|
|
|
UGOVORI O TRGOVINSKOM ZASTUPANJU, trgovačko zastupanje
Kvalitetni primjeri ugovora za trgovačko zastupanje i trgovinu
SADRŽAJ OVOG PAKETA SA PRIMJERIMA UGOVORA O TRG. ZASTUPANJU
# Primjeri ugovora o trgovinskom zastupanju, zastupanje nalogodavca
# Primjeri ugovora za sklapanje poslova s trećima za račun nalogodavca
# Šprance kojima zastupnik za ugovorene poslove dobiva određenu proviziju
# Primjeri ugovora o generalnom ekskluzivnom zastupanju za proizvode
# Gotovi primjeri ugovora o neekskluzivnom zastupanju pod uvjetima
# Primjeri gdje naručitelj prenosi na zastupnika prava koje on preuzima
# Primjeri gdje se sklapa ugovor o zastupanju radi promicanja interesa
# Primjeri zastupanja u trgovini, turizmu, financijskim uslugama...
... i drugi primjeri...
Pored samih primjera, u svaki paket su dodani i materijali radi boljeg
razumijevanja, npr. zakoni, pravilnici, korisni članci, primjeri iz prakse, pregledi sudske prakse, obrasci...
Napomena; Isporučuju se samo paketi ugovora, a ne pojedinačni ugovori.
U svakom paketu je više primjera za uređenje istih ili sličnih pravnih odnosa,
te tek uvidom u više primjera, možete u konačnici sastaviti vlastiti konkretni
ugovor, koji će upravo vama najbolje odgovarati. Pojedinačni primjer ne bi dao
uvid u sve mogućnosti i varijante.
OPĆE INFORMACIJE O TRGOVINI, TRGOVAČKOM ZASTUPANJU I UGOVORNIM ODNOSIMA
UGOVOR O TRGOVAČKOM ZASTUPANJU
Ugovor o trgovačkom zastupanju je ugovor kojim se zastupnik obvezuje da
će stalno brinuti da treće osobe sklapaju ugovore s njegovim nalogodavcem i da u
tom smislu posreduje između njih i nalogodavca, te da nakon dobivene ovlasti
sklapa ugovore s trećim osobama u ime i za račun nalogodavca, a ovaj se obvezuje
da mu za svaki sklopljeni ugovor isplati određenu naknadu proviziju.
Pravo na naknadu (proviziju) stječe zastupnik kad ugovor bude ispunjen, ali je
dopušteno i drukčije ugovoriti. Naše pravo prihvatilo je suvremeno shvaćanje
zastupanja koje se ne sastoji samo u sklapanju poslova u tuđe ime i za tuđi
račun, nego i obavljanje niza drugih faktičnih i pravnih radnji i na taj način
sveobuhvatnije štiti interese zastupanog.
Ugovor o trgovačkom zastupanju sam po sebi ne ovlašćuje zastupnika na sklapanje
poslova s trećim. Naime ugovor o trgovačkom zastupanju uključuje u pravilu dva
pravna odnosa: odnos zastupnika i nalogodavca (principala) u kojem zastupnikove
obveze mogu biti vrlo široko postavljene (interni odnos nalog), te odnos između
zastupnika i trećeg.
Pod pojmom zastupanja u pravu se ne podrazumijeva uvijek isto i istog obima.
U najširem smislu zastupanje znači svaki oblik zastupanja interesa zastupanoga.
U trgovačkom pravu oblici zastupanja mogu se podjeliti na zastupanje što ga
obavljaju određeni organi, odnosno zaposleni u trgovačkom društvu, kojim se
očituje poslovna sposobnost društva i na zastupanje koje zastupnik obavlja kao
svoju gospodarsku djelatnost na temelju posebnog ugovora sa zastupanim - tzv.
trgovačko zastupanje.
U hrvatskom zakonodavstu se često pod zastupanjem obuhvaća i komisijski ugovor i
posredovanje (tzv. indirektno, neizravno zastupanje), dok pod zastupanjem u užem
smislu smatra zastupanje u kojem zastupnik izjavom svoje volje preuzima i za
račun zastupanog prava i obveze (direktno, izravno zastupanje).
Ovdje se opisuje zastupanje u užem smislu, tj. trgovačko zastupanje.
U našem važećem pozitivnom zakonodavstvu prihvaćeno je suvremeno shvaćanje
zastupanja koje se ne sastoji samo u sklapanju poslova u tuđe ime i za tuđi
račun, nego i obavljanje brojnih drugih faktičnih i pravnih radnji te na taj
način šire i kvalitetnije štiti legitimne interese zastupanoga.
U poslovnom prometu iste stranke ne sklapaju samo jedan ugovor, odnosno ne
uređuju samo jedan odnos, nego s jednim ili više ugovora rješavaju više ili sve
svoje ugovorne odnose. Tako se često jednim ugovorom uređuju zastupnički,
komisijski, posrednički, kooperativni i slični odnosi, a poslovni ljudi često ni
sami ne razlikuju te odnose podvrgnute različitim pravnim institutima.
U Zakonu o obveznim odnosima uređuju se zastupanje, komisijski poslovi,
posredovanje i sl., kao zasebni imenovani ugovori koji se, iako u velikoj mjeri
obavljaju slične gospodarske funkcije, razlikuju, te je na to potrebno uvijek
obratiti pozornost.
