|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Novo u ponudi za poduzetnike: samostalna izrada web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć našeg CMS-a. Moderni dizajni za Vašu web stranice. Korištenje administracije slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija te ostvarite svoju prvu web stranicu u trenu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica predstavlja prilagođavanje web stranice svim uređajima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve stranice. SEO optimizacija će omogućiti vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama (poput Google-a) za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna podrška za internet marketing...
Ažurirano: 22. 11. 2024.
|
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo razloga zašto bi trebali imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, mailing lista, chatova, foruma, društvenih mreža...
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoj marketing.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica i pregled i drugih poslovnih usluga!
|
|
ZAKON
O POLJOPRIVREDI
1. Opće odredbe
Članak 1.
Ovim se Zakonom uređuju ciljevi i mjere poljoprivredne politike, korisnici
prava, seljačko gospodarstvo ili obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo,
institucijska potpora, administrativno praćenje i izvješćivanje u
poljoprivredi te upravni i inspekcijski nadzor.
Članak 2.
U smislu ovoga Zakona pojedini izrazi imaju sljedeće značenje:
1. poljoprivreda jest gospodarska djelatnost koja obuhvaća bilinogojstvo,
stočarstvo i s njima povezane uslužne djelatnosti, sukladno skupinama 01.1,
01.2, 01.3 i 01.4 Nacionalne klasifikacije djelatnosti,
2. poljoprivredni proizvodi jesu proizvodi bilinogojstva, stočarstva i
ribarstva te proizvodi prvog stupnja njihove prerade. Popis poljoprivrednih
proizvoda naveden je u Dodatku I. i sastavni je dio ovoga Zakona,
3. poljoprivredno gospodarstvo jest proizvodno-gospodarska jedinica koja se
bavi poljoprivredom, a djeluje kao trgovačko društvo, obrt ili zadruga ako
je registrirano za obavljanje poljoprivredne djelatnosti te kao seljačko
gospodarstvo ili obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo,
4. seljačko gospodarstvo ili obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo jest
samostalna gospodarska i socijalna jedinica temeljena na vlasništvu i/ili
uporabi proizvodnih resursa i upravljanju obitelji u obavljanju
poljoprivredne djelatnosti,
5. poljoprivrednik je fizička osoba na poljoprivrednom gospodarstvu koja se
bavi poljoprivredom te posjeduje znanja i vještine o poljoprivredi.
2. Ciljevi i mjere poljoprivredne politike i korisnici prava
Članak 3.
Ciljevi poljoprivredne politike jesu:
1. prehrambena sigurnost stanovništva koja se podmiruje u što većoj mjeri
domaćim konkurentnim poljoprivrednim proizvodima,
2. promicanje učinkovitosti proizvodnje i tržništva u poljoprivredi radi
jačanja konkurentnosti na domaćem i svjetskom tržištu,
3. omogućavanje primjerenoga životnog standarda i pridonošenje stabilnosti
poljoprivrednog dohotka,
4. omogućavanje pristupa potrošačima odgovarajućoj i stabilnoj ponudi hrane
sukladno njihovim zahtjevima, poglavito glede cijene i kakvoće hrane te
sigurnosti prehrane,
5. čuvanje prirodnih resursa promicanjem održive, poglavito ekološke
poljoprivrede i
6. očuvanje i napredak seoskih područja i ruralnih vrijednosti.
Članak 4.
(1) Mjere poljoprivredne politike državne su ekonomske mjere kojima se
ostvaruju ciljevi poljoprivredne politike iz članka 3. ovoga Zakona.
(2) S obzirom na područje djelovanja mjere poljoprivredne politike dijele se
na:
1. mjere tržišno-cjenovne politike,
2. mjere strukturne politike i
3. mjere zemljišne politike.
(3) Mjere poljoprivredne politike moraju biti međusobno sukladne te se
provode prema načelima neutralnosti i ravnopravnosti.
(4) Mjere poljoprivredne politike financiraju se iz državnog proračuna
Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Proračun) i drugih izvora.
Članak 5.
(1) Poljoprivredna politika provodi se prema Nacionalnom programu za
poljoprivredu i seoska područja (u daljnjem tekstu: Nacionalni program).
(2) Nacionalni program sadrži kratkoročne i srednjoročne ciljeve, mjere,
vremenski slijed i rokove ostvarenja tih ciljeva, očekivane učinke te iznose
i izvore novčanih sredstava za provođenje mjera poljoprivredne politike.
(3) Nacionalni program izrađuje Ministarstvo poljoprivrede i šumarstva (u
daljnjem tekstu: Ministarstvo), a na prijedlog Vlade Republike Hrvatske (u
daljnjem tekstu: Vlada) donosi ga Hrvatski sabor (u daljnjem tekstu: Sabor)
za razdoblje od najviše pet godina.
Članak 6.
(1) Korisnici novčanih sredstava i drugih oblika potpore u poljoprivredi (u
daljnjem tekstu: korisnici prava) mogu biti pravne osobe sa sjedištem u
Republici Hrvatskoj i fizičke osobe državljani Republike Hrvatske s
prebivalištem u Republici Hrvatskoj, koje ispunjavaju uvjete koje propisuje
ministar poljoprivrede i šumarstva (u daljnjem tekstu: ministar) posebnim
propisima, sukladno Nacionalnom programu.
