Poslovni Forum - naslovna      Baza podataka      Primjer baze      Adresar      WEB katalog      Izrada WEB stranica
 
  PREGLED ZA UČENIKE I OBRTNIKE - NASTAVNI PLAN I OKVIRNI OBRAZOVNI PROGRAM ZA ZANIMANJA U OBRTNIŠTVU
ALATNIČAR  |  AUTOLAKIRER  |  ELEKTROINSTALATER  |  ELEKTROMEHANIČAR  |  ELEKTRONIČAR-MEHANIČAR  |  FOTOGRAF  | FRIZER  |  INSTALATER GRIJANJA I KLIMATIZACIJE  |  PEDIKER  |  PISMOSLIKAR  |  PLINOINSTALATER  |  SOBOSLIKAR-LIČILAC | STOLAR  |  STROJOBRAVAR  |  TOKAR  |  VODOINSTALATER  |  Zakon o srednjem školstvu  | Zakon o obrtu  | Obrtničke komore

NASTAVNI PLAN I OKVIRNI OBRAZOVNI PROGRAM ZA ZANIMANJE PISMOSLIKAR - 2. dio     [ 1 ]     [ 3 ]



6.4. Nastavni predmet: RAČUNALSTVO

Razred 1.


Cilj programa:

Učenika naučiti osnovne pojmove informacijske tehnologije, te ga osposobiti za: samostalno pisanje i
obradu teksta, crtanje na računalu i korištenje Interneta.


Zadaci programa:

Upoznati učenika o elektroničkim računalima, njihovoj povijesti, građi i primjeni u struci. Naučiti učenike
da se samostalno služe računalom u izradi dokumenata, tablica, crtanja na računalu i korištenju Interneta.
Znanje stečeno u ovom predmetu učenici će primjenjivati pri izradi praktičnih zadataka u sklopu drugih
predmeta, posebno u predmetima struke.



Razred: PRVI


Sadržaj programa:

Nastavna cjelina
Očekivani rezultati (znanja, vještine i umijeća)
Nastavni sadržaji

POVIJESNI RAZVOJ RAČUNALA I UPOTREBA RAČUNALA

Znati nabrojiti generacije računala i njihove karakteristike. Znati područja u kojima se računala primjenjuju.

1. generacije računala

2. područja primjene računala

GRAĐA RAČUNALA

Usvojiti pojmove hardware i software. Znati nabrojiti osnovne dijelove računala, njihovu funkciju i vrste.

1. hardware i software

2. osnovni dijelovi računala

OPERACIJSKI SUSTAV WINDOWS

Znati ulogu operacijskog sustava na računalu. Znati otvoriti željeni program i osnovne operacije s
prozorom. Znati spremiti, otvoriti i preimenovati datoteku, te naći neku datoteku na disku.

1. radno područje Windows

2. prozor

3. Windows Explorer

PROGRAM ZA OBRADU TEKSTA WORD

Znati upisati zadani tekst, odabrati željenu veličinu i izgled slova, spremiti i otvoriti željeni tekst te ga
ispisati na papir. Na postojećem tekstu znati ispraviti pogreške i promijeniti dijelove teksta. Znati unijeti
neki objekt u tekst. Znati formirati tablicu i u nju upisati podatke.

1. prozor u Wordu

2. traka s izbornicima

3. standardna traka s alatima

4. traka s alatima za oblikovanje

PROGRAM ZA CRTANJE CORELDRAW
Usvojiti osnovne pojmove crtaćeg programa. Znati koristiti osnovne alate za crtanje i ispune objekata
bojom. Svladati rukovanje s objektima. Naučiti osnovne naredbe i efekte za rad s tekstom.

1. radno područje CorelDrawa

2. traka s alatima

3. traka s izbornicima

INTERNET

Znati naći željeni sadržaj na Internetu s pomoću pretraživača. Znati poslati i pročitati elektroničku poštu.

1. osnove rada s WWW

2. osnove rada s e-mailom




Metodičke napomene:

Predviđene sadržaje treba izvoditi do 30% sati u teoretskom obliku (osnovne upute za rad na računalima
i primjeni programa korištenih u realizaciji nastave), a ostatak u obliku vježbi s pola odjela u
specijaliziranoj informatičkoj učionici koja je opremljena umreženim računalima na kojima je instaliran
potreban softver i omogućen pristup Internetu.
Navedene sadržaje valja razraditi tako da se tijekom izvođenja programa stavi naglasak na konkretne
primjere iz prakse vezane uz pojedino zanimanje (npr. pisanje dopisa, predračuna, izračunavanje PDV-a
na cijenu usluge i sl.).



Obveze učenika:

Od učenika treba zahtijevati temeljitu pripravu prigodom rješavanja zadaće, da bi se vrijeme raspoloživo
za neposredan rad na računalu koristilo efikasno i ekonomično. Pisanje teksta programa moguće je tek
nakon potpunog razumijevanja postupka rješavanja postavljene zadaće. Učenici trebaju redovito pohađati
nastavu, savjesno koristiti računalnu opremu tijekom vježbi.


LITERATURA:

Nenad Miljaš: P. C. Škola – CorelDraw, izdavač: Pro Mil

Rajić Krešimir: Računalstvo 1

Vodič kroz Internet (10 minuta do uspjeha), izdavač: Miš






6. 5. Nastavni predmet: MATEMATIKA U STRUCI

Razred: 1. , 2. , 3.


Cilj programa:

Nastava matematike omogućuje da učenici usvoje osnovno matematičko znanje potrebno za
razumijevanje pojava i zakonitosti u prirodi i društvu te ih osposobljava za primjenu znanja iz života i u
praktičnoj primjeni u struci.


Zadaci programa:

- da učenici stječu znanja potrebna za razumijevanje kvantitativnih odnosa i zakonitosti u raznim pojavama
u prirodi, društvu i praktičnom životu



- da učenici dobiju matematička znanja koja su nužna za uključivanje u rad i praćenje
tehnološkog razvoja struke



- da učenici razvijaju logično mišljenje, sposobnosti za pravilno rasuđivanje i
zaključivanje, te sposobnost preciznog formuliranja pojmova



- da se u učenika razvija preciznost i konciznost u izražavanju, te urednost, upornost i
sistematičnost u radu



- da učenici stječu znanja potrebna za planiranje i praćenje poslovnih rezultata



- da učenici steknu vještinu samostalnog računanja prema zadanim uputama.



