|
|
|
UGOVORI O SPONZORIRANJU - UGOVORI O DONACIJI
Primjeri ugovora o sponzoriranju, primjeri za sponzore i sponzorirane, gotovi primjeri ugovora o donacijama, razlike između sponzoriranja i doniranja...
SADRŽAJ PAKETA SA PRIMJERIMA UGOVORA ZA SPONZORSTVA I DONACIJE
# Primjeri ugovora o sponzoriranju udruga, izložbe, sportskih takmičenja, priredbi
# Primjeri ugovora o namjenskoj donaciji za različite projekte, akcije i aktivnosti
# Primjeri ugovora o donatorstvu gdje se zauzvrat dobiva mogućnost reklamiranja
# Predložak ugovora o zajedničkim tržišnim aktivnostima radi reklamiranja tvrtki
# Ugovori o donaciji automobila, računala, strojeva, opreme, alata, knjiga, robe
# Sporazumi o davanju (doniranju) na privremeno korištenje određenog prostora
# Ugovori o sufinanciranju troškova izrade filma, knjige, sufinanciranje nabave
# Ugovori o stipendiranju igrača ili klubova i pomaganju sportskog usavršavanja
# Pregled i vodič o oporezivanju donacija i sponzorstva; što se i kako oporezuje
... i drugi primjeri i korisni pregledi...
Pored samih primjera, u svaki paket su dodani i materijali radi boljeg
razumijevanja, npr. zakoni, pravilnici, korisni članci, primjeri iz prakse, pregledi sudske prakse, obrasci...
Napomena; Isporučuju se samo paketi ugovora, a ne pojedinačni ugovori.
U svakom paketu je više primjera za uređenje istih ili sličnih pravnih odnosa,
te tek uvidom u više primjera, možete u konačnici sastaviti vlastiti konkretni
ugovor, koji će upravo vama najbolje odgovarati. Pojedinačni primjer ne bi dao
uvid u sve mogućnosti i varijante.
OPĆE INFORMACIJE O SPONZORSTVU I UGOVORIMA O SPONZORSTVU
Ugovorom o sponzorstvu obvezuje se sponzor ustupiti sponzoriranoj strani
određene proizvode ili usluge iz svog djelokruga, ili uplatiti mu određeni
novčani iznos, a sponzorirana strana se obvezuje dopustiti sponzoru upotrebu
vlastite slike ili imena, kako bi sponzor promicao određeni svoj proizvod,
uslugu ili marku, odnosno pružiti sponzoru određene propagandne protučinidbe.
Ugovor o sponzorstvu je tipičan i internacionaliziran jer je proširen i u
međunarodnoj poslovnoj praksi. Ugovor o sponzorstvu je konzenzualan, dvostrano
obvezujući neformalan i naplatan, a sam sadržaj ugovora ovisi o konkretnoj svrsi.
Sponzor je osoba (pravna ili fi zička) koja daje novčana ili druga sredstva
(dobra, usluge) za održavanje odreñenih javnih priredbi (umjetničkih, kulturnih,
zabavnih, športskih) ili potporu nekim institucijama, udrugama, društvima
(kazališta, športski klubovi) ili potporu određenim akcijama i projektima
(festivali, spoetski turniri, koncerti, knjige) ili potporu poznatim osobama
(športašima, pjevačima, umjetnicima). Za uzvrat sponzor ima pravo na promidžbu
(reklamu) vlastite tvrtke ili proizvoda, kao primjerice: navođenje imena
sponzora u oglasima, na reklamnim panoima na priredbama, na sportskim dresovima,
u pisanim materijalima, u knjigama i zbornicima radova, spotovima i sl.
Sponzorstvo je davanje u novcu, stvarima ili uslugama pravnoj ili fizičkoj
osobi uz određenu promidžbenu (reklamnu) protuuslugu. Stoga, sponzorstvo se ne
smatra darovanjem, a troškovi sponzorstva evidentiraju se kod sponzora kao
trošak promidžbe i u potpunosti su porezno priznati bez obzira na iznos.