(2) Korisnici prava ostvaruju novčana sredstva na temelju podnijetog
zahtjeva.
(3) Korisnik prava dužan je dobivena novčana sredstva namjenski koristiti.
(4) Korisnik prava dužan je vratiti novčana sredstva dobivena na temelju
netočnih podataka i/ili ako dobivena sredstva nenamjenski utroši, a zajedno
sa zateznim kamatama u visini koja je zakonom propisana u roku od 30 dana od
dana konačnosti rješenja kojim poljoprivredni inspektor naređuje korisniku
prava povrat sredstava.
(5) U slučaju iz stavka 4. ovoga članka, korisnik prava može podnijeti novi
zahtjev za stjecanje prava iz stavka 1. ovoga članka po proteku dvije godine
računajući od dana povrata novčanih sredstava uključivo zakonske zatezne
kamate u cijelosti, a na temelju rješenja kojim je poljoprivredni inspektor
naredio korisniku prava povrat sredstava.
(6) Korisnici prava moraju čuvati dokumentaciju na temelju koje su ostvarili
novčana sredstva četiri godine od dana dobivanja sredstava.
(7) Ministarstvo vodi evidenciju korisnika prava.
(a) Mjere tržišno-cjenovne politike
Članak 7.
(1) Tržišno-cjenovnom politikom utječe se na stabilnost domaćeg tržišta
poljoprivrednih proizvoda, uz istodobno jačanje konkurentnosti hrvatske
poljoprivrede, i na provedbu obveza sukladno međunarodnim trgovinskim
sporazumima.
(2) Tržišno-cjenovnu politiku čine sljedeće skupine mjera:
1. propisane cijene,
2. novčani poticaji i naknade,
3. intervencije na domaćem tržištu,
4. mjere poticanja prodaje i potrošnje,
5. mjere uravnoteženja ponude i
6. trgovinske mjere.
Članak 8.
Za pojedine skupine poljoprivrednih proizvoda Vlada, na prijedlog ministra,
uz mišljenje ministra gospodarstva a u skladu s Nacionalnim programom,
propisuje uredbom tržne redove kojima se uređuje tržište tih skupina
proizvoda primjenom odnosnih mjera tržišno-cjenovne politike. Tržnim
redovima utječe se na ponudu i potražnju pojedinih skupina poljoprivrednih i
prehrambenih proizvoda.
Članak 9.
(1) Propisane cijene sukladno ovom Zakonu jesu ciljne, zajamčene i minimalne
cijene.
(2) Ciljne cijene omogućuju primjerenu razinu dohotka za pojedine
poljoprivredne proizvode. Ciljne cijene propisuje Vlada na prijedlog
ministra.
(3) Zajamčene cijene omogućuju, uz primjereni obujam proizvodnje, minimalnu
razinu dohotka za pojedine poljoprivredne proizvode. Po zajamčenim cijenama
Republika Hrvatska, sukladno tržnim redovima iz članka 8. ovoga Zakona,
otkupljuje pojedine poljoprivredne proizvode. Zajamčene cijene propisuje
Vlada na prijedlog ministra, uz suglasnost ministra gospodarstva.
(4) Minimalne cijene jesu cijene po kojima je prerađivač, koji ostvaruje
potporu u sklopu tržnog reda iz članka 8. ovoga Zakona, obvezatan otkupiti
poljoprivredne proizvode od poljoprivrednog gospodarstva. Minimalne cijene
propisuje Vlada na prijedlog ministra.
(5) Propisane cijene iz stavka 1. ovoga članka određuju se u skladu s
Nacionalnim programom.
Članak 10.
(1) Novčani poticaji i naknade u poljoprivredi novčana su sredstva Proračuna
koja imaju za cilj poticanje poljoprivredne proizvodnje.
(2) Novčani poticaji i naknade u poljoprivredi uređuju se posebnim zakonom.
(3) Novčani poticaji i naknade uređuju se za razdoblje od najviše pet
godina, sukladno Nacionalnom programu i mjerama potpore određenim u
Obvezujućem rasporedu Republike Hrvatske prema Svjetskoj trgovinskoj
organizaciji.
Članak 11.
(1) Mjere intervencije na domaćem tržištu provode se iznimno radi
sprečavanja većih poremećaja u ponudi i potražnji na domaćem tržištu te
stabiliziranja cijena poljoprivrednih proizvoda.
(2) Vlada na prijedlog ministra uz mišljenje ministra gospodarstva može u
skladu s tržnim redovima iz članka 8. ovoga Zakona uvesti sljedeće mjere
stabilizacije tržišta poljoprivrednih proizvoda:
1. intervencijsku kupovinu i prodaju,
2. povlačenje poljoprivrednih proizvoda s domaćeg tržišta i
3. potporu skladištenju poljoprivrednih proizvoda.
Članak 12.
(1) Mjere poticanja prodaje i potrošnje poljoprivrednih proizvoda donose se
radi jačanja konkurentnosti hrvatske poljoprivrede i poticanja domaće
potrošnje poljoprivrednih proizvoda.
(2) Vlada na prijedlog ministra može radi poticanja prodaje i potrošnje
poljoprivrednih proizvoda uvesti sljedeće mjere:
1. promicanje utrživanja i poboljšanja kakvoće,
2. potpore pripremi proizvoda za tržište i
3. potpore potrošnji.
