Poslovni Forum - naslovna      Baza podataka      Primjer baze      Adresar      WEB katalog      Izrada WEB stranica
 
  PREGLED ZA UČENIKE I OBRTNIKE - NASTAVNI PLAN I OKVIRNI OBRAZOVNI PROGRAM ZA ZANIMANJA U OBRTNIŠTVU
ALATNIČAR  |  AUTOLAKIRER  |  ELEKTROINSTALATER  |  ELEKTROMEHANIČAR  |  ELEKTRONIČAR-MEHANIČAR  |  FOTOGRAF  | FRIZER  |  INSTALATER GRIJANJA I KLIMATIZACIJE  |  PEDIKER  |  PISMOSLIKAR  |  PLINOINSTALATER  |  SOBOSLIKAR-LIČILAC | STOLAR  |  STROJOBRAVAR  |  TOKAR  |  VODOINSTALATER  |  Zakon o srednjem školstvu  | Zakon o obrtu  | Obrtničke komore

NASTAVNI PLAN I OKVIRNI OBRAZOVNI PROGRAM ZA ZANIMANJE FRIZER  - 2. dio     [ 1 ]     [ 3 ]



B1) 6.6. Nastavni predmet (obavezni): RAČUNALSTVO

Razred 1.


Cilj programa:
Osposobiti učenika za primjenu informatičkih znanja u svakodnevnom životu s osobitim naglaskom na primjenu stečenih znanja u struci, tj. u frizerskom zanimanju.

Zadaci programa:
Usvojiti znanje o elektroničkim računalima, njihovoj povijesti, građi i primjeni u struci. Naučiti učenike da se samostalno služe računalom u izradi dokumenata, izračunskih tablica, jednostavnih baza podataka, pretraživanju Interneta s ciljem primjene stečenih znanja u područjima frizerskog zanimanja.

Sadržaj programa:

1. POVIJESNI RAZVOJ RAČUNALA
pojam digitalnih računala, znati osnovne vrste brojevnih sustava, pregled razvoja računala, digitalna računala i brojevni sustavi i način zapisivanja podataka

2. RAČUNALO I NJEGOVI UREĐAJI
znati osnovne dijelove računala i njihovu funkciju
poznavati vrste memorije i načine ostvarivanja zapisa
znati jedinice za veličinu memorije
osnovni dijelovi računala (PC-a) i njihova funkcija (matična ploča, procesor, tipkovnica, miš, grafički adapter, LAN kartica)
vrste memorija (RAM, ROM, čvrsti diskovi, CD mediji, memorijske kartice..)

3. OPERATIVNI SUSTAVI

znati vrste operativnih sustava i njihovu ulogu u radu računala

znati podesiti radnu površinu

znati napraviti mapu, kopirati datoteku u računalo i s računala na drugi medij, preimenovati mapu i datoteku

znati osnovne vrste datotečnih zapisa prema ekstenzijama

uloga operativnog sustava u računalu

vrste operativnih sustava i njihov razvoj

osnovno sučelje OS Windows

organizacija podataka

mape, datoteke

windows explorer

4. RAČUNALNE MREŽE
znati pojam računalne mreže

znati koristiti podatke s drugih računala vezanih u mrežu

prijenos podataka na umreženim računalima

5. RAČUNALNE KOMUNIKACIJE (Internet)
znati što podrazumijeva pojam Internet

znati podesiti postavke korisničkog računa i E-pošte

slanje primanje datoteka E-poštom

konfiguracija korisničkog računa i E-pošte,

pretraživanje na internetu

upravljanje i slanje E- pošte (privitak, grupe..)

6. OBRADA TEKSTA (MS Word)
izrada jednostavnih dokumenata i podešavanje postavki

kreiranje predložaka i njihova upotreba u svakodnevnom komuniciranju (faksovi, predračuni…)

izbornici i naredbe

pisanje teksta

pohrana i otvaranje dokumenata

ispravak teksta i naknadno uređivanje

kopiranje i premještanje teksta

pripreme za ispis i ispis

tablice

skupno pismo

umetanje objekata (tekstnih okvira, simbola, slika, hiperveze, veza s drugim programima…)

7. TABLIČNI KALKULATORI (MS Excel)
izraditi jednostavnu tablicu te umetnuti formule za jednostavne izračune (dodati ili umanjiti PDV na cijenu, dodati porez i prirez na uslugu, zbrojiti ukupnu vrijednost)

gotovu tablicu umetnuti u WORD-ov dokument i izraditi ponudu, cjenik…
organizacija podataka

izrada jednostavne tablice

unos podataka

formatiranje polja

označavanje polja

sortiranje i pretraživanje

zaglavlje i podnožje

formule

funkcije

nizovi

prikaz podataka pomoću dijagrama, izvještaji…



8. BAZE PODATAKA (MS Access)


znati načiniti jednostavnu bazu podataka

izraditi i izmijeniti masku, izvještaj

povezati bazu s Excelom Wordom

pojam baze podataka

kreiranje jednostavnih tablica

izrada jednostavne forme

izrada izvještaja

9. Izrada WEB stranice


Izraditi jednostavnu WEB stranicu koristeći se programima instaliranim na računalima s ciljem predstavljanja i promicanja djelatnosti vezane uz konkretno zanimanje
izrada jednostavne WEB stranice (Word ili Frontpage)

organizacija podataka

umetanje objekata

hiperveze

FTP explorer

programi za pripremu fotografije (fotoshop)

uvoz fotografija sa skenera i digitalnog aparata

ispis fotografija


Metodičke napomene:
Predviđene sadržaje treba izvoditi do 30% sati u teoretskom obliku (osnovne upute za rad na računalima i primjeni programa korištenih u realizaciji nastave), a ostatak u obliku vježbi s pola odjela u specijaliziranoj informatičkoj učionici koja je opremljena umreženim računalima na kojima je instaliran potreban softver i omogućen pristup Internetu.

Navedene sadržaje valja razraditi tako da se tijekom izvođenja programa stavi naglasak na konkretne primjere iz prakse vezane uz pojedino zanimanje (npr. pisanje dopisa, predračuna, izračunavanje PDV-a na cijenu usluge i sl.).

Obveze učenika:
Redovito pohađanje nastave. Savjesno korištenje računalne opreme tijekom vježbi.




B1) 6.7. Nastavni predmet (obvezni): Zdravstveni odgoj



Razred 2. Tjedni i ukupni fond sati: 1 (35)

CILJ I ZADACI

- predmet uvodi učenike u osnovna znanja iz područja zdravstvenog odgoja

- upoznavanje učenika s građom i raznolikošću životnih procesa vlastitog tijela

- upoznavanje učenika s osobnom higijenom, higijenom radnog prostora

- potiče uvjerenje o potrebi očuvanja zdravlja i odgovornom odnosu prema okolišu

- razvijanje osjećaja sposobnosti za primjenu teorijskih znanja u praksi

SADRŽAJ:


1. ZDRAVE ŽIVOTNE NAVIKE

Spoznati značaj zdravog načina života

Steći znanja, umijeća i navike zdrave prehrane i ostalih uvjeta očuvanja zdravlja

Spoznati značaj zdravlja, održavanja higijene i sprječavanja bolesti

Spoznati značaj higijene u frizerskom salonu

Očuvanje zdravlja

Osobna higijena

Higijena radnog prostora

Zdrava prehrana, stanovanje, odijevanje

Fizička aktivnost

Psihičko zdravlje čovjeka

Osnovna obilježja zaraznih

bolesti i njihovo sprječavanje

Uzročnici zaraznih bolesti

Osnovna obilježja zaraznih bolesti

Sprječavanje i liječenje nekih bolesti




2. PSIHOAKTIVNE TVARI I ZDRAVLJE ČOVJEKA

Steći znanje o djelovanju i štetnosti psihoakt. tvari

Upućivati na zdrave načine života

Usvojiti znanja o opasnostima od konzumiranja sredstava ovisnosti

Steći pravilan stav prema tom problemu, zanati se oduprijeti izazovima (znati reći "NE")

Podrijetlo droga i njihova ilegalna trgovina

Psihologija osobnosti narkomana

Vrste i učinci psihoakt. tvari

Poremećaji vezani uz uporabu droge

Razvoj ovisnosti

Preventivne mjere

Upućivanje na zdrave načine života




3. REPRODUKTIVNO ZDRAVLJE

Usvojiti znanja iz područja reproduktivnog zdravlja i planiranja obitelji

Znati fiziologiju spolnog sustava i načina sprječavanja spolnih bolesti

Razviti odgovoran odnos prema sebi i drugima

Građa i funkcija spolnog sustava

Spolne bolesti

Planiranje trudnoće i odgovorno roditeljstvo



METODIČKE NAPOMENE: Koristiti verbalne, vizualne, prakseološke nastavne metode

Primijeniti grupni i individualni način usvajanja znanja

OBVEZE UČENIKA: Korištenje udžbenika, priručnika, slikovnog materijala,

znanstvena predavanja, obrazovni program TV, specijalizirani časopisi i dr.

