Klikni za pregled priloga
PREGLED SVIH USLUGA ZA PODUZETNIKE

PRETRAŽIVANJEPRETRAŽIVANJE


Pregled najvažnijih zakona

Pravilnik o ...

> Amaterskim radijskim komunikacijama

> Građevinama koje podliježu sanitarnom nadzoru

> Homologaciji vozila

> Hrani za posebne prehrambene potrebe

> Industrijskom dizajnu

> Informatičkoj sigurnosti

> Izobrazbi za zaštitare i čuvare

> Izvješćima javnih dioničkih društava

> Javnim cestama

> Klinikama

> Knjigovodstvu i računskom planu neprofitnih org.

> Mjerilima za utvrđivanje vrijednosti oduzetih poduzeća

> Načinu policijskog postupanja

> Načinu i postupku vađenja krvi i uzimanja mokraće za analizu

> Načinu izvršavanja kazne

> Naknadi troškova u prekršajnom postupku

> Namjeni radiofrekvencijskog spektra

> Obrascima državnih matica

> Osposobljavanju pripadnika civilne zaštite

> Osposobljavanju redara

> Oznakama zemljopisnog podrijetla

> Općem deklariranju ili označavanju hrane

> Patentu

> Polaganju ispita za obavljanje detektivskih poslova

> Porezu na dobit

> Porezu na dodanu vrijednost

> Porezu na dohodak

> Posadama brodova

> Posebnim uvjetima za vozila

> Pristupu mreži i povezivanju

> Procjeni utjecaja na okoliš

> Provedbi tehničke zaštite

> Provedbi Zakona o sprečavanju pranja novca

> Ribočuvarskoj službi

> Sigurnosti i zaštiti službenih podataka

> Sudu časti HGK

> Statusu stranaca u RH

> Tehnički pregled vozila

> Uvjetima za postupanje s otpadom

> Vođenju popisa robe

> Vojnom naoružanju

> Zdravstvo i medicina

> Žigu



Razno

> Ugovori

> Ustav RH

> Ustavni zakon

> Odluke Ustavnog Suda RH

> Poslovnik HR Sabora

> Statut HOK

> Službeni glasnik

> Kodeks novinara

> Klasifikacija proračuna

> Uredba o snimanju iz zraka

> Etalonska cijena građenja

> Brojevi računa banaka

> Brojevi računa za uplatu poreza, doprinosa i naknada

> Kontni plan za banke

> Katolički vjeronauk

> Kurikulum hrvatske nastave

> Branitelji




Kazala N.N.

> Kazalo 2002. g.

> Kazalo 2001. g.

> Kazalo 2000. g.

> Kazalo 1999. g.

> Kazalo 1998. g.

> Kazalo 1997. g.


Prilozi

> Porezni sustav RH

> Nacionalna klasifikacija djelatnosti

> Zakoni koji su prestali važiti

> Poljoprivreda (zakoni)

> Trgovačko pravo

> Management

> Europske integracije

> Poslovni WEB katalog

> Pregled najvažnijih zakona

SEARCH




Google


WWW Poslovni Forum

Upišite se u mailing listu
Poslovnog Foruma
Saznajte prvi novosti!
Ime:

E-mail:



Pregled svih usluga za poduzetnike

WEB HOSTING



Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.

> Kontakt informacije

Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!


Ažurirano: 21. 11. 2024.











POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga



KURIKULUM HRVATSKE NASTAVE U INOZEMSTVU

7.2.3. Književnost



Operativni ciljevi



Čitati s razumijevanjem, interpretirati književne i neknjiževne tekstove te prepoznati stilske značajke različitih vrsta tekstova na primjerima hrvatske književnosti.



Tema 1: To sam ja (osobni identitet)

Razrada operativnih ciljeva:



- na odabranim primjerima hrvatskoga pjesništva (po izboru učenika i nastavnika) izraziti osjećaje, doživljaje, dojmove (osobni identitet)

- interpretirati lirske pjesme na tematsko-motivskoj i jezično-stilskoj razini

- razlikovati pjesničke vrste na temelju motiva/ugođaja




Tema 2: Učenje – rad – slobodno vrijeme

Razrada operativnih ciljeva:



- na primjerima hrvatskoga lirskog pjesništva istražiti povezanost elemenata strukture lirske pjesme

- razlikovati osnovna stilska sredstva

- istražiti primjenu medija i utvrditi povezanost jezika, književnosti i medija u situacijama učenja (škola i slobodno vrijeme)





Tema 3: Ljudi u prostoru

Razrada operativnih ciljeva:



- pročitati i interpretirati odabrane primjere hrvatske proze: kratke priče i novele

- istražiti na primjerima priču, pripovjedača, odnos pripovjedača i likova, događaja

- utvrditi etičku karakterizaciju likova: odnos prema ljudima u okružju




Tema 4: Vrijeme – promjene – kontinuitet

Razrada operativnih ciljeva:



- pripovijedati i prepričavati priče – vremenski tijek

- oprimjeriti postupke pripovijedanja: opisivati likove, dijalogom govorno karakterizirati likove (žargon, dijalekti)




Tema 5: Kultura i društvo

Razrada operativnih ciljeva:



- utvrditi obilježja i vrste igrokaza (kazališni, televizijski, radijski)

- na primjeru igrokaza upoznati likove u dramskom djelu

- osvijestiti teatrološki pristup dramskom djelu (scena, glumci, pokreti i geste, režija)

- usporediti kazališnu predstavu i tekst

- uočiti i nabrojiti osnovne elemente: slika, prizor, čin, didaskalije, monolog, dijalog (predstava na jeziku zemlje boravka ili gostovanje hrvatskih kazališta)

- utvrditi značajke scenskog izraza kao univerzalne komunikacije među ljudima koji pripadaju različitim kulturama





Tema 6: Suvremeno društvo

Razrada operativnih ciljeva:



- na primjerima hrvatske književnosti prepoznati različite vrste tekstova

- osvijestiti i objasniti povezanost medijske kulture, jezika (hrvatskoga i stranih jezika) i književnosti s različitim aspektima suvremenog društva

- oprimjeriti osobitosti televizije (zabavne, nastavne, popularno-znanstvene

televizijske emisije), filma (filmska izražajna sredstva), radija (radijske emisije), tiska (tjednici, dnevne novine), računala (internet)





Tema 7: Jedan svijet za sve – globalna povezanost i međuovisnost

Razrada operativnih ciljeva:



- analizirati i interpretirati tekstove na hrvatskom jeziku različitih funkcionalnih stilova

- razlikovati elemente poezije, proze i drame

- upoznati, poštovati i razvijati vlastiti nacionalni i kulturni identitet u djelima hrvatske književnosti

- uočiti zajedničke teme i probleme u tekstovima hrvatske književnosti i književnosti zemlje boravka






* Ciljevi nastave književnosti koji se odnose na teoriju književnosti ostvaruju se u suodnosu s nastavom književnosti u redovnom programu zemlje boravka.







PRIJEDLOG KNJIŽEVNIH TEKSTOVA



Luko Paljetak, Mjesečina, Zaljubljeni kompjuter, Djetinjstvo, Nova godina, Prvo ljubavno pismo

Sunčana Škrinjarić, Svađa i oko nje, Čudo koje traje, Ulica predaka

Zlata Kolarić-Kišur, Djetinjstvo u zlatnoj dolini, Zvončići (igrokaz)

Dobriša Cesarić, Slap, Voćka poslije kiše, Jesen

Nada Iveljić, Stižu maškare (igrokaz), Kapljica s Plitvica, Dolazak nove godine (igrokaz)

Ivana Brlić Mažuranić, Čudnovate zgode Šegrta Hlapića, Šuma Striborova, (K. Zimonić, strip)

Dragutin Domjanić, Kesni sneg, Božiću

Grigor Vitez, Kad bi drveće hodalo, Kako živi Antuntun, Gitara jesenjeg vjetra, Ptičja pjevanka, Plava boja snijega (igrokaz)

Zvonimir Balog, Mornar, Pričica u deminutiviću, Pričetina u augmentativetini, Što se od vode pravi

Stjepan Jakševac, Voli, ne voli, voli, Školjka, Đački jezikolom, Zlatna ptica sunca, Pjesma o banu

Pajo Kanižaj, Pravila za pis-pis, Štednja, Ljudi i životinje, Prelijepa naša, Zapisi odraslog limača

Miro Gavran, Halo ljubavi (ulomak)

Jure Kaštelan, Slike proljeća u našim očima, Volio bih da me voliš

Nikola Milićević, Kruh

Vesna Parun, Kako listati slikovnicu mora, Kišna kap, Razgovor s loptom, Mačak Džingiskan i Miki Trasi (igrokaz)

Zvonimir Golob, Kako se piše pjesma o domovini, Prva ljubav, Novosti

Sanja Pilić, Velika ljubav, Više cvijeća manje smeća, Jozef

Palma Katalinić, Maslina i golub

Drago Ivanišević, Hrvatska

Višnja Stahuljak, Neobični intervju (igrokaz)

Tin Kolumbić, Zemlja Hrvatska, Dubrovnik 1991., Maslina

Vladimir Nazor, Hrvatski jezik, Velebit, Tomislav

Mladen Kušec, Riječi

Ivan Goleš, Eko-alarm

Gustav Krklec, Val, Školska čestitka

Dragutin Domjanić, Kaj

Fran Galović, Lastavice

Milivoj Matošec, Tiki traži neznanca (ulomak), Suvišan u svemiru (ulomak)

Božidar Prosenjak, Divlji konj (ulomak)

Vjekoslav Mayer, Veliki vojvoda Hrvoje

Hrvatske bajke, Djevojka iz ružmarina, Mala vila

Ivan Kušan, Koko u Parizu, (ulomak; dramatizacija Miro Međimorec)

Petar Preradović, Dvije ptice, Naša zemlja

Mladen Bjažić, Maškare

Drago Gervais, Moja zemlja, Tri nonice

Antun Mihanović, Hrvatska domovina

Jagoda Truhleka, Zlatni danci (Božić, ulomak)

Dragutin Tadijanović, Grmljavina, Visoka žuta žita, Školjka

Anto Gardaš, Miron u škripcu (ulomak)

Mate Mršić Miloradić, Hrvat sam

Milan Taritaš, Tomislav

Krešimir Zimonić, Četiri godišnja doba (strip)

Dubravko Horvatić, Prošćansko jezero, Crveno jezero

August Šenoa, Zagrebu, Dolazak Hrvata

Slavko Mihalić, Branko putuje u prošlost

Mladen Šarić, Trešnjevačke trešnje (ulomak)

Zlatko Krilić, Zabranjena vrata (ulomak), Zašto mene svi odgajaju

Andrija Maurović, Seoba Hrvata (strip)

Narodne basne, Lisica i pevec (kajk.), Lisica i gavran (čak.)