Članak 13.
(1) Mjere uravnoteženja ponude poljoprivrednih proizvoda su mjere kojima se
utječe na obujam poljoprivredne proizvodnje.
(2) Vlada može prema tržnim redovima propisati obujam proizvodnje pojedinih
poljoprivrednih proizvoda namijenjenih tržištu (u daljnjem tekstu:
proizvodne kvote).
(3) U slučaju prekoračenja proizvodnih kvota, Vlada može propisati
poljoprivrednim gospodarstvima posebne pristojbe sukladno tržnim redovima iz
članka 8. ovoga Zakona.
(4) Sredstva s naslova pristojbi iz prethodnog stavka prihod su Proračuna.
Članak 14.
(1) Trgovinske mjere provode se radi uravnoteženja tržišta poljoprivrednih
proizvoda.
(2) Trgovinske mjere u smislu ovoga Zakona jesu carine i carinske kvote koje
se utvrđuju u skladu s obvezama preuzetim u okviru Svjetske trgovinske
organizacije i drugih međunarodnih sporazuma koje je sklopila Republika
Hrvatska.
(3) Vlada uvodi i zaštitne mjere pri uvozu i izvozu poljoprivrednih
proizvoda u skladu s međunarodno prihvaćenim obvezama Republike Hrvatske.
(b) Mjere strukturne politike
Članak 15.
(1) Mjere strukturne politike čini skup mjera kojima se potiče gospodarska
učinkovitost poljoprivredne proizvodnje radi osiguranja stabilnog dohotka i
primjerenog životnog standarda poljoprivrednika na seoskom području te
skladan razvitak poljoprivrednih regija i seoskih područja.
(2) Mjere strukturne politike su potpore:
1. područjima s težim uvjetima gospodarenja u poljoprivredi,
2. razvitku poljoprivrede koja skrbi o prirodnom okolišu i očuvanju biološke
raznovrsnosti,
3. investicijama u poljoprivredna gospodarstva,
4. stručnom osposobljavanju za rad u poljoprivredi,
5. ulasku mladih u poljoprivredu i ranijem umirovljenju poljoprivrednika,
6. regionalnom razvitku poljoprivrede i
7. dopunskim aktivnostima na poljoprivrednim gospodarstvima.
Članak 16.
(1) Potpora područjima s težim uvjetima gospodarenja u poljoprivredi odnosi
se na:
1. brdsko-planinska područja,
2. otoke i poluotok Pelješac,
3. područja nepovoljnih hidroloških i pedoloških obilježja i
4. područja od posebne državne skrbi.
(2) Područja iz stavka 1. točke 1., 2. i 4. ovoga članka uređuju se posebnim
zakonima.
(3) Propis kojim se utvrđuju područja iz stavka 1. točke 3. ovoga članka
donosi Vlada na prijedlog ministra.
(4) Propis kojim se utvrđuju iznosi potpora za područja iz stavka 1. ovoga
članka donosi Vlada na prijedlog ministra.
Članak 17.
Potpore za razvitak poljoprivrede koja skrbi o prirodnom okolišu i biološkoj
raznovrsnosti namijenjene su:
1. poticanju takve tehnologije poljoprivredne proizvodnje koja skrbi o
zaštiti prirodnih resursa, kao što je poljoprivredno zemljište i voda, te
općenito o prirodnom okolišu,
2. očuvanju za okoliš ugroženih područja i sprečavanju neplanskih,
neobrađenih i neodržavanih poljoprivrednih površina poljoprivrednih
gospodarstva i
3. očuvanju poljoprivredne biološke raznovrsnosti ekoloških sustava.
Članak 18.
Potpore investicijama u poljoprivredna gospodarstva namijenjene su:
1. snižavanju proizvodnih troškova,
2. poboljšanju kakvoće poljoprivrednih proizvoda i uvođenju proizvoda s
oznakom kakvoće, podrijetla te ekološkog proizvoda,
3. poboljšanju higijenskih uvjeta i standarda držanja stoke,
4. poticanju dopunskih djelatnosti na poljoprivrednim gospodarstvima,
5. očuvanju i poboljšanju okoliša i ekoloških standarda.
Članak 19.
Potpore stručnom osposobljavanju za rad u poljoprivredi namijenjene su
stručnom osposobljavanju poljoprivrednika izvan redovitog obrazovanja radi
ekonomski učinkovitijeg gospodarenja poljoprivrednih gospodarstava i
proizvodnog preusmjeravanja.
Članak 20.
Potpore ulasku mladih u poljoprivredu i ranijem umirovljenju
poljoprivrednika provode se radi poboljšanja dobne i obrazovne strukture
poljoprivrednika na seljačkim gospodarstvima ili obiteljskim poljoprivrednim
gospodarstvima.
Članak 21.
(1) Potpora regionalnom razvitku poljoprivrede usmjerena je poticanju
proizvodnje poljoprivrednih proizvoda u odnosnoj hrvatskoj regiji za koje
postoji razmjerna proizvodna konkurentnost.
(2) Propis kojim se određuju kriteriji za ustanovljenje poljoprivrednih
regija u Republici Hrvatskoj, s iskazom poljoprivrednih proizvoda koji imaju
proizvodnu konkurentnost u pojedinoj regiji, donosi Vlada.
Članak 22.
