Poslovni Forum - naslovna      Baza podataka      Primjer baze      Adresar      WEB katalog      Izrada WEB stranica
 
  PREGLED ZA UČENIKE I OBRTNIKE - NASTAVNI PLAN I OKVIRNI OBRAZOVNI PROGRAM ZA ZANIMANJA U OBRTNIŠTVU
ALATNIČAR  |  AUTOLAKIRER  |  ELEKTROINSTALATER  |  ELEKTROMEHANIČAR  |  ELEKTRONIČAR-MEHANIČAR  |  FOTOGRAF  | FRIZER  |  INSTALATER GRIJANJA I KLIMATIZACIJE  |  PEDIKER  |  PISMOSLIKAR  |  PLINOINSTALATER  |  SOBOSLIKAR-LIČILAC | STOLAR  |  STROJOBRAVAR  |  TOKAR  |  VODOINSTALATER  |  Zakon o srednjem školstvu  | Zakon o obrtu  | Obrtničke komore

NASTAVNI PLAN I OKVIRNI OBRAZOVNI PROGRAM ZA ZANIMANJE FOTOGRAF

 [ 1. dio ]


6.8. NASTAVNI PREDMET: TEHNIKE SNIMANJA


RAZRED: 3

Tjedni (ukupni) fond sati: 2 (64)


Cilj:

Predmet TEHNIKE SNIMANJA tijekom treće godine obrazovanja daje učenicima praktična znanja o
različitim tehnikama snimanja. Ovaj predmet je praktična provedba i nadopuna teoretskog znanja iz
predmeta fotografija. Nastava se djelomično odvija u razredu, djelomično u foto atelijeru, a djelomično na
terenu.


Zadaci:

- razvijanje vještina u rukovanju profesionalnim fotografskim uređajima

- razvijanje snalažljivosti, krativnosti, preciznosti i samostalnosti u radu.



NASTAVNA CJELINA / OČEKIVANI REZULTATI / NASTAVNI SADRŽAJI

1. Reprodukcije
Znati postaviti rasvjetu, odabrati opremu i snimiti reprodukciju, internegativ, diaduplikat.
Reproduciranje refleksinih i transparentnih originala.

2. Makro simanje
Znati koristiti sve uređaje za makro snimanje.
Rad s makro mijehom, predlećama, makro objektivom, međuprstenovima.

3. Snimanje reportaža
Znati prilagoditi opremu i filmove reportažnim uvjetima snimanja. Snalaženje u teškim uvjetima rada.
Rad sa SLR 135 mm foto aparatom i zoom objektivom na terenu. Korištenje autofokusa, različitih modova rada

4. Snimanje krajolika
Znati snimiti krajolik za različite potrebe: turizam - razglednica, prospekt i sl. uz upotrebu raznih objektiva i filtra
Snimanje krajolika na 120'' formatu uz upotrebu filtera.

Rad s panoramskim fotoaparatom.

5. Snimanje sporta
Znati odabrati i upotrebljavati oopremu za snimanje sporta. Znati koristiti jake teleobjektive i monopod.
Snimanje sportskih događaja pri dnevnom i umjetnom svjetlu. Rad s analognim i digitalnim foto aparatom.
Upotreba katadioptra.

6. Snimanje arhitekture
Znati koristiti stativ i shift objektiv. Znati koristiti postojeće svjetlo pri snimanju interijera. Znati ispravljati
rušeće linije pri radu s tehničkom kamerom.
Snimanje eksterijera i interijera pod postojećim svjetlom. Rad sa shift objektivom i tehničkom kamerom.

7. Noćni snimci
Znati odabrati i koristiti opremu potrebnu za noćne snimke. Znati raditi sa stativom i žičanim okidačem uz
duge ekspozicije.
Rad u teškim svjetlosnim uvjetima uz korištenje stativa. Zora, sumrak.

8. Snimanje portreta
Znati koristiti i postavljati rasvjetu u studiju, zanati raditi s reflektirajućim plohama i bljeskalicom u eksterijeru
Snimanje portreta u studijskim uvjetima: snimanje portreta pod prirodnim svjetlom.

9. Kazališna i koncertna fotografija
Znati koristiti visokoosjetljive filmove i prilagoditi ekspoziciju zadanoj temi. Snalaženje u vrlo teškim uvjetima rada.
PUSH postupak.
Snimanje u kazalištu pod postojećim svjetlom. Korištenje visokoosjetljivih filmova. Umjetno povećavanje osjetljivosti filmova

10. Trik snimci
Znati primijeniti jednostavnije trikove pri snimanju u studiju ili na terenu.
Dupla ekspozicija, rad s maskama, kombinacija postojećeg svjetla i bljeskalice

11. Snimanje video kamerom
Znati koristiti videokameru za jednostavnija reportažna snimanja. Znati odrediti balans bijele boje, raditi s
ručnim i automatskim fokusom.
Snimanje video kamerom u ekterijeru i interijeru pri dnevnom i umjetnom svjetlu. Rad sa stativom «iz ruke».

12. Video montaža
Znati rukovati uređajima za montažu videomaterijala. Shvatiti osnovna načela filmske montaže – ritam,
izmjena planova, rampa i sl.
Rad s analognim i digitalnim uređajima za montažu video materijala. Izrada špice i jednostavnijih trikova.




Metodičke napomene:

Nastava se djelomično odvija u razredu, a djelomično u foto atelieru i na terenu.


Obveze učenika:

Svaki učenik treba imati SLR fotoaparat 135 mm formata sa širokokutnim, normalnim i tele objektivom,
odnosno zoom objektivom koji pokriva navedena područja i stativ.





IZBORNA NASTAVA



6.9.1. Izborni predmet: SVJETLO U FOTOGRAFIJI

Razred: 1. (prvi)

Godišnji fond sati: 35


Cilj:

Usvojiti osnovne pojmove o vrstama dnevnog svjetla i određivanju elemenata ekspozicije.


Zadaci koje treba ostvariti da bi se cilj postigao:

Obrazovni zadaci:

- objasniti pojam svjetla u fotografiji

- objasniti vrste dnevnog svjetla

- objasniti određivanje ekspozicije

Funkcionalni zadaci: - prepoznati vrste svjetla

- steći automatizam pri preračunavanja ekspozicije

Odgojni zadaci:

- steći naviku gledanja svjetla




NASTAVNA CJELINA

1. Svjetlo – osnova fotografije

2. Mjerenje svjetla

3. Eksponiranje

4. Uočavanje motiva


OČEKIVANI REZULTATI (znanja, vještine, umijeća)

- prepoznati vrste rasvjete

- odrediti jačinu svjetla

- odrediti ekspoziciju

- prepoznati fotografski motiv


NASTAVNI SADRŽAJI

- osnovni pojmovi o svjetlu

- izvori svjetla

- vrste dnevnog svjetla

- mjerenje reflektiranog svjetla

- mjerenje upadnog svetla

- prosjek svjetla

- određivanje pravilne ekspozicije

- preekspozicija, podekspozicija

- što je motiv u fotografiji

- važnost svjetla pri odabiru motiva

- sjena i njezina uloga u motivu



Minimalni materijalni uvjeti za izvođenje programa


SVETLO U FOTOGRAFIJI – osnovne tehnike snimanja

Fotografski laboratorij za c/b i kolor fotografiju



2. Fotografski atelijer

- 8 (osam) aparata za povećanje sa kolor glavama za negative srednjeg formata.

- 8 (osam) ekspozimentara

- 2 (dva) kolor analizatora

- 3 (tri) laboratorijska rasvjetna tijela za crno bijelu i kolor fotografiju

- 6 (šest) doza za manualno razvijanje filma

- kolor procesor za obradu kolor filma i papira JOBO CPA 2

- 4 (četiri) posude za razvijanje fotografija formata 50x 60 cm.

- ormar za sušenje filmova sa mogućnošću reguliranja topline JOBO, KINDRMANN

- «mokri stol» formata 90 x250 cm (min.)

- ventilacija i klimatizacija (ako već ne postoji efikasan sistem grijanja)

- sušilica za sušenje plastičnog fotopapira THERMAPHOT UCP 252

- nož za rezanje fotopapira od 40 cm

- studijska blic rasvjeta od minimalno 2 (dva) rasvjetna tijela od 250 Ws

- halogena rasvjeta od minimalno 4 (četiri) rasvjetna tijela od 1000 W

- 6 (šest) stativa za rasvjetu

- 1 (jedan) studijski kišobran, srebrni iznutra

- 1 (jedan) studijski kišobran, crni izvana

- 1 (jedan) studijski kišobran, bijeli iznutra – crni izvana

- fotoaparat srednjeg format MAMIYA RB 67

- objektiv od 90 mm za MAMIYA RB 67

- objektiv od 150 mm za MAMIYA RB 67

- stativ za fotoaparat srednjeg formata

- flashmetar

- konstrukcija za studijske pozadine s bijelom i sivom pozadinom

- digitalni fotoaparat – refleksni – Fuji Fine Pix S-602, NIKON COOLPIX 5 700

- dijaprojektor za negativ 24x36 mm, platno za projekciju






6.9.2. MATEMATIKA U STRUCI - IZBORNA

Razred : 2., 3.


