|
|
|
UGOVORI O KOMISIJI - KOMISIONU
Primjeri ugovora o komisionu (komisijski ugovori), ugovori za komisionare
SADRŽAJ OVOG PAKETA SA GOTOVIM PRIMJERIMA UGOVORA
# Primjeri ugovora o komisiji između komisionara i komitenta
# Primjeri ugovora gdje se komisionar obvezuje da za proviziju proda robu
# Primjeri kako se komisionar obvezuje da na trošak komitenta osigura robu
# Primjeri gdje se komisionar obvezuje isplatiti komitentu svu ostvarenu korist
# Primjeri gdje se komitent obvezuje komisionaru platiti proviziju za prodanu robu
# Predlošci za komisione prodajne ugovore koji se odnose na komisionu prodaju
# Forme komisionog izvoznog ugovora gdje se ugovara prodaja inozemnim kupcima
... i drugi primjeri...
Pored samih primjera, u svaki paket su dodani i materijali radi boljeg
razumijevanja, npr. zakoni, pravilnici, korisni članci, primjeri iz prakse, pregledi sudske prakse, obrasci...
Napomena; Isporučuju se samo paketi ugovora, a ne pojedinačni ugovori.
U svakom paketu je više primjera za uređenje istih ili sličnih pravnih odnosa,
te tek uvidom u više primjera, možete u konačnici sastaviti vlastiti konkretni
ugovor, koji će upravo vama najbolje odgovarati. Pojedinačni primjer ne bi dao
uvid u sve mogućnosti i varijante.
OPĆE INFORMACIJE O UGOVORIMA O KOMISIONU I KOMISIONARIMA
UGOVOR O KOMISIONU - KOMISIJI
Ugovorom o komisionu (komisijski ugovor) obvezuje se komisionar da za naknadu
(proviziju) obavi u svoje ime i za račun komitenta jedan ili više poslova koje
mu povjerava komitent.
Komisiona prodaja je jedan od načina prodaje u kojem sudjeluju komisionar s
jedne i njegov komitent s druge strane. Komisionar je posrednik koji radi u
svoje ime ali za račun komitenta koji je ili proizvođač ili vlasnik robe.
Naknada komisionaru je provizija od prodane robe koju on mora prodati pažnjom
dobrog privrednika.
Za svaki komisioni posao sklapa se ugovor. Na osnovi tog ugovora komisionar
dobiva nalog za prodaju određene robe, odnosno upute imperativne ili indikativne
prirode. Komisioni nalog može biti tržišni ili fiksni. Tržišni komision je onda
kada treba kupiti ili prodati robu po optimalnim uvjetima i to obvezuje
komitenta, a fiksni komision je onda kada dobiva fiksne uvjete od kojih ne smije
odstupiti jer onda razlika pada na njegov teret. Komisioni nalog može biti i od
slučaja do slučaja. Komisionu prodaju pretežno provode specijalizirana poduzeća,
stručno osposobljena za pojedine vrste poslova, odnosno robe, a s nedostatnim
vlastitim kapitalom. Komisionar ima pravo na naknadu i kad ona nije ugovorena.
Komisijski ugovor razlikuje se od zastupničkog ugovora po tome što komisionar radi po
nalogu i za račun komitenta, ali ne u svoje ime. Ugovor koji on sklapa njegov je ugovor,
a treći ne mora znati za komitenta, dok zastupnik radi i u ime i za račun komitenta.
Komisionar se od posrednika razlikuje po tome što komisionar sklapa poslove s
trećima, dok posrednik samo dovodi svojeg komitenta u vezu s trećima.
Od ugovora o djelu, odnosno naloga (mandata) uz naknadu, komisijski se ugovor
razlikuje po tome što komisionar ne poduzima samo faktičke nego i (pretežito)
pravne radnje za komitenta.
Komisijski ugovor ne smije se poistovjetiti s ugovorom o mandatu, jer komisionar
uvjek nastupa u svoje ime i uvjek uz naknadu, što pri ugovoru o mandatu nije
uvjek tako, a i različit je predmet obaju ugovora.
Na ugovor o komisionu na odgovarajući se način primjenjuju pravila o nalogu, ako
pravilima o komisionu nije drugačije određeno.
Ako je komisionar sklopio neki posao pod nepovoljnijim uvjetima od onih
određenih nalogom kad to nije smio, dužan je naknaditi komitentu razliku, a i
uzrokovanu štetu.
U slučaju iz prethodnog stava komitent može odbiti da prihvati sklopljeni posao,
pod uvjetom da o tome odmah obavijesti komisionara. Međutim, komitent gubi to pravo ako komisionar pokaže spremnost da mu odmah isplati
razliku i naknadi uzrokovanu štetu.