Potpora dopunskim aktivnostima na poljoprivrednim gospodarstvima usmjerena
je na poticanje seoskog turizma i eko-seoskog turizma, preradu primarnih
poljoprivrednih proizvoda u proizvode veće dodane vrijednosti, izravnu
prodaju poljoprivrednih proizvoda i drugih aktivnosti kojima se može
ostvariti dodatni dohodak na poljoprivrednom gospodarstvu.
Članak 23.
Mjere strukturne politike provode se neizravnom i izravnom potporom dohotku
poljoprivrednih gospodarstava.
Članak 24.
Neizravna potpora u smislu članka 23. ovoga Zakona označuje djelomično ili
potpuno pokriće troškova za provedbu mjera strukturne politike iz članka 15.
stavka 2. ovoga Zakona.
Članak 25.
(1) Izravna potpora u smislu članka 23. ovoga Zakona označuje izravan
prijenos sredstava Proračuna poljoprivrednim gospodarstvima.
(2) Potpora iz stavka 1. ovoga članka potpuna je ili djelomična novčana
naknada za ukinuće i/ili smanjenje drugih potpora koje poljoprivredna
gospodarstva ostvaruju u sklopu mjera tržišno-cjenovne politike i/ili kada
poljoprivredno gospodarstvo ne ostvaruje uvjete za dobivanje potpore na
temelju članka 7. stavka 2. ovoga Zakona.
Članak 26.
Propis kojim se određuju kriteriji i iznosi potpora mjerama strukturne
politike iz članka 17., 18., 19., 20., 22. i 25., donosi Vlada na prijedlog
ministra.
Članak 27.
(1) Jedinice područne (regionalne) i lokalne samouprave mogu propisati
dodatne mjere strukturne politike za odnosno područje, a sukladno
provedbenom dijelu Nacionalnog programa.
(2) Novčane potpore iz stavka 1. ovoga članka osiguravaju se u proračunu
jedinica područne i lokalne samouprave.
(c) Mjere zemljišne politike
Članak 28.
(1) Mjere zemljišne politike su skup mjera kojima se utječe na racionalno
gospodarenje poljoprivrednim zemljištem kao dobrom od interesa za Republiku
Hrvatsku sukladno važećim propisima, uz sustavnu i učinkovitu zaštitu
okoliša.
(2) Mjere zemljišne politike jesu:
1. dodjela prava korištenja i prodaja poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu
države,
2. unapređivanje gospodarenja poljoprivrednim zemljištem i
3. zaštita poljoprivrednog zemljišta od onečišćenja.
Članak 29.
Dodjela prava korištenja i prodaja poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu
države obuhvaća davanje koncesija za korištenje, davanje u zakup i prodaju
poljoprivrednog zemljišta poljoprivrednim gospodarstvima, radi obavljanja
poljoprivredne djelatnosti.
Članak 30.
(1) Unapređivanje gospodarenja poljoprivrednim zemljištem obuhvaća radnje
oko grupiranja zemljišta poljoprivrednih gospodarstava u veće i pravilnije
čestice te izgradnju prateće infrastrukture što vodi učinkovitijoj
poljoprivrednoj proizvodnji.
(2) Pod infrastrukturom iz stavka 1. ovoga članka podrazumijeva se izgradnja
prometnica te hidrotehnički, hidromelioracijski i agromelioracijski zahvati
oko uređenja tla.
(3) Program aktivnosti potrebnih za unapređenje gospodarenja poljoprivrednim
zemljištem iz stavka 1. ovoga članka na prijedlog ministra, ministra
pravosuđa, uprave i lokalne samouprave i ravnatelja Državne geodetske uprave
donosi Vlada.
Članak 31.
Zaštita poljoprivrednog zemljišta od onečišćenja obuhvaća registriranje,
sprečavanje i saniranje oštećenja poljoprivrednih tala nastalih
onečišćenjem, radi omogućavanja proizvodnje zdravstveno ispravne hrane i
zaštite okoliša.
3. SeljaČko gospodarstvo ili obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo
Članak 32.
(1) Seljačko gospodarstvo ili obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo
definirano člankom 2. ovoga Zakona osnovni je oblik proizvodnog
organiziranja u poljoprivredi.
(2) Seljačka gospodarstva ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva
razvrstavaju se u ciljne skupine - korisnike mjera poljoprivredne politike
prema sljedećim kriterijima:
1. korištena poljoprivredna površina,
2. radna aktivnost u poljoprivredi,
3. vrsta poljoprivredne proizvodnje,
4. vrijednost prodaje poljoprivrednih proizvoda i
5. dohodak gospodarstva.
(3) Detaljniju razradu kriterija iz stavka 2. ovoga članka i klasifikaciju
seljačkih gospodarstava ili obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava donosi
ministar posebnim propisom.
4. Institucijska potpora
Članak 33.
(1) Institucijska potpora obuhvaća djelovanje tijela državne uprave,
jedinica područne (regionalne) i lokalne samouprave, ustanova, te različitih
oblika stručnog i interesnog povezivanja poljoprivrednih gospodarstava u
području poljoprivrede.