PRIJEDLOG LEKTIRE



Hrvatske usmene priče i pjesme

Ivana Brlić Mažuranić, Priče iz davnine, CD - ROM

Sunačana Škrinjarić, Kaktus bajke, Plesna haljina žutog maslačka

Mato Lovrak, Družba Pere Kvržice

Zvonimir Balog, Nevidljiva Iva, Veseli zemljopis

Grigor Vitez, Pjesme

Vladimir Nazor, Pepeljuga (igrokaz)

Vesna Parun, Mačak Džingiskan i Miki Trasi (igrokaz)

Jagoda Truhelka, Zlatni danci

Ivan Kušan, Uzbuna na zelenom vrhu, Koko i duhovi, Lažeš Melita

Milivoj Matošec, Strah u ulici lipa

Zvonimir Milčec, Zvižduk s Bukovca

Hrvoje Hitrec, Eko, eko

Pavao Pavličić, Trojica iz Trnja, Dobri duh Zagreba

Nikola Pulić, Ključić oko vrata

Zlatko Krilić, Zagonetno pismo

Blanka Dovjak- Matković, Zagrebačka priča

Tito Bilopavlović, Paunaš

Alojz Majetić, Omiški gusari




PRIJEDLOG NEKNJIŽEVNIH TEKSTOVA



Ivan Meštrović, Uspomene na političke ljude i događaje

Gabrijela Szabo, Stari Zagreb

Mladen Obad Šćitaroci, Dvorci i perivoji Hrvatskog zagorja









* Nastavnici i učenici na temelju prijedloga odabiru književne i neknjiževne tekstove i lektiru, u skladu s načelom primjerenosti jezičnom znanju i životnoj dobi učenika, različitim nastavnim situacijama i uvjetima izvođenja nastave hrvatskoga jezika u inozemstvu.








7.3. OPERATIVNI CILJEVI ZA HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

– TREĆA RAZINA



Usustavljivanje i utvrđivanje praktičnoga znanja hrvatskoga standardnog jezika. Samostalna i aktivna uporaba svih jezičnih djelatnosti u različitim komunikacijskim situacijama. Usustavljivanje i utvrđivanje znanja o hrvatskom standardnom jeziku. Čitanje i interpretacija reprezentativnih djela hrvatske književnosti u kontekstu europske i svjetske književnosti i razvoj kritičkog odnosa prema literaturi.







7.3.1. Komunikacijska osposobljenost





TEMA 1: To sam ja (osobni identitet)



Operativni ciljevi i razrada operativnih ciljeva:

- ostvarivati referencijalne govorne činove u predstavljanju

- pravilno izgovarati sve glasove, upoznati glasovni sustav hrvatskoga standardnoga jezika

- interpretativno čitati književno-umjetničke tekstove

slušanje
govorenje
čitanje
pisanje

- zapažati i ostvarivati vrednote govorenoga jezika



- prepoznavati glasovne promjene u hrvatskom jeziku



- razvijati kulturu slušanja različitih tekstova (npr. slušanje povijesnih dokumenata)



- prepoznati i usporediti himne različitih zemalja
- predstaviti se na hrvatskom jeziku, jeziku zemlje boravka i drugom stranom jeziku (usporedno)



- ostvarivati referencijalne govorne činove u predstavljanju: prikaz, izvješće, objašnjenje, dokaz, tvrdnja, izjava, priopćenje



- obrazložiti afirmaciju i samoafirmaciju svakog pojedinca uz poštovanje drugih





- objasniti vrednote govorenoga jezika
- čitati s razumijevanjem tekstove različitih funkcionalnih stilova (instruktivni i narativni tip teksta)



- interpretativno čitati književno-umjetničke tekstove



- istražiti prijevodnu literaturu (usporediti jezik izvornika i prijevoda)



- čitati znanstveno-povijesnu literaturu
- pismeno okarakterizirati samoga sebe (autoportret)



- okarakterizirati člana obitelji, prijatelja (portret; stil života, odijevanja, glazbe)



- opisati odnose među članovima obitelji, prijateljima; prijateljstvo, različitost



- napisati prikaz Republike Hrvatske, objasniti značenje pojedinih simbola



- interpretirati lirsku ili epsku pjesmu po izboru






TEMA 2: Učenje – rad – slobodno vrijeme



Operativni ciljevi i razrada operativnih ciljeva:

- primijeniti produktivne tipove pisanja (reportaža, raspravljanje)

- primijeniti stvaralačko prepričavanje

slušanje
govorenje
čitanje
pisanje

- utvrditi važnost slušanja u primjeni različitih vrsta diktata
- stvaralački prepričavati osobna životna iskustva i iskustva drugih



- pripovijedati iz različitih perspektiva o vlastitim aktivnostima i aktivnostima drugih (glazba, ples, koncerti, kazališta, šport, rekreacija, fotografiranje, likovne aktivnosti)



- intervjuirati druge na temu uporabe medija


- čitati i istraživati na primjerima elemente lirske i epske poezije, otkrivati intimne i općeljudske motive



- čitati književne i neknjiževne tekstove po izboru (čitanje kao dio radnih aktivnosti i slobodnog vremena)
- primijeniti produktivni tip pisanja u obradi teme: reportaža (npr. o zavičaju i domovini Hrvatskoj) i raspravljanje



- stvarati tekstove za film i televiziju (npr. videozapisi o krajoliku)



- usporediti elemente izraza pojedinih medija, sličnosti i razlike






TEMA 3: Ljudi u prostoru



Operativni ciljevi i razrada operativnih ciljeva:

- usporediti govorne vrednote hrvatskoga jezika s vrednotama jezika zemlje boravka

- ostvarivati produktivne tipove pisanja, komunikativno pisanje i kreativno pisanje

- ostvarivati referencijalne govorne činove

slušanje
govorenje
čitanje
pisanje

- utvrditi akustičke vrijednosti hrvatskoga jezika i njihovu stilsku obilježenost (literarni i glazbeni primjeri)



- usporediti hrvatske pučke popijevke različitih krajeva
- ostvarivati referencijalne govorne činove u obradi teme: prikaz, objašnjenje, izvješće, itd.



- raspravljati o različitim gledištima na temu: ljudi u prostoru (zemljopisni položaj Hrvatske, stanovništvo, migracije, na primjerima vlastite obitelji )



- izlaganje na temu: prostor i likovi u interpretiranom romanu hrvatske književnosti



- aktualizirati književne teme



- pripovijedati iz različitih perspektiva



- stvaralački prepričavati


- istražiti biografije poznatih ljudi u hrvatskoj prošlosti i sadašnjosti (različiti medijski izvori)



- pročitati i interpretirati roman po izboru (prijedlog lektire)
- ostvariti produktivne tipove pisanja: raspravljanje, reportaža, putopis (krajolici u domovini Hrvatskoj i zemlji boravka)



- primijeniti kreativno pisanje



- ostvariti produktivne tipove pisanja i komunikativno pisanje



- opisati povijesne zemljovide








TEMA 4: Vrijeme – promjene – kontinuitet



Operativni ciljevi i razrada operativnih ciljeva:

- pismeno i usmeno raspravljati

- čitati različite vrste kraćih tekstova iz različitih vremenskih razdoblja

- verbalizirati osobna iskustva

slušanje
govorenje
čitanje
pisanje

- slušati tekstove starije hrvatske književnosti (usporedba s hrvatskim dijalektima)



- slušanje govora hrvatskih političkih vođa (npr. S. Radića)



- upoznati i usporediti glavna djela hrvatskih skladatelja različitih stilskih razdoblja
- raspravljati o temama u djelima hrvatske književnosti



- aktualiziranjem tema (problema) interpretiranih književnih djela raspraviti odnos prošlosti i sadašnjost, životno i književno (umjetničko) iskustvo učenika
- istražiti u literaturi važnost jezične i povijesne pojave prvih djela prevedenih na hrvatski jezik



- čitati kraće tekstove starije hrvatske književnosti



- čitati tekstove o hrvatskoj političkoj i kulturnoj povijesti; povijesne isprave i dokumenti (npr. Baščanska ploča, glagoljica, glagoljaško pjevanje)
- usporediti vrijeme i klimu u zemlji boravka i domovini Hrvatskoj



- promatrati, opisivati i dokazivati promjene u vremenu



- napisati tekst o problemima odrastanja i sukobu generacija



- opisati znamenita djela hrvatske likovne baštine



- prikazati odabrani događaj iz hrvatske povijesti






TEMA 5: Kultura i društvo



Operativni ciljevi i razrada operativnih ciljeva:

- slušati, čitati i raščlanjivati komunikativne, informativne, publicističke i književno-umjetničke tekstove

- pripremiti izlaganje

- prevoditi riječi, sintagme, rečenice

slušanje
govorenje
čitanje
pisanje

- razvijati kulturu slušanja/gledanja komunikativnih, informativnih, publicističkih i književno-umjetničkih tekstova


- pratiti priopćajna sredstva i pripremiti izlaganje o kulturnim događajima u Republici Hrvatskoj



- značajke dramske književnosti povezati s temama vezanim uz kulturu i društvo: sukob načela i stajališta



- izlaganje: utjecaj vremena i okoline na pojedince (običaji, odjeća, prehrana)



- usporediti kazališnu predstavu i tekst
- čitati i raščlanjivati komunikativne, informativne, publicističke i književno-umjetničke tekstove



- pročitati i interpretirati odabrani dramski tekst hrvatske književnosti
- prevoditi riječi, sintagme, rečenice



- pripremiti filmsku prilagodbu dramskog djela



- opisati kulturne osobitosti Hrvatske (vrste umjetnosti, umjetnici i institucije poznati u Hrvatskoj i izvan Hrvatske)



- opisati povijesnu osobu, spomenik, grad i sl.