Cilj i zadaci:

Nastava matematike omogućuje da učenici usvoje osnovno matematičko znanje potrebno za
razumijevanje pojava i zakonitosti u prirodi i društvu te ih osposobljava za primjenu znanja u praktičnom
životu i posebno u struci.

Izborna nastava matematike omogućila bi učenicima koji je izaberu da svladaju samostalno rješavanje
složenijih primjera te da se lakše snalaze u svim situacijama gdje uspješno bavljenje strukom
podrazumijeva znanje iz matematike (npr. popunjavanje raznih obrazaca, računanje PDV-a, ispunjavanje
porezne prijave, računanje poreznih olakšica, planiranje potrošnje materijala, planiranje prihoda i
rashoda, računanje očekivane zarade uz dane parametre itd.)

Zadaća je izborne nastave matematike

- da učenici dobiju dodatna znanja iz matematike nužna za sudjelovanje u daljnjem razvoju struke

- da zainteresirani učenici steknu veću samostalnost u rješavanju zada

- da učenici potpuno usvoje računanje prema danim uputama uključujući i samostalno tumačenje uputa



Matematika u struci – izborna - 2. razred

Nastavna cjelina
Očekivani rezultati (znanja i umijeća)
Nastavni sadržaji

1.Sukladnost i sličnost
Razlikovati i razumjeti pojam sukladnosti i sličnosti likova
Sukladnost trokuta i primjene
Sličnost trokuta i primjene

2,. Kružnica i krug. Pravilni poligoni
Znati primijeniti formule za izračunavanje opsega i površine
Opseg i površina kruga
Duljina kružnog luka i površina kružnog isječka
Obodni i središnji kut
Talesov poučak
Tetivni i tangencijalni četverokuti
Pravilni mnogokuti
Opseg i površina pravilnih poligona

3. Kvadratne funkcije
Potpuno ovladati pojmom grafa funkcije
Znati nacrtati graf bilo koje kvadratne funkcije i analizirati njen tok
Znati odrediti nul-točke kvadratne funkcije i odrediti njihovo postojanje.
Graf kvadratne funkcije f(X)= ax2
Graf kvadratne funkcije f(x)=ax2+c
Graf kvadratne funkcije f(x)=a(x-x0)2
Graf kvadratne funkcije f(x)=a(x-x0)2+c
Graf kvadratne funkcije f(x)=ax2+bx+c

4. Poliedri i rotacijska tijela (dodatak tj proširenje obavezne nastave matematike)
Znati odrediti oplošje i volumen pravilne uspravne prizme i piramide ako je osnovica poligon s više od 4
stranice
Znati odrediti oplošje i volumen krnje piramide i krnjeg stošca.
Znati primijeniti formule za sferu.
Prizme
Piramide
Krnja piramida
Krnji stožac
Sfera




Matematika u struci – izborna 3. razred

Nastavna cjelina
Očekivani rezultati (znanja i umijeća)
Nastavni sadržaji

1.Aritmetička i geometrijska sredina
Znati izračunati aritmetičku i geometrijsku sredinu
Aritmetička sredina
Geometrijska sredina

2. Nizovi
Razumjeti pojam niza
Razlikovati aritmetički od geometrijskog niza i shvatiti podrijetlo imena
Znati odrediti traženi član niza
Intuitivno shvatiti pojam limesa niza i znati izračunati jednostavnije limese
Razumjeti pojam geometrijskog reda
Znati izračunati sumu konvergentna geometrijskog reda
Pojam niza
Grafičko predočavanje niza
Aritmetički niz
Geometrijski niz
Limes niza
Teoremi o limesima
Limes monotonih nizova
Geometrijski red

3.Složeni kamatni račun
Znati ispravno koristiti formule za složeni kamatni račun
Kamatni faktor
Složene kamate

4. Periodični i godišnji obračun PDV-a
Razumjeti obaveze plaćanja PDV-a
Obračun PDV-a na plaćenu robu
Obračun PDV-a iz prodane robe (usluge)

5. Godišnji obračun poreza na dohodak i ispunjavanje porezne prijave
Znati protumačiti upute o ispunjavanju porezne prijave
Znati izračunati vlastite obveze
Porezne olakšice
Porezna kartica
Porezna prijava






6.9.3. Nastavni predmet: KOMPOZICIJA SLIKE – IZBORNI PREDMET

Razred: 3.

Tjedni (ukupni) fond sati: 1 (32)


Cilj i zadaci: Izoštravanje pažnje i uočavanje vizualnih zakonitosti u djelima hrvatskih i svjetskih umjetnika,
te primjena naučenog tijekom samostalnog snimanja.


Sadržaj:


CJELINA
OČEKIVANI REZULTATI (znanja i umijeća)
NASTAVNI SADRŽAJI

1. Elementi likovnosti.

Otvaranje opažaja. Usvajanje elemenata forme.

Elementi forme:

a) slikarstvo - linija, vraste linije, ton, vrste tonova, boje, odnosi boja, ploha,

b) skulptura- površina, volumen, prostor,

c) arhitektura i urbanizam-prostor, vrste materijala.

2. Elementi kompozicije.

Uočavanje vizualnih zakonitosti na reproduciranim djelima.

motiv

tema

sadržaj

vrste kompozicija

perspektive

3. Analiza kompozicije kroz stilska razdoblja.

Primjena naučenog:

- na reproduciranim djelima,

- tijekom samostalnog snimanja fotografija i dijapozitiva.

Analiza reproduciranih djela iz različitih stilskih razdoblja.

Zajednička analiza uradaka učenika.

4. Detalji i cjeline.

Prepoznavanje detalja na temelju cjeline i obrnuto.

Odnos detalja i cjeline.

Biranje detalja.

5. Ritam.

Što je ritam?

Uočavanje ritmičkih izmjena.

Vrste ritma.

Načini postizanja ritma.

6. Simbolika boja i neboja.

Osvješćivanje važnosti simbolike boje i njenog različitog kulturološkog poimanja.

Asocijacije vezane uz boje.

Odabir boja.

Kulturološke razlike u poimanju simbolike boja.

7. Neverbalna komunikacija.

Prepoznavanje važnosti znakova.

Elementi neverbalne komunikacije.

8. Analiza. Seminarski rad.

Prepoznavanje i primjena naučenog.

Analiza:

a) opusa poznatih fotografa,

b) samostalnih fotografija i dijapozitiva.




Metodičke napomene:

a) Za nastavu je obvezatan episkop i dijaprojektor, te kolekcija dijapozitiva po odabiru nastavnika.

b) Nastavnik: Profesor povijesti umjetnosti ili diplomirani povjesničar umjetnosti.



Obveze učenika:

Temelje se na stalnoj suradnji učenici - nastavnik i učenik - učenik te diskusiji. Očekuje se stalna aktivnost
učenika na satu, te stalni odlasci u muzeje i galerije u tijeku školske godine.


Literatura:

Jadranka Damjanov: Likovna umjetnost (I. dio)

Jadranka Damjanov: Likovna umjetnost (II.dio)

Radovan Ivančević: Perspektive i stilovi






6.9.4. NASTAVNI PREDMET: SVJETLO I RASVJETA - IZBORNI PREDMET

Razred: 3.

Tjedni (ukupni) fond sati: 1( 32)


Cilj:

Predmet SVJETLO I RASVJETA daje učenicima praktična znanja vezana uz svjetlo, kao osnovni element
u nastajanju i oblikovanju fotografije.
Nastava se djelomično održava u fotoatelijeru, a djelomično na terenu.


Zadaci:

- naučiti oblikovati svjetlo u većini fotografskih situacija

- razvijanje vještina u rukovanju profesionalnim fotografskim rasvjetnim tijelima

- razvijanje snalažljivosti, kreativnosti, preciznosti i samostalnosti u radu



NASTAVNA CJELINA
OČEKIVANI REZULTATI (znanja, vještine, umijeća)
NASTAVNI SADRŽAJI

1. Halogena rasvjeta

Znati koristiti studijsku halogenu rasvjetu i dodatni pribor - difuzore, kišobrane, spot reflektore.

Znati izvršiti jednostavniji popravak.

Rad sa studijskom halogenom rasvjetom.

Namjena, vrste reflektora, dodatni pribor, održavanje


2. Studijska flash rasvjeta

Znati koristiti studijsku flash rasvjetu i dodatni pribor - difuzore, kišobrane, spot reflektore.

Rad sa studijskom halogenom rasvjetom.

Namjena, vrste reflektora, dodatni pribor, održavanje


3. Svjetlomjeri i flashmetar

Znati koristiti ugrađeni i ručni svjetlomjer.