(2) Ustanove za pružanje usluga u poljoprivredi ovlaštene su pravne osobe
koje na temelju zakona imaju javne ovlasti te obavljaju stručne i upravne
poslove koji se odnose na poljoprivredno-
-savjetodavnu službu, uzgojno-selekcijski i reprodukcijski rad u stočarstvu,
sjemenarstvo i rasadničarstvo, zaštitu bilja, zaštitu zdravlja i dobrobiti
domaćih životinja, vinogradarstvo i vinarstvo, voćarstvo, povrćarstvo,
poljoprivredno zemljište i drugo.
(3) Ustanove iz stavka 1. ovoga članka osniva Vlada uredbom.
Članak 34.
(1) Poljoprivredna savjetodavna djelatnost obavlja se kao javna i privatna
poljoprivredna savjetodavna služba.
(2) Javnu poljoprivrednu savjetodavnu službu obavlja Hrvatski zavod za
poljoprivrednu savjetodavnu službu (u daljnjem tekstu: Zavod).
(3) Privatnu poljoprivredno-savjetodavnu službu mogu obavljati fizičke i
pravne osobe koje su registrirane za obavljanje takve djelatnosti i koje
udovoljavaju uvjetima koje propisuje ministar.
(4) Temeljna zadaća poljoprivredno-savjetodavne službe jest
tehnološko-tehničko unapređenje seljačkih gospodarstava ili obiteljskih
poljoprivrednih gospodarstava radi povećanja dobiti od poljoprivredne
djelatnosti i dopunskih djelatnosti na gospodarstvima.
(5) Poljoprivredna savjetodavna djelatnost obuhvaća:
1. davanje stručnih poljoprivrednih savjeta za konvencionalnu i ekološku
proizvodnju,
2. prikaz novih tehnologija i tehnika,
3. primjenu znanstvenih dostignuća,
4. izradu programa gospodarskog korištenja zemljišta,
5. osposobljavanje za vođenje knjigovodstva i izradu kalkulacija proizvodnje
na seljačkim gospodarstvima ili obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima,
6. očuvanje ekološke ravnoteže,
7. unapređenje seoskog turizma i dopunskih djelatnosti na gospodarstvu,
8. pomoć u osnivanju različitih oblika udruživanja poljoprivrednika,
9. usmjeravanje u razvoju sela i cjelovitog ruralnog područja i drugo.
Članak 35.
(1) Za utvrđivanje politike i uvjeta financiranja razvojnih i primijenjenih
istraživanja u poljoprivredi, Ministarstvo utemeljuje Vijeće za istraživanja
u poljoprivredi i seoskom području.
(2) Vijeće za istraživanja u poljoprivredi i seoskom području čine
predstavnici:
1. Ministarstva (2 člana, jedan član je predsjednik),
2. Ministarstva znanosti i tehnologije (1 član),
3. ustanova za pružanje usluga u poljoprivredi (2 člana),
4. prerađivačke industrije (1 član),
5. poljoprivrednih gospodarstava (9 članova),
6. visokih učilišta i znanstvenih instituta (4 člana).
(3) Ministar donosi rješenje kojim se imenuje Vijeće za istraživanja u
poljoprivredi i seoskom području, za razdoblje od 3 godine.
(4) Članovi Vijeća za istraživanja u poljoprivredi i seoskom području moraju
imati visoku stručnu spremu osim članova pod točkom 5. stavka 2. ovoga
članka za koje taj uvjet nije prijeko potreban.
(5) Članovima Vijeća za istraživanja u poljoprivredi i seoskom području
pripada naknada za rad, a visinu naknade određuje ministar.
(6) Novčana sredstva za rad Vijeća za istraživanja u poljoprivredi i seoskom
području osiguravaju se iz Proračuna, a sredstva za financiranje razvojnih i
primijenjenih istraživanja u poljoprivredi osiguravaju se u Proračunu, iz
inozemnih novčanih izvora, darovnica i naknada od korisnika rezultata
istraživanja u poljoprivredi.
(7) Vijeće za istraživanja u poljoprivredi i seoskom području radi i djeluje
na osnovi donesenog Poslovnika o radu.
Članak 36.
Radi promicanja, zaštite i zastupanja interesa poljoprivrednih gospodarstava
i ribara utemeljit će se Hrvatska poljoprivredna komora posebnim zakonom.
Članak 37.
(1) Poljoprivredni informacijski centar jest informacijski sustav
Ministarstva koji obavlja:
1. prikupljanje i uporabu podataka i informacija i propisanih evidencija iz
djelokruga tijela državne uprave, jedinica područne (regionalne) i lokalne
samouprave, ustanova i slično od važnosti za poljoprivredu,
2. prikupljanje, obradu podataka i informacija za potrebe izvješćivanja o
poljoprivredi, koje ustanovljuje ministar odnosno nositelji poljoprivredne
politike,
3. prikupljanje i objavljivanje općih podataka i svih vrsta informacija o
poljoprivredi za javnu uporabu i
4. razmjenu podataka i informacija s nadležnim inozemnim ustanovama i
službama u poljoprivredi.
(2) Poslovi Poljoprivrednoga informacijskog centra iz stavka 1. ovoga članka
ne odnose se na poslove iz djelokruga Državnog zavoda za statistiku.
Članak 38.
(1) Operativna provedba mjera tržišne i strukturne potpore u poljoprivredi u
nadležnosti je Ravnateljstva za tržišnu i strukturnu potporu u poljoprivredi
(u daljnjem tekstu: Ravnateljstvo), kao ustrojstvene jedinice Ministarstva.