LITERATURA:

Dr. sc. O. Springer: Higijena, udžbenik za strukovne škole

Dr. sc. O. Springer: Biologija svezak B

M. Slijepčević, J. Matekalo-Draganović: Čovjek, zdravlje, okoliš, udžbenik



B1) 6.8. Nastavni predmet (obvezni): Psihologija komunikacije



Razred 1. i 2.

Cilj programa:

Stjecanje znanja iz opće psihologije radi upoznavanja samoga sebe i razumijevanja ponašanja drugih te iz psihologije rada, međuljudskih odnosa i komuniciranja zbog razvijanja svijesti o potrebi primijenjene psihologije u svakodnevnom životu i radnoj sredini.



Zadaci programa:

Upoznavanje s primjenom psihologije u djelatnosti frizera. Upoznavanje s potrebnim sadržajima iz psihologije rada. Upoznavanje osnova komuniciranja, te djelotvorno komuniciranje s korisnicima usluga. Učenici, budući frizeri, moraju spoznati osnove psihologije rada i bit komuniciranja te prepoznati kako pozitivne tako i negativne elemente u svom komuniciranju (i svojih kolega) i biti spremni trenirati – pripremati se za svoj posao.

1. razred

Sadržaj programa:


1. Opća psihologija
Znati predmet, zadaće i vrste psihologije. Naučiti povezanost psihologije s drugim znanostima. Usvojiti značaj psihologije za djelatnost frizera.
Pojam psihologije; zadaće, metode i vrste psihologije. Psihologija i druge znanosti. Značaj psihologije za djelatnost frizera.

2. Opažanje vanjskog svijeta
Naučiti definiciju, vrste i karakteristike osjeta. Spoznati važnost i pojam percepcije. Znati uvjete percepcije. Naučiti pojam, značajke i vrste predodžbe. Razlikovati mišljenje i predodžbu. Spoznati važnost mašte. Usvojiti pojam pažnje; spontane i hotimične. Poznavati pojmove distribucije i ometanja pažnje. Upoznati logično mišljenje. Znati pojmove: misao, sud generalizacija i apstrakcija. Naučiti definirati govor, riječ i pismo. Usvojiti pojam i rječnik komuniciranja. Znati pojam učenja te pojam i vrste pamćenja. Poznavati metode učenja. Naučiti zakonitosti i organizaciju učenja i pamćenja.
Osjeti; definicija, vrste i karakteristike. Važnost i pojam percepcije. Uvjeti percepcije - fizički, fiziološki i psihički. Predodžba; pojam i značajke. Mišljenje i predodžba.Vrste predodžbe. Važnost mašte. Pojam pažnje. Aktivnosti i naše percipiranje okoline. Spontana i hotimična pažnja. Selektivnost u doživljaju, pokretljivost - distribucija pažnje.Ometanje pažnje. Mišljenje u psihologiji. Logičko mišljenje. Misao i vrste misli. Pojam, sud, generalizacija i apstrakcija. Govor; ljudski govor. Simbolika govora. Riječ i pismo. Komuniciranje, rječnik komuniciranja i učenje govora. Pojam učenja. Pojam i vrste pamćenja. Metode učenja. Zakonitosti i organizacija učenja i pamćenja.

3. Emocije i motivacija
Znati pojam, djelovanje i podjelu emocija. Poznavati pojam emocionalne situacije; straha, srdžbe, radosti i žalosti. Usvojiti složene emocije i raspoloženja. Znati utjecaje emocija na aktivnosti. Naučiti kontrolu emocija. Poznavati prisutnost emocija u radu frizera. Usvojiti pojam motivacije, sustav i vrste potreba. Razlikovati ekstrinzičnu i intrinzičnu motivaciju. Povezati motive i rad.
Pojam emocija. Emocionalne situacije. Djelovanje i podjela emocija. Karakteristike pojedine emocionalne situacije - strah, srdžba, radost i žalost. Složene emocije. Raspoloženja. Utjecaj emocija na aktivnosti. Kontrola emocija. Prisutnost emocija u radu frizera. Pojam motivacije. Sustav i vrste potreba. Ekstrinzična i intrinzična motivacija. Motivi i rad.

4. Ličnost
Poznavati pojam i oblikovanje ličnosti. Znati socijalizaciju i tipologiju ličnosti. Usvojiti pojam temperamenta. Naučiti karakteristike temperamentne situacije, ponašanja. Poznavati crte temperamenta u ponašanju frizera. Usvojiti pojam i crte karaktera. Znati poželjne osobine karaktera u ponašanju frizera.
Pojam i oblikovanje ličnosti. Socijalizacija i tipologija ličnosti. Pojam temperamenta. Karakteristike temperamentne situacije, ponašanja. Crte temperamenta u ponašanju frizera. Pojam i crte karaktera. Poželjne osobine karaktera u ponašanju frizera.




2. razred


Sadržaj programa:

1. Psihologija rada
Upoznati osobine čovjeka koje utječu na rad: sposobnosti, znanja, vještine i motivaciju. Znati vrste sposobnosti: fizičke, psihomotoričke, senzorne i intelektualne. Poznavati opće činitelje rada, umor i nesreće na radu, izostanke s posla.
Sposobnosti; pojam i uloga sposobnosti. Vrste sposobnosti. Inteligencija, znanja, vještine i motivacija za rad. Opći činitelji rada (osvjetljenje, mikroklima, buka, zračenja, zagađenja, vibracije). Umor i nesreće na radu. Izostanci s posla.

2. Međuljudski odnosi na radu
Znati pojam grupe. Poznavati odnose u grupama i grupnu dinamiku. Usvojiti pojam rukovođenja grupom i karakteristike vođe.
Grupa; pojam i vrste. Odnosi u grupi i grupna dinamika. Rukovođenje grupom. Vođa grupe i njegove karakteristike.

3. Komuniciranje
Usvojiti pojam i vrste komuniciranja. Spoznati važnost komuniciranja u grupi. Znati djelotvorno komunicirati s korisnicima usluga.
Pojam i vrste komuniciranja. Osnovni model komuniciranja.Važnost komuniciranja u grupi kao uvjet uspješnosti rada. Djelotvorno komuniciranje s korisnicima usluga.

4. Faze komuniciranja
Poznavati faze djelotvornog komuniciranja s korisnicima usluga: pripremu za rad, utvrđivanje želja korisnika, prezentacija vlastite ponude, prigovor i reklamacije, kraj kontakta.
Priprema za rad. Prvi kontakt. Utvrđivanje želja korisnika usluga. Prezentacija vlastite ponude. Prigovor i reklamacije. Završetak i kraj kontakta.



Literatura:

Udžbenik ne postoji.

Prijedlog (izbor):

1. Šverko, B. i suradnici: Psihologija, Š.K. Zagreb, 1992.

2. Fürst, M.: Psihologija , Š. K. , Zagreb, 1994.

3. Zvonarević, M.: Socijalna psihologija, Š.K., Zagreb

4. Petz, B.: Psihofiziologija rada

5. Šulak, F. Petz,: Psihologija u prodaji, Š.K. Zagreb

6. Šulak, F., Petz, B.: Poslovna psihologija, Š.K., Zagreb, 1995.

7. Šulak, F.: Promotivne aktivnosti, Š.K. Zagreb

8. Psihologijski rječnik, Prosvjeta, Zagreb 1992.

9. Uvod u psihologiju, GZH 1991.

10. Daniel Goleman: Emocionalna inteligencija, Mozaik 1997.

11. Daniel Goleman: Emocionalna inteligencija u poslu, Mozaik, 2000.



Metodičke napomene:

Način rada:

Predavanja, vježbe i ilustrativni testovi (u obradi novih sadržaja), razgovori, analize primjera iz prakse, po potrebi seminar i slično, vježba za ocjenu (po jedna u svakom polugodištu), pismeni rad učenika

(po jedan u svakom polugodištu) i usmena provjera znanja.