Rad sa svjetlomjerom i flashmetrom za upadno i reflektirano svjetlo.

Spotmetar, siva karta.


4. Osnovna svjetlosna pozicija

Znati postaviti OSP za različite namjene: portret za dokumente, komercijalni portret, umjetnička fotografija
i sl.

Postavljanje OSP- a. Tročetvrtinsko, prednje, vršno, pozadinsko svjetlo. Određivanje kontrasta.


5. Reklamna fotografija

Znati modificirati rasvjetu za potrebe reklamne fotografije, koristiti oštro i difuzno svjetlo.

Modifikacije i prilagodbe osnovne svjetlosne pozicije, boom.


6. Rasvjeta za snimanje umjetničkih djela

Znati postaviti rasvjetu za snimanje umjetničkih djela - akvarel, ulje na staklu, ulje na platnu, keramika,
mozaik i sl.

Prilagođavanje rasvjete specifičnostima pojedinih umjetničkih tehnika - akvarel, ulje na staklu, keramika i
sl.






C- PRAKTIČNI DIO PROGRAMA


C.1.

Nastavni predmet: PRAKTIČNA NASTAVA – TEHNOLOŠKE VJEŽBE

Razred: 1.

Tjedni (ukupni) fond sati: 1 (35)


Cilj: Usvojenost osnovnih znanja o načinu korištenja fotografskog aparata, određivanju elemenata
ekspozicije, korištenju tehničkih sredstava i postupku rada u c/b fotografskom laboratoriju.


Zadaci koje treba ostvariti da bi se cilj postigao:

Obrazovni zadaci:

- objasniti način korištenja fotografskog aparata

- objasniti značenje svjetla prilikom određivanja ekspozicije

- pokazati način upotrebe aparata z apovećavanje

- pokazati način obrade c/b filma i

- pokazati proces obrade c/b pozitiva

Funkcionalni zadaci:

- svladati osnovnu vještinu snimanja

- ovladati osnovama rada u c/b fotografskom laboratoriju


Odgojni zadaci:

- stjecati naviku rada u fotolaboratoriju

- razvijati sistematičnost i urednost



NASTAVNA CJELINA
OČEKIVANI REZULTATI (znanja, vještine, umijeća)
NASTAVNI SADRŽAJI


1. Rad s fotoaparatima

- Prepoznati i objasniti dijelove fotoaparata

- Ovladati osnovnom tehnikom snimanja

- Jednooki refleksni fotoaparat i njegovi dijelovi

- Kompaktni srednjeformatni i velikoformatni fotoaparati

2. Svjetlo u fotografiji

- Prepoznati vrste svjetla u eksterijeru

- Ovladati načinom upotrebe svjetlomjera

- Odrediti elemente ekspozicije

- Vrste svjetla u fotografiji

- Svjetlomjer - funkcija i načini upotrebe

3. C/b poroces - negativ

- Ovladati tehnikom ulaganja filma u dozu u potpunom mraku

- Odrediti vrijeme procesa obrade

- Razviti c/b film

- Ocijeniti karakter negativa

- Načini obrade c/b negativa

- Kemikalije za obradu c/b negativa

- Karakter negativa

4. C/b proces – pozitiv

- upoznati c/b proces – pozitiv

- Osnove c/b procesa




Razred : 2. (drugi)

Tjedni (ukupni ) fond sati: 1 (35)


Cilj: Operativno ovladati načinom rada u c/b negativ i pozitiv procesu. Usvojiti znanje i vještinu korištenja
rasvjete u fotografskom atelijeru. Ovladati osnovnim načelima tehnika snimanja u eksterijeru i atelijeru.


Zadaci koje treba ostvariti da bi se cilj postigao:

Obrazovni zadaci:

- pokazati načine rada u c/b pozitiv procesu

- objasniti način upotrebe svjetla u atelijeru

- približiti načine rada u različitim tehnikama snimanja

Funkcionalni zadaci:

- savladati vještinu izrade c/b pozitiva

- usvojiti osnovne rada sa svjetlima u atelijeru

- usvojiti načelo o potrebi pripreme za snimanje

Odgojni zadaci:

- stjecati naviku rada u fotolaboratoriju

- usvajati spoznaje o potrebi komunikacije u poslu

- razvijati sistematičnost i urednost



NASTAVNA CJELINA
OČEKIVANI REZULTATI (znanja, vještine, umijeća)
NASTAVNI SADRŽAJI

1. C/b proces - pozitiv

- prepoznati i objasniti dijelove aparata za povećavanje

- ovladati tehnikama izrade c/b pozitiva

- aparat za povećavanje

- dijelovi i pribor

- vrste c/b pozitiv materijal

- način obrade c/b pozitiva

2. Svjetlo u fotografskom atelijeru

- prepoznati vrstu svjetla u atelijeru

- odrediti vrstu i poziciju svjetla prema zadanom objektu

- rasvjeta konvencionalnog portreta

- odnos jakosti glavnog i ostalih svjetala

- direktno, difuzno i reflektirano svjetlo

3. Tehnike snimanja

- usvojiti načine pripreme za različite tehnike snimanja

- steći sigurnost u snimanju u pogledu tehničkih i komunikacijskih problema

- snimanje portreta u atelijeru i eksterijeru

- snimanje reportaže

- snimanje arhitekture

- informativno snimanje u reklamnoj fotografiji




Razred: 3 (treći)

Tjedni (ukupni) fond sati: 2 (64)


Cilj: Ovladati osnovnim znanjima i vještinama snimanja fotografije u boji. Usvojiti način rada u fotografskom
kolor laboratoriju.


Zadaci koje treba ostvariti da bi se cilj postigao:

Obrazovni zadaci:

- objasniti postupak obrade kolor negativa i pozitiva

- približiti načine obrade fotografija ručno te automatskim načinom

Funkcionalni zadaci:

- svladati načine obrade kolor negativa, kolor dijapozitiva i kolor fotografija

Odgojni zadaci:

- razvijati naviku gledanja boje

- usvajati sistematičnost i urednost u poslu

- poštovati ekološke standarde u svom poslu



NASTAVNA CJELINA
OČEKIVANI REZULTATI (znanja, vještine, umijeća)
NASTAVNI SADRŽAJI

1. Boja kao element kompozicije

- usvojiti osnovna znanja o boji i pojmu temperature boje

- upoznati tehniku snimanja s kolor dijapozitivom

- kvalitete boja

- temperatura boje

- međusobni odnos boja

2. Kolor negativ i kolor dijapozitiv

- upoznati način obrade: C 41 i E 6

- razvijanje kolor negativa

- razvijanje kolor dijapozitiva

3. Načini povećavanja kolor fotografija

- usvojiti osnovna znanja o načinu filtracije u kolor pozitiv procesu

- aditivni način filtracije

- suptraktivni način filtracije

- određivanje vrijednosti filtra: YMC

- kolor analizator

- uklanjanje dominante

4. Filtri

- odrediti način upotrebe filtra

- filtri u kolor fotografiji

5. Kompozicijski postupci

- pokušati istražiti boju kao kreativni element u fotografiji

- kontrast boja

- ritam boja

- djelovanje boje u prostoru

- djelovanje vremenskih prilika i doba dana na boju






C2 + C3

NASTAVNI PREDMET: PRAKTIČNA NASTAVA

(U ŠKOLSKOJ RADIONICI ILI KOD OBRTNIKA)

Razred: 1. (prvi)

Godišnji broj sati: 865


Cilj: Usvojenost osnovnih znanja o načinu korištenja fotografskog aparata, određivanju elemenata
ekspozicije, korištenju tehničkih sredstava i postupku rada u c/b fotografskom laboratoriju.


Zadaci koje treba ostvariti da bi se cilj postigao:

Obrazovni zadaci:

- objasniti način korištenja fotografskog aparata

- objasniti značenje svjetla prilikom određivanja ekspozicije

- objasniti organizaciju rada u fotolaboratoriju

- pokazati način obrade c/b filma

- objasniti način komunikacije na radnom mjestu

Funkcionalni zadaci:

- savladati osnovnu vještinu rukovanja fotoaparatom

- ovladati osnovama rada u c/b fotografskom laboratoriju

Odgojni zadaci:

- stjecati naviku rada u fotolaboratoriju

- razvijati sistematičnost i urednost

- poštovati ekološke standarde u svom poslu

- uvažavati mišljenje drugih



NASTAVNA CJELINA
OČEKIVANI REZULTATI (znanja, vještine, umijeća)
NASTAVNI SADRŽAJI


1.
Rad u fotografskom laboratoriju

- usvojiti načela organizacije rada u fotolaboratoriju

- organizacija sadržaja i rada u fotolaboratoriju

- rad s filmovima i fotografijama

- rad s kemikalijama

(c/b proces)

- kronologija tehnoloških postupaka

- utjecaj vanjskih faktora na skladištenje, arhiviranje i proces obrade fotografskog materijala

2.
Rad s fotoaparatima

- steći automatizam u osnovnim operacijama s različitim vrstama fotoaparata

- ovladati osnovnim tehnikama snimanja

- ulaganje i vađenje filma kod različitih vrsta fotoaparata

- određivanje elemenata ekspozicije kod ručnih i automatskih fotoaparata

- način upotrebe ostalog pribora fotoaparata

- njega fotoaparata i pribora

3.
C/b proces - negativ

- ovladati procesom obrade c/b negativa

- priprema radnih otopina za obradu negativa

- precizno određivanje vremenskog trajanja obrade

- obrada c7b negativa

- arhiviranje filma nakon sušenja

- ocjenjivanje karaktera negativa

4.
Komunikacija na radnom mjestu

- steći sigurnost u komunikaciji s naručiteljem posla

- upotreba fotografske terminologije: kada i na koji način?