(2) Ravnateljstvo obavlja sljedeće poslove:
1. provodi mjere tržišno-cjenovne politike,
2. provodi mjere strukturne politike,
3. provodi programe međunarodne potpore razvitka sektora,
4. priprema stručne podloge i analize,
5. vodi evidenciju o aktivnostima operativne provedbe mjera tržišno-cjenovne
i strukturne politike i dostavlja ih u Poljoprivredni informacijski centar
iz članka 37. ovoga Zakona,
6. uspostavlja i provodi integrirani administrativni i kontrolni sustav.
Članak 39.
(1) Vlada osniva Nacionalno vijeće za poljoprivredu i seoska područja, kao
stručno i savjetodavno tijelo Vlade.
(2) Nacionalno vijeće za poljoprivredu i seoska područja ima sljedeće
zadaće:
1. prati izradbu i provedbu Nacionalnog programa,
2. prati izradbu i ocjenjuje godišnje izvješće o stanju u poljoprivredi,
3. daje mišljenje na prijedloge domaćih propisa i međunarodnih sporazuma iz
područja poljoprivrede.
(3) Nacionalno vijeće za poljoprivredu i seoska područja čine predstavnici
iz:
1. Hrvatske poljoprivredne komore (3 člana),
2. Hrvatskoga zadružnog saveza (1 član),
3. Udruženja poljoprivrednika (2 člana),
4. Visokih učilišta, veleučilišta i znanstvenih instituta koji se bave
poljoprivredom, selom i seoskim područjem (4 člana),
5. Hrvatske gospodarske komore (1 član).
(4) Najmanje jedan član Nacionalnog vijeća je stručnjak iz područja ekološke
poljoprivrede.
(5) Članove Nacionalnog vijeća za poljoprivredu i seoska područja na
prijedlog odnosnih članica iz stavka 3. ovoga članka imenuje Vlada. Mandat
članova Nacionalnog vijeća za poljoprivredu i seoska područja jest 5 godina.
(6) Sredstva potrebna za rad Nacionalnog vijeća za poljoprivredu i seoska
područja osiguravaju se u Proračunu.
5. PraĆenje i izvjeŠĆivanje u poljoprivredi
Članak 40.
(1) Ministarstvo odnosno ustanove iz članka 33. ovoga Zakona ustanovljuju i
vode sljedeće upisnike i evidencije:
1. Upisnik seljačkih gospodarstava ili obiteljskih poljoprivrednih
gospodarstava,
2. Upisnik trgovačkih društava, zadruga i obrtnika u poljoprivredi,
3. Upisnik trajnih nasada (voćnjaci, vinogradi, maslinici i drugo),
4. Upisnik proizvođača povrća,
5. Upisnik uzgajivača životinja,
6. Evidenciju o novčanim potporama u poljoprivredi,
7. Evidenciju uporabe poljoprivrednog zemljišta,
8. Evidenciju područja s težim uvjetima gospodarenja u poljoprivredi i
9. Pedološku kartu.
(2) Upisnici navedeni pod točkom 1. i 2. stavka 1. ovoga članka ne odnose se
na statističke registre koje ustrojava i vodi Državni zavod za statistiku.
(3) Osim navedenih upisnika i evidencija iz stavka 2. ovoga članka,
Ministarstvo odnosno ustanove iz stavka 1. ovoga članka mogu ustanoviti i
voditi druge upisnike i evidencije ako je to predviđeno ovim Zakonom ili
drugim zakonima.
(4) Osnovica za vođenje upisnika i evidencija te njihovih povezivanja jest
matični identifikacijski broj, koji je obvezan za sve upisnike i evidencije
iz stavka 1. ovoga članka.
(5) Upis u upisnike i evidencije obavlja se na osnovi posebnih propisa
ministra.
Članak 41.
(1) Ministarstvo ustrojava Sustav poljoprivrednih knjigovodstvenih podataka
(u daljnjem tekstu: Poljoprivredno knjigovodstvo) za potrebe praćenja
promjena i razine poljoprivrednog dohotka poljoprivrednog gospodarstva,
ocjene gospodarske učinkovitosti poljoprivredne proizvodnje i analize mjera
poljoprivredne politike.
(2) Ministarstvo je odgovorno za organizaciju i stručnu provedbu
Poljoprivrednog knjigovodstva. U organizaciji i provedbi mogu sudjelovati
poljoprivredne obrazovne, znanstvene i stručne institucije, upravna tijela
te druge organizacije i ustanove koje odredi Ministarstvo.
(3) Vrstu, opseg i način prikupljanja knjigovodstvenih podataka propisuje
ministar.
(4) Novčana sredstva za ustroj i vođenje Poljoprivrednog knjigovodstva
osiguravaju se u Proračunu.
Članak 42.
(1) Radi sustavnog praćenja stanja i promjena socio-ekonomskih i regionalnih
obilježja seljačkih gospodarstava ili obiteljskih poljoprivrednih
gospodarstava i seoskih područja, Ministarstvo, odnosno od njega ovlaštena
pravna osoba provodi svake godine Anketu seljačkih gospodarstava ili
obiteljskih poljoprivrednih gospodarstva (u daljnjem tekstu: Anketa).
