Istraživanje tržišta je unaprijed osmišljeni (planirani) proces
prikupljanja i analiziranja podataka u svrhu pružanja informacija
bitnih za donošenje poslovnih odluka. Istraživanje tržišta je srž
sustava donošenja odluka u upravljanju marketingom jer ima zadaću
pružanja potrebnih informacija.
Istraživanje tržišta temeljna je marketinška aktivnost bez koje
tvrtka s ozbiljnim pristupom korisnicima ne može poslovati. Poslovne
odluke se moraju temeljiti na pouzdanim rezultatima istraživanja
tržišta.
Glavni smisao istraživanja tržišta je prikupljanje valjanih i
pouzdanih informacija koje pomažu prilikom odlučivanja u tržišnom
poslovanju, planiranju aktivnosti, rješavanju problema ili kontroli
poslovanja.
Istraživanja tržišta pomažu nam pri donošenju novih i kritičnih
odluka u našem poslovanju.
Istraživanja se provode za potrebe:
- segmentacije tržišta (doživljaj proizvoda i marke, poznavanje i
korištenje, zadovoljstvo potrošača)
- razvoja proizvoda (definiranje osobina proizvoda, testiranje
proizvoda...)
- prodaje (određivanje tržišnog i prodajnog potencijala, prognoze i
analize prodaje)...
Postoje tzv. "stari lisci" koji potpuno ignoriraju važnost
istraživanja tržišta jer misle da sve znaju, da u potpunosti poznaju
tržište i da je sve ionako stvar sreće. Ima i onih koji misle da
provođenje istraživanja znači rješavanje svih problema,
zaboravljajući pritom da je uloga istraživanja pružanje informacija
na temelju kojih se osmišljavaju marketinške aktivnosti. Uspješni
menadžeri znaju da je istraživanje tržišta potpora u donošenju
poslovnih odluka. Menadžment koji je spreman uložiti novac u
istraživanje tržišta zasigurno je tržišno orijentiran, a to je dobra
pretpostavka za uspjeh tvrtke!
Razlika između uspješnih i neuspješnih poduzetnika je u tome što
neuspješni poduzetnici misle da sve znaju, dok uspješni poduzetnici
provode istraživanja tržišta. Velika je razlika između misliti da se
zna i stvarno znati što kupci kupuju, kako često kupuju, gdje kupuju,
što utječe na njihovu kupovnu odluku? Potrebno je znati i postkupovnu
reakciju, doživljaj proizvoda nakon uporabe, zadovoljstvo
garancijskim uvjetima i mogućnošću servisiranja, doživljaj proizvoda,
spremnost na ponovnu kupovinu proizvoda...
Tržište je moguće osvojiti samo ukoliko se ima pravi proizvod u pravo
vrijeme, koji se prodaje po pravoj cijeni, na pravim mjestima i
promovira na pravi način. Da bi se to znalo, potrebna su
istraživanja.
Profesionalno istraživanje tržišta temelji se na objektivnosti,
povjerljivosti i transparentnosti. Aktivnosti istraživanja tržišta
provode se u skladu s načelima Međunarodnog kodeksa za marketinška i
društvena istraživanja ICC/ESOMAR. Poslovni forum d.o.o. u provođenju
istraživanja uvijek se koristi znanstvenim metodama i suvremenim
istraživačkim tehnikama.
U mogućnosti smo Vam pružiti kvalitetnu uslugu. Svakom klijentu
pristupamo individualno, prilagođavamo se njegovim konkretnim
potrebama. Istraživanje tržišta i obradu prikupljenih podataka
provodimo na način koji našim korisnicima osigurava pouzdane
informacije potrebne za donošenje poslovnih odluka.
Cijene usluge istraživanja tržišta ne moraju biti visoke. Kolika je
cijena ovisi prvenstveno o opsegu istraživanja. Mala tvrtka ili obrt
najčešće nema potrebe raditi istraživanje za područje cijele države,
već može provesti istraživanje i samo za lokalno tržište ili za manji
broj proizvoda. Pored istraživanja tržišta po narudžbi, kontinuirano
provodimo i vlastita istraživanja pa su Vam dostupni i gotovi
rezultati naših istraživanja i to po puno povoljnijim cijenama jer su
to već dovršeni projekti.
|