- simulacija narudžbe u raznim poslovnim okruženjima




Razred: 2. (drugi)

Godišnji broj sati: 865


Cilj: Ovladati c/b pozitiv procesom. Postaviti rasvjetu u atelijeru prema predmetu snimanja.

Usvojiti osnovne tehnike snimanja.


Zadaci koje treba ostvariti da bi se cilj postigao:

Obrazovni zadaci:

- pokazati načine rada u c/b pozitiv procesu

- objasniti funkciju i kvalitetu pojedinih rasvjetnih tijela

- objasniti osnovne tehnike snimanja koje će zasigurno koristiti u budućem radu

Funkcionalni zadaci:

- ovladati vještinom izrade c/b pozitiva

- steći vještinu rada u fotografskom atelijeru pri manipulaciji sa svjetlima

Odgojni zadaci:

- stjecati naviku rada u foto - laboratoriju

- razvijati sistematičnost i urednost

- poštovati ekološke standarde u svom poslu

- uvažavati mišljenje drugih.



NASTAVNA CJELINA
OČEKIVANI REZULTATI (znanja, vještine, umijeća)
NASTAVNI SADRŽAJI

1.
C/b proces - pozitiv

- ovladati procesom obrade c/b pozitiva

- priprema radnih otopina za obradu pozitiva

- obrada c/b pozitiva

- dorada pozitiva nakon obrade toniranje, retuš, ljepljenje

2.
Rad s aparatima za povećavanje

- prepoznati i objasniti funkciju svih dijelova aparata za povećavanje

- aparat za povećavanje i sastavni dijelovi

- povećavanje, umanjivanje i kontaktno kopiranje

- posebne tehnike pri povećavanju: zadržavanje i nadosvjetljavanje

- kolor glava, multigradacijski filteri pri radu s multigradacijskim papirom

- odabir gradacijskog papira s obzirom na karakter negativa

3.
Rad u ateljeu

- odabrati i postaviti rasvjetu prema objektu snimanja

- rad s rasvjetnim tijelima

- redoslijed postavljanja rasvjete

- korištenje pomoćnih rasvjetnih tijela

- mjerenje jakosti osvjetljenja

4.
Tehnike snimanja

- pripremiti snimanje određene teme

- pripreme za snimanje s izrazitim naglaskom na dokument i informaciju

- snimanje reprodukcija

- fotografija za osobni dokument





Razred: 3. ( treći)

Godišnji broj sati: 736


Cilj: Ovladati radom u kolor laboratoriju. Usvojiti osnovna znanja o ponašanju boje pri snimanju filmova u
boji.


Zadaci koje treba ostvariti da bi se cilj postigao:

Obrazovni zadaci:

- pokazati razvijanje negativ i dija filmova u boji

- pokazati razvijanje kolor fotografija s negativa i dijapozitiva ručno

- upoznati cjeloviti proces obrade kolor materijala u laboratorijima s automatskom obradom

Funkcionalni zadaci:

- ovladati rukovanjem s kolor glavom, kolor analizatorom i strojevima za automatsku obradu kolor
materijala

Odgojni zadaci:

- razvijati naviku promatranja boje

- usvajati sistematičnost i urednost u poslu

- poštivati ekološke standarde u svom poslu



NASTAVNA CJELINA
OČEKIVANI REZULTATI (znanja, vještine, umijeća)
NASTAVNI SADRŽAJI

1.
Rad s kolor negativ i kolor dijapozitiv filmovima

- ovladati procesom, obrade: C 41 i E 6

- C 41 ručni i automatski način obrade filma

- E 6 ručni i automatski način obrade filma

2.
Obrada kolor pozitiv materijal

- ovladati procesom obrade RA 4, Cibachrome

- RA 4 ručni i automatski način obrade pozitiva

- Cibachrome način obrade pozitiva

3.
Rad u laboratoriju za automatsku obradu kolor materijal

- upoznati proces rada u laboratoriju za automatsku obradu kolor materijala

- način rada manjeg fotografskog laboratorija za automatsku obradu kolor materijala

- način rada velikog fotografskog laboratorija za obradu kolor materijala (informativno)

4.
Greške na negativu, dijapozitivu i pozitivu

- pročitati greške na filmovima i pozitivu

- pogreške pri snimanju

- pogreške pri obradi

- dominanta boje i potrebne korekcije







6.11. NASTAVNI PREDMET (IZBORNI): TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA

Razred 1., 2. i 3.

Tjedni (ukupni) fond sati: 1 (35) i (32)


CILJ:

Razvijanje zdravstvene kulture učenika radi čuvanja i unapređivanja vlastitog zdravlja i zdravlja okoline;
podmirenje biopsihosocijalnih potreba za kretanjem kao izrazom zadovoljavanje čovjekovih potreba kojima
se povećavaju stvaralačke sposobnosti u suvremenim uvjetima života i rada.


ZADACI:

Nastaviti s utjecajem vježbanja na razvoj morgološkog statusa učenica, a posebno na proporcionalan
razvoj mišićnog i potkožnog masnog tkiva, utjecati na jakost i gibljivost karličnog pojasa i na snagu leđnih
mišića, razvijati aerobne sposobnosti učenica (grudi i dijafragmalno disanje), privikavati učenice na
adekvatno vježbanje i za vrijeme mjesečnih ciklusa, upoznati učenike sa zakonitostima rasta i razvoja,
utjecati na razvoj mišićnih skupina relevantnih za biološku funkciju žene, utjecati na sadržajnije korištenje
slobodnog vremena učenika, prihvatiti vježbanje kao prevenciju protiv pojave adipoznosti (celulita)…


1. RAZRED


NASTAVNA CJELINA
OČEKIVANI REZULTATI (znanja i umijeća)
NASTAVNI SADRŽAJI

Upoznati učenike s pravilima ponašanja u dvorani za TZK, na pravilnu terminologiju koju trebaju koristiti
na nastavi TZK, podsjetiti ih na čuvanje školske imovine, njegovanje higijenskih navika.

Vježbama za zagrijavanje i aerobikom podići opće i radne sposobnosti organizma, poboljšati rad
kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog sustava, utjecati na proporcionalnu ravnotežu između mase
tijela i potkožnog masnog tkiva, smanjiti potkožno masno, a povećati mišićno tkivo, utjecati na jačanje,
istezanje i labavljenje mišića, na fleksibilnost i povećanje pokretljivosti zglobova, jačati skeletnu
muskulaturu, utjecati na razvoj koordinacije, pokretljivosti, snage; pozitivan utjecaj vježbanja na cjelokupnu
ličnost u igarama: pobuđivanje natjecateljskog duha, poštovanje pravila igre, sportsko priznanje poraza i
radovanje pobjedi.

- Uvodni sat, terminologija u TZK

- Opće pripremne vježbe

- Aerobika

- Igre


Provjeriti usvojena motorička znanja i informacije, pobuditi zadovoljstvo i veselje, zatomiti negativne
emocije (svadljivost, pesimizam), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa

- Inicijalno i finalno provjeravanje

- Zaključivanje ocjena

Atletika
Trčanjem podići opće i radne sposobnosti organizma, jačati skeletnu muskulaturu, utjecati na
proporcionalnu ravnotežu između mase tijela i potkožnog tkiva: smanjiti potkožno, masno tkivo i povećati
mišićno, razvoj aerobnog kapaciteta, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog sustava,
pozitivan utjecaj na cjelokupnu ličnost
- Ciklično kretanje različitim tempom do 8 min.