Razred: PRVI


Sadržaj programa:

Nastavna cjelina
Očekivani rezultati (znanja i umijeća)
Nastavni sadržaji

1. Prirodni brojevi

Usvojiti pojam skupa N, kriterije i svojstva djeljivosti, određivanje najvećeg zajedničkog djelitelja i
najmanjeg zajedničkog višekratnika

Skup N, svojstva

Računske operacije i svojstva

Pojam djeljivosti

Najveći zajednički djelitelj

Najmanji zajednički višekratnik


2. Cijeli brojevi

Usvojiti pojam skupa Z, računanje s predznacima, računanje sa zagradama

Skup Z, svojstva

Računske operacije i svojstva

Računanje sa zagradama


3. Racionalni brojevi

Usvojiti pojam skupa Q, računanje s razlomcima

Znati decimalni zapis racionalnog broja, računati s decimalnim brojevima uz uporabu kalkulatora

Skup Q, svojstva

Računske operacije i svojstva

Decimalni zapis racionalnog broja

Računanje s decimalnim brojevima

Smještanje racionalnih brojeva na pravac


4. Linearne jednadžbe i nejednadžbe

Naučiti rješavati linearne jednadžbe i nejednadžbe

Znati iz formule izračunati jednu nepoznatu veličinu ako su zadane ostale

Linearne jednadžbe s jednom nepoznanicom

Linearne nejednadžbe s jednom nepoznanicom

Problem s jednom nepoznanicom

Linearni sustavi s dvije nepoznanice


5. Planimetrija

Razlikovati geometrijske likove i znati izračunati opseg i površinu lika koristeći formule za opseg i
površinu trokuta, kruga, kvadrata i pravokutnika

Ovladati mjernim jedinicama za duljinu i površinu

Trokut, vrste trokuta

Površina i opseg trokuta

Krug i kružnica

Četverokut

Opseg i površina četverokuta


6. Potencije i polinomi

Usvojiti pojmove: potencija, baza, eksponent

Naučiti računske operacije s potencijama

Usvojiti pojam polinoma

Naučiti računske operacije s polinomima

Naučiti kvadrirati zbroj i razliku

Znati primijeniti formulu za razliku kvadrata

Usvojiti pojam algebarskog razlomka

Znati riješiti jednostavnije primjere računanja s algebarskim razlomcima

Pojam potencije s cijelim eksponentom

Operacije s potencijama

Pojam polinoma

Računske operacije s polinomima

Kvadrat binoma

Razlika kvadrata

Rastavljanje na faktore

Algebarski razlomci


7. Realni brojevi

Shvatiti pojam iracionalnog broja i ukupnost realnih brojeva

Usvojiti smještaj realnih brojeva na pravac

Svladati računske operacije s drugim korijenom

Znati zaokružiti decimalni broj na željeni broj decimala

Snalaziti se u koordinatnom sustavu na pravcu i u ravnini

Usvojiti formule za udaljenost točaka u ravnini i za polovište dužine

Drugi korijen

Pojam iracionalnih brojeva

Skup R

Koordinatni sustav na pravcu

Računske operacije s drugim korijenom

Racionalizacija nazivnika

Koordinatni sustav u ravnini

Udaljenost točaka u ravnini

Polovište dužine


8. Graf linearne funkcije

Znati nacrtati graf linearne funkcije

Razlikovati rastuće i padajuće linearne funkcije

Graf linearne funkcije

Rastuće i padajuće linearne funkcije

Nul točke

Grafičko rješavanje sustava linearnih jednadžbi




Razred: DRUGI


Nastavna cjelina
Očekivani rezultati (znanja i umijeća)
Nastavni sadržaji

1. Skup kompleksnih brojeva

Shvatiti potrebu proširivanja skupa R

Razlikovati drugi korijen pozitivnog i negativnog broja

Znati osnovne računske operacije s kompleksnim brojevima

Razumjeti pojam apsolutne vrijednosti kompleksnog broja

Kvadratna jednadžba x = -1

Skup C, svojstva

Računske operacije

Apsolutna vrijednost kompleksnog broja


2. Kvadratna jednadžba

Znati riješiti jednostavne kvadratne jednadžbe

Razlikovati prirodu rješenja kvadratne jednadžbe ovisno o diskriminanti

Nepotpuna kvadratna jednadžba

Rješenja kvadratne jednadžbe ax +bx+c=0

Diskriminanta kvadratne jednadžbe


3. Mjerne jedinice

Znati računati s pomoću kalkulatora i razumjeti eksponencijalan zapis broja

Uspješno koristiti odgovarajuće mjerne jedinice i s pomoću tablica pretvarati, razumijeti i koristiti mjerne
jedinice koje nisu često u upotrebi

Potencije baze 10

Eksponencijalni zapis realnog broja

Preračunavanje mjera (prefiksi i značenja)

Metrički sustav mjera (mjere za duljinu, površinu, volumen i masu)

Osnovne jedinice angloameričkog sustava mjera i tablice za pretvorbu

Mjere za vrijeme


4. Poliedri i rotacijska tijela

Razlikovati geometrijska tijela

Razumjeti pojam oplošja i volumena

Znati izračunati oplošje i volumen tijela prema formulama

Znati koristiti pojmove oplošja i volumena u praktičnim problemima iz struke (računanje potrebnog
materijala, obujma itd.)

Kocka

Kvadar

Prizme

Piramide

Valjak

Stožac

Kugla




Razred: TREĆI


Nastavna cjelina
Očekivani rezultati (znanja i umijeća)
Nastavni sadržaji

1. Proporcionalnost i primjene

Znati izračunati nepoznati član razmjera

S pomoću pravila trojnog znati riješiti praktične probleme (npr. tečajna lista, potreban broj sati ili radnika
za određeni posao itd.)

