|
|
|
UGOVORI O LICENCIJI
Licencija ili licenca kao pravo iskorištavanja predmeta licencije
SADRŽAJ OVOG PAKETA SA PRIMJERIMA UGOVORA O LICENCIJI
# Primjeri ugovora o franšizi, predlošci za ugovaranje franšize
# Primjeri ugovora o licenci softvera, licence za korištenje softvera
# Predlošci za odricanje od odgovornosti za štete bilo koje vrste
# Ugovaranje licencnih prava, zaštita nositelja prava i korisnika
# Europski etički kodeks franšiznog poslovanja, osnovna načela
... i drugi primjeri...
Pored samih primjera, u svaki paket su dodani i materijali radi boljeg
razumijevanja, npr. zakoni, pravilnici, korisni članci, primjeri iz prakse, pregledi sudske prakse, obrasci...
Napomena; Isporučuju se samo paketi ugovora, a ne pojedinačni ugovori.
U svakom paketu je više primjera za uređenje istih ili sličnih pravnih odnosa,
te tek uvidom u više primjera, možete u konačnici sastaviti vlastiti konkretni
ugovor, koji će upravo vama najbolje odgovarati. Pojedinačni primjer ne bi dao
uvid u sve mogućnosti i varijante.
OPĆE INFORMACIJE O LICENCIJI (LICENCI) I UGOVORNIM ODNOSIMA
Licencija ili licenca je pravo iskorištavanja predmeta licencije tijekom
određenog vremena. Do licencije dolazi ukoliko nositelj prava odluči ugovorom o
licenciji u cijelosti ili djelomično prenijeti pravo upotrebe predmeta licence
na drugog vlasnika. Predmet ugovora o licenciji mogu biti modeli, izumi, ideje,
patenti, uzorci, znanje, robne marke i zaštitni znakovi.
Kupac licencije može zasnivati daljnji razvoj svog poslovanja na tehničkim,
tehnološkim, organizacijskim, menadžerskim i inim iskustvima, znanjima i
vještinama tržišno etabliranih poslova prodavatelja licencije. Na taj način
kupac licencije smanjuje moguće rizike. Ugovor o licenciji uvijek se zaključuje
u pisanom obliku.
Od vrsta licencija razlikujemo: ugovornu, prisilnu te zakonsku licenciju.
Ugovorna licencija može biti isključiva ili neisključiva te prostorno ograničena
ili prostorno neograničena.
Neisključiva licencija je licencija kojom je stjecatelj licencije stekao pravo
iskorištavanja patenta, pri čemu je davalac licencije zadržao pravo bilo sam
iskorištavati patent ili to pravo ustupiti trećoj osobi ili osobama.
Isključiva licencija mora biti izričito ugovorena, a davatelj licencije u tom
slučaju ne može ni u kojem obliku sam iskorištavati predmet licencije, niti
njegove pojedine dijelove, niti to povjeriti nekome drugom u granicama
prostornog važenja licencije.
Prostorna ograničenost licencije može se ugovoriti ako to nije protivno Ustavu i hrvatskim zakonima. Ako se ništa ne ugovori, licencija se
smatra prostorno neograničenom.
Podlicencija omogućuje korisniku licencije da uz naknadu ustupi pravo dotične
licencije i drugim korisnicima. Stjecatelj neisključive licencije za osnivanje
podlicencije treba pristanak davatelja licencije, dok stjecatelju isključive
licencije takav pristanak ne treba.
Pravilnik o licencijama u djelatnosti cestovnog prometa propisuje uvjete
licencije,
obrazac licencije i izvoda licencije za obavljanje djelatnosti javnog cestovnog
prijevoza, licencije za obavljanje kolodvorskih usluga, licencije za obavljanje
agencijske djelatnosti u cestovnom prometu, potvrde i izvoda potvrde o prijavi
prijevoza za vlastite potrebe te ustroj, način vođenja i korištenja evidencije o
izdanim licencijama i potvrdama o prijavi prijevoza za vlastite potrebe.
Licence često izdaju i privatne tvrtke radi davanja prava na korištenje
njihovih proizvoda (npr. računalni programi), ili za obavljanje nekog posla i
nastupanje u ime tih tvrtki (npr. licencirani broker, licencirani programer,
licencirani savjetnik...).
Nositelj prava intelektualnog vlasništva, kao davatelj licence daje odobrenje
(licencu) za eksploataciju svog prava, a osoba koje prima odobrenje (stjecatelj
licence) je obavezno da za isti predmet ustupanja, plati ugovorenu naknadu.
Odredbe o predmetu licencnog ugovora, identificiraju prava intelektualnog
vlasništva koja se licenciraju, vlasništvo odnosno nositelja prava, proizvod
koji će se proizvoditi – ukoliko se radi o materijalnom obliku korištenja,
odnosno nadležno pravo, koji će se primenjivati i sl.
Glavna obaveza davatelja licence je da izda licencu za svoje pravo, sa
modalitetima koje poznaje Zakon o autorskom i srodnim pravima, ali i upućujući
propis, Zakon o obveznim odnosima (isključiva, neisključiva, prostorno,
vremenski, predmetno ograničena licenca).
Obaveza stjecatelja licence je platiti naknadu ili drugi oblik nadoknade
davatelju licence. Naknade mogu imati oblik jednokratnog plaćanja, ili
periodičnih plaćanja, u obrocima, gde su naknade fiksirane ili zasnovane na
određenim kriterijima, kao što su opseg prodaje prozvoda, postotak vrijednosti,
itd.).
Programska licenca je sporazum kojim dobivate pravo korištenja pojedinog
softvera za računala. Kupnjom softverske licence ne kupujete vlasništvo nad
licenciranim programom. Prednost je softverske licence razjašnjavanje kupčevih i
dobavljačevih prava.
Ukoliko prodajte bilo koji proizvod (ne samo računalni program) uvijek možete
odrediti i propisati licencu za korištenje tog proizvoda, kako ne bi bili
suočeni da korisnici (kupci) tih proizvoda od vas traže i veća prava nego koja
ste namjeravali dodjeliti, kako ne bi od vas tražili naknadu štete i slično.
|
|
|
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što je vrlo profitabilno i praktično za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te uspješno prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
|
|
|