Uvjeti nastave:

Nastava u razredu, videozapisi, grafofolije, ploča/kreda, katalozi, propagandni materijali, zapisi učenika, novine, časopisi i videozapisi.






B1) 6.9. Nastavni predmet (obvezni): Estetika i umjetnost



Razred 3..




Cilj programa:

Razvijanje osjećaja za lijepo, skladno i harmonično te primjena estetskih kriterija u struci uz poticanje otkrivanja i kreiranja novih.



Zadaci programa:

Nadogradnja na stečeno znanje iz predmeta frizerstvo i stečene prakse. Proširivanje opće kulture i znanja uvidom u glavne stilske odrednice pojedinih razdoblja. Prepoznavanje poznatih elemenata i uvođenje i otkrivanje novih u vremenu u kojem nastali. Usporedba njihove interpretacije nekada i danas u kontekstu vremena. Otvaranje opažaja te prepoznavanje različitih estetskih vrijednosti. Razvijanje osjećaja za skladno, lijepo i harmonično te sposobnosti primjene poznatih estetskih vrijednosti kao i poticanje otkrivanja i kreiranja novih.



3. razred



Sadržaj programa:


1. Uvod u predmet.

Osnovni pojmovi.
Usvajanje i razumijevanje pojmova te u kojem se kontekstu oni danas koriste.
Objašnjenje riječi estetika, stilsko razdoblje, umjetnost, moda, stil.

2. Vremenska dimenzija, vrijednost i ukus.
Prepoznavanje promjena ukusa kroz pojedina stilska razdoblja.
Vredovanje lijepog u raznim stilskim razdobljima. Oblici pojavnosti lijepog. Određivanje kriterija ljepote. Određivanje prosječnog ukusa.

3. Moda.
Usvajanje elemenata koji su određivali i koji danas određuju modu.
Elementi mode: odjeća, frizura, glazba itd.

4. Osnovni pojmovi umjetnosti (kako gledamo umjetnička djela): slikarstvo. Skulptura, arhitektura i urbanizam.
Usmjeravanje pažnje na ono što je vrijedno.
Likovne tehnike. Likovni elementi forme (linija, boja, ploha, tekstura, volumen, površina i materijali). Teme.

5. Kompozicija. Načela građenja kompozicije.
Nakon elemenata forme, uočavanje sklopova u građenju kompozicije.
Kontrast. Ravnoteža. Proporcija. Ritam. Akcent.

6. Stilska razdoblja.
Usvajanje karakteristike pojedinih stilskih razdoblja.
Stilska razdoblja relevantna za struku: egipatska, grčka i rimska umjetnost, renesansa, barok, 19. stoljeće, 20. stoljeće.

7. Stilovi u frizurama
Primjena usvojenih pojmova na frizurama (npr. klasično, barokno itd.)
Predstavljanje različitih motiva na frizurama (npr. stari Egipat, barok itd.) na reprodukcijama.

8. Stil, moda i retro stilovi
Primjena i prepoznavanje prošlih stilova u današnjem kontekstu.
Diskusija (ponavljanje i novi primjeri). Razlika između stila i mode. Retro stilovi danas.

9. Nacionalna umjetnost
Prepoznavanje europskih stilskih razdoblja na nekim značajnim primjerima u Hrvatskoj. Specifičnosti hrvatske umjetnosti.
Značajni primjeri hrvatske umjetnosti.

10. Neverbalna komunikacija
Koliko nam osobni stil govori o čovjeku?
Elementi neverbalne komunikacije. Bonton odijevanja. Društvo i predrasude. Trendovi.

11. Kontrasti
Ponavljanje na temelju suprotnih pojmova.
Lijepo–ružno. Skladno–neskladno. Ukusno-neukusno. Klasično-avangardno. Jednostavno-kičasto.





Metodičke napomene:

Za nastavu je obvezan dijaprojektor te kolekcija dijapozitiva po odabiru nastavnika.



Obveze učenika: Nastava se temelji na stalnoj suradnji učenici – nastavnik i učenik – učenik te diskusiji. Očekuje se stalna aktivnost učenika na satu te odlasci u muzeje i galerije tijekom školske godine.



Literatura:

1. Jadranka Damjanov: Likovna umjetnost (1. i 2. dio)

2. Loara Blažević, Sanja Pribić: Estetika odijevanja



B2) 6.10. Nastavni predmet (izborni): Nauka o čovjeku



Razred 1.


Cilj programa:

Uuvesti učenike u znanje iz područja građe i životnih procesa ljudskog organizma i uvjerenja o potrebi očuvanja zdravlja.


Zadaci programa:

Štetno djelovanje psihoaktivnih tvari; izbjegavati ih i poticati druge osobe na zdrav način života. Razvijanje osjećaja sposobnosti za primjenu teorijskih znanja u praksi.



Sadržaj:

1.TJELESNE TEKUĆINE
- usvojiti osnovna znanja iz podr. tj. tekućine
- transfuzija i RH
- građa i funkcije tjelesnih tekućina krvne grupe Rh sustav

2. OBRANA TIJELA OD INFEKCIJE
- usvojiti znanja iz područja inuologije, alergije, trauspl.
- imunitet transpl. Reakcije
- bolesti imunolog. sustava, AIDS

3. SRCE, KRVNOŽILNI I DIŠNI SUSTAV
- upoznati krvožilni i dišni sustav
- najčešće bolesti i sprječavanje
- građa i funkcije krvnožilnog i dišnog sustava
- bolesti, očuvanje zdravlja

4. IZVORI ENERGIJE U ORGANIZMU
- naučiti o zdravoj prehrani
- vitamini, minerali i dr.
- građa i uloga probavila
- zdrava prehrana
- bolesti probavnog sustava

5. IZLUČIVANJE ŠTETNIH TVARI
- spoznati važnost funkcije mokr. sust. i sprječavanje bolesti
- građa, funkcija, bolesti mokraćnog sustava

6. ŽIVČANI I OSJETILNI SUSTAV
- upoznati procese živčanog sustava
- organizacija živčanog sustava
- središnji i vegetativni živčani sustav

7. ŽLIJEZDE S UNUTARNJIM LUČENJEM
- djelovanje hormona, hormoni
- poremeć. endokr. sustava
- žlijezde, funkcija i bolesti

8. SPOLNI I REPRODUKTIVNI SUSTAV
- usvojiti građu i funk. repr. sustava te planiranje obitelji
- građa i funkcija sp. organa
- planiranje obitelji
- higijena sp. sustava

9. SAČUVAJMO ZDRAVLJE
- zdrava prehrana
- fizička aktivnost
- psihičko zdravlje
- psihoakt. tvari
- štetni čimbenici za zdravlje čovjeka



Metodičke napomene: Koristiti verbalne, vizualne, prakseološke nastavne metode.

Primijeniti grupni i individualni način usvajanja znanja.

OBVEZE UČENIKA: Korištenje udžbenika, priručnika, slikovnog materijala, znanstvena predavanja, obrazovni program TV, specijalizirani časopisi npr. PRIRODA.



LITERATURA:

Dr. O. Springer : Biologija, svezak B: Čovjek i zdravlje udžbenik za strukovne škole

M. Slijepčević,  M. Boranić, N. Matekalo-Draganović: Čovjek, zdravlje, okoliš, udžbenik

Juraj Bukša: Anatomski atlas





B2) 6.11. Nastavni predmet (izborni): Ekologija



Razred 1.



Cilj programa:

Usvajanje znanja iz područja ekologije, u cilju razvijanja odgovornog odnosa prema prirodi i vlastitom životu.



Zadaci programa:

Razvijati sposobnost promatranja, uočavanja, povezivanja i zaključivanja. Poticati logičko, analitičko-sintetičko te kritičko mišljenje i prosuđivanje. Poticati uvjerenje o potrebi odgovornog odnosa prema prirodi i živom svijetu. Proširivati svoje znanje i povezivati sa srodnim znanstvenim disciplinama. Razvijanje osjećaja sposobnosti za primjenu teorijskih znanja u praksi.