Nalogodavac može imati na istom području za istu vrstu poslova više zastupnika.
Jedan zastupnik ne može bez pristanka nalogodavca preuzeti obvezu da na istom
području i za istu vrstu poslova radi za drugog nalogodavca.
Ugovor o trgovinskom (trgovačkom) zastupanju mora biti sklopljen u pisanoj
formi.
Sklapanje ugovora u ime nalogodavca. Trgovački zastupnik može sklapati ugovore u
ime i za račun svog nalogodavca ako je za to od njega dobio posebno ili
generalno ovlaštenje.
Zastupnik ne može zahtijevati ni primiti ispunjenje potraživanja nalogodavca ako
za to nije posebno ovlašten ugovorom. Kad je ugovor o trgovačkom zastupanju
sklopljen posredovanjem zastupnika, onda suugovaratelj nalogodavca može
pravovaljano činiti zastupniku izjave koje se tiču nedostataka predmeta ugovora,
a i druge izjave u vezi s tim ugovorom, radi očuvanja ili vršenja prava iz
ugovora.
Zastupnik je ovlašten da radi očuvanja prava svog nalogodavca čini potrebne
izjave njegovu suugovaratelju. Radi zaštite interesa nalogodavca zastupnik može
zahtijevati poduzimanje potrebnih mjera osiguranja.
Zastupnik je dužan brinuti se o interesima nalogodavca i u svim poslovima koje
poduzima dužan je postupiti s pažnjom dobrog gospodarstvenika. Pri tome je dužan
držati se uputa koje mu je dao nalogodavac. On je dužan davati nalogodavcu sve
potrebne obavijesti o tržišnoj situaciji, naročito one koje su značajne za svaki
pojedini posao.
Trgovački zastupnik je dužan sudjelovati po uputama nalogodavca pri sklapanju
poslova, i to do njihova potpunog okončanja. Trgovački zastupnik je dužan čuvati
poslovne tajne svog nalogodavca za koje je doznao u vezi s povjerenim poslom. On
odgovara ako ih iskoristi ili drugome otkrije i poslije prestanka ugovora o
trgovinskom zastupanju.
Nakon prestanka ugovora o trgovinskom zastupanju, zastupnik je dužan vratiti
nalogodavcu sve stvari kaje mu je ovaj predao na upotrebu za trajanja ugovora.
Zastupnik odgovara nalogodavcu za ispunjenje obveza iz ugovora za čije je
sklapanje posredovao ili koje je po ovlaštenju on sklopio u ime nalogodavca,
samo ako je za to posebno pismeno jamčio. U tom slučaju on ima pravo i na
posebnu naknadu (delkredere provizija). Kad je za obavljanje njegovih poslova
zastupniku potreban određeni materijal ili određena dokumentacija, nalogodavac
je dužan staviti mu to na raspolaganje.
Nalogodavac može po svojoj volji prihvatiti ili odbaciti sklapanje ugovora
pripremljenog od strane zastupnika, ali je dužan bez odlaganja obavijestiti
zastupnika o svojoj odluci.
Nalogodavac je dužan bez odgađanja obavijestiti zastupnika o potrebi da se opseg
poslova sklopljenih njegovim posredovanjem svede na manju mjeru nego što je
zastupnik mogao osnovano očekivati kako bi ovaj pravodobno smanjio svoju
poduzimljivost u odgovarajućoj mjeri, inače mu odgovara za pretrpljenu štetu.
Nalogodavac je dužan isplatiti zastupniku naknadu za ugovore sklopljene njegovim
posredovanjem te za ugovore što ih je sam trgovački zastupnik zaključio, ako je
za to
bio ovlašten. Zastupnik ima pravo na naknadu i za ugovore što ih je nalogodavac
sklopio neposredna s klijentima koje je zastupnik našao.
Ako između ugovornih strana nije drugačije ugovoreno, pravo na naknadu stječe
zastupnik kad ugovor bude izvršen, ali mu to pravo pripada i kad ugovor ostane
neizvršen, ako je do toga došlo iz uzroka koji je na strani nalogodavca.
Ako iznos naknade nije određen ugovorom ili tarifom, zastupnik ima pravo na
uobičajenu naknadu. Ako je u danom slučaju naknada nerazmjerno velika prema
učinjenoj usluzi, sud je može na zahtjev nalogodavca sniziti na pravičan iznos.
Zastupnik koji je po ovlaštenju nalogodavca izvršio naplatu nekoga njegovog
potraživanja ima pravo na posebnu naknadu od naplaćene svote.
Zastupnik nema pravo na naknadu troškova koji proizlaze iz redovnog obavljanja
posredničkih poslova, osim ako je drugačije ugovoreno. Ali, on ima pravo na
naknadu posebnih troškova koje je učinio u korist nalogodavca ili na njegov nalog.
Sve ostale informacije o trgovačkom zastupanju dostavljaju se kupcima ovih
primjera ugovora u sklopu naručenog paketa prijera ugovora o trgovačkom zastupanju.
|
|
|
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što je vrlo profitabilno i praktično za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te uspješno prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
|
|
|