S pomoću aritmetičke sredine znati izračunati prosječne vrijednosti (npr. očekivani promet na temelju
proteklog razdoblja, prosječnu potrošnju na temelju podataka iz prijašnjih razdoblja itd.)

Račun diobe uz jednostavan postupak omogućava podjelu određenih sredstava ili vremena prema
unaprijed određenim kriterijima na potreban broj dijelova

Omjeri i razmjeri

S pomoću računa smjese znati odrediti omjere miješanja da bismo dobili željeno svojstvo smjese

Upravo i obrnuto razmjerne veličine

Grafički prikaz upravo i obrnuto razmjernih veličina

Aritmetička sredina

Pravilo trojno - jednostavno i složeno

Račun diobe - jednostavan i složeni

Račun smjese - jednostavan i složeni


2. Postotni, promilni i kamatni račun

Razumjeti pojam postotka

Znati izračunati postotak s pomoću kalkulatora bez obzira na osnovnu vrijednost

Prepoznati i razlikovati postotni račun više i niže 100

Znati izračunati mjesečnu obvezu PDV-a

Znati ispravno koristiti formule za promilni i kamatni račun

Pojam postotka

Osnovni postotni račun

Postotni račun više 100

Postotni račun niže 100

Primjena na obračun PDV-a

Promilni račun

Jednostavni kamatni račun


3. Izračunavanje plaće

Znati razliku između bruto i netto plaće

S pomoću tablica znati izračunavati neoporezivi dio plaće

S pomoću formulara i formula znati napraviti isplatnu listu

Osnovni pojmovi vezani uz plaću (bruto i neto plaća, doprinosi, porez, prirez)

Doprinosi iz plaće i na plaću

Neoporezivi dio plaće

Porezna osnovica

Porezne stope

Tablica prireza po gradovima

Neto plaća


4. Kalkulacija cijene

Treba znati izračunati svaki element kalkulacije

Znati napraviti promjene cijena, popuste s odgovarajućim promjenama kalkulacije

Osnovni pojmovi vezani uz cijenu (nabavna cijena, rabat, marža, porez – PDV, prodajna cijena)

Porez, povrat poreza

Izrada kalkulacije



LITERATURA:


Za prvi razred:

Boško Jagodić, Milivoj Miliša, Udžbenik za prvi razred industrijskih i obrtničkih škola,
Birotehnika, Zagreb

Sanja Varošanec, Udžbenik i zbirka zadataka za prvi razred trogodišnjih strukovnih
škola, Element, Zagreb


Za drugi razred:

Ivan Mrkonjić, Josip Ujević, Udžbenik i zbirka zadataka za drugi razred industrijskih i
obrtničkih škola, Birotehnika, Zagreb (poglavlja 1, 2, 7 i 8.1)


Za treći razred:

Najveći dio gradiva moguće je koristiti se vježbenicom:

Vesna Erceg: Metode gospodarskog računa, vježbenica za srednje škole, Element, Zagreb



Ne postoji adekvatan udžbenik za drugi i treći razred ovog programa. Moguće je koristiti dijelove i
nekih drugih udžbenika matematike, te članke i tablice računovodstvenih časopisa npr. RRIF ili RIF.




Obveze učenika:

U drugom i trećem razredu u sklopu predmeta matematika u struci učenici bi trebali samostalno
izraditi seminarske radove. Npr. u drugom razredu napraviti troškovnik uređenja poslovnog prostora ako
su dane dimenzije prostora i potreban materijal po mjernim jedinicama te cijena rada po jedinici
vremena, tumačenje rezultata poslovanja prikazanih grafički, itd.

U trećem razredu teme seminara mogu biti: isplatna lista za 3 radnika s različitim bruto
plaćama, različitim mjestima stanovanja i različitim poreznim olakšicama, obračun PDV-a za određeno
vremensko razdoblje uzimajući u obzir naplaćeno i plaćeno, izrada kalkulacije na temelju nabavnih cijena i
zadane marže i rabata ili izrada kalkulacije na temelju zadane prodajne cijene i zadane nabavne cijene
itd.





C - IZBORNI DIO PROGRAMA


6. 6. Nastavni predmet: TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA (izborna nastava)

Razred 1., 2. i 3.


CILJ:

Razvijanje zdravstvene kulture učenika radi čuvanja i unapređivanja vlastitog zdravlja i zdravlja
okoline; podmirenje biopsihosocijalnih potreba za kretanjem kao izrazom zadovoljavanja čovjekovih
potreba kojima se povećavaju stvaralačke sposobnosti u suvremenim uvjetima života i rada.


ZADACI:

Nastaviti s utjecajem vježbanja na razvoj morgološkog statusa učenica, a posebno na proporcionalan
razvoj mišićnog i potkožnog masnog tkiva, utjecati na jakost i gibljivost karličnog pojasa i na snagu leđnih
mišića, razvijati aerobne sposobnosti učenica (grudi i dijafragmalno disanje), privikavati učenice na
adekvatno vježbanje i za vrijeme mjesečnih ciklusa, upoznati učenike sa zakonitostima rasta i razvoja,
utjecati na razvoj mišićnih skupina relevantnih za biološku funkciju žene, utjecati na sadržajnije korištenje
slobodnog vremena učenika, prihvatiti vježbanje kao prevenciju protiv pojave adipoznosti (celulita)…



Razred: PRVI


Sadržaj programa / Nastavna cjelina / Nastavni sadržaji


Upoznati učenike s pravilima ponašanja u dvorani za TZK, pravilnom terminologijom koju trebaju koristiti
na nastavi TZK, podsjetiti ih na čuvanje školske imovine, njegovanje higijenskih navika.

Vježbama za zagrijavanje i aerobikom podići opće i radne sposobnosti organizma, poboljšati rad
kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog sustava, utjecati na proporcionalnu ravnotežu između mase
tijela i potkožnog masnog tkiva, smanjiti potkožno masno, a povećati mišićno tkivo, utjecati na jačanje,
istezanje i labavljenje mišića, na fleksibilnost i povećanje pokretljivosti zglobova, jačati skeletnu
muskulaturu, utjecati na razvoj koordinacije, pokretljivosti, snage; pozitivan utjecaj vježbanja na cjelokupnu
ličnost.
U igraonici igrom: pobuđivanje natjecateljskog duha, poštovanje pravila igre, sportsko priznanje poraza i
radovanje pobjedi.

