POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
Novo u ponudi za poduzetnike: samostalna izrada web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć našeg CMS-a. Moderni dizajni za Vašu web stranice. Korištenje administracije slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija te ostvarite svoju prvu web stranicu u trenu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
Mobilna responzivnost web stranica predstavlja prilagođavanje web stranice svim uređajima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve stranice. SEO optimizacija će omogućiti vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama (poput Google-a) za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
Dizajn responzivnih web stranica, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna podrška za internet marketing...
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo razloga zašto bi trebali imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, mailing lista, chatova, foruma, društvenih mreža...
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoj marketing.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Ovim se Zakonom određuju poslovi, ustrojstvo, način rada, ovlasti i dužnosti
tijela državne uprave koja obavljaju poslove sanitarne inspekcije (u
daljnjem tekstu: sanitarna inspekcija) te posebni uvjeti za postavljanje u
zvanje sanitarnih inspektora.
Članak 2.
Nadzor nad provedbom zakona i drugih propisa kojima se utvrđuje zaštita
zdravlja ljudi obavlja sanitarna inspekcija.
Sanitarni nadzor obuhvaća nadzor nad osobama i djelatnostima, građevinama,
prostorijama, prostorima, postrojenjima i uređajima koji mogu na bilo koji
način štetno utjecati na zdravlje ljudi.
Članak 3.
Sanitarni nadzor obavlja se kao nadzor nad:
1. provedbom mjera za sprečavanje i suzbijanje zaraznih bolesti,
2. proizvodnjom i prometom namirnica i predmeta opće uporabe,
3. ispunjavanjem sanitarno-tehničkih i higijenskih uvjeta u postupku
izdavanja građevne dozvole, odnosno lokacijske dozvole za građevine za koje
se, prema posebnom propisu, ne izdaje građevna dozvola, tijekom gradnje te u
postupku izdavanja uporabne dozvole za građevine iz točke 9., 10., 11. i 14.
ovoga stavka i druge građevine iz članka 2. ovoga Zakona koje podliježu
sanitarnom nadzoru,
4. izvorima ionizirajućih i neonizirajućih zračenja,
5. provedbom posebnih mjera zaštite na radu zaposlenih i ostalog pučanstva
koji su u tijeku rada ili pod drugim uvjetima izloženi djelovanju
ionizirajućeg i neonizirajućeg zračenja u skladu s propisima o zaštiti od
ionizirajućeg i neonizirajućeg zračenja,
6. proizvodnjom i prometom lijekova, medicinskih i homeopatskih proizvoda,
7. proizvodnjom i prometom otrova,
8. provođenjem mjera za zaštitu od buke,
9. vodom za piće, te dijelovma građevina i uređajima za opskrbu vodom za
piće,
10. otpadnim vodama i krutim otpadom te građevinama i uređajima za njihovu
obradu, odlaganje ili otklanjanje,
11. građevinama, postrojenjima, prostorom, prostorijama, uređajima i opremom
osoba koje obavljaju gospodarske djelatnosti i djelatnosti na području
zdravstva, odgoja, obrazovanja, socijalne skrbi, ugostiteljstva, turizma,
obrta i usluga, športa i rekreacije te djelatnost prometa i na ostalim
javnim mjestima,
12. osobama zaposlenim na radnim mjestima na kojima mogu s obzirom na svoje
zdravstveno stanje ugroziti zdravlje ostalog pučanstva,
13. provedbom mjera zaštite pučanstva od štetnog djelovanja duhanskih
prerađevina,
14. sanitarnim čvorovima u građevinama,
15. ekshumacijom i prijenosom umrlih osoba koja se obavlja na području
Republike Hrvatske i nad prijenosom umrlih osoba preko državne granice.
Građevine u kojima sanitarni čvorovi podliježu sanitarnom nadzoru propisom
određuje ministar zdravstva.
Ministar zdravstva posebnim propisom određuje građevine iz stavka 1. točke
3. ovoga članka koje podliježu sanitarnom nadzoru te način obavljanja
sanitarnog nadzora tijekom njihove gradnje uz prethodno mišljenje ministra
prostornog uređenja, graditeljstva i stanovanja. Ako ministar ne izda
prethodno mišljenje u roku od 30 dana, smatrat će se da je isto izdano.
