|
|
|
UGOVORI O PRIJEVOZU OSOBA
Primjeri ugovora o prijevozu osoba, primjeri ugovora za prijevoznike
SADRŽAJ OVOG PAKETA SA PRIMJERIMA UGOVORA O PRIJEVOZU OSOBA
# Primjeri ugovora o autobusnom prijevozu putnika
# Predlošci za usluge koje prijevoznik obavlja svojim autobusom
# Primjer općih uvjeta za prijevoz putnika i njihove prtljage
# Odgovornost prijevoznika za zakašnjenje, gubitak prtljage
# Odgovornost prijevoznika za sigurnost putnika i prtljage
# Predlošci za prijevoz osoba cestom, morem, prugom...
... i drugi primjeri...
Pored samih primjera, u svaki paket su dodani i materijali radi boljeg
razumijevanja, npr. zakoni, pravilnici, korisni članci, primjeri iz prakse, pregledi sudske prakse, obrasci...
Napomena; Isporučuju se samo paketi ugovora, a ne pojedinačni ugovori.
U svakom paketu je više primjera za uređenje istih ili sličnih pravnih odnosa,
te tek uvidom u više primjera, možete u konačnici sastaviti vlastiti konkretni
ugovor, koji će upravo vama najbolje odgovarati. Pojedinačni primjer ne bi dao
uvid u sve mogućnosti i varijante.
OPĆE INFORMACIJE O UGOVORIMA O PRIJEVOZU OSOBA I STVARI
UGOVOR O PRIJEVOZU
Ugovorom o prijevozu obvezuje se prijevoznik prevesti na određeno mjesto u
određeno vrijeme, neku
osobu ili neku stvar, a putnik odnosno pošiljalac se obvezuje da mu za to
isplati određenu ugovorenu naknadu.
Prijevoznikom se smatra, kako osoba koja se
bavi prijevozom kao svojim redovnim poslovanjem, tako i svaka druga pravna ili
fizička osoba koja
se ugovorom obveže izvršiti prijevoz uz naknadu.
Prijevoznik koji obavlja prijevoz na određenoj liniji (linijski prijevoz) dužan
je redovno i uredno održavati objavljenu liniju.
On je dužan primiti na prijevoz svaku osobu i svaku stvar koji udovoljavaju
uvjetima određenim u objavljenim općim uvjetima.
Ako redovna prijevozna sredstva prijevoznika nisu dovoljna za izvršenje svih
zahtijevanih prijevoza, prvenstvo imaju osobe ili stvari za koje je to posebnim
propisima predviđeno, a daljnje se prvenstvo određuje prema redu zahtjeva, s tim
da se između istovremenih zahtjeva prvenstvo određuje prema većoj dužini
prijevoza.
Ako je visina naknade za prijevoz određena tarifom ili kojim drugim objavljenim
obaveznim aktom, ne može se ugovoriti veća naknada.
Ako iznos naknade za prijevoz nije određen tarifom ili kojim drugim objavljenim
obaveznim
aktom, a ni ugovorom, prijevoznik ima pravo na uobičajenu naknadu za tu vrstu
prijevoza.
Prijevoznik je dužan izvršiti prijevoz ugovorenim putem.
Ako nije ugovoreno kojim
putem treba da se izvrši prijevoz, prijevoznik je dužan
izvršiti ga onim putem koji
najviše odgovara interesima pošiljaoca.
Prijevoznik je dužan obavještavati pošiljaoca o svim okolnostima koje bi bile od
utjecaja na izvršenje prijevoza i postupiti po uputama što ih od njega dobije.
Prijevoznik nije dužan postupiti po uputama pošiljaoca čije bi izvršenje moglo
ugroziti sigurnost osoba ili dobara.
Ako bi slučaj bio takav da se ne bi mogle čekati pošiljaočeve upute, prijevoznik
je dužan postupiti kako bi postupio dobar privrednik odnosno dobar domaćin u
istoj situaciji, i o tome obavijestiti pošiljaoca i tražiti njegove daljnje
upute.
Prijevoznik odgovara za štetu nastalu zbog zakašnjenja, izuzev ako je
zakašnjenje uzrokovano nekom činjenicom koja isključuje njegovu odgovornost za
gubitak ili oštećenje stvari.
Prijevoznik odgovara za osobe koje su po njegovu nalogu radile na izvršenju
prijevoza.
Prijevoznik koji povjeri nekom drugom prijevozniku potpuno ili djelomično
izvršenje prijevoza pošiljke što ju je primio na prijevoz ostaje i na dalje
odgovoran za njezin prijevoz od njezina primitka do predaje, ali ima pravo na
naknadu od prijevoznika kojem je pošiljku povjerio.
Ako drugi prijevoznik preuzme od prvog prijevoznika s pošiljkom i tovarni list,
on postaje ugovorna strana u ugovoru o prijevozu, s pravima i dužnostima
solidarnog dužnika i solidarnog vjerovnika, čiji su udjeli razmjerni njegovu
udjelu u prijevozu.
Isto vrijedi i kad se za izvršenje prijevoza neke pošiljke obveže jednim istim
ugovorom više prijevoznika koji će sudjelovati u prijevozu jedan za drugim.
Svaki od više prijevoznika ima pravo zahtijevati da se utvrdi stanje pošiljke u
času kada mu se predaje radi izvršenja njegova dijela prijevoza.
Solidarni prijevoznici sudjeluju u snošenju štete razmjerno njihovim udjelima u
prijevozu, izuzev onog koji dokaže da šteta nije nastala dok je on prevozio
pošiljku.
Prijevoznik je dužan prijevoz osoba izvršiti sigurno onim prijevoznim sredstvom
što je određeno ugovorom o prijevozu i uz one uvjete udobnosti i higijene koji
se prema vrsti dotičnog prijevoznog sredstva i udaljenosti puta smatraju nužnim.
Prijevoznik je dužan dati putniku ono mjesto i u onom prijevoznom sredstvu kako
je ugovoreno.
Prijevoznik je dužan prevesti putnika do određenog mjesta na vrijeme.
On odgovara za štetu koju bi putnik pretrpio zbog zakašnjenja izuzev ako je do
zakašnjenja došlo iz uzroka koji nije mogao otkloniti ni pažnjom stručnjaka.
Prijevoznik odgovara za sigurnost putnika od početka do završetka prijevoza,
kako u slučaju prijevoza uz naknadu, tako i u slučaju besplatnog prijevoza, te
je dužan naknaditi svu nastalu štetu koja nastane oštećenjem zdravlja, povredom ili smrću
putnika, izuzev ako je uzrokovana radnjom putnika ili stranim uzrokom koji se
nije
mogao predvidjeti, ni izbjeći ili otkloniti.
Ništave su odredbe ugovora te općih uvjeta prijevoza, tarifa ili kojega drugog
općeg akta, kojima se ova odgovornost smanjuje.
Prtljagu koju mu je putnik predao prijevoznik je dužan prevesti u isto vrijeme
kad i putnika i predati mu je nakon završetka prijevoza.
Za gubitak i oštećenje prtljage koju mu je putnik predao prijevoznik odgovara
prema odredbama za prijevoz stvari.
Ostale informacije isporučuju se uz naručeni paket primjera ugovora.
|
|
|
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što je vrlo profitabilno i praktično za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te uspješno prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
|
|
|