- Uvodni sat, terminologija u TZK
- Opće pripremne vježbe
- Aerobik
- Igre


Provjeriti usvojena motorička znanja i informacije, pobuditi zadovoljstvo i veselje, zatomiti negativne
emocije (svadljivost, pesimizam), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa.

- Inicijalno i finalno provjeravanje
- Zaključivanje ocjena

Atletika
Trčanjem podići opće i radne sposobnosti organizma, jačati skeletnu muskulaturu, utjecati na
proporcionalnu ravnotežu između mase tijela i potkožnog tkiva: smanjiti potkožno, masno tkivo i povećati
mišićno, razvoj aerobnog kapaciteta, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog sustava,
pozitivan utjecaj na cjelokupnu ličnost.
- Ciklično kretanje različitim tempom do 8 min.
- Tehnika visokog starta

Skokovi
Usvajanje pravilne tehnike izvođenja skoka, stjecanje znanja, vještina i sposobnosti iz područja atletike,
utjecati na jakost i gibljivost karličnog pojasa, na snagu leđnih mišića, razvoj eksplozivne snage,
koordinacije pokreta, razvoj spretnosti i pokretljivosti, ravnoteže tijela.
- Skok uvis prekoračnom tehnikom (škare)

Bacanja
Usvajanje pravilne tehnike izvođenja bacanja, stjecanje znanja iz atletike, razvoj koordinacije i skladnosti
pokreta.

- Bacanje (kugle) O´Brienovom leđnom tehnikom

Preskoci
Usvojiti pravilnu tehniku izvođenja elementa, steći znanja, vještine i sposobnosti, jačati skeletnu
muskulaturu, razvijati eksplozivnu snagu (odraz s daske), koordinaciju rada ruku i nogu, veznu spretnost;
pobuđivanje hrabrosti i razbijanje straha

- Naskok zgrčno na šved. sanduk, saskok uvinućem

Upori, visovi, ravnotežni položaji
Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje pokreta, stjecanja znanja, vještina i sposobnosti iz
sportske i ritmičke gimnastike, razviti koordinaciju, fleksibilnost, spretnost i preciznost (vježbe s vijačom,
obručem, na niskoj gredi), repetitivnu i statičnu snagu (zgibovi i izdržaji), razvoj pokretljivosti tijela,
održavanje ravnoteže (stojevi, premeti); razvoj discipline, upornosti i ustrajnosti učenika, pobuđivanje
zadovoljstva i hrabrosti, kolektivnosti, suradnje, prijateljstva, međusobno pomaganje (asistiranje),
izgrađivanje međuljudskih odnosa.

- Kolut naprijed do upora klečećeg zanožno

- Kolut nazad do upora sjedećeg raznožno

- Stav na rukama

- Stav na rukama i kolut naprijed

- Kolut nazad do stava na rukama

- Premet strance

- Tri povezana premeta strance

- Vježba na parteru

- Vježbe s vijačom, obručem, na niskoj gredi i na švedskim ljestvama

- Zgibovi na zidnoj preči

Poskoci i skokovi
Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje elemenata gimnastike, razvoj gracioznosti,
koordinacije pokreta, osjećaja za ritam.

- Dječji poskoci prema naprijed i nazad
- Škarice naprijed - nazad
- Mačji skok

Plesne strukture
Razviti osjećaj za ritam, suptilnost, koordinaciju pokreta, pobuđivanje veselja, prijateljstva, suradnje,
međusobno usklađivanje i pomaganje (ples u parovima ili kolu), zatomljivanje negativnih emocija
(svadljivosti, depresije, pesimizma), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa, pozitivan utjecaj na
cjelokupnu ličnost i na podizanje opće kulture učenika, stvaranje ugodne atmosfere na satu (uz glazbu)
- Polka
- Kolo Staro sito i korito
- Kolo Kruške, jabuke, šljive
- Dvokorak

Borilačke strukture
Usvojiti znanja, vještine i sposobnosti branjenja od napadača, usvajanje pravilne tehnike obaranja i
njezinu praktičnu primjenu, razvoj motivacije za borilačke sportove, pobuđivanje zadovoljstva i veselja,
hrabrosti.
- Samoobrana od čupanja za kosu
- Samoobrana od gušenja objema rukama


Za mušku populaciju predviđeni su i sljedeći sadržaji u prvom, drugom i trećem razredu.

Nastavna cjelina / Očekivani rezultati / Nastavni sadržaji

Stimulirati rast i razvoj, jačanje

(s pomoću bućica) mišića ruku i ramenog pojasa, trbušne i leđne muskulature, te mišića nogu; razvoj
preciznosti (stolni tenis, dodavanje lopte...), spretnosti, pokretljivosti, pobuđivanje natjecateljskog duha,
podizanje radne sposobnosti organizma.

Izdržaji i zgibovi na zidnoj preči
Vježbe za razvoj snage s bućicama od 1 i 2 kg.
Stolni tenis
Dodavanje lopte glavom u sjedećem položaju (u parovima)
Nogomet
Košarka ili drugi sportovi prema mogućnostima škole




Razred: DRUGI


Sadržaj programa:

Nastavna cjelina / Očekivani rezultati (znanja i umijeća) / Nastavni sadržaji

Podsjetiti učenike na pravila ponašanja u dvorani za TZK, na pravilnu terminologiju koju trebaju koristiti
na nastavi TZK, podsjetiti ih na čuvanje školske imovine, njegovanje higijenskih navika.

Opće pripremnim vježbama i aerobikom podići opće i radne sposobnosti organizma za ostale dijelove
sata, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog sustava, utjecati na proporcionalnu
ravnotežu između mase tijela i potkožnog masnog tkiva, smanjiti potkožno masno, a povećati mišićno
tkivo, utjecati na jačanje, istezanje i labavljenje mišića, na povećanje pokretljivosti i fleksibilnosti zglobova,
jačati skeletnu muskulaturu, utjecati na razvoj koordinacije, pokretljivosti, snage; pozitivan utjecaj vježbanja
na cjelokupnu ličnost.