- Tehnika visokog starta

Skokovi
Usvajanje pravilne tehnike izvođenja skoka, stjecanje znanja, vještina i sposobnosti iz područja atletike,
utjecati na jakost i gibljivost karličnog pojasa, na snagu leđnih mišića, razvoj eksplozivne snage,
koordinacije pokreta, razvoj spretnosti i pokretljivosti, ravnoteže tijela

- Skok uvis prekoračnom tehnikom (škare)

Bacanja
Usvajanje pravilne tehnike izvođenja bacanja, stjecanje znanja iz atletike, razvoj koordinacije i skladnosti
pokreta

- Bacanje (kugle) O´Brienovom leđnom tehnikom


Preskoci
Usvojiti pravilnu tehniku izvođenja elementa, steći znanja, vještine i sposobnosti, jačati skeletnu
muskulaturu, razvijati eksplozivnu snagu (odraz s daske), koordinaciju rada ruku i nogu, veznu spretnost;
pobuđivanje hrabrosti i razbijanje straha

- Naskok zgrčno na šved. sanduk, saskok uvinućem

Upori, visovi, ravnotežni položaji
Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje pokreta, stjecanja znanja, vještina i sposobnosti iz
sportske i ritmičke gimnastike, razviti koordinaciju, fleksibilnost, spretnost i preciznost (vježbe s vijačom,
obručem, na niskoj gredi), repetitivnu i statičnu snagu (zgibovi i izdržaji), razvoj pokretljivosti tijela,
održavanje ravnoteže (stojevi, premeti); razvoj discipline, upornosti i ustrajnosti učenika, pobuđivanje
zadovoljstva i hrabrosti, kolektivnosti, suradnje, prijateljstva, međusobno pomaganje (asistiranje),
izgrađivanje međuljudskih odnosa.

- Kolut naprijed do upora klečećeg zanožno

- Kolut nazad do upora sjedećeg raznožno

- Stav na rukama

- Stav na rukama i kolut naprijed

- Kolut nazad do stava na rukama

- Premet strance

- Tri povezana premeta strance

- Vježba na parteru

- Vježbe s vijačom, obručem, na niskoj gredi i na švedskim ljestvama

- Zgibovi na zidnoj preči

Poskoci i skokovi
Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje elemenata gimnastike, razvoj gracioznosti,
koordinacije pokreta, osjećaja za ritam

- Dječji poskoci prema naprijed i nazad

- Škarice naprijed - nazad

- Mačji skok

Plesne strukture
Razviti osjećaj za ritam, suptilnost, koordinaciju pokreta, pobuđivanje veselja, prijateljstva, suradnje,
međusobno usklađivanje i pomaganje (ples u parovima ili kolu), zatomljivanje negativnih emocija
(svadljivosti, depresije, pesimizma), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa, pozitivan utjecaj na
cjelokupnu ličnost i na podizanje opće kulture učenika, stvaranje ugodne atmosfere na satu (uz glazbu)

- Polka

- Kolo Staro sito i korito

- Kolo Kruške, jabuke, šljive

- Dvokorak

Borilačke strukture
Usvojiti znanja, vještine i sposobnosti branjenja od napadača, usvajanje pravilne tehnike obaranja i
njezinu praktičnu primjenu, razvoj motivacije za borilačke sportove, pobuđivanje zadovoljstva i veselja
hrabrost.

- Samoobrana od čupanja za kosu

- Samoobrana od gušenja objema rukama


Za mušku populaciju predviđeni su i sljedeći sadržaji u prvom, drugom i trećem razredu.


NASTAVNA CJELINA
OČEKIVANI REZULTATI (znanja i umijeća)
NASTAVNI SADRŽAJI


Stimulirati rast i razvoj, jačanje (pomoću bućica) mišića ruku i ramenog pojasa, trbušne i leđne
muskulature, te mišića nogu; razvoj preciznosti (stolni tenis, dodavanje lopte...), spretnosti, pokretljivosti,
pobuđivanje natjecateljskog duha, podizanje radne sposobnosti organizma

Izdržaji i zgibovi na zidnoj preči

Vježbe za razvoj snage s bućicama od 1 i 2 kg.

Stolni tenis

Dodavanje lopte glavom u sjedećem položaju (u parovima)

Nogomet

Košarka ili drugi sportovi prema mogućnostima škole





2. RAZRED

NASTAVNA CJELINA
OČEKIVANI REZULTATI (znanja i umijeća)
NASTAVNI SADRŽAJI

Podsjetiti učenike na pravila ponašanja u dvorani za TZK, na pravilnu terminologiju koju trebaju koristiti
na nastavi TZK, podsjetiti ih na čuvanje školske imovine, njegovanje higijenskih navika.

Opće pripremnim vježbama i aerobikom podići opće i radne sposobnosti organizma za ostale dijelove
sata, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog sustava, utjecati na proporcionalnu
ravnotežu između mase tijela i potkožnog masnog tkiva, smanjiti potkožno masno, a povećati mišićno
tkivo, utjecati na jačanje, istezanje i labavljenje mišića, na povećanje pokretljivosti i fleksibilnosti zglobova,
jačati skeletnu muskulaturu, utjecati na razvoj koordinacije, pokretljivosti, snage; pozitivan utjecaj vježbanja
na cjelokupnu ličnost.

Na poligonu: razvoj brzine, spretnosti, pobuđivanje natjecateljskog duha, poštovanje pravila, sportsko
priznanje poraza i radovanje pobjedi.

Uvodni sat, terminologija u TZK

Opće pripremne vježbe

Aerobika

Poligon

Provjeriti usvojena motorička znanja i informacije, pobuditi zadovoljstvo i veselje, zatomiti negativne
emocije (svadljivosti, pesimizma), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa.
Inicijalno i finalno provjeravanje

Zaključivanje ocjena

Atletika Podići opću i radnu sposobnost organizma, jačati skeletnu muskulaturu, utjecati na
proporcionalnu ravnotežu između mase tijela i potkožnog masnog tkiva: smanjiti potkožno masno, a
povećati mišićno tkivo, razvoj aerobnog kapaciteta, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i
živčanog sustava, pozitivan utjecaj na cjelokupnu ličnost, razvoj statične i eksplozivne snage pri niskom
startu.

Ciklično kretanje različitim tempom do 10 min.

Tehnika niskog starta


Skokovi
Usvajanje pravilne tehnike izvođenja skokova, stjecanje znanja, vještina i sposobnosti iz područja atletike,
utjecati na jakost i gibljivost karličnog pojasa.

Skok udalj s mjesta

Skok uvis opkoračnom tehnikom (stradle)

Preskoci
Usvajanje pravilne tehnike izvođenja elementa, stjecanje znanja, vještine i sposobnosti, jačanje
muskulature, razvoj eksplozivne snage i koordinacije pokreta, održavanje ravnoteže u fazi leta preko
sanduka, razvoj spretnosti; pobuđivanje hrabrosti i, razbijanje straha.
Odbočka

Upori, visovi, ravnotežni položaji
Razvijanje smisla za lijepo, skladno i pravilno izvođenje pokreta, stjecanje znanja, vještina i sposobnosti iz
sportske i ritmičke gimnastike, razviti koordinaciju, fleksibilnost, spretnost i preciznost (vježbe s vijačom,
obručem, na niskoj gredi), regetitivne i statične snage (zgibovi i izdržaji), razvoj pokretljivosti tijela,
održavanje ravnoteže (stojevi, premeti); razvoj discipline, upornosti i ustrajnosti učenika, pobuđivanje
zadovoljstva i hrabrosti, kolektivnosti, suradnje, prijateljstva, međusobno pomaganje (asistiranje),
izgrađivanje međuljudskih odnosa.

Kolut naprijed bez oslonca

Stav na glavi

Stav na rukama i kolut naprijed

Kolut nazad do stava na rukama

Vježbe na gredi

Tri povezana premeta strance

Vježbe s vijačom, obručem, na niskoj gredi i na švedskim ljestvama

Zgibovi na zidnoj preči

Poskoci i skokovi
Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje elemenata gimnastike, razvoj gracioznosti,
koordinacije pokreta, osjećaja za ritam.

Daleko – visoki skok

Poskok s prednoženjem i zanoženjem


Plesne strukture
Razviti osjećaj za ritam, suptilnost, koordinaciju pokreta, pobuđivanje veselja, prijateljstva, suradnje,
međusobno usklađivanje i pomaganje (ples u parovima ili kolu), zatomljivanje negativnih emocija
(svadljivosti, depresije, pesimizma), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa, pozitivan utjecaj na
cjelokupnu ličnost i na podizanje opće kulture učenika, stvaranje ugodne atmosfere na satu (uz glazbu.)

Kolo Kalendare

Bečki valcer u parovima (valcer korak)


Borilačke strukture Usvojiti vještine, sposobnosti i znanja, usvojiti znanje iz područja gušenja odnosno
njenu praktičnu primjenu u iznenadnoj situaciji u životu, razvoj motivacije za borilačke sportove,
pobuđivanje zadovoljstva i veselja, odvažnosti i hrabrosti.

- Elementarni oblici hrvanja ukoštac

- Gušenje: sjedeći na trupu


Za mušku populaciju predviđeni su i sljedeći sadržaji u prvom, drugom i trećem razredu.