TEMA 6: Suvremeno društvo



Operativni ciljevi i razrada operativnih ciljeva:

- ostvarivati rečenični naglasak i rečeničnu intonaciju

- čitati književne i neknjiževne tekstove

- usmeno obrazložiti prosudbu tekstova

slušanje
govorenje
čitanje
pisanje

- aktivno slušati sugovornike
- obrazložiti prosudbu neknjiževnih tekstova koji obuhvaćaju raznovrsna gledišta i situacije važne za razumijevanje suvremenog društva (npr. tehnološki, gospodarski itd.)



- objasniti ulogu medija u suvremenom društvu



- imenovati najznačajnije hrvatske književnike i njihova najpoznatija djela



- obrazložiti prosudbu književnog djela




- čitati djela suvremene hrvatske književnosti (prijedlog lektire – izbor učenika i nastavnika)



- čitati jednostavnije znanstvene tekstove (npr. iz priručnika "Zavičajna geografija")



- čitati i prosuđivati neknjiževne tekstove (npr. ulomci iz Ustava Republike Hrvatske i programa političkih stranaka)
- opisati promjene i njihov utjecaj na život pojedinca u društvu istraživanjem tekstova starije i suvremene hrvatske književnosti



- prikazati ulogu kulture i umjetnosti u suvremenom društvu (u Hrvatskoj i zemlji boravka; npr. upoznati i usporediti glazbene festivale)



- opisati i analizirati vizualne pojave u vlastitom okruženju (npr. moda, grafički dizajn)



- opisati doživljaj kulturnog događaja






TEMA 7: Jedan svijet za sve – globalna povezanost i međuovisnost



Operativni ciljevi i razrada operativnih ciljeva:

- upoznati jezične priručnike i rječnike hrvatskoga jezika

- prevoditi kraće književne i neknjiževne tekstove

- raspravljati, pismeno i usmeno argumentirati određeni problem

slušanje
govorenje
čitanje
pisanje

- slušati interpretativno čitanje književnih tekstova izvornih govornika hrvatskoga jezika (glumačke izvedbe)



- aktivno slušati sugovornike u govornoj komunikaciji
- prevoditi različite vrste tekstova



- prikazati aktualne kulturne i političke događaje u Republici Hrvatskoj (npr. obrazložiti rad Hrvatskog sabora)



- argumentirati primjerima kulturnu suradnju hrvatske i zemlje boravka



- raspravljati na temu: problem odnosa pojedinca i društva, institucija



- objasniti uporabu interneta u upoznavanju kulture
- samostalno i aktivno upotrebljavati jezične priručnike, rječnike i općeobrazovnu literaturu



- primjenjivati različite vrste čitanja



- vježbati interpretativno čitanje
- napisati problemski članak na zadanu temu globalni problemi suvremenog društva; npr. ekološki, gospodarski itd.



- zapisivati osjećaje, razmišljanja, komentare pri čitanju i doživljavanju djela likovne i glazbene umjetnosti



- analizirati i interpretirati tekstove različitih funkcionalnih stilova



- prevoditi kraće ulomke književnih tekstova






7.3.2. JEZIČNA OSPOSOBLJENOST



TEMA 1: To sam ja (osobni identitet)



Operativni ciljevi i razrada operativnih ciljeva:

- objasniti glasovne promjene

- utvrditi morfološke posebnosti hrvatskoga jezika

- upoznati se s pojavama gramatičke sinonimije

pravogovor
pravopis
gramatika
leksikologija

- pravilno izgovarati sve glasove



- upoznati glasovni sustav u cjelini i moguće pogreške u izgovoru glasova č, ć, dž, đ, alternacije ije/je/e/i



- izgovarati riječi u kojima se provode glasovne promjene
- pisati riječi u kojima se provode glasovne promjene



- pisanje glasova č, ć, dž, đ



- pisanje pravopisno obilježenih riječi (imena prezimena, zemljopisni pojmovi, spomenici kulture)
- objasniti glasovne promjene i iznimke



- utvrditi morfološke posebnosti hrvatskoga jezika u kontrastu s jezikom zemlje boravka



- upoznati se s pojavama gramatičke sinonimije


- osvijestiti dvojezičnost i višejezičnost kao prednost



- proširiti leksik riječima za ostvarivanje govornih činova u predstavljanju








TEMA 2: Učenje – rad – slobodno vrijeme



Operativni ciljevi i razrada operativnih ciljeva:

- utvrditi značajke glagola i glagolskih oblika

- vježbati pisanje pravopisno obilježenih riječi i sintagma



pravogovor
pravopis
gramatika
leksikologija

- oprimjeriti funkciju govornog i pjesničkog sluha
- ponavljati i utvrđivati pisanje pravopisno obilježenih riječi (diktati)
- istražiti na tekstovima značajke glagola i glagolskih oblika



- analizirati razlike između glagolskih oblika hrvatskoga jezika i jezika zemlje boravka na tekstovima obaju jezika
- proširiti leksik riječima za imenovanje različitih radnih aktivnosti, organizacije i sadržaja slobodnog vremena; vrste škola, obrazovni sustav, učenje i znanje, kultura i znanost (znanstvena literatura), umjetnost, stvaralaštvo






TEMA 3: Ljudi u prostoru



Operativni ciljevi i razrada operativnih ciljeva:

- objasniti morfološke osobitosti vrsta riječi na različitim tipovima teksta

pravogovor
pravopis
gramatika
leksikologija

- govorne vrednote hrvatskoga jezika usporediti s govornim vrednotama jezika zemlje boravka
- ponoviti i utvrditi gramatičko-pravopisnu pismenost primjenom različitih vrsta diktata


- objasniti morfološke osobitosti vrsta riječi na različitim tipovima teksta




- utvrditi i proširiti leksik riječima za izricanje prostora, okoline, interakcije ljudi i prostora (migracije, useljavanje, iseljavanje)




TEMA 4: Vrijeme – promjene – kontinuitet



Operativni ciljevi i razrada operativnih ciljeva:

- upoznati temeljne odrednice povijesti hrvatskoga jezika od Bašćanske ploče do danas

- odrediti značajke književno-umjetničkog stila

pravogovor
pravopis
gramatika
leksikologija

- pravilno izgovarati imena pisaca, skladatelja, likovnih umjetnika, nazive književnih i umjetničkih djela, kulturnih spomenika i prirodne baštine
- pravilno pisati imena pisaca, skladatelja, likovnih umjetnika, nazive književnih i umjetničkih djela, kulturnih spomenika i prirodne baštine



- pisanje naziva političkih stranaka
- upoznati temeljne odrednice povijesti hrvatskoga jezika od Bašćanske ploče do danas: počeci pismenosti, najvažniji pisani spomenici, hrvatski jezik u 19. i 20. stoljeću, hrvatski jezik od 1990. godine


- dokazati prednosti dvojezičnosti i višejezičnosti



- proširiti leksik riječima za imenovanje kulturno-povijesnih pojmova i zemljopisnih obilježja






TEMA 5: Kultura i društvo



Operativni ciljevi i razrada operativnih ciljeva:

- objasniti prozodijski sustav hrvatskoga jezika

- utvrditi samostalne i nesamostalne članove rečeničnog ustrojstva

- razlikovati i analizirati nezavisnosložene i zavisnosložene rečenice

- pravilno upotrebljavati automatizirani red riječi

pravogovor
pravopis
gramatika
leksikologija

- objasniti prozodijski sustav



- istražiti razlike između naglasnog sustava i govorne prakse
- utvrditi pisanje zareza u jednostavnoj i složenoj rečenici
- utvrditi samostalne i nesamostalne članove rečeničnog ustrojstva



- razlikovati i analizirati nezavisnosložene rečenice



- razlikovati i analizirati zavisnosložene rečenice



- pravilno upotrebljavati automatizirani red riječi
- aktivno obogaćivati leksik



- definirati pojmove komično, tragično, argumentirati tekstom








TEMA 6: Suvremeno društvo

Operativni ciljevi i razrada operativnih ciljeva:

- razlikovati i primijeniti interpunkcijske znakove u rečenici i različitim vrstama teksta

- razlikovati fonostileme, morfostileme, sintaktostileme, semantostileme

pravogovor
pravopis
gramatika
leksikologija

- ostvarivati rečenični naglasak i rečeničnu intonaciju
- razlikovati i primijeniti interpunkcijske znakove u rečenici i u različitim vrstama teksta
- usporediti složenija sintaktička rješenja u hrvatskom jeziku i jeziku zemlje boravka



