Web portal za poslovne i internet usluge Poslovne usluge, marketing, web dizajn, oglasi, istraživanje tržišta, analize, baze podataka...
 

POSEBNA PONUDA

Kontakt - Informacije

Istraživanje i analiza tržišta

Poslovni izvještaji i pregledi

Internet marketing - SEO

IZRADA WEB STRANICA

IZRADA CMS STRANICA  <<

Hosting i zakup domena

Imenici i baze podataka

Primjeri (šprance) ugovora

Poslovni planovi za kredite

Poslovne usluge i ponude

Trgovačko posredovanje

Poslovna psihologija

Programi, software

Oglasi i obavijesti

Korisni linkovi

Poslovni klub

Besplatno


 

Poslovni forum - Internet usluge
 
Podešavanje e-mail programa na korisničkom računalu i WebMail
 
E-MAIL - Upute za podešavanje i korištenje e-maila

Ovo su upute za podešavanje e-mail programa na korisničkom računalu i upute za praćenje e-maila putem web stranica gdje nije potrebno imati nikakav dodatni e-mail program.
Kod korištenja e-mail programa za čitanje elektroničke pošte, poruke stižu do servera (hosting) i tamo čekaju dok korisnik ne provjeri svoju poštu. U tom trenutku program za elektroničku poštu (npr. Outlook) preuzima poruke i pohranjuje ih na lokalni disk, čime se one brišu s poslužitelja (ove se postavke mogu promijeniti iako to nije čest slučaj). Osim e-mail programa, možete koristiti i Webmail.
Webmail radi na način da poruke ostaju na serveru, a korisnik im pristupa korištenjem web preglednika. To znači da korisnik može pristupiti svojoj pošti s bilo kojeg računala u bilo kojem trenutku.

Ukoliko ste novi korisnik, prije podešavanja e-mail programa ili praćenja pošte putem Webmaila, prvo morate otvoriti (kreirati) e-mail adrese koje želite koristiti. Prilikom otvaranja e-mail adresa, sami postavljate i lozinke za svoje e-mail adrese.

E-mail adrese otvarate putem Control panela. Link na pregled uputa za otvaranje e-mail adresa. Upute

Nakon što ste otvorili e-mail adrese koje su Vam potrebne, možete pristupiti podešavanju e-mail programa (npr. Outlook ili bilo koji drugi program za e-mail), ili poštu pratite direktno na Webmailu putem Vašeg web preglednika (Internet Explorer, Firefox, Opera, Google Chrome...).

E-mail programi PODEŠAVANJE  E-MAIL PROGRAMA

Najveći broj korisnika koristi za pisanje i čitanje pošte neku verziju Microsoft Outlooka. Pored tog programa dostupan je i veliki broj drugih e-mail programa - link: www.snapfiles.com/freeware/
Podešavanje svih e-mail programa je vrlo slično i upute u nastavku primjenljive su za sve programe.
Pokrenite Outlook ili neki drugi program koji želite koristiti i pronađite na alatnoj traci soluciju za kreiranje novog e-mail naloga. Ono što je bitno kod podešavanja e-mail programa možete vidjeti na slikama u nastavku. Postoje određena pravila kako se moraju podesiti sve bitne postavke.

Na ovim slikama vidite kako morate podesiti Vaš e-mail program.

Ukoliko i ne uspijete od prve podesiti sve što treba potražite u programu Properties i karticu Servers na kojoj su svi bitni podaci.

Kao što možete vidjeti na slici, pod Incoming i Outgoing mail upisujete podatak za svoju domenu u obliku mail.vasadomena.nastavak

Npr. ako je vaša domena www.pliva.hr
tada u te rubrike morate upisati mail.pliva.hr

Account name je vaša puna e-mail adresa

Remember password može ostati uključeno

Log on using Secure... ne uključujete

Obavezno morate uključiti, staviti kvačicu ispred My server requires authentication
  Osnovne postavke
Ukoliko ste podešavali program putem Čarobnjaka (Wizard) ili pratili postupne korake otvaranja naloga u Outlooku, tada niste imali mogućnost odmah uključiti
My server requires authentication

Potražite u programu Properties i karticu Servers na kojoj su svi bitni podaci i provjerite da li je uključena ta stavka, ako nije, uključite je (stavite kvačicu).

O čemu se tu radi?
Za razliku od javnih mail servera, vi imate vlastiti mail server vezan uz vašu domenu, te kao što je potrebna autorizacija putem lozinke za skidanje pošte, potrebna je i za slanje.
 
Dodatne postavke
To su sva bitna pravila i ako ste podesili svoj e-mail program prema tim pravilima, mora Vam raditi primanje i slanje e-mail poruka.

Ukoliko Vam ipak program ne radi, provjerite još jednom da li ste sve pravilno upisali.

Ako možete primati poruke, ali ih ne možete slati, tada vjerojatno niste uključili
My server requires authentication

Ako ste i to uključili, a i dalje ne možete poslati e-mail, moguće je da morate promijeniti broj porta.