Članak 4.
U postupku donošenja građevne dozvole nadležno državno tijelo za sanitarni
nadzor daje potvrdu o usklađenosti glavnog projekta sa sanitarno-tehničkim
uvjetima gradnje.
Iznimno, ova se potvrda ne daje u postupku donošenja građevne dozvole za
obiteljsku zgradu, prema posebnom propisu.
Ministar zdravstva posebnim propisom utvrdit će sadržaj i način davanja
potvrde iz stavka 1. ovoga članka, kao i vrste građevina koje podliježu
sanitarnom nadzoru.
Članak 5.
U obavljanju sanitarnog nadzora može se zatražiti mišljenje istaknutih
stručnjaka drugih tijela ili pravnih osoba, ako je za utvrđivanje bitnih
činjenica ili okolnosti potrebna posebna stručnost.
USTROJSTVO
Članak 6.
Poslove sanitarne inspekcije u prvom stupnju obavljaju županijski uredi i
ured Grada Zagreba nadležni za poslove zdravstva, a u drugom stupnju
Ministarstvo zdravstva, ako ovim Zakonom nije drukčije određeno.
Članak 7.
U slučaju ako se u županijskom uredu ili uredu Grada Zagreba ukaže potreba
povećanja broja sanitarnih inspektora kojoj nije moguće udovoljiti,
Ministarstvo zdravstva privremeno daje ovlast za obavljanje poslova iz
njihove nadležnosti sanitarnim inspektorima drugoga županijskog ureda,
odnosno ureda Grada Zagreba.
Članak 8.
Županija, odnosno Grad Zagreb, osigurava najmanje jednog inspektora na
15.000 stanovnika vodeći računa o strukturi, odnosno o broju objekata pod
nadzorom.
Članak 9.
Poslove sanitarnog inspektora u županijskom uredu, odnosno uredu Grada
Zagreba obavljaju županijski, odnosno gradski sanitarni inspektori, a u
Ministarstvu zdravstva sanitarni inspektori, viši sanitarni inspektori,
granični sanitarni inspektori i viši granični sanitarni inspektori.
Poslove višega sanitarnog inspektora u Ministarstvu zdravstva mogu obavljati
doktori medicine koji se bave javnim zdravstvom, odnosno doktori medicine s
poslijediplomskim studijem iz javnog zdravstva, te osobe s visokom stručnom
spremom farmaceutsko-biokemijskog, prehrambeno-biotehnološkog,
prirodoslovno-matematičkog fakulteta, fakulteta kemijskog inženjerstva i
tehnologije, građevinskog i arhitektonskog fakulteta s najmanje pet godina
radnog iskustva na poslovima sanitarne inspekcije.
Poslove sanitarnog inspektora u Ministarstvu zdravstva mogu obavljati osobe
s visokom stručnom spremom iz stavka 2. ovoga članka s najmanje tri godine
radnog iskustva u struci.
Poslove višega graničnoga sanitarnog inspektora i graničnoga sanitarnog
inspektora u Ministarstvu zdravstva mogu obavljati doktori medicine
specijalisti preventivnih grana, odnosno doktori medicine s
poslijediplomskim studijem iz javnog zdravstva.
Poslove sanitarnog inspektora oružanih snaga Republike Hrvatske mogu
obavljati osobe s visokom stručnom spremom iz stavka 2. ovoga članka s
najmanje tri godine radnog iskustva u struci.
Poslove sanitarnog inspektora u županijskom uredu, odnosno uredu Grada
Zagreba mogu obavljati osobe s visokom stručnom spremom iz stavka 2. ovoga
članka i diplomirani sanitarni inženjeri s najmanje jednom godinom radnog
iskustva u struci.
Članak 10.
Poslovi koje obavljaju sanitarni inspektori i viši sanitarni inspektori,
granični sanitarni inspektori i viši granični sanitarni inspektori u
Ministarstvu zdravstva te sanitarni inspektori u županijskim uredima i uredu
Grada Zagreba poslovi su s posebnim uvjetima rada.
Članak 11.