- usustaviti znanje o rečenici
- argumentirati funkcionalnu raslojenost leksika



- proširiti leksik riječima za imenovanje pojava i aktivnosti u javnom životu, suvremenom društvu



- usvojiti riječi: parlament, sabor, republika, ustav




TEMA 7: Jedan svijet za sve – globalna povezanost i međuovisnost



Operativni ciljevi i razrada operativnih ciljeva:

- razlikovati i analizirati stilska obilježja razgovornog, publicističkog, književno-umjetničkog i poslovno-administrativnog stila

- objasniti međujezičnu homonimiju

- usporediti izvornik književnog teksta na hrvatskom jeziku s prijevodom na jezik

zemlje boravka

pravogovor
pravopis
gramatika
leksikologija

- pravilno izgovarati sve glasove, glasovne skupine, riječi, sintagme i rečenice hrvatskoga standardnoga jezika
- pravilno pisati tuđice i složenice



- pravilno pisati sve riječi hrvatskoga jezika aktivno usvojene na 3. razini znanja
- usporediti izvornik književnog teksta na hrvatskom jeziku s prijevodom na jezik zemlje boravka



- usustaviti i aktivno primjenjivati gramatičko znanje u različitim komunikacijskim situacijama
- pronaći u tekstu riječi iz drugih jezika (tuđice, posuđenice) i odrediti njihovu uporabnu vrijednost



- tumačiti strane i nepoznate riječi i izraze



- objasniti međujezičnu homonimiju



- aktivno primijeniti tematski leksik usvojen na 3. razini





7.3.3. Književnost



Operativni ciljevi



Čitati i interpretirati reprezentativna djela hrvatske književnosti u kontekstu europske i svjetske književnost i razvijati kritički odnos prema literaturi. Upoznati osnovne značajke pojedinih razdoblja u hrvatskoj književnosti te najznačajnije hrvatske književnike i njihova najpoznatija djela.



Tema 1: To sam ja

Razrada operativnih ciljeva:



- razlikovati i interpretirati lirske i epske pjesme (izbor iz predloženih književnih

tekstova)

- samostalno interpretirati odabrane pjesme i usporediti jezik izvornika i prijevoda na jezik zemlje boravka (istražiti prijevode)

- iskazati osobne doživljaje i dojmove u interpretaciji poezije

- upoznati pojam lirskoga subjekta



Tema 2: Učenje – rad – slobodno vrijeme

Razrada operativnih ciljeva:



- istražiti na primjerima elemente lirske i epske pjesme

- otkrivati u književnim tekstovima intimne i općeljudske motive

- usustaviti znanje o pjesničkim vrstama

- razlikovati i objasniti stilska sredstva, usporediti primjere pjesništva na hrvatskom jeziku i jeziku zemlje boravka

- utvrditi i usporediti elemente izraza pojedinih medija i njihovu ulogu u suvremenom životu (školske i izvanškolske aktivnosti - učenje i slobodno vrijeme)



Tema 3: Ljudi u prostoru

Razrada operativnih ciljeva:



- na odabranim tekstovima hrvatske književnosti istražiti značajke romana kao prozne vrste (dječji i omladinski roman)

- problemski interpretirati roman po izboru učenika i nastavnika (prijedlog lektire) i aktualizirati tematiku

- analizirati elemente strukture romana (fabula, kompozicija, likovi, vrijeme, prostor)

- prepoznati i razlikovati sporedne i glavne likove, protagoniste i antagoniste

- razlikovati autora od pripovjedača, istražiti pripovijedanje iz različitih perspektiva

- istražiti odnos autor - pripovjedač

- upoznati aut/biografiju i auto/biografsko pripovijedanje



Tema 4: Vrijeme – promjene – kontinuitet

Razrada operativnih ciljeva:



- samostalno istražiti temu, fabulu, likove i kompoziciju u djelima hrvatske

književnosti (izbor učenika)

- utvrditi vrste fabule (vrijeme, kontinuitet)

- prepoznati motive djelovanja književnih likova

- upoznati različite aspekte karakterizacije likova i argumentirati tekstom

- istražiti obilježja književno-umjetničkog stila i usporediti značajke u tekstovima na hrvatskom jeziku i jeziku zemlje boravka






Tema 5: Kultura i društvo

Razrada operativnih ciljeva:



- pročitati odabrani dramski tekst hrvatske književnosti

- utvrditi kompoziciju dramskog djela: uvod, zaplet, vrhunac, rasplet

- razlikovati komediju, tragediju, dramu

- definirati pojmove: komično, tragično, argumentirati tekstom (suodnos s nastavom jezika i književnosti zemlje boravka)

- usustaviti značajke dramske književnosti i povezati s temama vezanim uz kulturu i društvo: sukob načela i stajališta – dramska napetost, dramska atmosfera

- pripremiti filmsku prilagodbu dramskog djela

- pratiti priopćajna sredstva i kulturne događaje u Hrvatskoj






Tema 6: Suvremeno društvo

Razrada operativnih ciljeva:



- upoznati osnovne značajke pojedinih razdoblja povijesti hrvatske književnosti

- utvrditi osnovne podatke o najznačajnijim hrvatskim književnicima, nabrojiti njihova najpoznatija djela

- promjene i njihov utjecaj na život pojedinca i društva istražiti na primjerima starije i suvremene hrvatske književnosti

- upoznati, poštovati i razvijati vlastiti nacionalni i kulturni identitet u djelima hrvatske književnosti, kazališta, filma i drugih priopćajnih sredstava

- objasniti ulogu medija u suvremenom društvu






Tema 7: Jedan svijet za sve – globalna povezanost i međuovisnost

Razrada operativnih ciljeva:



- upoznati jezične priručnike i rječnike hrvatskoga jezika

- razlikovati i analizirati stilska obilježja razgovornog, publicističkog, književno-umjetničkog i poslovno-administrativnog stila

- objasniti međujezičnu homonimiju

- usporediti izvornik književnog teksta na hrvatskom jeziku s prijevodom na jezik zemlje boravka

- upoznati hrvatsku iseljeničku književnost i istražiti na primjerima njezine osobine






* Ciljevi nastave književnosti koji se odnose na teoriju književnosti ostvaruju se u suodnosu s nastavom književnosti u redovnom programu zemlje boravka.





PRIJEDLOG KNJIŽEVNIH TEKSTOVA



Ivan Gundulić, Himna slobodi

Marin Držić, Novela od Stanca (ulomak)

Antun Gustav Matoš, Gnijezdo bez sokola, Kod kuće, Notturno, Djevojčici umjesto igračke

Dobriša Cesarić, Balada iz predgrađa, Oblak

Nada Iveljić, Tko je glavni (igrokaz)

Ivan Goran Kovačić, Jačica Šafran, Pada snijeg, Mali pot

Antun Branko Šimić, Opomena, Molitva na putu

Miroslav Krleža, Bonaca u predvečerje, Stric-Vujc, Loza

Zvonimir Balog, Male ljudetine (Hrvatske stilske vježbe)

Stjepan Jakševac, Djevojčica pred zrcalom

Eugen Kumičić, Hrvatska domovina, Začuđeni svatovi (ulomak)

Miro Gavran, Kako je tata osvojio mamu

Vladimir Vidrić, Pejzaž I i Pejzaž II

Nikola Milićević, Možda je tako pisano

Tin Ujević, Dažd, Ove su riječi crne od dubine

Viktor Vida, Sjećanje na Dalmaciju, Zbogom kućo bijela, Bilješke za životopis

Sanja Pilić, Mrvice iz dnevnog boravka (ulomak)

Narodna priča, Ero s onoga svijeta

Narodna usmena balada, Hasanaginica

Vinko Nikolić, Duga

Tin Kolumbić, Hrvatski zvonici

Vladimir Nazor, Zvonimirova lađa, Kralj i ribar (legenda iz hrvatske povijesti)

Josip Juraj Strossmayer, Mili jeziče moj

S. Miletić, Krunjenje Tomislava

Dinko Šimunović, Duga (ulomak)

Stjepan Radić, Uzničke uspomene (ulomak: Prvi susret sa Zagrebom)

Dubravko Horvatić, Grički top, Stjepan kralj i vila

Pero Budak, Klupko (ulomak)

Silvije Strahimir Kranjčević, Moj dom, Na obali uskočkoga grada

Josip Pupačić, More, Zvijezda da mi je biti

Matko Peić, Naša ljepotica Istra (putopis)

Petar Preradović, Rodu o jeziku

Mate Meršić Miloradić, Hrvat u Gradišću

Branko Pilaš, Baščanska ploča

Marina kruna, hrvatska narodna pjesma

Josip Kozarac, Slavonska šuma

Vladan Desnica, Proljeća Ivana Galeba, ulomak (Slijepi dječak)

Luka Perković, Škrinja (ulomak)

Drago Britvić, Bože čuvaj Hrvatsku

Siniša Glavašević, Priča o gradu

Miro Gavran, Kako je tata osvojio mamu

Ivan Slamnig, Barbara

August Šenoa, Hrvatska pjesma, Budi svoj, Kameni svatovi

Slavko Mihalić, Prolazim Zrinjevcem dotiče me more

Krešimir Zimonić, Zlatka (strip)

Mak Dizdar, Modra rijeka

Ivan Franjo Jukić, Putovanje kroz Bosnu 1845. (ulomak)

Antun Nemčić, Domovini

Danijel Dragojević, Bajka o vratima

Antun Šoljan, Dobre vijesti, gospo (radiodrama, ulomak)