Otvorite ponovo Properties i pronađite karticu Advanced (Napredno).

Podatak 110 mora ostati, ali podatak za Outgoing server koji je 25 (ili neki drugi broj; ovisno o programu), promijenite u 366
 
Napredne postavke

Ako se spajate na internet preko T-coma, nećete morati dodatno podešavati broj porta u 366, no vrlo često to moraju podesiti korisnici koji se na internet spajaju putem Iskona i još nekih drugih tvrtki.

Ukoliko ste sve pravilno uradili (prvo kreirali e-maile u Control panelu a zatim i podesili svoj e-mail program prema ovim uputama), a i dalje imate problema sa primanjem ili slanjem pošte, kontaktirajte nas za pomoć ili potražite pomoć neke iskusnije osobe. Ponekad je moguće da i pored toga što je sve ispravno podešeno problem bude u samom programu. Naročito kod Microsoftovih programa često je potrebno instalirati njihove nadogradnje i zakrpe. Link na stranicu sa pregledom dodatnih uputa.
Svoju poštu možete pratiti i putem tableta, mobitela i bilo kojih drugih uređaja koji imaju mogućnost korištenja e-maila. Za podešavanje svih tih uređaja vrijede naprijed navedena pravila.. .


Email direktno na web stranicama WEBMAIL  - Pristup pošti putem web stranica

Webmail radi na način da e-mail poruke stoje na serveru, a korisnik im pristupa korištenjem web preglednika. To znači da korisnik može pristupiti svojoj pošti s bilo kojeg računala u bilo kojem trenutku.
Webmail vam može biti i jedini način praćenja pošte, ali ako i koristite Outlook ili neki drugi e-mail program, a imate neki problem sa svojim računalom ili ste na putu bez svojeg računala, tada vam je praktično da možete svoju poštu pratiti i sa bilo kojeg računala gdje nemate instaliran i podešen program. Webmail funkcionira na istom principu kao i npr. Gmail, Yahoo, Hotmail i slični online servisi.
Dovoljno je samo ući na Webmail stranice i tu se logirate sa svojom e-mail adresom i lozinkom.

Link na Webmail   Webmail

Webmail

Ako ste bilo kada koristili Gmail, Yahoo i slične online servise, vrlo lako ćete se snaći i u Webmailu.
Webmail je odmah spreman za korištenje, nema potrebe za nikakvim dodatnim podešavanjima.
Klikom na Get New dohvaćate novu poštu, a ako želite vi poslati e-mail, kliknete na New.
Za naprednije korisnike dostupni su i alati (Tools) gdje imate mogućnost za podešavanje raznih postavki Webmaila. Nije nužno da bilo što podešavate, ali ako to ipak želite, molimo da prvo proučite upute.

Anti-Spam zaštita

Na mail serveru postoji Anti-Spam zaštita sa ciljem da Vas zaštiti od potencijalnih neželjenih poruka i reklama. No ukoliko je uključena Anti-Spam zaštita, moguće je da ne primite i neke e-maile koje želite primiti, jer ih je Anti-Spam zaštita pogrešno protumačila kao da je i to pošta koju ne želite primati.
Ponekad nas korisnici kontaktiraju sa upitima da nisu dobili određene e-maile od određenih pošiljatelja.
Jedan od mogućih razloga je i taj što je Anti-Spam zaštita te e-mail poruke prepoznala kao spam.
Moguće je da određeni e-mail niste primili i zbog drugih razloga, od toga da pošiljatelj uopće nije poslao e-mail koji je obećao poslati, da postoji neki drugi problem na putu od pošiljatelja do vas kao primatelja...
U situaciji kada od nekoga ne primite očekivani e-mail, možete probati isključiti Anti-Spam zaštitu, a potom zamoliti pošiljatelja da Vam ponovo proba poslati e-mail.

Kako ćete isključiti Anti-Spam zaštitu?

Logirajte se na Webmail sa konkretnom e-mail adresom i pripadajućom lozinkom. Nakon logiranja, u admnistraciji e-maila, na vrhu prozora postoji plavi vodoravni menu (pogledajte sliku u nastavku).
Kliknite na Tools, te odaberite Options. Zatim odaberite tab Security. Isključite kvačicu kod Anti-Spam.
Postupak trebate ponoviti za sve e-mail adrese koje koristite.
Ukoliko i nakon toga ne možete primati e-maile od određenog pošiljatelja, problem nije na Vašoj strani već na strani pošiljatelja. Zamolite pošiljatelja da vam e-maile šalje sa neke druge e-mail adrese ili neka Vama šalje na neku drugu vašu adresu (korisno je imati ipak još neki rezervni e-mail, npr. na Gmail-u).