Sadržaj:


1. PREDMET ISTRAŽIVANJA EKOLOGIJE
- spoznati značaj ekologije kao znanosti

- uočiti ovisnosti živih bića i prirode
organizacija živih bića u prirodi

organizam i okoliš, ekološki činitelji

2. TEMELJNA SVOJSTVA ŽIVOTNIH ZAJEDNICA
- upoznati temeljna svojstva životnih zajednica i važnost prehr. lanaca
populacija

biocenoza

organska proizvodnja i kruženje tvari u eko-sustavu

3. ŽIVOTNA PODRUČJA NA ZEMLJI
znati osnovne značajke životnih područja na zemlji i razvijanje ekološke svijesti
vodeno područje života kopneno područje i atmosfera sa svojim osnovnim značajkama

4. ČOVJEKOV UTJECAJ NA PRIRODU
- spoznati uzroke onečišćenja okoliša

- razlikovati poremećaje u ekosustavima

- razvijanje svijesti o mogućnostima djelovanja u pravcu zaštite i unapređivanja okoliša
promjene u prirodi uvjetovane čovjekovom fizičkom djelatnošću onečišćivanje i zagađivanje prirode

5. ZAŠTITA PRIRODE
- uvažavati zakonitosti održivog razvoja

- poznavati međunarodne sporazume o zaštiti okoliša

- poznavati biološke osobitosti Hrvatske

- imati stajalište o potrebi zaštite okoliša i biološke raznolikosti

- zaštita životnih područja na zemlji

- zaštita organizama

- zaštita prirode u Hrvatskoj

- nacionalni parkovi




Metodičke napomene:

Koristiti verbalne, vizualne, prakseološke nastavne metode.

Primijeniti grupni i individualni način rada



OBVEZE UČENIKA: Korištenje udžbenika, priručnika, slikovnog materijala,

predavanja, obrazovni program TV, specijalizirani časopisi npr. PRIRODA



LITERATURA:

Ljubica Vrček: Biologija, svezak C: Čovjek i okoliš, udžbenik za strukovne škole

Klepac: Osnove ekologije

O. Springer, D. Papeš i M. Karafatić: Biologija 4, udžbenik

I. Bralić: Nacionalni parkovi Hrvatske




B2) 6.12. Nastavni predmet (izborni): Tjelesna i zdravstvena kultura




CILJ:

Razvijanje zdravstvene kulture učenika radi čuvanja i unapređivanja vlastitog zdravlja i zdravlja okoline; podmirenje biopsihosocijalnih potreba za kretanjem kao izrazom zadovoljavanje čovjekovih potreba kojima se povećavaju stvaralačke sposobnosti u suvremenim uvjetima života i rada.



ZADACI:

Nastaviti s utjecajem vježbanja na razvoj morgološkog statusa učenica, a posebno na proporcionalan razvoj mišićnog i potkožnog masnog tkiva, utjecati na jakost i gibljivost karličnog pojasa i na snagu leđnih mišića, razvijati aerobne sposobnosti učenica (grudi i dijafragmalno disanje), privikavati učenice na adekvatno vježbanje i za vrijeme mjesečnih ciklusa, upoznati učenike sa zakonitostima rasta i razvoja, utjecati na razvoj mišićnih skupina relevantnih za biološku funkciju žene, utjecati na sadržajnije korištenje slobodnog vremena učenika, prihvatiti vježbanje kao prevenciju protiv pojave adipoznosti (celulita)…



1. RAZRED



Upoznati učenike s pravilima ponašanja u dvorani za TZK, na pravilnu terminologiju koju trebaju koristiti na nastavi TZK, podsjetiti ih na čuvanje školske imovine, njegovanje higijenskih navika.

Vježbama za zagrijavanje i aerobikom podići opće i radne sposobnosti organizma, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog sustava, utjecati na proporcionalnu ravnotežu između mase tijela i potkožnog masnog tkiva, smanjiti potkožno masno, a povećati mišićno tkivo, utjecati na jačanje, istezanje i labavljenje mišića, na fleksibilnost i povećanje pokretljivosti zglobova, jačati skeletnu muskulaturu, utjecati na razvoj koordinacije, pokretljivosti, snage; pozitivan utjecaj vježbanja na cjelokupnu ličnost.

u igarama: pobuđivanje natjecateljskog duha, poštovanje pravila igre, sportsko priznanje poraza i radovanje pobjedi.
- Uvodni sat, terminologija u TZK

- Opće pripremne vježbe

- Aerobika

- Igre


Provjeriti usvojena motorička znanja i informacije, pobuditi zadovoljstvo i veselje, zatomiti negativne emocije (svadljivost, pesimizam), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa
- Inicijalno i finalno provjeravanje
- Zaključivanje ocjena



Atletika
Trčanjem podići opće i radne sposobnosti organizma, jačati skeletnu muskulaturu, utjecati na proporcionalnu ravnotežu između mase tijela i potkožnog tkiva: smanjiti potkožno, masno tkivo i povećati mišićno, razvoj aerobnog kapaciteta, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog sustava, pozitivan utjecaj na cjelokupnu ličnost
- Ciklično kretanje različitim tempom do 8 min.

- Tehnika visokog starta

Skokovi
Usvajanje pravilne tehnike izvođenja skoka, stjecanje znanja, vještina i sposobnosti iz područja atletike, utjecati na jakost i gibljivost karličnog pojasa, na snagu leđnih mišića, razvoj eksplozivne snage, koordinacije pokreta, razvoj spretnosti i pokretljivosti, ravnoteže tijela
- Skok uvis prekoračnom tehnikom (škare)

Bacanja
Usvajanje pravilne tehnike izvođenja bacanja, stjecanje znanja iz atletike, razvoj koordinacije i skladnosti pokreta
- Bacanje (kugle) O´Brienovom leđnom tehnikom

Preskoci
Usvojiti pravilnu tehniku izvođenja elementa, steći znanja, vještine i sposobnosti, jačati skeletnu muskulaturu, razvijati eksplozivnu snagu (odraz s daske), koordinaciju rada ruku i nogu, veznu spretnost; pobuđivanje hrabrosti i razbijanje straha
- Naskok zgrčno na šved. sanduk, saskok uvinućem

Upori, visovi, ravnotežni položaji
Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje pokreta, stjecanja znanja, vještina i sposobnosti iz sportske i ritmičke gimnastike, razviti koordinaciju, fleksibilnost, spretnost i preciznost (vježbe s vijačom, obručem, na niskoj gredi), repetitivnu i statičnu snagu (zgibovi i izdržaji), razvoj pokretljivosti tijela, održavanje ravnoteže (stojevi, premeti); razvoj discipline, upornosti i ustrajnosti učenika, pobuđivanje zadovoljstva i hrabrosti, kolektivnosti, suradnje, prijateljstva, međusobno pomaganje (asistiranje), izgrađivanje međuljudskih odnosa.
- Kolut naprijed do upora klečećeg zanožno

- Kolut nazad do upora sjedećeg raznožno

- Stav na rukama

- Stav na rukama i kolut naprijed

- Kolut nazad do stava na rukama

- Premet strance

- Tri povezana premeta strance

- Vježba na parteru

- Vježbe s vijačom, obručem, na niskoj gredi i na švedskim ljestvama

- Zgibovi na zidnoj preči

Poskoci i skokovi
Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje elemenata gimnastike, razvoj gracioznosti, koordinacije pokreta, osjećaja za ritam
- Dječji poskoci prema naprijed i nazad

- Škarice naprijed - nazad

- Mačji skok

Plesne strukture
Razviti osjećaj za ritam, suptilnost, koordinaciju pokreta, pobuđivanje veselja, prijateljstva, suradnje, međusobno usklađivanje i pomaganje (ples u parovima ili kolu), zatomljivanje negativnih emocija (svadljivosti, depresije, pesimizma), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa, pozitivan utjecaj na cjelokupnu ličnost i na podizanje opće kulture učenika, stvaranje ugodne atmosfere na satu (uz glazbu)
- Polka

- Kolo Staro sito i korito

- Kolo Kruške, jabuke, šljive

- Dvokorak

Borilačke strukture
Usvojiti znanja, vještine i sposobnosti branjenja od napadača, usvajanje pravilne tehnike obaranja i njezinu praktičnu primjenu, razvoj motivacije za borilačke sportove, pobuđivanje zadovoljstva i veselja hrabrost.
- Samoobrana od čupanja za kosu

- Samoobrana od gušenja objema rukama




Za mušku populaciju predviđeni su i sljedeći sadržaji u prvom, drugom i trećem razredu.