Stjepan Tomaš, Mali ratni dnevnik (ulomak)




PRIJEDLOG LEKTIRE



August Šenoa, Povjestice, Prosjak Luka

Eugen Kumičić, Preko mora

Dinko Šimunović, Duga

Antun Gustav Matoš, Poezija (izbor)

Antun Branko Šimić, Poezija (izbor)

Tin Ujević, Poezija (izbor)

Miroslav Krleža, Novele (izbor)

Vesna Parun, Poezija (izbor)

Slavko Kolar, Breza

Ivan Kušan, Ljubav ili smrt

Vladan Desnica, Pravda

Marija Jurić Zagorka, Kći Lotrščaka

Dobriša Cesarić, Poezija (izbor)

Pavao Pavličić, Dunav

Nikola Pulić, Krkom uzvodno

Dragutin Tadijanović, Srebrne svirale

Miro Gavran, Kako smo lomili noge, Zaljubljen do ušiju

Višnja Stahuljak, Zlatna Vuga

Hrvoje Hitrec, Smogovci

Dubravko Jelačić Bužimski, Sportski život letećeg Martina

Julijana Matanović, Zašto sam vam lagala

Stjepan Tomaš, Moj tata spava s anđelima

Izbor iz suvremene hrvatske novelistike

Pjesnički i prozni tekstovi o stvaranju samostalne, suverene države Republike Hrvatske i o Domovinskom ratu (izbor)

CD-ROM Klasici hrvatske književnosti – 1. epika: romani, novele

CD-ROM Klasici hrvatske književnosti – 2. pjesništvo

CD-ROM Klasici hrvatske književnosti – 3. drama i kazalište





PRIJEDLOG NEKNJIŽEVNIH TEKSTOVA



Bogdan Radica, Značajni Hrvati 19. st.

Ivan Meštrović, Uspomene na političke ljude i događaje

I. Bralić, Nacionalni parkovi Hrvatske

Mate Matas, Zaštita okoliša danas za sutra


* Nastavnici i učenici na temelju prijedloga odabiru književne i neknjiževne tekstove i lektiru, u skladu s načelom primjerenosti jezičnom znanju i životnoj dobi učenika, različitim nastavnim situacijama i uvjetima izvođenja nastave hrvatskoga jezika u inozemstvu.




7.4. OPERATIVNI CILJEVI ZA HRVATSKU PovijesnU, kulturnU i prirodnU baštinU (zemljopis, povijest, glazbena i likovna kultura) - PRVA RAZINA



Operativni ciljevi

Razvijati interes učenika/ca za vizualne izraze i stvaralaštvo u sklopu kulturne baštine Hrvatske.

Razvijati interes učenika/ca za glazbene i plesne izraze i stvaralaštvo u sklopu kulturne baštine Hrvatske.

Usvojiti osnovna prirodna, društvena i gospodarska obilježja zavičaja u Hrvatskoj i Hrvatske kao zemlje podrijetla učenika/ca.

Usvojiti osnovne procese povijesnog razvoja hrvatskog društva, države i kulture.



TEMATSKA CJELINA 1 - To sam ja - osobni identitet



Razrada operativnih ciljeva:

- osvijestiti predodžbu o sebi i drugima zvukom, slikom i pokretom – o svojoj obitelji, razredu, o Hrvatskoj i zemlji u kojoj učenici žive

- razvijati poštovanje i toleranciju za individualnost doživljaja i izraza.



1. Osvijestiti svoj identitet i identitet drugih, zvukom, slikom, pokretom

- igrati igru prepoznavanja drugih i njihova raspoloženja: bojom glasa, intonacijom, ozračjem

- imenovati pojedine likove s obiteljskih fotografija i opisati njihovu ulogu u obitelji,

- nacrtati i/ili izraditi vlastiti obiteljski album

- izraziti zvukom, slikom i riječju emocionalni doživljaj svoje obitelji i predaka;

- izraziti identitet bojom, zvukom, riječju i pokretom

- izraditi jednostavan autoportret crtežom, (kako sebe vidim? što bih htjela/htio biti kad odrastem?)

- prepoznati i razlikovati zvukom imena i prezimena: kraj, zemlju iz koje potječe moja obitelj, moji prijatelji, susjedi, neke javne ličnosti i drugi

- naučiti pjevati pjesmice i igrati brojalice kraja iz kojeg potječem

- slušati pučku tradicijsku glazbu kraja iz kojeg potječem

- sustavno upoznavati običaje kraja iz kojeg potječem

- oblikovati osobni glazbeni ukus: kakvu glazbu rado slušam, pjevam, sviram, a kakvu slušaju, pjevaju, sviraju članovi moje obitelji, prijatelji (upoznajem prijatelje preko njihove osobne fonoteke)

- crtežom, fotografijom i riječju prikazati najvažnije osobe u životu učenika (obitelj, prijatelji) i radom u grupama izraditi plakat kojim se prikazuju članovi grupe



2. Usvojiti osnovna znanja o simbolima Republike Hrvatske, moje domovine

- nabrojiti simbole Republike Hrvatske (zastava, grb, himna)

- prepoznati simbole Republike Hrvatske - po kojim bojama i oblicima ih znam

- naučiti pjevati hrvatsku himnu

- imenovati glavni grad Republike Hrvatske - Zagreb.








TEMATSKA CJELINA 2 – Učenje – rad - slobodno vrijeme



Razrada operativnih ciljeva:

- upoznati osnovna obilježja svakodnevnog života nekad i danas (načine učenja, rada te provođenja slobodnog vremena nekad i danas u zemlji iz koje potječem)

- upoznati višestruku ulogu glazbe i vizualnih medija tijekom rada i slobodnog vremena

- poticati umjetnički doživljaj u igri i radu.



1. Usvojiti osnovne spoznaje o svakodnevnom životu nekad i danas (o vrstama škola i načinu učenja u domovini predaka)

- opisati svoj razred i svoju školu

- skladati himnu razreda na hrvatskom jeziku

- opisati kako danas učimo: navesti oblike učenja (škola, obitelj, mediji)

- nabrojiti vrste škola u Hrvatskoj i zemlji boravka



2. Opisati sličnosti i razlike u načinu provođenja slobodnog vremena u Hrvatskoj i zemlji boravka

- opisati kako provodim svoje slobodno vrijeme (hobiji, kino, kazalište, glazba,

omiljene knjige itd.), a kako moja obitelj u zemlji boravka i podrijetla

- upoznati i usporediti slobodne aktivnosti kojim se bave djeca (vršnjaci) u Hrvatskoj i zemlji u kojoj živim (odlazak u kino, kazalište, koncert, na izložbe, u muzeje, multimedijske centre, polaženje umjetničkih škola)

- izraziti doživljaj rada i igre slikom, pokretom, zvukom i riječju

- usporediti ulogu glazbe koju slušam dok učim i u slobodno vrijeme

- opisati likovne i zvukovne značajke omiljene igračke

- opisati i usporediti proslavu rođendana, imendana u zemlji boravka i podrijetla

- ispričati kako su slobodno vrijeme provodili roditelji

- opisati način provođenja slobodnog vremena žena i muškaraca nekad i danas

- upoznati pjesme i plesove koje su plesali i pjevali moje bake i djedovi te izraziti likovno doživljaj narodne nošnje u zemlji boravka i podrijetla, kao i doživljaj narodne pjesme i plesa

- opisati način provođenja slobodnog vremena mladih nekad i danas

- imenovati istaknute hrvatske sportaše i sportašice

- nabrojiti sportove kojima se mladi danas bave i u kojima hrvatski sportaši/ice postižu svjetske uspjehe

- upoznati i imenovati neke od istaknutih hrvatskih glazbenika (skladatelje, izvođače)

- izraditi kolaž-plakat najave školske priredbe na hrvatskom jeziku

- usvojiti scensku i filmsku umjetnost kao umjetničke izraze slobodnog vremena

- slušati hrvatske mjuzikle (Jalta, Jalta, Mala Floramye) i gledati filmove (Vlak u snijegu, Tko pjeva, zlo ne misli i druge)

- naučiti društvene igre koje su popularne u Hrvatskoj i opisati njihova pravila

- izraditi njihove uvećane makete u prostoru škole (šah; dame; čovječe, ne ljuti se)



3. Opisati posebne oblike rada i razvoj tehnologije kroz vrijeme u Hrvatskoj

- opisati što i kako rade članovi obitelji (npr. suvremena tehnologija u svakodnevnom životu)

- opisati i imenovati predmete kućne radinosti (narodne rukotvorine, obrte i zanate koji su se posebno razvijali u Hrvatskoj u prošlosti)

- modelirati (plastelinom, žicom, koncem, kartonom…) i opisati oblik tih predmeta (paška čipka, preslica i dr.)

- opisati u glavnim crtama posebnosti i sličnosti oblika rada u prošlosti (od kućne radinosti do moderne industrije) u Hrvatskoj i zemlji u kojoj živim.





TEMATSKA CJELINA 3 – Ljudi u prostoru i vremenu



Razrada operativnih ciljeva:

- upoznati osnovna prirodna, društvena i gospodarska obilježja mjesta, zavičaja, zavičajne regije te migracije iz Hrvatske

- upoznati obilježja tradicionalne arhitekture (opis kuća, ulice, naselja) kraja iz kojeg potječem

- prepoznati vrijeme i prostor s pomoću zvuka i slike.