Sanitarne inspektore, više sanitarne inspektore, granične sanitarne
inspektore te više granične sanitarne inspektore u Ministarstvu zdravstva
postavlja u zvanje ministar zdravstva, a sanitarne inspektore u županijskom
uredu i uredu Grada Zagreba postavlja u zvanje župan, odnosno gradonačelnik
Grada Zagreba, uz prethodnu suglasnost ministra zdravstva.
Ako sanitarni inspektor u županijskom uredu i uredu Grada Zagreba u
obavljanju poslova postupa protivno zakonu i propisima kojima se utvrđuje
zaštita zdravlja ljudi suglasnost iz stavka 1. ovoga članka može se povući,
o čemu će ministar zdravstva donijeti posebno rješenje.
Članak 12.
Sanitarni nadzor za potrebe Ministarstva unutarnjih poslova Republike
Hrvatske obavljaju županijski, odnosno gradski sanitarni inspektori,
sanitarni inspektori i viši sanitarni inspektori Ministarstva zdravstva koje
postavlja u zvanje ministar zdravstva uz suglasnost ministra unutarnjih
poslova.
Sanitarni nadzor u oružanim snagama Republike Hrvatske obavljaju sanitarni
inspektori oružanih snaga Republike Hrvatske koje postavlja u zvanje
ministar obrane.
Ustrojstvo i rad sanitarne inspekcije u oružanim snagama Republike Hrvatske,
obrazac iskaznice, postavljanje u zvanje sanitarnih inspektora oružanih
snaga Republike Hrvatske, obrazac iskaznice, izgled znaka sanitarnog
inspektora oružanih snaga Republike Hrvatske te obrazac akata koje izdaje
sanitarni inspektor oružanih snaga Republike Hrvatske propisuje ministar
obrane uz prethodnu suglasnost ministra zdravstva.
Članak 13.
Županijski uredi, odnosno ured Grada Zagreba, obavljaju neposredno sve
poslove iz nadležnosti sanitarne inspekcije osim onih za koje je ovim
Zakonom određeno da ih obavlja Ministarstvo zdravstva.
Ako županijski ured ili ured Grada Zagreba ne obavi ili djelomično obavi
pojedine inspekcijske poslove iz svoje nadležnosti, te poslove može
neposredno obaviti Ministarstvo zdravstva ako ocijeni da se na drugi način
ne može osigurati izvršenje određenoga inspekcijskog posla.
Članak 14.
Sanitarna inspekcija u županijskim uredima, odnosno u uredu Grada Zagreba
obvezno podnosi Ministarstvu zdravstva, te županu, odnosno gradonačelniku
Grada Zagreba tromjesečna izvješća o svom radu.
Propis o sadržaju izvješća o radu sanitarne inspekcije donosi ministar
zdravstva.
Članak 15.
Radi bolje dostupnosti javnosti županijski ured i ured Grada Zagreba
nadležni za poslove zdravstva obvezni su u lokalnim sredstvima javnog
priopćavanja pučanstvo izvijestiti o imenu i prezimenu nadležnoga sanitarnog
inspektora i njegovu službenom telefonskom broju.
NADLEŽNOST
Članak 16.
Sanitarna inspekcija Ministarstva zdravstva obavlja sanitarni nadzor nad:
1. provedbom mjera za zaštitu pučanstva Republike Hrvatske od širenja
zaraznih bolesti u slučaju epidemija koje zahvaćaju dvije ili više županija,
2. proizvodnjom i prometom na veliko lijekova, medicinskih i homeopatskih
proizvoda,
3. proizvodnjom, prometom te uporabom otrova iz skupine I.,
4. izvorima ionizirajućih i neonizirajućih zračenja i nad provedbom mjera
zaštite profesionalno izloženih djelatnika i ostalog pučanstva od štetnog
djelovanja ionizirajućeg i neonizirajućeg zračenja,
5. izvorištima, dijelovima građevina, uređajima i cjevovodima za opskrbu
vodom za piće ako opskrbljuje više od 50.000 ekvivalentnih stanovnika,
6. dijelovima građevina i uređajima za pročišćavanje voda i odlaganje mulja
za više od 50.000 ekvivalentnih stanovnika,
7. gradnjom građevina i uređaja za proizvodnju i promet lijekova ili
proizvodnju i promet na veliko medicinskih i homeopatskih proizvoda,
8. gradnjom građevina za proizvodnju, promet i uporabu otrova grupe I.,
9. gradnjom građevina za proizvodnju, uporabu i skladištenje izvora
ionizirajućeg zračenja,
10. gradnjom dijelova građevina magistralnih cjevovoda i građevina za
pročišćavanje otpadnih voda za više od 50.000 ekvivalentnih stanovnika.
