvjeta.
d. Pretplatnički ugovor može prestati važiti i u ostalim slučajevima
utvrđenim važećim propisima.
e. U svakom slučaju, pretplatnički ugovor prestaje važiti danom
prestanka poslovanja pružatelja usluge.
f. U slučaju prestanka pretplatničkog odnosa za uslugu koja
predstavlja preduvijet za pružanje neke druge usluge, automatski
dolazi i do prestanka pretplatničkog odnosa za tu drugu uvjetovanu
uslugu, o čemu će pružatelj usluge obavjestiti pretplatnika prilikom
raskida pretplatničkog odnosa.
g. Stranke su suglasne sve sporove proizašle komzumacijom
pretplatničkog ugovora rješavati mirnim putem, odnosno dogovorom. U
slučaju neuspjeha, za rješavanje će biti nadležan odgovarajući sud RH
u Rijeci, osim ako je zakonom ili važećim propisom određeno
drugačije.
h. Ovi Opći uvjeti stupaju na snagu 01. siječnja 2013. godine i
primjenjuju se na sve pretplatnike koji sklope pretplatnički ugovor
nakon tog datuma, kao i na postojeće pretplatnike koji su sklopili
pretplatnički ugovor prije stupanja na snagu ovih Općih uvjeta, a
nisu otkazali pretplatnički ugovor, kako je opisano u ovim Općim
uvjetima čl. 11. st. b.
i. Pružatelj usluge zadržava pravo izmijeniti ove Opće uvjete,
uključujući cijene i specifikacije usluga koje su predmet ovih Općih
uvjeta. U takvom slučaju, pružatelj usluge će izvijestiti
pretplatnika o izmjenama i njegovom pravu na raskid ugovora.
j. Danom stupanja na snagu ovih Općih uvjeta prestaju važiti svi
dotadašnji dokumenti pružatelja usluge vezani uz problematiku koju
pokrivaju ovi Opći uvjeti (npr. pravila), osim za postojeće
pretplatnike, kako je opisano u ovim Općim uvjetima čl. 11. st. h.
|