NASTAVNA CJELINA
OČEKIVANI REZULTATI (znanja i umijeća)
NASTAVNI SADRŽAJI


Stimulirati rast i razvoj, jačanje (pomoću bućica) mišića ruku i ramenog pojasa, trbušne i leđne
muskulature, te mišića nogu; razvoj preciznosti (stolni tenis, dodavanje lopte...), spretnosti, pokretljivosti,
pobuđivanje natjecateljskog duha, podizanje radne sposobnosti organizma.

Izdržaji i zgibovi na zidnoj preči

Vježbe za razvoj snage s bućicama od 1 i 2 kg.

Stolni tenis

Dodavanje lopte glavom u sjedećem položaju (u parovima)

Nogomet

Košarka ili drugi sportovi prema mogućnostima škole





3. RAZRED


NASTAVNA CJELINA
OČEKIVANI REZULTATI (znanja i umijeća)
NASTAVNI SADRŽAJI

Podsjetiti učenike na pravila ponašanja u dvorani za TZK, na pravilnu terminologiju koju trebaju koristiti na
nastavi TZK, podsjetiti ih na čuvanje školske imovine, njegovanje higijenskih navika.

Opće pripremnim vježbama i aerobikom podići opće i radne sposobnosti organizma za ostale dijelove
sata, utjecati na proporcionalnu ravnotežu između mase tijela i potkožnog masnog tkiva, smanjiti potkožno
masno, a povećati mišićno tkivo, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog sustava;
utjecati na jačanje, istezanje i labavljenje mišića, na povećanje pokretljivosti i fleksibilnosti zglobova, jačati
skeletnu muskulaturu, utjecaj na razvoj koordinacije, pokretljivosti, snage, pozitivan utjecaj vježbanja na
cjelokupnu ličnost.

U igrama na poligonima razvoj brzine, spretnosti, pobuđivanje natjecateljskog duha, poštovanje pravila
igre, sportsko priznanje poraza i radovanje pobjedi.

Uvodni sat, terminologija u TZK

Opće pripremne vježbe

Aerobika

Igre

Poligon

Provjeriti usvojena motorička znanja i informacije, pobuditi zadovoljstvo i radost, zatomiti negativne
emocije (svadljivosti, pesimizma), izgrađivati međuljudskih humanih odnosa.
Inicijalno i finalno provjeravanje

Zaključivanje ocjena

Atletika
Trčanjem podići opću i radnu sposobnost, jačati skeletnu muskulaturu, utjecati na proporcionalnu
ravnotežu između mase tijela i potkožnog masnog tkiva: smanjiti potkožno, masno tkivo, a povećati
mišićno tkivo, razvoj aerobnog kapaciteta, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog
sustava, pozitivan utjecaj na cjelokupnu ličnost, u štafeti: razviti spretnost i preciznost, usklađenost para,
koordinaciju pokreta ruku i nogu.
Ciklično kretanje različitim tempom do 12 min.
Tehnika primopredaje štafetne palice

Skokovi
Usvajanje pravilne tehnike izvođenja skoka, stjecanje znanja, vještina i sposobnosti iz područja atletike,
utjecati na jakost i gibljivost karličnog pojasa, na snagu leđnih mišića, razvoj eksplozivne snage (posebno
snage nogu!), razvoj koordinacije pokreta, razvoj spretnosti i pokretljivosti, ravnoteže tijela.
Skok udalj sa zaletom
Skok uvis fosbery – flop tehnikom

Preskoci
Usvajanje pravilne tehnike izvođenja elementa, stjecanje znanja, vještine i sposobnosti, jačanje skeletne
muskulature, razvoj eksplozivne snage i koordinacije pokreta, održavanje ravnoteže u fazi lijeta, razvoj
spretnosti, pobuđivanje hrabrosti i razbijanje straha.
Zgrčka

Upori, visovi, ravnotežni položaji
Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje pokreta, stjecanja znanja, vještina i sposobnosti iz
sportske i ritmičke gimnastike, razviti koordinaciju, fleksibilnost, spretnost i preciznost (vježbe s vijačom,
obručem, na niskoj gredi), razviti repetitivnu i statičnu snagu (zgibovi i izdržaji), razvoj pokretljivosti tijela,
održavanje ravnoteže (stojevi, premeti, kolutovi); razvoj discipline, upornosti i ustrajnosti učenika,
pobuđivanje zadovoljstva i hrabrosti, kolektivnosti, suradnje, prijateljstva, međusobno pomaganje
(asistiranje), izgrađivanje međuljudskih odnosa.
Kolut naprijed bez oslonca rukama i kolut nazad
Stav na rukama i kolut naprijed, kolut nazad do stava na rukama
Premet strance nečujno i udesno
Premet naprijed
Most zaklonom
Vježba na parteru i gredi
Vježbe s vijačom, obručem, na niskoj gredi i na švedskim ljestvama
Zgibovi na zidnoj preči

Poskoci i skokovi
Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje elemenata gimnastike, razvoj gracioznosti,
koordinacije pokreta, osjećaja za ritam
- Jelenji skok
- Kadet

Plesne strukture
Razviti osjećaj za ritam, suptilnost, koordinaciju pokreta, pobuđivanje veselja, prijateljstva, suradnje,
međusobno usklađivanje i pomaganje, zatomljivanje negativnih emocija (svadljivosti, depresije,
pesimizma), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa, pozitivan utjecaj na cjelokupnu ličnost i na
podizanje opće kulture učenika, stvaranje ugodne atmosfere na satu (uz glazbu).
- Bečki valcer u parovima


Za mušku populaciju predviđeni su i sljedeći sadržaji u prvom, drugom i trećem razredu.



NASTAVNA CJELINA
OČEKIVANI REZULTATI (znanja i umijeća)
NASTAVNI SADRŽAJI

Stimulirati rast i razvoj, jačanje (pomoću bućica) mišića ruku i ramenog pojasa, trbušne i leđne
muskulature, te mišića nogu; razvoj preciznosti (stolni tenis, dodavanje lopte...), spretnosti, pokretljivosti,
pobuđivanje natjecateljskog duha, podizanje radne sposobnosti organizma

Izdržaji i zgibovi na zidnoj preči

Vježbe za razvoj snage s bućicama od 1 i 2 kg.

Stolni tenis

Dodavanje lopte glavom u sjedećem položaju (u parovima)

Nogomet

Košarka ili drugi sportovi prema mogućnostima škole




METODIČKE NAPOMENE:

Nastavne metode:

metoda usmenog izlaganja

metoda demonstracije

metoda postavljanja i rješavanja

metodičkih zadataka

Metoda učenja i vježbanja

(Oblici rada: križni, frontalni, grupni, paralelno-odjeljenski, izmjenično
odjeljenski i rad u parovima).


OBAVEZE UČENIKA:

Poštovati i pridržavati se pravila ponašanja u dvorani za TZK, čuvati školsku imovinu, primjenjivati
higijenske navike, redovito vježbati i njegovati korektne odnose prema nastavnicima i drugim učenicima.



LITERATURA:

S. Ben i N. Špehar: Fit form

J. Pulja: Yoga

Šnajder, Milanović: Atletika

Ivančević: Ritmičko sportska gimnastika

Findak: Tjelesna i zdravstvena kultura u osnovnoj školi

Videokaseta: Aerobik Cindy Crawford (br. 1 i br. 2)






7. ISPITNI KATALOG (ZAVRŠNI/POMOĆNIČKI ISPIT)


Cilj završnog/pomoćničkog ispita je da ispitanik dokaže da je stekao vještine i stručno teorijska znanja
utvrđena nastavnim planom i programom neophodna za obavljanje poslova u zanimanju.


Stručni dio završnog/pomoćničkog ispita sastoji se od praktičnog i stručno-teorijskog dijela kojima se
provjeravaju usvojenost znanja, vještina i umijeća potrebna za obavljanje poslova zanimanja. Praktični dio
ispita utemeljen je na praktičnom dijelu programa (praktična nastava i laboratorijske/praktične vježbe).
Sadržaji teorijskog dijela utvrđuju se iz utvrđenih predmeta. Ispitnim katalogom navode se po predmetima
osnovne ispitne zadaće koje se na ispitu provjeravaju, način provjere te daje tablični pregled sadržaja iz
kojih se obavlja provjera znanja i umijeća koja učenik treba pokazati i nastavnih i radnih sredstava kojima
se učenik može služiti i s pomoću kojih se znanja provjeravaju.

Praktični dio završnoga/pomoćničkog ispita

Provjera postignutih znanja, vještina i navika u praktičnom dijelu završnog/pomoćničkog dijela ispita
provodi se:

1. izradom ispitnoga uratka

Pri izradi praktične zadaće ispitanik se mora pridržavati propisanih mjera zaštite na radu i zaštite okoliša
te ostalih uvjeta koje mu odredi ispitna komisija.

Praktični dio ispita ocjenjuje se temeljem rezultata vrednovanja postupaka tijekom izrade praktične
zadaće. Listu vrednovanja utvrđuje ispitna komisija na način da se svaki postupak boduje.