(2) Vrstu, opseg i metodologiju prikupljanja podataka iz stavka 1. ovoga
članka propisuje ministar po prethodno pribavljenom mišljenju Državnog
zavoda za statistiku.
(3) Novčana sredstva za ustroj, vođenje i provedbu Ankete osiguravaju se u
Proračunu.
Članak 43.
(1) Godišnje izvješće o stanju poljoprivrede u prethodnoj kalendarskoj
godini (u daljnjem tekstu: Zeleno izvješće) izrađuje Ministarstvo i
dostavlja ga Vladi na utvrđivanje najkasnije do 15. svibnja tekuće godine, a
Vlada ga dostavlja na prihvaćanje Saboru najkasnije do 30. lipnja tekuće
godine.
(2) Zeleno izvješće sadrži ocjenu stanja i gospodarskog položaja
poljoprivrede te prijedlog i način provedbe mjera poljoprivredne politike za
sljedeće razdoblje.
(3) Zeleno izvješće temelji se na redovitom praćenju i agroekonomskim
stručnim podlogama, a izrađuje ga Ministarstvo, odnosno od njega ovlaštena
pravna osoba sukladno propisima koje donosi ministar.
(4) Zeleno izvješće javno je i objavljuje se u »Narodnim novinama«.
6. Upravni i inspekcijski nadzor
Članak 44.
(1) Upravni nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju
njega obavlja Ministarstvo.
(2) Inspekcijski nadzor u provođenju ovoga Zakona i propisa donesenih na
temelju njega u prvom stupnju obavljaju županijski uredi, odnosno ured Grada
Zagreba, nadležni za poslove poljoprivredne inspekcije (u daljnjem tekstu:
županijska poljoprivredna inspekcija), odnosno Ministarstvo kad je to ovim
Zakonom određeno, a u drugom stupnju Ministarstvo (u daljnjem tekstu:
poljoprivredna inspekcija u Ministarstvu).
(3) Poslove inspekcijskog nadzora iz nadležnosti županijske poljoprivredne
inspekcije i poljoprivredne inspekcije u Ministarstvu provode poljoprivredni
inspektori.
(4) Inspekcijski nadzor nad propisanim cijenama iz članka 9. ovoga Zakona i
intervencijskom kupovinom i prodajom iz članka 11. stavka 2. točke 1. ovoga
Zakona provode gospodarski inspektori Državnog inspektorata.
Članak 45.
(1) Poslove poljoprivrednog inspektora može obavljati diplomirani inženjer
poljoprivrede, s položenim državnim stručnim ispitom za poljoprivrednog
inspektora i s najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
(2) Program posebnog dijela državnoga stručnog ispita iz stavka 1. ovoga
članka propisuje ministar.
Članak 46.
(1) Poljoprivredni inspektor ima službenu iskaznicu i znak kojim dokazuje
službeno svojstvo, identitet i ovlasti.
(2) Obrazac iskaznice i izgled znaka te način izdavanja i vođenja evidencije
o službenim iskaznicama i znakovima propisuje ministar.
Članak 47.
Županijska poljoprivredna inspekcija obavlja sljedeće poslove:
1. pregledava poljoprivredno zemljište, nasade, stoku, poslovne i proizvodne
prostore, objekte, uređaje, robu i poslovnu dokumentaciju fizičkih i pravnih
osoba koje se bave poljoprivrednom proizvodnjom, a u svezi s provedbom mjera
poljoprivredne politike,
2. provodi uvid u isprave korisnika prava koje se odnose na ostvarivanje
prava,
3. provjerava udovoljava li korisnik prava uvjetima za ostvarivanje toga
prava,
4. utvrđuje nezakonito dobivanje ili nenamjensku uporabu sredstava,
5. naređuje korisniku prava povrat sredstava u slučaju nezakonitog dobivanja
sredstava ili nenamjenske uporabe sredstava,
6. izvješćuje nadležna tijela državne uprave o uočenim nepravilnostima i
traži provođenje određenog postupka ako sama nije ovlaštena izravno
postupiti,
7. prikuplja podatke i obavijesti od odgovornih osoba, svjedoka, vještaka i
drugih osoba kad je to potrebno za obavljanje njihovih poslova,
8. podnosi zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka zbog povrede odredaba
ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega.
Članak 48.
Poljoprivredna inspekcija u Ministarstvu obavlja sljedeće poslove:
1. usmjerava, koordinira i nadzire rad županijske poljoprivredne inspekcije,
2. rješava o žalbama protiv rješenja županijske poljoprivredne inspekcije,
3. izvješćuje nadležna tijela državne uprave o uočenim nepravilnostima i
traži provođenje određenog postupka ako sama nije ovlaštena izravno
postupiti,
4. prikuplja podatke i obavijesti od odgovornih osoba, svjedoka, vještaka i
drugih osoba kad je to potrebno za obavljanje poslova,
5. podnosi zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka zbog povrede odredaba
ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega,
6. nadzire i ostalo propisano ovim Zakonom i propisima donesenim na temelju
njega.
Članak 49.
(1) Pravne i fizičke osobe koje podliježu nadzoru poljoprivrednog inspektora
dužne su mu omogućiti obavljanje nadzora, pružiti potrebne podatke i
obavijesti te osigurati uvjete za nesmetani rad.