Webmail Anti-Spam zaštita

OSTALI KORISNI SAVJETI

 Korisni savjeti za e-mail PREGLED POJMOVA

To je adresa primatelja poruke, e-mail adresa osobe kojoj šaljete svoju poruku.
Carbon Copy (Cc) je adresa primatelja kopije poruke, oni koji nisu direktno vezani uz sadržaj poruke, ali trebaju znati da je poruka poslana. Svi primatelji vide kome je sve poslan e-mail.
Blind Carbon Copy (Bcc) adresa primatelja "slijepe kopije" poruke; to su primatelji koji će ostati nevidljivi za one koji su upisani u prethodna dva polja.
Subject je kratak i jasan naslov poruke; ne ostavljajte nikad poruku bez naslova.
Attachments su različiti dokumenti koji se šalju e-mailom, privitak e-maila.
Reply-To je e-mail adresa na koju treba odgovoriti, sa Reply odgovaramo pošiljatelju e-maila.
Forward - Forwardiranje je prosljeđivanje e-maila s jedne adrese na drugu ako želite nekome drugome proslijediti e-mail koji ste vi primili, bez ikakvih izmjena (u originalu).
Inbox je dolazni sandučić za poštu, mapa u kojoj se nalazi sva pošta koju ste primili.
Spam ili junk mail predstavlja za primatelja neželjenu elektroničku poštu koja može u velikom opsegu zatrpati njegov sandučić za primanje poruka, koja je usto i bezvrijedna i nenaručena pošta.


 E-mail bonton E-MAIL BONTON

Elektronska pošta ima svoja pravila, kao i klasično dopisivanje. Međutim, velik broj ljudi jednostavno ignorira ta pravila ili ih ne poznaje dovoljno. Dovoljno je samo baciti pogled na 'primljene poruke' i lako ćete pronaći barem nekoliko poruka od kojih vam se diže kosa na glavi.
Od uključenog 'Caps Locka' za velika slova, pa sve do neformalnog jezika u službenim porukama...
Kao što se i u klasičnom dopisivanju i pisanju pisama primjenjuju određena pravila, tako i elektronska pošta sa sobom povlači karakteristična pravila ponašanja. Kako biste izbjegli da vas smatraju neotesanim ili jednostavno bezobraznim, obratite pozornost na ova pravila.

Upozorite da ste na mobilnom uređaju
Koristite li mobilni telefon ili tablet za primanje e-mailova, dodajte u potpis napomenu 'Poslano s mog ...' kako bi primatelj ipak imao razumijevanja za vaše kratke odgovore ili eventualne pogreške. Većina mobilnih uređaja u svom programu za e-mail ima opciju dodavanja napomene kada odgovarate s tog uređaja. Ukoliko pak koristite neku specifičnu aplikaciju, dodajte napomenu da ste na mobilnom uređaju u sam potpis u e-mailu.

Potpis mora biti jednostavan
Mnogi dolaze u napast i kao potpis u mail dodaju različite slike ili animacije. Ne pretjerujte!
Komplicirani formati, logo vaše tvrtke ili neka druga grafička rješenja mogu zakomplicirati primanje e-mail poruke. Kod pojedinih aplikacija grafika neće biti prikazana, pa će umjesto vašeg potpisa stajati 'image not displayed'. Držite se one stare izreke 'manje je više'. Neka vam potpis bude napisan u običnom fontu i samo sa stvarno potrebnim informacijama.

Budite kratki i jasni
Nitko ne želi čitati eseje u e-mailu. Koncentrirajte se i sročite to što želite reći u nekoliko jasnih rečenica. Imate li potrebu za većim tekstom, radije ga napišite u posebnom dokumentu i dodajte u privitku. Natjerati primatelja da čita suhoparne rečenice u kojima nema konkretnih informacija ne samo da je zlobno, već može rezultirati i prekidom čitanja i brisanjem vašeg e-maila.

Nemojte slati velike privitke
E-mail servisi prije su imali ograničenje na veličinu privitka koji je moguće poslati uz e-mail. Danas takvih ograničenja gotovo da nema, ali to ne znači da možete nekome poslati 50 megabajta fotografija s godišnjeg odmora ili skeniranih dokumenata sa nedavnog sastanka. Imajte na umu da primatelj možda čita e-mail na mobilnom uređaju i da će mu takav privitak vjerojatno blokirati uređaj. Imate li potrebu poslati veliki privitak nekome, radije ga objavite na nekom od servisa za dijeljenje dokumenata i u e-mailu samo pošaljite poveznicu na taj dokument.

Vodite računa o tome kome pišete
Kao i kod klasičnih pisama, tako i u elektronskoj prepisci treba voditi računa o osobi koja će poruku čitati. Šaljete li e-mail službeno, najbolje ga je započeti s 'poštovani' ukoliko ne znate točno tko će ga čitati, odnosno s 'poštovana gospođo' ili 'poštovani gospodine' ukoliko poruku šaljete određenoj osobi.
U privatnoj prepisci oslovljavanje ovisi o tome koliko ste bliski s osobom s kojom se dopisujete.
Isti je princip i kod pozdrava na kraju. U službenoj prepisci koristi se 'sa štovanjem' ili 'lijep pozdrav'.