Postupci koji se vrednuju i raspon bodova:

Samostalnost u planiranju tijeka rada i izrade uratka
0-10

Utrošeno vrijeme za planiranje i izradu
0-20

Redoslijed i ispravnost postupaka u rukovanju alatima i instrumentima
0-20

Kvaliteta i točnost izrade
0-20

Estetski izgled uratka
0-10

Primjena mjera za rad na siguran način
0-15

Pridržavanje propisa o zaštiti okoliša
0-10

Racionalna uporaba energije
0-10

Racionalna uporaba materijala
0-10

Točnost mjernih rezultata
0-15

Izrada ispitne dokumentacije i interpretacija mjernih rezultata
0-10

Uporaba tehničko-tehnološke dokumentacije
0-10




Konačna ocjena utvrđuje se za funkcionalno ispravan uradak, odnosno ispitno mjerenje temeljem bodovne
ljestvice:


92 - 100% bodova
Odličan ( 5 )

81 - 91% bodova
Vrlo dobar ( 4 )

67 - 80% bodova
Dobar ( 3 )

50 - 66% bodova
Dovoljan ( 2 )

0 - 49% bodova
Nedovoljan ( 1 )






Stručno-teorijski dio ispita



Stručno-teorijski dio završnog, odnosno pomoćničkog ispita polaže se pismeno, odnosno usmeno.
Ispitanik, koji je postigao više od 60% mogućih bodova položio je stručno teorijski dio
završnog/pomoćničkog ispita. Ispitanik koji je postigao 30-60% mogućih bodova ima pravo polagati
usmeni ispit. Ako ispitanik ne zadovolji na usmenom ispitu upućuje se na popravni ispit iz
stručno-teorijskog dijela ispita u idućem ispitnom roku. Ispitanik koji je na pismenom dijelu ispita postigao
manje od 30% mogućih bodova upućuje se na popravni ispit.

Stručno teorijski dio ispita obuhvaća teorijska znanja neophodna za obavljanje praktičnih radnji u
zanimanju koja su propisana nastavnim planom i programom za stručno-teorijski dio naukovanja. Pitanja i
zadaci trebaju obuhvatiti sljedeće razine znanja i sposobnosti:

- osnovne pojmove i definicije

- građu, spajanje, djelovanje, izračunavanje

- analizu djelovanja na temelju zadanih uvjeta

- sintezu, vrednovanje i prijedloge novih ili zamjenskih rješenja.

Poželjno je da svaka od ovih razina znanja sudjeluje sa 20 do 30 % od ukupnog broja bodova.

Na pismenoj provjeri stručno-teorijskih znanja pitanja i zadaci trebaju u najvećoj mjeri biti objektivnoga
tipa: učenik treba izračunavati, crtati sheme, pročitati podatke iz sheme ili tablice, pronaći određenu
grešku na shemi, izvesti zaključke iz zadanih podataka, shema, nabrojiti sastavne dijelove i drugo. Treba
izbjegavati pitanja esejskog tipa poput opisivanja nekog posla. Ako postoji potreba za opisivanjem nekog
posla ili uređaja ili sustava, onda je najbolje i takva pitanja pretvoriti u pitanje objektivnog tipa tako da se
sugerira nabrajanje po stavkama: materijala, redoslijeda operacija, potrebnog alata i pribora. To se može
postići na taj način da se prostor za odgovore tako oblikuje u tablicu. Time se učeniku olakšava da bolje
pokaže stvarno znanje, postiže se veća preglednost odgovora i objektivnost ocjenjivanja.

Općenito, treba nastojati da pitanja i zadaci sadrže tablice, sheme, skice i crteže na kojima učenik treba
pronaći, obraditi i interpretirati podatke. Crteži i fotografije su dobrodošli i onda kada se od učenika traži
da opiše građu nekog uređaja ili nabroji njegove dijelove. Tada se na ilustraciji mogu označiti pozicije
brojevima ili slovima što olakšava snalaženje učenika i poboljšava komunikaciju učenika i ocjenjivača. Od
učenika također treba tražiti grafičko izražavanje: crtanje shema i skica. Ako treba provjeriti znanje
spajanja, shema ili skica može biti djelomično nacrtana, a spojeve treba dodati učenik. Time se pomaže
učeniku da organizira prostor za crtanje, štedi na vremenu, a provjerava se bitno, tj. znanje spajanja.

Za rješavanje pitanja i zadaća ispitanik ima na raspolaganju četiri sata uz uporabu dopuštenoga pribora
za pisanje, brisanje, crtanje i računanje te priručnika i ostalih pisanih materijala. Ocjenjivanje se obavlja
prema ovoj ljestvici:


90 – 100
odličan (5)

80 – 89
vrlo dobar (4)

70 – 79
dobar (3)

61 – 69
dovoljan (2)

30 – 60
pravo polaganja usmenoga ispita

0 – 29
nedovoljan (1)



Na usmenom ispitu u pravilu se provjeravaju znanja iz onih područja iz kojih naučnik nije pokazao
dostatna znanja na pismenom dijelu ispita. I u ovom dijelu ispita treba što više koristiti sheme, crteže i
fotografije, primjere projekata, tablice i kataloge proizvođača opreme te materijalne primjere i modele
različitih uređaja i sustava koji su predmet ispitivanja. Zato je poželjno da se usmeni ispit održava u
specijaliziranoj učionici gdje su dostupna sva navedena sredstva.




7.1. NASTAVNI PREDMET: FOTOGRAFIJA


Ispitni cilj: Provjera teoretskog znanjaiz tehnologije struke

Način provjere znanja i umijeća: usmeno ili pismeno


ZNANJA I UMIJEĆA KOJA SE PROVJERAVAJU I OCJENJUJU NA ZAVRŠNOM/POMOĆNIČKOM
ISPITU

SADRŽAJ
ZNANJA
NASTAVNA I RADNA SREDSTVA

1. Fotoaparati
F.A. s optičkim tražilom, dvooki refleksni F.A, zrcalno- refleksni F.A, F.A. za direktno promatranje. 110
mm: APS; 135 mm; 120; veliki format, olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

2. Dijelovi fotoaparata
Kućište, tražilo, zaslon, zapor, objektiv
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

3. C/B negativni materijali
Mali; srednjiiveliki formati, niskoosjetljivi filmovi srednje osjetljivosti, visokoosjetljivi filmovi
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

4. Objektivi
Nrmalni objektiv, širokokutni objektiv, teleobjektiv, zoom objektivi, specijalni objektivi
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

5. Dubinska oštrina
Zakonitosti dubinske oštrine, faktori o kojima ovisi dubinska oštrina, primjena u praksi
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

6. Snimanje reprodukcija
Tehnički uvjet, rasvjeta, polarizacioni filtar, internegativni, dijaduplikati
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

7. Snimanje krajolika
Tehnički uvjeti, snimanje krajolika za razglednice, knjige, turizam i dr. Zatamnjivanje neba, graduirani
filtri, panormska kamera
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

8. Snimanje arhitekture
Uvjeti snimanja, rušeže linije, shift-objektivi, tehnička kamera, > ND filteri
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

9. Sportski snimci
Tehnički uvjet, oporema za snimanje sporta, auto fokus sistemi, katadioptar, monopod
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

10. Snimanje u makro podru;ju
Makro objektivi, makro mijeh, međuprstenovi, predleće
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

11. Noćni snimci
Tehnički uvjeti, stativ, žičani ili daljinski okidač, samookidač, utjecaj ekspozicije na likovnost i sadržaj,
star filter
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

12. Snimanje portreta
Osnovna svejtlosna pozicija-tročetvrtinsko, prednje, vršno, pozadinsko svjetlo
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

13. Temperatura boje
Osnovni pojmovi,izvori svjetla s obzirom na temperaturu boje, kelvinmetar
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

14.Senzibilizacija foto materijala na temperaturu boje
Filmovi za dnevno, filmovi za umetno svjetlo i primjena u praksi
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

15. Filteri za snimanje u kolor fotografiji
Kodak Wratten 80,

Kodak Wratten 85,

Kodak Wratten 81 EF
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

16.Sinteza boja
Aditivna, suptraktivna sinteza, primjena u praksi
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

17. Harmonija boja
Fildov trokut- primari, sekundari, tercijar, Munsellova kružnica-komplementarni parovi
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor

18. Suvremeni kolor procesi
Presjek kolor materijala, C-41, RA-4, E-6, ciabachrome postupak, polaroid postupak
olovka, gumica, papir, kalkulator, geometrijski pribor




7.2. DIGITALNA FOTOGRAFIJA


ISPITNI CILJ

Provjeriti stečena znanja i vještine u stvaranju digitalne fotografije (skenirane ili fotografirane)
njihovoj obradi, pripremi za ispis, ispisi i pohrana na neki digitalni medij.


Način provjere znanja i umijeća

Znanja i umijeća se provjeravaju usmenim odgovorima i praktičnim zadacima u učionici za
digitalnu fotografiju.