Stimulirati rast i razvoj, jačanje (pomoću bućica) mišića ruku i ramenog pojasa, trbušne i leđne muskulature, te mišića nogu; razvoj preciznosti (stolni tenis, dodavanje lopte...), spretnosti, pokretljivosti, pobuđivanje natjecateljskog duha, podizanje radne sposobnosti organizma
Izdržaji i zgibovi na zidnoj preči

Vježbe za razvoj snage s bućicama od 1 i 2 kg.

Stolni tenis

dodavanje lopte glavom u sjedećem položaju (u parovima)

Nogomet

Košarka ili drugi sportovi

prema mogućnostima škole




2. RAZRED


Podsjetiti učenike na pravila ponašanja u dvorani za TZK, na pravilnu terminologiju koju trebaju koristiti na nastavi TZK, podsjetiti ih na čuvanje školske imovine, njegovanje higijenskih navika.

Opće pripremnim vježbama i aerobikom podići opće i radne sposobnosti organizma za ostale dijelove sata, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog sustava, utjecati na proporcionalnu ravnotežu između mase tijela i potkožnog masnog tkiva, smanjiti potkožno masno, a povećati mišićno tkivo, utjecati na jačanje, istezanje i labavljenje mišića, na povećanje pokretljivosti i fleksibilnosti zglobova, jačati skeletnu muskulaturu, utjecati na razvoj koordinacije, pokretljivosti, snage; pozitivan utjecaj vježbanja na cjelokupnu ličnost.

Na poligonu: razvoj brzine, spretnosti, pobuđivanje natjecateljskog duha, poštovanje pravila, sportsko priznanje poraza i radovanje pobjedi.
Uvodni sat, terminologija u TZK

Opće pripremne vježbe

Aerobika

Poligon

Provjeriti usvojena motorička znanja i informacije, pobuditi zadovoljstvo i veselje, zatomiti negativne emocije (svadljivosti, pesimizma), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa.
Inicijalno i finalno provjeravanje

Zaključivanje ocjena



Atletika Podići opću i radnu sposobnost organizma, jačati skeletnu muskulaturu, utjecati na proporcionalnu ravnotežu između mase tijela i potkožnog masnog tkiva: smanjiti potkožno masno, a povećati mišićno tkivo, razvoj aerobnog kapaciteta, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog sustava, pozitivan utjecaj na cjelokupnu ličnost, razvoj statične i eksplozivne snage pri niskom startu.
Ciklično kretanje različitim tempom do 10 min.

Tehnika niskog starta





Skokovi Usvajanje pravilne tehnike izvođenja skokova, stjecanje znanja, vještina i sposobnosti iz područja atletike, utjecati na jakost i gibljivost karličnog pojasa.
Skok udalj s mjesta

Skok uvis opkoračnom tehnikom (stradle)





Preskoci Usvajanje pravilne tehnike izvođenja elementa, stjecanje znanja, vještine i sposobnosti, jačanje muskulature, razvoj eksplozivne snage i koordinacije pokreta, održavanje ravnoteže u fazi leta preko sanduka, razvoj spretnosti; pobuđivanje hrabrosti i , razbijanje straha.
Odbočka

Upori, visovi, ravnotežni položaji Razvijanje smisla za lijepo, skladno i pravilno izvođenje pokreta, stjecanje znanja, vještina i sposobnosti iz sportske i ritmičke gimnastike, razviti koordinaciju, fleksibilnost, spretnost i preciznost (vježbe s vijačom, obručem, na niskoj gredi), regetitivne i statične snage (zgibovi i izdržaji), razvoj pokretljivosti tijela, održavanje ravnoteže (stojevi, premeti); razvoj discipline, upornosti i ustrajnosti učenika, pobuđivanje zadovoljstva i hrabrosti, kolektivnosti, suradnje, prijateljstva, međusobno pomaganje (asistiranje), izgrađivanje međuljudskih odnosa.
Kolut naprijed bez oslonca

dva povezana koluta nazad

Stav na glavi

Stav na rukama i kolut naprijed

Kolut nazad do stava na rukama

Vježbe na gredi

Tri povezana premeta strance

Vježbe s vijačom, obručem, na niskoj gredi i na švedskim ljestvama

Zgibovi na zidnoj preči

Poskoci i skokovi Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje elemenata gimnastike, razvoj gracioznosti, koordinacije pokreta, osjećaja za ritam.
Daleko – visoki skok

Poskok s prednoženjem i zanoženjem

Plesne strukture Razviti osjećaj za ritam, suptilnost, koordinaciju pokreta, pobuđivanje veselja, prijateljstva, suradnje, međusobno usklađivanje i pomaganje (ples u parovima ili kolu), zatomljivanje negativnih emocija (svadljivosti, depresije, pesimizma), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa, pozitivan utjecaj na cjelokupnu ličnost i na podizanje opće kulture učenika, stvaranje ugodne atmosfere na satu (uz glazbu.)
Kolo Kalendare

Bečki valcer u parovima (valcer korak)



Borilačke strukture Usvojiti vještine, sposobnosti i znanja, usvojiti znanje iz područja gušenja odnosno njenu praktičnu primjenu u iznenadnoj situaciji u životu, razvoj motivacije za borilačke sportove, pobuđivanje zadovoljstva i veselja, odvažnosti i hrabrosti.
- Elementarni oblici hrvanja

Gušenje: sjedeći na trupu






Za mušku populaciju predviđeni su i sljedeći sadržaji u prvom, drugom i trećem razredu.



Stimulirati rast i razvoj, jačanje (pomoću bućica) mišića ruku i ramenog pojasa, trbušne i leđne muskulature, te mišića nogu; razvoj preciznosti (stolni tenis, dodavanje lopte...), spretnosti, pokretljivosti, pobuđivanje natjecateljskog duha, podizanje radne sposobnosti organizma.
Izdržaji i zgibovi na zidnoj preči

Vježbe za razvoj snage s bućicama od 1 i 2 kg.

Stolni tenis

Dodavanje lopte glavom u sjedećem položaju (u parovima)

Nogomet

Košarka ili drugi sportovi

prema mogućnostima škole


3. RAZRED


Podsjetiti učenike na pravila ponašanja u dvorani za TZK, na pravilnu terminologiju koju trebaju koristiti na nastavi TZK, podsjetiti ih na čuvanje školske imovine, njegovanje higijenskih navika.

Opće pripremnim vježbama i aerobikom podići opće i radne sposobnosti organizma za ostale dijelove sata, utjecati na proporcionalnu ravnotežu između mase tijela i potkožnog masnog tkiva, smanjiti potkožno masno, a povećati mišićno tkivo, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog sustava; utjecati na jačanje, istezanje i labavljenje mišića, na povećanje pokretljivosti i fleksibilnosti zglobova, jačati skeletnu muskulaturu, utjecaj na razvoj koordinacije, pokretljivosti, snage, pozitivan utjecaj vježbanja na cjelokupnu ličnost.

U igrama na poligonima razvoj brzine, spretnosti, pobuđivanje natjecateljskog duha, poštovanje pravila igre, sportsko priznanje poraza i radovanje pobjedi.
Uvodni sat, terminologija u TZK

Opće pripremne vježbe

Aerobika

Igre

Poligon


Provjeriti usvojena motorička znanja i informacije, pobuditi zadovoljstvo i radost, zatomiti negativne emocije (svadljivosti, pesimizma), izgrađivati međuljudskih humanih odnosa.
Inicijalno i finalno provjeravanje

Zaključivanje ocjena

Atletika
Trčanjem podići opću i radnu sposobnost, jačati skeletnu muskulaturu, utjecati na proporcionalnu ravnotežu između mase tijela i potkožnog masnog tkiva: smanjiti potkožno, masno tkivo, a povećati mišićno tkivo, razvoj aerobnog kapaciteta, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog sustava, pozitivan utjecaj na cjelokupnu ličnost, u štafeti: razviti spretnost i preciznost, usklađenost para, koordinaciju pokreta ruku i nogu.
Ciklično kretanje različitim tempom do 12 min.