Na poligonu: razvoj brzine, spretnosti, pobuđivanje natjecateljskog duha, poštovanje pravila, sportsko
priznanje poraza i radovanje pobjedi.

- Uvodni sat, terminologija u TZK

- Opće pripremne vježbe

- Aerobik

- Poligon

Provjeriti usvojena motorička znanja i informacije, pobuditi zadovoljstvo i veselje, zatomiti negativne
emocije (svadljivost, pesimizam), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa.
- Inicijalno i finalno provjeravanje

- Zaključivanje ocjena

Atletika Podići opću i radnu sposobnost organizma, jačati skeletnu muskulaturu, utjecati na
proporcionalnu ravnotežu između mase tijela i potkožnog masnog tkiva: smanjiti potkožno masno, a
povećati mišićno tkivo, razvoj aerobnog kapaciteta, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i
živčanog sustava, pozitivan utjecaj na cjelokupnu ličnost, razvoj statične i eksplozivne snage pri niskom
startu.

- Ciklično kretanje različitim tempom do 10 min.

- Tehnika niskog starta



Skokovi Usvajanje pravilne tehnike izvođenja skokova, stjecanje znanja, vještina i sposobnosti iz područja
atletike, utjecati na jakost i gibljivost karličnog pojasa.

- Skok udalj s mjesta

- Skok uvis opkoračnom tehnikom (stradle)

Preskoci Usvajanje pravilne tehnike izvođenja elementa, stjecanje znanja, vještine i sposobnosti, jačanje
muskulature, razvoj eksplozivne snage i koordinacije pokreta, održavanje ravnoteže, u fazi leta preko
sanduka, razvoj spretnosti; pobuđivanje hrabrosti i razbijanje straha.

- Odbočka

Upori, visovi, ravnotežni položaji Razvijanje smisla za lijepo, skladno i pravilno izvođenje pokreta, stjecanja
znanja, vještina i sposobnosti iz sportske i ritmičke gimnastike, razviti koordinaciju, fleksibilnost, spretnost
i preciznost (vježbe s vijačom, obručem, na niskoj gredi), regetitivne i statične snage (zgibovi i izdržaji),
razvoj pokretljivosti tijela, održavanje ravnoteže (stojevi, premeti); razvoj discipline, upornosti i ustrajnosti
učenika, pobuđivanje zadovoljstva i hrabrosti, kolektivnosti, suradnje, prijateljstva, međusobno pomaganje
(asistiranje), izgrađivanje međuljudskih odnosa.

- Kolut naprijed bez oslonca

- Dva povezana koluta nazad

- Stav na glavi

- Stav na rukama i kolut naprijed

- Kolut nazad do stava na rukama

- Vježbe na gredi

- Tri povezana premeta strance

- Vježbe s vijačom, obručem, na niskoj gredi i na švedskim ljestvama

- Zgibovi na zidnoj preči

Poskoci i skokovi Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje elemenata gimnastike, razvoj
gracioznosti, koordinacije pokreta, osjećaja za ritam.

- Daleko – visoki skok

- Poskok s prednoženjem i zanoženjem



Plesne strukture Razviti osjećaj za ritam, suptilnost, koordinaciju pokreta, pobuđivanje veselja, prijateljstva,
suradnje, međusobno usklađivanje i pomaganje (ples u parovima ili kolu), zatomljivanje negativnih emocija
(svadljivost, depresija, pesimizam), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa, pozitivan utjecaj na
cjelokupnu ličnost i na podizanje opće kulture učenika, stvaranje ugodne atmosfere na satu (uz glazbu).

- Kolo Kalendare

- Bečki valcer u parovima (valcer korak)



Borilačke strukture Usvojiti vještine i sposobnosti zvanja, usvojiti znanje iz područja gušenja odnosno
praktičnu primjenu u iznenadnoj situaciji u životu, razvoj motivacije za borilačke sportove, pobuđivanje
zadovoljstva i veselja, hrabrosti.

- Elementarni oblici hrvanje ukoštac

- Gušenje: sjedeći na trupu


Za mušku populaciju predviđeni su i sljedeći sadržaji u prvom, drugom i trećem razredu.


Nastavna cjelina / Očekivani rezultati / Nastavni sadržaji


Stimulirati rast i razvoj, jačanje (s pomoću bućica) mišića ruku i ramenog pojasa, trbušne i leđne
muskulature, te mišića nogu; razvoj preciznosti (stolni tenis, dodavanje lopte...), spretnosti, pokretljivosti,
pobuđivanje natjecateljskog duha, podizanje radne sposobnosti organizma.
Izdržaji i zgibovi na zidnoj preči

Vježbe za razvoj snage s bućicama od 1 i 2 kg.

Stolni tenis

Dodavanje lopte glavom u sjedećem položaju (u parovima)

Nogomet

Košarka ili drugi sportovi prema mogućnostima škole





Razred: TREĆI


Sadržaj programa:

Nastavna cjelina / Očekivani rezultati (znanja i umijeća) / Nastavni sadržaji

Podsjetiti učenike na pravila ponašanja u dvorani za TZK, na pravilnu terminologiju koju trebaju koristiti na
nastavi TZK, podsjetiti ih na čuvanje školske imovine, njegovanje higijenskih navika.

Opće pripremnim vježbama i aerobikom podići opće i radne sposobnosti organizma za ostale dijelove
sata, utjecati na proporcionalnu ravnotežu između mase tijela i potkožnog masnog tkiva. Smanjiti potkožno
masno, a povećati mišićno tkivo, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog sustava;
utjecati na jačanje, istezanje i labavljenje mišića, na povećanje pokretljivosti i fleksibilnosti zglobova, jačati
skeletnu muskulaturu, utjecaj na razvoj koordinacije, pokretljivosti, snage, pozitivan utjecaj vježbanja na
cjelokupnu ličnost.

U igrama i na poligonu: razvoj brzine, spretnosti, pobuđivanje natjecateljskog duha, poštovanje pravila
igre, sportsko priznanje poraza i radovanje pobjedi.