Donaciju (darovanje) karakterizira davanje dara u novcu, stvarima ili uslugama
primatelju i to bez ikakve naknade i protuusluge.
Primatelj novčanih sredstava izdaje sponzoru račun za reklamiranje.
Ako je primatelj osoba koja nije obveznik PDV-a, također izdaje račun i poziva
se na odredbu Zakona o porezu na dodanu vrijednost prema kojoj PDV nije zaračunat.
Ako se sponzorstvo obavlja u stvarima ili uslugama, sponzor za isporuku
ispostavlja račun (kao da se radi o prodaji). S druge strane, sponzor od primatelja dobiva račun
za izvršenu uslugu promidžbe. Dakle, radi se o dvije
isporuke za koje je vrši prijeboj (kompezacija).
Kod sponzorstva obavezno je potrebno sastaviti ugovor o sponzorstvu kako bi
se utvrdila prava i obveze ugovornih strana.
Prema profesoru A. Hermannsu sponzorstvo je uzajamni posao između dva partnera,
davatelja i primatelja sponzorstva, gdje se usluga i protuusluga unaprijed
konkretno definira. Za one koje zanima malo opširnija definicija, profesor marketinga s Sveučilišta
u Baselu, Manfred Bruhn sponzorstvo je definirao na
sljedeći način: "Sponzorstvo je planiranje, organizacija, provedba kao i
kontroliranje svih aktivnosti uz davanje na raspolaganje novca, stvari ili
usluga od strane poduzeća za unapređenje osobe/a, organizacije iz sporta,
kulture ili socijalnog područja, s ciljem poboljšanja vanjske i interne
korporativne komunikacije poduzeća."
Pokroviteljstvo je kada osoba (fizička ili pravna) ili tvrtka pridonosi počasno
ili daje financijski potporu za pokrivanje troškova akcije, aktivnosti ili
primjerice doniranjem nagrade u reklamne svrhe.
Poduzetnici često imaju želju da određeni dio svog profita daruju za humanitarne,
kulturne i druge općekorisne svrhe onima kome je to stvarno potrebno. Kod takvog
darovanja, postavlja se pitanje kakav je porezni aspekt istog, što se podrobnije
objašnjava uz narudžbu ovih paketa primjera ugovora o sponzoriranju.
Uz naručene primjere ugovora dobivate i sva potrebna pojašnjenja.
Kao društveno odgovorna tvrtka, putem sponzorstva i
donacija pružite podršku različitim kulturnim manifestacijama i projektima
vezanim uz djecu, zaštitu životinja, ekologiju i kulturnu baštinu. Donacije i
sponzorstva su alat kojim kojim komuniciramo s javnošću.
U komunikacijskom smislu ona su kanal komuniciranja s javnosti, klijentima i kupcima.
Ne zaboravite i mogućnost sponzoriranja cijelog ili dijela sadržaja web stranica i web portala
gdje se sponzoru omogućuje zapaženo mjesto na web stranici, kako bi se pojačala vidljivost reklama i oglasa sponzora.
Internet se razlikuje od ostalih medija, jer inicijativa izlaganja ovom mediju dolazi
od potrošača koji aktivno traži informacije koje su mu potrebne.
Interaktivnost koju omogućuje Internet značajna je radi kreiranja posebne veze s
potrošačima, razmjene informacija, online kupovine i prilagođavanja ponude
sukladno potrebama i željama korisnika. Oglašavanje na Internetu donosi niz
prednosti za poduzeće. Moguća je brza stalna 24-satna dostupnost svim
informacijama na bilo kojoj lokaciji, a svi korisnici su identificirani i ciljno
usmjereni, a komunikacija s potrošačima temelji se na ravnopravnom odnosu i
načelima uzajamnosti. Pogledajte i našu ponudu poslovnih web stranica koje povoljno i
kvalitetno izrađuje tvrtka Poslovni forum d.o.o.
|
|
|
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što je vrlo profitabilno i praktično za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te uspješno prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
|
|
|