Prosljeđivanje različitih e-mailova svima u imeniku
E-mail poruka koju ste dobili od tajnice s drugog kata sa slikama mačaka vama je zanimljiva, ali ne morate je proslijediti baš svima. Prosljeđivanje takvih e-mail poruka je zapravo 'siva' zona. Svi ih prosljeđuju i svi se, kad ih dobiju, žale da im takve poruke zatrpavaju poštanske pretince. Osim toga, oni koji prosljeđuju često ne razmišljaju i u proslijeđenoj poruci ostavljaju e-mail adrese svih prethodnih primatelja. Ne samo da tako dijele tuđe adrese okolo, već i povećavaju mogućnost da se te adrese nađu na udaru spama ili druge elektronske pošasti.

Zlostavljanje tipke 'Odgovori svima'
E-mail poruke koje se šalju na nekoliko adresa vrlo brzo mogu zatrpati poštanski pretinac ukoliko osobe koje na te poruke odgovaraju ne obrate pozornost na razliku između tipki 'odgovori' i 'odgovori svima'.
Nemojte biti brzopleti. Ne samo jer ćete navući bijes svih ostalih primatelja, već možete i otkriti neku informaciju koja nije bila namijenjena drugima. 'Odgovori svima' birajte samo kada ste potpuno sigurni da poruka koju šaljete zaista mora stići na više adresa.


 Spam zaštita SPAM

Spam je neželjena elektronička poruka poslana zbog namjere oglašavanja raznog propagandnog sadržaja ili u svrhu phishing napada ili kao sredstvo distribucije malver poveznica. Najčešće se šalje putem elektroničke pošte (e-maila). Osim u slučaju e-maila, termin se koristi još i kod elektroničkih foruma, blogova, socijalnih mreža, servisa za izravnu komunikaciju i drugih sustava za razmjenu poruka ili drugih podataka. Širitelji spama nazivaju se spameri (eng. spammers). Spam e-mailom se nude razne vrste usluga, poput kupovine proizvoda preko Interneta i sl., bez prethodnog našeg odobrenja za primanje istih. Problem nastaje kada to postane svakodnevno i u takvim količinama da je teško razlikovati "legalnu" poštu od te neželjene, što također dovodi do ubrzanog popunjavanja ograničenog slobodnog prostora za legitimne poruke, tj. nemogućnosti pristizanja novih poruka. Osim za obične korisnike, velike količine spam poruka su i problem za pružatelje internetskih usluga (Internet Service Provider, ISP) koji zbog njih moraju povećati svoje kapacitete. Spam je postao popularan za nelojalni marketing jer oglašivačima slanje spam poruka ne predstavlja nikakav trošak te ih je teško otkriti i optužiti.

Kako spameri prikupljaju e-mail adrese
Da bi spameri mogli slati neželjene poruke, potrebno im je pribaviti e-mail adrese potencijalnih primatelja. E-mail adrese se sakupljaju preko raznih chatova, Web stranica, newsgrupa ili virusom zaraženih računala. Najčešći način sakupljanja e-mail adresa je pomoću robotskih skupljača (eng. harvester) – bota koji na Webu traži e-mail adrese. Iz toga razloga treba izbjegavati pisanje e-mail adrese u izvornom obliku nego je kodirati (ili je prikazati u slikovnoj formi) s ciljem neprepoznavanja od strane bota. Spameri, također međusobno razmjenjuju baze prikupljenih e-mail adresa.

Ne odjavljujte se sa spamerskih newslettera !!! E-mail poruke
Kako bi spameri saznali je li poruka poslana na ispravnu e-mail adresu, najčešće se u e-mail porukama stave upute i link na URL, kako se odjaviti da se više ne primaju takve poruke, što je u stvari varka, jer upravo odjavom ćete potvrditi spameru ispravnost svoje adrese, a oni će i dalje nastaviti slati spam.

Iskorištavanje tehničkih resursa za slanje spama
U prošlosti se e-mail spam slao koristeći slobodne poslužitelje (open mail relay), no danas sve više za slanje poruka „spammeri“ koriste mrežu sastavljenu od inficiranih (eng. zombie) računala, poznatiju pod nazivom "botnet" tako da ih je teško otkriti. Spameri često svoju infrastrukturu smještaju u zemlje koje nemaju zakonski definirane kazne za širenje spam poruka. Slanje spama podliježe zakonskim sankcijama.