- Uvodni sat, terminologija u TZK

- Opće pripremne vježbe

- Aerobik

- Igre

- Poligon


Provjeriti usvojena motorička znanja i informacije, pobuditi zadovoljstvo i radost, zatomiti negativne
emocije (svadljivost, pesimizam), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa

- Inicijalno i finalno provjeravanje

- Zaključivanje ocjena

Atletika
Trčanjem podići opću i radnu sposobnost, jačati skeletnu muskulaturu, utjecati na proporcionalnu
ravnotežu između mase tijela i potkožnog masnog tkiva: smanjiti potkožno, masno tkivo, a povećati
mišićno tkivo, razvoj aerobnog kapaciteta, poboljšati rad kardiovaskularnog, respiratornog i živčanog
sustava, pozitivan utjecaj na cjelokupnu ličnost, u štafeti: razviti spretnost i preciznost, usklađenost para,
koordinaciju pokreta ruku i nogu.

- Ciklično kretanje različitim tempom do 12 min.

- Tehnika primopredaje štafetne palice



Skokovi
Usvajanje pravilne tehnike izvođenja skoka, stjecanje znanja, vještina i sposobnosti iz područja atletike,
utjecati na jakost i gibljivost karličnog pojasa, na snagu leđnih mišića, razvoj eksplozivne snage (posebno
snage nogu!), razvoj koordinacije pokreta, razvoj spretnosti i pokretljivosti, ravnoteže tijela.

- Skok udalj sa zaletom

- Skok uvis fosbery – flop tehnikom

Preskoci
Usvajanje pravilne tehnike izvođenja elementa, stjecanje znanja, vještine i sposobnosti, jačanje skeletne
muskulature, razvoj eksplozivne snage i koordinacije pokreta, održavanje ravnoteže u fazi lijeta, razvoj
spretnosti, pobuđivanje hrabrosti i razbijanje straha.

- Zgrčka

Upori, visovi, ravnotežni položaji
Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje pokreta, stjecanja znanja, vještina i sposobnosti iz
sportske i ritmičke gimnastike, razviti koordinaciju, fleksibilnost, spretnost i preciznost (vježbe s vijačom,
obručem, na niskoj gredi), razviti repetitivnu i statičnu snagu (zgibovi i izdržaji), razvoj pokretljivosti tijela,
održavanje ravnoteže (stojevi, premeti, kolutovi); razvoj discipline, upornosti i ustrajnosti učenika,
pobuđivanje zadovoljstva i hrabrosti, kolektivnosti, suradnje, prijateljstva, međusobno pomaganje
(asistiranje), izgrađivanje međuljudskih odnosa.

- Kolut naprijed bez oslonca na rukama i kolut nazad

- Stav na rukama i kolut naprijed, kolut nazad do stava na rukama

- Premet strance nečujno i udesno

Premet naprijed

- Most zaklonom

- Vježba na parteru i gredi

- Vježbe s vijačom, obručem, na niskoj gredi i na švedskim ljestvama

- Zgibovi na zidnoj preči

Poskoci i skokovi
Razviti smisao za lijepo, skladno i pravilno izvođenje elemenata gimnastike, razvoj gracioznosti,
koordinacije pokreta, osjećaja za ritam.

- Jelenji skok

- Kadet

Plesne strukture
Razviti osjećaj za ritam, suptilnost, koordinaciju pokreta, pobuđivanje veselja, prijateljstva, suradnje,
međusobno usklađivanje i pomaganje, zatomljivanje negativnih emocija (svadljivosti, depresije,
pesimizma), izgrađivanje međuljudskih humanih odnosa, pozitivan utjecaj na cjelokupnu ličnost i na
podizanje opće kulture učenika, stvaranje ugodne atmosfere na satu (uz glazbu).

- Bečki valcer u parovima


Za mušku populaciju predviđeni su i sljedeći sadržaji u prvom, drugom i trećem razredu.

Stimulirati rast i razvoj, jačanje (s pomoću bućica) mišića ruku i ramenog pojasa, trbušne i leđne
muskulature, te mišića nogu; razvoj preciznosti (stolni tenis, dodavanje lopte...), spretnosti, pokretljivosti,
pobuđivanje natjecateljskog duha, podizanje radne sposobnosti organizma.

Izdržaji i zgibovi na zidnoj preči

Vježbe za razvoj snage s bućicama od 1 i 2 kg.

Stolni tenis

Dodavanje lopte glavom u sjedećem položaju (u parovima)

Nogomet

Košarka ili drugi sportovi prema mogućnostima škole




METODIČKE NAPOMENE:

Nastavne metode:
- metoda usmenog izlaganja
- metoda demonstracije
- metoda postavljanja i rješavanja
- metodičkih zadataka.


Metoda učenja i vježbanja

(Oblici rada: Križni, frontalni, grupni, paralelno-odjeljenski, izmjenično-odjeljenski i rad u parovima).



OBVEZE UČENIKA:

Poštovati i pridržavati se pravila ponašanja u dvorani TZK, čuvati školsku imovinu, primjenjivati higijenske
navike, redovito vježbati i njegovati korektne odnose prema nastavnicima i drugim učenicima.



LITERATURA:

S. Ben i N. Špehar: Fit form

J. Pulja: Yoga

Šnajder, Milanović: Atletika

Ivančević: Ritmičko sportska gimnastika

Findak: Tjelesna i zdravstvena kultura u osnovnoj školi

Videokaseta: Aerobik Cindy Crawford (br. 1 i br. 2)






6. 7. Nastavni predmet: MATEMATIKA U STRUCI (izborna nastava)

Razred 2. i 3.


Cilj programa:

Osposobiti učenike za primjenu matematičkih znanja u životu i radu.


Zadaci programa:

Razviti sposobnost matematičkog mišljenja, izražavanja, smisao za rad, preciznost, preglednost i
točnost u radu te radnu upornost.