Tehnika primopredaje štafetne palice



Skokovi
Usvajanje pravilne tehnike izvođenja skoka, stjecanje znanja, vještina i sposobnosti iz područja atletike, utjecati na jakost i gibljivost karličnog pojasa, na snagu leđnih mišića, razvoj eksplozivne snage (posebno snage nogu!), razvoj koordinacije pokreta, razvoj spretnosti i pokretljivosti, ravnoteže tijela.
Skok udalj sa zaletom

Skok uvis fosbery – flop tehnikom

Preskoci
Usvajanje pravilne tehnike izvođenja elementa, stjecanje znanja, vještine i sposobnosti, jačanje skeletne muskulature, razvoj eksplozivne snage i koordinacije pokreta, održavanje ravnoteže u fazi lijeta, razvoj spretnosti, pobuđivanje hrabrosti i razbijanje straha.
Zgrčka

Upori, visovi, ravnotežni položaji
Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje pokreta, stjecanja znanja, vještina i sposobnosti iz sportske i ritmičke gimnastike, razviti koordinaciju, fleksibilnost, spretnost i preciznost (vježbe s vijačom, obručem, na niskoj gredi), razviti repetitivnu i statičnu snagu (zgibovi i izdržaji), razvoj pokretljivosti tijela, održavanje ravnoteže (stojevi, premeti, kolutovi); razvoj discipline, upornosti i ustrajnosti učenika, pobuđivanje zadovoljstva i hrabrosti, kolektivnosti, suradnje, prijateljstva, međusobno pomaganje (asistiranje), izgrađivanje međuljudskih odnosa.
Kolut naprijed bez oslonca rukama i kolut nazad

Stav na rukama i kolut naprijed, kolut nazad do stava na rukama

Premet strance nečujno i udesno

Premet naprijed

Most zaklonom

Vježba na parteru i gredi

Vježbe s vijačom, obručem, na niskoj gredi i na švedskim ljestvama

Zgibovi na zidnoj preči

Poskoci i skokovi
Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje elemenata gimnastike, razvoj gracioznosti, koordinacije pokreta, osjećaja za ritam
- Jelenji skok

- Kadet

Plesne strukture
Razviti osjećaj za ritam, suptilnost, koordinaciju pokreta, pobuđivanje veselja, prijateljstva, suradnje, međusobno usklađivanje i pomaganje, zatomljivanje negativnih emocija

(svadljivosti, depresije, pesimizma), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa, pozitivan utjecaj na cjelokupnu ličnost i na podizanje opće kulture učenika, stvaranje ugodne atmosfere na satu (uz glazbu).
- Bečki valcer u parovima




Za mušku populaciju predviđeni su i sljedeći sadržaji u prvom, drugom i trećem razredu.




Stimulirati rast i razvoj, jačanje (pomoću bućica) mišića ruku i ramenog pojasa, trbušne i leđne muskulature, te mišića nogu; razvoj preciznosti (stolni tenis, dodavanje lopte...), spretnosti, pokretljivosti, pobuđivanje natjecateljskog duha, podizanje radne sposobnosti organizma
Izdržaji i zgibovi na zidnoj preči

Vježbe za razvoj snage s bućicama od 1 i 2 kg.

Stolni tenis

Dodavanje lopte glavom u sjedećem položaju (u parovima)

Nogomet

Košarka ili drugi sportovi prema mogućnostima škole




METODIČKE NAPOMENE: Nastavne metode: metoda usmenog izlaganja

metoda demonstracije

metoda postavljanja i rješavanja

metodičkih zadataka

Metoda učenja i vježbanja

(Oblici rada: križni, frontalni, grupni, paralelno-odjeljenski,

izmjenično odjeljenski i rad u parovima).

OBAVEZE UČENIKA: Poštovati i pridržavati se pravila ponašanja u dvorani za TZK, čuvati školsku imovinu, primjenjivati higijenske navike, redovito vježbati i njegovati korektne odnose prema nastavnicima i dr. učenicima.

LITERATURA: S. Ben i N. Špehar: Fit form

J. Pulja: Yoga

Šnajder, Milanović: Atletika

Ivančević: Ritmičko sportska gimnastika

Findak: Tjelesna i zdravstvena kultura u osnovnoj školi

Videokaseta: Aerobik Cindy Crawford (br. 1 i br. 2)



B2) 6.13. Nastavni predmet (izborni): Manikiranje



Razred 2.



Cilj programa:

Stjecanje osnovnih znanja i vještina o manikiranju. Razumijevanje problema na noktima zbog lakše orijentacije u praksi i savjetovanja korisnika usluga.



Zadaci programa:

Naučiti o građi, oštećenju i oboljenju noktiju te alat, pribor i preparate za manikiranje. Usvajanje osnovnih znanja o problemima i korekciji oblika noktiju. Vježbe masaže ruku, uljepšavanja i njege noktiju.



Sadržaj programa:



1. Osnove manikiranja
Znati definiciju manikiranja. Naučiti razlikovati oblike i kožu šake. Upoznati anatomiju šake.
Manikiranje.Važnost ekstremiteta. Oblik i koža šake. Anatomija šake.

2. Nokti
Poznavati anatomsku građu, rast i izgled noktiju. Znati razlikovati promjene, oštećenja i oboljenja na noktima.
Anatomska građa, rast i izgled noktiju. Promjene, oštećenja i oboljenja nokata.

3. Postupak manikiranja
Poznavati alat i pribor za manikiranje. Usvojiti tehniku manikiranja te upoznati neke vrste manikure (npr. francuske).
Alat i pribor za manikiranje. Faze manikiranja. Vrste manikura; francuska manikura i sl.

4. Korekcije oblika i izgleda noktiju
Poznavati načine korekcije oblika i izgleda noktiju (nadogradnja noktiju i lijepljenje umjetnih nokata). Svladati tehniku ljepljenja umjetnih noktiju.
Korekcija oblika i izgleda noktiju. Umjetni nokti. Postupak lijepljenja umjetnih noktiju. Nadogradnja noktiju (razne proteze za nokte).

5. Uljepšavanje i njega noktiju
Poznavati preparate za njegu i uljepšavanje noktiju. Upoznati vrste odstranjivača laka s noktiju. Naučiti sastav kupke za nokte. Svladati tehniku masaže ruku. Poznavati različite ukrase i načine ukrašavanja noktiju.
Preparati za njegu i uljepšavanje noktiju. Odstranjivači laka za nokte. Kupke za nokte. Masaža ruku. Različiti ukrasi za nokte i raznovrsni načini oslikavanja i ukrašavanja noktiju.




Literatura: Udžbenik za frizere 1, stručna literatura, katalozi o opremi i proizvodima.



Metodičke napomene:

Oblici i način rada: individualni i zajednički rad učenika i nastavnika, rad u paru.

Predavanja, razgovori, praktičan rad učenika, usmena provjera znanja.



Nastavna pomagala i uvjeti nastave: grafofolije. stručna literatura. sheme i propagandni materijali.

Nastava u razredu i frizerskom praktikumu; demonstracije i praktičan rad učenika.



B2) 6.14. Nastavni predmet (izborni): Ljekovito bilje


Cilj programa:

Usvajanje znanja iz osnova botanike, upoznavanje sa svojstvima ljekovitog bilja i primjena ljekovitog bilja u struci.



Zadaci programa:

Proširivati znanje iz područja struke i povezivati ga sa srodnim znanstvenim disciplinama. Primjena teorijskih znanja u praksi.