1. Upoznati osnovna prirodna, društvena i gospodarska obilježja zavičaja, zavičajne regije i Hrvatske

- odrediti položaj mjesta (rođenja i boravka) zavičaja i zavičajne regije kao dijela domovine Republike Hrvatske - pronaći zavičajnu regiju na zemljovidu - opisati izgled zavičajne regije na zemljovidu

- odrediti prostornost zavičaja i zavičajne regije

- opisati izgled mjesta iz kojeg potječem i mjesta u kojem živim (najvažnije ulice, važnije objekte te njihovu osnovnu namjenu) - nacrtati put od kuće do škole, naučiti neke od naziva ulica i trgova u naseljima RH

- objasniti prirodno – zemljopisna obilježja zavičaja i zavičajne regije: nizinski, brežuljkasti, gorski, primorski i otočni zavičaj, biljni i životinjski svijet (crtajući /slikajući njihov oblik opisati boju i teksturu pojedinih biljaka i životinja)

- naučiti pjevati narodne pjesme te plesati plesove raznih krajeva RH i usporediti obilježja glazbe s podnebljem

- znati nabrojiti neke od pučkih tradicijskih glazbala pojedine regije

- navesti osnovna obilježja vremena, uočiti i opisati vremenske promjene u mjestu podrijetla i boravka, zavičaju i zavičajnoj regiji

- opisati obilježja različitih godišnjih doba u pojedinim regijama na primjeru djela hrvatskih slikara impresionista (Iveković, Kovačević, Crnčić, Vidović)

- opisati osobni doživljaj skladbe Sunčana polja Blagoja Berse

- razlikovati seoska i gradska naselja u Hrvatskoj i zemlji boravka

- opisati izgled naselja (seoskih i gradskih) i gustoću naseljenosti u zavičaju i zavičajnoj regiji;

- uočiti tipične oblike kuća pojedinih naselja i regija - opisati graditeljski materijal tradicionalnih kuća pojedinih regija (kamen, drvo, trska), njegovu teksturu i boju te narodne nazive (čerpić, planke, šindra)

- prepoznati izgled i regionalne nazive tradicionalnih građevina seoskog i prigradskog gospodarstva (hiža, bunja, šošnica, kažun, kurija)

- prepoznati značajne gospodarske djelatnosti u mjestu (rođenja boravka), zavičajne regije uvjetovane izgledom zavičaja i podneblja.



2. Opisati uzroke i posljedice migracija na primjeru migracija iz Hrvatske

- odrediti vrijeme dolaska predaka (roditelji, bake, djedovi) u zemlju boravka

- napraviti obiteljsku mapu i opisati put svojih predaka

- navesti zašto se ljudi sele iz jednog područja u drugo, iz sela u grad, iz države u državu

- prepoznati posljedice migracije (drugi jezik, drukčiji običaji, hrana, odjeća, vjera itd.)

- opisati i usporediti običaje, plesove, pjesme (npr. svatove i rođenje) u zemlji boravka i podrijetla.



3. Prepoznati prostor s pomoću zvuka, slike

- usvojiti raznolikost jezika, običaja (pjesme, plesovi i nošnje), vjerovanja drugih naroda i nacionalnih manjina u Hrvatskoj i zemlji boravka

- prepoznati vrstu crkve i konfesije s pomoću glazbe koju čujem i izgleda sakralnog prostora (katolička, protestantska, pravoslavna, židovska, islam i dr.).








TEMATSKA CJELINA 4 – Vrijeme – promjene – kontinuitet



Razrada operativnih ciljeva:

- istražiti obiteljsku povijest

- upoznati legende i mitove o nastanku hrvatske države

- upoznati povijest mjesta u kojem živim i mjesta iz kojeg potječem

- razviti sposobnost opažanja promjena i kontinuiteta u društvu i umjetničkom izrazu.

-



1. Opisati obiteljsku povijest u zrcalu nacionalne povijesti

- opisati prošlost svoje obitelji (npr. rodoslovno stablo)

- prepričati legendu o dolasku Hrvata na današnji prostor

- imenovati prve hrvatske narodne vladare i starohrvatske spomenike koji svjedoče o njihovu postojanju (plutej s likom hrvatskog vladara iz Splita, oltarna pregrada iz Muća) i njihove prikaze u likovnim umjetnostima (spomenik Kralj Tomislav R. F. Mihanovića, povijesne slike C. Medovića i O. Ivekovića)

- imenovati zajednice u kojima su Hrvati živjeli s drugim narodima

- imenovati značajne osobe iz hrvatske povijesti umjetnosti i znanosti (političare, plemiće, preporoditelje itd.).



2. Opisati prošlost mojega grada

- opisati mjesto u kojem živim, utvrditi što se promijenilo, a što je ostalo isto (ulice, trgovi i njihova namjena, zanati, lokalni običaji)

- prepričati legendu o nastanku mjesta boravka i podrijetla

- prošetati zvukom, slikom i riječju kroz povijest Zagreba ili nekoga drugoga grada RH.






TEMATSKA CJELINA 5 – Kultura i društvo



Razrada operativnih ciljeva:

- usvojiti kulturna obilježja užeg i šireg okružja zemlje iz koje potječem i zemlje u kojoj živim

- usvojiti hrvatsku običajnu tradiciju (običaji, blagdani)

- razviti poštovanje kulturnih različitosti.



1. Uočiti različitost jezika i običaja stanovništva mjesta boravka i podrijetla



2. Shvatiti kulturne obrasce različitih naraštaja te društvenih slojeva i skupina

- slušati i pjevati napjeve različitih kulturnih i dobnih skupina

- usporediti koje knjige rado čitam ja i moji prijatelji, moji roditelji u zemlji boravka i podrijetla

- opisati stilove odijevanja pojedinih dobnih i kulturnih skupina (što volim nositi?)

- usvojiti koreografije narodnih i društvenih plesova u zemlji boravka i podrijetla

- opisati ornamentalne uzorke ukrasnih predmeta različitih kulturnih skupina (uzorci tkanina, nošnji i sagova), izraditi odjevne predmete s tim uzorcima

- usvojiti raznolikost kultura pojedinih regija Hrvatske (kultura mora, hrvatske ravnice i gorskih predjela - npr. žetveni običaji, ribarenje, okusi, mirisi i boje regionalnih kuhinja...).



3. Naučiti koji se blagdani obilježavaju u Hrvatskoj i zemlji u kojoj živim (Božić, Uskrs, Ivanje, Jurjevo, Sv. Nikola, Koledari, ladanje...)

- nabrojiti nekoliko najznačajnijih blagdana (vjerski, državni, običajni)

- uočiti kako se obilježavaju blagdani u Hrvatskoj

- slušati i pjevati blagdanske napjeve

- izraditi i ukrasiti obredne predmete precrtavanjem tradicionalnih ornamentalnih uzoraka (pisanice, pokladne maske prema uzorcima tradicionalnih maski zemlje boravka i podrijetla).



4. Imenovati nekoliko kulturnih institucija i događanja tipičnih za pojedinu kulturnu i društvenu sredinu RH

- imenovati nekoliko kulturnih institucija i kulturnih događaja (Festival djeteta u Šibeniku, Dubrovačke ljetne igre, Vinkovačke jeseni, Đakovački vezovi itd.)

- usvojiti najpopularnije animirane filmove hrvatskih autora i likove iz stripova (profesor Baltazar, Grga, Čudesna šuma).




TEMATSKA CJELINA 6 – Suvremeno društvo



Razrada operativnih ciljeva:

- uočiti i opisati život i probleme suvremene obitelji u mjestu boravka i podrijetla

- opisati način organiziranja života u lokalnoj zajednici u mjestu boravka i mjestu podrijetla

- uočiti i opisati ulogu glazbe u svakodnevnom životu.



1. Uočiti i opisati život i probleme suvremene obitelji u mjestu boravka i podrijetla

- izraditi fotožurnal fotomontažom izrezaka iz hrvatskog tiska.



2. Opisati oblike i način odlučivanja i upravljanja u razredu, školi i sl. u mjestu u kojem živim i iz kojega potječem

- posjetiti gradsku vijećnicu i opisati njezinu ulogu u životu zajednice.



3. Opisati i uočiti ulogu glazbe u svakodnevnom životu

- opisati druženje s glazbom tijekom uobičajenog dana suvremenog djeteta (glazba dok se opuštam, glazba koju čujem u trgovini, u kafiću, tijekom športskog događaja, na koncertu, u kazalištu, na filmu i dr.)

- usporediti život glazbenika u zemlji boravka i podrijetla.





TEMATSKA CJELINA 7 – Jedan svijet za sve - globalna povezanost i međuovisnost



Razrada operativnih ciljeva:

- opisati oblike povezivanja Hrvatske s Europom i svijetom

- usvojiti značajke glazbe kao univerzalnog jezika koji spaja različite kulture i nacije

- prepoznati ekološke probleme suvremenog svijeta.



1. Upoznati oblike povezanosti iseljenika sa zavičajem i domovinom Hrvatskom

- opisati kako je moja obitelj povezana sa zavičajem

- spoznati ulogu novih medija (satelitska televizija, internet) u komunikaciji i povezivanju sa zavičajem i Hrvatskom.



2. Usvojiti značajke glazbe kao univerzalnog jezika koji spaja različite kulture i nacije

- prepoznati suvremene festivale u Hrvatskoj i svijetu kao žarišta multikultularnosti (Eurovizija, Jeunesse Musicale (Glazbena mladež), filmski festivali u Puli i Motovunu, Međunarodni festival dječjeg filma u Pitomači i sl.)

- prepoznati brojne primjere narodne (etno) glazbe različitih nacija u popularnoj glazbi, jazzu i klasičnoj glazbi.



3. Istaknuti ekološke probleme

- opisati kako se u mojoj obitelji "ekološki" djeluje (što možemo učiniti?)