Pregled nastavnih područja s vremenskim rasporedom




Razred: DRUGI

Sadržaj programa:

Nastavno područje / Očekivani rezultati (znanja i umijeća) / Nastavni sadržaji

1. Geometrijske konstrukcije

Naučiti osnovne geometrijske konstrukcije i njihovu primjenu u struci

Simetrala dužine i simetrala kuta

Konstrukcije nekih kutova

Konstrukcije trokuta, kvadrata, pravokutnika, upisane i opisane kružnice

Konstrukcije pravilnih mnogokuta


2. Projiciranje

Razviti sposobnost prostornog predočavanja i primjenu projekcija u struci

Projiciranje točke i pravca na jednu ravninu

Projiciranje točke i pravca na dvije ravnine

Projiciranje dužine i prava veličina dužine




Razred: TREĆI


Sadržaj programa:

Nastavno područje / Očekivani rezultati (znanja i umijeća) / Nastavni sadržaji

1. Projiciranje

Naučiti projekciju geometrijskih likova i tijela na tri ravnine

Projiciranje geometrijskih likova na dvije ravnine

Projiciranje geometrijskih tijela na dvije ravnine

Projiciranje na tri ili više ravnina


2. Mreže tijela

Naučiti razvijati geometrijska tijela odnosno nacrtati njihovu mrežu

Mreže pravilnih geometrijskih tijela

Mreže složenijih tijela



Metodičke napomene:

Da bi se neki problem geometrije prostora mogao riješiti, potrebno je prostor preslikati na ravninu
u kojoj se tada problem rješava konstruktivno-geometrijskim metodama. Nastavnici trebaju posvetiti
posebnu pozornost ostvarivanju načela zrelosti te načela povezivanja nastave sa životom i radom učenika.



Obveze učenika:

Redovito pohađanje nastave, pisanje školskih i domaćih uradaka, nošenje pribora neophodnog za rad.







6. 8. Nastavni predmet: POVIJEST STILOVA I DIZAJNA (izborna nastava)

Razred 2. i 3.

Cilj programa:

Upoznati se s osnovnim stilskim razdobljima u povijesti umjetnosti i dizajna, s njihovim osnovnim
karakteristikama i vezom s pismoslikarskim tehnikama i pismoslikarstvom na razini umjetničkog i produkt
dizajna.



Zadaci programa:

Steći uvid u povijest i bitna djela umjetnosti čovječanstva. Izrađivati replike na raznim podlogama ručno,
osobito izrađivati replike skeniranjem na računalu te pridodavati natpise u nove kompozicije i redizajnirati
uzorak promjenom boja i oblika djelomično ili potpunom stilizacijom i rekompozicijom.


Nastavna cjelina / Očekivani rezultati (znanja, vještine i umijeća) / Nastavni sadržaj

1. PRETPOVIJEST

Upoznavanje sa špiljskim slikarstvom.

Freskoslikarstvo starih Krećana i Etrušćana - pokušati u nekom obliku imitirati ili uzeti kao izvor
nadahnuća

A) ŠPILJSKO SLIKARSTVO PALEOLITIKA

Predavanje: Vježbe izvođenja replike u nekoj crtaćoj ili slikarskoj tehnici na papiru

B) FRESKOSLIKARSTVO KRETE I ETRURIJE

Vježbe izvođenja replika (na papiru ili zidu) – manjih dimenzija

2. STARI VIJEK

Upoznavanje s freskoslikarstvom i reljefima starih Egipćana

Mezopotamske zidne dekoracije, grčko slikarstvo vaza i rimsko fresko slikarstvo u Pompejima

A) STAROEGIPATSKO FRESKOSLIKARSTVO GROBNICA

Vježbe izvođenja replika po izboru ili redizajn umjetničkog predloška uz dodavanje natpisa

B) SLIKARSTVO MEZOPOTAMIJE, GRČKE I RIMA

Vježbe izvođenja replika po izboru ili redizajn umjetničkog predloška uz dodavanje natpisa.

3. KASNA ANTIKA I RANO KRŠĆANSTVO, BIZANT

Upoznavanje s freskama u ranokršćanskim katakombama i s ikonografijom ranokršćanskih simbola

Upoznavanje s tehnikom mozaika i izrade bizantskih ikona

A) RANOKRŠĆANSKE FRESKE KATAKOMBA; RANOKRŠĆANSKI SIMBOLI

Vježbe izrade jedne replike po izboru na zidu ili papiru.

B) MOZAICI U RAVENNI I CARIGRADU, BIZANTSKE IKONE

Vježbe izrade replike u bilo kojoj pismoslikarskoj tehnici.

4. SREDNJI VIJEK

Proučavanje i upoznavanje s materijama, tehnikama i postupcima pri ukrašavanju crkvi od 8. do 14.
stoljeća

Proučavanje minijatura, ilustracija i starih rukopisa.

Upoznavanje s islamskom srednjovjekovnom kaligrafijom

A) PREDROMANIKA I ROMANIKA

Slike i reljefi, upoznavanje sa stilom i stilizacijom. Izvođenje vježbi, replika u nekoj od pismoslikarskih
tehnika (npr. sitotisak). Uzimanje uzoraka za izradu modernog logotipa.

B) GOTIKA

Vježbe upoznavanja s tehnikom vitraža i fresaka iz 13. i 14. stoljeća – izrada zidne replike po izboru ili
slično.

C) SREDNJO-VJEKOVNI KRŠĆANSKI I ISLAMSKI RUKOPISI I ILUMINACIJE

Vježbe izvođenja replika kaligrafskim perima i bojama na papiru. Proučavanje arabeski.

Posjet muzejima, gliptoteka HAZU, muzej MIMARA.





Razred: TREĆI


Sadržaj programa:

5. RENESANSA
Proučavanje slika najpoznatijih renesansnih slikara 15. i 16. stoljeću

Upoznavanje s renesansnim realizmom pri izvedbi perspektivnog i trodimenzionalnog prikaza prostora i
volumena

A) RENESANSNO SLIKARSTVO (OSOBITO FRESKOSLIKARSTVO)

Pokušavati nacrtati na zidu renesansnu mrežu kao crtaće pomoćno sredstvo i renesansnu perspektivnu
mrežu i djelomično obojiti na klasični način u fresko tehnici.

Vježba realiziranja uz pomoć replika i dodavanja natpisa radom na računalu.