(2) Pravne i fizičke osobe iz stavka 1. ovoga članka dužne su na zahtjev
poljoprivrednog inspektora u određenom roku dostaviti ili pripremiti podatke
i materijale koji su mu potrebni za obavljanje poslova inspekcijskog
nadzora.
(3) Rok iz stavka 2. ovoga članka mora biti primjeren vrsti zahtjeva.
Članak 50.
(1) Poljoprivredni inspektor u provedbi inspekcijskog nadzora vodi postupak,
sastavlja zapisnik i donosi rješenje kad je za to ovlašten ovim Zakonom i
propisima donijetim na temelju njega.
(2) Na postupak poljoprivrednog inspektora primjenjuju se odredbe Zakona o
općem upravnom postupku, ako ovim Zakonom nije drukčije određeno.
Članak 51.
(1) Ako poljoprivredni inspektor u postupku inspekcijskog nadzora utvrdi da
je povrijeđen ovaj Zakon ili propisi doneseni na temelju njega, naredit će
rješenjem da se utvrđene nepravilnosti, odnosno nedostaci uklone u određenom
roku.
(2) Poljoprivredni inspektor donijet će rješenje iz stavka 1. ovoga članka
bez odgađanja, a najkasnije u roku od 15 dana od dana završetka nadzora.
Članak 52.
(1) U obavljanju inspekcijskog nadzora poljoprivredni inspektor može
privremeno oduzeti, do donošenja rješenja o izvršenom prekršaju ili presude
o kaznenom djelu, dokumentaciju i predmete koji u prekršajnom ili sudskom
postupku mogu poslužiti kao dokaz.
(2) O privremenom oduzimanju dokumentacije ili predmeta iz stavka 1. ovoga
članka izdaje se potvrda.
Članak 53.
(1) Protiv rješenja županijske poljoprivredne inspekcije može se izjaviti
žalba Ministarstvu u roku od 15 dana od dostave rješenja.
(2) Protiv rješenja Ministarstva donesenog u prvom stupnju nije dopuštena
žalba nego se može pokrenuti upravni spor.
(3) Žalba izjavljena protiv rješenja ne zadržava izvršenje rješenja.
Članak 54.
Zaključak o izvršenju poljoprivredni inspektor dužan je donijeti bez
odgađanja, a najkasnije u roku od 8 dana od dana kad je rješenje postalo
izvršno.
7. Kaznene odredbe
Članak 55.
(1) Novčanom kaznom od 40.000,00 do 80.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj
pravna ili fizička osoba korisnik prava ako:
1. u namjeri da ostvari novčana sredstva i druge oblike potpore prema
odredbama ovoga Zakona prilikom podnošenja zahtjeva dade netočne podatke,
2. nenamjenski koristi dobivena novčana sredstva,
3. ako ne omogući provedbu nadzora poljoprivrednog inspektora na način i u
rokovima utvrđenim odredbama članka 49. ovoga Zakona.
(2) Novčanom kaznom od 9.000,00 do 20.000,00 kuna kaznit će se i odgovorna
osoba u pravnoj osobi za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka.
Članak 56.
(1) Novčanom kaznom od 6.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj
pravna ili fizička osoba korisnik prava ako ne čuva isprave sukladno odredbi
članka 6. stavka 6. ovoga Zakona.
(2) Novčanom kaznom od 3.000,00 do 8.000,00 kuna kaznit će se i odgovorna
osoba u pravnoj osobi za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka.
8. Prijelazne i zavrŠne odredbe
Članak 57.
Prijedlog Nacionalnog programa iz članka 5. ovoga Zakona Vlada je dužna
dostaviti Saboru radi donošenja u roku od devet mjeseci od dana stupanja na
snagu ovoga Zakona.
Članak 58.
Propise za donošenje kojih je ovlaštena na temelju članka 8., članka 16.
stavka 3. i 4., članka 21. stavka 2., članka 26. i članka 30. stavka 3.
ovoga Zakona, Vlada će donijeti u roku od dvanaest mjeseci od dana stupanja
na snagu ovoga Zakona.
Članak 59.
Propise za donošenje kojih je ovlašten na temelju članka 6. stavka 1.,
članka 32. stavka 3., članka 40. stavka 5. i članka 42. stavka 2. ovoga
Zakona, ministar će donijeti u roku od dvanaest mjeseci od dana stupanja na
snagu ovoga Zakona.
Članak 60.
Ministar će donijeti rješenje o imenovanju Vijeća za istraživanja u
poljoprivredi i seoskom području na temelju članka 35. stavka 3. ovoga
Zakona u roku od trideset dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Članak 61.
Vlada će osnovati Nacionalno vijeće za poljoprivredu sukladno članku 39.
ovoga Zakona u roku od trideset dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Članak 62.
Obvezuje se ministar da ustroji Sustav poljoprivrednih knjigovodstvenih
podataka iz članka 41. ovoga Zakona u roku od dvije godine od dana stupanja
na snagu ovoga Zakona.
Članak 63.
Stupanjem na snagu ovoga Zakona prestaje važiti članak 10. Zakona o iznimnim
mjerama kontrole cijena (»Narodne novine«, br. 73/97.).
Članak 64.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 320-01/00-01/03
Zagreb, 11. srpnja 2001.
Narodne novine ; 66/01
Poglavlje
carinske tarife/tarifni broj/tarifna oznaka prema Zakonu o carinskoj
tarifi | |