Sadržaj:


1. OSNOVE GRAĐE I ŽIVOTNIH PROCESA U BILJAKA
- znati osnovne značajke biljnog svijeta
- osnove citologije

- histologija

- dioba stanica

- organografija (korijen, stabljika, list, cvijet, plod)

- biokemijski procesi

2. SVRSTAVANJE BILJAKA PREMA MORFOLOŠKOM (KRITERIJU) I RAZVOJNOM KRITERIJU
- usvojiti osnove sistematike bilja

- prepoznati ljekovite biljke koje se primj. u struci
- sistematika bilja

- sistematika ljekovitog bilja

3. UPOZNAVANJE LJEKOVITIH SIROVINA BILJNOG PODRIJETLA
- znati ljekovitost biljaka koje se koriste u praksi
- skupljanje

- priprema

- sušenje i čuvanje ljekovitog bilja

4. PRIMJENA LJEKOVITOG BILJA U STRUCI
- usvojiti primjenu ljekovitog bilja u friz. salonima u svrhu liječenja blažih patoloških promjena na kosi i vlasištu, uljepšavanjA i njege kose, kože, noktiju
- ljekovite biljke i njihovo djelovanje na kosu, kožu (vlasište), nokte i dr. dijelove tijela


Metodičke napomene: Koristiti verbalne, vizualne, prakseološke i dr. nastavne metode

Primijeniti grupni i individualni način rada specijalizirane učionice

OBVEZE UČENIKA: Korištenje udžbenika, priručnika, slikovnog materijala, specijaliziranih časopisi pr. PRIRODA

LITERATURA:

R. Domac: Botanika

O. Springer i B. Pavalek-Kozlina: Fiziologija čovjeka i fiziologija bilja

T. Bačić i R. Erben: Sistematika bilja

T. Bačić: Praktikum botanike

R. Domac: Flora Hrvatske

T. Nikolić: Herbarijski priručnik

Gelenčir: Ljekovito bilje



B2) 6.15. Nastavni predmet (izborni): Matematika u struci



Razred 2. i 3.




Cilj programa:

Nastava matematike u srednjim strukovnim školama omogućuje da učenici usvoje osnovno matematičko znanje potrebno za razumijevanje pojava i zakonitosti u prirodi i društvu te ih osposobljava za primjenu znanja u praktičnom životu i posebno u struci.



Zadaci programa:

- da učenici dobiju dodatna znanja iz matematike nužna za sudjelovanje u daljnjem razvoju struke

- da zainteresirani učenici steknu veću samostalnost u rješavanju zadataka

- da učenici potpuno usvoje računanje prema danim uputama, uključujući i samostalno tumačenje uputa.



Razred 2.


1. Sukladnost i sličnost
Razlikovati i razumjeti pojam sukladnosti i sličnosti likova
Sukladnost trokuta i primjene

Sličnost trokuta i primjene

2,. Kružnica i krug. Pravilni poligoni
Znati primijeniti formule za izračunavanje opsega i površine
Opseg i površina kruga

Duljina kružnog luka i površina kružnog isječka

Obodni i središnji kut

Talesov poučak

Tetivni i tangencijalni četverokuti

Pravilni mnogokuti

Opseg i površina pravilnih poligona

3. Kvadratne funkcije



Potpuno ovladati pojmom grafa funkcije

Znati nacrtati graf bilo koje kvadratne funkcije i analizirati njezin tijek

Znati odrediti nul-točke kvadratne funkcije i odrediti njihovo postojanje
Graf kvadratne funkcije f(X)= ax2

Graf kvadratne funkcije

f(x)=ax2+c

Graf kvadratne funkcije

f(x)=a(x-x0)2

Graf kvadratne funkcije

f(x)=a(x-x0)2+c

Graf kvadratne funkcije

f(x)=ax2+bx+c

4. Poliedri i rotacijska tijela (dodatak tj. proširenje obavezne nastave iz matematike)
Znati odrediti oplošje i volumen pravilne uspravne prizme i piramide ako je osnovica poligon s više od 4 stranice

Znati odrediti oplošje i volumen krnje piramide i krnjeg stošca

Znati primijeniti formule za sferu
Prizme

Piramide

Krnja piramida

Krnji stožac

Sfera




Razred 3.


1. Aritmetička i geometrijska sredina
Znati izračunati aritmetičku i geometrijsku sredinu
Aritmetička sredina

Geometrijska sredina

2. Nizovi
Razumijeti pojam niza

Razlikovati aritmetički od geometrijskog niza i shvatiti podrijetlo imena

Znati odrediti traženi član niza

Intuitivno shvatiti pojam limesa niza i znati izračunati jednostavnije limese

Razumijeti pojam geometrijskog reda

Znati izračunati sumu konvergentnog geometrijskog reda
Pojam niza

Grafičko predočavanje niza

Aritmetički niz

Geometrijski niz

Limes niza

Teoremi o limesima

Limes monotonih nizova

Geometrijski red



3. Složeni kamatni račun
Znati ispravno koristiti formule za složeni kamatni račun
Kamatni faktor

Složene kamate

4. Periodični i godišnji obračun PDV-a


Razumijeti obaveze plaćanja PDV-a
Obračun PDV-a na plaćenu robu

Obračun PDV-a iz prodane robe (usluge)



5. Godišnji obračun poreza na dohodak i ispunjavanje porezne prijave
Znati protumačiti upute o ispunjavanju porezne prijave

Znati izračunati vlastite obaveze
Porezne olakšice

Porezna kartica

Porezna prijava




B2) 6.16. Nastavni predmet (izborni): Vlasuljarstvo



Razred 3.




Cilj programa:

Stjecanje osnovnih znanja o izradi i održavanju vlasuljarskih proizvoda, primjeni vlasnih umetaka kod oblikovanja složenijih frizura te o primjeni stečenog znanja i vještina u praksi i svom zvanju.



Zadaci programa:

Upoznavanje s vlasuljarskom opremom i materijalima za izradu raznih vlasnih nadomjestaka i umetaka, uvezivanjem kose ili vlakana te šišanjem, friziranjem i kemijskom obradom vlasuljarskih proizvoda od prave kose i umjetnih vlakana. Upoznavanje primjene vlasnih umetaka pri izradi svečanih, revijskih i povijesnih frizura.

Povezivanje vlasuljarstva s tehnologijom frizerstva i praktičnom nastavom.



Sadržaj programa:

Nastavno područje
Očekivani rezultati (znanja i vještine)


Nastavni sadržaji

1. Osnove vlasuljarstva
Poznavati vrste vlas. pribora, alata, pomagala i naprava te znati njihovu primjenu. Dobro upoznati materijale i vl. sirovine za izradu vlas. proizvoda.
Vlasuljarski pribor, pomagala i alat. Vlasuljarske naprave. Materijali za izradu osnova vlas. proizvoda. Vlaknaste sirovine za izradu vlas. proizvoda.

2. Uvezivanje kose ili vlakana
Znati način pripreme i obrade sirove kose za uvezivanje. Svladati tehniku prepletanja kose i znati vrste prepleta. Naučiti uzlati kosu na osnovu i upoznati spec. tehniku preciznog uzlanja.
Priprema sirove kose za uvezivanje. Obrada sirove kose. Prepletanje kose ili vlakana preko konca (tresiranje). Uzlanje kose ili vlakana (knipfanje). Specijalne tehnike preciznog uzlanja (tamburiranje).

3. Izrada vlasuljarskih proizvoda
Upoznati izradu ortopedskih nadomjestaka. Znati razlikovati prirodna i umjetna vl. Naučiti izradu jednostavnih umetaka od prepleta. Poznavati najvažnije uzlane umetke.
Izrada vlasnih ortopedskih nadomjestaka. Razlika između prirodnih i umjetnih vlakana. Izrada vlasnih umetaka od prepleta. Najvažniji uzlani vlasni umeci.

4. Šišanje i friziranje vlasuljarskih proizvoda
Usvojiti pravila u šišanju i friziranju vlas. proizvoda od prave kose i sint. vlakana. Znati oblikovati razne vlasne umetke. Znati pravilno završno oblikovati frizuru na vlas. proizvodu.
Šišanje vlasulja i poluvlasulja od prave kose i sintetičkih vlakana. Oblikovanje frizure na vlasuljama i poluvlasuljama od prave kose i sintetičkih vlakana. Oblikovanje raznih vrsta umetaka.

5. Kemijski procesi na vlasuljarskim proizvodima
Znati razliku pri bojenju i izbjeljivanju vlas. proizvoda od prave kose i umjetnih vlakana. Naučiti razlikovati trajno kovrčanje vlasuljarskih proizvoda od prave kose i umjetnih vlakana (preparaciju sintetičkih vlakana).
Bojenje i izbjeljivanje vlas. proizvoda od prave kose. Korekcija boje na vlas. proizvodima od sintetičkih vlakana. Preparacija sintetičkih vlakana. HTO na vlas. proizvodima od prave kose.

6. Primjena vlasnih umetaka u izradi frizura
Upoznati razvoj tehnika i pomagala u oblikovanju frizura s umecima. Znati razne vlasne umetke i njihovu primjenu kod oblikovanja složenijih frizura.
Razvoj tehnika i pomagala u oblikovanju frizura s umecima. Izrada povijesnih frizura s vlasnim umetcima. Izrada modernih frizura s vlasnim umetcima.