Ne šaljite spam!
Svako slanje poruka na email adrese koje ste kupili od nekoga ili sami prikupili na Internetu ili od poznanika je spam. Stoga nemojte slati emailove s bilo kakvim porukama masovno, na puno email adresa, osim ako sami nemate svoje listu klijenata, u koju su se klijenti sami upisali kod narudžbe vaših usluga, a tom prilikom su se i složili s time da će od vas povremeno dobiti tzv. newsletter, tj novosti. Način skupljanja email adresa za dozvoljeno slanje newslettera može biti i obrazac na vašim stranicama, gdje posjetitelji stranica sami mogu upisati svoju email adresu da bi primali newsletter. Nakon upisa, na upisani email mora biti poslana kontrolna poruka s informacijom da je ta email adresa upisana za primanje newslettera, s linkom da vlasnik email adrese potvrdi primanje newslettera i tek ako vlasnik da potvrdu, upis u newsletter postaje punovažan.


 Prevare na internetu HOAX

Hoax je poruka elektroničke pošte neistinitog sadržaja, poslana s ciljem zastrašivanja ili dezinformiranja primatelja. Želja osobe koja je poslala hoax je njegovo prosljeđivanje na što veći broj adresa. Pri tome ih primatelji doista i prosljeđuju Internetom jer su uvjereni da time pomažu drugima. Hoaxi ne mogu uzrokovati oštećenja računalnih programa i operacijskih sustava, ali zabilježeni su brojni slučajevi gdje su hoaxi svojim sadržajem i vještom psihologijom naveli korisnike da sami oštete svoje programe i sustave. Drugi oblik štete koji hoaxi nanose korisnicima je zavaravanje korisnika te narušavanje njihovog ugleda, kao i ugleda određenih organizacija, tvrtki i poznatih osoba. Scam je ozbiljniji oblik hoaxa, često s ozbiljnim financijskim, pravnim ili drugim posljedicama za žrtvu.

Koja je opasnost od širenja hoaxa?
Velika se šteta ne može izazvati širenjem hoaxa. Ipak, hoaxi često zavaravaju korisnike, narušavaju ugled određenih organizacija ili osoba, a pri tome bespotrebno opterećuju mrežu, povećavaju troškove korištenja Interneta te zatrpavaju Inbox osoba koje dobivaju hoaxe.

NAJČEŠĆI OBLICI HOAXEVA

Hoaxi kao upozorenja o štetnim programima - hoaxi koji obično sadrže lažna upozorenja na nove, "jako opasne" viruse i crve, trojanske konje ili druge oblike zlonamjernog koda. Korisnici koji prime takva upozorenja prosljeđuju ih svojim poznanicima s dobronamjernim ciljem da ih upozore. Činjenica da pravi zlonamjerni programski kodovi mogu korisnicima uzrokovati ozbiljne probleme pruža tvorcima hoaxa velike mogućnost prilikom pisanja lažnih upozorenja. Upozorenje kako bi potencijalni virus ili crv mogao uzrokovati brisanje svih podataka, oštećenje diska i slično kod neiskusnih korisnika uglavnom ostvaruje cilj, tj. utječe na njih da upozore svoje poznanike. Tvorci ovih upozorenja uglavnom navode poznate organizacije (IBM, Microsoft i dr.) i medije, kako bi kod primatelja stekli kredibilitet i vjerodostojnost.

Lanci sreće i zarade - hoaxi u kojima se primatelju za prosljeđivanje hoaxa na određen broj adresa obećava novac, besplatni mobiteli, turistički aranžmani ili drugi pokloni. Lanci sreće mogu imati i prijeteći karakter. U tim slučajevima primatelja se upozorava da će ga zadesiti nesretan i neugodan događaj ukoliko primljenu poruku ne proslijedi na što veći broj adresa. Lance sreće lakše je prepoznati u odnosu na lance zarade. Dok je kod lanaca sreće bitan faktor praznovjernost korisnika, lanci zarade oslanjaju se na ljudsku osobinu povezanu sa zaradom, tj. pohlepu. Na neodlučne primatelje hoaxa često utječe činjenica da prosljeđivanjem primljene sumnjive poruke ništa ne mogu izgubiti, a ipak nešto mogu dobiti. Autor e-mail poruke najčešće navodi neku organizaciju koja proizvodi navedene proizvode. Kao razlog izdavanja e-mail poruke najčešće se navode marketinški razlozi.

Lažni zahtjevi za pomoć - poruke kojima se izaziva suosjećanje prema nemoćnim osobama, obično djeci, i poziva se na pomoć daljnjim slanjem hoaxa. Primatelji ovakvih hoaxa rijetko odbijaju pomoći primjerice nekom bolesnom djetetu te je zbog toga ova vrsta hoaxa veoma raširena. Velik broj hoaxa zasniva se na priči o bolesnom djetetu kojemu će određena organizacija darovati sumu novaca proporcionalnu broju proslijeđenih e-mail poruka. Važna činjenica koja razotkriva ove hoaxe je što niti jedna organizacija ne može pratiti put e-mail poruke. Uz spomenute, česti su i hoaxi u kojima navodni roditelji traže od primatelja da proslijede poruku u kojoj je slika izgubljenog djeteta.