Članak 17.
Granična sanitarna inspekcija Ministarstva zdravstva obavlja sanitarni
nadzor nad:
1. osobama, njihovim stvarima i prijevoznim sredstvima u prometu preko
državne granice, a u cilju zaštite zdravlja pučanstva od unošenja i širenja
zaraznih bolesti,
2. zdravstvenom ispravnosti namirnica i predmeta opće uporabe, te sirovina
za njihovu proizvodnju u prometu preko državne granice,
3. uvozom otrova i radioaktivnih tvari i nad prijevozom i provozom otrova i
radioaktivnih tvari preko državne granice,
4. prijenosom umrlih osoba iz inozemstva u Republiku Hrvatsku.
Članak 18.
Osim poslova iz članka 16. i 17. ovoga Zakona Ministarstvo zdravstva obavlja
i sljedeće poslove:
1. prati i usklađuje rad sanitarne inspekcije u županijskim uredima i uredu
Grada Zagreba i osigurava jedinstveno postupanje u obavljanju sanitarnog
nadzora,
2. brine o unapređenju rada i stručnom osposobljavanju i usavršavanju
sanitarnih inspektora,
3. osigurava jedinstvenu provedbu zakona i drugih propisa iz nadležnosti
sanitarne inspekcije, prati stanje na područjima koje nadzire sanitarna
inspekcija, te predlaže nadležnim državnim tijelima donošenje ili izmjenu
propisa iz nadležnosti sanitarne inspekcije,
4. potiče i daje prijedloge za unapređivanje rada sanitarne inspekcije,
5. inicira i organizira održavanje stručnih savjetovanja radi jedinstvene
primjene zakona i drugih propisa čiju provedbu nadzire sanitarna inspekcija,
te potiče međusobnu suradnju s inspekcijama drugih tijela državne uprave u
pitanjima od zajedničkog interesa,
6. obavlja i druge poslove koji se odnose na rad sanitarne inspekcije,
7. vodi registar sanitarnih inspektora.
OVLASTI I DUŽNOSTI SANITARNOG INSPEKTORA
Članak 19.
U obavljanju sanitarnog nadzora sanitarni inspektor ovlašten je pregledati
sve radne i pomoćne prostorije, odnosno prostore, dokumentaciju, propisane
evidencije, opremu kao i predmete rada i poslovanja koji su podvrgnuti
sanitarnom nadzoru, te uzimati izjave odgovornih zaposlenika i iskaze
svjedoka, uzorke za analizu, a po potrebi koristiti i usluge istaknutih
stručnjaka i pravnih osoba iz članka 5. ovoga Zakona kao i utvrđivati
identitet osoba kad je to u interesu sanitarnog nadzora.
Članak 20.
Sanitarni inspektor obavlja sanitarni nadzor bez prethodne najave, ali je
prije početka obavljanja nadzora obvezan o svojoj nazočnosti izvijestiti
odgovornog djelatnika u pravnoj osobi, odnosno fizičku osobu čija je
djelatnost podvrgnuta sanitarnom nadzoru.
U slučaju odsutnosti odgovornog djelatnika u pravnoj osobi, odnosno fizičke
osobe čija je djelatnost podvrgnuta nadzoru sanitarne inspekcije, sanitarni
je inspektor obvezan u svojoj nazočnosti izvijestiti djelatnika kojeg je
zatekao na radu u pravnoj osobi, člana obitelji ili domaćinstva.
O izvršenom sanitarnom nadzoru i o utvrđenom stanju, kao i o podacima i
obavijestima dobivenim prigodom obavljanja nadzora, sanitarni inspektor
obvezno sastavlja zapisnik.
Jedan primjerak zapisnika iz stavka 3. ovoga članka sanitarni inspektor
obvezno uručuje stranci kod koje je obavio sanitarni nadzor.
Članak 21.
O obavljenom sanitarnom nadzoru i poduzetim mjerama radi zaštite zdravlja
ljudi sanitarni inspektor vodi očevidnik.
