|
|
|
UGOVORI O KUPOPRODAJI - POKRETNINE
Primjeri ugovora o prodaji odnosno kupnji pokretnih stvari; motornih vozila, strojeva, predmeta za kućanstvo, radne opreme i svih drugih stvari
SADRŽAJ OVOG PAKETA SA PRIMJERIMA UGOVORA
# Primjer ugovora o prodaji osobnog automobila ili drugih motornih vozila...
# Primjeri ugovora o prodaji rabljenih osobnih vozila, motocikla, kamiona...
# Prodajni ugovor za motorno vozilo gdje se prodaje na obroke / rate...
# Primjer predugovora za kupnju odnosno prodaju osobnog automobila...
# Primjeri ugovora za prodaju trgovačke robe, strojeva, alata, opreme...
# Primjeri reguliranja isporuke i garancije kod kupoprodaje pokretnina...
# Primjer ugovora o bezgotovinskoj prodaji robe, odnosno kupnji robe...
# Primjeri ugovora o prodaji na obroke, prodaja s obročnim otplatama...
# Prodajni ugovori s pridržanim pravom vlasništva kod osobnih vozila...
# Primjeri ugovaranje kapare, primjeri zaštite kupca od nedostataka...
# Primjeri kako se ugovora pravo na raskid predugovora ili ugovora...
# Drugi primjeri ugovora o prodaji s pridržanim pravom vlasništva...
# Ugovori o prodaji na obroke s pridržanim pravom vlasništva...
# Odredbe iz Zakona o obveznim odnosima o prodaji pokretnina...
# Pregled korisnih savjeta, sudske prakse, napomene i obavijesti...
... i drugi primjeri...
Pored samih primjera, u svaki paket su dodani i materijali radi boljeg
razumijevanja, npr. zakoni, pravilnici, korisni članci, primjeri iz prakse, pregledi sudske prakse, obrasci...
Napomena; Isporučuju se samo paketi ugovora, a ne pojedinačni ugovori.
U svakom paketu je više primjera za uređenje istih ili sličnih pravnih odnosa,
te tek uvidom u više primjera, možete u konačnici sastaviti vlastiti konkretni
ugovor, koji će upravo vama najbolje odgovarati. Pojedinačni primjer ne bi dao
uvid u sve mogućnosti i varijante.
OPĆE INFORMACIJE O KUPOPRODAJNIM UGOVORIMA I UGOVORNIM ODNOSIMA
Ugovorom o prodaji obvezuje se prodavalac da stvar koju prodaje preda kupcu,
tako da kupac stekne pravo raspolaganja odnosno pravo vlasništva, a kupac se
obvezuje da prodavaocu plati cijenu. Prodaja je regulirana Zakonom o obveznim
odnosima.
Prodaja je konsenzualni ugovor jer se smatra sklopljenim samim sporazumom
(konsenzusom) stranaka, a ne tek predajom stvari. Ona je dvostrano obvezni i
recipročni ugovor jer prodavatelj njegovim sklapanjem preuzima obvezu predaje
stvari, a kupac obvezu isplate cijene, odnosno prodavatelj je ovlašten tražiti
cijenu, a kupac je ovlašten tražiti predaju stvari, odnosno, svaka ugovorna
stranka ujedno je vjerovnik i dužnik.
Prodaja je kauzalni ugovor jer se njome ostvaruje određena svrha (causa),
gospodarska ili neka druga. Prodaja je samo sredstvo da se ta svrha postigne, a
postiže se stjecanjem prava vlasništva na stvari. Prodaja je i imenovani,
neformalni i glavni ugovor.
Predmet ugovora o prodaji ne mora uvijek biti stvar. To može biti i neko pravo,
npr. predmet prodaje može biti tražbina, a pritom se prodavatelj nekog prava
obvezuje kupcu pribaviti prodano pravo. Ono što vrijedi za prodaju stvari,
vrijedi i za prodaju prava tako da ulogu predaje stvari ima ustupanje prava.
Modus stjecanja stvari je predaja stvari, a način stjecanja tražbine je
ustupanje (cessio).
Kada prodaja prava zahtjeva posjed stvari, prodavatelj je dužan kupcu predati i
stvar, dakle, prodavalac nekoga prava obvezuje se da kupcu pribavi prodano
pravo, a kad vršenje tog prava zahtijeva posjed stvari, da mu i preda stvar.
Do predaje stvari kupcu rizik slučajne propasti ili oštećenja stvari snosi
prodavalac,
a s predajom stvari rizik prelazi na kupca.
Rizik ne prelazi na kupca ako je on zbog nekog nedostatka predane stvari
raskinuo ugovor ili tražio zamjenu stvari.
Ako predaja stvari nije izvršena zbog kupčeva zakašnjenja, rizik prelazi na
kupca u času kad je došao u zakašnjenje. Kad su predmet ugovora stvari određene
po rodu, rizik prelazi na kupca u zakašnjenju ako je prodavalac izdvojio stvari
očito namijenjene za izvršenje predaje i o tome odaslao obavijest kupcu. Ali,
kad su stvari određene po rodu takve prirode da prodavalac ne može izdvojiti
jedan njihov dio, dovoljno je da je prodavalac izvršio sve radnje koje su
potrebne da bi kupac mogao preuzeti stvari i da je o tone odaslao obavijest
kupcu.
Stvar o kojoj je ugovor mora biti u prometu, te je ništav ugovor o prodaji
stvari koja je izvan prometa. Ako ugovorom o prodaji cijena nije određena, a ni
ugovor ne sadrži dovoljno podataka s pomoću kojih bi se ona mogla odrediti,
ugovor nema pravni učinak.
Kad ugovorom o prodaji u privredi cijena nije određena, niti u njemu ima
dovoljno podataka s pomoću kojih bi se ona mogla odrediti, kupac je dužan
platiti cijenu koju je prodavalac redovno naplaćivao u vrijeme sklapanja
ugovora, a kad ove nema razumnu cijenu. Pod razumnom cijenom smatra se tekuća
cijena u vrijeme sklapanja ugovora, a ako se ona ne može utvrditi onda cijena
koju utvrđuje sud prema okolnostima slučaja.
Kad je ugovorena veća cijena od one koju je za određenu vrstu stvari propisao
nadležni organ, kupac duguje samo iznos propisane cijene, a ako je već isplatio
ugovorenu cijenu, ima pravo zahtijevati da mu se vrati razlika.
Kad je ugovorena tekuća cijena, kupac duguje cijenu utvrđenu službenom
evidencijom na tržištu mjesta prodavaoca u vrijeme kad je trebalo da uslijedi
ispunjenje.
Ako takve evidencije nema, tekuća cijena se određuje na temelju elemenata s
pomoću kojih se prema običajima tržišta utvrđuje cijena.
Ako treća osoba kojoj je povjereno određivanje cijene neće ili je ne može
odrediti, a ugovaratelji se ne slože naknadno o određivanju cijene niti ugovor
raskinu, smatrat će se da je ugovorena razumna cijena. Odredba ugovora kojom se
određivanje cijene ostavlja na volju jednom ugovaratelju smatra se kao da nije
ni ugovorena i tada kupac duguje cijenu kao u slučaju kad cijena nije određena.
|
|
|
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što je vrlo profitabilno i praktično za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te uspješno prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
|
|
|