Zastrašujući i prijeteći hoaxi - poruke koje upozoravaju na potencijalne opasnosti te pokušavaju zastrašiti primatelja s ciljem da proslijedi upozorenje svojim prijateljima i poznanicima. Moguće je da hoax sadrži i direktnu prijetnju primatelju kojem bi se trebalo nešto "strašno" dogoditi, ukoliko ne proslijedi primljeni e-mail. Najčešće se primatelj upozorava kako mora proslijediti primljeni e-mail na određeni broj adresa jer je zajedno s porukom stigao i virus koji može biti otklonjen jedino prosljeđivanjem određenog broja poruka. Zabilježeni su brojni slučajevi u kojima e-mail sadrži tekst u kojem se primatelja upozorava na razne opasnosti. Iako je moguće da su neke od tih opasnosti istinite, korisnicima se ne preporučuje da prosljeđuju ikakva upozorenja jer postoje brojne organizacije i mediji koji su za to zaduženi. Ukoliko korisnici ipak nastave prosljeđivati upozorenja koja se kasnije pokažu lažnima, to može samo narušiti njihov ugled i vjerodostojnost kod primatelja.

Lažne peticije - poruke raznih sadrža koje pozivaju na sakupljanje "potpisa" za neku važnu stvar te prosljeđivanje poruke kako bi i drugi korisnici mogli dati podršku. Peticije mogu imati izmišljenu ili istinitu temu. Činjenica da je tema na koju se peticija odnosi istinita ne znači da je i sama peticija istinita. Često autori izmišljaju lažne peticije s istinitim temama kako bi uzrokovali pomutnju i potakli beskorisno trošenje tuđih vremenskih i računalnih resursa. Pri tome najčešće krivotvore autora. Koncept prikupljanja potpisa putem Interneta nepouzdan je i neuvjerljiv. Bilo tko se može dosjetiti da dopiše određen broj imena te na taj način vrlo jednostavno krivotvori peticiju. Zbog toga se peticija dobivena razašiljanjem e-mail poruka smatra nepouzdanom i nevažećom. Većina organizacija toga je svjesna te zbog toga ne koriste e-mail poruke za skupljanje potpisa.

Kompromitirajući hoaxi - hoaxi koji narušavaju ugled određenih organizacija ili osoba. Poruka sadrži lažne ili iskrivljene navode o određenim organizacijama, tvrtkama ili osobama i glavni im je cilj narušavanje nečijeg ugleda. Ti lažni navodi (tračevi) navode prevarene primatelje na prosljeđivanje poruke poznanicima. Pri tome se najčešće od primatelja traži bojkotiranje određene organizacije, tvrtke ili osobe. Određene osobe iz osobnih razloga, čiste zlobe ili dosade mogu pokrenuti lažne kompromitirajuće e-mail poruke. Zbog opasnosti da je primljena e-mail poruka zapravo kompromitirajući hoax, ne preporuča se prosljeđivanje poruka sličnog sadržaja. Ukoliko se takav hoax nastavi prosljeđivati Internetom, oklevetana organizacija ili osoba mogu pretrpjeti veliku štetu u obliku narušavanju ugleda, a moguća je i financijska šteta.

Šaljivi hoaxi - poruke za koje primatelji uglavnom odmah shvate da su lažne, ali ih prosljeđuju dalje zbog njihovog šaljivog sadržaja. Širenje hoaxeva bilo koje vrste je zabranjeno, a za posljedici može imati i da Vam se uskrati usluga pristupa Internetu, kao i usluga hostinga i korištenja e-maila. >>


 Opasnosti na Internetu PHISHING

Phishing (varijanta engleske riječi za pecanje, fishing) je vrsta socijalnog inženjeringa koja se odnosi na prijevare, kojima se služe zlonamjerni korisnici šaljući lažne poruke koristeći pritom postojeće Internet servise. Riječ je o kriminalnoj aktivnosti. Koristeći razne načine manipulacije, kriminalci od korisnika pokušavaju prikupiti povjerljive podatke (korisnička imena, lozinke, podaci s kreditnih kartica i sl.) kako bi ostvarili financijsku korist. U pravilu, phishing poruke prenose se putem elektroničke pošte koja navodi korisnika da klikne na određeni link koji ga dalje vodi na stranice zloćudnog web poslužitelja.
Takve zloćudne Web stranice obično se lažno predstavljaju kao Web stranice banaka, servisa za elektroničko plaćanje (PayPal i dr.) i sl. krivotvoreći, odnosno imitirajući njihov izgled. U svrhu phishing-a, osim elektroničke pošte, mogu poslužiti i drugi servisi poput foruma, servisa za izravnu komunikaciju (Windows Messenger, ICQ, Skype, Google Talk i dr.) te društvene mreže (Facebook, MySpace). Društvene mreže posebno su opasne jer podaci prikupljeni sa njih mogu poslužiti za krađu identiteta, ali i zbog činjenice da poruke dobivene od prijatelja, kojima su oteti računi, imaju određeni kredibilitet.