6. BAROK

Proučavanje osnovnih stilskih karakteristika baroka i najbitnijih djela

A) SLIKARSTVO BAROKA

Vježbe precrtavanja i preslikavanja, vježbe redizajna.

7. KLASICIZAM, ROMANTIZAM I SECESIJA

Upoznavanje s karakteristikama tih razdoblja, a osobito s djelima majstora secesije

A) SLIKARSTVO 19. ST.

Vježbe izrade zidnih replika po uzoru na nekog secesijskog majstora.

Vježbe redizajna i dizajna.

8. NOVO DOBA (MODERNA)

Upoznavanje s osnovnim stil. razdobljima 20. st. i s karakteristikama stilova

A) STILOVI U UMJETNOSTI 20. ST.

B) Vježbe iz izvođenja replika i redizajna po izboru. Posjet aktualnim izložbama.




Metodičke napomene:

Nastavu može predavati povjesničar umjetnosti ili akademski slikar s dobrim uvidom u povijest likovnih
umjetnosti. Nastava je teorijsko – praktičnog karaktera. Nastava izbornih predmeta usklađuje se s
obveznim propisanim normativom sati za izbornu nastavu u pojedinoj godini i s kadrovskim i drugim
mogućnostima škole te odabirom učenika, tako da unutar četiri izborna predmeta (2 stručna) postoje
alternative u usklađivanju broja sati.


Nastavne metode:

Predavanja, razgovori, demonstracije, posjeti muzejima i izložbama, praktične vježbe i domaći zadaci.



Obaveze učenika:

Ako su učenici u određenoj godini odabrali ovaj izborni predmet, dužni su biti na nastavi predmeta i
izvoditi sve zadatke u skladu s programom.



Literatura:

R. Ivančević: Stilovi razdoblja, život I.,

R. Ivančević: Stilovi razdoblja, život II.,

Monografije, enciklopedije i stručna literatura iz područja povijesti likovne umjetnosti.







6. 9. Nastavni predmet: OBLIKOVANJE NA RAČUNALU (izborna nastava)

Razred 2. i 3.


Cilj programa:

Objasniti osnovne postupke u radu na računalu pri pripremi za pismoslikarske radove i savladati 1-2
grafička programa na računalu.


Zadaci programa:

Izvoditi dokumentaciju s pomoću računala. Pripreme za rad (razne skice, dizajn), naučiti koristiti se
Internetom u profesionalne svrhe.




Razred: DRUGI


Tjedni (ukupni) fond sati: 1 (35)

Sadržaj programa:

Nastavna cjelina / Očekivani rezultati (znanja, vještine i umijeća) / Nastavni sadržaji

1. DOKUMENTACIJA IZVEDENA S POMOĆU RAČUNALA

Naučiti ispuniti ugovor

Voditi skladišnu knjigu

Napraviti predračun / troškovnik

A) Ugovor

B) Skladišna knjiga

C) Predračun / troškovnik

2. PRIPREMA ZA PISMOSLIKARSKE RADOVE

Naučiti osnove rada s ukrasnim tekstom, naučiti birati već gotove fontove

Upoznati postupke izrade natpisa s ilustracijom i bez nje u grafičkom programu COREL, ADOBE
PHOTOSHOP ili u ILUSTRATOR

Naučiti izraditi stranicu i više stranica

A) Rad s različitim fontom, izbor gotovih fontova, preoblikovanje, rad s tekstom

B) Logotip, piktogram, ideogram, ilustracije, dekoracija, natpis, reklama i redizajn

C) Izrada stranica i više stranica





Razred: TREĆI

Tjedni (ukupni) fond sati: 1 (32)

Sadržaj programa:

Nastavna cjelina / Očekivani rezultati (znanja, vještine i umijeća) / Nastavni sadržaji

1. PRIPREMA ZA PISMOSLIKARSKE RADOVE

Koristiti se grafičkim programima u dizajnu natpisa

Naučiti uvećati tekst za određeni postotak i sačuvati ga ili ispisati na pisaču ili ploteru

Naučiti samostalno dizajnirati grafička riješenja za vizitke, plakete, naslovnice, natpise i reklame u nekom
od grafičkih programa

Naučiti izraditi stranicu i više stranica

Prijelom (jednostrane publikacije)

Naučiti uvećati tekst za određeni postotak i sačuvati ga ili ispisati na pisaču ili plotu

A) Izrada skica

B) Vlastiti dizajn na računalu u grafičkom programu

C) Izrada stranica i više stranica

D) Osnove prijeloma

E) Ispis i plotanje teksta i natpisa


2. OGLAŠAVANJE I INFORMIRANJE

Naučiti koristiti se Internetom u profesionalne svrhe.

Naučiti osnove profesionalnog komuniciranja e-mailom te izradu jednostavne web stranice

Naučiti osnove prezentiranja e-mailom

Svladati osnove engleskog jezika, osobito stručne terminologije potrebne za rad na računalu

F) Korištenje Interneta

G) Izrada web stranice

H) Izrada prezentacije

I) Svladavanje potrebnog znanja iz engleskog jezika (osobito stručne terminologije) za rad na računalu




Metodičke napomene:

Predmet mora teći u korelaciji s nastavom računalstva ili ga mora predavati informatičar upućen u dizajn i
struku odnosno, još bolje, stručnjak dizajner, slikar koji vlada pismoslikarskom strukom i radom na
računalu.
Nastavne metode: vježbe, predavanja, domaći zadaci.



Obveze učenika:

Ako su učenici u određenoj godini odabrali ovaj izborni predmet, dužni su biti na nastavi predmeta i
izvoditi sve zadatke u skladu s programom.



Literatura:

Literatura koja objašnjava određeni grafički program na računalu: Illustrator 7, priručnici za Word, Corel i
Internet; Office 2000 (PowerPoint i Excel), literatura iz područja suvremenog dizajna.




   [ Nastavak... ]  





 << Natrag...

 Baza podataka
 WEB katalog
 Adresar
 Obrtničke udruge
  Europske integracije
Trgovačko pravo
Management
Poljoprivreda
  Izrada poslovnih planova
Izrada WEB stranica
Istraživanje tržišta
Marketing

 

Google
WWW Poslovni Forum