Način vođenja i sadržaj očevidnika iz stavka 1. ovoga članka propisuje
ministar zdravstva.
Članak 22.
Nadzirane pravne i fizičke osobe obvezne su sanitarnom inspektoru osigurati
nesmetano obavljanje sanitarnog nadzora, dozvoliti inspektoru uvid u
poslovne knjige, isprave i drugu dokumentaciju i omogućiti njihovo
privremeno oduzimanje kao i oduzimanje drugih predmeta koji mogu poslužiti
kao dokaz u sudbenom postupku.
Pravne i fizičke osobe, tijela državne uprave te tijela jedinica lokalne
samouprave i uprave obvezne su na zahtjev sanitarnog inspektora, u roku koji
on odredi, dostaviti podatke, te opće i pojedinačne akte koji su potrebni za
obavljanje sanitarnog nadzora.
Sanitarni inspektor može privremeno obustaviti poslovanje u nadziranom
objektu, prostoru ili postrojenju za vrijeme dok traje sanitarni nadzor ako
se isti ne bi mogao obaviti na drugi način ili se ne bi moglo utvrditi
činjenično stanje.
Članak 23.
Ako sanitarni inspektor tijekom obavljanja sanitarnog nadzora utvrdi povredu
propisa iz djelokruga drugog tijela državne uprave, dužan je o tome bez
odgode izvijestiti nadležno tijelo.
Članak 24.
U obavljanju sanitarnog nadzora, sanitarni inspektor u okviru nadležnosti
sanitarne inspekcije rješenjem naređuje:
1. otklanjanje utvrđenih nedostataka, odnosno nepravilnosti u skladu sa
zakonima i drugim propisima kojima se utvrđuje zaštita zdravlja ljudi,
2. zabranu uporabe radnih i pomoćnih prostorija, odnosno prostora,
postrojenja i uređaja za obavljanje djelatnosti dok se ne ispune svi
propisani uvjeti,
3. poduzimanje i drugih mjera, odnosno izvršenje druge radnje za koje je
posebnim propisima ovlašten.
U rješenju kojim se naređuje provođenje mjera, odnosno radnje određuje se i
rok za njeno izvršenje.
Sanitarni je inspektor obvezan donijeti i dostaviti stranci rješenje na čije
je donošenje ovlašten ovim ili drugim zakonom bez odgađanja, odnosno u roku
koji u pravilu ne može biti duži od 30 dana od dana sastavljanja zapisnika.
Članak 25.
U slučaju postojanja neposredne opasnosti za zdravlje pučanstva sanitarni
inspektor donosi usmeno rješenje i odmah naređuje njegovo izvršenje u
sljedećim slučajevima:
1. neispunjavanja propisanih sanitarno-tehničkih i higijenskih uvjeta, a
koji se ne mogu ispuniti uz redovito obavljanje djelatnosti,
2. neosiguravanja zdravstveno ispravne vode za piće,
3. uporabe vode za piće koja ne odgovara propisanim uvjetima glede
kemijskih, fizikalnih, bakterioloških, bioloških i radioaktivnih osobina,
4. neosiguravanja higijenskih dispozicija otpadnih voda,
5. grubih propusta u tehnološkom procesu koji dovode do neposrednog
zagađivanja namirnica i predmeta opće uporabe,
6. grubog kršenja higijenskih pravila u svim radnim i pomoćnim prostorijama
građevina, uključujući uređaje, pribor i zaposleno osoblje, koji dovode do
neposrednog ugrožavanja zdravstvene ispravnosti namirnice i predmeta opće
uporabe,
7. kada se na temelju liječničke dojave o pojavi trovanja hranom, odnosno
alimentarne intoksikacije i utvrđenog stanja u objektu osnovano sumnja da je
izvor oboljenja u tom objektu,
8. kada se ne temelju liječničke dojave o pojavi bolesti Lasse, Ebole ili
kuge i utvrđenog stanja u objektu osnovano sumnja da je izvor ili vektor
oboljenja u tom objektu,
9. grubih propusta u provedbi dezinfekcije i sterilizacije u zdravstvenim
ili drugim ustanovama,
10. kvara ili okolnosti zbog koje je vjerojatno da je došlo do povišenoga
ionizirajućeg zračenja u okolini,
11. kvara ili okolnosti zbog kojih su sigurno, ili se opravdano sumnja,
okolinu zagadili otrovi skupine I.,
12. namjere uvoza namirnica ili sirovina za proizvodnju namirnica koje
vidljivo ili na temelju deklaracije ne odgovaraju važećim propisima
Republike Hrvatske,
13. nepropisnog uvoza i provoza otrova te uvoza, izvoza ili provoza izvora
ionizirajućeg zračenja,
14. ispuštanja otpadnih voda u zone sanitarne zaštite,
15. potpune odsutnosti rezidualnog klora u javnom bazenu u uporabi
(športsko-rekreacioni, zdravstveni, kozmetički i slično),
16. drugih okolnosti utvrđenih posebnim propisima.