Oblici phishinga - Najkorištenije metode phishinga

# jednostavni zahtjev od korisnika da (u odgovoru) pošalje svoje osjetljive podatke elektroničkom poštom, pošiljatelj se lažno predstavlja kao npr. administrator nekog Web servisa kojem su ti podaci potrebni radi provjere podataka, nadogradnje sustava i sl.
# lažni linkovi u e-mail porukama (obično lažni, odnosno manipulirani link u poruci vodi korisnika na zloćudnu Web stranicu gdje se traži da upiše svoje korisničko ime i lozinku ili druge osjetljive podatke)
# lažna web sjedišta (korisnik može biti naveden kliknuti na link koji ga vodi na web poslužitelj koji korištenjem skripti, izmijeni/prekrije stvarni URL svog Web sjedišta i postavi legitimni, čime obmanjuju korisnika koji misli da je na legalnoj stranici i na taj način skupljaju podatke dok ih ovaj unosi)
# lažni ("popup") prozor na legitimnim web sjedištima banaka ("iskakanje" lažnog prozora sa poljima za unos povjerljivih informacija. "Popup" prozor se pojavljuje pri posjetu legitimnom web poslužitelju)
# tabnabbing - jedna od novijih metoda koja koristi činjenicu da korisnici Web preglednika obično imaju otvoreno nekoliko tabova istovremeno te se jedan od neaktivnih tabova osvježi, ali sa zloćudnim sadržajem koji imitira neku legitimnu Web stranicu (računa se na nepažnju korisnika, odnosno da ne primijeti novu adresu koja korisnika treba usmjeriti prema zlonamjernim stranicama).

Kako izbjeći phishing

Nikad ne odgovarajte na elektroničke poruke koje traže osobne podatke; financijske institucije imaju vaše podatke, a i mala je vjerojatnost da bi vas bilo koja renomirana tvrtka zatražila osobne podatke putem maila. Nikad ne slijedite linkove koji se nalaze unutar sumnjivih i neočekivanih e-mail poruka. Nikad ne slijedite linkove, ako niste sigurni tko je pošiljatelj. Uvijek provjerite da li adresa (URL) na koji unosite povjerljive podatke odgovara legitimnoj (adresa krivotvorene Web stranice može se razlikovati u jednom slovu u nazivu domene od legitimne; ako vam se bilo što učini drugačijim, odustanite dok ne provjerite).

Koristite dobre lozinke i često ih mijenjajte. Dobre lozinke sastoje se od kombinacije velikih i malih slova, brojeva i simbola što ih čini vrlo teškim za probijanje.

Provjerite da li web stranica preko koje unosite povjerljive podatke koristi HTTPS protokol. Web adresa financijskih institucija trebala bi počinjati s https:// umjesto sa http://
Obavezno provjerite digitalni certifikat web poslužitelja prije unosa bilo kakvih podataka. Koristite softver za filtriranje spama - ovi programi će smanjiti broj neželjenih poruka koje većina korisnika svakodnevno prima. Koristite antivirusni softver jer ova vrsta programa prepoznaje maliciozni softver koji se također može koristiti za prikupljanje osobnih informacija. Koristite osobni firewall da možete pratiti promet prema internetu u oba smjera i uočili moguće sumnjive aktivnosti, koristite antispyware softver, redovito ažurirajte softver koji koristite, pratiti stanje vaših računa za obavljanje novčanih transakcija, budite u toku, pratite informacije o phishingu na internetu (i ovaj kratki članak možda je nekome pomogao).
Sigurnosna edukacija je najefikasnija obrana od pokušaja phishinga.


 Malver zaštita MALVER

Malver (malware je skraćeno od malicious software) je po svojoj definiciji zloćudni (zlonamjerni) softver namijenjen infiltraciji računala bez znanje njegovog vlasnika, odnosno korisnika. Softver se klasificira kao malver ovisno o njegovoj (štetnoj) namjeni.

Prema tome, u malver spadaju: virusi, crvi, trojanski konji, spyware, zloćudni adware, crimeware, scareware, keyloggeri, rootkitovi, lažni anti-spyware programi...

Internet kriminal je usko povezan sa malverom jer je on sredstvo preko kojega kriminalci (napadači) nanose financijsku i druge oblike štete običnim korisnicima i tvrtkama. Neka istraživanja pokazala su da ritam izdavanja malvera premašuje ritam izdavanja legitimnog softvera. Napadači šire velike količine malvera te računaju da će, zbog različitih razloga, uvijek uspjeti zaraziti djelić korisnika koji na neki način dođu u doticaj sa malverom.

Za vašu sigurnu zaštitu računala i e-maila, nije dovoljno imati bilo kakav antivirusni program.
Program mora biti zaista pouzdan. Naša preporuka je da koristite besplatni AVAST .