- izraditi skulpturu u dvorištu škole od otpadnog materijala ("reciklirati" predmete s tavana obiteljske kuće promjenom njihove funkcije)

- opisati internacionalne ekološke projekte u kojima sudjeluju škole zemlje boravka i iz Hrvatske.





7.5. Operativni ciljevi za HRVATSKU povijesnu, kulturnu i prirodnu baštinu – druga razina



Upoznati osnovne forme i stilska sredstva u vizualnim umjetnostima u Hrvatskoj te koristiti različita sredstva i forme likovnog izražavanja (vizualne, likovne) u različitim formalnim i neformalnim situacijama.

Upoznati osnovne forme i stilska sredstva u glazbenim umjetnostima u Hrvatskoj te koristiti različita sredstva i forme glazbenog izražavanja u različitim formalnim i neformalnim situacijama.

Odrediti značaj položaja i objasniti prirodno-zemljopisne i društvene posebnosti zavičaja u Hrvatskoj i Hrvatske.

Razumjeti i razlikovati posebnosti razvoja hrvatskog društva, države i kulture.



TEMATSKA CJELINA 1 - To sam ja-osobni identitet



Razrada operativnih ciljeva:

- poticati i podržavati individualni ukus, doživljaj i kreativni izraz učenika

- razvijati samopoštovanje i svijest učenika o svom identitetu.



- slušanjem istoga glazbenog ili promatranjem likovnog djela usporediti individualnost doživljaja svakog učenika te doživljaj izraziti slikom, pokretom, riječju

- opisati raznolikost individualnosti i stila koji imaju članovi obitelji i prijatelji s obzirom na glazbu koju najradije slušaju, usporediti doživljaj

- slušati različite nacionalne himne, opisati kulturnu različitost s obzirom na zvuk njihovih himni

- izraditi svoju "škrinju s blagom" (predmeti iz kraja iz kojeg potječem, a koji su bitni za moj osjećaj identiteta – npr. češer s mora, nogometni ili drugi dres hrvatske reprezentacije, majica iz Splita).




TEMATSKA CJELINA 2 – Učenje – rad –slobodno vrijeme



Razrada operativnih ciljeva:

- upoznati osnovne promjene svakodnevnog života u Hrvatskoj od srednjeg vijeka do danas

- usporediti višestruku ulogu glazbe tijekom rada i igre

- razvijati doživljajno i aktivno slušanje glazbe te razvijati sposobnost likovnog i kinestetskog doživljaja u igri i radu.



1. Opisati značajke razvoja pismenosti i školstva u Hrvatskoj

- usporediti svoje obrazovanje s obrazovanjem svojih roditelja (predaka)

- razumjeti sličnosti i razlike u školama u Hrvatskoj i zemlji boravka

- shvatiti ulogu kršćanstva u širenju pismenosti i školstva u Hrvatskoj (benediktinci, isusovci itd.)

- prepoznati početak organiziranja građanskih škola na području Hrvatske u 18. i 19. stoljeću

- razumjeti uporabu različitih jezika tijekom povijesti u hrvatskim školama (latinski, njemački, talijanski, mađarski, hrvatski preporod)

- prepoznati različite stupnjeve i oblike obrazovanja u Hrvatskoj i zemlji boravka,

navesti oblike suradnje škola u Hrvatskoj i zemlji boravka.





2. Opisati promjene u načinu provođenja slobodnog vremena

- uočiti razlike i sličnosti u provođenju slobodnog vremena u Hrvatskoj i zemlji boravka (djece i odraslih, žena i muškaraca, plemstva i građanstva, seljaštva itd., kada i gdje su izlazili, kako su se odijevali, kakvu su glazbu slušali, kamo su išli na ples i sl.)

- razumjeti razlike u organizaciji i sadržajima slobodnog vremena nekad i danas u Hrvatskoj, koristiti razgovor sa starijima kao povijesni izvor

- istražiti i usporediti kako se mladi druže s glazbom tijekom slobodnog vremena u Hrvatskoj i zemlji boravka

- usporediti glazbeno i plesno školstvo kao oblike sustavno organiziranog slobodnog vremena

- istražiti i usporediti amaterizam u Hrvatskoj i zemlji boravka

- navesti i opisati stare običaje koji se njeguju u Hrvatskoj (npr. Seoska olimpijada u Brođancima, igra prstenca, Sinjska alka, igre u kojima su se nekada mladi natjecali itd.)

- opisati nastanak i razvoj građanske kulture u 19. st. (književne, plesne ili glazbene večeri, čitaonice, kazališta, izložbe, promenade ili šetnice)

- razviti sposobnost planiranja slobodnog vremena.



3. Opisati osnovna obilježja rada u Hrvatskoj

- opisati zanimanja članova obitelji i obitelji prijatelja u zemlji podrijetla

- opisati i usporediti razlike ženskih poslova nekad i danas

- prepoznati utjecaj razvoja oblika rada na promjene u svakodnevnom životu.




TEMATSKA CJELINA 3 – Ljudi u prostoru i vremenu



Razrada operativnih ciljeva:

- odrediti položaj i zemljopisna obilježja Hrvatske te migracijska kretanja tijekom prošlosti u Hrvatskoj

- usporediti i razlikovati različite vrste glazbe i ulogu koju glazba ima u različitim podnebljima, tradiciju, religiju, kulturu (s naglaskom na etičku ulogu glazbe)

- osvijestiti i usporediti prostorni doživljaj u različitim prostornim okruženjima

- prepoznati i odrediti lokalne/regionalne značajke tradicionalne hrvatske arhitekture.



1. Odrediti smještaj i položaj te opisati zemljopisna obilježja Hrvatske

- pronaći Republiku Hrvatsku na zemljovidu Europe i svijeta i objasniti njezin geografski položaj s obzirom na strane svijeta

- istaknuti značenje geoprometnog položaja Hrvatske – na raskrižju prometnih pravaca od zapadne prema jugoistočnoj Europi, te srednjoeuropskog (podunavskog) prema sredozemnom području

- usvojiti osnovno znanje o domovini Hrvatskoj

- objasniti važnost Zagreba kao glavnoga grada Hrvatske

- objasniti izgled nizinskih, brežuljkastih, gorskih i primorskih prostora Hrvatske

- odrediti predjele Hrvatske na zemljovidu

- usporediti zemljopisna obilježja Hrvatske s obilježjima zemlje boravka

- navesti ukupan broj stanovnika i objasniti tko čini većinu stanovništva u Hrvatskoj

- nabrojiti narodnosti koje čine manjine u Hrvatskoj

- imenovati grad-središte županije iz koje potječem, objasniti osnovna obilježja županijskog središta (gospodarska, društvena, upravna, prometna, kulturna, prosvjetna i športska)

- navesti gospodarske osobitosti Hrvatske

- nabrojiti i objasniti glavne gospodarske djelatnosti u nizinskom, brežuljkastom, gorskom i primorskom prostoru Hrvatske.



2. Opisati uzroke i posljedice migracijskih kretanja u Hrvatskoj

- navesti razloge seobe vlastite obitelji (predaka)

- opisati posljedice današnjih migracija iz Hrvatske i u Hrvatsku

- navesti gospodarske i političke razloge suvremenih migracija iz Hrvatske i u Hrvatsku (nezaposlenost, ratovi)

- prepoznati prve organizirane migracije u povijesti (npr. grčka kolonizacija, seobe pred prodorom Osmanlija itd.)

- nabrojiti narode koji su dolazili i dolaze u Hrvatsku, opisati način njihova života i rada u Hrvatskoj nekad i danas

- odrediti zemljopisna područja migracija Hrvata – nacrtati mapu migracije.



3. Usporediti i razlikovati različite vrste glazbe i ulogu koju glazba ima u različitim podnebljima, tradiciji, religiji i kulturi

- usporediti i opisati doživljaj slušanja istoga glazbenog djela kod kuće i u koncertnoj dvorani, osvijestiti funkciju prostora

- usporediti i opisati koncertnu i scensku izvedbu baleta ili opere, izvedbu oratorija u crkvi i koncertnoj dvorani

- istražiti narodne običaje pojedinog podneblja, naučiti njihove plesove i pjesme, raspoznati narodne nošnje, osvijestiti kako su glazba i ples olakšavali upoznavanje, komunikaciju i zbližavanje suprotnih spolova, generacija i sl.



4. Prepoznati i odrediti lokalne/regionalne značajke tradicionalne hrvatske arhitekture i urbanizma

- usporediti sličnosti i razlike u oblikovanju kuće nekad i danas (materijali, namjene pojedinih prostorija, oblici)

- odrediti vrste naselja prema obliku (na primjeru snimaka iz zraka naseljenih mjesta različitih regija Hrvatske)

- usvojiti načela prostornoga grupiranja i imenovati ih (skupljeno - raspršeno, gusto -rijetko – na primjeru fotografija slavonskog sela, dalmatinskog sela, gorskog sela),

izraziti ta načela prostora jednostavnim nakupinama crta i točaka u crtežu.



TEMATSKA CJELINA 4 – Vrijeme – promjene - kontinuitet



Razrada operativnih ciljeva:

- spoznati kako se očituju promjena i kontinuitet u mjestu iz kojeg potječem i mjestu u kojem živim

- usvojiti osnovna obilježja najznačajnijih povijesnih procesa i događaja u razvoju Hrvatske (nastanak i razvoj države, vladari, razvoj gradova, značajne ličnosti iz različitih područja društvenog života, odnos s drugim narodima itd.).