Članak 26.
U slučaju donošenja mjera iz članka 24. i 25. ovoga Zakona ili odgovarajućih
mjera određenih posebnim propisom sanitarni inspektor može istim rješenjem
privremeno, do uklanjanja utvrđenih nepravilnosti, narediti da se pečaćenjem
ili na drugi pogodan način zatvore poslovne prostorije i onemogući
korištenje postrojenja, uređaja i drugih sredstava za rad u kojim se, ili
kojima se, obavlja djelatnost.
Članak 27.
Protiv prvostupanjskog rješenja koje je donio sanitarni inspektor u
županijskom uredu, odnosno uredu Grada Zagreba, može se izjaviti žalba
Ministarstvu zdravstva.
Ako sanitarni inspektor iz stavka 1. ovoga članka nije povodom žalbe novim
rješenjem izmijenio prvostupanjsko rješenje koje se žalbom pobija, obvezan
je bez odgađanja, a najkasnije u roku od 15 dana od primitka, žalbu
proslijediti na rješavanje Ministarstvu zdravstva.
Protiv prvostupanjskog rješenja koje je donio sanitarni inspektor
Ministarstva zdravstva nije dopuštena žalba, već se protiv toga rješenja
može pokrenuti upravni spor.
Članak 28.
Žalba protiv prvostupanjskog rješenja koje je donio sanitarni inspektor
podnosi se u roku od 15 dana od dana dostave rješenja.
Žalba ne odgađa izvršenje rješenja.
Iznimno, sanitarni inspektor protiv čijeg je rješenja podnesena žalba, kao i
Ministarstvo zdravstva kad rješava o žalbi, može dopustiti odgodu izvršenja
naređenih mjera ako stranka učini vjerojatnim da bi uslijed provođenja
naređenih mjera nastupila znatna materijalna šteta koja se na drugi način ne
može otkloniti, a odgodom se ne ugrožava zdravlje pučanstva.
Ako se žalbom pobija pravilnost stručnog nalaza i mišljenja, Ministarstvo
zdravstva može i samo zatražiti stručni nalaz i mišljenje o tom predmetu od
strane pravne osobe registrirane i ovlaštene za davanje stručnih nalaza i
mišljenja.
Članak 29.
Ako sanitarni inspektor pri sanitarnom nadzoru ocijeni da je počinjena
povreda propisa koja povlači odgovornost za prekršaj, obvezan je podnijeti
zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka.
Ako sanitarni inspektor pri sanitarnom nadzoru ocijeni da je počinjena
povreda propisa koja povlači kaznenu odgovornost ili odgovornost za
privredni prijestup, dužan je o tome podnijeti kaznenu prijavu, odnosno
prijavu za privredni prijestup nadležnom državnom odvjetništvu.
Tijelo kojemu je podnesen zahtjev, odnosno prijava prema odredbama stavka 1.
i 2. ovoga članka obvezno je izvijestiti sanitarnog inspektora o tijeku i
ishodu postupka.
Članak 30.
Ako je tijekom sanitarnog nadzora, vođenog po službenoj dužnosti, obavljena
analiza ili vještačenje, a rezultat istoga je nepovoljan za stranku,
troškove analize ili vještačenja snosi stranka.
Stranka ima pravo tražiti superanalizu ili obnovu vještačenja ako smatra da
analiza ili vještačenje nisu zadovoljavajući.