Ray Tomlinson je računalni inžinjer kojeg danas smatramo izumiteljem e-maila.
Do svog epohalnog otkrića Tomlinson je došao  1971. godine,  radeći u tvrtci BBN na razvoju ARPANET-a, prethodnika Interneta. Uspio je spojiti dva programa na kojima je tada radio, od kojih je jedan bio namijenjen ostavljanju poruka na istom računalu, a drugi slanju datoteka preko mreže, te je tako poslao prvi e-mail.

  • Pregled nove ponude Novo u ponudi - Internt marketing, izrada web stranica, izrada CMS stranica, besplatno oglašavanje, usluge istraživanja tržišta, primjeri poslovnih planova, primjeri ugovora, poslovni imenici i adresari, informacije o novim proizvodima na hrvatskom tržištu, informacije o poiticajima i mogućnostima kreditiranja, pregledi ponude i potražnje, oglasi za prodaju proizvoda, zbirke poslovnih informacija...
    Opširnije >>
  • Izrada CMS internet stranica Izrada CMS internet stranica po izuzetno povoljnim cijenama; izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova, objavljivati neograničeni broj tekstova... Predstavite Vašu tvrtku, objavite sve ponude, akcije, objavite detaljni pregled svih proizvoda i usluga... Ukoliko Vas nema na Internetu; Vi ne postojite! Izrada web stranica za tvrtke i obrtnike...
    Opširnije o izradi CMS stranica >>
  • Primjeri ugovora - Šprance ugovora Praktični primjeri ugovora za poduzetnike. Primjeri ugovora o radu, primjeri ugovora o poslovnoj suradnji, primjeri ugovora o kupoprodaji nekretnina i poslovnih prostora, ugovori o najmu, šprance ugovora o zakupu i najmu. Besplatni primjeri ugovora o posudbi, ugovori za turističke agencije, ugovori o alotmanu, ugovori o generalnom zastupanju, razne vrste posredničkih ugovora...
    Opširnije o primjerima ugovora >>
  • Istraživanje tržišta Glavni smisao istraživanja tržišta je prikupljanje valjanih i pouzdanih informacija koje pomažu poduzetnicima prilikom odlučivanja u tržišnom poslovanju i planiranju poslovnih aktivnosti, rješavanju konkretnih teškoća ili kontroli uspješnosti poslovanja. Poslovni Forum prikuplja i analizira kvantitativne i kvalitativne podatke, čuvajući pritom diskreciju klijenta i svih prikupljenih podataka...
    Opširnije o uslugama istraživanja tržišta >>
  • Trgovačko posredovanje za poduzetnike Trgovačko posredovanje na domaćem i inozemnom tržištu. Povezivanje poslovnih subjekata i njihove ponude ili potražnje, za proizvode ili usluge. Pronađite partnere za zajednička ulaganja, distribuciju, marketing, prodaju i usluge. Povezivanje malih trgovaca na interesnoj osnovi. Posredovanje pri inozemnim trgovačkim komorama i poslovnim organizacijama. Poslovno posredovanje...
    Opširnije o trgovačkom posredovanju >>
  • Poslovna psihologija za poduzetnike Poslovna psihologija za male i srednje poduzetnike, posebno prilagođena hrvatskim poslovnim okolnostima recesije. Otkrijte svoje mehanizme uspjeha, odaberite kvalitetne djelatnike i donosite prave odluke u pravo vrijeme. Svaki pokret, riječ ili simbol za svoj cilj imaju prodaju nečega što želi prodati onaj tko šalje poruku. Menadžerske vještine i iskustva. Vodič za napredovanje u karijeri...
    Opširnije o poslovnoj psihologiji >>
  • Programi za poduzetnike Pregled poslovnih programa. Programi za knjigovodstvo i računovodstvo. Programski paketi za vođenje financijskog poslovanja poduzetnika; bilance, fakturiranje, blagajna, skladišno poslovanje, radni nalozi i sl. Korisni programi za vođenje evidencija, planiranje, uredski programi, kalkulatori, organizatori i kalendari, preglednici, alati za komunikaciju, besplatni programi za multimediju...
    Opširnije informacije o programima >>
  • Korisne preporuke i informacije Pretraživanje svih tekstova objavljenih na Poslovnom forumu. Preko 500.000 članaka i priloga. Pregled linkova prema većim tematskim cjelinama; Europske integracije, zaštita potrošača, trgovačko pravo, obrtničke komore, internet rječnik, znanstveni radovi, klasifikacije, registri, sudska praksa, analize tržišta, pregledi ponude i potražnje, prospekti, katalozi...
    Opširnije informacije >>
 
 
 

 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 

IZRADA WEB STRANICA

Novo u ponudi za poduzetnike: samostalna izrada web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć našeg CMS-a. Moderni dizajni za Vašu web stranice. Korištenje administracije slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija te ostvarite svoju prvu web stranicu u trenu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica predstavlja prilagođavanje web stranice svim uređajima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve stranice. SEO optimizacija će omogućiti vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama (poput Google-a) za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna podrška za internet marketing...