Ako je posao sklopljen pod povoljnijim uvjetima od onih određenih nalogom, sva
tako postignula korist pripada komitentu.
Komisionar odgovara komitentu za štetu ako je prodao robu osobi za čiju je
prezaduženost znao ili je mogao znati.
Kad sam komisionar kupuje robu komitenta ili
mu prodaje svoju robu. Komisionar kome je povjereno da proda ili da kupi neku robu kotiranu na burzi
ili na tržištu može, ako mu je komitent to dopustio zadržati robu za sebe kao
kupac, odnosno isporučiti je kao prodavalac, po cijeni u vrijeme izvršenja
povjerenog posla. U tom slučaju između komisionara i komitenta nastaju odnosi iz ugovora o prodaji.
Ako se burzovna odnosno tržišna cijena i cijena koju je odredio komitent ne
slažu, komisionar prodavalac ima pravo na manju od ove dvije cijene,
a komisionar - kupac dužan je platiti veću.
Komisionar je dužan čuvati povjerenu robu s pažnjom dobrog gospodarstvenika.
On odgovara i za slučajnu propast ili oštećenja robe ako je nije adekvatno osigurao,
a prema nalogu je bio dužan to učiniti.
Prilikom preuzimanja robe od prijevoznika, koju mu je poslao komitent,
komisionar je dužan utvrditi njezino stanje i bez odgađanja izvijestiti
komitenta o danu prispijeća robe te o vidljivim oštećenjima ili manjku, inače
odgovara za štetu koja bi zbog tog propuštanja nastala za komitenta.
On je dužan poduzeti sve potrebne mjere radi očuvanja prava komitenta prema
odgovornoj osobi.
Komisionar je dužan obavijestiti komitenta o svim promjenama na robi zbog kojih
bi ona mogla izgubiti od svoje vrijednosti, a ako nema vremena za čekanje
njegovih uputa, ili ako on odugovlači s davanjem uputa, u slučaju opasnosti
znatnijeg oštećenja robe, komisionar je dužan prodati je na najpogodniji način.
Komisionar je dužan priopćiti komitentu s kojom je osobom obavio posao što mu ga
je komitent povjerio.
Ovo pravilo ne vrijedi u slučaju prodaje pokretnih stvari koja se obavlja preko
komisionih prodavaonica, osim ako nije drugačije ugovoreno.
Komisionar je dužan položiti račun o obavljenom poslu bez nepotrebnog odgađanja.
On je dužan predati komitentu sve što je primio po osnovi posla izvršenog za
njegov račun.
Komisionar je dužan prenijeti na komitenta potraživanja i ostala prava koja je
stekao prema trećem s kojim je obavio posao u svoje ime i za njegov račun.
Komisionar odgovara za ispunjenje obveze svog suugovaratelja samo ako je posebno
jamčio da će on svoje obveze ispuniti (delkredere), u kom slučaju on odgovara
solidarno s njim.
Komisionar koji je jamčio za ispunjenje obveza svog suugovaratelja ima pravo i
na posebnu naknadu (delkredere provizija).
Komitent je dužan isplatiti komisionaru naknadu kad bude izvršen posao što ga je
komisionar obavio te ako izvršenje posla bude spriječeno nekim uzrokom za koji
odgovara komitent.
U slučaju postupnog izvršavanja komisionar može zahtijevati razmjeran dio
naknade poslije svakog djelomičnog ispunjenja.
Ako ne dođe do izvršenja sklopljenog posla iz uzroka za koji ne odgovaraju ni
komisionar ni komitent komisionar ima pravo na odgovarajuću naknadu za svoj trud.
Komisionar koji je nevjerno postupio prema komitentu nema pravo na naknadu.
Ako iznos naknade nije određen ugovorom ili tarifom, komisionaru pripada naknada
prema obavljenom poslu i postignutom rezultatu.
Ako je u danom slučaju naknada nerazmjerno velika prema obavljenom poslu i
postignutom rezultatu sud je može,
na zahtjev komitenta, sniziti na pravičan iznos.
Komitent je dužan naknaditi komisionaru troškove koji su bili potrebni za
izvršenje naloga, s kamatom od dana kad su učinjeni.
Komitent je dužan dati komisionaru posebna naknadu za upotrebu njegovih
skladišta i transportnih sredstava, ako ona nije obuhvaćena naknadom za
izvršenje posla.
Sve šprance ugovora su u Word formatu tako da mogu
poslužiti kao gotovi obrasci
|
|
|
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što je vrlo profitabilno i praktično za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te uspješno prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
|
|
|