Troškove superanalize ili obnovljenog vještačenja snosi stranka na čije je
traženje obavljena takva analiza ili vještačenje.
Članak 31.
Ako se tijekom sanitarnog nadzora, vođenog po prijavi stranke, utvrdi da
nema opravdanog razloga za daljnje vođenje postupka izvođenjem dokaza putem
vještačenja, a stranka isto zahtijeva, postupak se nadalje vodi po zahtjevu
stranke.
Ako rezultat vještačenja bude nepovoljan za stranku na čiji se zahtjev vodi
postupak, troškove vještačenja snosi stranka.
U slučaju iz stavka 1. ovoga članka sanitarni inspektor može zatražiti od
stranke da unaprijed položi polovicu novčanog iznosa za troškove
vještačenja.
Članak 32.
Ako se naređena mjera sastoji u izvršenju radnje, a pravna ili fizička osoba
koja je obvezna izvršiti tu radnju, istu propusti izvršiti u određenom roku
i na određeni način, nadležni sanitarni inspektor može ovu radnju izvršiti
neposredno ili putem drugih tijela i osoba.
Troškove izvršenja rješenja iz stavka 1. ovoga članka snosi pravna ili
fizička osoba koja je bila obvezna izvršiti ovu mjeru.
Sanitarni inspektor može od pravne ili fizičke osobe iz stavka 1. ovoga
članka zatražiti da unaprijed položi polovicu novčanog iznosa za troškove
izvršenja rješenja iz stavka 2. ovoga članka.
Sredstva za osiguranje troškova izvršenja putem treće osobe osiguravaju se
iz državnog proračuna Republike Hrvatske, odnosno proračuna županija i Grada
Zagreba.
Ako se sanitarnog inspektora ometa u postupku izvršenja rješenja isti može
zatražiti pomoć nadležnog tijela za unutarnje poslove.
Članak 33.
U slučaju kada je na temelju izvršnog rješenja sanitarnog inspektora, kojem
je predmet nenovčana obveza, pravna ili fizička osoba obvezna dopustiti ili
trpjeti određenu radnju, ili ako je predmet izvršenja izvršenikova radnja
koju ne može umjesto njega izvršiti druga osoba, sanitarni inspektor
prisilit će izvršenika na ispunjenje obveze novčanom kaznom.
Prinudna novčana kazna iz stavka 1. ovoga članka koja se izriče prvi put
izriče se u iznosu od 10.000,00 kuna za pravnu osobu te 5.000,00 kuna za
fizičku osobu koja je u obvezi izvršenja rješenja sanitarnog inspektora.
Svaka kasnija prinudna novčana kazna izriče se u istom iznosu.
Ako se izvršenje nenovčane obveze ne može uopće ili ne može pravovremeno
provesti primjenom novčanih kazni iz stavka 1. ovoga članka izvršenje će se
provesti neposrednom prisilom.
Članak 34.
Sanitarni inspektor ima službenu iskaznicu i značku čiji oblik i sadržaj te
način izdavanja i vođenja upisnika o izdanim iskaznicama i značkama
propisuje ministar zdravstva.
Pri obavljanju sanitarnog nadzora sanitarni inspektor mora imati iskaznicu i
značku iz stavka 1. ovoga članka kojom dokazuje službeno svojstvo i
identitet.
Viši granični sanitarni inspektor i granični sanitarni inspektor
Ministarstva zdravstva ima posebnu odjeću koju je obvezan nositi za vrijeme
rada.
Propis o posebnoj odjeći sanitarnih inspektora iz stavka 3. ovoga članka
donosi ministar zdravstva.
KAZNENE ODREDBE
Članak 35.
Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 do 50.000,00 kuna kaznit će se za
prekršaj pravna osoba:
1. ako spriječi ili ometa sanitarnog inspektora pri obavljanju inspekcijskog
nadzora, ako ne dopusti uvid u poslovne knjige, isprave i drugu
dokumentaciju ili ako spriječi njihovo privremeno oduzimanje kao i
oduzimanje predmeta koji mogu poslužiti kao dokaz u sudbenom postupku
(članak 22. stavak 1.),
2. ako na zahtjev sanitarnog inspektora ne dostavi u određenom roku poslovnu
dokumentaciju ili podatke koji su potrebni za obavljanje inspekcijskog
nadzora (članak 22. stavak 2.),
3. ako ne postupi po izvršnom rješenju nadležnog sanitarnog inspektora kojim
je naređeno izvršenje neke radnje ili mjere (članak 24. i 25.).