1. Usvojiti povijest moga grada

- prepoznati obilježja starog i novog u mjestu iz kojeg potječem i mjestu u kojem živim i objasniti što je u njima promjenjivo, a što trajno (građevine i njihove namjene, ulice/trgovi, običaji, zanati…)

- naučiti tražiti podatke iz hrvatskih povijesnih izvora.



2. Usvojiti osnovna obilježja najznačajnijih povijesnih procesa u razvoju Hrvatske na primjeru povijesnog razvoja gradova

- naučiti imena nekoliko najznačajnijih gradova nastalih u različitim povijesnim razdobljima (antički gradovi, feudalne utvrde, srednjovjekovni gradovi, barokni gradovi) na prostoru današnje Hrvatske – prepoznati kako njihova funkcija kroz povijest utječe na njihov oblik (grad-utvrda, vojno utvrđenje, ratna luka…)

- pronaći stare hrvatske gradove na povijesnom zemljovidu

- naučiti osnovne podatke (naziv, razdoblje nastanka) o najznačajnijim povijesnim spomenicima grada po izboru (npr. arena u Puli, forum u Zadru, ostatke Andautonije itd.) i opisati njihov izgled

- napraviti "vremeplov" grada (što nam govore stare razglednice).



3. Opisati razvoj hrvatske države i političke saveze i odnose s drugim narodima i državama

- naučiti imena najznačajnijih hrvatskih narodnih vladara i vrijeme njihova vladanja - navesti kulturne spomenike s imenima hrvatskih narodnih vladara

- usvojiti osnovne činjenice o suradnji Hrvata s drugim narodima i institucijama u srednjem vijeku (npr. Papin blagoslov knezu Branimiru i hrvatskom narodu, pismo pape Ivana X. kralju Tomislavu, krunidba kralja Zvonimira itd.)

- opisati prilike u Hrvatskoj tijekom saveza s Ugarskom

- opisati prilike u hrvatskim zemljama u vrijeme saveza s Habsburgovcima

- opisati nastanak Kraljevine Jugoslavije i položaj Hrvatske u novoj državi

- opisati drugu Jugoslaviju kao antifašističku državu i nastanak NR Hrvatske

- opisati suradnju Hrvatske s drugim državama u 19. i 20. st.

- odrediti zemljopisni položaj navedenih država i saveza i usporediti s današnjim granicama Hrvatske.



4. Upoznati značajne osobe iz različitih područja društvenog života tijekom povijesnog razvoja Hrvatske

- imenovati značajne osobe iz svoje okoline

- imenovati znanstvenike/ce podrijetlom iz Hrvatske koji su svojim radom i otkrićima postali značajni u svijetu, usporediti sa zemljom boravka

- imenovati istaknute umjetnike/ce i njihova djela od srednjeg vijeka do danas iz Hrvatske i zemlje boravka

- upoznati istaknute hrvatske plemićke obitelji značajne za razvoj kulture, politike, i ostalih područja društvenog života u Hrvatskoj

- imenovati istaknute hrvatske političare/ke 19. i 20. st.

- objasniti ulogu i doprinos žena u razvoju različitih područja djelatnosti (u znanosti, umjetnosti i politici itd.) u Hrvatskoj (npr. kraljica Jelena, Katarina Zrinska, preporoditeljice, Marija Jurić Zagorka, Ivana Brlić Mažuranić, Mirjana Gross, Dora Pejačević itd.)

- upoznati istaknute hrvatske građane/ke pripadnike nacionalnih manjina zaslužnih za razvoj hrvatske znanosti, kulture, umjetnosti, politike.



TEMATSKA CJELINA - 5 – Kultura i društvo

Razrada operativnih ciljeva:

- spoznati vlastiti kulturni identitet

- usporediti kulturni život Hrvatske i zemlje u kojoj živim

- upoznati raznolikost kulturnih utjecaja na razvoj hrvatske kulture

- upoznati značaj interkulturalnog dijaloga.





1. Spoznati sastavnice vlastitog kulturnog identiteta

- razlikovati obilježja pojedinih kultura koje su utjecale na obiteljsko naslijeđe (jezik, predmeti, običaji, religija, duhovno naslijeđe, vrijednosti)

- razlikovati i objasniti utjecaje obiteljskog kulturnog naslijeđa i kulturnih obrazaca zemlje u kojoj živim na oblikovanje vlastitog kulturnog identiteta

- izraziti svoj kulturni identitet glazbenim ili likovnim medijem (glazbenim "miksevima" ili fotomontažom).



2. Usporediti kulturni život Hrvatske i zemlje boravka

- naučiti opisati posjet kulturnoj ustanovi

- naučiti opisati i objasniti što je kulturni događaj u gradu i zemlji u kojoj živim i usporediti ga s kulturnim događajima danas u Hrvatskoj

- naučiti opisati i objasniti što je kulturni događaj za različite generacije danas (za moje roditelje i moje vršnjake u zemlji boravka i Hrvatskoj) i usporediti ih

- opisati mjesta kulturnih događaja danas u Hrvatskoj i zemlji u kojoj živim

- usporediti blagdane različitih vjerskih zajednica

- usporediti ulogu glazbe u vjerskim obredima različitih konfesija

- razviti poštovanje za kulturnu baštinu mjesta iz kojeg potječem i mjesta u kojem živim

- shvatiti složenost i različitost etničkog, kulturnog i vjerskog sastava stanovništva u Hrvatskoj i zemlji u kojoj živim.



3. Usvojiti nastanak i razvoj hrvatske kulture u sklopu europske kulture, upoznati raznolikost kulturnih utjecaja na razvoj hrvatske kulture

- upoznati raznolikost kulturnih utjecaja na razvoj hrvatske kulture:

srednjoeuropski (u Austro-Ugarskoj)

mediteranski (utjecaji grčke, rimske, mletačke kulture i dr.)

orijentalni (utjecaj osmanlijske kulture)

- ucrtati na povijesnom zemljovidu smjerove utjecaja različitih kultura;

- prepoznati različite kulturne utjecaje na primjeru naziva jela u zavičaju ("sarma", "šnicl", "brujet")

- razlikovati aristokratsku, građansku i pučku kulturu na primjeru odijevanja i načina stanovanja u Hrvatskoj u određenom razdoblju i usporediti ih s primjerima zemlje u kojoj živim.





TEMATSKA CJELINA 6 – Suvremeno društvo



Razrada operativnih ciljeva:

- shvatiti suvremene probleme društvenog života i razvoja u Hrvatskoj i zemlji boravka

- usporediti mjesto i ulogu umjetnosti danas u Hrvatskoj i zemlji boravka.



1. Usvojiti način života i suvremene promjene u Hrvatskoj i zemlji boravka

- usporediti društveni život i politički ustroj Hrvatske i zemlje boravka

- usporediti i opisati način organizacije života u lokalnoj zajednici – u mjestu boravka i mjestu podrijetla predaka (osnovne institucije: bolnica, škola, crkva, policija, institucije i tijela lokalne vlasti itd.)

- imenovati glavne političke stranke u Hrvatskoj

- opisati prilike u Hrvatskoj u vrijeme Domovinskog rata i danas

- opisati strukturu vlasti suvremene Hrvatske (Hrvatski sabor, Vlada RH, Predsjednik RH);

- usporediti odrednice gospodarskog i tehnološkog razvoja Hrvatske i zemlje podrijetla.



2. Usporediti mjesto i ulogu umjetnosti danas u Hrvatskoj i zemlji boravka

- usporediti kulturne institucije grada u kojem živim i iz kojeg potječem

- istražiti i objasniti kako suvremena tehnologija utječe na umjetnički izraz i recepciju umjetničkog djela (CD, DVD, multimediji)

- istražiti i objasniti ulogu suvremene tehnologije u rock–kulturi i multimedijskom umjetničkom izrazu danas

- upoznati hrvatske rock-skupine

- usporediti položaj i značaj rock-glazbenika i suvremenog skladatelja klasične glazbe danas (uloga udruga)

- istražiti tradiciju i značaj kulturnih institucija i festivala suvremene umjetnosti (Muzički biennale Zagreb, Tjedan suvremenog plesa, Eurokaz, PIF, Zagrebački salon).





TEMATSKA CJELINA 7 – Jedan svijet za sve - globalna povezanost i međuovisnost



Razrada operativnih ciljeva:

- odrediti vezu između lokalnih, nacionalnih i globalnih problema

- izdvojiti oblike gospodarskog i političkog udruživanja u Europi i svijetu

- istražiti značaj kulturne razmjene i povezivanja različitih kultura danas.





1. Odrediti vezu između lokalnih, nacionalnih i globalnih problema

- navesti lokalne probleme u mjestu življenja i u Hrvatskoj koji imaju globalni značaj

- usvojiti teme zaštite okoliša i izdvojiti zajedničke u Hrvatskoj i zemlji boravka (Globe program, Eko škola).



2. Izdvojiti oblike gospodarskog i političkog udruživanja u Europi i svijetu

- imenovati organizacije međunarodne suradnje u kojima je Hrvatska članica

- opisati oblike suradnje Hrvatske sa zemljom boravka (sportska, kulturna, gospodarska, politička).



3. Istražiti značaj kulturne razmjene

- istražiti ulogu i značaj kulturnih savjeta i instituta pri veleposlanstvima i konzulatima

- istražiti i usporediti značaj turneja glazbenika klasične glazbe s turnejama rock glazbenika kao primjer kulturnog povezivanja različitih zemalja

- istražiti primjere velikih humanitarnih koncerata rock-glazbenika i njihovu etičku ulogu

- upoznati pojam world music i pronaći primjere različite tradicijske, narodne glazbe koja se spaja s rock, jazz i klasičnom glazbom.


 

 

         Prethodna stranica               Slijedeća stranica