|
|
|
UGOVORI O ZAJMU - POZAJMICE
U običnom govoru posudba i zajam (pozajmica) često se poistovjećuju, a to su dva različita ugovorna odnosa; također treba razlikovati zajam od kredita
SADRŽAJ OVOG PAKETA SA PRIMJERIMA UGOVORA
# Primjeri ugovora o zajmu, odnosno, ugovora o pozajmici, za novac ili stvari...
# Primjeri ugovora za namjenski ili nenamjenski zajam, odnosno, pozajmicu...
# Šprance ugovora kojima zajmodavac predaje zajmoprimcu određeni iznos...
# Primjeri za novac ili određenu količinu drugih zamjenljivih stvari...
# Primjeri kako na primljenim stvarima zajmoprimac stječe pravo vlasništva...
# Primjeri ugovaranja kamata, uvjeta vraćanja, osiguranja i garancija...
# Primjeri trgovačkih ugovora o zajmu i drugih posebnih slučajeva zajma...
# Primjer ugovora o deviznom zajmu, ugovaranje u EUR i drugim valutama...
# Gotovi primjeri ugovora o potrošačkom zajmu, potrošački ugovor o zajmu...
# Potrošački zajam koji se vraća u mjesečnim anuitetima, naplata rata...
# Ugovor o preuzimanju duga i novom zajmu, primjeri ugovora o preuzimanju...
# Primjer ugovora o kratkoročnoj pozajmici, primjeri zalaganja vozila...
# Primjeri ugovora o zajmu gdje se kao zalog daju pokretnine ili nekretnine...
# Primjer ugovora o zalogu nekretnine kao dodataka ugovoru o zajmu...
... i drugi primjeri...
Pored samih primjera, u svaki paket su dodani i materijali radi boljeg
razumijevanja, npr. zakoni, pravilnici, korisni članci, primjeri iz prakse, pregledi sudske prakse, obrasci...
Napomena; Isporučuju se samo paketi ugovora, a ne pojedinačni ugovori.
U svakom paketu je više primjera za uređenje istih ili sličnih pravnih odnosa,
te tek uvidom u više primjera, možete u konačnici sastaviti vlastiti konkretni
ugovor, koji će upravo vama najbolje odgovarati. Pojedinačni primjer ne bi dao
uvid u sve mogućnosti i varijante.
OPĆE INFORMACIJE O UGOVORU O ZAJMU I POZAJMICAMA
U običnom govoru posudba i pozajmica (zajam) često se poistovjećuju, a to su
dva bitno različita ugovorna odnosa i potrebno ih je znati razlikovati.
Posudba je takav ugovor kojim se posuditelj obvezuje predati stvar na besplatnu
uporabu, a primatelj se obvezuje nakon određenog vremena vratiti posuđenu stvar.
Posudba je uvjek besplatni ugovor, pri kojemu se uvjek mora vratiti baš posuđena
stvar i nije bitno je li ona potrošna ili nepotrošna, nego da se vraća uvjek
ista stvar, a ne druga makar bila iste vrste, količine i kvalitete.
Ugovorom o zajmu obvezuje se zajmodavac da zajmoprimcu preda određeni
iznos novca ili određenu količinu drugih zamjenljivih stvari, a zajmoprimac se
obvezuje da mu vrati poslije stanovitog ugovorenog vremena isti iznos novca
odnosno istu količinu stvari iste vrste i kvalitete. Na primljenim stvarima
zajmoprimac stječe pravo raspolaganja odnosno pravo vlasništva.
Ugovor o zajmu je konsenzualan ugovor jer se smatra sklopljenim u
trenutku kad su se stranke sporazumjele o njegovim bitnim sastojcima, a ne tek
predajom stvari zajmoprimatelju. Predaja stvari ima značenje ispunjenja obveze
zajmodavatelja, a ne sklapanja ugovora. Zajam je neformalan ugovor, jer
zakonodavac ne propisuje određeni oblik (npr. pisani), no u interesu je
ugovornih strana da postoji pisana forma ugovora.
Pri robnom zajmu uvjek se radi o zamjenjivim stvarima (nezamjenjive stvari suone
koje su individualno određene: umjetnička slika, unikatni predmet...) gdje se
obveza vraćanja ne sastoji u vraćanju primljene stvari, nego druge stvari iste
vrste, količine i kakvoće (novac, nafta, ulje, žito, vino, daske, hrana,
tehnička roba...).
Zajmoprimac se može obvezati da uz glavnicu duguje i kamatu, što je i čest
slučaj.
U ugovorima u gospodarstvu zajmoprimac duguje kamatu i ako ona nije ugovorena.
Zajmodavac je dužan predati određene stvari u ugovoreno vrijeme, a ako rok za
predaju nije određen, onda kad to zajmoprimac zatraži. Pravo zajmoprimca da
traži predaja određenih stvari zastarijeva za tri mjeseca od dolaska zajmodavca
u zakašnjenje,
a u svakom slučaju za godinu dana od sklapanja ugovora o zajmu.
Ako se pokaže da su materijalne prilike zajmoprimca takve da je neizvjesno da li
će on biti u stanju vratiti zajam, zajmodavac može odbiti da izvrši svoju obvezu
predaje obećanih stvari ako u vrijeme sklapanja ugovora nije to znao te ako se
pogoršanje zajmoprimčevih materijalnih prilika dogodilo nakon sklapanja ugovora.
Ali, on je dužan izvršiti svoju obvezu ako mu zajmoprimac ili tko drugi za njega
dade dovoljno osiguranje.
Zajmodavac je dužan naknaditi zajmoprimcu štetu koja bi mu bila uzrokovana zbog
materijalnih nedostataka pozajmljenih stvari. Ali, ako je zajam bez naknade,
dužan je naknaditi štetu samo ako su mu nedostaci stvari bili poznati ili mu
nisu mogli ostati nepoznati, a on o njima nije obavijestio zajmoprimca.
Zajmoprimac je dužan vratiti u ugovorenom roku istu količinu stvari, iste vrste
i kvalitete.
Ako ugovaratelji nisu odredili rok za vraćanje zajma niti se on može odrediti iz
okolnosti zajma, zajmoprimac je dužan vratiti zajam nakon isteka primjerenog
roka koji ne može biti kraći od dva mjeseca računajući od zajmodavčevog traženja
da mu se zajam vrati.
Izbor prilikom vraćanja zajma; Ako u zajam nije dan novac, a ugovoreno je da će
zajmoprimac vratiti zajam u novcu, zajmoprimac je ipak ovlašten da po svom
izboru vrati pozajmljene stvari ili iznos novca koji odgovara vrijednosti tih
stvari u vrijeme i u mjestu koji su ugovorom određeni za vraćanje. Isto vrijedi
i u slučaju kad nije moguće vratiti istu količinu stvari, iste vrste i iste
kvalitete.
|
|
|
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što je vrlo profitabilno i praktično za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te uspješno prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
|
|
|