SADRŽAJ
ZNANJA
NASTAVNA I RADNA SREDSTVA

Digitalno opisivanje slike

Pojam bitmape

Medij za pohranu

Dubina bitmape


Skeneri

Skenirati fotografiju

Izvršiti korekciju boje, oštrine, svjetloće, kontrasta, ukloniti oštećenja

Pripremiti fotografiju za ispis

Pohraniti fotografiju na CD

Računalo s SD-room uređajem (stolnim) skenerom

Digitalni fotoaparati

Građa i funkcija

Fotografirati objekt, prebaciji fotografiju na računalo izravnim spajanjem fotoaparata s računalom ili s
pomoću čitača memorijskih kartica, obraditi i pripremiti fotografiju za ispis i pohraniti je na CD – room.
Računalo s odgovarajućim čitačem memorijskih kartica i digitalni fotoaparat.

Ispis
Odabranu fotografiju obraditi(podesiti ravnotežu boje, svjetlost, kontrast, zasićenost..), pripremiti za ispis
(rezolucija veličine ispisa) i ispisati ja tintnom ili sublimacijskom pisaču.
Računalo, tintni i sublimacijski pisač.






7.3. TEHNIKA SNIMANJA


ISPITNI CILJ:

Provjera znanja i umijeća i vještina pri snimanju na zadanu temu


NAČIN PROVJERE ZNANJA I UMIJEĆA: Praktičan rad


Znanja i umijeća koja se provjeravaju i ocjenjuju na završnom/pomoćničkom ispitu:

SADRŽAJ
ZNANJA
NASTAVNA I RADNA SREDSTVA

1. REPRODUKCIJE
Znati postaviti rasvjetu, odabrati opremu i snimiti

Reprodukciju, internegativ, dijaduplika
Zrcalo-refleksni f.a. 135mm formata, repro stol, halogena ili flash rasvjeta, 135 mm color negativ ili
dijapozitiv film

2. MAKRO SNIMANJE
Znati koristiti sve uređaje za makro snimanje- makro mijeh, predleće, međuprstenove, makro objektiv
Zrcalno-refleksni f.a. 135 mm formata, uređaji za makro snimanje, 135 mm color negativ ili dijapozitiv film

3. SNIMANJE REPORTAŽA
Znati prilagoditi opremu i filmove reportažnim uvjetim asnimanja. Snalaženje u teškim uvjetima rada.
Zrcalno- refleksni f.a. 135 mm formata, razni objektivi, 135 mm color negativ ili dijapozitiv film

4. SNIMANJE ARHITEKTURE
Znati koristiti stativ i shift objektiv. L znati koristiti postojeće svjetlo pri snimanju interijera. Znati ispravljati
rušeće linije pri radu s tehnikom kamerom
Zrcalno-refleksni f.a. 135 mm formata, razni objektivi ** shift objektiv, 135 color negativ ili dijapozitiv film

5. NOĆNI SNIMCI
Znati odabrati i koristiti opremu potrebnu za noćne snimke. Znati raditi sa stativom i žičanim okidačem uz
duge ekspozicije
Zrcalno-refleksi f.a. 135 mm formata, razni objektivi, stativ+žičani ili daljinski okidač, 135 mm color
negativ ili dijapozitiv film

6. SNIMANJE PORTRETA
Znati koristiti i postavljati rasvjetu u strudiju, zanti raditi s reflektirajućim plohama i bljeskalicom u
eksterijeru
Studio, studijska flash ili halogena rasvjeta, pozadine zrcalno-refleksni f.a. 135 mm formata, razni
objektivi, stativ, 135 mm color negativ ili dijapozitiv film







7.4. ISPITNI KATALOG POMOĆNIČKOG ILI ZAVRŠNOG ISPITA – PRAKTIČNA NASTAVA


ISPITNI CILJ:

Provjera znanja i umijeća i vještina pri radu u forografskom laboratoriju i fotografskom atelijeru.


NAČIN PROVJERE ZNANJA I UMIJEĆA: Praktičan rad


Znanja i umijeća koja se provjeravaju i ocjenjuju na završnom/pomoćničkom ispitu:

SADRŽAJ
ZNANJA
NASTAVNA I RADNA SREDSTVA

1. ORGANIZACIJA RADA U C/B FOTOGRAFSKOM LABORATORIJU
Pokazati i objasniti kronologiju tehnoloških postupaka , rad s radnim otopinama u negativ i pozitiv c/b
procesu
Doza za razvijanje c/b filma, menzure, termometar, posude za razvijanje pozitiva, automatski processor
JOBO CPA 2 ( ili sličan)

2. RAD S FOTOAPARATOM
Pokazati i objasniti dijelove fotoaparata, pokazati i objasniti određivanje elemenata ekspozicije, rad s Av,
Tv, P i M modusom; pokazati i objasniti određivanje oštrine u dubinu te rad s bljeskalicom na fotaparatu
Jednooki refleksi fotaparat (35 mm) , ili srednje formatni fotoaparat, normalni, širokokutni i teleobjektiv,
bljeskalica

3. C/B PROCES –NEGATIV
Pokazati i objasniti načine razvijanja c/b filma (normalno eksponirani, pod eksponirani i pre eksponirani
negaiv) objasniti činioce koji uteću na proces razvijanja
Automatski procesor JOBO CPA 2 (ili sl.), termometar, timer, doza za razvijanje filma, menzure, radne
otopine, ormar za sušenje filmova

4. C/B PROCES - POZITIV
Pokazati i objasniti postupak razvijanja c/b pozitiva, pokazati vještinu rada s aparatom za povećanje i
upotrebu multigradacijskih filtera za razne karaktere negativa, pokazati neku od specijalnih tehnika
Aparat za povećavanje sa setom multigradacijskih filtera ili kolor glavom, ekspozimetar, maska za
povećavanje

5. SNIMANJE S KOLOR FILMOM
Pokazati osnovna znanja o boji i pojmu temperature boje objasniti upotrebu kompezacijskih i konveznih
filtera
Jednooki refleksni fotoaparat (35 mm), kelvin metar, kompezacijski i konverzni filterim, dijaprojektor

6. C-41 I E-6
Pokazati vještinu rada u procesima C-41 i E-6
Kolor procesor JOBO CPA 2 ( ili sl.) ormar za sušenje filmova

7. RA-4 I CIBACHROME PROCESS
Pokazati vještinu rada u radu s kolor glavom i kolor analizatorom, objasniti naćin izračunavanja filtracije i
uklanjanja dominante
Aparat za povećavanje s kolor glavom, kolor analizatorm, kolor procesor JOBO CPA 2 (ili sl)

8. RAD U FOTOGRAFSKOM ATELIJERU
Pokazati znanje i vještinu u radu s rasvjetnim tijelim, pokazati i objasniti redosljed postavljanja rasjete,
pokazati i objasniti vrste rasvjete za pojedina snimanja, pokazati i objasniti upotrebu raznih načina
mjerenja svjetla
Studijska blic rasvjeta, studijska halogena rasvjeta, flashmetar, studijek pozadine, stativ za fotoaparat




Literatura:

J. Hedgocoe: SVE O FOTOGRAFIJI I FOTOGRAFIRANJU – Mladost,1976.

Grupa autora: VELIKA KNJIGA O FOTOGRAFIJI – Prosvjeta 1980.

A. Bailey, A Hollway: SVE O FOTOGRAFIJI U BOJI – Mladost 1977.

N. Tanhofer: FILMSKA FOTOGRAFIJA – Filmoteka 16. 1981.

M. Fizi: FOTOGRAFIJA – Mladost, 1982.

M. Mikota: KREACIJA GOTOGRAFIJOM – V. D . T. Publishing, 2000.

N. Tanhofer: O BOJI – Novi Liber, 2000.






8. Prijelazne i završne odredbe


Program obrazovanja za zanimanje fotograf koji se ostvaruje na osnovi ovog nastavnog plana i programa
uvodi se u obrazovni sustav od 2003./04. školske godine te će postupno zamijeniti dosadašnje obrtničke
programe (u klasičnom i dvojnom modelu obrazovanja) za navedeno zanimanje.

Učenici koji su se upisali u prvi razred srednje škole za 2003./04. školsku godinu u program za zanimanje
fotograf obrazuju se u skladu s ovim nastavnim planom i programom.

Učenici koji su se upisali u program za zanimanje fotograf ranijih godina, nastavljaju školovanje po
programu koji su upisali.

Ovaj nastavni plan i program za zanimanje fotograf primjenjuje se od 1. rujna 2003. godine.







 << Natrag...

 Baza podataka
 WEB katalog
 Adresar
 Obrtničke udruge
  Europske integracije
Trgovačko pravo
Management
Poljoprivreda
  Izrada poslovnih planova
Izrada WEB stranica
Istraživanje tržišta
Marketing

 

Google
WWW Poslovni Forum