Za radnju iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se za prekršaj i odgovorna
osoba u pravnoj osobi, te fizička osoba novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00
do 20.000,00 kuna.
Članak 36.
Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 kuna sanitarni inspektor kaznit će za
prekršaj na mjestu izvršenja prekršaja odgovornu osobu u pravnoj osobi,
odnosno fizičku osobu - korisnika objekta iz kojeg se kućne otpadne vode
odvode u septičku ili sabirnu jamu:
- ako sabirnu jamu ili nefermentirani sadržaj septičke jame prazni po svom
zemljištu, zemljištu drugog korisnika ili pak na javnu, prometnu ili zelenu
površinu,
- ako nema dokaz (račun) ovlaštene pravne ili fizičke osobe o redovitom
pražnjenju sabirne jame,
- kada se otpadne vode ispuštaju iz sabirne jame preko poklopca ili namjerno
ostavljenog otvora na sabirnoj jami,
- kada se kućne otpadne vode ispuštaju u kopnene vode ili u more.
O naplaćenoj novčanoj kazni iz stavka 1. ovoga članka sanitarni inspektor je
dužan izdati potvrdu.
Ako osoba kažnjena za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka ponovno počini
prekršaj u roku od jedne godine, računajući od naplaćene kazne, odnosno od
pravomoćnosti rješenja o prekršaju, kaznit će se na mjestu izvršenja
prekršaja kaznom od 3.000,00 kuna.
Članak 37.
U slučaju postojanja neposredne opasnosti za zdravlje pučanstva, pravnoj ili
fizičkoj osobi može se pored novčane kazne za prekršaj iz članka 35. stavka
1. točke 3. ovoga Zakona izreći zaštitna mjera oduzimanja stvari, odnosno
predmeta kojima je učinjen prekršaj, te zaštitna mjera oduzimanja dozvole za
bavljenje određenim zanimanjem, odnosno djelatnošću u trajanju od jednog
mjeseca do jedne godine.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 38.
Propise za čije je donošenje ovlašten, ministar zdravstva obvezan je
donijeti u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Ovlašćuje se ministar zdravstva da propisima iz stavka 1. ovoga članka
propiše prekršaje i novčane kazne za te prekršaje.
Članak 39.
Do stupanja na snagu propisa iz članka 38. ovoga Zakona primjenjuje se:
- Uputstvo o načinu vođenja evidencije o radu sanitarnih inspektora i stanju
objekata koji su podvrgnuti sanitarnom nadzoru ("Narodne novine", br.
22/82.),
- Uputstvo o sadržaju i rokovima dostavljanja izvješća o radu organa
sanitarne inspekcije ("Narodne novine", br. 18/83.),
- Pravilnik o načinu obavljanja sanitarnog nadzora nad izgradnjom objekata
("Narodne novine", br. 5/84.),
- Pravilnik o objektima koji po svojoj veličini i namjeni ne predstavljaju
opasnost po zdravlje ljudi i njihovu okolinu ("Narodne novine", br. 24/87.),
- Pravilnik o iskaznici sanitarnog inspektora ("Narodne novine", br.
37/91.),
- Pravilnik o iskaznici i znaku graničnog sanitarnog inspektora ("Narodne
novine", br. 11/92.).
Članak 40.
Poslove sanitarnog inspektora Ministarstva zdravstva i sanitarnog inspektora
u županijskim uredima, odnosno uredu Grada Zagreba mogu obavljati osobe koje
ne ispunjavaju uvjete za postavljanje u zvanje propisane ovim Zakonom, a
koje su u to zvanje postavljene do dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Članak 41.
Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Zakon o sanitarnoj
inspekciji ("Narodne novine", br. 55/79., 42/86., 53/86. - pročišćeni tekst,
47/89., 26/93. i 29/94.).
Članak 42.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".
Klasa: 540-01/98-02/01
Zagreb, 5. ožujka 1999.
ZASTUPNIČKI DOM
HRVATSKOGA DRŽAVNOG SABORA