Dinamikom razvoja Interneta i marketinških mogućnosti koje pružaju
suvremena tehnologija i Internet, omogućene su značajne promjene u
tradicijskim marketinškim aktivnostima te je otvoren prostor za
razvoj jedne posebne, nove vrste marketinga – Internet marketinga.
Internet marketing sve se više proširuje i na mobilnu telefoniju jer
danas gotovo svaki mobitel ima mogućnost spajanja na Internet.
Internet je iz temelja promijenio prirodu marketinga. Internet
omogućuje kupcu izravan kontakt s poslovnim subjektom u bilo koje
doba dana i noći, s bilo koje lokacije, kako bi kupac mogao prikupiti
željene informacije i obaviti kupnju. U svakome slučaju, utjecaji
informatičkih tehnologija vidljivi su na tradicijskim metodama
marketinga, ali je također moguće govoriti i o potpuno novoj vrsti marketinga.
Sve manje se koriste papirnata izdanja raznih oglasnika za
pronalaženje stvari i usluga, a sve više se koristi Internet. Za
pronalazak restorana za izlazak ili poslovni ručak pretraživanje se
obavlja putem različitih Internet tražilica te portala sa kritikama o
različitih ugostiteljskih objekata. Na taj način potencijalni gost
bira gdje će potrošiti svoj novac. Gosti žele vidjeti vašu ponudu tj.
jelovnik prije no što posjete vaš restoran te naravno favoriziraju
one restorane čija se ponuda može pronaći online.
Isto vrijedi i za sve druge proizvode i usluge. Ako Vas nema na Internetu, Vi ne postojite!
Uobičajene reklamne kampanje potrošačima su već dosadile. Popularan
je i gerila marketing koji je puno jeftiniji i često vrlo zabavan.
Primjerice, IKEA je New York ukrasila kaučima na autobusnim
stanicama, jastucima ispod tobogana... Tvrtka Loctite je kao reklamu
za svoje superljepilo na tlu u prometnoj ulici zalijepila novac...
Gerila marketing oblik je nekonvencionalnog marketinga koji će vašu
tvrtku, brand, proizvod ili uslugu predstaviti budućim klijentima na
inovativan način. Cilj gerila marketinga je iznenaditi, šokirati i
potaknuti ciljne skupine da prenose svoje doživljaje viđenog, priča o
njima se usmenom predajom prenosi na sve strane. Danas kada već svi
imaju Facebook i Twitter profile, priča o Vama se može proširiti nevjerojatnom brzinom.
Pojam gerila marketinga potiče od gerilskog oblika ratovanja gdje se
koriste atipične taktike, a kako bi se postigli ciljevi u
konkurentskom okruženju. U prvo vrijeme ove strategije su bile
osmišljene za male i nepoznate brendove koje su tek počinjali proboj
na tržište i nisu si mogli priuštiti značajnije budžete za
lansiranje. Na razvoj gerila marketinga snažno je utjecao razvoj i
prihvaćenost novih tehnologija poput Interneta i mobilne telefonije.
Dodatnu dimenziju ovom konceptu daju i novi mediji, nova tržišta i
novi kupci koji stvaraju puno prilika za oglašivače. Internet i
ostale moderne tehnologije su vrhunski izvor mogućnosti gerila
oglašavanja. Društvene mreže nude interakciju, koja je ključ dobrog marketinga.
Ključna prednost internet marketinga, u odnosu na tradicionalni,
njegova je daleko niža cijena, te precizno ciljanje željenih skupina
i lako mjerljiv povrat na investiciju (ROI). Oglašivač može
svakodnevno pratiti sve relevantne statistike o posjetiteljima
internet stranica te o kupcima pojedinog proizvoda ili usluge. U
svakom trenutku je poznato isplati li se pojedina investicija ili
pojedina reklamna kampanja.
Internet marketing nikako ne smijemo ignorirati u svom poslovanju.
Internet marketing je korištenje interneta kako bi se prenijela
informacija o proizvodu, ciljanoj publici u pravo vrijeme. Morate
imati i vlastite internet stranice na koje dolaze posjetitelji.
Generalno gledajući, više posjeta znači i više prodaje, odnosno bolje
poslovanje. U teoriji zvuči jednostavno. Trebate imati proizvod,
internet stranice i posjetitelje. Proizvod i internet stranice imaju
mnogi, ali isto tako imaju problema sa ovim trećim, a to je
privlačenje posjetitelja. Nažalost, u praksi mnogi naruče izradu
internet stranica, objave po nekoliko rečenica u "o nama", "usluge"
ili "proizvodi" te time misle da su riješili stvar. Nerijetko takve
internet stranice ne možete niti pronaći putem tražilice, osim ako ne
znate točan naziv tvrtke ili njezinu adresu. Internet stranica je
indeksirana od strane Google-a, ali to ne znači da je konkurentna ili da služi svrsi.
Iznenadili biste se koliko tvrtki uopće nema internet stranice.
Iznenadili bi se i koliko tvrtki ima loše internet stranice sa kojima
im je kao i da ih i nemaju, te su im samo trošak i negativna reklama!
Da, upravo tako; negativna reklama. Internet stranice su ogledalo Vaše tvrtke.
Izradom internet stranica bez kontinuiranog Internet marketinga,
niste napravili ništa. Učinkovitost marketinga više nema veze s
debljinom vašeg novčanika, već ovisi samo o vašoj poslovnoj
inteligenciji i poduzetničkim sposobnostima.
Internet marketing i moderne poslovne metode omogućavaju malim
poduzećima da budu konkurentna i učinkovita na tržištu. Ti novi
načini poslovanja uveli su mnogobrojne nove proizvode i usluge,
stvorili nove tehnologije, kreirali nova radna mjesta, otvorili mnoga
inozemna tržišta i omogućili svojim osnivačima i vlasnicima priliku
da rade ono u čemu su najbolji i što im donosi najviše zadovoljstva.
Na ovom web portalu naći ćete korisne savjete i usluge kako bi i Vi iskoristili sve prednosti Internet marketinga.
|