Literatura: Udžbenik za frizere 4, stručna literatura, katalozi o vlasuljarskoj opremi i proizvodima.



Metodičke napomene:

Oblici i način rada: individualni i zajednički rad učenika i nastavnika, rad u paru.

Predavanja, razgovori, praktičan rad učenika, usmena provjera znanja.



Nastavna pomagala i uvjeti nastave: grafofolije, stručna literatura, sheme i propagandni materijali.

Nastava u razredu i frizersko-vlasuljarskom praktikumu; demonstracije i praktičan rad učenika.




B2) 6.17. Nastavni predmet (izborni): Dekorativna kozmetika



Razred 3.



Cilj programa:

Posebno motiviranim učenicima omogućiti da nauče pružiti cjelovitu uslugu njege i uljepšavanja kose i lica. Stečena znanja i vještine primijeniti u praksi.



Zadaća programa:

Upoznavanje sredstava i metoda rada pri šminkanju, usklađivanje šminke s oblikom lica, tenom i kosom te dnevni i večernji make-up.





Sadržaj:



Pripreme za šminkanje, odabir sredstava i metoda rada



Usklađivanje šminke s oblikom lica


Usklađivanje šminke s kožom i kosom i modelom u cjelini



4. Cjelovito šminkanje zadanog modela i modela po izboru


Spoznati važnost skladnog estetskog izgleda osobe u cjelini

Znati odabrati i primijeniti odgovarajuću opremu i pribor za šminkanje

Znati utvrditi tip kože (normalna, suha, masna, mješovita)

Znati pravila primjene šminke: usklađenost boja, odabir boja, namjena šminke, priprema lica za šminku čišćenjem lica i odstranjivanjem šminke uz primjenu mjera zaštite na radu

Znati utvrditi oblik lica promatranjem s prednje strane i s profila

Znati našminkati ovalno, okruglo, izduženo, trokutasto, četvrtasto, srcoliko lice prema važećim stručnim i estetskim kriterijima.

Znati našminkati detalje lica (oči, usne, nos)

Znati obojiti obrve i trepavice i korigirati im oblik

Spoznati važnost isticanja ˝lijepo˝ u kombinacijama detalja

Znati našminkati lice s kombinacijama kože i kose:

Hladna koža (boja) – svijetla kosa

Topla koža – svijetla kosa

Hladna koža – tamna kosa

Topla koža – tamna kosa

Hladna koža – crvena kosa

Topla koža – crvena kosa

Maslinasta koža – tamna kosa

Blijeda tamna koža – crna kosa

Zagasito tamna koža – crna kosa

Znati našminkati modela za različite namjene: za dan, za večer.

Znati šminkom istaknuti različite izraze: mladenački, klasičan, svečani i dr.

Znati našminkati zadanog modela po izboru uvažavajući sve strukovne zahtjeve
Šminka kao sredstvo isticanja osobnosti i komunikacije.

Dekorativna kozmetika kroz povijest, kodeksi ljepote i njihove promjene.

Oprema i pribor za šminkanje, pravila primjene šminke, utvrđivanje tipova kože, odabir preparata, mjere zaštite na radu, masaža lica vrata i dekoltea

Utvrđivanje oblika lica, šminkanje ovalnog, okruglog, izduženog, trokutastog, četvrtastog, srcolikog lica.

Šminkanje očiju i usana. Korekcija i bojenje obrva i trepavica, korekcija detalja lica šminkom

Šminkanje lica s različitim kombinacijama kože i kose:

- Hladna ili topla boja kože i svijetle kose

- Hladna ili topla boja kože i tamna kosa

- Hladna ili topla boja kože i crvena kosa

- Maslinasta koža i tamna kosa

- Blijeda tamna koža i crvena kosa

- Zagasito tamna koža i crna kosa


šminka za radni dan, šminka prema godišnjim dobima, šminka za naglašavanje klasičnog izgleda, večernja šminka, svečana šminka, mladenačka šminka,

šminka za scenski nastup, šminka zadanog modela i modela po izboru


Metodičke napomene: Razredni odjel podijeliti u skupine (12-16 učenika). Primijeniti grupni rad u parovima i pojedinačni oblik rada, te verbalne, vizualne i prakseološke nastavne metode.



Obveze učenika: Učenici trebaju imati radnu odjeću u skladu s higijensko-sanitarnim propisima, modela i osnovni pribor.



Literatura:

Jasenka Raos: Udžbenik za frizere 3, Varaždin, JR

Sally Norton i suradnici: Sve o ljepoti, Leo Commerce, Rijeka





B2) 6.18. Nastavni predmet (izborni): Tradicijske frizure




Cilj programa:

Stjecanje znanja i vještina u oblikovanju tradicijskih frizura.



Zadaća programa:

Posebno motiviranim učenicima omogućiti da upoznaju i nauče raditi neke frizure koje su dio hrvatskog, europskog i svjetskog kulturnog naslijeđa te da elemente tih frizura uspješno kombiniraju sa suvremenim frizurama.



Sadržaj:




1.Pripreme za izradu tradicijskih frizura, odabir sredstava i metoda rada

2. Tradicijske frizure u Hrvatskoj

3. Suvremene frizure s elementima tradicijskih frizura

Spoznati važnost poznavanja tradicijskih frizura kao dijela hrvatskog kulturnog naslijeđa.

Znati odabrati i primijeniti odgovarajuću opremu i pribor za izradu tradicijskih frizura uz primjenu mjera zaštite na radu.

Spoznati činjenicu da su odjeća i frizure oduvijek bile usklađene.



Prema predlošcima sa slika, fotografija, crteža i reprodukcija umj. djela odabrati frizure karakteristične za pojedina zemljopisna (regionalna) područja na pr. za sjeverozapadno i središnje područje Hrvatske moguće je odabrati frizure iz doba klasicizma, empir, bidermajer i dr. (frizure žena iz obitelji Jelačić).

Za područje panonske Hrvatske moguće je odabrati frizure iz obitelji Oršić ili Pejačević ili djevojačke pučke frizure.

Za područje primorske Hrvatske moguće je odabrati frizuru Solinjanke iz 3. st. rađenu prema iskopini kraj Solina itd.

Pri odabiru frizure trebalo bi poštovti i regionalne posebnosti.

Učenici trebaju znati napraviti odabrane tradicijske frizure.



Učenici trebaju na modelima vježbati i naučiti raditi aktualne natjecateljske frizure prema zadanim elementima.

Također kreirati frizuru prema izboru koja sadrži elemente odabrane tradicijske frizure.
Osvrt na povijest frizerstva i vlasuljarstva uopće i posebno u Hrvatskoj, kodeksi ljepote i njihove promjene.

Oprema i pribor za tradicijske frizure, pravila izrade tradicijskih frizura prema strukovnim pravilima i u skladu s odijevanjem.


Frizure sjeverozapadne i središnje Hrvatske

Frizure panonske Hrvatske

Frizure dinarske Hrvatske

Frizure primorske Hrvatske s otocima

Frizure Hrvata izvan Hrvatske

Moderne revijske i svečane frizure

Aktualne natjecateljske frizure prema zadanim elementima

Kreacije frizure prema izboru koja sadrži elemente odabrane tradicijske frizure


Metodičke napomene: Razredni odjel podijeliti u skupine (12-16 učenika). Primijeniti grupni rad, rad u parovima i pojedinačni oblik rada te verbalne, vizualne i prakseološke nastavne metode.



Obveze učenika: Učenici trebaju imati radnu odjeću u skladu s higijensko-sanitarnim propisima, model i pribor za izradu frizura.



Literatura:

Jasenka Raos: Vlasuljarstvo, udžbenik za frizere 4, Varaždin JR

Ivica Ivanković, Vladimir Šimunić: Hrvatske narodne nošnje, Multigraf d.o.o. Zagreb, 2001.

Muzej za umjetnost i obrt – Bidermajer u Hrvatskoj, Zagreb, 1997.



     [ Nastavak... ]



 << Natrag...

 Baza podataka
 WEB katalog
 Adresar
 Obrtničke udruge
  Europske integracije
Trgovačko pravo
Management
Poljoprivreda
  Izrada poslovnih planova
Izrada WEB stranica
Istraživanje tržišta
Marketing

 

Google
WWW Poslovni Forum