|
|
|
UGOVORI - DIONICE - PRIJENOS DIONICA
Primjeri ugovora za prijenos dionica, ugovori o darovanju dionica...
SADRŽAJ OVOG PAKETA SA ŠPRANCAMA UGOVORA I OBRASCIMA
# Sudska praksa i stručna mišljenja trgovačkog suda o prijenosu dionica
# Pregled pravne regulative i prakse vezane uz trgovanje dionicama
# Ogledni primjeri specijalne punomoći za transkacije dionicama
# Ugovor o upravljanju investicijskim fondovima
# Različiti primjeri ugovora o prijenosu dionica
# Primjeri ugovora o kupoprodaji dionica
# Primjeri ugovora o darovanju dionica
# Ugovori o otkupu vrijednosnih papira
# Ugovori o brokerskim uslugama
# Ugovori o upravljanju portfeljem
... i drugi primjeri...
Pored samih primjera, u svaki paket su dodani i materijali radi boljeg
razumijevanja, npr. zakoni, pravilnici, korisni članci, primjeri iz prakse, pregledi sudske prakse, obrasci...
Napomena; Isporučuju se samo paketi ugovora, a ne pojedinačni ugovori.
U svakom paketu je više primjera za uređenje istih ili sličnih pravnih odnosa,
te tek uvidom u više primjera, možete u konačnici sastaviti vlastiti konkretni
ugovor, koji će upravo vama najbolje odgovarati. Pojedinačni primjer ne bi dao
uvid u sve mogućnosti i varijante.
OPĆE INFORMACIJE O OVOJ VRSTI UGOVORA I TRGOVANJU DIONICAMA
Prilikom sklapanja ugovora o prijenosu dionica ugovorne stranka prenositelj dionica
kao dionicar društva i osoba na koju se te dionice obvezno pravnim poslom prenose,
a u slučaju spora proizašlog iz takvog ugovora i sud, moraju voditi racuna o
tome o kakvoj se dionici koja je predmet ugovora o prijenosu radi. Ovisno o
navedenom, osim samog obvezno pravnog posla koji mora biti valjan prema
odredbama obveznog prava, ovisi i valjanost pravnog posla kojim se dionica
prenosi; tako na primjer ako je valjan pravni posao prodaje dionica za koje je
izdana isprava o dionici, ali ne i indosament kao pravni posao kojim se dionica
prenosi (na primjer zato jer ne postoji neprekinuti niz indosamenata),
stjecatelj takve dionice se neće moći upisati u registar dionica.
Tek pod pretpostavkom da je valjan i pravni posao prijenosa dionica, stjecatelj
može postati dionicar društva odnosno može podnijeti zahtjev društvu da ga upiše
u registar dionica. Medutim, i tada društvo može odbiti to uciniti ako su za to
ispunjene određene pretpostavke, na primjer ako se radi o prijenosu dionica za
koje je potrebna suglasnost društva, a društvo iz opravdanih razloga odbije dati tu suglasnost.
Općenito uzevši pod pojmom dionica najčešće se podrazumijeva dio temeljnog
kapitala dionickog društva kojeg je dionicar kao clan društva uplatio odnosno kojeg se
obvezao uplatiti društvu. Medutim, osim što je dio temeljnog kapitala dionicom
se označava članstvo u dioničkom društvu te vrijednosni papir u kojem su
utjelovljena prava i obveze člana društva.
Buduci da je dionica dio temeljnog kapitala društva na nju se mora odnositi iznos
izražen u istoj valuti u kojoj je izražen i temeljni kapital društva. To na
primjer znači ako je temeljni kapital izražen u kunama, što je danas najcešci
slučaj a ujedno i zakonska obveza prema odredbi članka 161. Zakona o trgovačkim
društvima, tada i dionice, ako je društvo izdalo dionice s nominalnim iznosom,
moraju glasiti na nominalne iznose izražene u kunama, odnosno ako je društvo
izdalo dionice bez nominalnog iznosa dio temeljnog kapitala koji otpada na takve
dionice mora biti izražen u kunama. Ako je pak temeljni kapital izražen u nekoj
stranoj valuti, tada i nominalni iznos dionice odnosno dio temeljnog kapitala
koji otpada na dionicu mora biti izražen u toj valuti; nije moguće da na primjer
temeljni kapital bude izražen u britanskim funtama, a nominalni iznos dionice
odnosno dio temeljnog kapitala koji se odnosi na dionicu u kunama.
Medutim, neovisno o tome u kojoj su valuti temeljni kapital i dionice izraženi,
zbroj svih nominalnih iznosa dionica odnosno zbroj iznosa temeljnog kapitala
koji se odnosi na sve izdane dionice mora odgovarati temeljnom kapitalu društva.
Prilikom donošenja odluke o kupnji dionica, investitori se obično pitaju niz
pitanja koja, kad dobiju odgovore, pomažu u donošenju odluke što kupiti ili
prodati na tržištu kapitala.
Treba znati da se investitori obično rukovode jednim od dvaju pristupa...
Prvi se svodi se na razmišljanje kako treba kupovati dionice kompanija koje su
karakteristične po tome što zadnjih tri ili pet godina konstantno bilježe rast
dobiti i prihoda od barem 20% godišnje. Obično je riječ o tržišnim liderima koji
ostvaruju bolje rezultate od prosjeka svoje branše, a slijedom toga i njihov P-E
pokazatelj (omjer tržišne cijene i zarade po dionici) je viši od prosjeka na
tržištu. S druge strane je pristup koji podrazumijeva ulaganje u dionice
kompanija koje su karakteristične po tome što je cijena njihovih dionica u
odnosu na njihovu knjigovodstvenu vrijednost niža, pa ih se smatra
podcijenjenima. Te takve dionice obično imaju relativno nizak P-E pokazatelj ili P-BV
(omjer tržišne cijene prema knjigovodstvenoj vrijednosti), upravo radi toga i
jesu zanimljive ovoj vrsti investitora jer je u njihovoj tržišnoj cijeni manje
puta plaćena zarada po dionici nego u onima koje se nazivaju rastućim dionicama.
Kod ovih dionica tj. tvrtki, investitori i analitičari obično traže skrivene
zarade, neiskazanu vrijednost neke imovine npr. nekretnina koje se vode po
nabavnoj vrijednosti, a na tržištu vrijede puno više i sl. Za ovakav pristup
uglavnom treba više vremena jer je potrebno čekati da tržište i njegovi akteri
prepoznaju skrivene vrijednosti i valoriziraju ih kroz tržišnu cijenu na pravi
način, što može poprilično potrajati, ali rizik nije ništa veći nego često i
manji upravo zato jer se kupuju dionice koje fundamentalno vrijede više. Kod nas
se uglavnom i koristi ovaj drugi pristup, iako ne mora biti pravilo i stvar je
pristupa svakog pojedinačnog investitora.
|
|
|
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što je vrlo profitabilno i praktično za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te uspješno prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
|
|
|